REGULAMENT din 26 martie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 25/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 196 din 27 martie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAOUG 14 25/02/2009
ART. 3REFERIRE LAOUG 14 25/02/2009 ART. 1
ART. 3REFERIRE LALEGE 167 09/06/2005
ART. 3REFERIRE LAACORD 28/01/2005
ART. 4REFERIRE LALEGE 167 09/06/2005
ART. 4REFERIRE LAACORD 28/01/2005
ART. 11REFERIRE LAOUG 14 25/02/2009
ART. 19REFERIRE LAHG 347 21/04/2005
ART. 19REFERIRE LALEGE 167 09/06/2005
ART. 19REFERIRE LAACORD 28/01/2005
ART. 21REFERIRE LAOUG 14 25/02/2009 ART. 1
ART. 22REFERIRE LAOUG 14 25/02/2009 ART. 7
ART. 23REFERIRE LALEGE 47 19/03/2008
ART. 23REFERIRE LAOUG 1 29/01/2006
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 585 26/03/2009
ActulCONTINUT DEORDIN 585 26/03/2009

de organizare şi funcţionare al Agenţiei Române pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonelor Industriale – ARDDZI



 + 
Capitolul IStatutul instituţional şi atribuţiile ARDDZI + 
Articolul 1(1) Agenţia Română pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonelor Industriale – ARDDZI, denumită în continuare Agenţia, se organizează şi funcţionează ca instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Economiei, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1.(2) Agenţia îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Economiei, în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 14/2009 privind înfiinţarea Agenţiei Române pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonelor Industriale – ARDDZI, şi are ca scop principal dezvoltarea durabilă a zonelor afectate de restructurarea industrială şi promovarea de noi proiecte în scopul utilizării resurselor şi potenţialului economico-social cu maximum de valoare adăugată.
 + 
Articolul 2Agenţia are, în principal, următoarele atribuţii:a) elaborarea şi implementarea de programe/proiecte pentru dezvoltarea durabilă a zonelor afectate;b) sprijinirea mediului economic în scopul diminuării efectelor crizelor economice, crearea premiselor necesare dezvoltării, în mod sustenabil, a operatorilor economici existenţi, precum şi sprijinirea înfiinţării de noi operatori economici, care intră în sfera de activitate a Agenţiei;c) utilizarea dotărilor industriale devenite libere de sarcini, puse la dispoziţia Agenţiei, în scopul dezvoltării de noi proiecte;d) accelerarea elaborării şi implementării proiectelor finanţate din fonduri structurale prin sprijinirea autorităţilor publice locale din zonele afectate;e) identificarea promovării de proiecte în domenii strategice şi sprijinirea înfiinţării şi organizării de entităţi şi structuri economice, în scopul implementării acestora;f) gestionarea fondurilor şi a programelor ce i-au fost încredinţate în condiţiile prevăzute de lege;g) atragerea de fonduri suplimentare pe baza unor programe întocmite în nume propriu;h) asigurarea de informaţii economice şi sociale din zonele afectate necesare Ministerului Economiei la elaborarea politicilor industriale.
 + 
Articolul 3Agenţia preia toate responsabilităţile Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea Zonelor Miniere (ANDZM) pentru implementarea Componentei de regenerare socioeconomică din Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică, finanţat în baza Legii nr. 167/2005 privind ratificarea Acordului de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică, semnat la Bucureşti la 28 ianuarie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2009 privind înfiinţarea Agenţiei Române pentru Dezvoltarea Durabilă a Zonelor Industriale – ARDDZI.
 + 
Articolul 4În exercitarea atribuţiilor sale, Agenţia va desfăşura, în principal, următoarele activităţi:a) participarea la pregătirea, implementarea şi evaluarea consecinţelor în aplicarea strategiilor de dezvoltare/restructurare industrială, precum şi a strategiilor sectoriale pentru domeniul de competenţă al Agenţiei;b) realizarea şi implementarea unor proiecte specifice dezvoltării durabile în localităţi monoindustriale;c) fundamentarea direcţiilor de acţiune privind regenerarea şi dezvoltarea zonelor industriale afectate de restructurare, inclusiv prin politici de reindustrializare şi generarea de proiecte industriale;d) facilitarea apariţiei de alternative prin crearea de noi entităţi şi structuri economice, în vederea ocupării forţei de muncă disponibilizate în urma programelor de restructurare;e) crearea şi susţinerea oportunităţilor de dezvoltare a zonelor industriale afectate de restructurare, în vederea recuperării decalajelor faţă de zonele dezvoltate şi optimizării şanselor acestora de a accesa fondurile europene destinate dezvoltării;f) punerea în practică a unor măsuri de diversificare a activităţilor economice din zonele monoindustriale, prin dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii;g) participarea la elaborarea programelor tehnice pentru obiectivele industriale închise sau prevăzute a se închide şi urmărirea măsurilor de implementare a acestora în legătură cu:(i) utilizarea spaţiilor tehnologice, a clădirilor şi a construcţiilor industriale disponibilizate, în scopul creării de activităţi pentru dezvoltarea comunităţilor şi ocuparea personalului neîncadrat în muncă;(îi) refolosirea sau valorificarea, după caz, a instalaţiilor, maşinilor şi utilajului tehnologic disponibilizate şi puse la dispoziţia Agenţiei;(iii) schimbarea destinaţiei obiectivelor la care a încetat activitatea de producţie;(iv) dezafectarea sau schimbarea destinaţiei obiectivelor conexe afectate de încetarea activităţilor industriale (clădiri, spaţii de depozitare, gospodării anexe etc.);h) participarea la elaborarea programelor de refacere a mediului şi la implementarea lor, în măsura în care acestea se concretizează în dezvoltarea unor activităţi economice capabile să absoarbă forţa de muncă şi să creeze noi locuri de muncă;i) participarea la aplicarea planurilor de dezvoltare regională în zonele industriale, scop în care colaborează cu ministerele şi cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, pentru adaptarea la condiţiile din zonele industriale a programelor guvernamentale sau ale administraţiei locale privind:(i) restructurarea industrială şi crearea de noi activităţi producătoare de bunuri materiale în zonele monoindustriale;(îi) organizarea, finanţarea şi dezvoltarea de întreprinderi mici şi mijlocii în localităţile monoindustriale;(iii) sprijinirea programelor de reconversie profesională a persoanelor neîncadrate în muncă din zonele monoindustriale;(iv) refacerea ambientului distrus de activităţile industriale;(v) dezvoltarea socială şi economică a localităţilor din zonele industriale afectate de restructurare;(vi) organizarea şi finanţarea de incubatoare de afaceri;(vii) organizarea şi finanţarea executării unor lucrări specifice de protecţie a mediului, în măsura în care acestea sunt generatoare de noi locuri de muncă sustenabile;j) colaborarea cu organele teritoriale ale Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, în vederea implementării programelor guvernamentale de protecţie socială şi a orientării persoanelor neîncadrate în muncă pentru recalificare şi pentru ocuparea unor locuri de muncă;k) elaborarea bugetului pentru finanţarea programelor şi a proiectelor proprii şi gestiunea acestora;l) avizarea documentaţiilor pentru obţinerea de credite şi alte fonduri externe cu garanţia statului sau cu garanţii bancare pentru finanţarea de proiecte şi programe specifice;m) încheierea de acorduri bilaterale cu instituţii/organisme naţionale şi internaţionale în vederea finanţării şi implementării unor programe/proiecte specifice domeniului Agenţiei;n) stabilirea relaţiilor de colaborare cu instituţii publice centrale şi locale, reprezentanţi ai mediului economic sau ai societăţii civile, urmărind împreună cu aceştia derularea programelor/proiectelor de dezvoltare durabilă în zonele industriale, sens în care:(i) organizează licitaţii pentru angajarea unor organizaţii neguvernamentale sau operatori economici de specialitate, care să elaboreze şi să administreze programe şi proiecte de dezvoltare alternativă şi fondurile destinate acestora;(îi) aprobă planurile de afaceri prin care se solicită credite bonificate sau alte facilităţi ce urmează a fi acordate în zonele industriale afectate de restructurare pentru operatorii economici, persoane juridice sau persoane fizice, care dezvoltă activităţi, altele decât cele specifice unităţilor închise, generatoare de noi activităţi şi locuri de muncă;(iii) urmăreşte modul în care organizaţiile neguvernamentale sau operatorii economici beneficiari de fonduri şi facilităţi îşi îndeplinesc obligaţiile; în situaţia în care aceştia nu şi le îndeplinesc, după sesizarea în scris, în termen de 30 de zile, se va recurge la retragerea fondurilor şi a facilităţilor acordate;o) implementarea Componentei de regenerare socioeconomică din Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică, finanţat în condiţiile Acordului de împrumut 4759 RO dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BIRD), ratificat prin Legea nr. 167/2005, cu modificările şi completările ulterioare;p) organizarea evidenţei contabile pentru gestiunea proprie a activităţii şi a fondurilor interne şi externe destinate finanţării programelor şi proiectelor;q) gestionarea patrimoniului propriu.
 + 
Articolul 5Pentru realizarea obiectivelor stabilite prin lege, Agenţia este împuternicită să solicite şi să primească de la organele centrale şi locale cu care colaborează date, informaţii şi documentaţii care privesc procesul de restructurare, respectiv diminuarea, încetarea, dezvoltarea sau organizarea activităţilor în domeniile industriale şi conexe.
 + 
Capitolul IIFinanţarea Agenţiei + 
Articolul 6Finanţarea Agenţiei se asigură integral de la bugetul de stat.
 + 
Articolul 7Agenţia va gestiona fondurile alocate programelor ce i-au fost atribuite şi va putea atrage fonduri suplimentare pe baza unor programe întocmite în nume propriu.
 + 
Articolul 8Preşedintele Agenţiei dispune, în condiţiile legii, asupra utilizării fondurilor provenite din donaţii interne sau externe şi din proiecte cu finanţare nerambursabilă atrase.
 + 
Capitolul IIIConducerea Agenţiei + 
Articolul 9Agenţia este condusă de un preşedinte, ordonator secundar de credite, numit prin ordin al ministrului economiei, în condiţiile legii. Preşedintele Agenţiei este salarizat potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, la nivelul funcţiei de secretar de stat.
 + 
Articolul 10(1) Preşedintele este reprezentantul legal al Agenţiei în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice române şi străine, precum şi în faţa autorităţii judecătoreşti.(2) Preşedintele poate delega atribuţii directorului executiv sau altor persoane cu funcţii de răspundere în Agenţie.
 + 
Articolul 11Preşedintele Agenţiei îndeplineşte, în principal, următoarele atribuţii:a) stabileşte strategia şi politicile Agenţiei;b) urmăreşte concordanţa şi complementaritatea strategiei şi politicilor Agenţiei cu strategiile şi cu politicile sectoriale ale Guvernului în domeniul de competenţă al Agenţiei;c) aprobă regulamentul de ordine interioară (ROI);d) aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli, precum şi rapoartele de activitate ale Agenţiei;e) aprobă acordarea de premii şi alte stimulente personalului Agenţiei;f) face propuneri, în vederea aprobării de către ministrul economiei, pentru înfiinţarea de birouri regionale, în condiţiile reglementate de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2009;g) prin decizie, aprobă înfiinţarea de reprezentanţe locale ale Agenţiei la nivel zonal, numeşte şi eliberează din funcţie personalul de conducere de la nivelul Agenţiei;h) prin decizie, poate înfiinţa servicii, birouri şi compartimente în cadrul direcţiilor de specialitate din structura organizatorică, în limita numărului de posturi din statul de funcţii, cu încadrarea în bugetul aprobat;i) asigură colaborarea Agenţiei cu autorităţile administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, precum şi cu orice alte instituţii sau organizaţii;j) încheie, în condiţiile legii, contracte cu colaboratori externi;k) încheie, în condiţiile legii, acte juridice circumscrise scopului Agenţiei şi angajează patrimoniul acesteia;l) conduce activitatea compartimentelor de specialitate ale Agenţiei;m) aprobă fişele de post pentru personalul Agenţiei;n) numeşte şi revocă din funcţie, în condiţiile legii, directorul executiv şi celelalte persoane cu funcţii de conducere din structura Agenţiei;o) exercită acţiunea disciplinară, în condiţiile legii şi ale reglementărilor interne, faţă de personalul Agenţiei; este totodată abilitat să dispună recompensarea personalului;p) adoptă orice alte măsuri necesare pentru realizarea scopului Agenţiei.
 + 
Articolul 12În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Agenţiei emite decizii.
 + 
Capitolul IVOrganizarea Agenţiei + 
Articolul 13(1) Structura organizatorică a Agenţiei este formată din direcţii, servicii, birouri, compartimente, birouri regionale şi reprezentanţe locale.(2) Direcţiile din structura organizatorică a Agenţiei sunt:a) Direcţia planificare strategică şi monitorizare;b) Direcţia management de proiecte;c) Direcţia management financiar;d) Direcţia juridică şi resurse umane.(3) Pentru realizarea actualelor atribuţii, în cadrul Agenţiei vor funcţiona 4 birouri regionale fără personalitate juridică, respectiv:a) Biroul Regional Apuseni – Crişana, cu sediul în oraşul Abrud, judeţul Alba;b) Biroul Regional Transilvania de Nord – Bucovina, cu sediul în municipiul Baia Mare, judeţul Maramureş;c) Biroul Regional Hunedoara – Banat, cu sediul în municipiul Petroşani, judeţul Hunedoara;d) Biroul Regional Oltenia, cu sediul în municipiul Târgu Jiu, judeţul Gorj.(4) Zonele de operare a birourilor regionale şi reprezentanţelor locale vor fi stabilite prin decizie a preşedintelui Agenţiei, în funcţie de zonele de operare pentru fiecare program.(5) În funcţie de necesităţile impuse de implementarea de noi programe/proiecte, se vor putea înfiinţa şi alte birouri regionale prin ordin al ministrului economiei.(6) Serviciile, birourile, compartimentele, reprezentanţele locale din structura Agenţiei, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ROI, în limita numărului de personal, aprobat în condiţiile legii, şi cu încadrarea în bugetul aprobat.
 + 
Articolul 14Atribuţiile şi sarcinile Direcţiei planificare strategică şi monitorizare sunt următoarele:a) analizarea strategiilor existente pentru restructurare/ dezvoltare industrială;b) elaborarea de noi strategii pentru zonele industriale afectate de restructurare;c) formularea de propuneri şi recomandări în atenţia Guvernului, prin Ministerul Economiei, asupra intervenţiilor la nivel de politică potrivite în zonele industriale afectate de restructurare;d) sprijinirea elaborării de planuri de dezvoltare economică pentru zonele industriale afectate de restructurare;e) monitorizarea şi evaluarea tuturor ciclurilor managementului proiectelor, altele decât implementarea propriu-zisă;f) elaborarea rapoartelor de activitate, a rapoartelor de monitorizare şi a oricăror altor materiale;g) sprijinirea birourilor regionale prin:(i) lucrul în echipă cu personalul birourilor regionale pentru a pregăti proiecte;(îi) furnizarea de asistenţă tehnică şi consiliere personalului din birourile regionale în legătură cu pregătirea de proiecte şi cu elaborarea de proiecte specifice;(iii) identificarea nevoilor de instruire ale personalului birourilor regionale şi comunicarea datelor relevante către Direcţia juridică şi resurse umane;(iv) instruirea personalului birourilor regionale în probleme de planificare strategică şi monitorizare;h) asigurarea activităţilor de achiziţii, de transporturi, administrative, logistice şi IT.
 + 
Articolul 15Atribuţiile şi sarcinile Direcţiei management de proiecte sunt următoarele:a) pregătirea de proiecte de dezvoltare pentru zonele industriale afectate de restructurare;b) dezvoltarea de contacte regulate cu donatori-cheie şi cu autorităţile de management române pentru programele Uniunii Europene;c) colaborarea cu autorităţile la nivelul regiunilor de dezvoltare, judeţean şi local, în scopul promovării de proiecte destinate reducerii decalajelor şi susţinerii dezvoltării durabile;d) implementarea programelor şi proiectelor pentru regenerarea socioeconomică a zonelor industriale afectate de restructurare;e) monitorizarea implementării proiectelor şi programelor din sfera sa de activitate;f) elaborarea rapoartelor de activitate, a rapoartelor de monitorizare şi a oricăror altor materiale;g) managementul resurselor logistice şi financiare alocate programelor şi proiectelor din sfera sa de activitate;h) analiza nevoilor de instruire ale personalului din subordine şi comunicarea datelor relevante Direcţiei juridice şi resurse umane;i) sprijinirea birourilor regionale prin:(i) lucrul în echipă cu personalul birourilor regionale pentru implementarea de proiecte;(îi) furnizarea de asistenţă tehnică şi consiliere personalului din birourile regionale în legătură cu managementul proiectelor şi al proiectelor specifice din aria de responsabilitate a acestora;(iii) identificarea nevoilor de instruire ale personalului birourilor regionale şi comunicarea acestora şefului departamentului şi personalului de la resurse umane;(iv) instruirea personalului birourilor regionale în probleme de management al proiectelor;(v) furnizarea de proceduri pentru implementarea programelor şi proiectelor.
 + 
Articolul 16Direcţia management financiar are atribuţii şi sarcini în domeniile contabil, financiar şi administrativ, după cum urmează:a) fundamentarea bugetului;b) gestionarea resurselor financiare alocate prin buget;c) derularea fondurilor interne şi externe destinate implementării programelor Agenţiei;d) exercitarea controlului financiar preventiv;e) realizarea evidenţei financiare;f) organizarea evidenţei contabile;g) gestionarea cheltuielilor de personal;h) asigurarea activităţilor de gestiune internă;i) organizarea şi desfăşurarea activităţii de control financiar de gestiune;j) analiza nevoilor de instruire ale personalului din subordine şi comunicarea datelor relevante Direcţiei juridice şi resurse umane.
 + 
Articolul 17Direcţia juridică şi resurse umane are atribuţii şi sarcini în domeniile juridic şi contencios administrativ, precum şi în domeniul managementului resurselor umane, după cum urmează:a) acordarea de asistenţă de specialitate în problemele de natură juridică legate de activitatea Agenţiei;b) analizarea şi propunerea de soluţii legale în legătură cu problemele apărute în activitatea Agenţiei care necesită aceasta;c) avizarea şi contrasemnarea actelor cu caracter juridic;d) promovarea acţiunilor judecătoreşti în faţa instanţelor;e) analizarea şi avizarea contractelor dintre Agenţie şi parteneri;f) elaborarea unor proiecte de acte normative necesare în realizarea atribuţiilor Agenţiei;g) actualizarea regulamentelor Agenţiei şi propunerea de soluţii viabile pentru buna desfăşurare a activităţii;h) analiza actelor normative apărute în scopul identificării reglementărilor cu incidenţă asupra activităţii Agenţiei, actualizarea permanentă a informaţiilor referitoare la modificări ale legislaţiei şi transmiterea operativă către factorii implicaţi/interesaţi;i) urmărirea respectării îndatoririlor legale referitoare la Regulamentul de organizare şi funcţionare (ROF) şi ROI;j) asigurarea pregătirii deciziilor şi dispoziţiilor conducerii Agenţiei, evidenţa şi comunicarea acestora către persoanele interesate;k) organizarea activităţilor specifice de personal privind recrutarea, selecţia, angajarea, evaluarea şi promovarea;l) organizarea evidenţei personalului în conformitate cu prevederile legale în vigoare;m) aplicarea dispoziţiilor legale privind salarizarea, drepturile de personal şi motivarea acestuia;n) stabilirea necesarului de pregătire şi perfecţionare profesională a personalului, cu luarea în considerare a informaţiilor primite de la celelalte direcţii, elaborarea şi implementarea programelor de instruire şi perfecţionare profesională;o) întocmirea, actualizarea şi păstrarea dosarelor de personal;p) stabilirea necesarului de personal şi proiectarea structurii organizatorice;q) elaborarea strategiei şi politicii de resurse umane;r) gestionarea activităţilor curente de personal ale Agenţiei;s) elaborarea fişelor de post pentru personalul cu funcţii de conducere.
 + 
Articolul 18Birourile regionale ale Agenţiei, înfiinţate prin ordin al ministrului economiei, funcţionează ca structuri teritoriale fără personalitate juridică, având în principal următoarele atribuţii:a) implementarea programelor Agenţiei în zona de operare;b) monitorizarea utilizării fondurilor în aria de operare;c) centralizarea şi prelucrarea indicatorilor socioeconomici şi de performanţă din aria de operare;d) urmărirea îndeplinirii indicatorilor de performanţă şi a rezultatelor obţinute ca urmare a activităţilor derulate de Agenţie în aria lor de operare;e) culegerea şi prelucrarea primară a datelor socioeconomice din zona de operare;f) asigurarea elaborării rapoartelor de activitate, a rapoartelor de monitorizare şi a oricăror altor materiale;g) întocmirea şi fundamentarea propunerilor privind veniturile şi cheltuielile proprii şi ale reprezentanţelor locale, în vederea consolidării bugetului de venituri şi cheltuieli al Agenţiei;h) diseminarea informaţiilor deţinute de Agenţie la nivelul comunităţilor locale;i) acordarea de sprijin şi asistenţă tehnică partenerilor şi grupurilor comunitare;j) implementarea programelor Agenţiei sau ale altor entităţi în parteneriat;k) introducerea şi actualizarea datelor primare în baza de date a sistemului informaţional;l) controlul utilizării fondurilor operaţionale şi a bugetelor pe proiect în cadrul Schemei de granturi mici din aria de operare;m) identificarea unor noi oportunităţi de dezvoltare locală şi de valorificare a resurselor specifice.
 + 
Articolul 19Unitatea de management al Proiectului Regenerare socioeconomică (UMP-RSE), înfiinţată în baza Hotărârii Guvernului nr. 347/2005 privind asigurarea condiţiilor de implementare a prevederilor Proiectului de închidere a minelor, refacere a mediului şi regenerare socioeconomică în cadrul ANDZM, funcţionează în cadrul Agenţiei, având atribuţii şi sarcini în implementarea Componentei de regenerare socioeconomică din Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică, finanţat în condiţiile Acordului de împrumut 4759 RO dintre România şi BIRD, ratificat prin Legea nr. 167/2005, cu modificările şi completările ulterioare, după cum urmează:a) răspunde de realizarea componentei care îi revine din proiect;b) asigură respectarea procedurilor pentru realizarea achiziţiilor de bunuri, servicii şi lucrări, în conformitate cu procedurile internaţionale şi cu prevederile legislaţiei române aplicabile;c) monitorizează derularea Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică (Componenta de regenerare socioeconomică);d) pregăteşte specificaţiile tehnice, termenii de referinţă şi documentele pentru achiziţia de bunuri, servicii şi lucrări conform procedurilor internaţionale, pentru componentele proiectelor de care răspunde aceasta, în concordanţă cu structura finanţării, în baza solicitărilor Agenţiei, aprobate de conducătorul instituţiei;e) asigură cu promptitudine şi în condiţii de calitate publicitatea aferentă licitaţiilor, plata acesteia, precum şi informaţiile necesare potenţialilor furnizori de servicii, bunuri şi lucrări, în perioada de pregătire a ofertelor din sfera de responsabilitate a Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică;f) asigură întocmirea raportului de evaluare pentru achiziţiile de bunuri, servicii şi lucrări finanţate prin Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică, cu respectarea procedurilor de selecţie ale BIRD şi ale legislaţiei române;g) asigură încheierea contractelor de bunuri, servicii şi lucrări finanţate prin Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică, cu respectarea procedurilor de selecţie ale BIRD şi ale legislaţiei române;h) urmăreşte îndeplinirea de către furnizorii de servicii, bunuri şi lucrări cu care are contract a obligaţiilor care le revin din acesta;i) urmăreşte avizarea de către comisiile de specialitate ale Agenţiei a rapoartelor de activitate ale contractorilor selectaţi, atestând îndeplinirea de către aceştia a obligaţiilor ce le revin prin contract (avizarea acestor rapoarte nu semnifică acceptarea concluziilor consultantului, ci numai recunoaşterea îndeplinirii de către acesta a obligaţiilor contractuale, în vederea efectuării plăţilor); Agenţia asigură verificarea modului de utilizare a fondurilor;j) asigură corespondenţa necesară managementului proiectului cu serviciile de specialitate şi birourile regionale ale Agenţiei cu Banca Mondială, Ministerul Finanţelor Publice şi contractorii;k) asigură funcţionarea sistemului de management financiar pentru Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică;l) asigură plăţile în cadrul contractelor finanţate din împrumut şi componenta locală pentru Proiectul privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică, pe baza documentelor justificative furnizate de contractori, a documentelor privind acceptarea serviciilor, bunurilor şi lucrărilor de către Agenţie şi a dovezilor responsabililor cu recepţia privind îndeplinirea obligaţiilor ce le revin prin contract;m) asigură evidenţa financiar-contabilă a Componentei de regenerare socioeconomică din cadrul Proiectului privind închiderea minelor, refacerea mediului şi regenerarea socioeconomică şi furnizează informaţiile necesare pentru auditarea conturilor acestora;n) pregăteşte trimestrial/anual rapoarte privind progresul proiectului în vederea transmiterii către coordonatorul de proiect, Ministerul Finanţelor Publice şi Banca Mondială;o) aplică soluţiile de implementare pe baza deciziilor luate de Comitetul de coordonare a proiectului (CCP);p) elaborează rapoartele cerute de acordurile de finanţare şi de legislaţia naţională.
 + 
Capitolul VPersonalul şi salarizarea în cadrul Agenţiei + 
Articolul 20(1) Raporturile dintre Agenţie şi personalul acesteia se stabilesc în conformitate cu legislaţia muncii.(2) Drepturile şi obligaţiile personalului, precum şi alte norme de organizare şi disciplină internă se stabilesc prin ROI.
 + 
Articolul 21(1) Personalul fostei ANDZM care optează pentru renunţarea la funcţia publică şi trecerea pe o funcţie de personal contractual în cadrul Agenţiei va fi preluat în condiţiile legii, prin echivalare şi testare, în conformitate cu condiţiile de ocupare a noilor funcţii.(2) Salarizarea personalului Agenţiei preluat de la fosta ANDZM se face conform prevederilor Art. 1 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2009.
 + 
Articolul 22(1) Pentru posturile rămase vacante după preluarea personalului fostei ANDZM în condiţiile art. 21, cele devenite vacante şi/sau nou-înfiinţate în condiţiile legii, angajarea personalului se va face prin concurs.(2) Comisiile de concurs vor fi stabilite prin decizie a preşedintelui Agenţiei.(3) Salarizarea personalului Agenţiei angajat în condiţiile alin. (1) se face conform prevederilor art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 14/2009.
 + 
Articolul 23(1) Personalul Agenţiei poate beneficia de prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2006 privind unele măsuri pentru întărirea capacităţii administrative a României pentru integrarea în Uniunea Europeană, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 47/2008, cu modificările ulterioare, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.(2) Pentru anul 2009, Agenţia va putea aplica prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 47/2008, cu modificările ulterioare, pentru un număr maxim de 10 posturi, stabilite prin decizie a preşedintelui Agenţiei.
 + 
Articolul 24Agenţia are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de 23 de autoturisme necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii proprii.
 + 
Articolul 25Preşedintele Agenţiei şi direcţiile de specialitate din cadrul acesteia vor duce la îndeplinire prevederile prezentului regulament.–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x