REGULAMENT din 23 ianuarie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 08/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL SANATATII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 1 februarie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 81 23/01/2018
ART. 7REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006
ART. 8REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 187
ART. 9REFERIRE LAORDIN 921 27/07/2006
ART. 10REFERIRE LAORDIN 1628 24/09/2007
ART. 26REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003
ART. 36REFERIRE LAORDIN 1502 19/12/2016
ART. 42REFERIRE LAHG 286 23/03/2011
ART. 42REFERIRE LAREGULAMENT 23/03/2011
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 81 23/01/2018
ActulCONTINUT DEORDIN 81 23/01/2018
ActulREFERIT DEORDIN 81 23/01/2018





Notă
Aprobat prin Ordinul nr. 81 23 ianuarie 2018, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 99 din 1 februarie 2018.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Spitalul de Psihiatrie Zam, denumit în continuare spitalul, este unitatea sanitară publică, cu personalitate juridică, înființată în anul 1973, aflată în subordinea Ministerului Sănătății. + 
Articolul 2Spitalul are sediul în localitatea Zam, Strada Principală nr. 270, județul Hunedoara.
 + 
Capitolul IIObiectul de activitate al spitalului + 
Articolul 3Spitalul Zam este unicul spital de monospecialitate (psihiatrie) din județul Hunedoara și asigură asistență medicală psihiatrică pentru cazurile cele mai severe din întreg județul, având un număr de 350 de paturi, organizate pe 6 secții, din care 2 secții de psihiatrie cronici. + 
Articolul 4În spital sunt tratate cazuri din întreg județul Hunedoara și din județele alăturate:a)majoritatea cazurilor noi de îmbolnăvire (debuturile) de schizofrenie sub toate formele clinice, psihoze paranoide, psihoze organice, tulburări schizoafective, tulburări afective bipolare (episoade maniacale și depresive severe);b)toate cazurile de psihoze endogene și/sau organice cu agitație psihomotorie sau stări confuze severe;c)majoritatea depresiilor severe recurente cu agitație sau inhibiție psihomotorie și cele cu risc suicidar.
 + 
Capitolul IIIConducerea unității + 
Articolul 5Conducerea Spitalului de Psihiatrie Zam este asigurată de:a)consiliul de administrație;b)comitetul director;c)manager.
 + 
Articolul 6Conducerea spitalului acționează cu diligența pe care un bun proprietar o depune în administrarea bunurilor sale și răspunde de integritatea acestuia, precum și de întocmirea și prezentarea la termenele stabilite a situației patrimoniului în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
A.Consiliul de administrație + 
Articolul 7(1)În conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul spitalului funcționează un consiliu de administrație, care are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie, de organizare și funcționare a spitalului.(2)Managerul unității participă la ședințele Consiliului fără drept de vot.
 + 
Articolul 8Consiliul de administrație are atribuții conform art. 187 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
B.Comitetul director + 
Articolul 9(1)Comitetul director este format din: managerul Spitalului de Psihiatrie Zam, directorul medical și directorul financiar-contabil.(2)Comitetul director are atribuții conform Ordinului ministrului sănătății publice nr. 921/2006 pentru stabilirea atribuțiilor comitetului director din cadrul spitalului public.
 + 
Articolul 10Directorul medical și directorul financiar-contabil au atribuții generale și specifice conform Ordinului ministrului sănătății publice nr. 1.628/2007 privind aprobarea modelului contractului de administrare a spitalului public din rețeaua Ministerului Sănătății.
C.Managerul + 
Articolul 11(1)Spitalul este condus de către un manager. Acesta încheie un contract de management cu Ministerul Sănătății pe o perioadă de 3 ani. Contractul poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen în urma evaluării anuale efectuate pe baza criteriilor de performanță stabilite de către Ministerul Sănătății.(2)Atribuțiile managerului sunt prevăzute în contractul de management, conform ordinului ministrului sănătății.
 + 
Capitolul IVStructura organizatorică + 
Articolul 12Structura organizatorică a Spitalului de Psihiatrie Zam este constituită din:1.secția psihiatrie I – cronici;2.secția psihiatrie II;3.secția psihiatrie III;4.secția psihiatrie IV – cronici;5.secția psihiatrie V;6.secția psihiatrie VI;7.farmacie;8.laborator analize medicale;9.laborator radiologie și imagistică medicală;10.laborator recuperare, medicină fizică și balneologie (bază de tratament);11.cabinet psihologie;12.cabinet asistență socială;13.birou de evaluare și statistică medicală;14.biroul de management al calității serviciilor medicale;15.compartimentul ergoterapie;16.compartiment prevenire și control infecții nosocomiale;17.aparat funcțional.
 + 
Capitolul VAtribuțiile secțiilor și compartimentelorA.Structuri cu paturi + 
Articolul 13(1)Secțiile medicale sunt organizate în sistem pavilionar și sunt conduse de către un medic șef/coordonator de secție, ajutat de asistentul medical șef.(2)Secțiile cu paturi internează cazurile după profilul patologiei indiferent de teritoriul din care provin, internări la cerere cu aprobarea șefului de secție, pe bază de bilet de trimitere de la medicul de familie sau medicul specialist, transfer de la altă unitate spitalicească și internări la cerere cu plată.(3)Externarea pacienților se face pe baza biletului de ieșire din spital întocmit de medicul curant și semnat de medicul șef de secție. Biletul de ieșire din spital se înmânează pacientului, iar foaia de observație se îndosariază.(4)Pacientul poate părăsi spitalul și la cerere, dar numai după ce i s-au adus la cunoștință consecințele acestei hotărâri asupra stării sale de sănătate, consemnată în foaia clinică și semnată de medicul curant și de pacient.
 + 
Articolul 14Secțiile medicale au în principal următoarele atribuții:a)examinează imediat și complet bolnavul, asigură primul ajutor și asistență medicală calificată până la internarea în secție;b)supraveghează să se execute îmbăierea bolnavilor, dezinfecția și deparazitarea (când este cazul) acestora și a efectelor, transportul în secție, consemnează în registrul de internări datele referitoare la diagnostic, modul de rezolvare, semnează și își pune parafa;c)execută tratamente pentru bolnavii care nu necesită sau refuză internarea;d)repartizează pe saloane și examinează bolnavii în ziua internării, efectuând în cel mai scurt timp toate investigațiile necesare stabilirii diagnosticului;e)asigură tratamentul medical complet, individualizat în raport cu starea pacientului, cu forma și stadiul evolutiv al bolii, medicația, alimentația dietetică, materialele sanitare, instrumentarul și aparatura medicală necesară;f)asigură permanent, 24 de ore din 24, asistența medicală necesară pe tot timpul spitalizării;g)verifică administrarea corectă a medicației, fiind interzisă păstrarea medicamentelor la patul bolnavului;h)asigură pacienților condițiile unui regim rațional de odihnă, servire a mesei, de igienă personală, de vizitare din partea aparținătorilor și de legătură cu familia;i)transmite concluziile diagnostice și terapeutice, pentru pacienții externați, medicilor de familie, prin scrisoare medicală;j)organizează perfecționarea profesională a tuturor categoriilor de salariați pentru ridicarea continuă a nivelului profesional, precum și instruirea personalului medico-sanitar aflat în stagii practice;k)analizează periodic calitatea asistenței medicale acordată bolnavilor, precum și alte aspecte legate de buna organizare și funcționare a secției.
B.Structuri fără paturi + 
Articolul 15Farmacia cu circuit închis a spitalului are, în principal, următoarele atribuții:a)asigură aprovizionarea ritmică și constantă cu medicamente în conformitate cu planul de aprovizionare aprobat de comitetul director al spitalului;b)este responsabilă cu realizarea necesarului anual și lunar de medicamente;c)organizează, coordonează și controlează prin autoinspecție, procedura de depozitare a medicamentelor, materialelor sanitare;d)aplică la nevoie procedura de retragere a produsului medicamentos, conform procedurii agreate;e)stabilește procedura de eliberare a produselor către secțiile spitalului și comunicarea ei către personalul de specialitate;f)gestionează baza de date privind consumul de medicamente pentru bolnavii internați;g)efectuează recepția produselor farmaceutice pe baza documentelor de primire;h)participă la întocmirea necesarului privind aprovizionarea cu medicamente, depozitarea și păstrarea lor în condiții corespunzătoare;i)verifică termenul de valabilitate a medicamentelor și substanțelor farmaceutice;j)răspunde pentru lipsuri sau plusuri constatate de comisia de inventariere constituită de managerul spitalului, în condițiile legii; k)asigură activitatea de monitorizare a temperaturii în oficină, receptură și frigiderele care se găsesc în farmacie.
 + 
Articolul 16Laboratorul de analize medicale are, în principal, următoarele atribuții:a)recepționează și înregistrează probele biologice recoltate în secțiile medicale;b)efectuează analize de biochimie, hematologie, imunologie și toxicologie pentru pacienții internați în spital;c)validează analizele pe baza controlului intern al rezultatelor și le înregistrează în evidențele laboratorului;d)elaborează buletinele de analiză și le distribuie secțiilor;e)efectuează controlul intern al rezultatelor analizelor de laborator;f)întocmește și gestionează baza de date privind consumul de reactive și rezultatele analizelor de laborator. + 
Articolul 17Laboratorul de radiologie și imagistică medicală are, în principal, următoarele atribuții:a)efectuează examinarea cu izotopi radioactivi în funcție de contextul clinic, indicațiile și aportul în stabilirea diagnosticului;b)identifică riscurile și contraindicațiile pentru bolnavi;c)urmărește reducerea la minim a riscului de suprairadiere sau contaminare;d)înregistrează rezultatele examenelor radiologice;e)urmărește evoluția afecțiunilor bolnavului iradiat.
 + 
Articolul 18Laboratorul de recuperare, medicină fizică și balneologie (baza de tratament) are, în principal, următoarele atribuții:a)aplică procedurile existente cu toți parametrii agentului fizic în vederea recuperării medicale conform prescripției medicului;b)supraveghează starea pacientului pe perioada aplicării procedurilor fizioterapeutice;c)consemnează pe fișele de tratament procedurile efectuate pacientului.
 + 
Articolul 19Cabinetul de psihologie are, în principal, următoarele atribuții:a)efectuează teste psihologice și consiliere psihologică pentru bolnavii internați;b)întocmește fișa de observație psihologică a pacientului;c)urmărește reinserția pacientului în societate;d)participă la activități de terapie ocupațională. + 
Articolul 20Cabinetul de asistență socială are, în principal, următoarele atribuții:a)acordă sprijin persoanelor internate în vederea obținerii unor ajutoare bănești, materiale, sociale, pensii etc.;b)se ocupă de obținerea actelor de identitate de la organele în drept în cazul persoanelor fără acte;c)face demersurile necesare în vederea obținerii anchetelor sociale de la primăriile din localitățile de reședință a pacienților internați în spital.
 + 
Articolul 21Biroul de evaluare și statistică medicală are, în principal, următoarele atribuții:a)înregistrează și completează documente pentru pacienții internați;b)verifică și centralizează date statistice;c)raportează date statistice către Școala Națională de Sănătate Publică, Management și Perfecționare în Domeniul Sanitar București, Ministerul Sănătății, Centrul Național de Statistică și alte instituții abilitate.
 + 
Articolul 22Compartimentul de ergoterapie desfășoară activități de ergoterapie pentru pacienții internați în spital. + 
Articolul 23Compartimentul de prevenire a infecțiilor asociate asistenței medicale are, în principal, următoarele atribuții:a)elaborează planul anual de supraveghere și control al infecțiilor nosocomiale;b)asigură supravegherea epidemiologică a infecțiilor nosocomiale și a cazurilor de boli transmisibile prin colectarea, înregistrarea, analiza, interpretarea și diseminarea datelor;c)verifică respectarea normelor de igienă, igiena produselor alimentare, în special a celor dietetice, a normelor de sterilizare și menținerea sterilității materialelor sanitare și a soluțiilor injectabile;d)propune și inițiază activități complementare de prevenție sau control cu caracter de urgență, în cazul unor situații de risc sau focar de infecție nosocomială;e)organizează și realizează programe instructiv-educative, colaborând cu personalul calificat din secții/compartimente;f)coordonează elaborarea și actualizarea anuală, împreună cu conducerile secțiilor a Ghidului de prevenire a infecțiilor nosocomiale;g)implementează și evaluează activitatea de prevenire și control a infecțiilor nosocomiale;
 + 
Articolul 24Structura management al calității serviciilor medicale are, în principal, următoarele atribuții:a)pregătește și analizează Planul anual al managementului calității;b)coordonează activitățile de elaborare a documentelor sistemului de management al calității:1.manualul calității;2.procedurile;c)coordonează și implementează programul de acreditare a tuturor serviciilor oferite în cadrul unității, pe baza procedurilor operaționale specifice fiecărei secții, laborator etc. și a standardelor de calitate;d)coordonează și implementează procesul de îmbunătățire continuă a calității serviciilor;e)colaborează cu toate structurile unității în vederea îmbunătățirii continue a sistemului de management al calității;f)implementează instrumente de asigurare a calității și de evaluare a serviciilor oferite;
C.Structura aparatului funcțional + 
Articolul 25Biroul financiar-contabilitate are, în principal, următoarele atribuții:a)organizarea contabilității conform prevederilor legale și asigurarea efectuării corecte și la timp a înregistrărilor;b)organizarea analizei periodice a utilizării bunurilor materiale și luarea măsurilor necesare împreună cu celelalte birouri și servicii din unitate, în ceea ce privește stocurile disponibile, supranormative, fără mișcare sau cu mișcare lentă sau pentru prevenirea oricăror altor imobilizări de fonduri;c)întocmirea la timp și în conformitate cu dispozițiile legale a dărilor de seamă contabile;d)exercitarea controlului financiar preventiv în conformitate cu dispozițiile legale;e)participarea la organizarea sistemului informațional al unității, urmărind folosirea cât mai eficientă a datelor contabilității;f)organizarea evidenței tehnico-operative și gestionare; asigurarea ținerii lor corecte și la zi;g)organizarea inventarierii periodice a mijloacelor materiale și regularizarea diferențelor constatate;h)întocmirea proiectelor privind bugetul de venituri și cheltuieli;i)efectuarea corectă și în conformitate cu dispozițiile legale a operațiunilor de încasări și plăți în numerar;j)se ocupă de creditele necesare, corespunzător comenzilor și contractelor emise, în limita creditelor aprobate;k)verificarea documentelor justificative de cheltuieli sub aspectul formei, conținutului și legalității operațiunii;l)întocmirea propunerilor de plan casa pentru plăți în numerar;m)luarea măsurilor necesare pentru asigurarea integrității patrimoniului și pentru recuperarea pagubelor produse;n)urmărește înscrierea în Registrul privind operațiunile prezentate la viza de control financiar preventiv a documentelor prezentate la viza de control financiar preventiv;o)respectă termenul stabilit prin decizie internă pentru acordarea/refuzului vizei de control financiar preventiv.
 + 
Articolul 26Biroul RUNOS are, în principal, următoarele atribuții:a)aplicarea legislației în domeniul managementului resurselor umane privind angajarea, evaluarea, perfecționarea profesională a resurselor umane din cadrul unității;b)asigură întocmirea documentațiilor privind modificarea/ actualizarea organigramei spitalului, a numărului de posturi, a statului de funcții;c)efectuează lucrări privind încheierea, modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă, precum și acordarea tuturor drepturilor prevăzute de legislația muncii;d)urmărește întocmirea și actualizarea de către conducătorii de compartimente/secții a fișelor de post și asigură gestionarea lor conform prevederilor legale;e)gestionează procesul de realizare a evaluării și întocmirea rapoartelor/fișelor de evaluare a performanțelor profesionale individuale;f)stabilește și actualizează conform reglementărilor legale, salariile de încadrare și celelalte drepturi salariale pentru personalul din cadrul unității spitalicești;g)asigură introducerea în baza de date a informațiilor referitoare la personal și actualizează baza cu datele noilor angajați;h)întocmește și actualizează registrul de evidență a salariaților;i)asigură secretariatul comisiilor de concurs pentru ocuparea posturilor vacante și întocmește lucrările privind încadrarea în muncă a candidaților declarați admiși pe baza proceselor-verbale ale comisiilor, în conformitate cu prevederile legale;j)calculează vechimea în specialitate și vechimea în muncă la încadrare;k)execută lucrările de normare a personalului aplicând criteriile de normare din normativele în vigoare;l)fundamentează fondul de salarii necesar personalului din unitate în vederea întocmirii proiectului de buget de venituri și cheltuieli;m)întocmește lunar documentația necesară pentru salarizare;n)întocmește și transmite situațiile periodice solicitate de Direcția de Sănătate Publică Hunedoara, Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Hunedoara, Direcția Generală a Finanțelor Publice Hunedoara, Direcția Județeană de Statistică Hunedoara, Ministerul Sănătății;o)asigură operarea programărilor și efectuării concediilor de odihnă ale angajaților;p)întocmește formalitățile în vederea acordării de concedii cu/fără plată și ține evidența acestora;q)eliberează la cerere adeverințe privind calitatea de salariat care atestă vechimea în muncă sau drepturile salariale;r)întocmește documentația privind sancționarea personalului unității în baza raportului Comisiei de disciplină;s)întocmește orice alte lucrări prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare;t)execută la termenul precizat orice altă lucrare repartizată de către conducerea unității privind problemele specifice serviciului RUNOS. + 
Articolul 27Compartimentul juridic are, în principal, următoarele atribuții:a)asigură reprezentarea cererilor unității în fața organelor de judecată și căilor de atac;b)asigură consultanța de specialitate conducătorului instituției și șefilor de compartimente în vederea aplicării prevederilor actelor normative specifice;c)urmărește apariția dispozițiilor cu caracter normativ și semnalarea organelor de conducere asupra sarcinilor ce le revin unităților sanitare potrivit acestor dispoziții;d)avizează legalitatea măsurilor și actelor ce urmează să se stabilească de conducerea unității;e)participă la negocierea și încheierea contractelor;f)avizează contractele de muncă și deciziile emise de conducerea unității. + 
Articolul 28Serviciul achiziții publice-contractare are, în principal, următoarele atribuții:a)fundamentează și elaborează planul anual de achiziții publice pe baza solicitărilor fiecărei secții/compartiment;b)elaborează și actualizează pe baza necesităților transmise de celelalte compartimente ale spitalului programul anual de achiziții publice, ca instrument managerial pe baza căruia se planifică procesul de achiziție;c)întocmește planul anual de achiziții al anului în curs, în baza datelor cuprinse în planul anual de achiziții precedent, a balanței contabile la data de 31 decembrie, a necesarului cuprins în planul transmis de către șefii de secție și compartimente;d)stabilește și verifică cerințele minime de selectare;e)stabilește și verifică respectarea criteriilor de atribuire și a cerințelor legate de garanția de participare;f)elaborează documentația de atribuire și a legalității procedurilor de achiziție;g)verifică publicarea anunțurilor de atribuire în Serviciul electronic de achiziții publice.
 + 
Articolul 29Biroul administrativ are, în principal, următoarele atribuții:a)organizează, îndrumă și răspunde de întocmirea planurilor de reparații capitale, dotare, construcții, aprovizionare și transport;b)aprobă documente legate de gestionare a bunurilor, mișcarea obiectelor de inventar și a mijloacelor fixe în unitate și ieșirea acestora din unitate conform normelor în vigoare;c)elaborează măsuri pentru aprovizionarea ritmică a unității, pentru reducerea consumurilor și optimizarea stocurilor de materiale;d)coordonează activitățile de întreținere și reparații a clădirilor și instalațiilor aferente;e)participă la inventarierea generală a patrimoniului și întocmește actele necesare declasării obiectelor de inventar ce îndeplinesc condițiile potrivit legii, casarea acestora și valorificarea deșeurilor recuperate;f)asigură păstrarea și arhivarea în condiții de securitate a documentelor predate la arhiva unității conform legislației în domeniu;g)administrează clădirile spitalului și perimetrul acestuia;h)remediază defecțiunile ce pot conduce la accidente de muncă în unitate;i)administrează și exploatează parcul auto din dotarea unității;j)realizează activități de protecție a mediului cu respectarea și aplicarea legislației în vigoare;k)identifică riscurile asociate activităților pe care le dezvoltă în vederea realizării obiectivelor specifice structurii.
 + 
Articolul 30Compartimentul aprovizionare-transport are, în principal, următoarele atribuții:a)urmărește aprovizionarea ritmică și la timp cu toate bunurile, medicamentele și materialele necesare bunului mers al activității medicale, administrative și tehnice;b)coordonează activitatea magaziilor asigurând condiții optime de păstrare și depozitare a bunurilor;c)recepționează calitativ și cantitativ materialele primite de la furnizori și asigură transportul acestora în condiții igienico-sanitare, în conformitate cu normele în vigoare;d)colaborează cu secțiile și serviciile din spital și cu furnizorii de materiale și medicamente; + 
Articolul 31Compartimentul tehnic are, în principal, următoarele atribuții:a)elaborează planul de reparații pe centre de cost pentru realizarea lucrărilor planificate în limita bugetului aprobat;b)urmărește realizarea planului de reparații, controlează calitatea lucrărilor executate și verifică încadrarea în cheltuielile planificate;c)analizează defecțiunile sau avariile instalațiilor, stabilește cauzele care le-au determinat și ia măsuri de înlăturare a efectelor;d)verifică regimul de funcționare la centrala termică pentru furnizarea neîntreruptă a utilităților necesare desfășurării activității spitalicești;e)participă la recepția lucrărilor de investiții și avizează acceptarea facturilor în conformitate cu stadiul lucrărilor.
 + 
Articolul 32Compartimentul securitatea muncii, PSI, protecție civilă și situații de urgență are, în principal, următoarele atribuții:a)elaborează și întocmește planul de prevenire și protecție, planul de analiză și acoperire a riscurilor, planul de apărare la cutremur, planul de evacuare în cazul producerii unor situații de urgență etc.;b)analizează periodic sau atunci când condițiile de muncă suferă modificări activitatea de securitate și sănătate în muncă;c)elaborează programul de instruire și testare a personalului în probleme de securitate și sănătate în muncă, atât prin cele trei forme de instructaj, cât și prin cursuri de perfecționare;d)stabilește zonele cu risc specific ridicat în cadrul spitalului, inclusiv pe cele cu risc de incendiu;e)colaborează cu medicul de medicină a muncii pentru efectuarea controlului medical periodic și pentru identificarea factorilor de risc din unitate;f)monitorizează funcționarea sistemelor și dispozitivelor de protecție. + 
Articolul 33Compartimentul informatică are, în principal, următoarele atribuții:a)elaborează și întreține aplicații software și baza de date;b)configurează aplicații necesare, testează aplicații și modifică programele;c)oferă asistență utilizatorilor pentru folosirea proiectelor de software dezvoltate;d)asigură buna funcționare a programelor instalate în respectarea procedurilor legate de protecția împotriva virușilor informatici, menținerea configurației software.
 + 
Capitolul VIConsiliile și comisiile ce funcționează în cadrul spitalului + 
Articolul 34În conformitate cu prevederile legale în vigoare, în cadrul spitalului au fost organizate următoarele comisii și consilii, astfel: + 
Articolul 35(1)În cadrul spitalului funcționează Consiliul medical, în care directorul medical este președinte.(2)Printre atribuțiile principale ale Consiliului medical se enumeră:a)îmbunătățirea standardelor clinice și a modelelor de practică în scopul acordării de servicii medicale de calitate în scopul creșterii gradului de satisfacție a pacienților;b)monitorizarea și evaluarea activității medicale desfășurate în spital în scopul creșterii performanțelor profesionale și utilizării eficiente a resurselor alocate;c)înaintează comitetului director propuneri privind utilizarea fondului de dezvoltare al spitalului;d)propune comitetului director măsuri pentru dezvoltarea și îmbunătățirea activității spitalului în concordanță cu nevoile de servicii medicale ale populației și conform ghidurilor și protocoalelor de practică medicală;e)alte atribuții stabilite prin ordin al ministrului sănătății. + 
Articolul 36Consiliul etic funcționează în conformitate cu prevederile legale în vigoare, iar atribuțiile acestuia sunt prevăzute în Ordinul ministrului sănătății nr. 1.502/2016 pentru aprobarea componenței și a atribuțiilor Consiliului etic care funcționează în cadrul spitalelor publice. + 
Articolul 37Comisia medicamentului are, în principal, următoarele atribuții:a)stabilirea unei liste de medicamente de bază, obligatorii, care să fie în permanență accesibile în farmacia spitalului;b)stabilirea unei liste de medicamente care se achiziționează doar în mod facultativ, la cazuri bine selecționate și documentate medical, pe bază de referat; aceasta din urmă trebuie să prezinte criteriile pe baza cărora se face recomandarea, susținute cu buletine de analiză și recomandări ale experților;c)analiza referatelor de necesitate trimise direcțiunii în vederea aprobării și avizarea lor de către medici specialiști corespunzător profilului de acțiune al medicamentului solicitat;d)verificarea continuă a stocului de medicamente de bază, pentru a preveni disfuncțiile în asistența medicală;e)verificarea ritmică a cheltuielilor pentru medicamente și analiza lor cu raportarea lunară a situației financiare;f)elaborarea de ghiduri terapeutice pe profiluri de specialitate medicală bazate pe bibliografie națională și internațională și pe condițiile locale;g)solicitarea de rapoarte periodice de la șefii de secție privind administrarea de medicamente în funcție de incidența diferitelor afecțiuni;h)dispunerea, dacă e cazul, a întreruperii administrării de medicamente cu regim special în cazul când acel tratament se consideră inutil. + 
Articolul 38Comisia de disciplină are, în principal, următoarele atribuții:a)analizează cazurile de abateri disciplinare în rândul angajaților unității;b)face propuneri de sancționare a acestora către conducerea spitalului. + 
Articolul 39Comisia de analiză a decesului are, în principal, următoarele atribuții:a)analizează și cercetează cauzele de deces în unitatea sanitară, precum și calitatea serviciilor și îngrijirilor medicale acordate până la deces, în funcție de circumstanțele în care a survenit decesul, sesizând organele abilitate;b)încheie procese-verbale pentru fiecare caz de deces analizat în unitatea sanitară;c)întocmește rapoarte periodice privind activitatea desfășurată, pe care le prezintă managerului spitalului.
 + 
Articolul 40Comitetul de securitate și sănătate în muncă are, în principal, următoarele atribuții:a)analizează și face propuneri privind politica de securitate și sănătate în muncă și planul de revenire și protecție, conform regulamentului intern sau regulamentului de organizare și funcționare;b)urmărește realizarea planului de prevenire și protecție, inclusiv alocarea mijloacelor necesare prevederilor lui și eficiența acestora din punctul de vedere al îmbunătățirii condițiilor de muncă;c)analizează modul de îndeplinire a atribuțiilor ce revin serviciului extern de prevenire și protecție, precum și menținerea sau, dacă este cazul, înlocuirea acestuia;d)propune măsuri de amenajare a locurilor de muncă, ținând seama de prezența grupurilor sensibile la riscurile specifice;e)urmărește modul în care se aplică și se respectă reglementările legale privind securitatea și sănătatea în muncă, măsurile dispuse de inspectorul de muncă și de inspectorii sanitari;f)analizează cauzele producerii accidentelor de muncă, îmbolnăvirilor profesionale și evenimentelor produse și poate propune măsuri tehnice în completarea măsurilor dispuse în urma cercetării. + 
Articolul 41Comisia de concurs/examen pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant are, în principal, atribuțiile stabilite conform Hotărârii Guvernului nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 42Comisia de promovare în grade și trepte profesionale funcționează conform Hotărârii Guvernului nr. 286/2011 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 43Comisia de supraveghere și control al calității serviciilor medicale are, în principal, următoarele atribuții:a)verificarea condițiilor igienico-sanitare din toate secțiile și compartimentele spitalului;b)verificarea implementării procedurilor operaționale și de sistem;c)verificarea implementării și aplicării protocoalelor de diagnostic și tratament;d)verificarea concordanței între consemnările din condica de prezență și programul de lucru;e)verificarea concordanței între situația de hrană, meniul zilnic și prezența efectivă a pacienților în secție;f)verificarea completării corecte a documentelor medicale în format letric și electronic, a foilor de observație clinică generală, a condicii de prescripție medicamente, a registrelor de contenție, a registrelor de declarare a infecțiilor asociate asistenței medicale, a registrelor de internări etc.;g)verificarea condițiilor de păstrare și securizare a documentelor, bunurilor și a medicamentelor, potrivit prevederilor legale în vigoare și a recomandărilor Autorității Naționale de Management al Calității în Sănătate;h)verificarea implementării programului de dezvoltare a sistemului de control intern managerial;i)verificarea listelor de alimente cu încadrarea în valoarea calorică;j)verificarea meniurilor pe tipuri de diete;k)verificarea respectării ritmicității (legale ori stabilită prin decizii, proceduri etc.) de întrunire a comisiilor care funcționează în cadrul spitalului (comisia medicală/nemedicală: consiliul medical, consiliul etic, comisia de decese, comisia medicamentului, comisia de sănătate și securitate în muncă etc.).
 + 
Capitolul VIIFinanțarea spitalului + 
Articolul 44Spitalul de Psihiatrie Zam este unitatea sanitară cu paturi, cu personalitate juridică, care funcționează pe principiul autonomiei financiare, fiind finanțată integral din veniturile proprii. Veniturile proprii ale spitalului provin din sumele încasate pentru serviciile medicale prestate în baza contractului de furnizare de servicii medicale încheiat cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Hunedoara. + 
Articolul 45Spitalul realizează venituri suplimentare din închirieri, coplată și alte surse.
 + 
Capitolul VIIIDispoziții finale + 
Articolul 46Prezentul regulament de organizare și funcționare al Spitalului de Psihiatrie Zam, precum și orice modificări vor fi aduse la cunoștința tuturor salariaților pe bază de semnătură, după aprobarea acestuia prin ordin de ministru și publicarea acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I. + 
Articolul 47Modificarea regulamentului de organizare și funcționare se face cu avizul consiliului de administrație și se aprobă prin ordin al ministrului sănătății.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x