REGULAMENT din 26 mai 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 20/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 404 din 10 iunie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 997 29/09/2005 ART. 2
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 26/05/2003
CAP. 2ARE LEGATURA CULEGE 554 02/12/2004 ART. 31
CAP. 2REFERIRE INDIRECTA LALEGE 183 11/04/2001
CAP. 2REFERIRE INDIRECTA LAOG 33 29/01/1999
CAP. 2REFERIRE INDIRECTA LALEGE 123 15/12/1995
CAP. 2REFERIRE LAOG 42 29/08/1995
CAP. 2REFERIRE LALEGE 29 07/11/1990
CAP. 4REFERIRE LALEGE 180 11/04/2002
CAP. 4REFERIRE LAOG 2 12/07/2001
CAP. 4REFERIRE LAOG 33 29/01/1999
CAP. 4REFERIRE LALEGE 123 15/12/1995
CAP. 4REFERIRE LAOG 42 29/08/1995
CAP. 4REFERIRE LAOG 42 29/08/1995 ART. 22
CAP. 4REFERIRE LAOG 42 29/08/1995 ART. 29
ANEXA 8REFERIRE LAOG 33 29/01/1999
ANEXA 8REFERIRE LALEGE 123 15/12/1995
ANEXA 8REFERIRE LAOG 42 29/08/1995
ANEXA 10REFERIRE LAOG 42 29/08/1995
ANEXA 11ARE LEGATURA CUORDIN 127 27/02/2006 ART. 1
ANEXA 11REFERIRE LALEGE 180 11/04/2002
ANEXA 11REFERIRE LAOG 2 12/07/2001 ART. 31
ANEXA 11REFERIRE LAOG 2 12/07/2001 ART. 32
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 334 11/06/2009
ActulREFERIT DEORDIN 432 16/06/2009
ActulREFERIT DEORDIN 766 16/12/2009
ActulREFERIT DENORMA 16/12/2009
ActulREFERIT DEORDIN 1594 17/12/2009
ActulREFERIT DENORMA 17/12/2009
ActulREFERIT DEORDIN 675 18/12/2009
ActulREFERIT DENORMA 18/12/2009
ActulREFERIT DEOG (R) 42 29/08/1995





Notă
*) Aprobat prin ORDINUL nr. 357 din 26 mai 2003, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 404 din 10 iunie 2003.
Notă
*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 404 din 10 iunie 2003. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 1 martie 2006 cu modificările și completările aduse de: ORDINUL nr. 997 din 29 septembrie 2005**); ORDINUL nr. 127 din 27 februarie 2006.
**) Prin art. II din ORDINUL nr. 997 din 29 septembrie 2005 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 898 din 7 octombrie 2005, s-a dispus inlocuirea sintagmei „Directia generală pentru agricultura și industrie alimentara” cu sintagma „Directia pentru agricultura și dezvoltare rurala/Agentia Naționala pentru Pescuit și Acvacultura”, în intreg cuprinsul Anexelor nr. 2, 7, 8a), 8b) și 11 la regulament .
 + 
Capitolul 1Generalitati1.Prezentul regulament se referă la condițiile pe care agentii economici trebuie să le indeplineasca pentru a desfășura o activitate în domeniul productiei de produse alimentare, în vederea asigurarii protectiei consumatorilor și a mediului și a eliminarii tendintelor de abuzuri, fraude sau falsificari în acest domeniu, precum și la condițiile în care se fac acordarea, suspendarea și retragerea (anularea) licentelor de fabricatie.1.1.Agentii economici pot desfășura activități în domeniul productiei de produse alimentare numai pe baza unor licente de fabricatie.1.2.Licentele de fabricatie a produselor alimentare se acordă urmatoarelor categorii de producători:a)agentilor economici care desfășoară activități în domeniul productiei de produse alimentare, persoane juridice, indiferent de forma de organizare și de tipul de proprietate;b)asociațiilor familiale sau persoanelor fizice autorizate sa desfasoare o activitate economica independenta în domeniul productiei de produse alimentare.2.Persoanele juridice sau fizice definite la pct. 1.2 sunt denumite în prezentul regulament agenti economici.3.Licentele de fabricatie se solicita de către agentii economici la punerea în functiune a fiecarei unități în care acestia vor desfășura activități în domeniul productiei de produse alimentare și se acordă de către directiile generale pentru agricultura și industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului București, în functie de dotari, de pregătirea de specialitate a personalului, de condițiile de igiena și de posibilitatile de garantare a calității produselor fabricate.4.Licentele de fabricatie acordate agentilor economici care desfășoară activități în domeniul productiei de produse alimentare atesta ca acestia au dreptul să efectueze astfel de activități în conformitate cu prevederile legale în vigoare, la un nivel de siguranță și de calitate care să asigure protectia consumatorilor și a mediului.5.Licentele de fabricatie se acordă pentru fiecare categorie de produse alimentare și alte activități din domeniul productiei de produse alimentare în conformitate cu anexa nr. 1 la prezentul regulament. + 
Capitolul 2Procedura de acordare a licentelor de fabricatie1.În vederea desfășurării unei activități în domeniul productiei de produse alimentare, agentul economic inainteaza directiei generale pentru agricultura și industrie alimentara judetene sau a municipiului București în a carei raza teritoriala este amplasata unitatea pentru care solicită licenta de fabricatie cererea-tip pentru acordarea licentei de fabricatie, întocmită conform anexei nr. 2 la prezentul regulament, însoțită de documente justificative.1.1.Pentru agentii economici care desfășoară activități de productie, documentația care insoteste cererea pentru acordarea licentei de fabricatie cuprinde:a)statutul societatii comerciale sau autorizatia eliberata în conformitate cu reglementarile în vigoare pentru asociațiile familiale și persoanele fizice autorizate sa desfasoare o activitate economica independenta, în copie xerox;b)certificatul de inmatriculare a societatii comerciale, emis de oficiul registrului comerțului, în copie xerox;c)certificatul de înregistrare fiscala a societatii comerciale sau a asociației familiale și persoanei fizice, în copie xerox;d)autorizatia sanitara de functionare a unității pentru care se solicita licenta de fabricatie, eliberata de către directia de sănătate publică judeteana sau a municipiului București în a carei raza teritoriala se afla unitatea pentru care se solicita licenta de fabricatie, în copie xerox, sau anexa la certificatul de înregistrare eliberat de Biroul unic, semnata și stampilata, în copie xerox, pentru unitatile care desfășoară activități care sunt supuse înregistrării și autorizarii de functionare prin Biroul unic al camerei de comert și industrie;e)autorizatia sanitara veterinara de functionare pentru unitatile care sunt supuse controlului sanitar veterinar, eliberata de către directia sanitara veterinara judeteana sau a municipiului București în a carei raza teritoriala se afla unitatea pentru care se solicita licenta de fabricatie, în copie xerox, sau anexa la certificatul de înregistrare eliberat de Biroul unic, semnata și stampilata, în copie xerox, pentru unitatile care desfășoară activități care sunt supuse înregistrării și autorizarii de functionare prin Biroul unic al camerei de comert și industrie;f)fisa unității pentru care se solicita licenta de fabricatie, întocmită conform anexei nr. 3 la prezentul regulament;g)fisa laboratorului uzinal, întocmită conform anexei nr. 4 la prezentul regulament;h)specificatia tehnica sau standardul de firma, elaborata și aprobata de agentul economic, care trebuie să cuprindă condițiile de calitate ale produsului și data durabilitatii minimale a acestuia, de respectarea cărora producătorul rămâne răspunzător, condițiile specifice de manipulare, transport și depozitare și regulile de verificare a calității;i)schema și instrucțiunile tehnologice pentru fiecare categorie de produse pentru care se solicita licenta de fabricatie, care trebuie să cuprindă toate fazele fluxului tehnologic, începând cu receptia materiilor prime până la depozitarea produsului finit, și modul în care sunt verificați și controlati parametrii tehnologici, precum și utilajele și instalatiile tehnologice;j)fisa cu privire la pregătirea de specialitate a personalului, întocmită conform anexei nr. 5 la prezentul regulament, în care să se mentioneze:– personalul de conducere a procesului de fabricatie, care trebuie să aibă, în functie de gradul de complexitate al unității, cel puțin pregatire profesionala medie de specialitate, atestata;– personalul de laborator, care trebuie să aibă, în functie de gradul de complexitate al unității, cel puțin pregatire profesionala de specialitate, atestata;– personalul de execuție, care va cuprinde, preponderent, personal calificat cu pregatire profesionala specifică la nivelul de complexitate al activităților pe care le desfășoară.1.2.Agentii economici care desfășoară activități în laboratoare de patiserie-cofetarie prezinta documentele prevăzute la lit. a)-f) ale pct. 1.1.1.3.Agentii economici care desfășoară activități de ambalare și/sau imbuteliere de produse alimentare prezinta documentele prevăzute la lit. a)-f) ale pct. 1.1.2.Cererea, completata cu datele necesare, se depune la directia generală pentru agricultura și industrie alimentara judeteana sau a municipiului București în a carei raza teritoriala se afla unitatea pentru care se solicita licenta de fabricatie, inregistrandu-se în registrul de evidenta a cererilor pentru acordarea licentelor de fabricatie, conform modelului prezentat în anexa nr. 6 la prezentul regulament, numai dacă este însoțită de documentația prevăzută la pct. 1.1, 1.2 și 1.3, după caz.3.Reprezentantii împuterniciți ai Ministerului Agriculturii, Alimentatiei și Pădurilor, numiti prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei și pădurilor pentru acordarea licentelor de fabricatie, din cadrul direcțiilor generale pentru agricultura și industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului București, analizeaza dacă documentația depusa corespunde prevederilor prezentului regulament și comunică agentului economic dacă exista documente necorespunzatoare, situație în care acesta va depune o noua cerere însoțită de documentația completata conform observatiilor facute.4.În situația în care se constată că documentația depusa corespunde prevederilor prezentului regulament, reprezentantii împuterniciți verifica la fața locului, la unitatea pentru care se solicita licenta de fabricatie, realitatea datelor inscrise în documentatie.Reprezentantii împuterniciți pot verifica realitatea faptica a datelor inscrise în documentatie, împreună cu personalul de specialitate din cadrul asociațiilor profesionale sau al institutelor de cercetare de profil, cu experienta în domeniu. În acest sens, directiile generale pentru agricultura și industrie alimentara judetene sau a municipiului București vor solicita asociațiilor profesionale ori institutelor de cercetare de profil sa nominalizeze specialistii care pot participa la aceste verificări.Verificarea faptica a datelor inscrise în documentatie se face de către reprezentantii împuterniciți ai Ministerului Agriculturii, Alimentatiei și Pădurilor, numiti prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei și pădurilor, în baza unei legitimatii și stampile, conform modelelor prezentate în anexa nr. 10 la prezentul regulament.5.Rezultatul verificărilor faptice se inscrie într-un proces-verbal care se semneaza de reprezentantul imputernicit constatator și de reprezentantul imputernicit al agentului economic, redactat în doua exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la prezentul regulament, din care un exemplar rămâne la agentul economic și unul la directia generală pentru agricultura și industrie alimentara judeteana, respectiv a municipiului București.6.În situația în care se constată că datele inscrise în documentatie nu corespund cu realitatea de pe teren, aceasta se menționează distinct în procesul-verbal și constituie motivatia neacordarii licentei de fabricatie. După înlăturarea deficientelor constatate și menționate în procesul-verbal, agentul economic poate depune o noua cerere, în vederea acordarii licentei de fabricatie.7.În situația în care se constată că datele inscrise în documentatie corespund cu realitatea de pe teren, aceasta se menționează în procesul-verbal, care constituie actul în baza caruia se elibereaza licenta de fabricatie.8.Agentul economic va depune la directia generală pentru agricultura și industrie alimentara judeteana sau a municipiului București în a carei raza teritoriala este amplasata unitatea pentru care se solicita licenta de fabricatie documentul prin care se dovedeste plata taxei pentru acordarea licentei de fabricatie, în termen de 72 de ore de la data incheierii procesului-verbal.Taxa pentru eliberarea licentei de fabricatie a produselor alimentare se achită prin virare, cu ordin de plată, în contul bugetului de stat "Taxe și tarife pentru eliberarea de licente și autorizații de functionare", deschis la trezoreria statului în a carei raza se afla sediul fiscal al agentilor economici respectivi.În sectoarele municipiului București și în județul Ilfov, unde nu funcționează trezorerii ale statului, taxa se virează în contul "Taxe și tarife pentru eliberarea de licente și autorizații de functionare", deschis la unitatile Băncii Comerciale Române – S.A. pe seama organelor financiare teritoriale.Documentul de justificare a achitarii taxei îl reprezinta copia de pe ordinul de plată, confirmata de unitatea bancara, pentru virarea sumei la bugetul de stat. În ordinul de plată se specifică: "Suma reprezinta taxa pentru eliberarea licentei de fabricatie, conform Ordonantei Guvernului nr. 42/1995, cu modificările și completările ulterioare.”9.În baza procesului-verbal de verificare a realitatii datelor inscrise în documentația pentru acordarea licentelor de fabricatie și a documentului de justificare a achitarii taxei, directia generală pentru agricultura și industrie alimentara judeteana sau a municipiului București în a carei raza teritoriala se afla unitatea de productie elibereaza licenta de fabricatie, redactata conform anexelor nr. 8a) și 8b) la prezentul regulament.10.Licentele de fabricatie eliberate se vor inregistra la directia generală pentru agricultura și industrie alimentara judeteana sau a municipiului București la care au fost înregistrate cererile pentru acordarea acestora, în registrul de evidenta a licentelor de fabricatie, conform modelului din anexa nr. 9 la prezentul regulament.11.Agentul economic care se considera nedreptatit din cauza neacordarii licentei de fabricatie poate depune contestație la conducerea directiei generale pentru agricultura și industrie alimentara judetene sau a municipiului București la care a fost înregistrată cererea sa, în termen de 15 zile de la data respingerii solicitarii. Directorul general al directiei generale pentru agricultura și industrie alimentara judetene sau a municipiului București va solutiona contestația în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia.12.Agentul economic care nu este multumit de modul de rezolvare a contestației se poate adresa instanței judecătorești, în baza Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990*).–––*)Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990 a fost abrogata de art. 31, alin. (2) din LEGEA nr. 554 din 2 decembrie 2004, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1.154 din 7 decembrie 2004.13.Licentele de fabricatie a produselor alimentare se elibereaza în termen de cel mult 30 de zile de la data înregistrării cererii agentului economic, dacă sunt indeplinite prevederile pct. 7 și 8.14.Modificarea condițiilor care au stat la baza acordarii licentelor de fabricatie obliga agentul economic să solicite în termen de 30 de zile o noua licenta de fabricatie a produselor alimentare. Se considera condiții modificate, în spiritul legii:a)schimbarea profilului de activitate pentru care a fost acordată licenta;b)schimbarea proprietarului, actionarului sau a asociatului majoritar ori a titularului licentei de fabricatie.Schimbarea doar a denumirii unui agent economic nu obliga agentul să solicite o noua licenta de fabricatie, aceasta schimbare trebuind să fie notificata directiei generale pentru agricultura și industrie alimentara care a eliberat licenta.15.În intervalul de timp de la inregistrarea cererii pentru acordarea licentei de fabricatie și până la acordarea acesteia este interzis agentului economic sa produca, cu excepția unei perioade de maximum 3 zile pentru efectuarea probelor tehnologice necesare realizării produsului, a cărui valorificare este permisa după acordarea licentei de fabricatie.
 + 
Capitolul 3Procedura de suspendare și de retragere (anulare) a licentelor de fabricatie1.Suspendarea și retragerea (anularea) licentelor de fabricatie se fac de către directiile generale pentru agricultura și industrie alimentara judetene sau a municipiului București care le-au eliberat.2.Suspendarea și retragerea (anularea) licentelor de fabricatie se dispun în urma:a)controalelor efectuate la agentii economici de reprezentantii împuterniciți ai Ministerului Agriculturii, Alimentatiei și Pădurilor, numiti prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei și pădurilor, prin incheierea procesului-verbal de control conform modelului din anexa nr. 11 la prezentul regulament;b)controalelor efectuate de alte organe de control care au prevăzută această măsură în actele normative specifice domeniului lor de activitate, prin transmiterea la directia generală pentru agricultura și industrie alimentara pe a carei raza teritoriala este amplasata unitatea controlata a copiei actului de control incheiat, în baza caruia se aplică prevederea pct. 1.3.Suspendarea licentei de fabricatie se menține până la indeplinirea condițiilor a caror nerespectare a fost constatata.4.Pe perioada suspendarii licentei de fabricatie activitatea de productie în unitatea controlata este interzisa.
 + 
Capitolul 4Controlul agentilor economici care desfășoară activități în domeniul productiei de produse alimentare1.Controlul agentilor economici privind modul de respectare a prevederilor legale în domeniul productiei de produse alimentare se face de către reprezentantii împuterniciți ai Ministerului Agriculturii, Alimentatiei și Pădurilor, numiti prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei și pădurilor.2.Controlul urmareste respectarea prevederilor reglementarilor în vigoare în domeniul productiei de produse alimentare și menținerea condițiilor impuse la acordarea licentei de fabricatie, verificandu-se:a)existenta licentelor de fabricatie pentru toate categoriile de produse care se realizează în unitatea controlata;b)existenta autorizațiilor de comercializare eliberate de directiile finanțelor publice judetene sau a municipiului București, pentru producătorii de alcool și bauturi spirtoase;c)existenta documentatiei în baza careia a fost acordată licenta de fabricatie;d)respectarea prevederilor reglementarilor în vigoare privind producția de produse alimentare și igiena alimentara;e)dotarea unității cu echipamente, utilaje și instalații, aparatura de măsura și control, care să permită respectarea instructiunilor tehnologice și realizarea produselor la nivelul de calitate stabilit în specificatiile tehnice sau standardele de firma;f)incadrarea cu personal atestat profesional pentru activitățile pe care le desfășoară și echipament adecvat pentru protectia sanitara și protectia muncii;g)functionarea laboratoarelor uzinale și dotarea lor cu aparatura și echipamente de laborator, cu substante și reactivi specifici analizelor care se efectueaza, incadrarea acestora cu personal atestat pentru efectuarea analizelor de laborator.3.În timpul controlului, dacă este necesar, reprezentantii împuterniciți pot preleva esantioane din materiile prime, ingrediente sau alte produse utilizate la prepararea și producerea alimentelor, semifabricate, produse finite, materiale care vin în contact cu alimentele și dispun analizarea acestora în laboratoare autorizate sau acreditate, conform anexelor A și B la procesul-verbal de control. Cantitatea probei nu trebuie să fie mai mare decat cea necesară efectuării analizelor stabilite.4.În cazul în care alimentele analizate nu indeplinesc cerințele de calitate stabilite în standardul de firma sau în specificatia tehnica, producătorul va plati cheltuielile pentru prelevarea probelor și pentru efectuarea analizelor.5.Rezultatul controlului se inscrie în procesul-verbal de control, conform modelului prezentat în anexa nr. 11 la prezentul regulament.6.În urma controlului, reprezentantii împuterniciți au obligația de a hotari și de a dispune în procesul-verbal de control, în functie de constatarile facute, menținerea, suspendarea sau retragerea (anularea) licentei de fabricatie, oprirea fabricatiei și sanctionarea contraventionala și/sau sesizarea organelor de cercetare penala, după caz, după cum urmeaza:a)menținerea licentei de fabricatie se hotaraste atunci când agentul economic respecta prevederile legale în domeniul productiei de produse alimentare și condițiile impuse la acordarea licentei de fabricatie;b)sanctionarea agentilor economici cu amendă contraventionala conform prevederilor art. 29 din Ordonanța Guvernului nr. 42/1995*), aprobata și modificata prin Legea nr. 123/1995, cu modificările ulterioare, ale pct. 4-6 ale articolului unic din Ordonanța Guvernului nr. 33/1999 și ale Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata și modificata prin Legea nr. 180/2002;*) Ordonanța Guvernului nr. 42/1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 203 din 1 septembrie 1995, a fost aprobata și modificata prin Legea nr. 123/1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 293 din 19 decembrie 1995, și ulterior modificata prin Ordonanța Guvernului nr. 33/1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 44 din 30 ianuarie 1999.c)oprirea temporara a fabricatiei sau a activității în domeniul productiei de produse alimentare și suspendarea licentei de fabricatie până când agentul economic dovedeste ca a eliminat toate cauzele în baza cărora a fost dispusa această măsură, conform prevederilor pct. 3 al articolului unic din Ordonanța Guvernului nr. 33/1999 și ale Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata și modificata prin Legea nr. 180/2002.Situațiile în care se dispune oprirea fabricatiei și suspendarea licentei de fabricatie sunt:– folosirea în fabricatie a materiilor prime, materiilor auxiliare sau a materialelor fără documente care să ateste calitatea și proveniență lor;– lipsa din dotare sau functionarea defectuoasa a aparatelor de măsura și control necesare pentru urmarirea parametrilor tehnologici;– functionarea fără autorizatiei sanitara sau sanitara veterinara;– functionarea fără autorizații de comercializare eliberate de directiile finanțelor publice judetene sau a municipiului București pentru producătorii de bauturi spirtoase și alcool etilic;– starea igienica sanitara și sanitara veterinara necorespunzatoare normelor de igiena sanitara și sanitara veterinara;– nerespectarea parametrilor de calitate ai produselor finite, prevăzuți în standardele sau specificatiile tehnice de produs;– marcarea și etichetarea neconforme reglementarilor în vigoare;– utilizarea de materii prime, ingrediente, materiale, altele decat cele declarate în instrucțiunile tehnologice și menționate pe etichete;– functionarea cu alt personal incadrat decat cel prevăzut în procedura de acordare a licentei de fabricatie;– neefectuarea analizelor de laborator obligatorii, zilnice, la receptia materiilor prime și la produsele finite, pentru fiecare lot de fabricatie, sarja sau cazan, în functie de specificul activității;d)oprirea fabricatiei, concomitent cu retragerea (anularea) licentei de fabricatie și cu interzicerea de a mai desfășura activități în domeniul productiei de produse alimentare, dacă fapta nu a fost savarsita în astfel de condiții încât sa constituie infractiune, pentru comercializarea unor produse a caror livrare a fost interzisa, fiind confirmate ca falsificari sau substituiri, și sanctionarea cu amendă conform prevederilor pct. 5 al articolului unic din Ordonanța Guvernului nr. 33/1999 și ale Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata și modificata prin Legea nr. 180/2002;e)oprirea fabricatiei, concomitent cu retragerea (anularea) licentei de fabricatie și interzicerea de a mai desfășura activități în domeniul productiei de produse alimentare, în cazul agentilor economici care continua sa nu se conformeze prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 42/1995, desi au fost sanctionati cu amendă contraventionala pentru:– abaterile prevăzute la lit. c) și d);– nerespectarea repetata a condițiilor care au stat la baza acordarii licentelor conform prevederilor art. 29 lit. f) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1995;– nesolicitarea eliberarii unei noi licente, în cazul prevăzut la art. 22 alin. 4 din Ordonanța Guvernului nr. 42/1995;f)oprirea fabricatiei, concomitent cu interzicerea de a mai desfășura activități în domeniul productiei de produse alimentare, în cazul agentilor economici care continua sa functioneze fără licenta de fabricatie, desi au fost sanctionati cu amendă contraventionala pentru functionare fără licenta de fabricatie, potrivit art. 29 lit. e) din Ordonanța Guvernului nr. 42/1995;g)retragerea (anularea) licentei de fabricatie când agentul economic nu mai desfășoară activitatea pentru care a primit licenta de fabricatie, a schimbat profilul de activitate sau când a incetat definitiv activitatea și/sau când se solicita de alte organisme de control care au prevăzută această măsură în actele normative specifice domeniului lor de activitate.7.Procesul-verbal de control va fi redactat în doua exemplare. Un exemplar al procesului-verbal de control rămâne la agentul economic, iar al doilea exemplar, la directia generală pentru agricultura și industrie alimentara judeteana sau a municipiului București, care îl va inregistra în registrul privind evidenta proceselor-verbale de control, conform modelului prevăzut în anexa nr. 12 la prezentul regulament.8.Amenzile stabilite de către persoanele în drept se virează de către cei sanctionati, în contul bugetului de stat "Venituri din amenzi aplicate potrivit dispozițiilor legale", deschis la trezoreria statului în a carei raza teritoriala agentii economici au domiciliul fiscal, sau în contul bugetului de stat, deschis la unitatile Băncii Comerciale Române – S.A. pe seama organelor financiare teritoriale, în judete sau în municipiul București, după caz, și cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata și modificata prin Legea nr. 180/2002.9.Agentul economic poate contesta masurile contraventionale stabilite în procesul-verbal de control, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2001, aprobata și modificata prin Legea nr. 180/2002. + 
Capitolul 5Dispozitii finale1.Toate anexele menționate în prezentul regulament fac parte integrantă din acesta.2.Evidentele prevăzute în prezentul regulament se vor tine conform formularelor stabilite.3.Formularele de licente de fabricatie se comanda și se achizitioneaza de către Ministerul Agriculturii, Alimentatiei și Pădurilor și se distribuie direcțiilor generale pentru agricultura și industrie alimentara judetene și a municipiului București prin reprezentantii împuterniciți ai acestora.Formularele de licență existente își păstrează valabilitatea până la epuizarea stocului existent, după care vor fi redactate conform modelelor prezentate în anexele nr. 8a) și 8b) la prezentul regulament.Eliberarea licentelor de fabricatie agentilor economici solicitanți se face de către directiile generale pentru agricultura și industrie alimentara judetene sau a municipiului București, cu recuperarea costului editarii formularelor, iar încasările respective se virează la bugetul de stat. + 
Anexa nr. 1la regulamentACTIVITĂȚILE ȘI PRODUSELEpentru care Ministerul Agriculturii,Alimentatiei și Pădurilor acorda licente de fabricatieI.Domeniul productiei de lapte și produse lactate1.Fabricarea laptelui de consum și a produselor acidofile (iaurt, lapte batut, chefir etc.) (U.M. = hi/24 h)2.Fabricarea branzei proaspete de vaci, cremelor, smantanei de consum, fristii (U.M. = t/24 h)3.Fabricarea untului (U.M. = t/24 h)4.Fabricarea inghetatei (U.M. = t/24 h)5.Fabricarea conservelor din lapte (lapte concentrat, lapte praf, produse pentru alimentatia copiilor etc.) (U.M. = t/an)6.Fabricarea branzeturilor (fermentate, cu pasta oparita, framantate, afumate, conservate în saramura etc.) (U.M. = t/an)II.Domeniul productiei de carne și produse din carne1.Abatorizarea animalelor și a pasarilor (U.M. = t/an)2.Fabricarea semipreparatelor și a preparatelor din carne (U.M. = t/an)3.Fabricarea semiconservelor și conservelor din carne și mixte (U.M. = t/an)III.Domeniul prelucrarii și conservarii peștelui și a produselor din peste1.Fabricarea semiconservelor și conservelor din peste (U.M. = t/an)2.Fabricarea preparatelor și semipreparatelor din peste (U.M. = t/an)IV.Domeniul productiei de paine și produse de morarit și panificatie1.Fabricarea fainurilor, grisurilor și a arpacasului din grau (U.M. = t/24 h)2.Fabricarea malaiului și fainii de porumb (U.M. = t/24 h)3.Prelucrarea orezului (U.M. = t/24 h)4.Fabricarea painii, produselor de panificatie și produselor de patiserie (U.M. = t/24 h)5.Fabricarea pastelor fainoase (U.M. = t/24 h)6.Fabricarea biscuitilor, piscoturilor și altor produse similare (U.M. = t/24 h)7.Fabricarea fulgilor de cereale și a produselor expandate (U.M. = t/24 h)V.Domeniul prelucrarii și conservarii fructelor și legumelor1.Fabricarea conservelor de legume și/sau fructe și/sau a pastei de tomate și/sau a gemurilor și/sau a marmeladelor și/sau a jeleurilor (U.M. = t/an)2.Fabricarea sucurilor de fructe și/sau legume (U.M. = t/an)3.Fabricarea produselor deshidratate din legume și/sau fructe (U.M. = t/an)VI.Domeniul productiei de uleiuri și de grasimi vegetale alimentare1.Fabricarea uleiurilor vegetale brute și/sau rafinate (U.M. = mii t/an)2.Fabricarea maionezei și/sau margarinei și/sau grasimilor parțial sau total hidrogenate (U.M. = mii t/an)VII.Domeniul productiei de zahar și produse zaharoase1.Fabricarea zaharului (U.M. = t sfecla/24 h)2.Fabricarea ciocolatei și/sau a produselor din ciocolata (U.M. = t/an)3.Fabricarea drajeurilor și/sau caramelajului (bomboane sticloase) și/sau caramelei și/sau bomboanelor medicinale (U.M. = t/an)4.Fabricarea produselor gelifiate (rahat, jeleuri etc.) (U.M. = t/an)5.Fabricarea produselor de cofetarie și patiserie (U.M. = kg/24 h)6.Fabricarea halvalei (U.M. = t/an)7.Fabricarea produselor zaharoase expandate (U.M. = t/an)VIII.Domeniul productiei de bauturi1.Fabricarea bauturilor spirtoase (inclusiv cele slab alcoolizate) (U.M. = MGD/an)2.Fabricarea alcoolului etilic de fermentatie (U.M. = MGD/an)3.Fabricarea vinurilor (U.M. = vag./an)4.Fabricarea cidrului și/sau a altor bauturi nedistilate obtinute prin fermentare și/sau a bauturilor mixte ce conțin alcool (U.M. = mii sticle/an)5.Fabricarea berii (U.M. = mii hl/an)6.Fabricarea otetului (U.M. = mii hl/an)7.Fabricarea bauturilor răcoritoare nealcoolice (U.M. = mii hl/an)IX.Domeniul productiei de amidon, glucoza și drojdie de panificatie1.Fabricarea amidonului (U.M. = t/an)2.Fabricarea glucozei, fructozei, maltozei etc. (U.M. = t/an)3.Fabricarea drojdiei de panificatie (U.M. = t/an)X.Fabricarea altor produse alimentareXI.Activități de ambalare și/sau imbuteliere de produse alimentare
 + 
Anexa nr. 2la regulamentNr. ….. din ……CEREREpentru acordarea licentei de fabricatieAgentul economic, persoana juridica/asociație familiala/persoana fizica …….. cu sediul în …… str. ….. nr. …. cu Certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comerțului/Autorizatia nr. …. codul fiscal …… telefon ….. fax …. telex ….. reprezentat de …… domiciliat în ……. str. ….. nr. ….. bl. … sc. … et. … ap. … sectorul/județul ….. posesor al buletinului/cartii de identitate seria ….. nr. ….. eliberat/eliberata de ……. având functia de …… pe baza pieselor anexate la dosar, solicit eliberarea licentei de fabricatie pentru unitatea cu sediul în ……….. str. ….. nr. …… sectorul/județul ….. în vederea fabricarii urmatoarelor produse alimentare/activități în domeniul:1.……………………………………………….2.……………………………………………….3.……………………………………………….4.……………………………………………….Data…………Semnatura ……………Domnului director general al Directiei pentru agricultura și dezvoltare rurala/Agentiei Naționala pentru Pescuit și Acvacultura a Județului ……………/ Municipiului București + 
Anexa nr. 3la regulamentFISA UNITATIIUnitatea cu sediul în ………. str. ……. nr. …… sectorul/județul ……. având ca obiect de activitate ………./ (se vor inscrie categoriile de produse sau activitățile pentru care se solicita licenta de fabricatie, conform anexei nr. 1 la Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei și pădurilor nr. 357/2003)Dotarea tehnica:────────────────a)schita-plan, care să cuprindă toate spatiile de fabricatie și de depozitare ale unității, cu instalatiile și utilajele din dotare;b)capacitatea zilnica a unității, determinata de utilajul conducator (conform unității de măsura precizate în anexa nr. 1 la regulament);c)dotarea cu instalații și utilaje:───────────────────────────────────────────────────────────────────    Denumirea Observatii instalațiilor și Starea tehnica (se va menționa dacă   utilajelor (grad de uzura) asigura obtinerea   din dotare de produse la nivelul                                              de calitate propus)───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────d)dotarea cu instrumente și aparatura de măsura și control pentru urmarirea desfășurării procesului tehnologic:───────────────────────────────────────────────────────────────────   Denumirea Domeniul Documentul de instrumentului Parametrul de atestare a sau aparatului masurat măsurare verificării                                                 metrologice──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 + 
Anexa nr. 4la regulamentFISA LABORATORULUI UZINALDotarea laboratorului uzinal pentru verificarea parametrilor de calitate ai materiilor prime, semifabricatelor și produselor finite, conform prevederilor instructiunilor tehnologice, specificatiilor tehnice sau standardelor pentru fiecare categorie de produse:──────────────────────────────────────────────────────────────────── Denumirea instrumentului Parametrul Documentul de atestare    sau aparatului masurat a verificării metrologice────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Notă
Pentru analizele care conform specificatiei tehnice sau standardului de firma se efectueaza periodic (de exemplu: incarcatura microbiana, metale grele etc.) și care nu se pot efectua în laboratoarele proprii, se vor incheia contracte cu laboratoare specializate.
 + 
Anexa nr. 5la regulament                              FISA     cu privire la pregătirea de specialitate a personalului──────────────────────────────────────────────────────────────────                                                   din care:  Structura personalului Nr. total ────────────────────────                                          Calificati Necalificati────────────────────────────────────────────────────────────────── Personal de conducere a procesului de fabricatie: numele și documentul de atestare a pregatirii profesionale de specialitate────────────────────────────────────────────────────────────────── Personal de productie────────────────────────────────────────────────────────────────── Personal de laborator: numele și documentul de atestare a pregatirii profesionale de specialitate────────────────────────────────────────────────────────────────── Personal de întreținere a utilajelor și instalațiilor────────────────────────────────────────────────────────────────── Personal auxiliar──────────────────────────────────────────────────────────────────
 + 
Anexa nr. 6    ───────la regulament─────────────                         REGISTRUL         de evidenta a cererilor pentru acordarea licentelor                        de fabricatie──────────────────────────────────────────────────────────────────── Numărul Numărul Numele Data eliberarii Modul Obser-   de Data și data și adresa licentei de vatii inregis- cererii solici- de fabricatie rezolvare trare tantului────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 + 
Anexa nr. 7la regulamentPROCES-VERBAL Nr. …./…….de verificare a realitatii datelor inscrise îndocumentația pentru acordarea licentei de fabricatieSubsemnatul/Subsemnata ………. posesor/posesoare al/a legitimatiei nr. ……… eliberata de Ministerul Agriculturii, Alimentatiei și Pădurilor, în urma verificării realitatii datelor inscrise în documentația depusa la Directia pentru agricultura și dezvoltare rurala/Agentia Naționala pentru Pescuit și Acvacultura ……. cu Cererea nr. ….. din …… pentru acordarea licentei de fabricatie pentru unitatea de productie din ……… str. …… nr. …., sectorul/județul ………….. în vederea fabricarii urmatoarelor produse alimentare: ………/(se vor inscrie categoriile de produse alimentare/activitățile menționate în cerere) aparținând agentului economic …….cu sediul în ……. str. ……. nr. …. sectorul/județul ………. cu Certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comerțului/Autorizatia nr. ….. codul fiscal …….. tel. …. fax ….. reprezentat de ……. domiciliat în …….. str. …… nr. …. bl. ….. sc. …. et. …. ap. …. sectorul/județul …………. posesor al buletinului/cartii de identitate seria ….. nr. …. eliberat/eliberata de Politia …….. având functia de ……….am constatat urmatoarele:1.unitatea de productie indeplineste condițiile legale pentru acordarea licentei de fabricatie;sau2.unitatea de productie nu indeplineste condițiile legale pentru acordarea licentei de fabricatie din urmatoarele motive:a)………………………………………………………………..b)………………………………………………………………..c)……./(se vor menționa distinct motivele neacordarii licentei de fabricatie)Reprezentantul imputernicitconstatator,………………………Reprezentantul imputernicital agentului economic,………………………(semnatura și stampila)
 + 
Anexa nr. 8a)la regulamentROMÂNIAMINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI ȘI PADURILORDirectia pentru agricultura și dezvoltare rurala/Agentia Naționala pentru Pescuit și Acvacultura a Județului ………./Municipiului BucureștiDirectorul general al Directiei pentru agricultura și dezvoltare rurala/Agentiei Naționala pentru Pescuit și Acvacultura,în baza Ordonantei Guvernului nr. 42/1995 privind producția de produse alimentare destinate comercializarii, aprobata și modificata prin Legea nr. 123/1995 și modificata și completata prin Ordonanța Guvernului nr. 33/1999,având în vedere propunerea reprezentantilor împuterniciți pentru eliberarea licentelor de fabricatie, numiti prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei și pădurilor nr. ……… din ………..în temeiul Regulamentului cu privire la acordarea, suspendarea și retragerea (anularea) licentelor de fabricatie agentilor economici care desfășoară activități în domeniul productiei de produse alimentare,emite urmatoareaLICENTA DE FABRICATIEpentru atestarea dreptului de a desfășura activitățiîn domeniul productiei de produse alimentareSeria …. nr. ……………..pentru agentul economic ……. cu sediul în …../(satul, comuna, orasul, municipiul) str. …… nr. ….. sectorul ……. județul ……. cu Certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comerțului/Autorizatia nr. ……. codul fiscal …….Agentul economic ……. are capacitatea tehnica și profesionala de a desfășura activități de productie în domeniul: ……………………………/ (activitățile și produsele) la unitatea de productie din …….. str. …….. nr. …… sectorul …. județul ….. .Director general,…………………Am primit licenta de fabricatie ……………./(data)Emisa la …………………………………/(data)……………………………………(numele și prenumele, functia și semnatura)
 + 
Anexa nr. 8b)la regulamentROMÂNIAMINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI ȘI PADURILORDirectia pentru agricultura și dezvoltare rurala/Agentia Naționala pentru Pescuit și Acvacultura a Județului ……………../Municipiului BucureștiDirectorul general al Directiei pentru agricultura și dezvoltare rurala/Agentiei Naționala pentru Pescuit și Acvacultura,în baza Ordonantei Guvernului nr. 42/1995 privind producția de produse alimentare destinate comercializarii, aprobata și modificata prin Legea nr. 123/1995 și modificata și completata prin Ordonanța Guvernului nr. 33/1999,având în vedere propunerea reprezentantilor împuterniciți pentru eliberarea licentelor de fabricatie, numiti prin Ordinul ministrului agriculturii, alimentatiei și pădurilor nr. … din ……………în temeiul Regulamentului cu privire la acordarea, suspendarea și retragerea (anularea) licentelor de fabricatie agentilor economici care desfășoară activități în domeniul productiei de produse alimentare,emite urmatoareaLICENTA DE FABRICATIEpentru atestarea dreptului de a desfășura activități în domeniulproductiei de produse alimentareSeria …… nr. …………..pentru agentul economic ……. cu sediul în ………/(satul, comuna, orasul, municipiul) str. …… nr. ….. sectorul ….. județul ………. cu Certificatul de inmatriculare la oficiul registrului comerțului/Autorizatia nr. ………… codul fiscal ……….Agentul economic …… are capacitatea tehnica și profesionala de a desfășura activități de productie în domeniul: ………………………/(activitățile și produsele) la unitatea de productie din …….. str. …….. nr. …… (satul, comuna, orasul, municipiul) sectorul …… județul ……….. .Director general,…………………Emisa la …………./(data) + 
Anexa nr. 9    ───────la regulament─────────────                REGISTRUL DE EVIDENTA A LICENTELOR DE FABRICATIE─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Nr. Seria și Titularul Unitatile de productie, Obser- crt. numărul licentei licentei activitățile și categoriile vatii         de fabricatie de de produse pentru care                            fabricatie se acordă licenta de                                                 fabricatie─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── + 
Anexa nr. 10    ───────la regulament─────────────                    1. MODEL DE LEGITIMATIE         – fața – – verso ┌────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐│ │Posesorul prezentei legitimatii este││ ROMÂNIA │abilitat să aplice prevederile ││ MINISTERUL AGRICULTURII, │Ordonantei Guvernului nr. 42/1995 în││ ALIMENTATIEI ȘI PADURILOR │județul/municipiul ……… pentru ││ │verificarea faptica a datelor ││ Legitimatie Nr. 500 Loc │inscrise în documentația prin care ││ pentru │se solicita acordarea licentelor de ││ Numele: IONESCU fotografie│fabricatie și are dreptul de acces ││ Prenumele: MIRCEA │în zone, cladiri, anexe sau alte ││ Buletinul/cartea de identitate │spatii ale agentilor economici care ││ seria …… nr. …… │solicita licenta de fabricatie ││ │pentru a desfășura o activitate în ││ Ministru, │domeniul productiei de produse ││ │alimentare. │└────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘2.MODEL DE STAMPILAMinisterul Agriculturii, AlimentatieiAcreditare OG 42/95 * 500ȘI Pădurilor + 
Anexa nr. 11la regulamentSeria ……… nr. ………..MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI ȘI PADURILORDirectia pentru agricultura și dezvoltare rurala/Agentia Naționala pentru Pescuit și Acvacultura …………..Adresa ………… telefon ………. fax ……..PROCES – VERBAL DE CONTROL Nr. ………….Incheiat astazi ……………../(ziua, luna, anul)1.Agent constatator:…………………….. functia ……….. legitimatia nr. ……………………………….. functia ……….. legitimatia nr. ……………………………….. functia ……….. legitimatia nr. …………2.Agent economic controlat (persoana fizica) ………… înmatriculat în registrul comerțului sub nr. …….. cod unic de înregistrare …………. cont bancar …… Banca …… adresa sediului ……..3.Unitatea (punct de lucru) (adresa) ………………. unde am fost primiti de domnul/doamna …………. în calitate de ……….. posesor/posesoare al/a actului de identitate …… seria …… nr. ……. eliberat de ……..la data de …….CNP …………..4.Obiectul controlului*):……………………………………………………………………………………………………………………………………────────────────*) Indicarea concreta și corecta a actelor normative care evidentiaza elementele referitoare la obiectul controlului.5.Esantioane*) (probe) prelevate (conform anexelor A și B):…………………………………………………………………………………………………………………………………..────────────────*) Vor fi insotite de proces-verbal.6.Constatari în timpul desfășurării controlului (descrierea faptelor savarsite) în ziua luna ……….. anul …………. ora ……………:7.Măsuri stabilite în baza constatarilor: ………………………….………………………………………………………………..8.Sancțiuni contraventionale aplicate:───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                     Numărul codului                     de înregistrare Articolul Valoarea Semnatura NumărulContra Adresa fiscala sau actul din actul amenzii contra- chitanvenientul completa de identitate normativ aplicate venien- tei de                     al persoanei tului achi                     (seria, nr. …) tare a                     data emiterii) amen                                                                        zii───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────a)Amenda, în suma de ……. lei, se va achita în termen de 15 zile de la data comunicarii, astfel:– 75%, adica ……………. lei, în contul bugetului de stat (venituri din amenzi aplicate potrivit prevederilor legale) nr. …… deschis la Trezoreria ……………………;– 25%, adica ……………. lei, în contul Directiei pentru agricultura și dezvoltare rurala/Agentiei Naționala pentru Pescuit și Acvacultura …………….. nr. …………. deschis la ……………………b)abrogata.c)Chitantele de plată sau documentele bancare vor fi prezentate în termen de 15 zile la Directia pentru agricultura și dezvoltare rurala/Agentia Naționala pentru Pescuit și Acvacultura …………………. serviciul inspecții, în acest fel orice urmărire incetand.În caz contrar se va proceda la executare silita conform legii.d)Împotriva procesului-verbal contravenientul poate face plangere în termen de 15 zile de la comunicare. Plangerea însoțită de copia procesului-verbal se va depune la Directia pentru agricultura și dezvoltare rurala/Agentia Naționala pentru Pescuit și Acvacultura ………….. conform art. 31 și 32 din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001, aprobata și modificata prin Legea nr. 180/2002.Procesul-verbal contine ……. pagini și s-a întocmit în ……….. exemplare, din care au fost difuzate …………….. .e)Alte mențiuni (se va preciza dacă contravenientul sau reprezentantul acestuia refuza să semneze) ………………………………..9.Martor:Domnul/Doamna ……… domiciliat/domiciliata în …………str. ……. nr. ….. bl. …. sc. …. ap. …. județul/sectorul …….. telefon …….. act de identitate ….. seria ….. nr. ….. CNP ……….. emis de ………….. la data de …………….Semnatura…………..10.Obiectiuni:………………………………………………………………..………………………………………………………………..Agent constatator,Contravenient sau reprezentantal agentului economic,Am luat cunoștința de conținutulprocesului-verbal cu/fără obiectiuni.Litera b) a punctului 8 din anexa 11 a fost abrogata de art. I din ORDINUL nr. 127 din 27 februarie 2006, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 194 din 1 martie 2006. + 
Anexa A    ────────la Procesul-verbal──────────────────de control────────────    nr. …….. din ……………    MINISTERUL AGRICULTURII, ALIMENTATIEI ȘI PADURILOR    Directia pentru agricultura și dezvoltare rurala/Agentia Naționala pentru Pescuit și Acvacultura    Telefon …………… fax ……………………                   ESANTIOANE PRELEVATE PENTRU VERIFICĂRI───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Denumirea Verificarea Cantitatea Marimea Persoana care păstreazăcrt. produsului solicitata aflata esantionului proba-martor: numele,                                la prenumele, functia și                             detinator semnatura──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Esantioanele au fost expediate prin …………………………(numele, prenumele și functia)Reprezentantii împuterniciți constatatori,……………………………………(numele și prenumele)……………………………………(semnatura și stampila)Reprezentantul agentului economic,……………………………………(numele, prenumele, calitatea)……………………………………(semnatura și stampila) + 
Anexa B    ────────la Procesul-verbal──────────────────de control────────────    nr. ……….. din ………………┌───────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐│ MINISTERUL AGRICULTURII, │ MINISTERUL AGRICULTURII, ││ ALIMENTATIEI ȘI PADURILOR │ ALIMENTATIEI ȘI PADURILOR ││ │ ││ Directia Generală pentru Agricultura │ Directia Generală pentru Agricultura ││ și dezvoltare rurala │ și dezvoltare rurala ││ Agentia Naționala pentru Pescuit │ Agentia Naționala pentru Pescuit ││ și Acvacultura │ și Acvacultura ││ a Județului …………………./ │ a Județului …………………../ ││ Municipiului București │ Municipiului București ││ │ ││ ETICHETA PENTRU ESANTION │ ETICHETA PENTRU ESANTION ││ (talonul care rămâne pe esantion) │ (talonul care rămâne pe esantion) ││ │ ││ Denumirea produsului …………… │ Denumirea produsului …………… ││ Data prelevarii …….. ora ……. │ Denumirea expeditorului produsului ││ │ ……………………………… ││ Numerele aplicate esantioanelor │ Denumirea deținătorului/ ││ prelevate …………………….. │ proprietarului marfii ………….. ││ │ Denumirea laboratorului ………… ││ Procesul-verbal de prelevare ……. │ ……………………………… ││ ……………………………… │ Numărul de înregistrare la ││ Denumirea laboratorului ………… │ laborator …………………….. ││ ……………………………… │ Data ……….., ora ………….. ││ Numărul de înregistrare la │ ││ laborator …………………….. │ Deținătorul/ Reprezentantul ││ Data ………… ora ………….. │ proprietarul imputernicit, ││ Valoarea esantioanelor, │ marfii, …………….. ││ declarata de deținătorul marfii …. │ …………. (numele și ││ ……………………………… │ (numele, semnatura) ││ │ functia și ││ Reprezentantul imputernicit, │ semnatura) ││ ……………………….. │ ││ (numele, functia și semnatura) │ ││ │ Primitor de la laborator, ││ Primitor de la laborator, │ ………………………. ││ ……………………….. │ (numele, functia și semnatura) ││ (numele, functia și semnatura) │ ││ │ │└───────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘
 + 
Anexa nr. 12    ──────────la regulament──────────────                         REGISTRUL PRIVIND EVIDENTA                       proceselor-verbale de control──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Data Emitentul Agentul Unitatea Masurile Observatiicrt. înregistrării procesului- economic controlata luate și                   verbal de controlat sanctiunile                   control aplicate─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x