REGULAMENT din 24 februarie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 187 din 6 martie 2023
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 579 24/02/2023
ART. 1REFERIRE LALEGE 3 08/01/2021 ART. 21
ART. 2REFERIRE LAHOTARARE 926 20/07/2022 ART. 1
ART. 3REFERIRE LALEGE 3 08/01/2021 ART. 21
ART. 4REFERIRE LAHOTARARE 926 20/07/2022 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 579 24/02/2023
ActulCONTINUT DEORDIN 579 24/02/2023
ActulREFERIT DEORDIN 579 24/02/2023





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 579 din 24 februarie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 187 din 6 martie 2023.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Comitetul Național pentru Prevenirea și Limitarea Infecțiilor Asociate Asistenței Medicale, denumit in continuare Comitet, este structura fără personalitate juridică, în coordonarea Ministerului Sănătății, care îndeplinește atribuțiile prevăzute la art. 21 din Legea nr 3/2021 privind prevenirea, diagnosticarea și tratamentul infecțiilor asociate asistenței medicale din unitățile medicale și din centrele rezidențiale pentru persoanele adulte aflate în dificultate din România.
 + 
Capitolul IIConstituirea și atribuțiile Comitetului + 
Articolul 2(1)Comitetul constituit conform art. 1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 926/2022 privind înființarea Comitetului Național pentru Prevenirea și Limitarea Infecțiilor Asociate Asistenței Medicale este condus de un președinte și un vicepreședinte aleși prin vot de către membrii Comitetului din rândul acestora, cu majoritate absolută.(2)Conducătorii instituțiilor prevăzute la art. 1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 926/2022 înaintează propunerile privind desemnarea, înlocuirea sau revocarea membrilor titulari și supleanți în Comitet, prin notificare transmisă secretariatului acestuia. Componența Comitetului se aprobă prin ordin al ministrului sănătății.(3)Calitatea de membru încetează în următoarele situații:a)instituția retrage calitatea de membru titular sau supleant pentru persoana desemnată. În această situație, în termen de 5 zile lucrătoare de la data luării acestei decizii instituția comunică în scris secretariatului Comitetului persoana desemnată în locul acesteia;b)Comitetul a solicitat revocarea calității de membru titular/supleant ca urmare a faptului că instituția nu a fost reprezentată la două reuniuni consecutive ale Comitetului. În acest caz, secretariatul va notifica instituția vizată și va solicita o nouă nominalizare.(4)La întâlnirile Comitetului pot participa, în cadrul anumitor ședințe, în funcție de tematica de discuție, specialiști în domeniu din cadrul unor ministere, instituții/unități sanitare etc., în calitate de invitați, fără drept de vot.
 + 
Articolul 3Principalele atribuții ale Comitetului sunt prevăzute la art. 21 din Legea nr. 3/2021 privind prevenirea, diagnosticarea și tratamentul infecțiilor asociate asistenței medicale din unitățile medicale și din centrele rezidențiale pentru persoanele adulte aflate în dificultate din România. + 
Articolul 4Comitetul analizează documentele elaborate în cadrul grupului de experți prevăzut la art. 1 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 926/2022 și pune la dispoziția acestuia informațiile necesare desfășurării activității. + 
Articolul 5(1)Președintele îndeplinește următoarele atribuții:a)convoacă reuniunile Comitetului și conduce lucrările acestuia;b)aprobă agenda reuniunilor Comitetului;c)aprobă materialele ce urmează a fi transmise membrilor Comitetului, în vederea dezbaterii acestora în cadrul reuniunilor;d)aprobă, după caz, lista invitaților la reuniunile Comitetului;e)semnează minutele ședințelor și hotărârile Comitetului și asigură verificarea modului de implementare a activităților prevăzute de acestea;f)prezintă ministrului sănătății raportul anual de implementare a Planului național de prevenire a infecțiilor asociate asistenței medicale;g)reprezintă Comitetul în relațiile cu terții.(2)Vicepreședintele îndeplinește următoarele atribuții:a)este înlocuitorul de drept al președintelui Comitetului, în absența acestuia, exercitând toate atribuțiile conferite președintelui Comitetului;b)îndeplinește atribuțiile care îi sunt delegate de către președintele Comitetului. + 
Articolul 6(1)Secretariatul Comitetului este asigurat de către personalul desemnat din cadrul Direcției generale sănătate publică și programe de sănătate din cadrul Ministerului Sănătății.(2)La solicitarea președintelui, secretariatul îndeplinește următoarele activități:a)asigură măsurile organizatorice privind convocarea Comitetului în condițiile stabilite prin prezentul regulament;b)propune președintelui Comitetului structura și conținutul agendei reuniunilor;c)pregătește și transmite documentele și materialele necesare convocării și desfășurării reuniunilor Comitetului;d)primește și distribuie propunerile și comentariile transmise de membrii Comitetului sau de persoanele cu statut de invitat;e)asigură evidența și arhivarea documentelor primite de la membrii Comitetului sau, după caz, de la persoanele cu statut de invitat;f)întocmește minutele reuniunilor cu punctele de vedere și recomandările propuse și urmărește îndeplinirea acestora;g)îndeplinește orice alte activități legate de asigurarea bunei desfășurări a activității Comitetului.
 + 
Capitolul IIIOrganizarea și funcționarea reuniunilor de lucru + 
Articolul 7(1)Comitetul se întrunește lunar, în cadrul reuniunilor de lucru ordinare și ori de câte ori este necesar, în cadrul reuniunilor de lucru extraordinare, la convocarea președintelui sau, în lipsa acestuia, a vicepreședintelui, precum și la propunerea a cel puțin unei treimi din membrii acestuia, situație în care propunerea se transmite în scris secretariatului.(2)Reuniunile Comitetului vor avea loc, de regulă, la sediul Ministerului Sănătății.
 + 
Articolul 8(1)Convocarea reuniunilor ordinare și transmiterea invitațiilor și agendei către membri și invitați se realizează de către secretariatul Comitetului, cu cel puțin 5 zile calendaristice înaintea datei reuniunii.(2)Reuniunile Comitetului se pot desfășura și prin mijloace de comunicare la distanță, respectiv prin corespondență electronică, cu asigurarea condițiilor necesare pentru confirmarea identității participantului, asigurarea nivelului adecvat de confidențialitate a comunicației și, dacă este cazul, a votului, cu posibilitatea de exercitare a votului prin corespondență.(3)Derularea ședinței în modalitățile prevăzute la alin. (2) se face dacă în convocator este stabilită această modalitate de desfășurare. În acest caz, prin convocator se stabilește și modalitatea concretă de derulare a ședințelor prin mijloacele de comunicare la distanță.(4)Convocarea reuniunilor se face întotdeauna în scris, invitațiile fiind transmise prin e-mail, cu precizarea datei, orei, a ordinii de zi, modalității de desfășurare și, dacă este cazul, a locului de desfășurare și a modalităților de acces recomandate.(5)Reuniunile Comitetului nu au caracter public. + 
Articolul 9(1)Secretariatul va transmite membrilor și invitaților Comitetului documentele supuse dezbaterii cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de data reuniunii Comitetului, dar și alte informații relevante cu privire la ordinea de zi.(2)Propunerile membrilor de completare/modificare a agendei reuniunii se comunică secretariatului Comitetului în termen de 2 zile calendaristice de la data transmiterii documentelor supuse dezbaterii.(3)La începutul fiecărei reuniuni se adoptă agenda și se discută și se aprobă minuta precedentei reuniuni a Comitetului.(4)Minuta reuniunii, întocmită de secretariatul Comitetului, se transmite membrilor și invitaților la reuniunea Comitetului în termen de 5 zile calendaristice de la data reuniunii.(5)Observațiile asupra minutei pot fi trimise secretariatului în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la transmiterea acesteia. Observațiile sunt consemnate în anexa la minută și sunt avute în vedere de secretariatul Comitetului la întocmirea textului final al minutei. Documentul final și anexele sunt transmise membrilor și invitaților la reuniunea Comitetului în cel mult 10 zile calendaristice de la data reuniunii. + 
Articolul 10(1)Reuniunile Comitetului se pot desfășura numai în prezența a cel puțin două treimi din numărul total al membrilor titulari/supleanți. Dacă nu este întrunită această condiție, reuniunea se reprogramează pentru o dată ulterioară care va fi comunicată de secretariatul Comitetului.(2)Reuniunile reprogramate se vor desfășura indiferent dacă este îndeplinită sau nu condiția prevăzută la alin. (1).(3)Deciziile în cadrul Comitetului se adoptă prin votul majorității simple de către membrii prezenți.(4)Membrii cu drept de vot sunt membrii titulari sau, în lipsa acestora, membrii supleanți.(5)Deciziile adoptate în cadrul reuniunii Comitetului sunt rezumate într-o hotărâre a Comitetului redactată de către secretariat și semnată de președinte. Hotărârile Comitetului se transmit de către secretariatul acestuia Ministerului Sănătății, tuturor membrilor Comitetului, precum și altor responsabili desemnați pentru îndeplinirea acestora, în cel mult 10 zile calendaristice de la data reuniunii.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x