REGULAMENT din 28 iunie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA NATIONALA PENTRU ÎNTREPRINDERI MICI SI MIJLOCII SI COOPERATIE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 579 din 5 iulie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 20 01/06/2007
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 4 11/01/2006
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 323 03/11/2006
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 156 22/08/2005
ART. 2COMPLETAT DEORDIN 221 04/07/2006
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 213 09/11/2005
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 4 11/01/2006
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 323 03/11/2006
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 156 22/08/2005
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 213 09/11/2005
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 219 24/11/2005
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 219 24/11/2005
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 2REFERIRE LALEGE 1 21/02/2005
ART. 2REFERIRE LALEGE 346 14/07/2004 ART. 33
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 20 01/06/2007
ActulAPROBAT DEORDIN 115 28/06/2005
ActulCONTINUT DEORDIN 115 28/06/2005
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 4 11/01/2006
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 323 03/11/2006
ART. 1MODIFICAT DEORDIN 156 22/08/2005
ART. 2COMPLETAT DEORDIN 221 04/07/2006
ART. 6MODIFICAT DEORDIN 213 09/11/2005
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 4 11/01/2006
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 323 03/11/2006
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 156 22/08/2005
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 213 09/11/2005
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 219 24/11/2005
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 219 24/11/2005

de organizare şi funcţionare a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie



 + 
Articolul 1(1) Oficiile teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie, denumite în continuare OTIMMC, se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice, cu personalitate juridică, în subordinea Agenţiei Naţionale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, denumită în continuare Agenţia.(2) OTIMMC au sediul în oraşele Constanţa, Craiova, Iaşi şi Timişoara şi îşi desfăşoară activitatea pentru regiunile prevăzute în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 2OTIMMC îndeplinesc următoarele atribuţii:a) alcătuiesc şi gestionează baza de date cu întreprinderile mici şi mijlocii din regiunea în care îşi desfăşoară activitatea, care cuprinde şi prezentarea detaliată a obiectului de activitate al fiecărei întreprinderi;b) iniţiază, promovează şi colaborează cu centrele de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii din regiunea aflată în coordonare;c) colaborează cu reprezentanţii prefecturilor, administraţiei publice locale, ai agenţiilor de dezvoltare regională şi ai organizaţiilor reprezentative ale mediului regional de afaceri pentru implementarea Strategiei guvernamentale pentru susţinerea dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, respectiv a măsurilor şi acţiunilor naţionale, precum şi la componenta de eliminare a disparităţilor regionale pentru asigurarea complementarităţii dintre Programul operaţional sectorial de creştere a competitivităţii economice a întreprinderilor şi Programul operaţional regional "Sprijinirea participării echilibrate a tuturor regiunilor României la procesul de dezvoltare socioeconomică";d) colaborează cu sucursalele/filialele Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii în scopul îmbunătăţirii accesului întreprinderilor mici şi mijlocii la finanţare;e) implementează şi monitorizează prin delegare de atribuţii programele Agenţiei cu aplicabilitate regională;f) urmăresc modul de implementare a programelor gestionate de Agenţie şi formulează propuneri de îmbunătăţire a procedurilor de implementare, în vederea respectării indicatorilor de performanţă ai programelor;g) reprezintă Agenţia în raporturile cu autorităţile publice locale şi regionale în baza protocoalelor încheiate pentru implementarea programelor de dezvoltare a întreprinderilor mici şi mijlocii şi a organizaţiilor cooperatiste derulate la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale locale;h) acordă consultanţă pentru accesarea programelor derulate de Agenţie, prin intermediul centrelor de informare, consultanţă şi instruire create la nivelul OTIMMC în acest scop;i) participă în procesul de constituire a bazelor de date privind transferul întreprinderilor mici şi mijlocii, în sensul transmiterii întreprinderii şi/sau a fondului de comerţ către terţe persoane, şi identifică potenţialii ofertanţi din regiunea lor de activitate;j) facilitează accesul întreprinderilor mici şi mijlocii la serviciile electronice de tip e-guvernare şi e-business deservite de portalul Agenţiei;k) participă la stimularea mediului de afaceri local prin acţiuni de conştientizare a factorilor locali şi a asociaţiilor de reprezentare a întreprinderilor mici şi mijlocii implicate direct în crearea condiţiilor necesare susţinerii incubatoarelor de afaceri, parcurilor ştiinţifice şi tehnologice şi a altor infrastructuri;l) participă la procesul de eficientizare şi simplificare a relaţiilor întreprinzătorilor cu administraţia locală şi centrală, prin:– asigurarea accesului la informaţiile de e-guvernare şi e-comerţ disponibile prin centrele de informare, consultanţă şi instruire;– realizarea, în parteneriat cu agenţiile de dezvoltare regională, centrele EURO INFO, camerele de comerţ şi industrie teritoriale şi organizaţiile reprezentative ale întreprinderilor mici şi mijlocii, de campanii de informare a întreprinzătorilor asupra măsurilor şi acţiunilor de dezvoltare a mediului de afaceri;m) facilitează accesul întreprinderilor mici şi mijlocii la serviciile şi achiziţiile publice, precum şi la activele aparţinând regiilor autonome, societăţilor/companiilor naţionale şi societăţilor comerciale cu capital majoritar de stat, prin:– identificarea barierelor la nivel regional;– formularea unor soluţii de simplificare prin diseminarea informaţiilor referitoare la acest domeniu;– organizarea de seminarii de instruire şi promovarea procedurilor de achiziţie publică împreună cu reprezentanţii Ministerului Finanţelor Publice;n) participă la schimbul de date şi informaţii de piaţă în cadrul sistemului informaţional creat pentru conectarea la reţeaua internaţională de servicii informaţionale despre piaţa agricolă AgriMISS;o) pregătesc întreprinderile mici şi mijlocii pentru integrarea în Uniunea Europeană, prin:– diseminarea de informaţii generale şi specializate cu privire la Uniunea Europeană;– organizarea de seminarii şi cursuri de pregătire cu tematică europeană, cu privire la noul acquis din domeniile de specialitate ale Agenţiei;– realizarea unor studii tematice necesare implementării politicilor şi programelor în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii, cooperaţiei şi comerţului interior;– organizarea la nivel regional a Târgului întreprinderilor Mici şi Mijlocii;p) constată contravenţiile şi aplică sancţiunile prevăzute de art. 33 din Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii;q) participă la implementarea prevederilor Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei şi asigură monitorizarea împreună cu consiliul consultativ constituit în baza Legii nr. 1/2005.
 + 
Articolul 3(1) OTIMMC sunt conduse fiecare de către un director executiv, numit prin ordin al preşedintelui Agenţiei.(2) Directorul executiv reprezintă Agenţia în raporturile cu autorităţile administraţiei publice locale, cu organizaţiile, precum şi în raporturile cu persoanele fizice şi juridice.
 + 
Articolul 4Directorul executiv este ordonator terţiar de credite şi are următoarele atribuţii principale:a) organizează şi conduce activitatea OTIMMC;b) îndeplineşte toate atribuţiile ce îi revin conform dispoziţiilor legale în vigoare şi răspunde, potrivit legii, de:● angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor numai în limita prevederilor şi potrivit destinaţiilor aprobate, pentru cheltuieli strict legate de activitatea OTIMMC şi cu respectarea dispoziţiilor legale;● realizarea veniturilor;● folosirea eficientă a sumelor primite de la bugetul de stat;● organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare;● organizarea sistemului de monitorizare a programului de achiziţii publice;● organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;● integritatea bunurilor OTIMMC;● organizarea activităţii de control financiar preventiv;● organizarea inventarierii patrimoniului;● angajarea unui auditor extern pentru evaluarea activităţii;c) aprobă regulamentul intern şi asigură respectarea acestuia de către personalul OTIMMC.
 + 
Articolul 5(1) Structura organizatorică a fiecărui OTIMMC este prevăzută în anexa nr. 2.(2) În cazul fiecărui OTIMMC va funcţiona în mod obligatoriu un compartiment economic care va avea principalele atribuţii:a) organizează şi ţine evidenţa financiar-contabilă a OTIMMC;b) întocmeşte şi prezintă spre aprobare directorului executiv proiectul anual al bugetului de venituri şi cheltuieli;c) înregistrează în evidenţa financiar-contabilă toate operaţiunile pe baza documentelor legal întocmite şi aprobate;d) ţine evidenţa sintetică şi analitică a cheltuielilor după natura lor;e) ţine evidenţa contabilă a mijloacelor fixe, obiectelor de inventar, materialelor şi a mijloacelor băneşti;f) organizează sistemul de circulaţie internă a documentelor de evidenţă primară;g) asigură derularea procedurilor de achiziţii publice conform prevederilor legale în vigoare, potrivit planului anual de achiziţii, precum şi întocmirea, evidenţa, urmărirea şi raportarea contractelor;h) organizează inventarierea patrimoniului;i) întocmeşte statele de plată ale salariaţilor, urmărind efectuarea reţinerilor legale şi virarea acestora la buget;j) prezintă lunar Agenţiei solicitările privind necesarul de credite bugetare;k) organizează arhiva financiar-contabilă.
 + 
Articolul 6(1) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei.(2) Încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de muncă se fac prin ordin al preşedintelui Agenţiei, la propunerea directorului executiv al OTIMMC.(3) Salarizarea personalului OTIMMC se realizează în conformitate cu prevederile legale aplicabile personalului din serviciile deconcentrate ale administraţiei publice centrale.(4) Numărul maxim de posturi pentru fiecare OTIMMC este de 15.(5) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile personalului încadrat în OTIMMC se stabilesc prin fişa postului.
 + 
Articolul 7(1) OTIMMC se finanţează din subvenţii acordate de la bugetul de stat şi din venituri proprii.(2) Bugetul OTIMMC se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
 + 
Articolul 8Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa 1────────la regulament──────────────REGIUNILEde activitate a oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie

         
  Nr. crt.   Oficiul teritorial Regiunea de activitate pe judeţe
  1. Constanţa   Brăila
        Buzău
        Călăraşi
        Constanţa
        Galaţi
        Ialomiţa
        Ilfov
        Prahova
        Tulcea
        Giurgiu
  2. Craiova   Argeş
        Caraş-Severin
        Dâmboviţa
        Dolj
        Gorj
        Hunedoara
        Mehedinţi
        Olt
        Teleorman
        Vâlcea
  3. Iaşi   Bacău
        Braşov
        Botoşani
        Covasna
        Harghita
        Iaşi
        Neamţ
        Suceava
        Vaslui
        Vrancea
  4. Timişoara   Alba
        Arad
        Bistriţa-Năsăud
        Bihor
        Cluj
        Satu Mare
        Sălaj
        Sibiu
        Timiş
        Maramureş
        Mureş

 + 
Anexa 2────────la regulament──────────────STRUCTURA ORGANIZATORICĂa oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţieNumărul maxim de posturi este de 15 pentru fiecare OTIMMC.                      ┌─────────────────────────────────────┐                      │ PREŞEDINTELE │                      │ Agenţiei Naţionale │                      │pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii│                      │ şi Cooperaţie │                      └─────────────────┬───────────────────┘                                        │                      ┌─────────────────┴─────────────────────┐                      │ Direcţia elaborare, implementare │                      │ şi monitorizare programe │                      │ pentru întreprinderi mici şi mijlocii │                      │ şi cooperare internaţională │                      └─────────────────┬─────────────────────┘                                        │                               ┌────────┴────────┐                               │ Director │                               │ executiv │                               └──────┬──────────┘           ┌───────────────────────┬──┴──────────────────────┐ ┌─────────┴──────────┐ ┌─────────┴────────────┐ ┌─────────┴───────────┐ │ Biroul economic, │ │ Biroul politici │ │Centre de informare, │ │ juridic şi resurse │ │ şi programe │ │ consultanţă │ │ umane │ │ pentru întreprinderi │ │ şi instruire │ └────────────────────┘ │ mici şi mijlocii │ └─────────────────────┘                         └──────────────────────┘__________________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x