REGULAMENT din 24 mai 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 452 din 31 mai 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 52 24/05/2018
ART. 2REFERIRE LAHG 768 19/10/2016 ART. 6
ART. 6REFERIRE LAHG 768 19/10/2016 ART. 6
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DESTRATEGIE 04/07/2024
ActulAPROBAT DEORDIN 52 24/05/2018
ActulCONTINUT DEORDIN 52 24/05/2018
ActulREFERIT DEORDIN 52 24/05/2018





Notă
Aprobat prin Ordinul nr. 52 din 24 mai 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 452 din 31 mai 2018
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezentul regulament stabilește componența, atribuțiile și funcționarea Grupului de lucru pentru evaluarea riscurilor la nivel național, denumit în continuare GLERN. + 
Articolul 2GLERN este constituit în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (5) și (6) din Hotărârea Guvernului nr. 768/2016 privind organizarea și funcționarea Platformei naționale pentru reducerea riscurilor la dezastre. + 
Articolul 3GLERN are ca scop principal integrarea activităților desfășurate de către grupurile de lucru pe tipuri de riscuri, din cadrul Platformei naționale pentru reducerea riscurilor la dezastre, denumită în continuare PNRRD, în domeniul evaluării și cartografierii riscurilor, precum și al coordonării și executării procesului de evaluare a riscurilor la nivel național. + 
Articolul 4GLERN este un organism cu activitate temporară, fără personalitate juridică.
 + 
Capitolul IIComponența + 
Articolul 5Componența GLERN este următoarea:a)președinte;b)vicepreședinte;c)membri; d)secretariat;e)invitați.
 + 
Articolul 6(1)Președintele și vicepreședintele GLERN sunt aleși prin vot deschis în cadrul primei întâlniri de lucru a grupului, din cadrul membrilor acestuia, pentru o perioadă de 3 ani.(2)Membrii GLERN sunt desemnați în condițiile art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 768/2016. Pentru fiecare tip de risc specific teritoriului României sunt desemnați un membru titular și un membru supleant.(3)Secretariatul GLERN este asigurat de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și este format din 3 persoane nominalizate prin ordin al inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență.(4)La întâlnirile de lucru ale GLERN pot participa, cu statut de invitați, reprezentanți ai autorităților publice centrale sau locale, ai institutelor de cercetare, ai mediului academic, ai organizațiilor neguvernamentale, grupurilor defavorizate etc. cu expertiză relevantă pentru subiectele în dezbatere în cadrul respectivei reuniuni.
 + 
Articolul 7Calitatea de membru încetează când persoana nominalizată în GLERN se află în una dintre următoarele situații:a)coordonatorul grupului de lucru pe tip de risc din care face parte îi retrage nominalizarea în GLERN. În acest caz, nominalizarea unei alte persoane ca membru titular/supleant este comunicată, în scris, secretariatului GLERN, în termen de 5 zile lucrătoare de la data retragerii nominalizării;b)s-a primit o nouă nominalizare din partea coordonatorului grupului de lucru pe tip de risc din care face parte, ca urmare a încălcării regulilor de conduită, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament. Solicitarea de revocare a calității de membru, respectiv de o nouă nominalizare se semnează de către președintele GLERN și se transmite de secretariatul GLERN.
 + 
Capitolul IIIAtribuții + 
Articolul 8GLERN are următoarele atribuții:a)analizează rapoartele de activitate elaborate de către grupurile de lucru pe tipuri de risc în cadrul PNRRD;b)analizează evaluările sectoriale de risc și propune scenariile de riscuri și multiriscuri care să fie introduse în sinteza evaluării riscurilor ce se înaintează către Comisia Europeană, folosind instrumente cum ar fi metodologii, baze de date, hărți și portale GIS;c)actualizează anual evaluarea riscurilor la nivel național;d)propune modificări și actualizări ale metodologiei de evaluare unitară a riscurilor la nivel național în baza propunerilor primite de la grupurile de lucru pe tipuri de risc și de la membrii GLERN sau a progresului tehnic;e)propune, după caz, inițierea de acte normative în domeniul reducerii riscului de dezastre, către ministerele și autoritățile administrației publice centrale responsabile cu managementul tipurilor de risc;f)elaborează rapoarte de activitate semestriale pe parcursul activității de evaluare a riscurilor la nivel național; g)îndeplinește și alte sarcini, pe domeniul de competență, în funcție de solicitările președintelui PNRRD.
 + 
Articolul 9(1)Președintele GLERN are următoarele atribuții:a)convoacă reuniunile GLERN;b)stabilește agenda reuniunilor GLERN;c)propune un plan anual de lucru al GLERN;d)aprobă materialele care urmează a fi transmise membrilor GLERN, în vederea discutării acestora în cadrul reuniunilor GLERN;e)stabilește, după caz, lista invitaților la reuniunile GLERN în baza propunerilor primite de la membrii GLERN;f)semnează adresele de invitare pentru invitații la reuniunile GLERN;g)prezidează reuniunile GLERN;h)urmărește respectarea termenelor și activităților stabilite prin planul anual de lucru al GLERN și a deciziilor luate în cadrul ședințelor;i)prezintă în cadrul PNRRD activitățile desfășurate de GLERN;j)reprezintă GLERN în relațiile cu terții.(2)Vicepreședintele GLERN preia atribuțiile președintelui în situația în care acesta nu poate îndeplini, din motive obiective, atribuțiile ce îi revin.(3)Membrii supleanți înlocuiesc titularii care nu pot participa la întâlnirile GLERN și preiau atribuțiile acestora. (4)Secretariatul GLERN asigură fluxul informațional între grupurile de lucru pe tipuri de riscuri și GLERN, precum și cu secretariatul PNRRD și desfășoară următoarele activități:a)asigură convocarea GLERN, transmiterea agendei de lucru și a altor documente către membrii grupului;b)transmite adresele către invitații la ședințele GLERN;c)propune președintelui GLERN structura și conținutul agendei de lucru, în baza propunerilor făcute de către membrii GLERN;d)primește și pregătește materialele pentru ședințele GLERN și le prezintă membrilor acestuia; e)gestionează documentele la nivelul GLERN;f)realizează schimbul de informații între membrii GLERN;g)execută lucrările și operațiunile de secretariat pe timpul ședințelor;h)întocmește minutele reuniunilor și le transmite în format electronic tuturor membrilor și invitaților; i)asigură redactarea deciziilor luate în cadrul ședințelor GLERN;j)asigură redactarea propunerilor elaborate în cadrul ședințelor pe care le prezintă secretariatului PNRRD spre a fi înscrise pe ordinea de zi a acesteia; k)difuzează factorilor interesați documentele emise de GLERN.
 + 
Capitolul IVFuncționarea GLERN + 
Articolul 10Ședințele GLERN se desfășoară în baza convocării și agendei transmise tuturor membrilor, cu minimum 5 zile lucrătoare înainte de data ședinței, la inițiativa președintelui GLERN. + 
Articolul 11GLERN își desfășoară activitatea în baza unui plan de lucru anual propus de președinte și asumat prin decizie a GLERN. + 
Articolul 12GLERN se întrunește semestrial, de regulă în lunile aprilie-mai, respectiv octombrie-noiembrie. + 
Articolul 13GLERN se poate întruni în ședințe extraordinare la inițiativa președintelui sau la propunerea a cel puțin o treime din membrii GLERN, situație în care propunerea se transmite în scris secretariatului, urmând ca președintele să decidă data convocării ședinței.  + 
Articolul 14Convocarea ședințelor GLERN se face întotdeauna în scris, invitațiile către membri fiind transmise prin fax sau e-mail. + 
Articolul 15La începutul fiecărei ședințe, președintele supune la vot agenda ședinței curente și minuta precedentei ședințe, care se aprobă cu votul majorității membrilor prezenți. + 
Articolul 16(1)Deciziile GLERN se iau prin consensul membrilor prezenți. (2)În situația în care consensul nu poate fi obținut, președintele propune luarea deciziei prin votul a jumătate plus unu din numărul membrilor prezenți.(3)În cazul în care se constată egalitate de voturi, votul președintelui este decisiv.(4)Invitații care participă la ședințele GLERN nu au drept de vot.(5)În minutele ședințelor GLERN se consemnează rezultatul votului pentru adoptarea deciziilor GLERN. + 
Articolul 17(1)Deciziile adoptate în cadrul ședinței GLERN sunt elaborate în formă scrisă de către secretariat, semnate de către președinte și se transmit tuturor membrilor GLERN, precum și altor responsabili desemnați pentru îndeplinirea deciziilor, inclusiv invitaților, nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data ședinței. (2)Deciziile GLERN se anexează la minutele ședințelor în care s-au adoptat, după aprobarea acestora din urmă.(3)Deciziile GLERN sunt cu titlul de recomandare pentru entitățile din care fac parte persoanele cărora le-au fost transmise, potrivit alin. (1). + 
Articolul 18Punctele, aflate în agendă, care nu sunt discutate în ședința în care au fost propuse, pot fi amânate pentru ședința următoare. + 
Articolul 19Ședințele GLERN nu au caracter public, cu excepția cazului în care președintele decide altfel.
 + 
Capitolul VDispoziții finale + 
Articolul 20Propunerile de modificare a prezentului regulament pot fi inițiate de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență la propunerea președintelui PNRRD sau a președintelui GLERN.
 + 
ANEXĂ + 
Reguli de conduită a membrilor GLERN
Membrii GLERN au obligația de a respecta următoarele reguli de conduită:1.să acționeze în interesul GLERN, în concordanță cu rolul și obiectivele stabilite;2.să acționeze în interes public, și nu în scopul obținerii de avantaje financiare sau alte beneficii pentru sine sau pentru alții;3.să declare președintelui GLERN, la începutul oricărei reuniuni sau pe parcursul acesteia, orice situație de conflict de interese în care s-ar putea afla în legătură cu un anumit subiect dezbătut;4.să informeze, după încheierea reuniunilor, autoritatea publică, instituția sau organizația pe care o reprezintă în legătură cu principalele chestiuni discutate și deciziile luate;5.să păstreze confidențialitatea acelor informații, expres menționate ca atare, prin a căror divulgare s-ar putea leza interesul legitim al oricărei instituții, organizații sau persoane sau prin a căror utilizare privilegiată s-ar putea crea avantaje nelegitime;6.să acționeze în conformitate cu deciziile GLERN;7.să respecte libertatea opiniilor și să nu se lase influențați de considerente personale;8.să manifeste o atitudine conciliantă și să evite generarea conflictelor datorate schimbului de păreri.
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x