REGULAMENT din 27 februarie 2023

Redacția Lex24
Publicat in ICCJ: DECIZII, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 210 din 14 martie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 78 27/02/2023
ART. 3REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022
ART. 3REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022 ART. 271
ART. 4REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022
ART. 4REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022 ART. 271
ART. 5REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022
ART. 5REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022 ART. 271
ART. 7REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022 ART. 271
ART. 8REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022
ART. 8REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022 ART. 271
ART. 9REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022
ART. 9REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022 ART. 271
ART. 22REFERIRE LALEGE 554 02/12/2004
ART. 28REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022
ART. 28REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022 ART. 253
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022
ANEXA 0REFERIRE LALEGE 303 15/11/2022 ART. 271
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 78 27/02/2023
ActulCONTINUT DEORDIN 78 27/02/2023
ActulREFERIT DEORDIN 78 27/02/2023





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 78 din 27 februarie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 210 din 14 martie 2023.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Evaluarea profesională individuală a magistraților-asistenți urmărește îmbunătățirea performanțelor profesionale și presupune analiza și notarea criteriilor și indicatorilor de evaluare a performanțelor profesionale care privesc, în principal, eficiența activității, calitatea activității, integritatea și obligația de formare profesională continuă și absolvirea unor cursuri de specializare, iar în cazul prim-magistratului-asistent și al magistratului-asistent-șef, și a modului de îndeplinire a atribuțiilor manageriale.(2)Criteriile și indicatorii de evaluare profesională sunt prevăzuți în anexele nr. 1-3.(3)Magistrații-asistenți sunt supuși evaluării profesionale individuale, în raport cu vechimea în funcție, care se realizează după cum urmează:a)o dată la 2 ani, pentru magistrații-asistenți cu o vechime între un an și 5 ani;b)o dată la 3 ani, pentru magistrații-asistenți cu o vechime între 5 și 10 ani;c)o dată la 4 ani, pentru magistrații-asistenți cu o vechime între 10 și 15 ani;d)o dată la 5 ani, pentru magistrații-asistenți cu o vechime mai mare de 15 ani.(4)Evaluarea profesională se poate efectua și ori de câte ori se solicită de către magistratul-asistent.
 + 
Articolul 2(1)Procesul de evaluare a magistraților-asistenți implică parcurgerea următoarelor etape: analiza documentelor care conțin rezultatele activității profesionale a magistratului-asistent evaluat, observarea activităților profesionale cu caracter public desfășurate de magistratul-asistent, după caz, și acordarea calificativului.(2)Procesul de evaluare a magistraților-asistenți poate cuprinde și un interviu de evaluare, atunci când sunt aspecte care nu au putut fi clarificate ca urmare a culegerii datelor și informațiilor necesare evaluării, precum și atunci când magistratul-asistent a formulat observații și obiecții la evaluare.
 + 
Capitolul IICriteriile și indicatorii de evaluare a performanțelor profesionale + 
Secţiunea 1Criteriile și indicatorii de evaluare a performanțelor profesionale pentru magistrații-asistenți din cadrul secțiilor și al compartimentului Secții Unite ale Înaltei Curți de Casație și JustițieA.Eficiența activității + 
Articolul 3(1)Eficiența activității desfășurate de magistrații-asistenți din cadrul secțiilor Înaltei Curți de Casație și Justiție, Completului pentru soluționarea recursului în interesul legii, Completului pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, precum și al completurilor de 5 judecători și al Secțiilor Unite se apreciază în funcție de următorii indicatori:a)numărul de hotărâri redactate (încheieri, decizii) în raport cu ponderea dosarelor soluționate într-un an;b)respectarea termenelor legale de redactare a încheierilor/ deciziilor;c)rezolvarea în termenul legal a altor atribuții stabilite de președintele secției, vicepreședinții sau președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție ori de prim-magistratul-asistent sau magistratul-asistent-șef, după caz.(2)Indicatorii corespunzători criteriului eficienței activității vor fi avuți în vedere în funcție de volumul de activitate al secției, al Completului pentru soluționarea recursului în interesul legii, al Completului pentru dezlegarea unor chestiuni de drept, precum și al completurilor de 5 judecători și al Secțiilor Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție, de volumul de activitate al magistratului-asistent evaluat și de complexitatea cauzelor.(3)Punctajul acordat pentru criteriul „eficiența activității“ se diminuează corespunzător ori de câte ori în privința magistratului-asistent evaluat s-a aplicat o sancțiune disciplinară, rămasă definitivă în perioada supusă evaluării, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare, pentru una dintre următoarele abateri disciplinare prevăzute de Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor:a)întârzierea repetată în efectuarea lucrărilor, din motive imputabile, prevăzută la art. 271 lit. g) din lege;b)formularea de cereri repetate și nejustificate de abținere, prevăzută la art. 271 lit. h) teza a II-a din lege;c)neredactarea sau nesemnarea hotărârilor judecătorești, din motive imputabile, în termenele prevăzute de lege, prevăzută la art. 271 lit. q) din lege.
B.Calitatea activității + 
Articolul 4(1)Calitatea activității desfășurate de magistrații-asistenți se apreciază în funcție de următorii indicatori:a)calitatea redactării hotărârilor judecătorești;b)conduita în timpul ședinței de judecată și în exercitarea altor îndatoriri profesionale;c)calitatea altor activități desfășurate de magistratul-asistent evaluat pe baza unor dispoziții din legi și regulamente.(2)Punctajul acordat pentru criteriul „calitatea activității“ se diminuează corespunzător ori de câte ori în privința magistratului-asistent evaluat s-a aplicat o sancțiune disciplinară, rămasă definitivă în perioada supusă evaluării, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare, pentru una dintre următoarele abateri disciplinare prevăzute de Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor:a)atitudinile nedemne în timpul serviciului față de colegi, celălalt personal al instanței supreme, avocați, experți, martori, justițiabili ori reprezentanții altor instituții, prevăzută la art. 271 lit. b) din lege;b)refuzul nejustificat de a îndeplini o îndatorire de serviciu, prevăzută la art. 271 lit. e) din lege;c)absențele nemotivate de la serviciu, în mod repetat sau care afectează în mod direct activitatea instanței, prevăzută la art. 271 lit. j) din lege;d)nerespectarea în mod nejustificat a dispozițiilor ori deciziilor cu caracter administrativ dispuse în conformitate cu legea de conducătorul instanței ori a altor obligații cu caracter administrativ prevăzute de lege sau regulamente, prevăzută la art. 271 lit. l) din lege;e)utilizarea unor expresii inadecvate în cuprinsul hotărârilor judecătorești, lipsa totală a motivării ori motivarea în mod vădit contrară raționamentului juridic, de natură să afecteze prestigiul justiției sau demnitatea funcției de magistrat-asistent, prevăzută la art. 271 lit. r) din lege;f)exercitarea funcției cu rea-credință sau gravă neglijență, prevăzută la art. 271 lit. s) din lege.
C.Integritatea + 
Articolul 5(1)Integritatea magistraților-asistenți se apreciază în funcție de următorii indicatori:a)încălcări ale normelor deontologice, stabilite prin decizii sancționatoare definitive ale președintelui Înaltei Curți de Casație și Justiție;b)sancțiuni disciplinare care privesc aspecte de integritate, rămase definitive în perioada supusă evaluării, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare;c)pronunțarea față de magistratul-asistent evaluat a unor soluții de amânare a aplicării pedepsei, de renunțare la aplicarea pedepsei, dispuse printr-o hotărâre judecătorească definitivă, precum și de renunțare la urmărirea penală, confirmată de judecătorul de cameră preliminară, pentru care nu s-a propus eliberarea din funcție, în condițiile legii.(2)În sensul alin. (1), sunt sancționabile disciplinar următoarele abateri disciplinare prevăzute de Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor:a)încălcarea prevederilor legale referitoare la incompatibilități și interdicții privind magistrații-asistenți, prevăzută la art. 271 lit. a) din lege;b)desfășurarea de activități cu caracter politic sau manifestarea convingerilor politice în public sau în timpul serviciului, prevăzută la art. 271 lit. c) din lege;c)nerespectarea îndatoririi de a se abține atunci când magistratul-asistent știe că există una dintre cauzele prevăzute de lege pentru abținerea sa, prevăzută la art. 271 lit. h) teza I din lege;d)nerespectarea secretului deliberării sau a confidențialității lucrărilor care au acest caracter, precum și a altor informații de aceeași natură de care a luat cunoștință în exercitarea funcției, cu excepția celor de interes public, în condițiile legii, prevăzută la art. 271 lit. i) din lege;e)imixtiunea în activitatea judecătorilor sau procurorilor, prevăzută la art. 271 lit. k) din lege;f)folosirea funcției deținute pentru a obține un tratament favorabil din partea autorităților sau intervențiile pentru soluționarea unor cereri, pretinderea ori acceptarea rezolvării intereselor personale sau ale membrilor familiei ori ale altor persoane, altfel decât în limita cadrului legal reglementat pentru toți cetățenii, prevăzută la art. 271 lit. m) din lege;g)participarea directă sau prin persoane interpuse la jocurile de tip piramidal, jocuri de noroc sau sisteme de investiții pentru care nu este asigurată transparența fondurilor, prevăzută la art. 271 lit. p) din lege.(3)Ori de câte ori în privința magistratului-asistent evaluat s-a pronunțat cel puțin o soluție dintre cele prevăzute la alin. (1), punctajul acordat pentru acest criteriu se diminuează în raport cu gravitatea abaterii.
D.Obligația de formare profesională continuă și absolvirea unor cursuri de specializare + 
Articolul 6(1)La analiza criteriului formării profesionale continue a magistraților-asistenți se vor avea în vedere următorii indicatori:a)disponibilitatea de a participa la programele de formare profesională continuă ori la alte forme de perfecționare profesională;b)studiul individual al legislației, practicii și doctrinei în materie;c)studierea jurisprudenței Curții Europene a Drepturilor Omului și a Curții de Justiție a Uniunii Europene;d)cunoștințe de operare pe calculator și cunoașterea unei limbi străine.(2)În aprecierea aceluiași criteriu pot fi avute în vedere și prezentarea de teme la colocvii, simpozioane de specialitate, lucrări și articole publicate, inclusiv contribuții la elaborarea unor culegeri sau buletine de jurisprudență, proiecte și culegeri de acte normative, activitatea didactică, inclusiv cea de formator, tutore de practică, responsabil cu formarea continuă descentralizată, fără ca nerealizarea uneia dintre aceste activități să constituie temei pentru depunctare.(3)Indicatorii prevăzuți la alin. (1) lit. a), d) și alin. (2) vor fi avuți în vedere pentru caracterizarea completă a magistraților-asistenți, fără ca nerealizarea uneia dintre activitățile la care se referă aceștia să constituie temei pentru depunctare.
 + 
Secţiunea a 2-aCriteriile și indicatorii de evaluare a performanțelor profesionale pentru magistrații-asistenți din cadrul compartimentelor Înaltei Curți de Casație și JustițieA.Eficiența activității + 
Articolul 7(1)Eficiența activității desfășurate de magistrații-asistenți din cadrul compartimentelor Înaltei Curți de Casație și Justiție se apreciază în funcție de următorii indicatori:a)numărul de lucrări întocmite, în raport cu numărul de lucrări repartizate într-un an;b)respectarea termenelor de soluționare a lucrărilor și de efectuare a comunicărilor;c)operativitatea și celeritatea în soluționarea lucrărilor repartizate spre rezolvare în raport cu numărul și complexitatea acestora;d)capacitatea de rezolvare a lucrărilor cu grad de complexitate ridicat;e)disponibilitatea de rezolvare a lucrărilor în raport cu atribuțiile postului;f)rezolvarea în termenul legal a altor atribuții stabilite de președintele sau vicepreședinții Înaltei Curți de Casație și Justiție, de prim-magistratul-asistent, magistrații-asistenți-șefi ori de conducătorii compartimentelor, după caz.(2)Indicatorii corespunzători criteriului eficienței activității vor fi avuți în vedere în funcție de volumul de activitate al compartimentelor și al magistratului-asistent evaluat și de complexitatea lucrărilor.(3)Punctajul acordat pentru criteriul „eficiența activității“ se diminuează corespunzător ori de câte ori în privința magistratului-asistent evaluat s-a aplicat o sancțiune disciplinară, rămasă definitivă în perioada supusă evaluării, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare, pentru abaterea disciplinară constând în întârzierea repetată în efectuarea lucrărilor, din motive imputabile, prevăzută la art. 271 lit. g) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor.
B.Calitatea activității + 
Articolul 8(1)Calitatea activității desfășurate de magistrații-asistenți prevăzuți la art. 7 alin. (1) se apreciază în funcție de următorii indicatori:a)calitatea redactării lucrărilor; în cadrul acestui indicator se vor urmări criterii privind: structură coerentă, argumentație clară, logică juridică, exprimare corectă și precisă, capacitate de interpretare și aplicare a legii, capacitate de sinteză, stil clar și concis, gândire independentă/critică;b)dovada cunoștințelor juridice, în funcție de specializarea și domeniul în care își desfășoară activitatea;c)conduita în exercitarea îndatoririlor profesionale;d)calitatea și modul de îndeplinire a altor activități desfășurate de magistratul-asistent evaluat: participarea în diferite comisii, la organizarea unor examene sau concursuri, conferințe etc.(2)Punctajul acordat pentru criteriul „calitatea activității“ se diminuează corespunzător ori de câte ori în privința magistratului-asistent evaluat s-a aplicat o sancțiune disciplinară, rămasă definitivă în perioada supusă evaluării, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare, pentru una dintre următoarele abateri disciplinare din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor:a)atitudinile nedemne în timpul serviciului față de colegi, celălalt personal al instanței supreme, avocați, experți, petenți, justițiabili ori reprezentanții altor instituții, prevăzută la art. 271 lit. b) din lege;b)refuzul nejustificat de a îndeplini o îndatorire de serviciu, prevăzută la art. 271 lit. e) din lege;c)absențele nemotivate de la serviciu, în mod repetat sau care afectează în mod direct activitatea instanței/ compartimentelor din care face parte, prevăzută la art. 271 lit. j) din lege;d)nerespectarea în mod nejustificat a dispozițiilor ori deciziilor cu caracter administrativ dispuse în conformitate cu legea de președintele sau vicepreședinții Înaltei Curți de Casație și Justiție, președintele sau vicepreședinții Înaltei Curți de Casație și Justiție, de prim-magistratul-asistent, magistrații-asistenți-șefi ori de conducătorii compartimentelor, după caz, ori a altor obligații cu caracter administrativ prevăzute de lege sau regulamente, prevăzută la art. 271 lit. l) din lege;e)utilizarea unor expresii inadecvate în cuprinsul lucrărilor întocmite, de natură să afecteze prestigiul justiției sau demnitatea funcției de magistrat-asistent, prevăzută la art. 271 lit. r) din lege;f)exercitarea funcției cu rea-credință sau gravă neglijență, prevăzută la art. 271 lit. s) din lege.
C.Integritatea + 
Articolul 9(1)Integritatea magistraților-asistenți din cadrul compartimentelor Înaltei Curți de Casație și Justiție se apreciază în funcție de următorii indicatori:a)nerespectarea deontologiei profesionale, stabilită prin ordine definitive ale președintelui Înaltei Curți de Casație și Justiție și alte acte prevăzute de lege;b)existența sau inexistența unor sancțiuni disciplinare care privesc aspecte de integritate, rămase definitive în perioada supusă evaluării, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare;c)pronunțarea față de magistratul-asistent evaluat a unor soluții de amânare a aplicării pedepsei, de renunțare la aplicarea pedepsei, dispuse printr-o hotărâre judecătorească definitivă, precum și de renunțare la urmărirea penală, confirmată de judecătorul de cameră preliminară, pentru care nu s-a propus eliberarea din funcție, în condițiile legii.(2)În sensul alin. (1), constituie sancțiuni disciplinare care privesc aspecte de integritate cele aplicate pentru următoarele abateri disciplinare din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor:a)încălcarea prevederilor legale referitoare la incompatibilități și interdicții privind magistrații-asistenți, prevăzută la art. 271 lit. a) din lege;b)desfășurarea de activități cu caracter politic sau manifestarea convingerilor politice în public sau în timpul serviciului, prevăzută la art. 271 lit. c) din lege;c)nerespectarea confidențialității lucrărilor care au acest caracter, precum și a altor informații de aceeași natură de care a luat cunoștință în exercitarea funcției, cu excepția celor de interes public, în condițiile legii, prevăzută la art. 271 lit. i) din lege;d)imixtiunea în activitatea judecătorilor sau procurorilor, prevăzută la art. 271 lit. k) din lege;e)folosirea funcției deținute pentru a obține un tratament favorabil din partea autorităților sau intervențiile pentru soluționarea unor cereri, pretinderea ori acceptarea rezolvării intereselor personale sau ale membrilor familiei ori ale altor persoane, altfel decât în limita cadrului legal reglementat pentru toți cetățenii, prevăzută la art. 271 lit. m) din lege;f)participarea directă sau prin persoane interpuse la jocurile de tip piramidal, jocuri de noroc sau sisteme de investiții pentru care nu este asigurată transparența fondurilor, prevăzută la art. 271 lit. p) din lege.(3)Ori de câte ori în privința magistratului-asistent evaluat s-a pronunțat cel puțin o soluție dintre cele prevăzute la alin. (1), punctajul acordat pentru acest criteriu se diminuează corespunzător.
D.Obligația de formare profesională continuă și absolvirea unor cursuri de specializare + 
Articolul 10(1)La analiza criteriului formării profesionale continue a magistraților-asistenți se vor avea în vedere indicatorii prevăzuți la art. 6 alin. (1).(2)Prevederile art. 6 alin. (2) și (3) se aplică corespunzător.
 + 
Secţiunea a 3-aCriteriile și indicatorii de evaluare a performanțelor profesionale pentru magistrații-asistenți care ocupă funcții de conducere + 
Articolul 11Activitatea desfășurată de magistrații-asistenți care ocupă funcții de conducere se evaluează pe baza criteriilor privind integritatea și formarea profesională prevăzute la secțiunea a 2-a sau secțiunea a 3-a, după caz, precum și a următorilor indicatori, în funcție de aplicabilitatea acestora, ai criteriului privind modul de îndeplinire a atribuțiilor manageriale:1.capacitatea de organizare a activităților specifice compartimentului:a)repartizarea echilibrată și echitabilă a sarcinilor de serviciu, ținând seama și de specializarea persoanei;b)gestionarea resurselor umane și materiale;c)capacitatea de planificare a activităților;d)inițiativa, promptitudinea și rapiditatea în luarea deciziilor și asumarea răspunderii;e)gestionarea informațiilor;f)modul de îndeplinire a atribuțiilor specifice, prevăzute de legi și regulamente;2.autoritatea și capacitatea de decizie în organizarea activităților specifice compartimentului:a)rezolvarea cu celeritate a lucrărilor specifice activității de conducere;c)abilități de comunicare;d)motivarea magistraților-asistenți și a personalului aflat în subordine;e)obiectivitate și imparțialitate în aprecierea activității subordonaților;f)rezistența la stres;3.capacitatea de monitorizare și de evaluare a activității la nivelul compartimentului:a)verificarea activității de grefă și secretariat;b)verificarea respectării distribuirii aleatorii a cauzelor;c)preocuparea pentru pregătirea profesională a magistraților-asistenți și a personalului auxiliar de specialitate;4.atitudinea în relațiile cu judecătorii, subordonații, colegii, petiționarii, alte instituții:a)comportamentul și comunicarea cu judecătorii, procurorii, magistrații-asistenți, personalul auxiliar de specialitate, justițiabilii, persoanele implicate în actul de justiție și alte instituții;b)asigurarea accesului la informațiile de interes public din cadrul instanței;c)transparența actului de conducere;5.abilități de mediere, negociere și soluționare a conflictelor:a)asigurarea unui climat optim de muncă;b)capacitatea de sesizare și soluționare a deficiențelor de orice fel;c)managementul situațiilor de criză.
 + 
Capitolul IIIComisiile de evaluare + 
Articolul 12(1)Evaluarea magistraților-asistenți din cadrul secțiilor Înaltei Curți de Casație și Justiție se realizează de către comisii constituite la nivelul fiecărei secții, formate din președintele secției și câte 2 judecători din cadrul acesteia, desemnați, prin ordin, de președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție.(2)Evaluarea magistraților-asistenți din cadrul Secțiilor Unite și al compartimentelor de specialitate se realizează de o comisie constituită din președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție și cei 2 vicepreședinți ai acesteia.(3)Pentru fiecare dintre comisiile prevăzute la alin. (1) și (2) se desemnează în mod similar și câte un membru supleant. Secretariatul comisiilor de evaluare este asigurat de personal auxiliar numit prin ordin al președintelui Înaltei Cuți de Casație și Justiție.(4)În situația în care președinții de secții sau conducătorii compartimentelor nu pot, din motive obiective temporare, să exercite atribuțiile specifice în cadrul comisiei de evaluare ori sunt incompatibili, aceștia sunt înlocuiți de unul dintre vicepreședinți, desemnat de președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție.(5)Președintele comisiei de evaluare este președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție, respectiv președintele de secție, după caz.(6)Nu pot face parte din aceeași comisie de evaluare membrii care sunt soți, rude sau afini până la al patrulea grad inclusiv.
 + 
Articolul 13(1)Membrii comisiilor de evaluare și membrii supleanți, cu excepția membrilor de drept, sunt numiți pentru o perioadă de 5 ani, cu posibilitatea reînvestirii o singură dată, prin aceeași procedură.(2)Comisiile funcționează cu participarea tuturor membrilor și hotărăsc cu majoritatea voturilor acestora cu privire la acordarea punctajelor pentru fiecare indicator și acordarea calificativului.
 + 
Articolul 14(1)Există incompatibilitate între membrii comisiei de evaluare și magistratul-asistent evaluat în următoarele situații:a)când unul dintre membrii comisiei de evaluare este soț, rudă sau afin până la al patrulea grad inclusiv cu magistratul-asistent evaluat;b)când există sau a existat în perioada de 5 ani dinaintea evaluării un litigiu între unul dintre membrii comisiei de evaluare și magistratul-asistent evaluat.(2)Dacă un membru al comisiei de evaluare se află într-o situație care, deși nu se încadrează în cazurile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1), este de natură să îi afecteze obiectivitatea în evaluarea unui magistratul-asistent, acesta are obligația de a anunța de îndată președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție.(3)În situația în care se constată situația de incompatibilitate, președintele dispune înlocuirea sa cu membrul supleant. + 
Articolul 15(1)Membrii comisiilor de evaluare, inclusiv membrii supleanți, pot fi revocați pentru neîndeplinirea atribuțiilor ce le revin sau îndeplinirea necorespunzătoare a acestora, în mod similar desemnării acestora, la sesizarea oricărui membru al comisiei de evaluare sau a oricărui magistrat-asistent din cadrul Înaltei Curți de Casație și Justiție.(2)În funcție de volumul de activitate al secțiilor sau compartimentelor, Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție poate dispune degrevarea parțială a evaluatorilor de anumite activități expres prevăzute în hotărârea colegiului.
 + 
Capitolul IVProcedura de evaluare + 
Articolul 16(1)Prima evaluare a magistraților-asistenți se face la 2 ani de la numirea în funcție, iar următoarele evaluări se fac potrivit art. 1 alin. (3), de regulă până în luna iunie a anului următor.(2)Evaluarea poate fi realizată și în altă perioadă calendaristică, la cererea magistratului-asistent, în măsura în care evaluarea este necesară pentru promovarea în gradul imediat următor ori numirea în funcții de conducere sau pentru alte situații prevăzute de lege.(3)Procesul de evaluare a activității profesionale a magistraților-asistenți se desfășoară pe parcursul întregii perioade evaluate.(4)La calculul intervalului la care se realizează evaluarea se ține seama doar de perioada în care cel evaluat a desfășurat efectiv activitate ca magistrat-asistent, de perioadele în care acesta s-a aflat în concediu de odihnă, precum și de perioadele în care acesta s-a aflat în alte concedii care, cumulate, nu depășesc 3 luni.(5)Comisia de evaluare, prin secretariatul acesteia, întocmește un dosar de evaluare pentru fiecare magistrat-asistent, dosar care va cuprinde datele statistice cu privire la volumul de activitate și la indicatorii de eficiență, raportul de evaluare, observațiile și obiecțiile celui evaluat, precum și orice alte acte, date sau informații pe baza cărora se realizează evaluarea.(6)Magistrații-asistenți au acces oricând la propriul dosar de evaluare.(7)Președintele comisiei de evaluare ia măsurile necesare pentru păstrarea dosarului de evaluare, astfel încât să fie asigurată confidențialitatea acestuia. + 
Articolul 17(1)În procedura de evaluare, comisiile de evaluare pot consulta și, după caz, pot solicita orice evidență sau document al Înaltei Curți de Casație și Justiție, inclusiv actele de control.(2)Secțiile sau compartimentele comunică, la cererea comisiilor de evaluare, datele relevante pentru activitatea de evaluare din dosarele profesionale ale magistraților-asistenți, referitoare la sancțiunile disciplinare aplicate, rămase definitive.(3)Pentru evaluarea calității redactării hotărârilor sau lucrărilor, magistratul-asistent evaluat selectează, pentru fiecare an de activitate, un număr de cel puțin 5 hotărâri/lucrări cu obiect diferit, cu un grad de complexitate cel puțin mediu, pe care le consideră relevante pentru activitatea desfășurată. Comisia de evaluare selectează, pentru fiecare an de activitate, cel puțin alte 5 hotărâri/lucrări relevante pentru activitatea profesională desfășurată de magistratul-asistent. Nu vor fi avute în vedere hotărârile judecătorești prin care sunt soluționate incidente procedurale, se ia act de renunțarea la judecată, de renunțarea la drept sau de retragerea unei căi de atac, se constată perimarea ori cererea este anulată sau care au ca obiect confirmarea renunțării la urmărirea penală ori acordul de recunoaștere a vinovăției. Comisia de evaluare poate stabili, pentru toți magistrații-asistenți pe care îi evaluează, și alte categorii de hotărâri care nu vor fi avute în vedere la realizarea selecției.(4)Lucrările prevăzute la alin. (3) se depun la dosarul de evaluare în format electronic. Alte acte întocmite de magistratul-asistent, considerate de acesta și de membrii comisiei relevante sub aspectul calității activității, se atașează la raportul de evaluare, în copie sau în format electronic, ori sunt indicate prin menționarea numărului lucrării.(5)Evaluarea indicatorului privind conduita în timpul ședințelor de judecată se face în baza referatului scris al completului de judecată.(6)Pentru evaluarea indicatorilor privind activitatea desfășurată de magistrații-asistenți care ocupă funcții de conducere, magistratul-asistent evaluat va depune la dosarul de evaluare un număr minim de 5 acte relevante pentru activitatea sa managerială, comisia de evaluare putând avea în vedere, dacă apreciază necesar, și un număr de cel puțin 5 alte acte relevante din perspectiva modului de îndeplinire a atribuțiilor manageriale.
 + 
Articolul 18Magistratul-asistent poate formula observații și obiecții cu privire la acordarea punctajelor pentru fiecare indicator și la acordarea calificativului. + 
Articolul 19(1)În perioada supusă evaluării, între magistratul-asistent evaluat și membrii comisiei de evaluare pot avea loc periodic discuții cu privire la orice aspecte privind procesul de evaluare.(2)La finalul perioadei de evaluare, la cererea magistratului-asistent evaluat sau în cazul în care comisia de evaluare apreciază că este necesar, poate avea loc interviul de evaluare.(3)Interviul de evaluare reprezintă discuția purtată între magistratul-asistent evaluat și membrii comisiei de evaluare atât cu privire la aspectele care nu au putut fi clarificate ca urmare a culegerii datelor și informațiilor necesare evaluării, cât și cu privire la aspectele în legătură cu care magistratul-asistent a formulat observații și obiecții. În cadrul interviului de evaluare pot fi discutate și aspecte referitoare la modul în care magistratul-asistent își apreciază propria activitate.(4)Refuzul persoanei evaluate de a se prezenta la interviu, în situația în care comisia apreciază necesar, nu împiedică parcurgerea următoarelor etape ale procedurii de evaluare și finalizarea acesteia.
 + 
Articolul 20(1)Pentru fiecare dintre criteriile privind eficiența activității, calitatea activității și integritatea se acordă un punctaj de cel mult 30 de puncte, iar pentru criteriul privind obligația de formare profesională continuă și absolvirea unor cursuri de specializare punctajul maxim este de 10 puncte.(2)Dacă pentru un criteriu există mai mulți indicatori, punctajul prevăzut la alin. (1) se distribuie în mod egal între aceștia. În situația în care activitatea magistratului-asistent evaluat nu privește unul sau mai mulți indicatori, punctajul aferent se distribuie celorlalți indicatori.(3)Punctajul obținut de magistratul-asistent evaluat la fiecare criteriu de evaluare reprezintă suma punctelor acordate de comisia de evaluare la indicatorii corespunzători acelui criteriu, iar punctajul final reprezintă suma punctelor acordate de comisia de evaluare pentru fiecare criteriu de evaluare.(4)Calificativul se acordă în funcție de punctajul final, astfel:a)de la 90 de puncte (inclusiv) la 100 de puncte – calificativul „Foarte bine“;b)de la 70 de puncte (inclusiv) la 90 de puncte – calificativul „Bine“;c)de la 50 de puncte (inclusiv) la 70 de puncte – calificativul „Satisfăcător“;d)sub 50 de puncte – calificativul „Nesatisfăcător“.(5)Pentru magistrații-asistenți care, în perioada supusă evaluării, au desfășurat numai activitate specifică funcției de conducere, punctajul final se acordă astfel: la criteriul privind modul de îndeplinire a atribuțiilor manageriale, cel mult 60 de puncte, la criteriul de evaluare privind integritatea, cel mult 30 de puncte, iar la criteriul de evaluare privind formarea profesională, cel mult 10 puncte.(6)Pentru magistrații-asistenți care, în perioada supusă evaluării, au desfășurat atât activitate specifică funcției de execuție, cât și activitate specifică funcției de conducere, concomitent sau succesiv, punctajul final se acordă astfel: la criteriile de evaluare privind eficiența și calitatea activității, câte cel mult 15 puncte, la criteriul privind modul de îndeplinire a atribuțiilor manageriale, cel mult 30 de puncte, la criteriul privind integritatea, cel mult 30 de puncte, iar la criteriul privind formarea profesională, cel mult 10 puncte.(7)Pentru ipoteza prevăzută la alin. (6) se acordă câte un punctaj corespunzător pentru fiecare categorie de atribuții, potrivit alin. (1)-(5), și se va stabili media aritmetică a acestora. La criteriile „integritate“ și „obligația formării profesionale continue“ se acordă un singur punctaj. + 
Articolul 21(1)Raportul de evaluare a activității profesionale are caracter confidențial, se întocmește separat pentru fiecare magistrat-asistent, pe baza actelor dosarului de evaluare, după care se comunică celui evaluat.(2)Raportul de evaluare cuprinde descrierea activităților desfășurate de comisia de evaluare, fișa de evaluare, recomandările făcute magistratului-asistent evaluat și se întocmește în 3 exemplare, dintre care unul se comunică magistratul-asistent evaluat, unul se păstrează la dosarul de evaluare, iar unul se atașează la mapa profesională.(3)Prin raportul de evaluare a activității profesionale a magistratului-asistent se acordă unul dintre următoarele calificative: „Foarte bine“, „Bine“, „Satisfăcător“ sau „Nesatisfăcător“, potrivit art. 20 alin. (4). În situația în care magistratul-asistent este evaluat atât pentru funcția de execuție, cât și pentru funcția de conducere, prin raportul de evaluare se acordă un singur calificativ.(4)Înainte de întocmirea raportului de evaluare, comisia de evaluare întocmește un proiect de raport care se comunică magistratului-asistent evaluat, acesta având dreptul de a formula observații și obiecții în termen de cel mult 15 zile de la comunicare.(5)Observațiile și obiecțiile se depun, în scris, la comisia de evaluare, care se pronunță asupra acestora în termen de cel mult 15 zile. În situația în care observațiile și obiecțiile se admit, se vor face modificările corespunzătoare în cuprinsul raportului de evaluare. În raport se vor consemna obiecțiile și observațiile celui evaluat și soluția argumentată a comisiei cu privire la acestea. + 
Articolul 22(1)Magistrații-asistenți nemulțumiți de calificativul acordat pot face contestație la Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție, în termen de cel mult 30 de zile de la comunicarea raportului final.(2)Pentru soluționarea contestației, Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție poate cere comisiei de evaluare orice informații pe care le consideră necesare. Contestația se soluționează cu citarea obligatorie a magistratului-asistent. Audierea magistratului-asistent prezent este obligatorie. Neprezentarea magistratului-asistent legal citat, respectiv refuzul de a fi audiat nu împiedică soluționarea contestației.(3)În soluționarea contestației, Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție poate:a)respinge contestația ca neîntemeiată, tardivă sau inadmisibilă;b)admite contestația.(4)În caz de admitere a contestației, Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție:a)modifică raportul de evaluare, acordând un alt calificativ;b)desființează raportul de evaluare și dispune refacerea evaluării, în situația în care constată încălcări ale procedurii de evaluare de natură să influențeze calificativul acordat;c)desființează raportul de evaluare, în situația în care evaluarea a fost efectuată înainte de perioada de evaluare.(5)În situațiile prevăzute la alin. (4) lit. b) și c), Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție stabilește termenul și, după caz, limitele în care se va reface evaluarea.(6)Ca urmare a soluției adoptate nu se poate crea o situație mai grea pentru cel care a formulat contestația.(7)Hotărârile Colegiului de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție pot fi atacate în condițiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare, fără parcurgerea procedurii prealabile.
 + 
Articolul 23(1)În cazul în care magistratul-asistent primește calificativul „Satisfăcător“ sau „Nesatisfăcător“, după rămânerea definitivă a calificativului, comisia de evaluare și magistratul-asistent evaluat stabilesc, de comun acord, un plan individual de dezvoltare profesională.(2)În situația în care comisia de evaluare și magistratul-asistent evaluat nu ajung la un acord, planul individual de dezvoltare profesională se stabilește de comisia de evaluare.
 + 
Articolul 24(1)Magistrații-asistenți care primesc calificativul „Nesatisfăcător“ sunt obligați să urmeze, pentru o perioadă cuprinsă între 3 și 6 luni, cursuri organizate de Institutul Național al Magistraturii sau de Înalta Curte de Casație și Justiție.(2)Magistrații-asistenți care primesc calificativul „Satisfăcător“ în urma a două evaluări consecutive sunt obligați să urmeze, pentru o perioadă cuprinsă între 3 și 6 luni, cursuri organizate de Institutul Național al Magistraturii sau de Înalta Curte de Casație și Justiție.(3)Pentru magistrații-asistenți care primesc în urma a două evaluări consecutive calificativul „Nesatisfăcător“ sau care nu au promovat examenul prevăzut la art. 25, președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție dispune eliberarea din funcție, pentru incapacitate profesională. + 
Articolul 25(1)Cursurile prevăzute la art. 24 alin. (1) și (2) se încheie cu susținerea unui examen, organizat de Înalta Curte de Casație și Justiție.(2)Disciplinele cursurilor ce vor fi urmate de magistrații-asistenți care au primit calificativul „Nesatisfăcător“ sau care au primit la două evaluări consecutive calificativul „Satisfăcător“, tematica și bibliografia de examen se aprobă de Colegiul de conducere al Înaltei Curți de Casație și Justiție, în funcție de recomandarea comisiilor de evaluare.(3)Examenul prevăzut la alin. (1) se susține la disciplinele cursurilor urmate de magistratul-asistent respectiv și constă într-o probă scrisă, cu caracter teoretic și practic, la fiecare dintre aceste discipline.(4)Comisiile de examen sunt comisia de corectare și comisia de soluționare a contestațiilor, comisia de corectare având atribuții de elaborare a baremelor, a subiectelor și de corectare și notare a lucrărilor, iar comisia de soluționare a contestațiilor având atribuția soluționării contestațiilor la barem și la proba scrisă.(5)Comisiile sunt numite prin ordin al președintelui Înaltei Curți de Casație și Justiție și sunt alcătuite din 2 judecători.(6)Baremul de evaluare și notare la proba scrisă se publică pe pagina de internet a Înaltei Curți de Casație și Justiție. În termen de 24 de ore de la publicarea pe pagina de internet, candidații pot face contestații la barem, care se depun, inclusiv prin fax sau e-mail, la Înalta Curte de Casație și Justiție. Contestațiile la barem se soluționează de comisia de soluționare a contestațiilor în cel mult 48 de ore de la expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit în urma soluționării contestațiilor se publică pe pagina de internet a Înaltei Curți de Casație și Justiție.(7)Notarea la proba scrisă se face cu note de la 0 la 10, iar pentru a promova examenul, candidatul trebuie să obțină cel puțin nota 7,00 la fiecare dintre disciplinele de examen.(8)Rezultatul probei scrise se publică pe pagina de internet a Înaltei Curți de Casație și Justiție. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut poate face contestație în termen de 24 de ore de la publicare, care se soluționează în maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere.(9)Rezultatele finale ale examenului se afișează potrivit alin. (8).(10)Absența nejustificată la examen echivalează cu nepromovarea acestuia.(11)Pentru cei care din motive temeinice nu pot participa la examen, acesta se va susține în termen de maximum o lună de la încetarea cauzei ce a determinat neprezentarea. În aceste situații, magistratul-asistent are obligația de a înștiința președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție atât cu privire la motivul neprezentării la examen, cât și cu privire la data încetării acestuia, prezentând dovada motivelor invocate. + 
Articolul 26(1)Evoluția carierei magistraților-asistenți se consemnează în fișa din dosarul profesional, care se întocmește și se păstrează de Înalta Curte de Casație și Justiție.(2)Datele conținute în dosarul profesional sunt confidențiale, în condițiile prevăzute de lege.(3)Magistrații-asistenți au acces la propriul dosar profesional și pot obține copii ale actelor existente în dosar.
 + 
Capitolul VPromovarea în gradul imediat următor a magistraților-asistenți ai Înaltei Curți de Casație și Justiție + 
Articolul 27(1)Promovarea în gradul imediat următor a magistraților-asistenți se face de președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție, la cererea magistratului-asistent, pe baza vechimii minime prevăzute de lege și a unei evaluări a activității profesionale efectuate conform prezentului regulament.(2)Promovarea în grad profesional se face fără concurs și nu este condiționată de existența unui post vacant.
 + 
Articolul 28(1)Pot promova în gradul imediat următor magistrații-asistenți care au obținut calificativul „Foarte bine“ și „Bine“ la ultima evaluare, nu au fost sancționați disciplinar în ultimii 3 ani, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare, și îndeplinesc următoarele condiții minime de vechime:a)minimum 3 ani vechime în funcția de magistrat-asistent, pentru promovarea în funcția de magistrat-asistent gradul II;b)minimum 6 ani vechime în funcția de magistrat-asistent, pentru promovarea în funcția de magistrat-asistent gradul I.(2)După o perioadă de 2 ani ca magistrați-asistenți-șefi, magistrații-asistenți-șefi de gradul III pot fi promovați în gradul II și, după alți 3 ani, în gradul I, dacă se încadrează în perioada mandatului prevăzut la art. 253 alin. (4) dinLegea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor.
 + 
Capitolul VIDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 29(1)La data intrării în vigoare a prezentului regulament încetează aplicabilitatea oricăror dispoziții contrare.(2)Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa nr. 1la regulament
FIȘĂ DE EVALUARE
a activității profesionale a magistraților-asistenți din cadrul secțiilor
Înaltei Curți de Casație și Justiție, al Completului pentru soluționarea
recursului în interesul legii, al Completului pentru dezlegarea unor
chestiuni de drept, precum și al completurilor de 5 judecători și al
Secțiilor Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție
Numele și prenumele magistratului-asistent evaluat:A.Eficiența activității (maximum 30 de puncte)a)numărul de hotărâri redactate (încheieri, decizii) în raport cu ponderea dosarelor închise într-un anNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 10 puncte):Observații și motivare:b)respectarea termenelor legale de redactare a încheierilor/deciziilor și de efectuare a comunicărilor prevăzute de dispozițiile legaleNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 10 puncte):Observații și motivare:c)rezolvarea în termenul legal a altor atribuții stabilite de președintele secției, vicepreședintele sau președintele Înaltei Curți de Casație și Justiție ori de prim-magistratul-asistent, magistratul-asistent-șef, după cazNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 10 puncte):Observații și motivare:Punctaj obținut la criteriul „eficiența activității“ (maximum 30 de puncte)Diminuare aplicată punctajului obținut la criteriul „eficiența activității“ ca urmare a existenței unei sancțiuni disciplinare (rămasă definitivă în perioada supusă evaluării, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare), pentru una dintre următoarele abateri disciplinare prevăzute de Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor:a)întârzierea repetată în efectuarea lucrărilor, din motive imputabile, prevăzută la art. 271 lit. g) din lege;b)formularea de cereri repetate și nejustificate de abținere, prevăzută la art. 271 lit. h) teza a II-a din lege;c)neredactarea sau nesemnarea hotărârilor judecătorești, din motive imputabile, în termenele prevăzute de lege, prevăzută la art. 271 lit. q) din lege.Observații și motivare:Punctaj final obținut la criteriul „eficiența activității“ (maximum 30 de puncte)Motivarea:Observații:Obiecții:B.Calitatea activității (maximum 30 de puncte)a)calitatea redactării hotărârilor judecătoreștiNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 10 puncte):Observații și motivare:b)conduita în timpul ședinței de judecată și în exercitarea altor îndatoriri profesionaleNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 10 puncte):Observații și motivare:c)calitatea altor activități desfășurate de magistratul-asistent evaluatNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 10 puncte):Observații și motivare:Punctaj obținut la criteriul „calitatea activității“ (maximum 30 de puncte)Diminuare aplicată ca urmare a existenței unei sancțiunii disciplinare (rămasă definitivă în perioada supusă evaluării, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare), pentru una dintre următoarele abateri disciplinare prevăzute de Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor:a)atitudinile nedemne în timpul serviciului față de colegi, celălalt personal al instanței supreme, avocați, experți, martori, justițiabili ori reprezentanții altor instituții, prevăzută la art. 271 lit. b) din lege;b)refuzul nejustificat de a îndeplini o îndatorire de serviciu, prevăzută la art. 271 lit. e) din lege;c)absențele nemotivate de la serviciu, în mod repetat sau care afectează în mod direct activitatea instanței, prevăzută la art. 271 lit. j) din lege;d)nerespectarea în mod nejustificat a dispozițiilor ori deciziilor cu caracter administrativ dispuse în conformitate cu legea de conducătorul instanței ori a altor obligații cu caracter administrativ prevăzute de lege sau regulamente, prevăzută la art. 271 lit. l) din lege;e)utilizarea unor expresii inadecvate în cuprinsul hotărârilor judecătorești, lipsa totală a motivării ori motivarea în mod vădit contrară raționamentului juridic, de natură să afecteze prestigiul justiției sau demnitatea funcției de magistrat-asistent, prevăzută la art. 271 lit. r) din lege;f)exercitarea funcției cu rea-credință sau gravă neglijență, prevăzută la art. 271 lit. s) din lege.Observații și motivare:Punctaj final obținut la criteriul „calitatea activității“ (maximum 10 puncte)Motivarea:Observații:Obiecții:C.Integritatea (maximum 30 de puncte)a)încălcări ale normelor deontologice, stabilite prin decizii sancționatoare definitive ale președintelui Înaltei Curți de Casație și JustițieNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 10 puncte):Observații și motivare:b)sancțiuni disciplinare care privesc aspecte de integritate, rămase definitive în perioada supusă evaluării, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinareNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 10 puncte):Observații și motivare:c)pronunțarea față de magistratul-asistent evaluat a unor soluții de amânare a aplicării pedepsei, de renunțare la aplicarea pedepsei, dispuse printr-o hotărâre judecătorească definitivă, precum și de renunțare la urmărirea penală, confirmată de judecătorul de cameră preliminară, pentru care nu s-a propus eliberarea din funcție, în condițiile legiiNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 10 puncte):Observații și motivare:Punctaj obținut la criteriul „integritatea“ (maximum 30 de puncte)Diminuare aplicată ca urmare a existenței unei sancțiuni disciplinare (rămasă definitivă în perioada supusă evaluării, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare), pentru una dintre următoarele abateri disciplinare prevăzute de Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor:a)încălcarea prevederilor legale referitoare la incompatibilități și interdicții privind magistrații-asistenți, prevăzută la art. 271 lit. a) din lege;b)desfășurarea de activități cu caracter politic sau manifestarea convingerilor politice în public sau în timpul serviciului, prevăzută la art. 271 lit. c) din lege;c)nerespectarea îndatoririi de a se abține atunci când magistratul-asistent știe că există una dintre cauzele prevăzute de lege pentru abținerea sa, prevăzută la art. 271 lit. h) teza I din lege;d)nerespectarea secretului deliberării sau a confidențialității lucrărilor care au acest caracter, precum și a altor informații de aceeași natură de care a luat cunoștință în exercitarea funcției, cu excepția celor de interes public, în condițiile legii, prevăzută la art. 271 lit. i) din lege;e)imixtiunea în activitatea judecătorilor sau procurorilor, prevăzută la art. 271 lit. k) din lege;f)folosirea funcției deținute pentru a obține un tratament favorabil din partea autorităților sau intervențiile pentru soluționarea unor cereri, pretinderea ori acceptarea rezolvării intereselor personale sau ale membrilor familiei ori ale altor persoane, altfel decât în limita cadrului legal reglementat pentru toți cetățenii, prevăzută la art. 271 lit. m) din lege;g)participarea directă sau prin persoane interpuse la jocurile de tip piramidal, jocuri de noroc sau sisteme de investiții pentru care nu este asigurată transparența fondurilor, prevăzută la art. 271 lit. p) din lege.Observații și motivare:Punctaj final obținut la criteriul „integritatea“ (maximum 30 de puncte)Motivarea:Observații:Obiecții:D.Obligația de formare profesională continuă și absolvirea unor cursuri de specializare (maximum 10 puncte)a)disponibilitatea de a participa la programele de formare profesională continuă ori la alte forme de perfecționare profesionalăNota acordată de către comisia de evaluare: acest indicator nu se punctează, ci se are în vedere pentru caracterizarea completă a magistraților-asistenți.Observații și motivare:b)studiul individual al legislației, practicii și doctrinei în materieNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 5 puncte):Observații și motivare:c)studierea jurisprudenței Curții Europene a Drepturilor Omului și a Curții de Justiție a Uniunii EuropeneNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 5 puncte):Observații și motivare:d)cunoștințe de operare pe calculator și cunoașterea unei limbi străineNota acordată de către comisia de evaluare: acest indicator nu se punctează, ci se are în vedere pentru caracterizarea completă a magistraților-asistenți.Observații și motivare:Prezentarea de teme la colocvii, simpozioane de specialitate, lucrări și articole publicate, inclusiv contribuții la elaborarea unor culegeri sau buletine de jurisprudență, proiecte și culegeri de acte normative, activitatea didactică, inclusiv cea de formator, tutore de practică, responsabil cu formarea continuă descentralizată, fără ca nerealizarea uneia dintre aceste activități să constituie temei pentru depunctare (acest indicator se are în vedere pentru caracterizarea completă a magistraților-asistenți)Potrivit art. 6 alin. (3) din regulament, indicatorii prevăzuți la alin. (1) lit. a), d) și alin. (2) vor fi avuți în vedere pentru caracterizarea completă a magistraților-asistenți, fără ca nerealizarea uneia dintre activitățile la care se referă aceștia să constituie temei pentru depunctare.Punctaj final obținut la criteriul „obligația de formare profesională continuă și absolvirea unor cursuri de specializare“ (maximum 10 puncte)Motivarea:Observații:Obiecții:
 + 
Anexa nr. 2la regulament
FIȘĂ DE EVALUARE
a performanțelor profesionale pentru magistrații-asistenți
din cadrul compartimentelor Înaltei Curți de Casație și Justiție
A.Eficiența activității (maximum 30 de puncte)Indicatorii corespunzători criteriului eficienței vor fi avuți în vedere în funcție de volumul de activitate al compartimentelor și al magistratului-asistent evaluat și de complexitatea cauzelor.a)numărul de lucrări întocmite, în raport cu numărul de lucrări repartizate într-un anNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 5 puncte):Observații și motivare:b)respectarea termenelor de soluționare a lucrărilor și de efectuare a comunicărilor stabilite prin rezoluțiile președintelui sau vicepreședinților Înaltei Curți de Casație și Justiție, prim-magistratului-asistent, magistraților-asistenți-șefi ori conducătorilor de compartimente, după cazNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 5 puncte):Observații și motivare:c)operativitatea și celeritatea în soluționarea lucrărilor repartizate spre rezolvare în raport cu numărul și complexitatea acestoraNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 5 puncte):Observații și motivare:d)capacitatea de rezolvare a lucrărilor cu grad de complexitate ridicatNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 5 puncte):Observații și motivare:e)disponibilitatea de rezolvare a lucrărilor în raport cu atribuțiile postuluiNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 5 puncte):Observații și motivare:f)rezolvarea în termenul legal a altor atribuții stabilite de președintele sau vicepreședinții Înaltei Curți de Casație și Justiție, prim-magistratul-asistent, magistrații-asistenți-șefi ori de conducătorii de compartimente, după cazNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 5 puncte):Observații și motivare:Punctaj obținut la criteriul „eficiența activității“ (maximum 30 puncte)Diminuarea aplicată ca urmare a existenței unei sancțiuni disciplinare (rămasă definitivă în perioada supusă evaluării, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiuni disciplinare) pentru abaterea disciplinară constând în întârzierea repetată în efectuarea lucrărilor, din motive imputabile, prevăzută la art. 271 lit. g) din Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilorObservații și motivare:Punctaj final obținut la criteriul „eficiența activității“ (maximum 30 de puncte)Motivarea:Observații:Obiecții:B.Calitatea activității (maximum 30 de puncte)a)calitatea redactării lucrărilor (structură coerentă, argumentație clară, logică juridică, exprimare corectă și precisă, capacitate de interpretare și aplicare a legii, capacitate de sinteză, stil clar și concis, gândire independentă/critică)Nota acordată de către comisia de evaluare (maximum 7,5 puncte):Observații și motivare:b)dovada cunoștințelor juridice, în funcție de specializarea și domeniul în care își desfășoară activitateaNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 7,5 puncte):Observații și motivare:c)conduita în exercitarea îndatoririlor profesionaleNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 7,5 puncte):Observații și motivare:d)calitatea și modul de îndeplinire a altor activități desfășurate de magistratul-asistent evaluat: participarea în diferite comisii, la organizarea unor examene sau concursuri, conferințe etc.Nota acordată de către comisia de evaluare (maximum 7,5 puncte):Observații și motivare:Punctaj obținut la criteriul „calitatea activității“ (maximum 30 de puncte)Diminuarea aplicată ca urmare a existenței unei sancțiuni pentru una dintre următoarele abateri disciplinare prevăzute de Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor:a)atitudinile nedemne în timpul serviciului față de colegi, celălalt personal al instanței supreme, avocați, experți, petenți, justițiabili ori reprezentanții altor instituții, prevăzută la art. 271 lit. b) din lege;b)refuzul nejustificat de a îndeplini o îndatorire de serviciu, prevăzută la art. 271 lit. e) din lege;c)absențele nemotivate de la serviciu, în mod repetat sau care afectează în mod direct activitatea instanței/compartimentelor din care face parte, prevăzută la art. 271 lit. j) din lege;d)nerespectarea în mod nejustificat a dispozițiilor ori deciziilor cu caracter administrativ dispuse în conformitate cu legea de președintele sau vicepreședinții Înaltei Curți de Casație și Justiție, prim-magistratul-asistent, magistrații-asistenți-șefi ori conducătorii de compartimente, după caz, ori a altor obligații cu caracter administrativ prevăzute de lege sau regulamente, prevăzută la art. 271 lit. l) din lege;e)utilizarea unor expresii inadecvate în cuprinsul lucrărilor întocmite, de natură să afecteze prestigiul justiției sau demnitatea funcției de magistrat-asistent, prevăzută la art. 271 lit. r) din lege;f)exercitarea funcției cu rea-credință sau gravă neglijență, prevăzută la art. 271 lit. s) din lege.Observații și motivare:Punctaj final obținut la criteriul „calitatea activității“ (maximum 30 de puncte)Motivarea:Observații:Obiecții:C.Integritateaa)respectarea deontologiei profesionale (în cazurile de nerespectare a deontologiei profesionale se au în vedere doar cele stabilite prin decizii definitive ale președintelui Înaltei Curți de Casație și Justiție)Nota acordată de către comisia de evaluare (maximum 10 puncte):Observații și motivare:b)existența sau inexistența unor sancțiuni disciplinare care privesc aspecte de integritate, rămase definitive în perioada supusă evaluării, cu excepția cazurilor în care a intervenit radierea sancțiunii disciplinare;Nota acordată de către comisia de evaluare (maximum 10 puncte):Observații și motivare:c)pronunțarea față de magistratul-asistent evaluat a unor soluții de amânare a aplicării pedepsei, de renunțare la aplicarea pedepsei, dispuse printr-o hotărâre judecătorească definitivă, precum și de renunțare la urmărirea penală, confirmată de judecătorul de cameră preliminară, pentru care nu s-a propus eliberarea din funcție, în condițiile legiiNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 10 puncte):Observații și motivare:Punctaj obținut la criteriul „integritatea“ (maximum 30 de puncte)Diminuare aplicată ca urmare a existenței unei sancțiuni disciplinare care privește aspecte de integritate, aplicată pentru următoarele abateri disciplinare prevăzute de Legea nr. 303/2022 privind statutul judecătorilor și procurorilor:a)încălcarea prevederilor legale referitoare la incompatibilități și interdicții privind magistrații-asistenți, prevăzută la art. 271 lit. a) din lege;b)desfășurarea de activități cu caracter politic sau manifestarea convingerilor politice în public sau în timpul serviciului, prevăzută la art. 271 lit. c) din lege;c)nerespectarea confidențialității lucrărilor care au acest caracter, precum și a altor informații de aceeași natură de care a luat cunoștință în exercitarea funcției, cu excepția celor de interes public, în condițiile legii, prevăzută la art. 271 lit. i) din lege;d)imixtiunea în activitatea judecătorilor sau procurorilor, prevăzută la art. 271 lit. k) din lege;e)folosirea funcției deținute pentru a obține un tratament favorabil din partea autorităților sau intervențiile pentru soluționarea unor cereri, pretinderea ori acceptarea rezolvării intereselor personale sau ale membrilor familiei ori ale altor persoane, altfel decât în limita cadrului legal reglementat pentru toți cetățenii, prevăzută la art. 271 lit. m) din lege;f)participarea directă sau prin persoane interpuse la jocurile de tip piramidal, jocuri de noroc sau sisteme de investiții pentru care nu este asigurată transparența fondurilor, prevăzută la art. 271 lit. p) din lege.Observații și motivare:Punctaj final obținut la criteriul „integritatea“ (maximum 30 de puncte)Motivarea:Observații:Obiecții:D.Obligația de formare profesională continuă și absolvirea unor cursuri de specializare (maximum 10 puncte)a)disponibilitatea de a participa la programele de formare profesională continuă ori la alte forme de perfecționare profesionalăNota acordată de către comisia de evaluare: acest indicator nu se punctează, ci se are în vedere pentru caracterizarea completă a magistraților-asistenți.Observații și motivare:b)studiul individual al legislației, practicii și doctrinei în materieNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 5 puncte):Observații și motivare:c)studierea jurisprudenței Curții Europene a Drepturilor Omului și a Curții de Justiție a Uniunii EuropeneNota acordată de către comisia de evaluare (maximum 5 puncte):Observații și motivare:d)cunoștințe de operare pe calculator și cunoașterea unei limbi străineNota acordată de către comisia de evaluare: acest indicator nu se punctează, ci se are în vedere pentru caracterizarea completă a magistraților-asistenți.Observații și motivare:Prezentarea de teme la colocvii, simpozioane de specialitate, lucrări și articole publicate, inclusiv contribuții la elaborarea unor culegeri sau buletine de jurisprudență, proiecte și culegeri de acte normative, activitatea didactică, inclusiv cea de formator, tutore de practică, responsabil cu formarea continuă descentralizată, fără ca nerealizarea uneia dintre aceste activități să constituie temei pentru depunctare (acest indicator se are în vedere pentru caracterizarea completă a magistraților-asistenți)Potrivit art. 6 alin. (3) din regulament, indicatorii prevăzuți la alin. (1) lit. a), d) și alin. (2) vor fi avuți în vedere pentru caracterizarea completă a magistraților-asistenți, fără ca nerealizarea uneia dintre activitățile la care se referă aceștia să constituie temei pentru depunctare.Punctaj final obținut la criteriul „obligația de formare profesională continuă și absolvirea unor cursuri de specializare“ (maximum 10 puncte)Motivarea:Observații:Obiecții:
 + 
Anexa nr. 3la regulament
FIȘĂ DE EVALUARE
a performanțelor profesionale pentru magistrații-asistenți care ocupă funcții de conducere
Magistrații-asistenți care, în perioada supusă evaluării, au desfășurat numai activitate specifică funcției de conducere sunt evaluați și punctați în conformitate cu dispozițiile art. 20 alin. (5) din regulament.Magistrații-asistenți care, în perioada supusă evaluării, au desfășurat atât activitate specifică funcției de execuție, cât și activitate specifică funcției de conducere, concomitent sau succesiv, sunt evaluați și punctați în conformitate cu dispozițiile art. 20 alin. (6) și (7) din regulament.În activitatea desfășurată de magistrații-asistenți care ocupă funcții de conducere se evaluează criteriile privind integritatea și criteriul privind evaluarea profesională prevăzute la secțiunea a 2-a sau secțiunea a 3-a ale cap. II din regulament, după caz, precum și indicatorii criteriului „modul de îndeplinire a atribuțiilor manageriale“, în funcție de aplicabilitatea acestora.Modul de îndeplinire a atribuțiilor manageriale:1.capacitatea de organizare a activităților specifice compartimentului:a)repartizarea echilibrată și echitabilă a sarcinilor de serviciu, ținând seama și de specializarea persoanei;b)gestionarea resurselor umane și materiale;c)capacitatea de planificare a activităților;d)inițiativa, promptitudinea și rapiditatea în luarea deciziilor și asumarea răspunderii;e)gestionarea informațiilor;f)modul de îndeplinire a atribuțiilor specifice, prevăzute de legi și regulamente;2.autoritatea și capacitatea de decizie în organizarea activităților specifice compartimentului:a)rezolvarea cu celeritate a lucrărilor specifice activității de conducere;b)abilități de comunicare;c)motivarea magistraților-asistenți și a personalului aflat în subordine;d)obiectivitate și imparțialitate în aprecierea activității subordonaților;e)rezistența la stres;3.capacitatea de monitorizare și de evaluare a activității la nivelul compartimentului:a)verificarea activității de grefă și secretariat;b)verificarea respectării distribuirii aleatorii a cauzelor;c)preocuparea pentru pregătirea profesională a magistraților-asistenți și a personalului auxiliar de specialitate;4.atitudinea în relațiile cu judecătorii, subordonații, colegii, petiționarii, alte instituții:a)comportamentul și comunicarea cu judecătorii, procurorii, magistrații-asistenți, personalul auxiliar de specialitate, justițiabilii, persoanele implicate în actul de justiție și alte instituții;b)asigurarea accesului la informațiile de interes public din cadrul instanței;c)transparența actului de conducere;5.abilități de mediere, negociere și soluționare a conflictelor:a)asigurarea unui climat optim de muncă;b)capacitatea de sesizare și soluționare a deficiențelor de orice fel;c)managementul situațiilor de criză.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x