REGULAMENT din 27 iulie 2001

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APELOR SI PROTECTIEI MEDIULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 11 septembrie 2001
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 820 17/10/2003
ART. 9MODIFICAT DEORDIN 1100 28/12/2001
ART. 22MODIFICAT DEORDIN 1100 28/12/2001
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 17REFERIRE LALEGE 10 18/01/1995
ANEXA 3REFERIRE LAORDIN 706 27/07/2001
ANEXA 4REFERIRE LAORDIN 706 27/07/2001
ANEXA 4REFERIRE LALEGE 107 25/09/1996
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulINCETAT APLICABILITATEAORDIN 820 17/10/2003
ActulAPROBAT DEORDIN 706 27/07/2001
ART. 9MODIFICAT DEORDIN 1100 28/12/2001
ART. 22MODIFICAT DEORDIN 1100 28/12/2001

privind organizarea activităţii de certificare a unităţilor specializate în elaborarea de studii, proiecte, în execuţie, consultanţa în domeniul gospodăririi apelor şi documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor şi a autorizaţiilor de gospodărire a apelor



 + 
Capitolul 1Prevederi generale + 
Articolul 1Activitatea de elaborare de studii, proiecte, de execuţie, consultanţa în domeniul gospodăririi apelor şi documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodărire a apelor se poate face numai de unităţi specializate certificate de Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului. Modul de organizare şi procedura de certificare sunt prevăzute în prezentul regulament.
 + 
Articolul 2Recunoaşterea oficială a certificării unităţilor şi persoanelor abilitate sa desfăşoare activităţile prevăzute la art. 1 se face prin eliberarea certificatelor de atestare în domeniile stabilite de Comisia de certificare.
 + 
Capitolul 2Organizarea activităţii de certificare + 
Articolul 3Certificarea unităţilor solicitante se realizează de Comisia de certificare înfiinţată în acest scop, care îşi desfăşoară activitatea pe lângă Inspecţia de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului.
 + 
Articolul 4Componenta Comisiei de certificare este următoarea:– preşedinte – secretarul de stat pentru ape din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului;– 1 vicepreşedinte – inspectorul de stat şef al Inspecţiei de Stat a Apelor;– 1 reprezentant al Direcţiei de dezvoltare din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului;– 1 reprezentant al Direcţiei generale de gospodărire a apelor din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului;– 3 reprezentanţi din învăţământul superior;– secretarul comisiei – numit din cadrul Inspecţiei de Stat a Apelor.
 + 
Capitolul 3Atribuţiile Comisiei de certificare + 
Articolul 5Comisia de certificare are următoarele atribuţii:a) analizează documentele ce însoţesc cererile de certificare;b) evalueaza pe baza documentelor depuse la dosar şi a interviului capabilitatea ştiinţifică şi tehnica a solicitantului, în vederea certificării;c) aproba eliberarea certificatelor.
 + 
Articolul 6Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale Comisia de certificare are un secretariat tehnic asigurat de Inspecţia de Stat a Apelor, având următoarele atribuţii:– asigura înregistrarea dosarelor depuse în scopul obţinerii certificării;– verifica întocmirea corecta a dosarelor şi existenta tuturor documentelor solicitate prin prezentul regulament;– propune data de desfăşurare a şedinţei Comisiei de certificare şi întocmeşte ordinea de zi;– redactează procesul-verbal (tip) aferent fiecărui solicitant, cu rezoluţia Comisiei de certificare "admis/respins";– pentru solicitanţii declaraţi admişi se specifică nivelul acordat;– înregistrează şi tine evidenta certificatelor emise;– îndeplineşte alte sarcini stabilite de membrii Comisiei de certificare.
 + 
Capitolul 4Funcţionarea Comisiei de certificare + 
Articolul 7La analizarea fiecărui dosar înaintat Comisiei de certificare se vor evalua realizarile şi posibilităţile solicitantului, împreună cu o notificare în acest sens.
 + 
Articolul 8Comisia de certificare va decide dacă acorda sau nu certificatul. În cazul neacordarii certificatului toate documentele vor fi returnate solicitantului împreună cu o notificare în acest sens.
 + 
Articolul 9Certificatele se vor atribui pe 3 niveluri, după cum urmează:– nivelul 1: unităţilor specializate, care pot desfăşura activităţi definite la art. 1, indiferent de amploarea şi complexitatea tehnica a acestora;– nivelul 2: unităţilor specializate, care pot desfăşura activităţi definite la art. 1 (valoarea de investiţie estimată între 20.000-50.000 dolari S.U.A., valoare echivalenta în lei la cursul oficial al Băncii Naţionale a României);– nivelul 3: unităţilor specializate, care pot desfăşura activităţi definite la art. 1 (valoarea de investiţie estimată sub 20.000 dolari S.U.A., valoare echivalenta în lei la cursul oficial al Băncii Naţionale a României).Trecerea de la un nivel la altul se poate face numai printr-o noua solicitare de certificare.
 + 
Articolul 10Certificatele acordate de Comisia de certificare se referă numai la persoane juridice.
 + 
Articolul 11Comisia de certificare are dreptul sa retragă certificatul în cazul în care unităţii i se resping, datorită calităţii slabe, de autorităţile competente în domeniu cel puţin două documentaţii întocmite, în cazul antreprenorilor care nu respecta pe parcursul execuţiei reglementările în vigoare legate de calitatea şi siguranţa construcţiilor sau în cazul unor declaraţii neconforme cu realitatea. Inspecţia de Stat a Apelor poate suspenda certificatul până când Comisia de certificare analizează şi anulează certificatul. Pe perioada suspendării certificatului toate unităţile subordonate Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului vor fi informate operativ în vederea luării măsurilor legale ce se impun.
 + 
Articolul 12Lucrările Comisiei de certificare sunt conduse de către preşedinte sau, în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.
 + 
Articolul 13Convocarea Comisiei de certificare şi ordinea de zi se aproba de preşedintele acesteia, la propunerea secretariatului tehnic.
 + 
Articolul 14Propunerile făcute în cadrul Comisiei de certificare se aproba cu cel puţin două treimi din numărul voturilor comisiei (deschis exprimate).
 + 
Articolul 15Şedinţele Comisiei de certificare sunt statutare, dacă sunt prezente două treimi din numărul membrilor acesteia.
 + 
Articolul 16Hotărârile Comisiei de certificare se consemnează în procesul-verbal (tip) al şedinţei. Procesul-verbal va fi redactat de secretariatul tehnic şi semnat de fiecare membru al Comisiei de certificare.
 + 
Capitolul 5Criterii de certificare + 
Articolul 17Stabilirea nivelului de certificare se face în funcţie de politica de personal, de politica de calitate (în conformitate cu ISO 9000, 9001 şi 9002) şi de experienta în domeniul pentru care se solicita certificarea.Politica de personal a firmelor ce doresc certificarea în domeniile stabilite de prezentul regulament va consta în stabilirea unui număr optim necesar de specialişti în domeniu (apreciat de Comisia de certificare, atestaţi conform Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii pentru complexitatea şi tipul activităţilor ce vor fi realizate.Politica de calitate se va înscrie în prevederile Legii nr. 10/1995 şi pachetului de reglementări ISO 9000.
 + 
Capitolul 6Procedura de certificare + 
Articolul 18Dosarul pentru obţinerea certificării va fi însoţit de următoarele documente:– cerere-tip;– memoriu de activitate în domeniu;– lista cuprinzând personalul atestat de Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, curriculum vitae al acestora, copii de pe atestatele eliberate de Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei experţilor care reprezintă societatea solicitanta (susţinută de acte doveditoare) la cererea secretariatului Comisiei de certificare;– copie de pe statutul unităţii;– copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului;– copie de pe codul fiscal;– lista cuprinzând personalul angajat, însoţită de curriculum vitae al acestora (copii de pe diploma ce atesta calificarea);– lista cuprinzând utilajele şi aparatura de calcul, după caz, din dotare;– acceptul asociaţiilor profesionale din domeniu;– recomandare din partea Companiei Naţionale "Institutul Naţional de Meteorologie, Hidrologie şi Gospodărire a Apelor" S.A. – Laboratorul de ape subterane – pentru societăţile care executa foraje sau realizează studii hidrogeologice.Dosarul de solicitare a prelungirii valabilităţii certificatului trebuie să conţină:– cerere de solicitare a prelungirii certificatului;– memoriu de activitate al unităţii certificate şi de justificare a cererii de solicitare a prelungirii valabilităţii certificatului;– copie de pe certificatul deţinut anterior;– eventuale modificări referitoare la obiectul de activitate al unităţii certificate.
 + 
Articolul 19Dosarul complet se depune de solicitant la secretariatul tehnic al Comisiei de certificare.
 + 
Articolul 20Comisia de certificare analizează în plen dosarul solicitantului în prezenta acestuia şi în urma interviului cu reprezentantul legal al solicitantului decide admiterea sau respingerea, nivelul şi domeniul acordat.
 + 
Articolul 21În termen de maximum 60 de zile de la desfăşurarea interviului Comisia de certificare trebuie să se pronunţe asupra acordării sau neacordarii certificatului.
 + 
Capitolul 7Dispoziţii finale + 
Articolul 22Membrii Comisiei de certificare sunt nominalizaţi în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 23Specialiştii prevăzuţi în anexa nr. 2, care au responsabilităţi în domeniul certificării, sunt atestaţi pentru domeniile definite de prezentul ordin. Exercitarea acestui drept se poate face numai după încetarea activităţii desfăşurate de către aceştia în cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului, inclusiv în unităţile sale teritoriale.
 + 
Articolul 24Modelul cererii pentru obţinerea certificării este prezentat în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 25Modelul certificatului este prezentat în anexa nr. 4.
 + 
Articolul 26Certificatele sunt valabile 2 ani de la data emiterii lor, putând fi reînnoite la cerere.
 + 
Articolul 27Prelungirea valabilităţii certificatului se aproba de Comisia de certificare, pe baza propunerii secretariatului tehnic care primeşte şi verifica dosarul de solicitare a prelungirii valabilităţii certificatului în urma unui nou interviu.
 + 
Articolul 28Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa 1

                     
  Componenţa Comisiei de certificare
  1. Florin Stadiu secretar de stat pentru ape preşedinte
  2. Ovidiu Ianculescu secretar de stat vicepreşedinte
  3. Daniel Stăcescu director, Direcţia de dezvoltare membru
  4. Dan Stematiu prof. univ. dr. ing. Universitatea Tehnică de Construcţii membru
  5. Simion Hâncu prof. univ. dr. ing. Facultatea de îmbunătăţiri funciare membru
  6. Eugeniu Luca prof. univ. dr. ing. Facultatea de îmbunătăţiri funciare membru
  Componenţa Secretariatului tehnic
  1. Ana Maria Constantinescu consilier, Inspecţia de Stat a Apelor
  2. Tiberiu Măcărăscu consilier, Inspecţia de Stat a Apelor

 + 
Anexa 2────────la regulament───────────────Specialişti care au responsabilităţi în domeniul certificăriişi pentru care se vor emite certificate de atestare

                 
  Aurel Constantin Ilie ministrul apelor şi protecţiei mediului
  Ioan Jelev secretar de stat pentru protecţia mediului
  Comisia de certificare:
  1. Florin Stadiu secretar de stat pentru ape preşedinte
  2. Ovidiu Ianculescu secretar de stat vicepreşedinte
  3. Daniel Stăcescu director, Direcţia de dezvoltare membru
  4. Dan Stematiu prof. univ. dr. ing. – Universitatea Tehnică de Construcţii membru
  5. Simion Hâncu prof. univ. dr. ing. – Facultatea de îmbunătăţiri funciare membru
  6. Eugeniu Luca prof. univ. dr. ing. – Facultatea de îmbunătăţiri funciare membru
  Componenţa Secretariatului tehnic:
  1. Ana Maria Constantinescu consilier, Inspecţia de Stat a Apelor
  2. Tiberiu Măcărăscu consilier, Inspecţia de Stat a Apelor

 + 
Anexa 3─────────la regulament───────────────Nr. ……../………..CEREREpentru obţinerea certificării în următoarele domenii

     
  a) întocmirea de studii de gospodărire a apelor;
  b) întocmirea de studii de fezabilitate şi proiecte:
  b1) gospodărirea apelor;
  b2) hidroedilitare;
  b3) construcţii hidrotehnice;
  b4) îmbunătăţiri funciare;
  b5) combaterea eroziunii solului;
  c) execuţie aferentă domeniilor prevăzute la pct. b1)-b5)
  d) consultanţă aferentă domeniilor prevăzute la lit. a), b), c);
  e) întocmirea documentaţiilor tehnice necesare pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodărire a apelor.
  Unitatea . . . . . . . . . . . . . . . . . . (denumirea), codul fiscal nr. . . . . . . , înregistrată în registrul comerţului la nr. . . . . . . , cu sediul în . . . . . . , str. . . . . . . . nr. . . . . . . , judeţul/sectorul . . . . . . . . , tel./fax . . . . . . . . , reprezentată legal prin director/manager . . . . . . . . . . , solicit participarea la verificarea în vederea eliberării certificatului pentru nivelul . . . . . . . . . . . . . de către Comisia de certificare din cadrul Ministerului Apelor şi Protecţiei Mediului.
   
  Anexăm dosarul întocmit în conformitate cu prevederile regulamentului aprobat prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 706/2001.
   
  Data . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
    (funcţia, numele şi prenumele, semnătura)
    L.S.

Prezentul certificat poate fi utilizat numai de titular.Cu 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate titularul va solicita reînnoirea certificatului.Responsabilitatea pentru corectitudinea şi calitatea lucrărilor proiectate şi executate revine în exclusivitate elaboratorului.Prezentul certificat îşi pierde valabilitatea în condiţiile prevăzute la art. 11 din Regulamentul privind organizarea activităţii de certificare a unităţilor specializate în elaborarea de studii, proiecte, în execuţie, consultanţa în domeniul gospodăririi apelor şi documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor şi a autorizaţiilor de gospodărire a apelor. + 
Anexa 4─────────la regulament───────────────MINISTERUL APELOR ŞI PROTECŢIEI MEDIULUIComisia de certificare a unităţilor specializate în elaborarea de studii,proiecte, în execuţie, consultanţa în domeniul gospodăririi apelor şidocumentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor şi a autorizaţiilor degospodărire a apelorCERTIFICATCod numeric ……. Ordinul nr. …../……

     
  În conformitate cu prevederile Legii apelor nr. 107/1996 şi ale Ordinului ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 706/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea activităţii de certificare a unităţilor specializate în elaborarea de studii, proiecte, în execuţie, consultanţă în domeniul gospodăririi apelor şi documentaţii tehnice pentru obţinerea avizelor şi a autorizaţiilor de gospodărire a apelor,
  se certifică . . . . . . . . . . . . codul fiscal nr. . . . . . . . . , înregistrată în registrul comerţului la nr. . . . . . . , cu sediul în . . . . . . . . . . . . . . , pentru efectuarea de . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . , nivelul de certificare . . . . . . . . . . ., în baza cererii şi dosarului nr. . . . . . . . . .
   
  Emis la data de . . . . . . . .  
    Valabil până la data de . . . . . . . . . . . . .,
    cu respectarea condiţiilor înscrise pe verso.
   
  Preşedintele Comisiei de certificare,
  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x