REGULAMENT din 25 iunie 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI ALIMENTATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 331 din 13 iulie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 357 26/05/2003
CAP. 2ABROGAT PARTIAL DEORDIN 86 20/03/2001
CAP. 2MODIFICAT DEORDIN 86 20/03/2001
CAP. 3COMPLETAT DEORDIN 86 20/03/2001
CAP. 3MODIFICAT DEORDIN 86 20/03/2001
ANEXA 1ABROGAT PARTIAL DEORDIN 283 25/07/2001
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 86 20/03/2001
ANEXA 8ABROGAT DEORDIN 86 20/03/2001
ANEXA 9ABROGAT DEORDIN 86 20/03/2001
ANEXA 10ABROGAT DEORDIN 86 20/03/2001
Actiuni induse de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
CAP. 4INCETARE APLICABILITATEORDIN 83 06/10/1995
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
CAP. 2REFERIRE LAOG 42 29/08/1995
CAP. 2REFERIRE INDIRECTA LAHG 87 08/03/1994
CAP. 2REFERIRE LAHG 233 07/05/1992
CAP. 2REFERIRE LADECRET-LEGE 54 05/02/1990
CAP. 2REFERIRE LALEGE 29 07/11/1990
CAP. 3REFERIRE LAOG 33 29/01/1999
CAP. 3REFERIRE LALEGE 123 15/12/1995
CAP. 3REFERIRE LAOG 42 29/08/1995 ART. 29
CAP. 4INCETARE APLICABILITATEORDIN 83 06/10/1995
ANEXA 8REFERIRE LAOG 33 29/01/1999
ANEXA 8REFERIRE LALEGE 123 15/12/1995
ANEXA 8REFERIRE LAOG 42 29/08/1995
ANEXA 11REFERIRE LAOG 33 29/01/1999
ANEXA 11REFERIRE LALEGE 123 15/12/1995
ANEXA 11REFERIRE LAOG 42 29/08/1995
ANEXA 13REFERIRE LAOG 42 29/08/1995
ANEXA 14REFERIRE LAOG 33 29/01/1999
ANEXA 14REFERIRE LAOG 42 29/08/1995
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 357 26/05/2003
ActulAPROBAT DEORDIN 58 25/06/1999
ActulCONTINUT DEORDIN 58 25/06/1999
CAP. 2ABROGAT PARTIAL DEORDIN 86 20/03/2001
CAP. 2MODIFICAT DEORDIN 86 20/03/2001
CAP. 3COMPLETAT DEORDIN 86 20/03/2001
CAP. 3MODIFICAT DEORDIN 86 20/03/2001
ANEXA 1ABROGAT PARTIAL DEORDIN 283 25/07/2001
ANEXA 1MODIFICAT DEORDIN 86 20/03/2001
ANEXA 8ABROGAT DEORDIN 86 20/03/2001
ANEXA 9ABROGAT DEORDIN 86 20/03/2001
ANEXA 10ABROGAT DEORDIN 86 20/03/2001

cu privire la acordarea licenţelor de fabricaţie agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare



 + 
Capitolul 1Generalitati1. Prezentul regulament se referă la condiţiile pe care agenţii economici trebuie să le îndeplinească pentru a desfăşura o activitate în domeniul producţiei de produse alimentare, în vederea obţinerii de licenţe de fabricaţie şi în scopul asigurării prelucrării superioare a materiilor prime agricole, al protecţiei consumatorilor şi a mediului, precum şi al eliminării tendinţelor de abuzuri, fraude sau falsificări în acest domeniu.1.1. Agenţii economici pot desfăşura activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare numai pe baza unor licenţe de fabricaţie.1.2. Licentele de fabricaţie a produselor alimentare se acordă următoarelor categorii de producători:a) agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, persoane juridice, indiferent de forma de organizare şi de tipul de proprietate;b) asociaţiilor familiale sau persoanelor fizice autorizate sa desfăşoare o activitate economică independenta în domeniul producţiei de produse alimentare.2. Persoanele juridice sau fizice definite la pct. 1.2. sunt denumite în prezentul regulament agenţi economici.3. Licentele de fabricaţie se solicita de către agenţii economici la punerea în funcţiune a fiecărei unităţi în care aceştia desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare şi se acordă de către direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în funcţie de dotări, de pregătirea de specialitate a personalului, de condiţiile de igiena şi de posibilităţile de garantare a calităţii produselor fabricate.4. Licentele de fabricaţie acordate agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare atesta ca aceştia au dreptul să efectueze astfel de activităţi în conformitate cu prevederile legale în vigoare, la un nivel de siguranţă şi de calitate care să asigure protecţia consumatorilor şi a mediului.5. Licentele de fabricaţie se acordă pentru fiecare categorie de produse alimentare, prestări de servicii şi alte activităţi specifice domeniului producţiei de produse alimentare, în conformitate cu anexa nr. 1 la prezentul regulament, care se realizează în cadrul fiecărei unităţi de producţie, indiferent de locul unde aceasta este amplasata.
 + 
Capitolul 2Procedura de acordare a licenţelor de fabricaţie1. În vederea desfăşurării unei activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, agentul economic înaintează direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti în a carei raza teritorială este amplasata unitatea pentru care solicită licenta de fabricaţie, cererea-tip pentru acordarea licenţei de fabricaţie, întocmită conform anexei nr. 2 la prezentul regulament, însoţită de documente justificative.1.1. Pentru agenţii economici care desfăşoară activităţi de producţie documentaţia care însoţeşte cererea pentru acordarea licenţei de fabricaţie cuprinde:a) statutul societăţii comerciale sau autorizaţia eliberata în condiţiile Decretului-lege nr. 54/1990 pentru asociaţiile familiale şi persoanele fizice autorizate sa desfăşoare o activitate economică independenta, în copie xerox;b) certificatul de înmatriculare a societăţii comerciale, emis de oficiul registrului comerţului, în copie xerox;c) certificatul de înregistrare fiscală a societăţii comerciale sau a asociaţiei familiale şi persoanei fizice, în copie xerox;d) autorizaţia sanitară de funcţionare a unităţii pentru care se solicita licenta de fabricaţie, eliberata de către direcţia de sănătate publică judeteana sau a municipiului Bucureşti în a carei raza teritorială se afla unitatea pentru care se solicita licenta de fabricaţie, în copie xerox (se reînnoieşte conform reglementărilor în vigoare);e) autorizaţia sanitară veterinara de funcţionare pentru unităţile care sunt supuse controlului sanitar veterinar, eliberata de către direcţia sanitară veterinara judeteana sau a municipiului Bucureşti în a carei raza teritorială se afla unitatea pentru care se solicita licenta de fabricaţie, în copie xerox (se vizează conform reglementărilor în vigoare);f) avizul Ministerului Sănătăţii pentru fiecare categorie de produse pentru care se solicita licenta de fabricaţie, acordat conform reglementărilor în vigoare, în copie xerox;g) fişa unităţii pentru care se solicita licenta de fabricaţie, întocmită conform anexei nr. 3 la prezentul regulament;h) specificăţia tehnica sau standardul elaborat şi aprobat conform reglementărilor legale în vigoare al fiecărei categorii de produse pentru care se solicita licenta de fabricaţie, care trebuie să cuprindă condiţiile de calitate pe care trebuie să le îndeplinească produsul, condiţiile specifice de ambalare, etichetare, manipulare, transport şi depozitare, regulile de verificare a calităţii, precum şi termenul de valabilitate a acestuia;i) schema tehnologică pentru fiecare categorie de produse sau activitate pentru care se solicita licenta de fabricaţie, care trebuie să cuprindă toate fazele fluxului tehnologic, începând cu recepţia materiilor prime până la depozitarea produsului finit;j) instrucţiunile tehnologice pentru fiecare categorie de produse sau activitate pentru care se solicita licenta de fabricaţie, în care să fie descrise în amănunt toate operaţiunile din fluxul tehnologic, modul în care sunt verificaţi şi controlati parametrii tehnologici, precum şi utilajele şi instalaţiile tehnologice;k) fişa cu privire la pregătirea de specialitate a personalului, în care să se menţioneze:– personalul de conducere a procesului de fabricaţie, a activităţii sau a prestării de servicii din domeniul producţiei de produse alimentare trebuie să aibă, în funcţie de gradul de complexitate al unităţii, cel puţin pregătire profesională medie de specialitate, atestata;– personalul de laborator trebuie să aibă, în funcţie de gradul de complexitate al unităţii, cel puţin pregătire profesională de specialitate, atestata;– personalul de execuţie, conform anexei nr. 4 la prezentul regulament, va cuprinde, preponderent, personal calificat, cu pregătire profesională specifică, la nivelul de complexitate al activităţilor pe care le desfăşoară.1.2. Pentru agenţii economici care desfăşoară activităţi în domeniul alimentaţiei publice, precum şi de cofetarie şi patiserie documentaţia care însoţeşte cererea pentru acordarea licenţei de fabricaţie cuprinde: documentele menţionate la lit. a)-e) şi g)-k) ale pct. 1.1 de mai sus, care vor fi specifice acestor activităţi, iar avizul sanitar de produs nu mai este necesar, conform precizărilor Ministerului Sănătăţii, fiind suficienta autorizaţia sanitară de funcţionare.Unităţile de alimentaţie publică trebuie să facă dovada, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 233/1992 privind clasificarea pe categorii de încadrare a unităţilor de cazare şi de alimentaţie publică, cu modificările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului comerţului nr. 87/1992, ca sunt unităţi de alimentaţie publică şi ca realizează numai o singura categorie de produse, respectiv produse de alimentaţie publică. În caz contrar, vor fi considerate unităţi de producţie care realizează mai multe categorii distincte de produse, situaţie în care pentru fiecare categorie de produse se vor solicita licenţe de fabricaţie.1.3. Agenţii economici care desfăşoară activităţi în domeniul producerii băuturilor răcoritoare şi a inghetatei la dozatoare prezintă documentele prevăzute la lit. a)-d), f) şi h), iar pentru fabricarea inghetatei, documentul prevăzut la lit. e) ale pct. 1.1 de mai sus.1.4. Agenţii economici care desfăşoară activităţi în domeniul pescuitului şi al condiţionarii peştelui destinat comercializării prezintă documentele prevăzute la lit. a)-e), j) şi k) ale pct. 1.1 de mai sus, pentru punctele sau centrele de colectare, condiţionare şi depozitare a peştelui pescuit şi a altor vietuitoare acvatice, completate conform specificului, la care se adauga fişa cuprinzând dotările cu ambarcatiuni, unelte, scule şi dispozitive, admise la pescuitul peştelui destinat comercializării, conform modelului prezentat în anexa nr. 5 la prezentul regulament.1.5. Agenţii economici care desfăşoară activităţi în domeniul prestărilor de servicii: preambalarea, îmbutelierea şi ambalarea produselor, depozitarea, păstrarea şi transportul specializat al produselor alimentare vor prezenta documentele prevăzute la lit. a)-e), g), i), j) şi k) ale pct. 1.1 de mai sus, specifice acestor activităţi.2. Cererea, completată cu datele necesare, se depune la direcţia generală pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucureşti în a carei raza teritorială se afla unitatea pentru care se solicita licenta de fabricaţie, inregistrandu-se în registrul de evidenta a cererilor pentru acordarea licenţelor de fabricaţie conform modelului prezentat în anexa nr. 6 la prezentul regulament numai dacă este însoţită de documentaţia prevăzută la pct. 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, şi 1.5, după caz.La depunerea documentaţiei în vederea obţinerii licenţei de fabricaţie solicitantul va prezenta şi documentele prevăzute la lit. a)-f) ale pct. 1.1 de mai sus, în original, pentru verificarea autenticităţii şi conformitatii copiilor cu originalul.3. Reprezentanţii împuterniciţi ai Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, numiţi prin ordin al ministrului pentru acordarea licenţelor de fabricaţie, din cadrul direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, analizează dacă documentaţia depusa corespunde cu prevederile prezentului regulament şi comunică agentului economic dacă exista documente necorespunzătoare, situaţie în care acesta va depune o noua cerere însoţită de documentaţia completată, conform observaţiilor făcute.4. În situaţia în care se constată că documentaţia depusa corespunde prevederilor prezentului regulament, reprezentanţii împuterniciţi verifica la faţa locului, la unitatea pentru care se solicita licenta de fabricaţie, realitatea datelor înscrise în documentaţie.Reprezentanţii împuterniciţi pot verifica realitatea faptica a datelor înscrise în documentaţie, împreună cu personalul de specialitate din cadrul asociaţiilor profesionale sau al societăţilor comerciale de profil, cu experienta în domeniu. În acest sens, direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti vor solicita asociaţiilor profesionale sau societăţilor comerciale sa nominalizeze specialiştii care pot participa la aceste verificări, precum şi la acţiunile de control tematic.5. Rezultatul verificărilor faptice se înscrie într-un proces-verbal care se semnează de către reprezentantul împuternicit constatator şi de reprezentantul împuternicit al agentului economic, redactat în trei exemplare, conform modelului prezentat în anexa nr. 7 la prezentul regulament, din care un exemplar rămâne la agentul economic, unul la direcţia generală pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucureşti şi unul se transmite Direcţiei generale resurse şi politici agroalimentare din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.6. În situaţia în care se constată că datele înscrise în documentaţie nu corespund cu realitatea de pe teren, aceasta se menţionează distinct în procesul-verbal şi constituie motivatia neacordarii licenţei de fabricaţie. După înlăturarea deficienţelor constatate şi menţionate în procesul-verbal agentul economic poate depune o noua cerere, în vederea acordării licenţei de fabricaţie.7. În situaţia în care se constată că datele înscrise în documentaţie corespund cu realitatea de pe teren, aceasta se menţionează în procesul-verbal, care constituie actul pe baza căruia se eliberează licenta de fabricaţie.8. Agentul economic va depune la direcţia generală pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucureşti, în a carei raza teritorială este amplasata unitatea pentru care se solicita licenta de fabricaţie, documentul prin care se dovedeşte plata taxei pentru acordarea licenţei de fabricaţie, în termen de 72 de ore de la data încheierii procesului-verbal.Taxa pentru eliberarea licenţei de fabricaţie a produselor alimentare se achită prin virare, cu ordin de plată, în contul bugetului de stat "Taxe şi tarife pentru eliberarea de licenţe şi autorizaţii de funcţionare", deschis la trezoreria statului în raza căreia se afla sediul fiscal al agenţilor economici respectivi.În sectoarele municipiului Bucureşti şi în judeţul Ilfov, unde un funcţionează trezorerii ale statului, taxa se virează în contul "Taxe şi tarife pentru eliberarea de licenţe şi autorizaţii de funcţionare", deschis la unităţile Băncii Comerciale Române – S.A. pe seama organelor financiare teritoriale.Documentul de justificare a achitării taxei îl reprezintă copia de pe ordinul de plată, confirmată de unitatea bancară, pentru virarea sumei la bugetul de stat. În ordinul de plată se specifică "Suma reprezintă taxa pentru eliberarea licenţei, conform Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995, cu modificările şi completările ulterioare”.9. Direcţia generală pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucureşti, în a carei raza teritorială se afla unitatea pentru care se solicita licenta de fabricaţie, elaborează un raport, întocmit conform anexei nr. 8 la prezentul regulament, care se înaintează, împreună cu un exemplar din procesul-verbal de verificare a realităţii datelor înscrise în documentaţia pentru acordarea licenţei de fabricaţie, spre avizare Direcţiei generale resurse şi politici agroalimentare din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.10. Direcţia generală resurse şi politici agroalimentare din Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei analizează raportul şi procesul-verbal de verificare a realităţii datelor înscrise în documentaţie, transmite avizul întocmit conform modelului cuprins în anexa nr. 9 la prezentul regulament şi tine evidenta acestor avize într-un registru, conform modelului prezentat în anexa nr. 10 la prezentul regulament.După primirea avizului favorabil de la Direcţia generală resurse şi politici agroalimentare din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentantiei, direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a căror rază teritorială se afla unitatea pentru care se solicita licenta, eliberează licenta de fabricaţie, redactată conform anexelor nr. 11a) şi 11b) la prezentul regulament.11. Licentele de fabricaţie eliberate se vor inregistra la direcţia generală pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucureşti, la care au fost înregistrate cererile pentru acordarea acestora, în registrul de evidenta a licenţelor de fabricaţie, conform modelului prezentat în anexa nr. 12 la prezentul regulament.12. Agentul economic care se considera nedreptatit din cauza neacordarii licenţei de fabricaţie poate depune contestaţie la conducerea direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti la care a fost înregistrată cererea sa, în termen de 15 zile de la data respingerii solicitării. Directorul general al direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti va soluţiona contestaţia în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia.13. Agentul economic care nu este multumit de modul de rezolvare a contestaţiei se poate adresa instanţei judecătoreşti, în baza Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990.14. Modificarea condiţiilor care au stat la baza acordării licenţelor de fabricaţie obliga agentul economic să solicite în termen de 30 de zile o noua licenta de fabricaţie a produselor alimentare. Se considera condiţii modificate, în spiritul legii:– schimbarea profilului de activitate pentru care a fost acordată licenta;– schimbarea proprietarului, acţionarului sau a asociatului majoritar şi a titularului licenţei de fabricaţie.
 + 
Capitolul 3Controlul agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare1. Controlul agenţilor economici în ceea ce priveşte modul de respectare a prevederilor legale în domeniul producţiei de produse alimentare se face de către reprezentanţii împuterniciţi ai Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, numiţi prin ordin al ministrului.2. Reprezentanţii împuterniciţi pot efectua controlul la agenţii economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, în baza unei legitimatii de control, ecuson şi ştampile, conform modelelor prezentate în anexa nr. 13 la prezentul regulament.3. Controlul urmăreşte respectarea prevederilor legale în domeniul producţiei de produse alimentare şi a condiţiilor impuse la acordarea licenţei de fabricaţie:a) existenta licenţelor de fabricaţie pentru toate activităţile, categoriile de produse sau prestările de servicii;b) existenta avizelor sanitare de produs, a autorizaţiilor sanitare de funcţionare şi a autorizaţiilor sanitare veterinare de funcţionare, acordate şi reînnoite conform actelor normative în vigoare;c) existenta specificatiilor tehnice, a standardelor de produs, instrucţiunilor tehnologice la fabricarea, manipularea, depozitarea şi la transportul produselor finite;d) respectarea prevederilor actelor normative în vigoare din domeniul producţiei de produse alimentare, protecţia consumatorilor, igiena sanitară şi sanitară veterinara (pentru unităţile supuse controlului sanitar veterinar);e) dotarea unităţii cu echipamente, utilaje şi instalaţii, aparatura de măsura şi control, care să permită respectarea instrucţiunilor tehnologice şi realizarea produselor finite la nivelul de calitate stabilit în specificăţiile tehnice sau în standardele de produs;f) încadrarea de personal cu pregătire atestata pentru activităţile care se desfăşoară, corespunzător din punct de vedere al sănătăţii şi dotat cu echipament adecvat pentru protecţia sanitară şi protecţia muncii;g) respectarea normelor de igiena sanitare şi sanitare veterinare (pentru unităţile supuse controlului sanitar veterinar) la:– recepţia, manipularea, depozitarea şi transportul materiilor prime, ingredientelor, semifabricatelor şi al materialelor de ambalare;– fabricarea, manipularea, depozitarea, transportul produselor finite;– evacuarea, depozitarea sau distrugerea deşeurilor ori a materialelor nefolosibile;– depozitarea substanţelor pentru curatare şi dezinfecţie;– depozitarea şi manipularea substanţelor toxice pentru dezinsectii, deratizari;– evacuarea sau distrugerea unor materii prime, materiale, produse neconforme legislaţiei din domeniul alimentar, confiscate de către autoritatea de control;h) dotarea cu apa calda, apa rece potabilă, cu spaţii special amenajate pentru spalarea şi dezinfectarea ustensilelor, ambalajelor de transport sau mijloacelor de transport (acolo unde este cazul), asigurarea lantului frigorific pentru produsele de origine animala;i) funcţionarea laboratoarelor uzinale şi dotarea lor cu aparatura şi echipamente de laborator, cu substanţe şi reactivi specifici analizelor care se efectuează, încadrarea acestora cu personal calificat atestat pentru efectuarea analizelor de laborator;j) modul de înregistrare a analizelor de laborator efectuate pentru controlul:– parametrilor de calitate ai materiilor prime;– parametrilor tehnologici pe fluxul de fabricaţie;– parametrilor de calitate ai produselor finite, pe loturi de fabricaţie, conform specificatiilor tehnice sau standardelor de fabricaţie ale produselor, precum şi standardelor cuprinzând reguli de verificare a calităţii, din domeniul specific.Pentru unităţile care nu au laboratoare uzinale se verifica existenta contractelor cu laboratoare autorizate sau acreditate pentru controlul calităţii materiilor prime, ingredientelor, semifabricatelor şi produselor finite, zilnic sau pe loturi de fabricaţie, conform prevederilor cuprinse în instrucţiunile tehnologice, specificăţiile tehnice sau standardele pentru fiecare categorie de produse;k) înregistrarea verificărilor periodice ale produselor alimentare, prevăzute în standardul privind regulile pentru verificarea calităţii în domeniu (incarcatura microbiana, metale grele, reziduuri de pesticide etc.), efectuate în laboratoare proprii, sau prin contracte cu laboratoare autorizate sau acreditate pentru efectuarea acestor analize, conform prevederilor cuprinse în instrucţiunile tehnologice, specificăţiile tehnice sau standardele pentru fiecare categorie de produse;l) înregistrarea reclamatiilor consumatorilor şi a măsurilor privind remedierea deficienţelor.4. În timpul controlului, dacă este necesar, reprezentanţii împuterniciţi pot preleva esantioane din materiile prime, ingredientele, adjuvantii tehnologici sau din alte produse utilizate la prepararea şi producerea alimentelor, din semifabricatele, produsele finite, materialele care vin în contact cu alimentele şi dispun analizarea acestora în laboratoare autorizate sau acreditate, conform anexelor A şi B la procesul-verbal de control. Cantitatea probei nu trebuie să fie mai mare decât cea necesară efectuării analizelor stabilite.5. Reprezentanţii împuterniciţi sa exercite controlul au dreptul sa preleveze şi sa ridice probe fără plata, în scopul analizarii. Un exemplar din anexele A şi B la procesul-verbal de control privind prelevarea probelor va fi lăsat de inspectori la locul inspecţiei.Analizele efectuate ca urmare a controlului alimentelor de către reprezentanţii împuterniciţi vor stabili dacă parametrii calitativi, menţionaţi în standardul sau în specificăţia tehnica a produsului ori pe eticheta sau în declaraţia de conformitate, corespund rezultatului analizelor efectuate.În cazul în care alimentele analizate nu îndeplinesc cerinţele de calitate stabilite în standardul ori în specificăţia tehnica a produsului sau menţionate pe eticheta, producătorul ori partea implicata va plati cheltuielile pentru prelevarea probelor şi pentru efectuarea analizelor.6. Rezultatul controlului se înscrie în procesul-verbal de control, conform modelului prezentat în anexa nr. 14 la prezentul regulament.7. În urma controlului reprezentanţii împuterniciţi au obligaţia de a hotărî şi de a dispune în procesul-verbal de control, în funcţie de constatările făcute: menţinerea, suspendarea sau retragerea licenţei de fabricaţie, după caz, oprirea fabricaţiei, sancţionarea contravenţională sau/şi sesizarea organelor de cercetare penală, după caz:a) menţinerea licenţei de fabricaţie se hotărăşte atunci când agentul economic respecta prevederile legale în domeniul producţiei de produse alimentare şi condiţiile impuse la acordarea licenţei de fabricaţie;b) sancţionarea agenţilor economici cu amendă contravenţională, conform prevederilor art. 29 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995*), aprobată şi modificată prin Legea nr. 123/1995, cu modificările ulterioare, şi ale pct. 4-6 ale articolului unic din Ordonanţa Guvernului nr. 33/1999;c) oprirea temporară a fabricaţiei sau a prestării serviciului în domeniul producţiei de produse alimentare şi suspendarea licenţei de fabricaţie până când agentul economic dovedeşte ca a eliminat toate cauzele în baza cărora a fost dispusă această măsură, conform prevederilor pct. 3 al articolului unic din Ordonanţa Guvernului nr. 33/1999.Situaţiile în care se dispune oprirea fabricaţiei şi suspendarea licenţei de fabricaţie sunt:– folosirea în fabricaţie a materiilor prime, materiilor auxiliare sau a materialelor fără documente care să ateste calitatea şi provenienţă lor;– lipsa din dotare sau nefunctionarea ori neverificarea metrologica a aparatelor de măsura şi control necesare pentru urmărirea parametrilor tehnologici;– funcţionarea fără autorizaţie sanitară, sanitară veterinara sau cu termenul de valabilitate expirat;– starea igienica sanitară şi sanitară veterinara necorespunzătoare normelor de igiena sanitară şi sanitară veterinara;– nerespectarea parametrilor de calitate ai produselor finite, prevăzuţi în standardele sau în specificăţiile tehnice de produs;– marcarea şi etichetarea neconforma reglementărilor în vigoare;– utilizarea de materii prime, ingrediente, materiale, altele decât cele declarate în instrucţiunile tehnologice şi menţionate pe etichete;– funcţionarea cu alt personal încadrat decât cel prevăzut în procedura de acordare a licenţei de fabricaţie;– neefectuarea analizelor de laborator obligatorii, zilnice, la recepţia materiilor prime şi la produsele finite, pentru fiecare lot de fabricaţie, sarja sau cazan, în funcţie de specificul activităţii;d) oprirea fabricaţiei sau a prestării de servicii în domeniul producţiei de produse alimentare, concomitent cu retragerea licenţei de fabricaţie şi cu interzicerea de a mai desfăşura activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, dacă fapta nu a fost săvârşită în astfel de condiţii încât sa constituie infracţiune, pentru comercializarea unor produse a căror livrare a fost interzisă, fiind confirmate ca falsificări sau substituiri, şi sancţionarea cu amendă conform prevederilor pct. 5 al articolului unic din Ordonanţa Guvernului nr. 33/1999;e) oprirea fabricaţiei sau a prestării de servicii în domeniul producţiei de produse alimentare, concomitent cu retragerea licenţei de fabricaţie şi cu interzicerea de a mai desfăşura activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, în cazul agenţilor economici care continua sa nu se conformeze prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995, deşi au fost sancţionaţi cu amendă contravenţională pentru:– abaterile prevăzute la lit. c) şi d) de mai sus;– nerespectarea repetată a condiţiilor care au stat la baza acordării licenţelor conform prevederilor art. 29 lit. f) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995;– nesolicitarea eliberării unei noi licenţe, în cazul prevăzut la art. 22 alin. 4 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995;f) oprirea fabricaţiei sau prestării de servicii în domeniul producţiei de produse alimentare, concomitent cu interzicerea de a mai desfăşura activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, în cazul agenţilor economici care continua sa funcţioneze fără licenta de fabricaţie, deşi au fost sancţionaţi cu amendă contravenţională pentru: funcţionare fără licenta de fabricaţie, potrivit art. 29 lit. e) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995.8. Procesul-verbal de control va fi redactat în doua exemplare. Un exemplar din procesul-verbal de control rămâne la agentul economic, iar al doilea exemplar, la direcţia generală pentru agricultura şi industrie alimentara judeteana sau a municipiului Bucureşti, care îl va inregistra în registrul privind evidenta proceselor-verbale de control, conform modelului prezentat în anexa nr. 15 la prezentul regulament.9. Amenzile stabilite de către persoanele în drept se virează de către cei sancţionaţi în contul bugetului de stat "Venituri din amenzi aplicate potrivit dispoziţiilor legale", deschis la trezoreria statului în a carei raza teritorială agenţii economici au domiciliul fiscal sau în contul bugetului de stat, deschis la unităţile Băncii Comerciale Române – S.A. pe seama organelor financiare teritoriale, în judeţe sau în municipiul Bucureşti, după caz.10. Agentul economic poate contesta măsurile contravenţionale stabilite în procesul-verbal de control, în condiţiile legii.–––-Notă *) Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 203 din 1 septembrie 1995, a fost aprobată şi modificată prin Legea nr. 123/1995, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 293 din 19 decembrie 1995, şi ulterior modificată prin Ordonanţa Guvernului nr. 33/1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 44 din 30 ianuarie 1999.
 + 
Capitolul 4Dispoziţii finale1. Toate anexele menţionate în regulament fac parte integrantă din acesta.2. Evidentele prevăzute în prezentul regulament se vor tine conform formularelor stabilite.3. Formularele de licenţe de fabricaţie se comanda şi se achiziţionează de către Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi se distribuie direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti prin reprezentanţii împuterniciţi ai acestora.Formularele de licenţă de fabricaţie existente îşi păstrează valabilitatea până la epuizarea stocului existent, după care vor fi redactate conform modelelor prezentate în anexele nr. 11 a) şi 11 b) la prezentul regulament.Eliberarea licenţelor de fabricaţie agenţilor economici solicitanţi se face de către direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene sau a municipiului Bucureşti, cu recuperarea costului editării formularelor, iar încasările respective se virează la bugetul de stat.4. La data intrării în vigoare a prezentului ordin îşi încetează aplicabilitatea Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 83 din 6 octombrie 1995 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la acordarea licenţelor de fabricaţie agenţilor economici care desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 din 23 octombrie 1995, cu modificările ulterioare.
 + 
Anexa 1––-la regulament––––-ACTIVITĂŢILE, PRODUSELE ŞI PRESTĂRILE DE SERVICIIpentru care Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei acorda licenţe de fabricaţieI. Domeniul producţiei de lapte şi produse lactate1. Colectarea, transportul şi preluarea materiilor prime şi a semifabricatelor (lapte, cas, smantana), în vederea prelucrării (U.M. = hl/24 h, t/24h şi hl/an sau t/an, după caz)2. Fabricarea laptelui de consum şi a produselor acidofile (iaurt, lapte batut, chefir etc.) (U.M. = hl/24 h)3. Fabricarea branzei proaspete de vaci, cremelor, smantanei de consum, fristii (U.M. = t/24 h)4. Fabricarea untului (U.M. = t/24 h)5. Fabricarea inghetatei (U.M. = t/24 h)6. Fabricarea conservelor din lapte (lapte concentrat, lapte praf, produse pentru alimentaţia copiilor etc.) (U.M. = t/an)7. Fabricarea branzeturilor (fermentate, cu pasta oparita, framantate, afumate, conservate în saramura etc.) (U.M. = t/an)8. Prelucrarea subproduselor din industria laptelui (U.M. = hl/24 h)9. Fabricarea lactozei (U.M. = t/an)10. Fabricarea caseinei şi a caseinatilor (U.M. = t/an)11. Conservarea prin frig a produselor lactate (U.M. = t/an)II. Domeniul producţiei de carne şi produse din carne1. Abatorizarea animalelor şi a pasarilor (U.M. = t/an)2. Transarea carnii (U.M. = t/an)3. Fabricarea grasimilor animale (U.M. = t/an)4. Fabricarea semipreparatelor şi a preparatelor din carne (U.M. = t/an)5. Fabricarea conservelor din carne şi mixte (U.M. = t/an)6. Fabricarea semiconservelor din carne (U.M. = t/an)7. Fabricarea semipreparatelor şi a preparatelor culinare (U.M. = t/an)8. Conservarea carnii prin frig şi prin antrepozitare frigorifica (U.M. = t/an)10. Fabricarea pepsinei (U.M. = t/an)11. Prelucrarea subproduselor comestibile şi necomestibile de abator (U.M. = t/an)III. Domeniul producţiei de peste şi produse piscicole1. Pescuitul şi condiţionarea peştelui şi a altor vietuitoare acvatice (U.M. = t/an)2. Fabricarea conservelor din peste (U.M. = t/an)3. Fabricarea semiconservelor din peste (U.M. = t/an)4. Fabricarea preparatelor şi a semipreparatelor din peste (U.M. = t/an)5. Transportul specializat de peste viu, peste proaspăt şi refrigerat (U.M. = t/unitate de transport)IV. Domeniul producţiei de pâine şi a produselor de morarit şi panificatie1. Fabricarea fainurilor, grisurilor şi a arpacasului din grâu (U.M. = t/24 h)2. Fabricarea malaiului şi a fainii de porumb (U.M. = t/24 h)3. Prelucrarea orezului (U.M. = t/24 h)4. Prelucrarea ovazului şi fabricarea fulgilor de ovaz (U.M. = t/24 h)5. Fabricarea arpacasului din orz-orzoaica (U.M. = t/24 h)6. Fabricarea painii şi a produselor de panificatie (U.M. = t/24 h)7. Fabricarea pastelor fainoase (U.M. = t/24 h)8. Fabricarea biscuitilor (U.M. = t/24 h)9. Fabricarea napolitanelor (U.M. = t/24 h)10. Fabricarea fulgilor de cereale (U.M. = t/24 h)11. Fabricarea produselor expandate (U.M. = t/24 h)12. Fabricarea sticksurilor (U.M. = t/24 h)13. Produse complementare având ca suport făina (amelioratori) (U.M. = t/24 h)V. Domeniul producţiei de conserve din legume şi fructe şi de băuturi răcoritoare1. Fabricarea conservelor din legume, fructe, a pastei de tomate şi a siropurilor de fructe (U.M. = t/an)2. Prepararea şi îmbutelierea băuturilor răcoritoare (U.M. = t/an)3. Fabricarea produselor deshidratate din legume şi fructe (U.M. = t/an)4. Fabricarea de pulpe, marcuri de fructe (U.M. = t/an)5. Fabricarea dioxidului de carbon alimentar, rezultat din arderea combustibilului (U.M. = t/an)6. Fabricarea sucului concentrat din fructe (U.M. = t/an)7. Fabricarea pectinei (U.M. = t/an)8. Fabricarea mustarului (U.M. = t/an)9. Fabricarea supelor concentrate (U.M. = t/an)VI. Domeniul producţiei de uleiuri şi de grăsimi vegetale alimentare1. Fabricarea uleiurilor vegetale brute (U.M. = mii t/an)2. Fabricarea uleiurilor rafinate (U.M. = mii t/an)3. Fabricarea margarinei şi a plantolului (U.M. = mii t/an)4. Fabricarea maionezei (U.M. = mii t/an)VII. Domeniul producţiei de zahăr şi produse zaharoase1. Fabricarea zahărului din sfecla de zahăr (U.M. = t sfecla/24 h)2. Fabricarea ciocolatei şi a produselor din ciocolata (U.M. = t/an)3. Fabricarea drajeurilor (U.M. = t/an)4. Fabricarea produselor gelifiate (rahat, jeleuri etc.) (U.M. = t/an)5. Fabricarea napolitanelor şi a turtei dulci (U.M. = t/an)6. Fabricarea halvalei (U.M. = t/an)7. Fabricarea carmelajului (bomboane sticloase) (U.M. = t/an)8. Fabricarea caramelei (U.M. = t/an)9. Fabricarea pudrei de cacao (U.M. = t/an)10. Fabricarea untului de cacao (U.M. = t/an)11. Fabricarea produselor zaharoase expandate (U.M. = t/an)12. Fabricarea bomboanelor medicinale (U.M. = t/an)13. Rafinarea zahărului brut din import (U.M. = t zahăr alb/24 h)14. Fabricarea acidului citric (U.M. = t/an)15. Fabricarea altor produse zaharoase (U.M. = t/an)VIII. Domeniul producţiei de vin, bere, alcool etilic de fermentaţie şi băuturi spirtoase1. Vinificatia strugurilor (U.M. = mii t/an)2. Fabricarea vinurilor (U.M. = vagoane/an)3. Fabricarea vinurilor spumante, spumoase, speciale şi vermut (U.M. = mii sticle/an)4. Fabricarea distilatelor din vin şi a băuturilor pe bază de distilate din vin (U.M. = MGD/an)5. Fabricarea tuicii şi a rachiurilor din fructe şi subproduse de vinificaţie (U.M. = MGD/an)6. Fabricarea alcoolului etilic de fermentaţie (U.M. = MGD/an)7. Fabricarea alcoolului sanitar (U.M. = MGD/an)8. Fabricarea băuturilor spirtoase (U.M. = MGD/an)9. Fabricarea maltului şi a extractului de malt (U.M. = mii t/an)10. Fabricarea berii (U.M. = mii hl/an)11. Fabricarea oţetului (U.M. = mii hl/an)12. Fabricarea dioxidului de carbon alimentar prin procesul de fermentaţie (U.M. = t/an)IX. Domeniul producţiei de amidon, glucoza şi drojdie de panificatie1. Fabricarea amidonului (U.M. = t/an)2. Fabricarea glucozei, fructozei, dextrinei, dextrozei (U.M. = t/an)3. Fabricarea drojdiei de panificatie (U.M. = t/an)4. Fabricarea zeamilului şi a budincilor (U.M. = t/an)X. Fabricarea culturilor pure de microorganisme utilizate în industria alimentara (U.M. = kg/24 h)XI. Fabricarea aromelor şi a sosurilor utilizate în industria alimentara1. Fabricarea aromelor alimentare (U.M. = kg sau l/24 h)2. Fabricarea sosurilor (U.M. = kg sau l/24 h)XII. Fabricarea apelor minerale, carbogazoase şi a altor băuturi1. Ape minerale naturale imbuteliate, comercializate ca produs alimentar (U.M. = l/24 h)2. Ape carbogazoase (U.M. = l/24 h)3. Alte băuturi (U.M. = l/24 h)XIII. Prestări de servicii1. Preambalarea, îmbutelierea, ambalarea produselor alimentare şi a băuturilor (U.M. = t sau mii l/24 h)2. Depozitarea produselor alimentare şi a băuturilor (U.M. = t sau mii l/24 h)3. Transportul produselor alimentare şi al băuturilor (U.M. = t sau mii l/24 h)XIV. Fabricarea sau prepararea altor categorii de produse alimentare1. Produse de alimentaţie publică (U.M. = numărul de portii sau kg/24 h)2. Produse de cofetarie (U.M. = kg/24 h)3. Produse de patiserie (U.M. = kg/24 h)4. Băuturi răcoritoare preparate la dozator (U.M. = l/24 h)5. Inghetata preparata la dozator (U.M. = kg/24 h)6. Popcorn (U.M. = kg/24 h)7. Fabricarea altor produse alimentare pentru consum uman (U.M. conform specificului).
 + 
Anexa 2––-la regulament––––-    Nr. …… din ……                 CEREREpentru acordarea licenţei de fabricaţie    Agentul economic, persoana juridică/asociaţie familială/persoana fizica …………………………………, cu sediul în ……………….., str. ………………………………………. nr. …………, cu Certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului/Autorizaţia nr. ……….., codul fiscal …………….., telefon ……….., fax ………….., telex ……………., reprezentat de ………………………………….., domiciliat în ………………., str. ………………………………. nr. ……, bl. ……, sc. ……, et. ……, ap. ….., sectorul ………., judeţul ……………, posesor al buletinului/cărţii de identitate seria ……. nr. …….., eliberat/a de ………………………, având funcţia de ………………………………, pe baza pieselor anexate la dosar solicit eliberarea licenţei de fabricaţie pentru unitatea cu sediul în …………………….., str. …………………………. nr. ………, sectorul/judeţul ………………….., în vederea fabricării următoarelor produse alimentare/prestări de servicii în domeniul:    1. ………………………………………………………………    2. ………………………………………………………………    3. ………………………………………………………………    4. ………………………………………………………………    Data ……………. …………………….                                            (semnatura)    Domnului director general al Direcţiei pentru agricultura şi industrie alimentara a judeţului …………………../municipiului Bucureşti
 + 
Anexa 3––-la regulament––––-                    FIŞA UNITĂŢII    Unitatea cu sediul în ………………………………………….., str. ……………………… nr. ……………., sectorul/judeţul …………………….., având ca obiect de activitate …………………………………………………………………….(Se vor înscrie categoriile de produse sau activităţile pentru care se solicita licenta de fabricaţie, conform anexei nr. 1 la Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 58/1999.)    Dotarea tehnica:    –––––-    a) schita-plan care să cuprindă toate spaţiile de fabricaţie şi de depozitare ale unităţii, cu instalaţiile şi utilajele din dotare;    b) capacitatea zilnica a unităţii, determinata de utilajul conducător (conform unităţii de măsura precizate în anexa nr. 1 la regulament);    c) dotarea cu instalaţii şi utilaje:

Denumirea instalaţiilor
şi a utilajelor
din dotare

Starea tehnica
(grad de uzura)

Observaţii
(se va menţiona dacă
asigura obţinerea de
produse la nivelul de
calitate propus)

    d) dotarea cu instrumente şi aparatura de măsura şi control pentru urmărirea desfăşurării procesului tehnologic, precum şi pentru verificarea parametrilor de calitate ai materiilor prime, semifabricatelor şi produselor finite:

Denumirea instrumentului
sau a aparatului

Parametrul
măsurat

Domeniul
de măsurare

Documentul de atestare
a verificării
metrologice

    e) dotarea laboratorului uzinal:

Denumirea instrumentului
sau a aparatului
Parametrul
măsurat
Documentul de atestare
a verificării metrologice

NOTĂ:1. Laboratorul uzinal este obligatoriu numai în unităţile de producţie în care este obligatorie efectuarea analizelor zilnice ale calităţii materiilor prime, semifabricatelor şi produselor finite, pe sarja, lot şi altele asemenea, conform prevederilor instrucţiunilor tehnologice, specificatiilor tehnice sau standardelor pentru fiecare categorie de produse.2. Unităţile la care nu este obligatorie dotarea cu laborator uzinal vor prezenta contractul cu laboratoarele autorizate sau acreditate pentru efectuarea analizelor, conform prevederilor instrucţiunilor tehnologice, specificatiilor tehnice sau standardelor pentru fiecare categorie de produse. + 
Anexa 4––-la regulament––––-                     FIŞAcu privire la pregătirea profesională a personalului de execuţie──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────         Structura Numărul din care:        activităţilor total, ─────────────────────────                                                     calificaţi necalificati──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Activitatea de producţie──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Activitatea de laborator──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Activitatea economică──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Activitatea de întreţinere şi    auxiliara──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Activitatea de aprovizionare şi    marketing──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Activitatea de transport──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 + 
Anexa 5––-la regulament–––––                      FIŞAcu privire la dotarea cu ambarcatiuni, unelte, scule, dispozitive pentru activitatea de pescuit──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────  Denumirea Numărul Tipul Tipul uneltelor, Observaţii ambarcatiunilor, total ambarcatiunii sculelor şi (se va menţiona   uneltelor, şi numărul de dispozitivelor dacă asigura  sculelor şi înregistrare un pescuit  dispozitivelor selectiv)────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 + 
Anexa 6––-la regulament––––-                     REGISTRULde evidenta a cererilor pentru acordarea licenţelor de fabricaţie──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────   Numărul Numărul Numele Data eliberării Modul Ob-     de Data şi data şi adresa licenţei de ser-înregistrare cererii solicitantului de fabricaţie rezolvare vatii──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 + 
Anexa 7––-la regulament––––-                  PROCES-VERBAL Nr. ………                     din ………de verificare a realităţii datelor înscrise în documentaţia pentru acordarea licenţei de fabricaţie    Subsemnatul(a)……………………………, posesor/posesoare al/a legitimatiei de control seria………… nr. …………………., eliberata de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei în urma verificării realităţii datelor înscrise în documentaţia depusa la Direcţia generală pentru agricultura şi industrie alimentara …………………………….. cu cererea nr. ………….. din …………….. pentru acordarea Licenţei de fabricaţie pentru unitatea de producţie din ……………………………………, str. …………………… nr. ……………, sectorul/judeţul ………., în vederea fabricării următoarelor produse alimentare……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………  (Se vor înscrie categoriile de produse alimentare/activităţile sau          prestările de servicii menţionate în cerere.)aparţinând agentului economic ……………………………………….., cu sediul în ……………………………….., str. ……………… nr. ……….., sectorul/judeţul ………………………, cu Certificat de înmatriculare la oficiul registrului comerţului/Autorizaţia nr. ………….., codul fiscal ………………, telefon …………, fax ………….., reprezentată de ………………………., domiciliat în………………………………., str. ………………… nr. ….., bl. …, sc. ……, et. ……., ap. ……., sectorul/judeţul ………………, posesor al buletinului/cărţii de identitate seria ……. nr. ……………,eliberat/a de Poliţia ……………………, având funcţia de …………..,    am constatat următoarele:    1. unitatea de producţie îndeplineşte condiţiile legale pentru acordarea licenţei de fabricaţie    sau    2. unitatea de producţie nu îndeplineşte condiţiile legale pentru acordarea licenţei de fabricaţie din următoarele motive:    a) ………………………………………………………………    b) ………………………………………………………………    c) ………………………………………………………………       (Se vor menţiona distinct motivele neacordarii licenţei de fabricaţie.)             Reprezentantul Reprezentantul       împuternicit constatator, împuternicit al agentului economic,        ……………………. …………………………….         (semnatura şi ştampila) (semnatura şi ştampila)
 + 
Anexa 8––-la regulament––––-    DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU AGRICULTURA          ŞI INDUSTRIE ALIMENTARA   A JUDEŢULUI …………./MUNICIPIULUI BUCUREŞTI          Nr. ………/ …………             MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI          DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE ŞI POLITICI AGROALIMENTARE                         RAPORTprivind acordarea licenţei de fabricaţie agenţilor economici care se supun prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995, aprobată şi modificată prin Legea nr. 123/1995 şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 33/1999    Reprezentanţii împuterniciţi pentru acordarea licenţelor de fabricaţie, numiţi prin Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. ……/……., la solicitarea agentului economic ………………………………, cu sediul în …………………………., str. ………………………… nr. ………, sectorul/judeţul ……………………:    1. au analizat documentaţia depusa cu cererea nr. ……./ …………. pentru acordarea licenţei de fabricaţie, pentru unitatea din …………….., str. ……… (localitatea) nr. ………., sectorul/judeţul ……………., în vederea desfăşurării următoarelor activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare (conform anexei nr. 1 la regulament):……………………………………………………………….    – autorizaţii de funcţionare emise de organele abilitate: …………….    Concluzia: documentaţia a fost corect întocmită;    2. s-au deplasat pentru verificarea realităţii datelor înscrise în documentaţie la unitatea mai sus menţionată, constatând următoarele:    a) unitatea are capacitatea de ………………, este dotată cu utilaje, instalaţii şi echipamente corespunzătoare;    b) unitatea este dotată cu instrumente şi aparatura de măsura şi control, verificate conform reglementărilor în vigoare, care asigura controlul parametrilor tehnologici pe flux şi al calităţii materiilor prime şi produselor finite;    c) conducătorul activităţii de producţie ……………………………                                       (profesia, documentul de atestare/nr.)    d) personalul de execuţie, total ……………….., din care calificaţi …………………………;    e) unitatea este dotată cu laborator uzinal:    – echipamente şi aparatura de control pentru efectuarea analizelor zilnice obligatorii, conform instrucţiunilor tehnologice, specificatiilor tehnice sau standardelor din domeniu …………………………………………….;                                      (enumerare)    – personal calificat pentru activitatea de laborator ………………..;                                                               (atestare)    – pentru efectuarea analizelor periodice, care nu pot fi efectuate în unitate (conform standardului privind regulile de verificare a calităţii produselor din domeniu), aceasta prezintă contracte cu laboratoare specializate, autorizate sau acreditate;    f) unităţile fără laborator uzinal prezintă contracte cu laboratoare specializate, autorizate sau acreditate, pentru efectuarea analizelor conform prevederilor din instrucţiunile tehnologice, specificăţiile tehnice sau din standarde, pentru fiecare categorie de produse: contract nr. …../……….. cu laboratorul ……………………………………………………..;    3. s-a încheiat procesul-verbal nr. …………./………………… de verificare a realităţii datelor înscrise în documentaţia pentru acordarea licenţelor, semnat de către reprezentantul împuternicit constatator şi de agentul economic;    4. agentul economic a făcut dovada achitării taxei pentru eliberarea licenţei de fabricaţie, prezentând copia de pe ordinul de plată nr. …../….. pentru suma de …………., achitată la ……………. .    5. Faţa de cele constatate se propune spre avizare …………………. .            DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU AGRICULTURA                 ŞI INDUSTRIE ALIMENTARA                       Director general,                    ………………….
 + 
Anexa 9––-la regulament––––-    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI         DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE        ŞI POLITICI AGROALIMENTARE    DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU AGRICULTURA ŞI INDUSTRIE ALIMENTARA A JUDEŢULUI ………………/MUNICIPIULUI BUCUREŞTI    La solicitarea dumneavoastră, conform Adresei nr. ………./…………,avizam eliberarea licenţelor de fabricaţie pentru următorii agenţi economici:…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….            DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE ŞI POLITICI                      AGROALIMENTARE                     Director general,                   ………………..
 + 
Anexa 10–––la regulament––––-

                   REGISTRUL
pentru evidenta avizelor de eliberare a licenţelor de fabricaţie

┌─┬──────────┬────┬──────────────────┬────────────────────────┬──────────┬────┐│ │ │ │ Agentul economic │ Unitatea de producţie │ │ ││N│Numărul de│Ju- │ pentru care se ├───────┬───────┬────────┤Numărul │Ob- ││r│intrare/ │de- │ solicita avizul │adresa/│activi-│capaci- │avizului/ │ser-││ │data │tul ├────────┬─────────┤sediul │tatea │tatea │ data │va- ││c│ │ │denumi- │adresa/ │ │catego-│U.M./ │ │tii ││r│ │ │ rea │ sediul │ │ria de │24 h │ │ ││t│ │ │ │ │ │produse│ │ │ │├─┼──────────┼────┼────────┼─────────┼───────┼───────┼────────┼──────────┼────┤├─┼──────────┼────┼────────┼─────────┼───────┼───────┼────────┼──────────┼────┤├─┼──────────┼────┼────────┼─────────┼───────┼───────┼────────┼──────────┼────┤├─┼──────────┼────┼────────┼─────────┼───────┼───────┼────────┼──────────┼────┤├─┼──────────┼────┼────────┼─────────┼───────┼───────┼────────┼──────────┼────┤├─┼──────────┼────┼────────┼─────────┼───────┼───────┼────────┼──────────┼────┤└─┴──────────┴────┴────────┴─────────┴───────┴───────┴────────┴──────────┴────┘ + 
Anexa 11a)–––-la regulament––––-                       ROMÂNIA            MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI    DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU AGRICULTURA ŞI INDUSTRIE ALIMENTARAA JUDEŢULUI ………………………/MUNICIPIULUI BUCUREŞTI    Directorul general al Direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara,    în baza Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 privind producţia de produse alimentare destinate comercializării, aprobată şi modificată prin Legea nr. 123/1995 şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 33/1999,    având în vedere propunerea reprezentanţilor împuterniciţi pentru eliberarea licenţelor de fabricaţie, numiţi prin Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. …….. din ……………..,    în temeiul Regulamentului cu privire la acordarea licenţelor de fabricaţie,    emite următoarea                  LICENTA DE FABRICAŢIEpentru atestarea dreptului de a desfăşura activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare seria …….. nr. ……….    pentru agentul economic …………………………………………., cu sediul în ……………………………………………………….,                     (satul, comuna, oraşul, municipiul)str. ……………. nr. ……….., sectorul ……………, judeţul ……………., cu Certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului/Autorizaţia nr. ……………………………………………, codul fiscal …………………………    Agentul economic ……………………………………… are capacitatea tehnica şi profesională de a desfăşura activităţi de producţie în domeniul:…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….               (activităţile, produsele şi/sau prestările de servicii)la unitatea de producţie din ………………………………….., str.                              (satul, comuna, oraşul, municipiul)…………….. nr. ………, sectorul ………., judeţul …………… .                          Director general,                       ………………….                                                   Emisă la ………………      Am primit licenta de fabricaţie ………… (data)                                        (data)      …………………………………    (numele şi prenumele, funcţia şi semnatura)
 + 
Anexa 11b)–––-la regulament––––-                       ROMÂNIA              MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI    DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU AGRICULTURA ŞI INDUSTRIE ALIMENTARA A JUDEŢULUI ……………………../MUNICIPIULUI BUCUREŞTI    Directorul general al Direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara,    în baza Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 privind producţia de produse alimentare destinate comercializării, aprobată şi modificată prin Legea nr. 123/1995 şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 33/1999,    având în vedere propunerea reprezentanţilor împuterniciţi pentru eliberarea licenţelor de fabricaţie, numiţi prin Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. ……… din ……………………….,    în temeiul Regulamentului cu privire la acordarea licenţelor de fabricaţie,    emite următoarea:                  LICENTA DE FABRICAŢIEpentru atestarea dreptului de a desfăşura activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare seria ……… nr. ………    pentru agentul economic ……………………………….., cu sediul în ………………………………………………………………….,                  (satul, comuna, oraşul, municipiul)str. ……………………………….. nr. ……….., sectorul ………………, judeţul ……………., cu Certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului/Autorizaţia nr. ……………………, codul fiscal …………………………    Agentul economic ………………………………………….. are capacitatea tehnica şi profesională de a desfăşura activităţi de producţie în domeniul:…………………………………………………………………………………………………………………………………….………………………………………………………………….………………………………………………………………….       (activităţile, produsele şi/sau prestările de servicii)la unitatea de producţie din …………………………………………,                              (satul, comuna, oraşul, municipiul)str. ………………….. nr. ……….., sectorul …………………, judeţul ………………………… .                 Director general,            …………………….                                         Emisă la ……………….                                                       (data)
 + 
Anexa 12–––la regulament––––-

               REGISTRUL DE EVIDENTA A LICENŢELOR DE FABRICAŢIE

┌─┬──────────────┬──────────────┬────────────────┬─────────────────────┬──────┐│ │ │ │ │Numărul avizului../ │ ││ │ │ │ Unităţile │data ….., │ ││ │ │ │ de producţie, │transmis de Direcţia │ ││N│ Seria şi │ Titularul │ activităţile, │generală resurse şi │ Ob- ││r│ numărul │ licenţei │ categoriile de │politici │ ser- ││ │ licenţei │ de fabricaţie│ produse şi │agroalimentare │ va- ││c│ de fabricaţie│ │ prestările │din cadrul │ tii ││r│ │ │ de servicii │Ministerului │ ││t│ │ │ pentru care se │Agriculturii │ ││ │ │ │ acorda licenta │şi Alimentaţiei │ ││ │ │ │ de fabricaţie │ │ │├─┼──────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────────┼──────┤├─┼──────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────────┼──────┤├─┼──────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────────┼──────┤├─┼──────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────────┼──────┤├─┼──────────────┼──────────────┼────────────────┼─────────────────────┼──────┤└─┴──────────────┴──────────────┴────────────────┴─────────────────────┴──────┘ + 
Anexa 13–––la regulament––––-    1. MODELUL LEGITIMATIEI DE CONTROL                  – faţa –   

ROMÂNIA
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI

Legitimatie de control
nr. 580
Numele: IONESCU Loc pentru
Prenumele: MIRCEA fotografie
Buletinul/cartea de identitate
seria …….. nr. …………

Ministru,

                    – verso –   

Posesorul prezentei legitimatii este abilitat să aplice
prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 pentru
judeţul/municipiul ………………….. :
„Art. 26. – Pentru activitatea de supraveghere şi control
şi în scopul protecţiei vieţii, sănătăţii sau mediului
înconjurător, reprezentanţii împuterniciţi ai
Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei au dreptul de
acces în zone, clădiri, anexe sau alte spaţii ale
agenţilor economici care desfăşoară activităţi în
domeniul producţiei de produse alimentare şi pot dispune
analize tehnice sau pot preleva probe pentru expertizare
în laboratoare specializate, autorizate sau acreditate.
Agenţii economici care desfăşoară activităţi în
domeniul producţiei de bunuri alimentare sunt obligaţi
sa pună la dispoziţie autorităţii de supraveghere şi
control, la cererea acesteia, informaţiile şi documentele
care să ateste legalitatea activităţii sale.”

Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995

    2. MODELUL ECUSONULUI   

ROMÂNIA
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI

IONESCU MIRCEA Loc pentru
fotografie

CONTROL 580
Judeţul/Municipiul

Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995

     3. MODELUL ŞTAMPILEI               Ministerul Agriculturii                 şi Alimentaţiei               Control OG 42/95 * 14––––    *) Vezi nota de la pag. 4. + 
Anexa 14–––la regulament––––-

    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI
    DIRECŢIA …………………………
    Str. …… nr. ……, telefon ….., fax …….
              PROCES-VERBAL DE CONTROL
                  Nr. ……..
    Încheiat astăzi ………………………………………………
                          (ziua, luna, anul)
la 1*) …………………………………………………………..
…………………………………………………………………
    Subsemnaţii: …………………………… funcţia …………….
                 …………………………… funcţia ……………., posesori ai legitimatiilor de control nr. …………………………, la data de ………………., ora …………………, ne-am prezentat la 2*)
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
unde am fost primiţi de 3*) ………………………………………… .
    I. Elemente referitoare la obiectul controlului 4*):
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
    II. Esantioane prelevate (conform anexelor A şi B), pentru analizarea în laboratorul 5*):
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
    III. Constatări în timpul desfăşurării controlului 6*):
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
    IV. Măsuri stabilite în baza constatărilor 7*):
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
……………………………………………………………………
    V. Amenzi aplicate 8*):

┌─────────┬──────────┬─────────┬───────────────┬───────────┬────────┬─────────┐│ │ │ │ Articolul din │ │ │ ││ │ │ Numărul │ Ordonanţa │ │ │ ││ │ Adresa │ codului │ Guvernului │ Valoarea │ │ ││ Contra- │ completa │ de inre-│ nr. 42/1995*) │ amenzii, │ │Numărul ││ venien- │ │ gistrare│ sau din │ conform │ Semna- │chitanţei││ tului │ │ fiscală │ regulamentul │ Ordonanţei│ tura │ de ││ │ │ │ de aplicare, │ Guvernului│ contra-│achitare ││ │ │ │ încălcat/ │ nr. 42/ │ venien-│a amenzii││ │ │ │ sancţiunea │ 1995*) │ tului │ ││ │ │ │ aplicată │ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ │├─────────┼──────────┼─────────┼───────────────┼───────────┼────────┼─────────┤├─────────┼──────────┼─────────┼───────────────┼───────────┼────────┼─────────┤├─────────┼──────────┼─────────┼───────────────┼───────────┼────────┼─────────┤├─────────┼──────────┼─────────┼───────────────┼───────────┼────────┼─────────┤├─────────┼──────────┼─────────┼───────────────┼───────────┼────────┼─────────┤└─────────┴──────────┴─────────┴───────────────┴───────────┴────────┴─────────┘    1. Contravenientul va achită amenda în contul bugetului de stat conform cap. III pct. 9 din Regulamentul cu privire la acordarea licenţelor de fabricaţie, denumit în continuare regulament, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi alimentaţiei nr. 58/1999, iar documentul va fi prezentat la Direcţia generală pentru agricultura şi industrie alimentara a judeţului …………/municipiului Bucureşti, în termen de 15 zile, orice urmărire incetand la prezentarea dovezii privind achitarea amenzii.    2. În caz contrar, se va proceda la executarea silită prin direcţia generală a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeteana sau a municipiului Bucureşti.    3. Împotriva procesului-verbal de control se poate face plângere conform cap. III pct. 10 din regulament.    VI. Martor 9*):    Dl/Dna ……………………………….., domiciliat(a) în ……………………………., str. ……………… nr. …….., bloc ………, scara ……, ap. ……, sectorul …….., telefon …………., act de identitate ……. seria …….. nr. ……., emis de ……………, la data de ………………..        Semnatura,    …………….    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în ……….. exemplare, dintre care ………… au fost difuzate la 10*) ………………………………… .    VII. Observaţii 11*):…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….…………………………………………………………………….    NOTĂ:    1*) Pentru agenţii economici persoane juridice se vor preciza:    – denumirea, sediul, certificatul de înmatriculare la registrul comerţului, certificatul de înregistrare fiscală, contul bancar, telefon, fax.    Pentru asociaţii familiale sau persoane fizice autorizate se vor preciza:    – numele şi prenumele, certificatul de înregistrare fiscală, actul de identitate, adresa, numărul autorizaţiei în baza căreia desfăşoară activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare.    2*) Se vor menţiona denumirea unităţii de producţie la care se efectuează controlul, adresa, telefon, fax.    3*) Numele, prenumele şi calitatea persoanelor care însoţesc autoritatea de control.    4*) Se vor specifică concret prevederile din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995*), cu modificările şi completările ulterioare, care constituie obiectivul controlului.    5*) Se vor menţiona denumirea şi adresa laboratorului, iar în situaţia în care nu se preleveaza esantioane, se va preciza în mod expres acest lucru. Etichetele ce se vor aplica pe fiecare esantion vor fi conform anexei B.    6*) Se vor menţiona constatările care se referă la încălcarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 42/1995 şi ale regulamentului. Se vor specifică documentele (ca valoare de proba) care se anexează la procesul-verbal.    7*) Se vor menţiona:    – interzicerea livrării produselor conform art. 28 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995;    – oprirea temporară a fabricaţiei conform art. 28 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995;    – oprirea temporară a livrării pentru comercializare conform art. 28 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995;    – oprirea fabricaţiei şi suspendarea licenţei de fabricaţie conform art. 28 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995, pentru cazurile prevăzute la cap. III pct. 7 lit. c) din regulament;    – oprirea fabricaţiei, retragerea licenţei de fabricaţie şi interzicerea desfăşurării activităţilor în domeniul producţiei de produse alimentare conform art. 29^1 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995, introdus prin Ordonanţa Guvernului nr. 33/1999;    – oprirea fabricaţiei concomitent cu retragerea licenţei de fabricaţie şi interzicerea desfăşurării de activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare şi sesizarea organelor competente de urmărire penală, conform cap. III pct. 7 lit. e) din regulament;    – oprirea fabricaţiei concomitent cu interzicerea desfăşurării de activităţi în domeniul producţiei de produse alimentare şi sesizarea organelor competente de urmărire penală, conform cap. III pct. 7 lit. f) din regulament.    În cazul opririi fabricaţiei şi al suspendării licenţei de fabricaţie, reluarea activităţii se face la solicitarea agentului economic, numai dacă acesta face dovada remedierii deficienţelor şi asigura condiţiile legale de funcţionare.    În mod expres, în final se va preciza menţinerea, suspendarea, retragerea licenţei de fabricaţie sau sesizarea organelor competente de urmărire penală, după caz.    Nu se vor indica măsuri care să reprezinte soluţii de rezolvare a deficienţelor constatate, acestea fiind de competenţa exclusiva a agentului economic.    8*) Amenda contravenţională conform prevederilor art. 29 şi 30 din Ordonanţa Guvernului nr. 42/1995*) .    9*) În situaţiile în care agentul economic nu este de faţa, refuza sa ia la cunoştinţa şi sa achite amenda aplicată sau se afla în imposibilitatea de a semna procesul-verbal, se va apela la un martor care poate fi o persoană fizica neutra sau un alt inspector cu drept de acces în unitate.    10*) Se vor menţiona:    – numele, prenumele şi calitatea persoanei căreia i-a fost înmânată copia de pe procesul-verbal, precum şi data sau numărul/data recipisei, în cazul transmiterii copiei de pe procesul-verbal prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire.    11*) Se pot înscrie ulterior încheierii procesului-verbal, după caz:    – date privind rezultatele buletinelor de analiza, pentru esantioanele transmise laboratoarelor de analize;    – alte organe ale administraţiei de stat sau judecătoreşti cărora li s-a transmis procesul-verbal.      Reprezentanţii împuterniciţi Reprezentantul agentului             constatatori, economic,      ……………………….. …………………………         (numele şi prenumele) (numele, prenumele, calitatea)                                   Am luat cunoştinţa de conţinutul                                            procesului-verbal.       ………………… ………………….       (semnatura şi ştampila) (semnatura şi ştampila)––––-    *) Vezi nota de la pag. 4. + 
Anexa A––-la Procesul-verbal de control––––––––––nr. …… din …………..    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI    DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU AGRICULTURA    ŞI INDUSTRIE ALIMENTARA …………….    telefon ………. fax ……………..              Esantioane prelevate pentru verificări──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────                                                           Persoana careNr. Denumirea Verificarea Cantitatea Mărimea păstrează proba-martor:crt. produsului solicitată aflată la esantionului numele, prenumele,                               deţinător funcţia şi semnatura────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────    Esantioanele au fost expediate prin ……………………………….                                           (numele, prenumele şi funcţia)      Reprezentanţii împuterniciţi Reprezentantul agentului              constatatori, economic,        …………………… ……………………….          (numele şi prenumele) (numele, prenumele, calitatea)        …………………… ………………………..         (semnatura şi ştampila) (semnatura şi ştampila)
 + 
Anexa B––-la Procesul-verbal de control––––––––––nr. ……… din ………..

MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI
DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU AGRICULTURA
ŞI INDUSTRIE ALIMENTARA
A JUDEŢULUI…………………/MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

ETICHETA PENTRU ESANTION
(talonul care rămâne pe esantion)
Denumirea produsului …………………………………………….
Data prelevarii ……………………………, ora ………………
Numerele aplicate esantioanelor prelevate ………………………….
Procesul-verbal de prelevare ……………………………………..
Denumirea laboratorului ………………………………………….
Numărul de înregistrare la laborator ………………………………
Data ………………………….., ora …………………………
Valoarea esantioanelor, declarata de deţinătorul mărfii
……………………………………………………………….

Reprezentantul împuternicit,
……………………….
(numele, funcţia şi semnatura)

Primitorul de la laborator,
………………………..
(numele, funcţia şi semnatura)

MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI
DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU AGRICULTURA
ŞI INDUSTRIE ALIMENTARA
A JUDEŢULUI…………………/MUNICIPIULUI BUCUREŞTI

ETICHETA PENTRU ESANTION
(talonul care rămâne pe esantion)
Denumirea produsului …………………………………………….
Denumirea expeditorului produsului ………………………………..
Denumirea deţinătorului/proprietarului mărfii ………………………
Denumirea laboratorului ………………………………………….
Numărul de înregistrare la laborator ………………………………
Data ………………………………. ora ……………………..

Deţinătorul/proprietarul mărfii Reprezentantul împuternicit,
………………………….. ………………………..
(numele, funcţia şi semnatura) (numele şi semnatura)

Primitorul de la laborator,
……………………….
(numele, funcţia şi semnatura)

 + 
Anexa 15–––la regulament––––-         REGISTRUL DE EVIDENTA A PROCESELOR-VERBALE DE CONTROL──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Nr. Data Emitentul Agentul Unitatea Măsurile luate Ob-crt. înregistrării procesului-verbal economic controlată şi sancţiunile ser-                   de control controlat aplicate va-                                                                           tii────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x