REGULAMENT din 24 martie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 11/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI, APELOR SI PADURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 304 din 10 aprilie 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 491 24/03/2020
ART. 1REFERIRE LALEGE 427 18/07/2001
ART. 1REFERIRE LAOUG 59 26/05/2000 ART. 2
ART. 3REFERIRE LALEGE 427 18/07/2001
ART. 3REFERIRE LAOUG 59 26/05/2000 ART. 11
ART. 6REFERIRE LALEGE 427 18/07/2001
ART. 6REFERIRE LAOUG 59 26/05/2000 ART. 11
ART. 6REFERIRE LAOUG 59 26/05/2000 ART. 48
ART. 6REFERIRE LAOUG 59 26/05/2000 ANEXA 1
ART. 9REFERIRE LALEGE 427 18/07/2001
ART. 9REFERIRE LAOUG 59 26/05/2000 ART. 11
ART. 10REFERIRE LALEGE 427 18/07/2001
ART. 10REFERIRE LAOUG 59 26/05/2000 ANEXA 1
ART. 11REFERIRE LALEGE 427 18/07/2001
ART. 11REFERIRE LAOUG 59 26/05/2000 ART. 22
ANEXA 1REFERIRE LALEGE 427 18/07/2001
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 59 26/05/2000 ART. 11
ANEXA 1REFERIRE LAOUG 59 26/05/2000
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 491 24/03/2020
ActulCONTINUT DEORDIN 491 24/03/2020
ActulREFERIT DEORDIN 491 24/03/2020





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 491 din 24 martie 2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 304 din 10 aprilie 2020.
 + 
Articolul 1Activitatea comisiilor de încadrare și promovare a personalului silvic pe grade profesionale și gradații, denumite în continuare comisii de încadrare și promovare, vizează încadrarea personalului silvic pe grade profesionale, promovarea în grade superioare și acordarea de gradații personalului silvic aflat în activitate la data intrării în vigoare a ordinului, precum și a personalului silvic angajat după această dată, care își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile art. 2 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare.  + 
Articolul 2Obiectivele comisiilor de încadrare și promovare sunt următoarele: a)încadrarea personalului silvic pe grade profesionale și gradații, după caz; b)promovarea în grade profesionale; c)acordarea gradațiilor.
 + 
Articolul 3(1)Comisiile de încadrare și promovare sunt compuse din 3 membri, numiți în condițiile art. 11 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare, din care unul este președinte.(2)Ședințele comisiilor prevăzute la alin. (1) se organizează trimestrial sau ori de câte ori este necesar, la convocarea președintelui.(3)Hotărârile comisiilor prevăzute la alin. (1) se iau cu majoritatea simplă a membrilor.(4)Pe lângă comisia de încadrare și promovare funcționează secretariatul tehnic.
 + 
Articolul 4(1)În vederea îndeplinirii obiectivelor prevăzute la art. 2, comisiile au următoarele atribuții: a)examinează cererile și documentele din dosarul depus; b)aprobă cererile care îndeplinesc condițiile pentru încadrare/promovare în grade profesionale și acordarea de gradații, după caz; c)resping cererile care nu îndeplinesc condițiile pentru încadrare/promovare în grade profesionale și acordarea de gradații, cu motivarea respingerii;d)emit hotărârea de admitere/respingere de încadrare/ promovare în grade profesionale și gradații.(2)Comisiile se întrunesc în condițiile prevăzute la art. 3 alin. (2). Convocarea se face în scris, pentru fiecare membru al comisiei, de către secretariatul acesteia, cu aprobarea prealabilă a președintelui, cu 10 zile înainte de data la care este prevăzută ședința comisiei. În convocare se precizează data, ora și locul unde urmează să se întrunească comisia, precum și ordinea de zi.
 + 
Articolul 5Atribuțiile președintelui comisiei de încadrare și promovare sunt următoarele:a)stabilește data organizării ședinței;b)convoacă membrii comisiei de încadrare și promovare;c)coordonează lucrările de pregătire și organizare a acțiunilor privind încadrarea, respectiv promovarea personalului silvic;d)semnează, împreună cu membrii, hotărârile comisiei de încadrare și promovare;e)semnează toate documentele care privesc activitatea comisiei de încadrare și promovare.
 + 
Articolul 6(1)În vederea încadrării/promovării în grade profesionale și pentru acordarea de gradații, după caz, personalul silvic are obligația de a depune la secretariatul tehnic al comisiei cererea însoțită de dosarul pentru încadrarea și promovarea în grade profesionale și gradații a personalului silvic.(2)Dosarul pentru încadrarea și promovarea în grade profesionale și gradații a personalului silvic se întocmește de către angajator și cuprinde:a)curriculum vitae;b)documentul de atestare a studiilor, în copie;c)actul de numire în funcție, în copie;d)documentele privind evaluarea anuală a activității acestuia, în copie;e)titlul științific și/sau gradul didactic, invențiile și inovațiile, atestatele de specialitate;f)aprecierea și recunoașterea apartenenței la organizații și/sau organisme profesionale și științifice naționale și/sau internaționale, distincțiile sau actele de mulțumire acordate, după caz, în copie;g)declarație pe propria răspundere prin care să se precizeze că nu a fost condamnat definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni cu intenție în domeniul silvic, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea, în original sau în situația unei condamnări, se depune cazierul judiciar;h)actul administrativ emis în condițiile art. 48 alin. (2) lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare, în copie, pentru perioada analizată;i)adeverință eliberată de angajator sau deținătorul legal de arhive, în care să se menționeze vechimea în domeniul silvicultură și/sau copia carnetului de muncă și/sau extras din Revisal și orice alt document prin care se face dovada vechimii în domeniul silvicultură, în copie; j)cartea de identitate, în copie;k)fișa de calcul al vechimii în domeniul silviculturii conform nivelului studiilor, întocmită pe baza documentelor de la lit. i), trebuie să ateste:(i)vechimea salariatului pe post cu studii superioare pentru absolvenți cu diplomă ai învățământului superior de lungă durată, de licență/masterat/doctorat în științe inginerești din domeniul silvicultură, potrivit anexei nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare;(ii)vechimea salariatului pe post cu studii superioare de scurtă durată pentru personal silvic absolvent cu diplomă al învățământului superior de scurtă durată, de profil tehnic cu calificări în domeniul silvicultură, potrivit anexei nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare;(iii)vechimea salariatului pe post cu studii postliceale și de maiștri – absolvenți cu diplomă ai școlilor postliceale și ai școlilor de maiștri cu calificări în domeniul silvicultură, potrivit anexei nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare;(iv)vechimea salariatului pe post cu studii medii absolvent cu diplomă al învățământului secundar superior organizat pentru specializări și calificări stabilite de Ministerul Educației și Cercetării, cu calificări în domeniul silvicultură – personal silvic absolvent cu diplomă al stagiilor de pregătire practică sau al unor programe de formări profesionale ale adulților, cu calificări certificate potrivit Cadrului național al calificărilor, potrivit anexei nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare;l)actul administrativ care face dovada ultimului grad profesional și/sau gradații obținute, în copie, sau adeverință emisă de angajator, în original.(3)Secretariatul tehnic al comisiilor prevăzute la art. 1 se asigură de instituțiile, respectiv entitățile prevăzute la art. 11 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare. (4)Componența secretariatului tehnic prevăzut la alin. (3) se stabilește prin actul administrativ prin care se numește și comisia de încadrare și promovare. (5)Secretariatul tehnic al comisiei de încadrare și promovare are următoarele atribuții: a)comunică, în baza aprobării președintelui comisiei, convocarea întrunirii membrilor acesteia; b)asigură organizarea întrunirilor comisiei pregătind documentele necesare bunei desfășurări a acțiunilor prevăzute să aibă loc; c)comunică hotărârile comisiei cu privire la admiterea sau respingerea cererii de încadrare/promovare în grade profesionale și gradații către entitățile în care își desfășoară activitatea personalul silvic, pentru aducerea la cunoștința personalului silvic solicitant și punerea în aplicare; d)asigură în perioada dintre ședințele comisiei asistența de specialitate, precum și legătura cu membrii comisiei;e)asistă la lucrările comisiei, întocmește procesul-verbal de ședință, pe care îl supune spre semnare membrilor comisiei de încadrare și promovare, și redactează hotărârile comisiei;f)asigură operațiunile de registratură, respectiv primirea, distribuirea și expedierea corespondenței, și de arhivare pentru toate documentele privind activitatea comisiei;g)urmărește și informează comisia asupra modului în care sunt soluționate propunerile și hotărârile luate de aceasta; h)ține evidența hotărârilor comisiei;i)ține evidența în Registrul electronic al personalului silvic pe grade profesionale și gradații. Modelul Registrului electronic al personalului silvic pe grade profesionale și gradații este prevăzut în anexa la prezenta metodologie.
 + 
Articolul 7(1)Anexele la hotărârile comisiei se comunică instituțiilor și entităților din care face personalul silvic care a solicitat acordarea gradului profesional și/sau gradației, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data organizării ședinței. (2)În termen de 10 zile lucrătoare de la transmiterea anexelor hotărârii, în condițiile alin. (1), se pot depune contestații, care se analizează și soluționează de către comisia de contestații, în termen de maximum 5 zile de la data înregistrării acestora.(3)În termen de 5 zile lucrătoare de la data soluționării contestațiilor, comisia de încadrare și promovare ia act de decizia comisiei de contestație și modifică în mod corespunzător anexele, pentru personalul silvic căruia i-a fost admisă contestația. (4)Comisia de încadrare și promovare comunică instituțiilor și entităților din care face parte personalul silvic care a formulat contestație modificările aduse hotărârii de încadrare și promovare ca urmare a admiterii sau respingerii contestației.
 + 
Articolul 8(1)Contestațiile se adresează comisiei de contestație, numită prin același act administrativ prin care a fost numită și comisia pentru încadrare și promovare.(2)Comisia de contestație este formată din trei membri, dintre care unul este președinte, și funcționează similar comisiei de încadrare și promovare.(3)Deciziile comisiei de contestație sunt obligatorii pentru comisia de încadrare și promovare. + 
Articolul 9(1)Secretariatul tehnic analizează dosarele depuse, verificând existența documentelor prevăzute de art. 6 alin. (2) și faptul că acestea sunt corespunzător întocmite.(2)După verificare, dosarele sunt puse la dispoziția comisiei pentru încadrare și promovare. Dosarele admise de secretariatul tehnic sunt analizate de către comisia de încadrare și promovare, care stabilește gradul profesional și/sau gradația, după caz, pentru fiecare persoană solicitantă. Dosarele care nu îndeplinesc cerințele pentru încadrare și promovare sunt transmise către comisia de încadrare și promovare, cu propunere, motivată în scris, de respingere.(3)Responsabilitatea admiterii sau respingerii unei solicitări de încadrare și promovare în grade profesionale revine exclusiv comisiei de încadrare și promovare.(4)Dosarele pentru care se solicită acordarea gradului de inginer consilier silvic și a gradului și gradațiilor de inginer inspector general silvic se analizează de către comisiile prevăzute la art. 11 alin. (1) lit. b)-e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare, iar cele care întrunesc condițiile pentru acordare/promovare se înaintează către comisia prevăzută la art. 11 alin. (1) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare, cu propunere de acordare/promovare grad profesional/gradație. (5)Angajatorul este obligat să emită actul administrativ de punere în aplicare a hotărârii de încadrare/promovare în grad profesional/gradație, în termen de 15 zile lucrătoare de la data primirii acesteia. + 
Articolul 10(1)Încadrarea în grade profesionale și gradații se face cu luarea în considerare a următoarelor criterii:a)vechimea minimă în domeniul silvicultură și nivelul studiilor necesare personalului silvic pentru încadrarea și promovarea în grade profesionale și gradații, calculată potrivit art. 6 alin. (2) lit. k);b)calificativele „satisfăcător“, „bine“ și „foarte bine“ obținute la evaluările profesionale din ultimii 2 ani;c)funcțiile de conducere și de reprezentare în domeniul silvicultură;d)titlurile științifice și gradele didactice;e)lucrările tehnico-științifice publicate;f)invențiile și inovațiile în domeniul silvicultură.(2)Pentru gradele profesionale de: inginer silvic debutant, inginer silvic colegiu debutant, subinginer silvic debutant, tehnician silvic debutant și pădurar debutant nu este necesară dovada vechimii în domeniul silvicultură.(3)Promovarea în grad profesional se face prin îndeplinirea cumulativă a cerințelor prevăzute la alin. (1) lit. a) și b), iar promovarea în gradații se face o dată la 2 ani dacă personalul silvic solicitant face dovada îndeplinirii cumulative a cerințelor prevăzute la alin. (1) lit. a) și b).(4)Prin excepție de la prevederile alin. (3), promovarea în grad profesional și în gradație se face la un an, dacă personalul silvic solicitant face dovada îndeplinirii în mod cumulativ a cerințelor prevăzute la alin. (1) lit. a) și b) și a cel puțin unuia dintre criteriile prevăzute la alin. (1) lit. c)-f). Cerințele prevăzute la alin. (1) lit. c)-f) se iau în considerare numai dacă solicitanții fac dovada prin înscrisuri că obținerea lor s-a realizat în perioada pentru care personalul silvic solicită încadrarea în grade profesionale superioare sau promovarea în grade și/sau gradații.(5)Pentru personalul silvic, la încadrarea și promovarea în gradul profesional superior și/sau gradația superioară, la vechimea în domeniul silvicultură nu se ia în considerare anul în care a obținut calificativul „nesatisfăcător“.(6)Promovarea în gradul profesional superior se face după îndeplinirea condiției minime de vechime prevăzute în anexa nr. 1 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare, cu luarea în considerare a cerințelor prevăzute la alin. (3) sau (4), după caz.(7)Încadrarea în grade profesionale și gradații pentru personalul silvic care nu deține un grad profesional se face cu luarea în considerare a cerințelor prevăzute la alin. (1) lit. a) și b) și alin. (5).(8)Gradul profesional de debutant se dobândește odată cu angajarea pe post și are durata de un an de la data încadrării pe respectivul post.(9)Încadrarea personalului silvic în grad de debutant se face pe baza dosarului de concurs depus la angajare. + 
Articolul 11(1)Până la promovarea în grade profesionale și/sau gradații, în condițiile prezentului regulament, personalul silvic își păstrează gradul profesional și gradațiile anterior obținute, beneficiind de indemnizația de grad profesional, al cărei cuantum se stabilește potrivit art. 22 alin. (3) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare.(2)La stabilirea cuantumului indemnizației potrivit art. 22 alin. (3) și (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare, personalul silvic care la data intrării în vigoare a prezentului ordin are grad de inginer silvic se asimilează gradului de inginer silvic gradația I.(3)Încadrarea și promovarea pe grade profesionale și gradații a personalului silvic care are un nivel de pregătire profesională superior celui necesar pentru ocuparea postului pe care este angajat se fac cu respectarea condiției de vechime pe postul ocupat și a celorlalte condiții specifice pentru promovare în grad și/sau gradație prevăzute de prezentul regulament, prin acordarea gradelor și gradațiilor specifice postului ocupat. (4)În situația în care personalul silvic prevăzut la alin. (3) se încadrează ulterior pe un post corespunzător pregătirii profesionale, încadrarea și promovarea pe grade profesionale și gradații se fac cu respectarea condiției de vechime pentru postul corespunzător pregătirii profesionale și a celorlalte condiții specifice pentru promovare în grad și/sau gradație prevăzute de prezentul regulament.(5)Personalul silvic care are un nivel de pregătire profesională superior postului ocupat își păstrează gradul profesional și gradațiile obținute anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, beneficiind de indemnizația de grad profesional, fără posibilitatea promovării în grad și/sau gradație până la data îndeplinirii condiției de vechime minimă pe postul corespunzător pregătirii profesionale și a celorlalte condiții specifice pentru promovare în grad și/sau gradație prevăzute de prezentul regulament.  + 
ANEXĂla regulamentComisia de încadrare și promovare [constituită potrivit art. 11 alin. (1) din Ordonanța de urgențăa Guvernului nr. 59/2000 privind Statutul personalului silvic, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 427/2001, cu modificările și completările ulterioare]
REGISTRUL ELECTRONIC
al personalului silvic pe grade profesionale și gradații

Nr. crt. Numele și prenumele Codul numeric personal Vechimea în domeniul silvicultură – ani Data obținerii ultimului grad profesional sau a gradației Calificativele anuale de la ultimul grad profesional obținut Îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 10 alin. (1)lit. c)-f) din regulament Gradul profesional sau gradația acordată Data acordării gradului profesional sau a gradației
                 
                 

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x