REGULAMENT din 25 august 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 806 din 5 septembrie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ART. 1REFERIRE LAOG 57 16/08/2002
ART. 7REFERIRE LALEGE 324 08/07/2003
ART. 7REFERIRE LAOG 57 16/08/2002
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 967 25/08/2005
ActulCONTINUT DEHG 967 25/08/2005

de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice şi Izotopice – I.C.S.I. Râmnicu Vâlcea



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice şi Izotopice – I.C.S.I. Râmnicu Vâlcea, denumit în continuare institut naţional, este persoană juridică română aflată în coordonarea Autorităţii Naţionale pentru Cercetare Ştiinţifică, denumită în continuare organ coordonator.(2) Institutul naţional funcţionează pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, calculează amortismente, conduce evidenţa contabilă în regim economic şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare, precum şi ale prezentului regulament.
 + 
Articolul 2Institutul naţional are ca scop desfăşurarea activităţii de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică în domeniul tehnologiilor criogenice şi izotopice.
 + 
Capitolul IIObiectul de activitate + 
Articolul 3Obiectul de activitate al institutului naţional cuprinde în principal:A. Activităţi de cercetare-dezvoltare: cod CAEN 73; 7310 – Cercetare-dezvoltare în ştiinţe fizice şi naturale.1. În cadrul Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare institutul naţional desfăşoară activităţi de cercetare fundamentală de bază, orientată şi aplicativă, realizată în scopul creşterii nivelului cunoştinţelor privind:a) procese criogenice, echipamente şi tehnologii specifice, standuri experimentale;b) procese de separare a gazelor, tehnologii de purificare şi recuperare înaintată;c) aparatură, metode şi echipamente pentru controlul proceselor de separare izotopică şi de realizare a temperaturilor criogenice;d) tehnici, metode de comandă şi control ale instalaţiilor complexe cu grad de risc sporit;e) ştiinţele vieţii şi biotehnologie pentru sănătate;f) tehnologii şi produse noi privind procesele de schimb izotopic catalizat şi de distilare criogenică a izotopilor hidrogenului;g) tehnici şi metode de separare a izotopilor radioactivi (tritiu, C^14 etc.);h) tehnologii de obţinere a materialelor carbonice pentru cataliză, separare, filtrare sau adsorbţie selectivă;i) tehnologii de producere şi stocare a hidrogenului de înaltă puritate, precum şi realizarea şi dezvoltarea celulelor de combustie utilizând hidrogenul;j) tehnologii de stocare a izotopilor radioactivi.2. Alte activităţi de cercetare ştiinţifică şi dezvoltare tehnologică, desfăşurate în cadrul Planului naţional nuclear constând în activităţi de cercetare aplicativă de tip precompetitiv pentru realizarea de studii şi cercetări care vizează:a) tehnologii pentru producerea, separarea şi reconcentrarea apei grele, aparatură de analiză, asistenţă tehnică şi expertizare, monitorizare şi analize de mediu;b) cercetarea echilibrelor şi proceselor de separare a izotopilor hidrogenului (tritiu, deuteriu), inclusiv la nivel de instalaţii-pilot industrial cu aplicaţii la Centrala Nucleară tip CANDU;c) tehnici şi metode de separare a izotopilor radioactivi (tritiu, C^14 etc.);d) tehnologii de stocare a izotopilor radioactivi;e) managementul tritiului într-o instalaţie de detritiere a apei grele şi impactul asupra ciclului hidrologic;f) dezvoltarea sistemelor de securitate a echipamentelor de comandă şi protecţie a instalaţiilor de detritiere a apei grele;g) servicii de inginerie, soluţii tehnologice, expertize şi asistenţă tehnică pentru sistemele de reconcentrare şi detritiere a apei grele;h) studii de prefezabilitate, fezabilitate, documentaţii de execuţie, execuţie, punere în funcţiune în domeniul detritierii apei grele, a reconcentrării apei grele din reactoarele CANDU;i) studii de dezafectare a instalaţiilor de producere a materialelor nucleare (apă grea, tritiu etc.).3. Pentru realizarea planurilor sectoriale şi a programelor-nucleu3.1. Coordonarea şi realizarea programului-nucleu al institutului naţional, constând în:a) fizica şi tehnologia izotopilor;b) procese şi fenomene fizice la temperaturi joase;c) cercetări teoretice şi experimentale privind managementul tritiului şi tehnologii de separare;d) tehnologii de separare avansată a gazelor pentru aplicaţii criogenice.Cercetările în cadrul programului-nucleu vizează:a) permeabilitatea izotopilor hidrogenului prin membrane metalice;b) separarea izotopică a oxigenului prin distilare criogenică;c) caracterizarea materialelor în domeniul 4K-20K;d) tehnici de scintilaţie lichidă a izotopilor tritiu şi carbon 14;e) difuzia moleculară a gazelor prin membrane compozite carbonice;f) sistemele de obţinere şi purificare a izotopilor hidrogenului prin electroliză şi permeaţie.3.2. Realizarea planurilor sectoriale prin:a) activităţi contractuale pentru dezvoltarea strategiei pentru platformele integrate de cercetare pentru domeniul energetic;b) cercetări fundamentale şi aplicative, elaborarea de strategii şi studii de diagnoză privind dezvoltarea domeniilor specifice institutului naţional.4. În cadrul programelor internaţionale de cercetare-dezvoltare şi inovare:a) participarea la proiecte din PC 5, PC 6, NATO, COST, EUREKA, NASA AIEA, CERN, IUCN – Dubna, la programul CORINT şi altele, precum şi la proiecte dezvoltate în cadrul acordurilor interguvernamentale, bilaterale şi interacademice;b) participarea la programele europene EFDA-JET şi EURATOM referitoare la utilizarea energiei nucleare în scopuri paşnice, proiecte ce dezvoltă tehnologii noi pentru separarea deuteriului şi tritiului, precum şi baze de date asupra materialelor şi echipamentelor care vor intra în componenţa reactoarelor de fuziune nucleară.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare desfăşurate în domeniul propriu de activitate, conform prevederilor legale:1. Cod CAEN 1598 – Producţia de ape minerale şi băuturi răcoritoare nealcoolice;2. Cod CAEN 2224 – Servicii pregătitoare pentru pretipărire;3. Cod CAEN 2411 – Fabricarea gazelor industriale;4. Cod CAEN 2413 – Fabricarea altor produse chimice anorganice de bază;5. Cod CAEN 2912 – Fabricarea de pompe şi compresoare;6. Cod CAEN 2913 – Fabricarea de articole de robinetărie;7. Cod CAEN 2956 – Fabricarea altor maşini şi utilaje specifice;8. Cod CAEN 3330 – Producţia de echipamente de măsură, reglare şi control pentru procese industriale;9. Cod CAEN 4021 – Producţia gazelor;10. Cod CAEN 5112 – Intermedieri în comerţul cu combustibili, minerale şi produse chimice;11. Cod CAEN 5118 – Intermedieri în comerţul specializat în vânzarea produselor cu caracter specific, n.c.a.;12. Cod CAEN 5119 – Intermedieri în comerţul cu produse diverse;13. Cod CAEN 5190 – Comerţ cu ridicata altor produse;14. Cod CAEN 6023 – Transporturi terestre de călători, ocazionale;15. Cod CAEN 6024 – Transporturi rutiere de mărfuri;16. Cod CAEN 6311 – Manipulări;17. Cod CAEN 6312 – Depozitări;18. Cod CAEN 7134 – Închirierea altor maşini şi echipamente n.c.a.;19. Cod CAEN 7230 – Prelucrarea informatică a datelor;20. Cod CAEN 7260 – Alte activităţi legate de informatică;21. Cod CAEN 7413 – Activităţi de studiere a pieţei şi de sondaj;22. Cod CAEN 7414 – Activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management;23. Cod CAEN 7420 – Activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legate de acestea;24. Cod CAEN 7430 – Activităţi de testări şi analize tehnice;25. Cod CAEN 7440 – Publicitate;26. Cod CAEN 8042 – Alte forme de învăţământ.
 + 
Articolul 4În cadrul obiectului său de activitate institutul naţional poate colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apărare naţională sau poate desfăşura şi alte activităţi conexe, cu aprobarea organului coordonator.
 + 
Capitolul IIIPatrimoniul + 
Articolul 5Patrimoniul institutului naţional, reactualizat, stabilit pe baza bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 2005, este în valoare de 94.022.487 mii lei, din care: imobilizări corporale şi necorporale 32.153.265 mii lei şi active circulante 61.869.222 mii lei.
 + 
Articolul 6(1) Institutul naţional administrează, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publică şi privată a statului, precum şi bunuri proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii. Bunurile proprietate publică şi privată a statului, administrate de institutul naţional, precum şi bunurile proprii dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, după caz, sunt înregistrate distinct în patrimoniul acestuia.(2) În exercitarea drepturilor sale institutul naţional posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate.
 + 
Articolul 7(1) Rezultatele cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice aparţin institutului naţional, în calitate de persoană juridică executantă, şi ordonatorului de credite, în egală măsură, dacă prin contract nu s-a prevăzut altfel.(2) Administrarea, înregistrarea în evidenţa contabilă a institutului naţional, precum şi înstrăinarea, închirierea sau concesionarea şi casarea rezultatelor cercetărilor obţinute în baza derulării unui contract finanţat din fonduri publice se va face potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările ulterioare.(3) Institutul naţional poate realiza servicii sau activităţi de microproducţie prin asociere în participaţiune, în scopul stimulării valorificării rezultatelor cercetării, cu aprobarea organului coordonator.
 + 
Articolul 8Patrimoniul institutului naţional poate fi modificat conform prevederilor legale.
 + 
Capitolul IVStructura organizatorică şi funcţională + 
Articolul 9Institutul naţional poate avea în structură subunităţi, cu sau fără personalitate juridică, departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare realizării obiectului său de activitate. Sediul subunităţilor se prevede în hotărârea de înfiinţare a institutului naţional, înfiinţarea sau desfiinţarea acestora fiind aprobată prin hotărâre a Guvernului.
 + 
Articolul 10Structura organizatorică a institutului naţional se aprobă prin ordin al preşedintelui organului coordonator.
 + 
Articolul 11În funcţie de specificul activităţii, prin decizie a directorului general, cu aprobarea consiliului de administraţie, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii ori în colaborare cu alte unităţi din ţară sau din străinătate.
 + 
Capitolul VOrganele de conducere + 
Articolul 12Conducerea institutului naţional este asigurată de:a) consiliul de administraţie;b) comitetul de direcţie;c) directorul general.
 + 
Articolul 13Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-ştiinţifice din institutul naţional sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
 + 
Articolul 14(1) Relaţiile dintre subunităţile aflate în structura institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţi sunt stabilite de directorul general, care poate acorda împuterniciri de reprezentare în numele institutului naţional, cu avizul consiliului de administraţie.(2) Conducătorii subunităţilor din structura institutului naţional răspund în faţa consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competenţelor încredinţate de aceştia sau aferente domeniilor proprii de activitate.Consiliul de administraţie
 + 
Articolul 15(1) Consiliul de administraţie este format din 7 membri, cetăţeni români, numiţi prin ordin al preşedintelui organului coordonator, la propunerea conducerii autorităţii de la care aceştia provin, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit din 4 în 4 ani.(2) Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:a) directorul general al institutului naţional, care este preşedintele consiliului de administraţie;b) preşedintele consiliului ştiinţific al institutului naţional;c) un reprezentant al organului coordonator;d) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice;e) un reprezentant al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.(3) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie sunt specialişti din domeniu, propuşi de organul coordonator.(4) Revocarea membrilor consiliului de administraţie se face de acelaşi organ care a făcut numirea, în caz de abateri sau de nerespectare a îndatoririlor ce le revin.
 + 
Articolul 16(1) Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajaţi la instituţia sau unitatea de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile care derivă din această calitate.(2) Pentru activitatea desfăşurată în calitate de membri ai consiliului de administraţie aceştia beneficiază de o indemnizaţie lunară stabilită de consiliul de administraţie, dar nu mai mult de 20% din salariul de bază al directorului general al institutului naţional.(3) Persoanele numite ca membri ai consiliului de administraţie nu pot face parte din mai mult de două consilii de administraţie ale institutelor naţionale şi nu pot participa, în aceeaşi calitate, la alte unităţi cu care institutul naţional are relaţii contractuale sau interese concurente.(4) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal, soţul/soţia ori rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelaşi timp patroni sau asociaţi la alte unităţi cu acelaşi profil sau cu care institutul naţional se află în relaţii comerciale directe.
 + 
Articolul 17(1) Consiliul de administraţie are în principal următoarele atribuţii:a) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului naţional, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu de activitate;b) propune modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunităţi din structura acestuia;c) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la organul coordonator în vederea aprobării conform reglementărilor legale;d) analizează şi avizează situaţiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare organului coordonator, şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institutul naţional în anul precedent;e) analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportările periodice privind activitatea realizată de institutul naţional şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;f) analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institutul naţional;g) propune spre aprobare majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului naţional, în condiţiile legii;h) aprobă valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;i) aprobă volumul creditelor bancare prevăzute la art. 38 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;j) aprobă utilizarea disponibilităţilor în valută;k) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;l) aprobă criteriile şi comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul institutului naţional.(2) Consiliul de administraţie exercită orice alte atribuţii stabilite, potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 18Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, avizat de organul coordonator. Acesta hotărăşte în problemele privind activitatea institutului naţional, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 19(1) Consiliul de administraţie se întruneşte de regulă o dată pe lună sau ori de câte ori interesele institutului naţional o cer, la convocarea preşedintelui sau, după caz, a vicepreşedintelui ori la solicitarea a cel puţin 3 dintre membrii consiliului de administraţie.(2) Şedinţele consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele ales de membrii acestuia.
 + 
Articolul 20(1) Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în prezenţa a cel puţin 5 dintre membrii săi. Dacă nu este îndeplinită această condiţie, şedinţa consiliului de administraţie se va ţine într-un termen de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.(2) Hotărârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de 4 membri.
 + 
Articolul 21La şedinţele consiliului de administraţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
 + 
Articolul 22Pentru luarea unor decizii vizând probleme complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiză consilieri şi consultanţi din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi remunerată conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 23(1) Membrii consiliului de administraţie sunt răspunzători, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce le revin şi răspund solidar pentru gestionarea patrimoniului institutului naţional.(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au abţinut ori s-au împotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit păgubitoare pentru institutul naţional nu răspund dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi dacă au anunţat în scris despre aceasta organul coordonator.(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 16 alin. (3) şi (4) răspund, potrivit legii, pentru daunele cauzate institutului naţional ca urmare a acestui fapt.
 + 
Articolul 24În primul trimestru al fiecărui an consiliul de administraţie prezintă organului coordonator un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 25Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institutul naţional. Atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a consiliului de administraţie.Comitetul de direcţie
 + 
Articolul 26(1) Conducerea operativă a institutului naţional este asigurată de un comitet de direcţie, compus din directorul general şi conducătorii principalelor compartimente din structura organizatorică a institutului naţional.(2) La şedinţele comitetului de direcţie participă, în calitate de invitat permanent, un reprezentant al sindicatului reprezentativ din institutul naţional sau un reprezentant al salariaţilor, în cazul în care aceştia nu sunt constituiţi în sindicat.
 + 
Articolul 27(1) Comitetul de direcţie exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor propuse de directorul general şi aprobate de consiliul de administraţie.(2) Comitetul de direcţie stabileşte acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:a) strategia programelor de dezvoltare a institutului naţional;b) programul anual de cercetare-dezvoltare;c) bugetul de venituri şi cheltuieli;d) programul de investiţii;e) sistemul de asigurare a calităţii;f) alte obligaţii.
 + 
Articolul 28Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului naţional o impun.
 + 
Articolul 29(1) La nivelul subunităţilor din institutul naţional se organizează şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare aprobat de consiliul de administraţie al institutului naţional şi este prezidat de directorul subunităţii respective.(2) Comitetul de conducere exercită atribuţii şi are răspunderi în limita competenţelor stabilite de directorul general al institutului naţional şi aprobate de consiliul de administraţie.Directorul general
 + 
Articolul 30(1) Activitatea curentă a institutului naţional este condusă de directorul general, numit pentru o perioadă de 4 ani, pe baza rezultatului concursului de selecţie organizat conform metodologiei elaborate de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare. La expirarea acestui termen, în funcţie de performanţele realizate, numirea directorului general poate fi prelungită pentru o perioadă de cel mult 4 ani.(2) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general se fac prin ordin al preşedintelui organului coordonator.
 + 
Articolul 31Directorul general are în principal următoarele atribuţii şi responsabilităţi:a) reprezintă, personal sau prin delegat, interesele institutului naţional în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi operatori economici, precum şi cu persoane fizice, din ţară şi din străinătate;b) stabileşte atribuţiile, competenţele şi relaţiile la nivelul subunităţilor şi departamentelor institutului naţional, precum şi relaţiile acestora cu terţi, cu avizul consiliului de administraţie;c) propune consiliului de administraţie modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului naţional;d) numeşte directorii şi conducătorii compartimentelor din structura organizatorică a institutului naţional, în urma concursului organizat pe baza criteriilor propuse de comitetul de direcţie, şi îi revocă, după caz, cu avizul consiliului de administraţie;e) angajează şi concediază personalul institutului naţional, conform prevederilor legale şi ale contractului colectiv de muncă încheiat la nivel de institut;f) asigură negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul institutului naţional şi a salariilor personalului acestuia, prin comitetul de direcţie; aprobă salariile rezultate din negocierea directă;g) răspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;h) adoptă măsuri şi urmăreşte realizarea operaţiunilor de comerţ interior şi de import-export, prin compartimentele proprii specializate;i) analizează lunar stadiul valorificării rezultatelor cercetării, inclusiv activitatea compartimentului de marketing;j) are atribuţii şi răspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului naţional de la bugetul de stat, în condiţiile prevăzute de lege;k) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului naţional;l) exercită orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie.Consiliul ştiinţific
 + 
Articolul 32(1) Consiliul ştiinţific este format din 7 membri, reprezentând principalele compartimente din cadrul institutului naţional care desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare.(2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetători cu realizări deosebite în domeniu, salariaţi ai institutului naţional, aleşi pe 4 ani prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institutul naţional.(3) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific ai institutului naţional.(4) Consiliul ştiinţific este condus de preşedinte sau, în lipsa acestuia, de vicepreşedinte, aleşi prin vot secret de către membrii consiliului ştiinţific.(5) Consiliul ştiinţific se organizează şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu, aprobat de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 33Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt următoarele:a) participă la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare a domeniului şi la elaborarea planurilor proprii de cercetare-dezvoltare;b) analizează, avizează şi urmăreşte realizarea lucrărilor de cercetare ştiinţifică;c) propune spre aprobare consiliului de administraţie programul anual de cercetare-dezvoltare şi inovare al institutului naţional;d) avizează hotărârile consiliului de administraţie care implică politica de cercetare a institutului naţional şi a ramurii;e) propune măsuri pentru perfecţionarea profesională şi încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;f) organizează şi coordonează desfăşurarea manifestărilor cu caracter ştiinţific;g) avizează acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific, în care este implicat institutul naţional;h) avizează acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţară şi străinătate salariaţilor institutului naţional.
 + 
Capitolul VIBugetul de venituri şi cheltuieli şi execuţia acestuia.Relaţii financiare + 
Articolul 34(1) Institutul naţional întocmeşte anual buget de venituri şi cheltuieli şi situaţii financiare anuale potrivit reglementărilor legale.(2) Situaţiile financiare anuale se aprobă de organul coordonator, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 35(1) Veniturile şi cheltuielile institutului naţional se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se întocmeşte pe baza indicatorilor de performanţă stabiliţi de organul coordonator şi se aprobă prin ordin al preşedintelui organului coordonator, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice şi al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.
 + 
Articolul 36Institutul naţional determină anual volumul de venituri de realizat şi de cheltuieli totale de efectuat, corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programată.
 + 
Articolul 37(1) Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementărilor legale şi prevederilor contractului colectiv de muncă, în limita fondului total destinat plăţii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat, potrivit legii.(2) Salariul de bază al directorului general se stabileşte prin ordin al preşedintelui organului coordonator, potrivit reglementărilor legale.
 + 
Articolul 38(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului naţional nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite bancare în valoare de cel mult 20% din veniturile brute realizate în anul precedent.(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se efectuează cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor Publice.
 + 
Articolul 39(1) Institutul naţional hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului său de activitate, finanţarea efectuându-se din surse proprii şi din credite bancare, precum şi din surse bugetare, prin organul coordonator, potrivit legii.(2) Organul coordonator va cuprinde în bugetul său de venituri şi cheltuieli fondurile necesare realizării unor investiţii, dotări, achiziţionării de aparatură, echipamente şi instalaţii pentru institutul naţional.(3) Execuţia investiţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudecă potrivit legii.
 + 
Articolul 40(1) Operaţiunile de încasări şi plăţi ale institutului naţional se efectuează prin conturi deschise la bănci comerciale şi unităţi de trezorerie cu sediul în România.(2) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutare stabilite prin actele normative legale.(3) Institutul naţional poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului său de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua prin conturi bancare deschise la unităţile bancare specializate cu sediul în România.
 + 
Articolul 41Institutul naţional îşi organizează controlul financiar preventiv propriu şi auditul financiar, potrivit legii.
 + 
Capitolul VIIDispoziţii finale + 
Articolul 42Litigiile institutului naţional cu persoane fizice sau persoane juridice, nesoluţionate pe cale amiabilă, sunt supuse spre rezolvare instanţelor judecătoreşti române de drept comun.
 + 
Articolul 43Modificările şi completările regulamentului de organizare şi funcţionare a institutului naţional se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative legale.
 + 
Articolul 44Statutul de institut naţional se reînnoieşte periodic prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani, sau la modificarea obiectului de activitate al institutului naţional.–––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x