REGULAMENT din 26 iunie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 07/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 512 din 3 iulie 2017
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 928 26/06/2017
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 928 26/06/2017
ActulCONTINUT DEORDIN 928 26/06/2017
ActulREFERIT DEORDIN 928 26/06/2017





Notă
Aprobat de Ordinul nr. 928 din 26 iunie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 512 din 3 iulie 2017.
 + 
Capitolul IObiectivele Consiliului contabilității publice + 
Articolul 1Consiliul contabilității publice, denumit în continuare Consiliul, este organism independent de supraveghere în vederea asigurării convergenței reglementărilor naționale și a practicilor în domeniul contabilității publice cu reglementările aplicabile în Uniunea Europeană. + 
Articolul 2(1)Consiliul nu are personalitate juridică și funcționează pe lângă Ministerul Finanțelor Publice.(2)Sediul Consiliului este în municipiul București, în unul dintre spațiile deținute de Ministerul Finanțelor Publice.
 + 
Articolul 3(1)Consiliul are drept scop creșterea încrederii utilizatorilor de informații în raportările financiare și în buna guvernanță în sectorul public. (2)Principalele obiective ale Consiliului sunt:a)monitorizarea asigurării convergenței reglementărilor naționale în domeniul contabilității instituțiilor publice cu reglementările aplicabile în Uniunea Europeană;b)promovarea și urmărirea îmbunătățirii calității raportărilor prin situațiile financiare;c)urmărirea dezvoltării la nivel național a competenței și a capacității de implementare de către instituțiile implicate a standardelor europene și internaționale în domeniul contabilității instituțiilor publice, preluate în legislația națională;d)acordarea avizului consultativ al normelor emise de instituția cu atribuții de reglementare a standardelor contabile naționale pentru instituții publice, potrivit legii;e)stabilirea strategiei de țară privind dezvoltarea contabilității publice.
 + 
Capitolul IIOrganizarea Consiliului contabilității publice + 
Articolul 4(1)Consiliul are următoarea componență:a)secretarul de stat din Ministerul Finanțelor Publice, care coordonează departamentul cu atribuții în elaborarea reglementărilor contabile pentru sectorul public, având funcția de președinte;b)cinci reprezentanți ai Ministerului Finanțelor Publice (din care unul de la Unitatea centrală de armonizare pentru auditul public intern), exclusiv președintele;c)doi reprezentanți desemnați de Curtea de Conturi a României;d)un reprezentant desemnat de Institutul Național de Statistică;e)doi reprezentanți desemnați de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, dintre care unul să aibă calitatea de cadru universitar.(2)Instituțiile publice prevăzute la alin. (1) nominalizează și unul-doi membri supleanți care participă la ședințele Consiliului în lipsa reprezentanților permanenți ai acestora.(3)La ședințele Consiliului pot fi invitați și reprezentanți specialiști în domeniul contabilității publice din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, alte autorități centrale și locale, mediul academic sau organizații profesionale.
 + 
Articolul 5Persoanele prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) sunt desemnate prin ordin al ministrului finanțelor publice. + 
Articolul 6Consiliul se întrunește periodic, ori de câte ori este necesar, și are următoarele atribuții:a)stabilește sistemul de monitorizare și supraveghere a procesului de implementare a standardelor europene și internaționale în domeniul contabilității instituțiilor publice, preluate în legislația națională;b)monitorizează și supraveghează domeniul contabilității publice în scopul îmbunătățirii calității raportărilor financiare;c)aprobă analizele cu privire la stadiul realizării obiectivelor din domeniu;d)asigură transparența față de publicul interesat a rezultatelor activității de monitorizare și supraveghere în scopul îmbunătățirii raportărilor financiare prin comunicarea publică periodică a analizelor și rapoartelor prevăzute la lit. c), precum și a altor informații de interes public;e)îndeplinește orice alte atribuții în domeniu, stabilite potrivit legii.
 + 
Articolul 7(1)În cadrul Consiliului, sub autoritatea președintelui, funcționează Secretariatul format dintr-o echipă tehnică, compusă din doi specialiști din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, direcția de specialitate cu atribuții în elaborarea reglementărilor în domeniul contabilității publice, doi specialiști din cadrul Curții de Conturi a României și doi specialiști din cadrul Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România.(2)Persoanele componente ale Secretariatului sunt desemnate de cele trei instituții publice menționate la alin. (1).(3)Secretariatul asigură relația dintre Consiliu și organizațiile interne și internaționale angajate în asigurarea convergenței reglementărilor naționale și a practicilor în domeniul contabilității publice cu reglementările europene și internaționale în domeniu.(4)Convocarea membrilor Consiliului se face de către Secretariat, la solicitarea președintelui, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data desfășurării ședinței, prin intermediul poștei electronice sau telefonic, iar confirmarea participării se face în termen de 48 de ore de la data primirii invitației de participare. Odată cu convocarea se transmite și proiectul ordinii de zi.(5)Ordinea de zi a ședințelor se întocmește pe baza propunerilor președintelui. (6)Secretariatul asigură consemnarea deliberărilor Consiliului prin întocmirea procesului-verbal, care se semnează de către membrii Consiliului prezenți la ședință.(7)La nivelul Secretariatului se instituie și se conduce Registrul pentru evidența hotărârilor adoptate de Consiliu. + 
Articolul 8(1)Pentru a sprijini activitatea Consiliului, la cererea acestuia, Secretariatul asigură constituirea unor grupuri de lucru.(2)În funcție de aspectele supuse spre analiză, grupurile de lucru pot fi formate din specialiști în domeniul contabilității publice din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, alte autorități centrale și locale, mediul academic sau organizații profesionale.(3)Atribuțiile grupurilor de lucru sunt, în principal, următoarele:a)analiza și formularea unor recomandări cu privire la reglementările contabile în vigoare sau/și cu privire la propunerile de modificare și completare a unor acte normative cu incidență asupra contabilității publice;b)analiza și formularea unor recomandări cu privire la orice alte aspecte supuse dezbaterii.(4)Aspectele procedurale referitoare la organizarea și funcționarea grupurilor de lucru se realizează prin procedură internă a Secretariatului.
 + 
Capitolul IIIFuncționarea Consiliului contabilității publice + 
Articolul 9(1)Consiliul își desfășoară activitatea potrivit prezentului regulament, precum și Regulamentului de ordine intern de organizare și funcționare.(2)Regulamentul de ordine intern de organizare și funcționare este aprobat prin decizie de către președintele Consiliului.
 + 
Articolul 10(1)Ședințele Consiliului sunt statutare dacă la ele participă două treimi din numărul membrilor acestuia.(2)Hotărârile Consiliului se iau prin vot deschis, cu majoritatea simplă a celor prezenți.(3)În caz de egalitate de voturi, președintele Consiliului are votul hotărâtor.(4)La ședințele Consiliului pot participa în calitate de invitați, fără drept de vot, și specialiști în domeniul contabilității publice reprezentanți ai altor organizații sau instituții, în funcție de problematica analizată.(5)Hotărârile Consiliului pot fi publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice. + 
Articolul 11Publicațiile și celelalte materiale de specialitate elaborate de Consiliu sunt un drept exclusiv al acestuia.
 + 
Capitolul IVÎncetarea calității de membru al Consiliului contabilității publice + 
Articolul 12(1)Calitatea de membru al Consiliului, cu excepția președintelui, încetează în următoarele situații:a)demisie;b)revocare de către instituția care l-a desemnat;c)înlocuire, în cazul imposibilității de exercitare a mandatului.(2)În cazul încetării calității de membru al Consiliului prin demisie, actul de notificare trebuie să prevadă o perioadă de preaviz de cel puțin 15 zile, urmând ca instituția care l-a desemnat să numească altă persoană pentru un nou mandat.(3)În cazul încetării calității de membru al Consiliului prin revocare, instituția care l-a desemnat va numi în termen de 15 zile altă persoană numită pentru un nou mandat.(4)În cazul imposibilității exercitării mandatului de către unul dintre membri pentru o perioadă mai mare de 6 luni, instituția care l-a desemnat va propune Consiliului, în termen de 15 zile, o altă persoană, care va fi numită pentru un nou mandat.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x