REGULAMENT din 26 septembrie 2006

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 816 din 3 octombrie 2006
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 26/09/2006
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 1.614 din 26 septembrie 2006, publicat în Monitorul Oficial nr. 816 din 3 octombrie 2006.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal se organizează și se desfășoară în baza prevederilor art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările ulterioare, denumită în continuare ordonanță. + 
Articolul 2(1)Examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal se organizează de către Ministerul Finanțelor Publice.(2)Prin ordin al ministrului finanțelor publice, se constituie Colectivul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal, denumit în continuare Colectiv, se numesc Comisia de examinare și Comisia de soluționare a contestațiilor și se stabilesc atribuțiile acestora.
 + 
Articolul 3Ministrul finanțelor publice stabilește prin ordin, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, data de susținere și locul desfășurării examenului, precum și locul de depunere a dosarelor de înscriere și perioada în care se depun.
 + 
Capitolul IIOrganizarea și desfășurarea examenului + 
Articolul 4(1)Pentru atribuirea calității de consultant fiscal, conform prevederilor art. 4 din ordonanță, candidații trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții:a)să fie licențiați ai unei facultăți cu profil economic;b)să aibă o experiență de minimum 5 ani în una dintre următoarele activități:– elaborarea și aplicarea legislației fiscale;– administrarea și colectarea veniturilor publice;– controlul fiscal;– soluționarea contestațiilor în domeniul legislației fiscale;– elaborarea și aplicarea reglementărilor contabile;– activitatea financiar-contabilă;c)să nu aibă antecedente penale;d)să aibă capacitate deplină de exercițiu;e)să promoveze examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal.(2)În vederea susținerii examenului, candidații depun dosarul de înscriere cuprinzând documentele care atestă îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 4 lit. a)-d) din ordonanță.(3)Dosarul de înscriere se depune sau se transmite prin servicii poștale cu confirmare de primire, la Ministerul Economiei și Finanțelor, și va conține următoarele:(la 21-05-2007,
Partea introductivă a Alineatului (3) din Articolul 4 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 186 din 16 mai 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 343 din 21 mai 2007
)
a)cererea de înscriere la examen, prevăzută în anexa nr. 2;b)curriculum vitae;c)diploma de studii superioare, în copie legalizată, precum și copii legalizate ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;d)carnetul de muncă, în copie certificată de angajator sau în copie legalizată, după caz, adeverință eliberată de angajator, adrese eliberate de asociațiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;(la 21-05-2007,
Litera d) din Alineatul (3) , Articolul 4 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 186 din 16 mai 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 343 din 21 mai 2007
)
e)actul de identitate, în copie;f)certificatul de cazier judiciar;g)adeverință medicală eliberată de medicul de familie sau de instituția medicală la care este înregistrat;h)două fotografii 2/3 cm.(la 21-05-2007,
Litera h) din Alineatul (3) , Articolul 4 , Capitolul II a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 186 din 16 mai 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 343 din 21 mai 2007
)
 + 
Articolul 5Colectivul verifică dosarele depuse și respinge dosarele candidaților care nu îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 4.(la 21-05-2007,
Articolul 5 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 186 din 16 mai 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 343 din 21 mai 2007
)
 + 
Articolul 6(1)În dosarul de înscriere candidatul va depune în original și documentul de plată a taxei de înscriere la examen.(2)Pentru candidații înscriși la examen se editează legitimația de examen prevăzută în anexa nr. 3, care se aplică pe mese în sălile de examen.(la 21-05-2007,
Articolul 6 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 186 din 16 mai 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 343 din 21 mai 2007
)
 + 
Articolul 7Intrarea în sălile de examen se face în baza actului de identitate sau a unui alt act prin care se poate dovedi identitatea.(la 21-05-2007,
Articolul 7 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 186 din 16 mai 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 343 din 21 mai 2007
)
 + 
Articolul 8Colectivul afișează atât la locul de depunere a dosarului de înscriere, cât și la locul de desfășurare a examenului, cu cel puțin 48 de ore înaintea începerii acestuia, listele nominale ale candidaților înscriși, indicându-se data și ora începerii probei și repartizarea pe săli a candidaților. + 
Articolul 9(1)Candidații au obligația de a verifica exactitatea datelor înscrise în listele afișate și de a sesiza imediat Colectivul cu privire la eventualele neconcordanțe între înregistrările din liste și datele din documentele depuse la înscriere.(2)Orice modificare a listelor afișate se face cu cel puțin 24 de ore înainte de începerea examenului.
 + 
Articolul 10(1)Președintele Comisiei de examinare, cu 3 ore înainte de începerea examenului, numește responsabilul de sală și repartizează membrii comisiei și supraveghetorii pe săli, proporțional cu numărul candidaților din sălile respective.(2)Examenul se desfășoară în săli în care se poate asigura așezarea candidaților la distanță corespunzătoare, păstrându-se un loc liber între candidați.(3)Membrii Comisiei de examinare și supraveghetorii sunt responsabili de modul în care se derulează examenul, începând cu accesul candidaților în săli, derularea propriu-zisă a examenului și predarea lucrărilor.(4)După expirarea termenului legal de susținere a probei, responsabilul de sală va preda lucrările, în baza unui proces-verbal, președintelui comisiei, care este răspunzător de gestionarea acestora.
 + 
Articolul 11Accesul candidaților în sală este permis cu maximum o oră înainte de începerea examenului, conform listelor afișate, sub supravegherea responsabilului de sală. + 
Articolul 12Responsabilii de săli primesc de la Comisia de examinare: lista candidaților repartizați în sala respectivă, instrucțiunile de derulare a examenului și, respectiv, subiectele. + 
Articolul 13(1)Responsabilul de sală notează în listă candidații prezenți și absenți.(2)Actul de identitate și legitimația de examen vor rămâne pe masa candidatului pe toată durata examenului, pentru a putea fi efectuate verificări suplimentare.
 + 
Articolul 14Candidații care nu sunt în sală în momentul comunicării subiectelor pierd dreptul de a susține examenul. + 
Articolul 15(1)Pe parcursul desfășurării examenului, candidații nu au voie să părăsească sala și să revină.(2)În situații cu caracter medical, un membru delegat va însoți candidatul de la ieșirea și până la revenirea în sală.
 + 
Articolul 16(1)Comisia de examinare va stabili un număr de minimum 3 variante de subiecte.(la 02-02-2007,
Alineatul (1) din Articolul 16 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1, Articolul 5 din ORDINUL nr. 129 din 26 ianuarie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 82 din 02 februarie 2007
)
(2)Subiectele pentru examen se stabilesc în ziua desfășurării acestuia, prin tragere la sorți.(3)În arhivă se vor păstra toate subiectele, atât cele propuse, cât și cele extrase.
 + 
Articolul 17(1)Examenul va consta într-o probă scrisă/interviu.(2)Proba scrisă va fi sub formă de test-grilă/lucrare scrisă, care va conține de regulă întrebări din:a)legislația fiscală, legislația privind administrarea fiscală și legislația vamală, 90%;b)dreptul comercial și dreptul financiar-fiscal, 5%;c)gestiunea financiară și contabilitatea întreprinderii, 5%.(3)Durata de elaborare a răspunsurilor pentru proba scrisă este de 3 ore.
 + 
Articolul 18După terminarea examenului, Colectivul afișează la avizierele de la locul de desfășurare a examenului răspunsurile corecte și punctajul aferent fiecărui răspuns, permițând astfel candidaților să își autoevalueze lucrările. + 
Articolul 19(1)Corectarea lucrărilor sau evaluarea răspunsurilor la interviu se face de către Comisia de examinare.(2)Răspunsurile corecte vor fi notate cu un punctaj corespunzător gradului de dificultate al subiectelor.(3)Pentru promovarea examenului, candidații trebuie să acumuleze un minimum de 80 de puncte dintr-un total de 100 de puncte. + 
Articolul 20Rezultatele obținute la examen, verificate și aprobate de Comisia de examinare, se aduc la cunoștință candidaților de către Colectiv, prin afișare la locul de desfășurare a examenului și pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice. + 
Articolul 21(1)Contestațiile privind rezultatele obținute la examen se depun la Comisia de soluționare a contestațiilor, în termen de 3 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor.(2)Contestațiile se soluționează în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea acestora.(3)După soluționarea contestațiilor, rezultatele examenului rămân definitive.
 + 
Capitolul IIIEliberarea certificatului de atestare a calității de consultant fiscal + 
Articolul 22(1)Conform prevederilor art. 7 din ordonanță, după susținerea și promovarea examenului, candidaților li se eliberează Certificatul de atestare a calității de consultant fiscal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.(2)Certificatul de atestare a calității de consultant fiscal se întocmește în două exemplare, copia rămânând în carnet.
 + 
Capitolul IVSancțiuni + 
Articolul 23(1)Nerespectarea prevederilor prezentului regulament atrage sancționarea persoanelor vinovate.(2)Sancționarea candidaților se face în funcție de gravitatea faptelor și constă în avertisment sau în eliminarea din examen, în următoarele situații:a)încercarea dovedită de a copia din cărți, caiete, notițe, surse electronice sau alte materiale;b)transmiterea ori primirea de ciorne sau alte materiale.(3)În cazul nerespectării prevederilor prezentului regulament de către membrii Comisiei de examinare sau supraveghetori, președintele comisiei procedează la eliminarea și înlocuirea acestora din sală și face propuneri de sancționare potrivit legii.
 + 
Capitolul VDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 24(1)Componența comisiilor de examinare și de soluționare a contestațiilor se va stabili la fiecare examen organizat central sau teritorial, prin ordin al ministrului economiei și finanțelor. Aceste comisii vor fi formate din specialiști ai Ministerului Economiei și Finanțelor care au calitatea de consultant fiscal, precum și din membrii Consiliului superior, Comisiei auditorilor statutari și Comisiei de apel a Camerei Consultanților Fiscali.(2)Pot dobândi calitatea de consultant fiscal, la cerere, cu respectarea condițiilor prevăzute la art. 4 alin. (1), persoanele care au titlul de academician, profesor și conferențiar universitar, doctor în economie, doctor docent, cu specialitatea finanțe, precum și membrii și specialiștii Comisiei pentru buget, finanțe și bănci din Parlamentul României, care verifică și analizează actele normative din domeniul fiscal supuse spre aprobare Parlamentului, prin susținerea unui interviu conform art. 17.(la 21-05-2007,
Articolul 24 din Capitolul V a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 186 din 16 mai 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 343 din 21 mai 2007
)
 + 
Articolul 25După încheierea probelor de examen, subiectele și lucrările candidaților se păstrează la sediul Comisiei de examinare, în dulapuri sigilate, până la finalizarea examenului, urmând a fi predate Colectivului, pe bază de proces-verbal. + 
Articolul 26Dosarele de înscriere ale candidaților care nu au promovat examenul se eliberează la solicitarea acestora, în termen de 15 zile de la data la care rezultatele examenului rămân definitive, iar în caz contrar, acestea se vor distruge. + 
Articolul 27Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa nr. 1Abrogată.(la 02-02-2007,
Anexa nr. 1 a fost abrogată de Punctul 2, Articolul 5 din ORDINUL nr. 129 din 26 ianuarie 2007, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 82 din 02 februarie 2007
)
 + 
Anexa nr. 2la regulamentNr.de înregistrare/
Loc foto

CERERE DE ÎNSCRIERE
la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal
sesiunea …………….
Subsemnatul/Subsemnata ………, născut/născută la data de …….. în localitatea …….., județul………, legitimat/legitimată cu B.I./C.I./pașaport seria ….. nr. …….., eliberat/eliberată de …….. la data de ………, C.N.P. …….., cetățenia ……., domiciliat/domiciliată în …….., str. ……. nr. ….., bl. …., sc……., et. ….., ap. ….., județul/sectorul ……., telefon fix ……, telefon mobil ………, solicit înscrierea la examenul pentru atribuirea calității de consultant fiscal, organizat de Ministerul Finanțelor Publice, sesiunea ………. .Anexez la prezenta cerere curriculum vitae însoțit de următoarele documente, conform art. 3 alin. (3) din Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal:– B.I./C.I./pașaport, în copie;– diploma de studii superioare (profil economic), sesiunea ….., seria ……. nr. ….., emisă de ……… la data de ……., în copie legalizată;– carnetul de muncă seria …… nr. ….., emis de ………… la data de …….., în copie certificată de angajator sau în copie legalizată;– certificatul de naștere seria …… nr. ……….., emis de ………. la data de ……….., în copie legalizată, în cazul schimbării numelui;– certificatul de căsătorie seria …… nr. …….., emis de ……. la data de ……, în copie legalizată, în cazul schimbării numelui;– certificatul de cazier judiciar seria ….. nr. ……., emis de ……. la data de ………, în perioada de valabilitate;– adeverință medicală seria ……. nr. ……., emisă de ……… la data de ………..;– 3 fotografii de 2/3 cm.Declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile Codului penal, că am desfășurat activitățile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) din regulament, astfel:

Unitatea Activitateadesfășurată Perioada Nr. luni Funcția Observații
De la Până la
Total perioadă: X X

 + 
Anexa nr. 3la regulamentMINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEColectivul pentru organizarea examenuluide atribuire a calității de consultant fiscal
Loc foto

LEGITIMAȚIE DE EXAMEN
nr. …../…………
Numele și prenumele candidatului …….., C.N.P. ………, B.I./C.I. seria …….. nr……., emis/emisă de ……. la data de ………. .Prezenta legitimație s-a eliberat ca urmare a depunerii dosarului de înscriere nr. ….. din data de ……. la examenul de atribuire a calității de consultant fiscal, sesiunea….., și servește pentru accesul în sălile de examen. Identificarea candidatului se face pe baza prezentei legitimații și a actului de identitate.Taxa de înscriere la examen în sumă de ….. a fost achitată cu chitanța seria….. nr. ….. din …… .Valabilă pe perioada examenului, sesiunea ……………………… .
Semnătura și ștampila
…………………
 + 
Anexa nr. 4la regulament
–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x