REGULAMENT din 24 mai 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 22/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 257 din 4 iunie 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1442 18/11/2009
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ART. 1REFERIRE LAOG 25 11/08/1995
ART. 28REFERIRE LALEGE 51 21/06/1996
ART. 28REFERIRE LAOG 25 11/08/1995 ART. 21
ART. 36REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 6
ART. 36REFERIRE LAOG 15 09/08/1993 ART. 11
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1442 18/11/2009
ActulCONTINUT DEHG 409 24/05/1999

de organizare şi functionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare "Delta Dunarii" – I.N.C.D.D.D. Tulcea



 + 
Capitolul 1Dispozitii generale + 
Articolul 1Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare "Delta Dunarii" – I.N.C.D.D.D. Tulcea, denumit în continuare institut, este persoana juridica aflata în coordonarea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protectiei Mediului, care funcţionează conform Ordonantei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizarii şi finantarii activităţii de cercetare-dezvoltare, aprobata şi modificata prin Legea nr. 51/1996, cu modificările ulterioare, şi îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor legale în vigoare şi a prezentului regulament.
 + 
Articolul 2(1) Structura organizatorica a institutului este prevăzută în anexa nr. 1 la hotărâre.(2) Institutul poate înfiinţa în cadrul structurii sale organizatorice subunitati fără personalitate juridica, necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora, relatiile lor în cadrul institutului, precum şi cu tertii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi functionare.
 + 
Capitolul 2Scopul şi obiectul de activitate + 
Articolul 3Institutul este înfiinţat în scopul desfăşurării activităţii de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica în domeniul ecologiei şi protectiei mediului din zona Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" şi din alte zone umede de interes naţional şi international, prin participarea la elaborarea strategiei de dezvoltare a domeniului şi la realizarea, cu prioritate, a obiectivelor stiintifice şi tehnologice ale Programului naţional de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica "ORIZONT 2000", precum şi ale Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare.
 + 
Articolul 4Obiectul de activitate al institutului cuprinde:A. Activităţi de cercetare-dezvoltare1. În cadrul Programului naţional de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica "ORIZONT 2000", precum şi în cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, institutul efectueaza cercetari fundamentale şi aplicative pentru aprofundarea cunoasterii şi a fundamentarii managementului în Rezervatia Biosferei "Delta Dunarii" şi în alte zone umede de interes naţional şi international, pentru conservarea biodiversitatii şi pentru dezvoltare durabila, în urmatoarele domenii de activitate:a) structura, evolutia şi functionarea ecosistemelor specifice pentru zonele umede;b) monitoringul biodiversitatii şi al factorilor de mediu;c) modelarea proceselor de baza în functionarea ecosistemelor;d) valorificarea durabila a resurselor biologice naturale (piscicole, vegetale, cinegetice şi peisagistice);e) evaluarea şi reducerea impactului antropic;f) renaturarea şi refacerea ecosistemelor deviate ecologic prin interventii antropice inadecvate;g) reconstructie ecologica;h) redresarea ecologica a populatiilor unor specii aflate în declin;i) armonizarea intereselor economice şi sociale cu obiectivele de conservare a diversitatii biologice;j) dezvoltarea Sistemului informational geografic şi a utilizarii tehnicilor de teledetectie;k) strategii de conservare a biodiversitatii şi de valorificare durabila a resurselor naturale;l) planuri de management pentru gestionarea zonelor umede şi a resurselor acvatice;m) elaborarea de harti tematice, atlase şi monografii;n) fundamentarea stiintifica a proiectelor de acte normative care reglementeaza protectia mediului;o) cercetari şi studii specifice pentru implementarea convenţiilor internationale pe probleme de mediu la care România a aderat;p) consultanţă pentru armonizarea legislaţiei interne cu cea a Uniunii Europene în domeniul mediului.2. În afara Programului naţional de cercetare stiintifica şi dezvoltare tehnologica "ORIZONT 2000", precum şi a Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare:a) studii de specialitate suport pentru elaborarea solutiilor de renaturare, reconstructie ecologica şi îmbunătăţirea condiţiilor de mediu;b) studii de impact şi bilanturi de mediu;c) proiecte de cercetare internationale în domenii care privesc zonele umede de interes conservativ pentru flora şi fauna;d) cercetari aplicative pentru adaptarea tehnologiilor de productie din zonele amenajate agricol, piscicol şi silvic la cerinţele protectiei mediului;e) asistenţa stiintifica, expertize de specialitate şi servicii de consultanţă;f) testarea de produse fitofarmaceutice, erbicide şi tehnologii;g) colaborarea cu alte institute naţionale, institutii academice şi cu societăţi stiintifice în sfera preocuparilor de protectia mediului, pescuit şi acvacultura;h) organizarea de sesiuni, simpozioane, congrese şi alte manifestari stiintifice cu caracter intern şi international în domeniul sau de activitate.B. Activităţi conexe activităţii de cercetare-dezvoltare:a) studii şi proiecte pentru executarea lucrărilor de reconstructie ecologica şi îmbunătăţirea condiţiilor de mediu;b) studii de fezabilitate, proiecte tehnice şi detalii de execuţie, pentru lucrari de amenajari piscicole, amenajari agricole, constructii hidrotehnice, constructii civile, industriale şi agrozootehnice;c) studii şi proiecte pentru alimentari cu apa şi canalizari, instalaţii termice, frigorifice, ventilatie-climatizare şi de gaze naturale pentru toate categoriile de consumatori;d) asistenţa tehnica pentru proiectarea şi execuţia obiectivelor de investitii;e) lucrari de cadastru, geodezie şi cartografie;f) studii topografice, geotehnice, pedologice şi hidrologice pentru fundamentarea proiectelor de investitii;g) studii de fezabilitate, evaluari de active, documentaţii pentru participarea la licitatii pentru lucrari de proiectare şi execuţie;h) expertize privind starea şi situaţia construcţiilor, echipamentelor şi instalaţiilor aferente.C. Activităţi de formare şi specializare profesionala în domeniul propriu de activitate:a) pregatire profesionala şi specializare de nivel mediu;b) pregatire profesionala de nivel postuniversitar şi doctoratura, potrivit legii;c) efectuarea practicii studentesti în specialitati de profil, organizarea cursurilor de informare şi perfectionare stiintifica a personalului didactic de nivel general şi mediu;d) formarea şi perfectionarea personalului managerial în activitatea de protecţie a mediului şi de gestionare a resurselor biologice naturale;e) colaborarea cu organizaţii neguvernamentale, cu licee şi scoli în cadrul programelor de educatie ecologica.D. Activităţi de editare şi tiparire a publicatiilor de specialitate:a) analele stiintifice ale institutului;b) buletine de informare stiintifica şi tehnica;c) studii, rapoarte, sinteze, harti tematice şi alte publicatii în domeniul propriu de activitate.E. Activitate de transfer şi de valorificare a rezultatelor cercetarilor:a) rezultatele obtinute în activitatea de cercetare – rapoarte anuale, strategii, planuri de management, recomandari, publicatii, baze de date, harti tematice – vor fi utilizate de către: Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii", autorităţile centrale şi locale, comunitatea stiintifica, organizaţii neguvernamentale şi agenti economici;b) organizarea de sesiuni stiintifice şi cursuri de instruire în domeniul protectiei mediului;c) acordarea de asistenţa tehnica şi consultanţă în domeniul conservarii şi protectiei mediului;d) activitatea de microproductie pentru producerea şi livrarea de material biologic pentru repopularea ecosistemelor naturale, precum şi în sisteme de cultura;e) implementarea de tehnologii specifice de acvacultura, agricultura şi silvicultura în statii-pilot.F. Activităţi de cooperare internationala:a) participarea la programe internationale în reteaua rezervatiilor biosferei şi a zonelor umede de interes conservativ;b) colaborari cu organisme internationale implicate în activităţi legate de conservarea şi protectia mediului;c) colaborari cu institute şi cu alte persoane juridice pentru desfăşurarea în comun a unor cercetari în domeniul sau de activitate;d) participarea la sesiuni, simpozioane, congrese şi la alte manifestari stiintifice în domeniul propriu de activitate.
 + 
Capitolul 3Patrimoniul + 
Articolul 5Conform situaţiei patrimoniului incheiate la data de 31 decembrie 1998, institutul are un patrimoniu propriu de 12.327.000.000 lei.
 + 
Articolul 6(1) Institutul administreaza cu diligenta unui bun proprietar bunuri proprietate publică, precum şi alte bunuri dobandite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică, precum şi cele dobandite se afla în administrarea institutului şi se evidentiaza distinct în patrimoniul acestuia.(2) Rezultatele cercetarilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobandite, dacă prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistrează în evidenţa contabilă a institutului.(3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizarii acestora.(4) Concesionarea sau inchirierea unor subunitati, servicii sau activităţi se poate face numai în scopul stimularii transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzătoare şi cu aprobarea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protectiei Mediului şi a Agentiei Naţionale pentru Stiinta, Tehnologie şi Inovare.(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.
 + 
Capitolul 4Structura organizatorica şi functionala + 
Articolul 7(1) Institutul poate avea în structura subunitati, sectii, laboratoare şi alte structuri organizatorice, necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.(2) În functie de specificul activităţii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare.
 + 
Articolul 8(1) Modificările în structura organizatorica şi functionala a institutului se propun de directorul general, cu avizul consiliului de administratie, şi se aproba de Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protectiei Mediului, potrivit legii.(2) – Directorul general stabileste relatiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relatiile acestora cu tertii şi le poate acorda imputerniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administratie.
 + 
Articolul 9Conducătorii subunitatilor din structura institutului raspund în faţa consiliului de administratie şi a directorului general de indeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitatilor şi competentelor încredinţate de acestia.
 + 
Capitolul 5Organele de conducere + 
Articolul 10(1) Conducerea institutului este asigurata de:– consiliul de administratie;– comitetul de direcţie;– directorul general.(2) Orientarea şi coordonarea activităţii tehnico-stiintifice a institutului sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
 + 
Articolul 11(1) Consiliul de administratie este format din 7 membri, numiti pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit.(2) Consiliul de administratie este alcătuit din:– un presedinte;– un vicepresedinte;– 5 membri.
 + 
Articolul 12(1) Din consiliul de administratie fac parte în mod obligatoriu:– directorul general al institutului, presedinte;– un reprezentant al Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protectiei Mediului;– un reprezentant al Agentiei Naţionale pentru Stiinta, Tehnologie şi Inovare;– un reprezentant al Ministerului Finanţelor;– un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protectiei Sociale;– preşedintele consiliului ştiinţific.(2) Ceilalti membri ai consiliului de administratie pot fi ingineri, economisti, juristi, alti specialisti din institut, precum şi reprezentanti ai agentilor economici de profil.(3) Consiliul de administratie îşi desemneaza vicepresedintele.(4) Numirea membrilor consiliului de administratie se face prin ordin al ministrului apelor, pădurilor şi protectiei mediului, cu avizul Agentiei Naţionale pentru Stiinta, Tehnologie şi Inovare, la propunerea conducătorului autorităţii de la care acestia provin.(5) Revocarea membrilor consiliului de administratie pentru abateri grave sau lipsa de activitate în executarea mandatului se face de acelasi organ care i-a numit.
 + 
Articolul 13(1) Membrii consiliului de administratie sunt cetăţeni români şi:a) îşi păstrează calitatea de angajat la institutia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi oblibaţiile derivand din aceasta calitate;b) sunt remunerati pentru activitatea desfăşurată în aceasta calitate cu o indemnizatie lunara stabilita de consiliul de administratie;c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administratie şi nu pot participa în aceeasi calitate la societăţile comerciale cu care institutul are relatii contractuale sau interese contrare.(2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administratie cei care, personal ori sotul, sotia, copiii sau rudele până la gradul al doilea inclusiv, sunt în acelasi timp patroni sau asociaţi la societăţi comerciale cu capital privat cu acelasi profil sau cu care institutul se afla în relatii comerciale direct concurente.
 + 
Articolul 14Consiliul de administratie îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului propriu de functionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotaraste în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 15(1) Consiliul de administratie se intruneste o dată pe luna sau ori de cate ori interesele institutului o impun, convocarea acestuia facandu-se de către presedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numărul membrilor consiliului de administratie.(2) Dezbaterile consiliului de administratie sunt conduse de preşedintele consiliului, iar în lipsa acestuia, de către vicepresedinte.
 + 
Articolul 16(1) Consiliul de administratie îşi desfăşoară activitatea în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi. Dacă nu este indeplinita aceasta condiţie, sedinta consiliului de administratie va fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeasi ordine de zi.(2) Hotărârile consiliului de administratie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor.
 + 
Articolul 17La sedintele consiliului de administratie este invitat permanent şi reprezentantul sindicatului, conform legii.
 + 
Articolul 18Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administratie poate atrage în activitatea de analiza specialisti din diferite sectoare de activitate. Activitatea acestora va fi compensata material conform prevederilor legale.
 + 
Articolul 19(1) Membrii consiliului de administratie sunt raspunzatori, în condiţiile legii, pentru indeplinirea atribuţiilor ce le revin.(2) Membrii consiliului de administratie care s-au impotrivit luării unei decizii ce s-a dovedit pagubitoare pentru institut nu raspund, dacă au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administratie şi au anuntat în scris despre aceasta organul coordonator.(3) Membrii consiliului de administratie care nu au respectat prevederile art. 13 lit. c) raspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
 + 
Articolul 20Consiliul de administratie are, în principal, urmatoarele atribuţii:a) avizeaza modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiintarea şi comasarea de subunitati din structura acestuia, necesare pentru realizarea obiectului de activitate al institutului;b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generală a domeniului propriu;c) propune programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl inainteaza Colegiului consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;d) analizeaza şi avizeaza proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli şi îl depune la Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protectiei Mediului în vederea aprobării prin hotărâre a Guvernului;e) analizeaza şi avizeaza bilantul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobării Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protectiei Mediului, şi aproba raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;f) analizeaza raportarea semestriala privind activitatea realizata de institut, aproba măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;g) analizeaza, aproba sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeaza a fi realizate de institut;h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, inchirierea sau locatia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de productie din patrimoniul institutului;i) aproba asocierea institutului cu terte persoane juridice, în vederea realizării de activităţi comune care prezinta interes pentru asociaţi şi care se încadrează în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;j) aproba valorificarea bunurilor dobandite, cu respectarea prevederilor legale;k) fundamentează şi prezinta Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protectiei Mediului propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finantarea obiectivelor de interes public specifice activităţii institutului;l) aproba volumul creditelor bancare prevăzute la art. 35 alin. (1) şi stabileste modul de rambursare a acestora;m) aproba mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;n) exercita orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.
 + 
Articolul 21În primul trimestru al fiecarui an consiliul de administratie prezinta Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protectiei Mediului un raport asupra activităţii desfăşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
 + 
Articolul 22Secretariatul consiliului de administratie este asigurat de institut; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în regulamentul de functionare a consiliului de administratie.
 + 
Articolul 23Conducerea operativa a institutului este asigurata de un comitet de direcţie compus din directorul general şi directorii din structura organizatorica a institutului.
 + 
Articolul 24Comitetul de direcţie stabileste actiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:a) strategia programelor de dezvoltare a institutului;b) programul anual de cercetare-dezvoltare;c) programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice;d) bugetul de venituri şi cheltuieli;e) programul de investitii;f) sistemul de asigurare a calităţii;g) alte obligaţii.
 + 
Articolul 25Comitetul de direcţie se intruneste decadal sau ori de cate ori interesele institutului o impun. La sedintele comitetului de direcţie reprezentantul sindicatului are statut de invitat permanent.
 + 
Articolul 26(1) La nivelul subunitatilor institutului se organizeaza şi funcţionează comitetul de conducere, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi functionare, aprobat de consiliul de administratie al institutului, şi este prezidat de directorul subunitatii respective.(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administratie.
 + 
Articolul 27Activitatea curenta a institutului este condusa de directorul general, numit prin ordin al ministrului apelor, pădurilor şi protectiei mediului, cu acordul Agentiei Naţionale pentru Stiinta, Tehnologie şi Inovare, pe baza rezultatului concursului organizat conform condiţiilor şi criteriilor stabilite de consiliul ştiinţific.
 + 
Articolul 28Directorul general are, în principal, urmatoarele atribuţii şi responsabilităţii:a) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele institutului în relatiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenti economici, precum şi cu persoane fizice din tara şi din strainatate;b) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;c) stabileste atribuţiile, competentele şi relatiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului, precum şi relatiile acestora cu tertii;d) numeste şi revoca conducătorii compartimentelor de muncă din aparatul propriu, precum şi directorii din structura organizatorica a institutului, cu avizul consiliului de administratie;e) angajează şi concediaza personalul propriu, în conformitate cu prevederile legii şi ale contractului colectiv de muncă;f) asigura negocierea contractului colectiv de muncă şi a salariilor personalului din institut prin comitetul de direcţie, aproba salariile rezultate din negocierea directa;g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea în functiile de cercetator principal gradele I, II şi III şi cercetator ştiinţific, la propunerea consiliului ştiinţific;h) raspunde de administrarea intregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;i) adopta măsuri şi urmareste realizarea operaţiunilor de comert exterior prin compartimentele proprii specializate;j) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile art. 21 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 25/1995, aprobata şi modificata prin Legea nr. 51/1996;k) exercita atribuţiile şi are raspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia măsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementarilor legale, în competenţa altor organe;l) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administratie;m) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
 + 
Articolul 29(1) Consiliul ştiinţific este format din 15 membri reprezentand toate directiile stiintifice din cadrul institutului.(2) Consiliul ştiinţific este alcătuit din cercetatori şi proiectanti cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învăţământul superior, salariati ai institutului sau din afara acestuia, aleşi prin vot secret de către cadrele cu studii superioare din institut.(3) Consiliul ştiinţific este condus de un presedinte şi un vicepresedinte, aleşi pentru o perioadă de 2 ani, prin vot secret, de către membrii consiliului. Din consiliul ştiinţific fac parte de drept directorul general, directorul ştiinţific şi directorul tehnic. Reprezentantul sindicatului participa în calitate de observator.(4) Consiliul ştiinţific se organizeaza şi funcţionează în conformitate cu regulamentul propriu.
 + 
Articolul 30Atribuţiile consiliului ştiinţific sunt urmatoarele:a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activităţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare, în domeniul conservarii şi protectiei mediului;b) întocmeşte Programul anual de elaborare a reglementarilor tehnice în domeniul de activitate al institutului;c) contribuie la realizarea obiectivelor stiintifice şi tehnologice ale Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;d) examineaza şi avizeaza proiectele de cercetare stiintifica, precum şi realizarea acestora;e) avizeaza hotărârile consiliului de administratie şi ale comitetului de direcţie care implica politica de cercetare şi proiectare a institutului;f) propune măsuri pentru perfectionarea profesionala şi pentru incadrarea personalului de cercetare şi proiectare în grade profesionale;g) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi de promovare a personalului de cercetare şi proiectare;h) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe functiile atestabile şi confirma rezultatele concursurilor pentru functiile de cercetator ştiinţific, cercetator principal gradele III, II, I;i) organizeaza şi coordonează desfăşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;j) avizeaza actiunile de cooperare, interne şi internationale, cu scop ştiinţific;k) avizeaza acordarea de burse de studii şi stagii de perfectionare în tara şi în strainatate;l) stabileste criteriile şi condiţiile de organizare a concursului pentru functia de director general al institutului.
 + 
Capitolul 6Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia.Relatii financiare + 
Articolul 31(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilantul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.(2) Bilantul contabil anual se avizeaza de consiliul de administratie, se supune spre aprobare Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protectiei Mediului, se transmite Ministerului Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
 + 
Articolul 32(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exercitiu financiar.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de Guvern, la propunerea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protectiei Mediului, cu avizul Ministerului Finanţelor şi al Ministerului Muncii şi Protectiei Sociale.
 + 
Articolul 33Corelat cu contractele incheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri de realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
 + 
Articolul 34Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementarilor cuprinse în contractul colectiv de muncă, în limita fondului total destinat platii salariilor, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli, stabilit potrivit legii.
 + 
Articolul 35(1) Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care în cursul unui an resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu băncile comerciale în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent.(2) Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 36(1) Institutul hotaraste cu privire la investiţiile ce urmeaza a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finantarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investitiilor care intra sub incidenţa art. 6 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993 privind unele măsuri pentru restructurarea activităţii regiilor autonome.(2) În cazul investitiilor, altele decat cele prevăzute la art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 15/1993, finantate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o dată cu legea de adoptare a acestuia, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli să se incadreze în alocatiile bugetare aprobate.(3) Execuţia investitiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe bază de licitaţie publică, potrivit legislaţiei privind achiziţiile publice.(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei, în vederea realizării de investitii de natura celor prevăzute la alin. (1) şi (2), se efectueaza cu aprobarea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protectiei Mediului, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 37(1) Operaţiunile de încasări şi plati ale institutului se efectueaza prin conturi deschise la bănci comerciale cu sediul în România.(2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plati în lei şi în valută prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare.(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comert exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plati cu strainatatea se vor efectua prin conturi deschise la băncile comerciale cu sediul în România.
 + 
Articolul 38Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune potrivit legii.
 + 
Capitolul 7Reglementarea litigiilor + 
Articolul 39Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecată române competente, în conformitate cu prevederile legale.
 + 
Capitolul 8Dispozitii finale + 
Articolul 40(1) Prezentul regulament de organizare şi functionare se completeaza cu celelalte reglementari legale care se referă la activitatea institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare.(2) Modificările şi completările regulamentului de organizare şi functionare se pot face la propunerea consiliului de administratie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protectiei Mediului şi cu avizul Agentiei Naţionale pentru Stiinta, Tehnologie şi Inovare.
 + 
Articolul 41Prevederile prezentului regulament se completeaza, în cazul unor aspecte nereglementate în conţinutul acestuia, cu dispozitiile legale aplicabile regiilor autonome.
 + 
Articolul 42Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reinnoieste prin reacreditare care are loc într-un interval de maximum 5 ani.–––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x