REGULAMENT din 23 ianuarie 2003(*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 05/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 5MODIFICAT DEHOTARARE 157 19/03/2019
ART. 7MODIFICAT DEHOTARARE 478 21/04/2021
ART. 7COMPLETAT DEHOTARARE 157 19/03/2019
ART. 41ABROGAT DEHOTARARE 478 21/04/2021
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 542 09/06/2005 ART. 2
ActulARE LEGATURA CUHG 81 23/01/2003
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 23/01/2003
ART. 1ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 2ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 5ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUHG 542 09/06/2005 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 542 09/06/2005 ART. 1
ART. 11ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 28REFERIRE LALEGE 28 05/03/2001
ART. 28REFERIRE LAOUG 95 17/06/1999 ART. 1
ART. 28REFERIRE LALEGE 50 07/04/1999
ART. 28REFERIRE LAOG 122 28/08/1998
ART. 38REFERIRE LALEGE 28 05/03/2001
ART. 38REFERIRE LAOUG 95 17/06/1999 ART. 1
ART. 41ARE LEGATURA CUHG 1081 28/10/2010
ART. 41ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 41ARE LEGATURA CUHG 542 09/06/2005 ART. 1
ART. 42ARE LEGATURA CUHG 1524 02/12/2009
ART. 42ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 43ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 44ARE LEGATURA CUHG 542 09/06/2005 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTARARE 478 21/04/2021
ActulREFERIT DEANEXA 10/07/2021
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZAHOTARARE 478 21/04/2021
ActulREFERIT DEHOTARARE 157 19/03/2019
ART. 5MODIFICAT DEHOTARARE 157 19/03/2019
ART. 7MODIFICAT DEHOTARARE 478 21/04/2021
ART. 7COMPLETAT DEHOTARARE 157 19/03/2019
ART. 41ABROGAT DEHOTARARE 478 21/04/2021

privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, precum şi a celor scoase din rezervele proprii, (actualizat până la data de 11 noiembrie 2010*)



–––- + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Bunurile aflate în administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, scoase din funcţiune potrivit reglementarilor în vigoare, vor fi valorificate în starea fizică în care se află ori ca bunuri rezultate în urma dezmembrării sau demolării, prin licitaţie, selecţie de oferte, negociere directa, valorificare directă fără organizare de licitaţie, transmitere fără plată la alte instituţii publice sau la unităţi de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, în condiţiile legii.(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) şi se propun pentru casare directă, simultan cu scoaterea din funcţiune, următoarele bunuri improprii valorificării:a) mijloacele de geniu-chimic cu utilizare strict militară;b) mijloacele fixe care au fost avariate sau distruse prin accidente, incendii, calamităţi naturale ori în alte împrejurări neprevăzute şi de neînlăturat şi ale căror costuri de reparaţie pentru repunerea în stare de funcţionare, stabilite potrivit reglementarilor specifice, depăşesc 60% din valoarea de înlocuire a acestora;c) mijloacele fixe cu durata normală de utilizare depăşită, devenite atipice şi care, din cauza uzurii fizice şi morale avansate, nu mai corespund din punct de vedere tehnico-economic şi al siguranţei în exploatare sau sunt generatoare de noxe ori a căror funcţionare contravine altor reglementari legale în vigoare;d) bunurile materiale, altele decât mijloacele fixe, care au devenit inutilizabile ca urmare a gradului avansat de uzura fizică sau morală, nu mai pot primi o altă destinaţie, prin recondiţionare nu mai pot fi readuse la parametrii corespunzători ori nu mai prezintă siguranţă sau precizie în exploatare ori a căror reparare nu mai este posibilă prin înlocuirea unor părţi sau piese cu altele noi;e) bunurile materiale de natura echipamentului, distribuit conform normelor în vigoare, după îndeplinirea duratei minime de serviciu, pe baza analizei şi propunerilor comisiei de inventariere;f) bunurile materiale utilizate în activitatea aeronautică, cu resursa de exploatare expirată;g) aparatura de secretizare sau componentele speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la furnizarea de informaţii cu caracter secret.–––-Art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 2(1) În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu exceptia clădirilor şi terenurilor.(2) Prin sintagma bunuri scoase din funcţiune se înţelege mijloacele fixe scoase din funcţiune, mijloacele fixe atipice sau excedentare, chiar dacă sunt în stare de funcţionare, precum şi alte bunuri, în starea în care se află, declasate sau clasate.–––Alin. (2) al art. 2 a fost introdus de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 3Asupra bunurilor scoase din funcţiune potrivit reglementarilor în vigoare, care urmează să fie valorificate, se interzice efectuarea oricăror lucrări care necesita manopera şi materiale pentru schimbarea stării tehnice în care se aflau la data scoaterii din funcţiune (folosinţă), cu exceptia cazurilor prevăzute în prezentul regulament.
 + 
Articolul 4(1) Bunurile pentru care s-a obţinut aprobarea de valorificare rămân în evidenţa şi în administrarea unităţilor deţinătoare sau a centrelor de colectare până la predarea lor efectivă.(2) Unităţile deţinătoare răspund de păstrarea bunurilor care urmează a fi valorificate, de starea tehnică şi completarea prevăzute în documentele de evaluare, până la predarea lor cumpărătorului.
 + 
Articolul 5(1) Bunurile care implică apărarea ţării, ordinea publică şi securitatea naţională, de natura armamentului, tehnicii de luptă, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datorită caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate vor fi valorificate la intern, prin selecţie de oferte sau negociere directa, prin operatori economici autorizaţi în producţia, comercializarea unor asemenea bunuri, iar la extern, prin Societatea Comercială COMICEX – S.A.–––-Alin. (1) al art. 5 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.(2) Armamentul uşor de infanterie, precum şi muniţia aferentă din stocurile excedentare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor pot fi valorificate prin negociere directa cu Asociaţia Generala a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România, persoana juridica română de utilitate publică, în numele şi pentru organizaţiile vânătoreşti afiliate, dar numai în scopul asigurării pazei fondului de vânătoare pe care acestea îl gestionează.(3) Nu fac obiectul valorificării aparatura de secretizare sau componentele speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la furnizarea de informaţii cu caracter secret. Aceste bunuri, după scoaterea din funcţiune sau declasare, după caz, se casează potrivit normelor în vigoare.
 + 
Articolul 6(1) Bunurile dezafectate de dotările specific militare, precum şi cele care se folosesc în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate la persoane fizice şi juridice, prin licitaţie publică, selecţie de oferte, negociere directă.(2) Deşeurile nerefolosibile nu se valorifică, ci se distrug.
 + 
Articolul 7Prevederile prezentului regulament se aplică şi pentru bunurile materiale aflate la uzul curent, cât şi pentru cele din rezervele proprii, în următoarele condiţii:a) bunurile nu au putut fi împrospătate sau păstrarea lor în depozitare ar duce la deprecieri ori stări periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercări în laboratoare şi poligoane specializate, potrivit normelor de specialitate în vigoare;b) bunurile nu mai sunt necesare, au devenit excedentare sau atipice, nu mai sunt prevăzute în înzestrarea unităţilor, nu se mai fabrică sau din cauza uzurii fizice ori morale nu mai corespund destinaţiei şi fac obiectul înlocuirii cu tehnică performantă de acelaşi tip.–––-Art. 7 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 7^1Fac excepţie de la prevederile prezentului regulament bunurile pentru care modalitatea de valorificare este stabilită expres prin reglementari specifice.–––-Art. 7^1 a fost introdus de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 8Abrogat.––––-Art. 8 a fost abrogat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005.
 + 
Capitolul 2Evaluarea bunurilor + 
Articolul 9(1) Bunurile care urmează să fie valorificate atât la intern, cât şi la extern, prin procedurile prevăzute la art. 5 şi 6, se evaluează de o comisie numită de către ordonatorul de credite în a cărui administrare nemijlocită se află acestea.–––-Alin. (1) al art. 9 a fost modificat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.(2) Comisia de evaluare se compune din cel puţin 3 membri cu experienţa şi probitate morală, dintre care, în mod obligatoriu, un specialist din compartimentul financiar-contabilitate, restul membrilor provenind din cadrul personalului cu pregătire profesională de specialitate în domeniul din care fac parte bunurile care se valorifică.
 + 
Articolul 10(1) Comisia de evaluare stabileşte preţul iniţial de vânzare, conform reglementarilor în vigoare, şi întocmeşte un raport de evaluare care va fi supus aprobării ordonatorului de credite al unităţii care are în evidenta contabila bunurile ce urmează să fie valorificate.(2) Prin acest raport comisia de evaluare va supune totodată spre aprobare ordonatorului de credite şi eventualele preturi diminuate potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) lit. b) şi c).(3) La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere preţul pieţei la bunurile de acelaşi fel, perioada în care au fost utilizate, gradul de uzură şi starea tehnică în care se află.
 + 
Capitolul 3Valorificarea la intern + 
Articolul 11(1) Procedurile de valorificare se organizează de către ordonatorii de credite care au în administrare bunurile respective, prin structurile de specialitate din subordine.(2) Locul de desfăşurare a fiecărei proceduri va fi stabilit de către organizatorul acesteia.(3) Procedura de valorificare prin licitaţie publică deschisa cu strigare se poate organiza şi prin bursele de mărfuri.–––Alin. (3) al art. 11 a fost introdus de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 12În cazul bunurilor din rezervele proprii, întocmirea şi aprobarea programelor de valorificare, precum şi structurile abilitate să organizeze proceduri de valorificare se stabilesc prin instrucţiuni interne.
 + 
Secţiunea 1Valorificarea prin licitaţie publică deschisă cu strigare + 
Articolul 13(1) Conducătorul unităţii organizatoare numeşte, cu cel puţin 30 de zile înainte de data tinerii licitaţiei, comisia de licitaţie formată din minimum 3 membri cu experienţă profesională şi probitate morala, în următoarea componenta:a) preşedintele comisiei de licitaţie;b) secretarul comisiei de licitaţie;c) membri – specialişti în domeniile logistic, financiar şi juridic.(2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiei de evaluare a bunurilor respective.
 + 
Articolul 14(1) În vederea asigurării transparenţei organizatorul licitaţiei va publica un anunţ de vânzare cu cel puţin 15 zile înainte de data ţinerii licitaţiei.(2) Anunţul de vânzare se avizează de comisia de licitaţie înainte de a fi publicat.
 + 
Articolul 15(1) Anunţul de vânzare la licitaţie pentru bunurile al căror preţ iniţial de vânzare este de peste 500 euro/produs se va publica prin grija organizatorului, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilită pentru licitaţie, într-o publicaţie cu difuzare la nivel naţional.(2) Anunţul prevăzut la alin. (1) se va afişa, la aceeaşi data, atât la sediul organizatorului, cât şi la sediul autorităţii administraţiei publice locale în a cărei raza teritoriala funcţionează organizatorul licitaţiei.(3) În cazul bunurilor al căror preţ iniţial de vânzare este sub 500 euro/produs publicitatea se va face numai prin afişarea anunţului prevăzut la alin. (1), la sediul organizatorului şi la sediul autorităţii administraţiei publice locale în a cărei raza teritoriala funcţionează organizatorul licitaţiei.
 + 
Articolul 16Anunţul de vânzare la licitaţie va conţine următoarele date:a) denumirea şi adresa unităţii organizatoare a licitaţiei;b) obiectul licitaţiei;c) locul şi data la care se poate obţine caietul de sarcini;d) locul, data şi ora tinerii licitaţiei, precum şi datele de desfăşurare a următoarelor licitaţii în caz de neadjudecare;e) numărul de telefon şi/sau fax, precum şi adresa de e-mail de unde se pot obţine informaţii suplimentare.
 + 
Articolul 17(1) Organizatorul licitaţiei va întocmi şi va pune la dispoziţie persoanelor fizice şi juridice interesate, contra cost, cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării licitaţiei, următoarele documente:a) caietul de sarcini;b) fişele tehnice ale bunurilor scoase la licitaţie (în care se vor face şi precizări referitoare la starea de funcţionare a acestora);c) modelul contractului de vânzare-cumpărare, conţinând clauzele asiguratorii pe care comisia de licitaţie le considera necesare pentru a fi introduse, precum şi modelul declaraţiei participantului la licitaţie de acceptare a modelului contractului de vânzare-cumpărare;d) liste, cataloage etc.(2) Caietul de sarcini cuprinde:a) obiectul licitaţiei;b) cantitatea oferită şi locul de depozitare;c) preţul de începere a licitaţiei şi valoarea saltului de supralicitare;d) modalităţi de plată;e) termenul limită de prezentare a documentelor de către participanţii la licitaţie;f) data şi locul de desfăşurare a licitaţiei;g) modul de desfăşurare a licitaţiei;h) data şi locul depunerii garanţiei de participare la licitaţie;i) condiţiile de admitere la licitaţie, precum şi clauzele asiguratorii privind pierderea garanţiei de participare.(3) Caietul de sarcini se aproba de conducătorul unităţii organizatoare.(4) Costul documentelor prevăzute la alin. (1) reprezintă contravaloarea redactării şi multiplicării acestora.
 + 
Articolul 18Organizatorul are obligaţia să răspundă în scris, prin telex, fax sau Internet, înainte de termenul de depunere a documentelor, la toate solicitările referitoare la documentele licitaţiei, formulate de persoanele care le-au achiziţionat, denumite în continuare licitatori.
 + 
Articolul 19Modificarea documentelor licitaţiei, efectuată de organizator din proprie iniţiativă sau la solicitarea licitatorilor, va fi notificată în scris tuturor licitatorilor cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de termenul limită de depunere a documentelor.
 + 
Articolul 20(1) Garanţia de participare este stabilită de comisia de licitaţie, reprezentând 5-10% din preturile iniţiale de vânzare stabilite în urma evaluării bunurilor, şi se depune în contul organizatorului licitaţiei sau la casieria acestuia cu cel puţin 3 zile lucrătoare înaintea desfăşurării licitaţiei.(2) Licitatorii care nu oferă în timpul desfăşurării licitaţiei cel puţin preţul de pornire pierd garanţia de participare.(3) Garanţia de participare se restituie licitatorilor cărora nu li s-au adjudecat bunuri sau care nu s-au prezentat la licitaţie, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data desfăşurării acesteia.
 + 
Articolul 21(1) La licitaţiile de vânzare a bunurilor poate participa orice persoana fizică sau juridică care va prezenta următoarele documente:a) chitanţa de achitare a taxei de participare la licitaţie, eliberată de casieria organizatorului (taxa de participare se determina în funcţie de cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfăşurarea licitaţiei);b) dovada virării în contul organizatorului a garanţiei de participare sau chitanţa de depunere a acesteia, eliberată de casieria organizatorului;c) copie de pe certificatul de înmatriculare în Registrul comerţului sau, după caz, de pe certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor şi de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice, iar pentru persoanele fizice, copie de pe actul de identitate.(2) Documentele de participare la licitaţie se primesc de organizator cu cel mult 5 zile lucrătoare înaintea datei stabilite pentru tinerea licitaţiei de vânzare a bunurilor.
 + 
Articolul 22(1) La licitaţie nu pot participa în calitate de licitatori membrii comisiei de evaluare, membrii comisiei de licitaţie şi nici soţul sau rudele ori afinii până la gradul IV inclusiv ai acestora.(2) Membrii comisiilor de evaluare şi de licitaţie, înainte de şedinţa de licitaţie, au obligaţia de a semna pe propria răspundere o declaraţie de imparţialitate, prin care să confirme ca nu se află în nici una dintre situaţiile următoare:a) este soţ sau rudă ori afin până la gradul IV inclusiv cu vreunul dintre licitatori;b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre licitatori ori a făcut parte din consiliul de administraţie sau din orice alt organ de conducere ori de administraţie al acestora;c) deţine părţi sociale sau acţiuni din capitalul social subscris al unuia dintre licitatori.
 + 
Articolul 23Comisia de licitaţie va analiza documentele prezentate cu două zile înainte de data desfăşurării licitaţiei şi va întocmi lista cuprinzând potenţialii cumpărători acceptaţi, excluzând de la participare pe cei care nu au prezentat în totalitate şi la termenul stabilit prin caietul de sarcini documentele de participare.
 + 
Articolul 24Solicitanţilor care prezintă chitanţa de plată a taxei de participare la licitaţie li se permite examinarea amănunţită a bunurilor, la locul în care acestea se afla, fără punerea în funcţiune sau efectuarea de probe.
 + 
Articolul 25(1) Licitaţia se desfăşoară în prezenta tuturor membrilor comisiei, şedinţa fiind condusă de preşedintele comisiei de licitaţie.(2) În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt cel puţin 2 participanţi, preşedintele comisiei de licitaţie verifica dacă sunt îndeplinite condiţiile legale pentru desfăşurarea licitaţiei, inclusiv cele de publicitate, face prezenţa participanţilor prin completarea unui tabel cu datele de identificare a acestora, citeşte lista celor excluşi şi motivele excluderii, după care anunţă obiectul licitaţiei şi preţul iniţial de vânzare de la care se porneşte strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie.(3) Participanţii la licitaţia publică cu strigare vor prezenta oferta de preţ prin strigare. Oferta de preţ trebuie să respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei. Preşedintele comisiei de licitaţie anunţă cu glas tare şi clar suma oferită de licitator.(4) Dacă la a treia strigare a ultimei oferte nu se strigă o sumă mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunţă adjudecarea bunului licitat în favoarea licitatorului care a oferit ultima suma.(5) După anunţarea verbală a câştigătorului preşedintele comisiei de licitaţie declara închisă licitaţia, iar secretarul comisiei întocmeşte un proces-verbal care se semnează de membrii comisiei de licitaţie şi de participanţii la licitaţie.(6) Procesul-verbal împreună cu documentele privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei se arhivează la sediul organizatorului, constituind baza legală a încheierii contractului de vânzare-cumpărare. Un exemplar al procesului-verbal se va trimite unităţii în gestiunea căreia se afla bunurile.
 + 
Articolul 26(1) Eventualele contestaţii formulate de participanţii la licitaţie se depun la sediul organizatorului licitaţiei, în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia.(2) Organizatorul este obligat să soluţioneze contestaţiile în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea acestora.
 + 
Articolul 27(1) Câştigătorul licitaţiei are obligaţia să semneze contractul de vânzare-cumpărare şi să achite integral preţul bunului adjudecat, în termen de 10 zile de la data licitaţiei. În cazul neprezentării pentru semnarea contractului câştigătorul pierde garanţia de participare.(2) Dacă s-a formulat o contestaţie la licitaţie, contractul de vânzare-cumpărare va fi semnat în termen de 5 zile de la soluţionarea acesteia.
 + 
Articolul 28(1) În cazul în care la licitaţie nu s-au prezentat minimum 2 licitatori, se va proceda după cum urmează:a) în situaţia în care se prezintă un singur licitator a cărui oferta este corespunzătoare, comisia adjudeca bunurile în favoarea acestuia, la preţul iniţial. Se întocmeşte un proces-verbal de adjudecare semnat de ambele părţi, care va constitui temeiul legal de incheiere a contractului de vânzare-cumpărare;b) în cazul în care nu s-a prezentat nici un licitator, licitaţia se va repeta după trecerea a cel puţin 15 zile de la data organizării precedentei licitaţii, iar preţul iniţial va fi diminuat cu până la 20%. Dacă se prezintă un singur licitator a cărui ofertă este corespunzătoare, se procedează potrivit lit. a), preţul de pornire fiind preţul iniţial, diminuat;c) în cazul în care nici la a doua licitaţie nu se prezintă nici un licitator, licitaţia va fi reluată după cel puţin 5 zile, iar preţul va fi diminuat cu până la 40% faţă de prima licitaţie (preţul de pornire). Dacă se prezintă un singur licitator a cărui ofertă este corespunzătoare, se procedează potrivit lit. a), preţul de pornire fiind preţul iniţial, diminuat;d) în cazul în care nici de aceasta dată nu s-a prezentat cel puţin un licitator, comisia de licitaţie informează în scris ordonatorul de credite care are în administrare bunurile, pentru ca acesta să dispună masuri în vederea valorificării acestora potrivit prevederilor art. 1 lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din funcţiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată cu modificări prin Legea nr. 28/2001, sau casarea respectivelor bunuri, după caz.(2) Pentru bunurile care fac obiectul Ordonanţei Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea şi împrospătarea produselor din rezervele proprii ale forţelor destinate apărării naţionale, aprobata prin Legea nr. 50/1999, cu modificările şi completările ulterioare, se va proceda după cum urmează:a) în cazul în care la licitaţie nu s-au prezentat minimum 2 licitatori, se încheie proces-verbal de constatare, urmând ca licitaţia să se repete, după cel mult 15 zile de la stabilirea de către structura specializată a noilor condiţii de valorificare;b) în situaţia în care preţul rezultat în urma procedurilor de valorificare la extern se situează sub preţul de pornire determinat de comisia de evaluare, valorificarea la acest preţ se va efectua numai cu aprobarea ordonatorului principal de credite, iar influenţele negative determinate de eventualele diferenţe de preţ se vor suporta din fondurile bugetare alocate în anul următor pentru reîntregirea, completarea şi creşterea nivelurilor rezervelor proprii.(3) În situaţia în care după a treia licitaţie bunurile nu au fost adjudecate, organizatorul licitaţiei informează în scris structura specializată, pentru ca aceasta să dispună masuri în vederea scoaterii din funcţiune sau declasarea şi valorificarea prin transmitere fără plată ori casarea, după caz, a bunurilor.
 + 
Articolul 29(1) Organizatorul licitaţiei poate să anuleze licitaţia, până la închiderea acesteia, în una dintre următoarele situaţii:a) nici un licitator nu a oferit preţul de pornire;b) nu au fost întrunite condiţiile de calificare de nici unul dintre licitatori;c) nu a fost asigurat nivelul corespunzător al concurentei în urma descalificării unor licitatori.(2) Decizia de anulare a licitaţiei obligă organizatorul să comunice în scris tuturor participanţilor următoarele date:a) încetarea obligaţiilor pe care aceştia şi le-au asumat prin depunerea documentelor;b) motivul anulării procedurii;c) restituirea garanţiei de participare, cu exceptia situaţiei prevăzute la alin. (1) lit. a).
 + 
Secţiunea a 2-aValorificare prin selecţie de oferte + 
Articolul 30(1) Procedura selecţiei de oferte de preţ se aplică la valorificarea bunurilor prevăzute la art. 5 şi consta în solicitarea, fără publicarea unui anunţ în acest sens, a unor oferte de preţ de la cel puţin 2 potenţiali cumpărători.(2) Invitaţiile de participare la aceasta procedură trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:a) obiectul selecţiei de oferte;b) modalitatea de transmitere a ofertei;c) cantitatea oferită;d) preţul minim de începere a procedurii;e) informaţii privind starea bunurilor ce fac obiectul valorificării;f) locul şi termenul limita de prezentare a ofertei;g) data şi locul depunerii garanţiei de participare la selecţia de oferte.(3) Fiecare ofertant are voie să prezinte o singura oferta de preţ, pe care nu o poate schimba.(4) Ofertele de preţ se depun sau se transmit la sediul organizatorului procedurii de valorificare, semnate de către ofertant, în plic închis şi sigilat.(5) Cuantumul garanţiei de participare reprezintă 5-10% din preturile iniţiale de vânzare stabilite în urma evaluării bunurilor.
 + 
Articolul 31(1) Conducătorul unităţii organizatoare numeşte, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării selecţiei de oferte, comisia de selecţie formata din minimum 3 membri cu experienţă profesională şi probitate morala, în următoarea componenţă:a) preşedintele comisiei de selecţie;b) secretarul comisiei de selecţie;c) membri -specialişti în domeniile logistic, financiar şi juridic.(2) Nu pot face parte din comisia de selecţie membrii comisiei de evaluare a bunurilor respective.(3) Comisia de selecţie are obligaţia de a deschide ofertele la data şi în locul indicate în invitaţia de participare. Ofertele sunt analizate în prezenta tuturor membrilor comisiei, iar rezultatul se consemnează într-un proces-verbal.
 + 
Articolul 32(1) În cadrul şedinţei de deschidere a ofertelor comisia de selecţie verifica modul de respectare a regulilor formale de depunere şi prezentare a ofertelor şi a documentelor care le însoţesc.(2) Plicurile vor fi deschise de preşedintele comisiei de selecţie, care are obligaţia de a anunţa următoarele informaţii:a) denumirea (numele) ofertanţilor;b) retragerile de oferte;c) existenţa documentelor solicitate;d) preţul oferit;e) orice alte detalii şi precizări pe care comisia de selecţie le considera necesare.
 + 
Articolul 33Comisia de selecţie are obligaţia de a evalua toate ofertele corespunzătoare şi, în urma acestei evaluări, de a stabili oferta câştigătoare.
 + 
Articolul 34Evaluarea ofertelor se va face pe baza criteriului "preţul cel mai mare" şi se va realiza prin compararea preţurilor fiecărei oferte. Se va întocmi clasamentul, în ordinea descrescătoare a preturilor, stabilindu-se astfel oferta câştigătoare.
 + 
Articolul 35Contractul de vânzare-cumpărare se încheie cu ofertantul care a oferit preţul cel mai mare.
 + 
Articolul 36(1) Eventualele contestaţii formulate de participanţii la selecţie se depun la sediul organizatorului selecţiei, în termen de 24 de ore de la încheierea acesteia.(2) Organizatorul selecţiei este obligat să soluţioneze contestaţiile în termen de 5 zile lucrătoare de la depunerea acestora.
 + 
Articolul 37(1) Câştigătorul selecţiei este obligat să semneze contractul de vânzare-cumpărare şi să achite integral preţul bunului adjudecat, în termen de 10 zile de la data selecţiei. În cazul neprezentării pentru semnarea contractului câştigătorul pierde garanţia de participare.(2) Dacă s-a formulat o contestaţie la selecţie, contractul de vânzare-cumpărare va fi semnat în termen de 5 zile de la soluţionarea acesteia.
 + 
Articolul 38În cazul în care până la data stabilită nu se primesc oferte la preţul de evaluare, se va încheia un proces-verbal de constatare, iar bunurile se vor valorifica potrivit prevederilor art. 1 lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/1999, aprobata cu modificări prin Legea nr. 28/2001.
 + 
Secţiunea a 3-aValorificarea prin negociere directă + 
Articolul 39Valorificarea prin negociere directă se aplică la bunurile prevăzute la art. 5 sau, în cazul aplicării procedurii selecţiei de oferte, când mai multi ofertanţi oferă acelaşi preţ, egal sau mai mare decât cel de evaluare a bunului, situaţie în care comisia de selecţie va organiza şedinţa de negociere în cel mult 10 zile de la organizarea selecţiei.
 + 
Articolul 40Negocierea directă se desfăşoară după cum urmează:a) consultarea ofertantului, negocierea preţului şi stabilirea prevederilor finale privind conţinutul clauzelor contractuale, întocmindu-se în acest sens un proces-verbal care se semnează de către ambele părţi;b) încheierea contractului de vânzare-cumpărare.
 + 
Articolul 41Preţul negociat nu poate fi mai mic decât cel iniţial de pornire.
 + 
Secţiunea a 4-aTransmiterea fără plata–––-Secţiunea a 4-a a fost introdusă de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005. + 
Articolul 41^1(1) Bunurile care nu au fost valorificate prin procedurile prevăzute la art. 6 pot fi transmise fără plată la alte instituţii publice sau la unităţi de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, în condiţiile legii.(2) Autospecialele, precum şi celelalte echipamente specifice folosite pentru intervenţii în situaţii de urgenţă scoase din funcţiune, pot fi transmise, direct, fără plată, în condiţiile legii, în proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale şi în administrarea autorităţilor administraţiei publice locale, la solicitarea acestora.(3) Publicitatea în vederea transmiterii fără plată a bunurilor scoase din funcţiune se realizează de către ordonatorul de credite care are în administrare respectivele bunuri.–––-Art. 41^1 a fost modificat de art. unic din HOTĂRÂREA nr. 1.081 din 28 octombrie 2010 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 752 din 11 noiembrie 2010.
 + 
Articolul 41^2(1) Solicitările de preluare fără plată a bunurilor scoase din funcţiune se adresează direct ordonatorului de credite care le administrează.(2) Solicitările de preluare fără plată a bunurilor scoase din funcţiune, emise de autorităţile administraţiei publice locale, avizate de prefect, vor fi însoţite de hotărârea consiliului local sau a consiliului judeţean, după caz, din care să reiasă necesitatea şi destinaţia bunurilor respective.(3) Cererile se analizează şi se aprobă de ordonatorul de credite, în ordinea depunerii lor.––––-Art. 41^2 a fost introdus de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005.
 + 
Articolul 41^3După realizarea efectivă a transmiterii fără plată a mijloacelor fixe, ordonatorul de credite care le-a preluat are obligaţia să le introducă în evidenţa contabilă şi, în termen de 15 zile de la recepţie, să remită transmiţătorului o copie a actului de luare în evidenţă, pe a cărui bază acesta le scoate din evidenţă.––––-Art. 41^3 a fost introdus de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005.
 + 
Articolul 41^4(1) Animalele de serviciu şi de reproducţie care, potrivit constatărilor personalului ce îndeplineşte atribuţii de medic veterinar oficial pentru unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor, şi-au pierdut aptitudinile specifice şi nu au fost valorificate conform prevederilor prezentului regulament vor putea fi cedate cu titlu gratuit către persoane fizice sau juridice, în termen de 15 zile de la data parcurgerii procedurilor de valorificare.(2) Unitatea care deţine în evidenţă animalele prevăzute la alin. (1) asigură, atât la sediul unităţii, cât şi într-un ziar de mare tiraj, publicarea ofertei pentru cedarea cu titlu gratuit.(3) Cedarea cu titlu gratuit a animalelor prevăzute la alin. (1) se efectuează în condiţii stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.(4) Măsurile privind animalele de serviciu şi de reproducţie care au contractat boli incurabile ori tare fizice sau care nu au putut fi cedate cu titlu gratuit potrivit alin. (1)-(3) vor fi stabilite, potrivit constatărilor proprii, de către personalul de specialitate prevăzut la alin. (1), cu respectarea prevederilor legale privind protecţia animalelor.––––-Art. 41^4 a fost introdus de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Secţiunea a 5-aOrganizarea şi desfăşurarea procedurii de valorificare directă fără organizarea de licitaţie–––Secţiunea a 5-a a fost introdusă de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006. + 
Articolul 41^5Valorificarea directă fără organizarea de licitaţie constă în schimbarea bunului material cu altul nou, având aceeaşi destinaţie şi caracteristici tehnico-funcţionale cel puţin egale cu ale bunului schimbat, aceasta schimbare fiind supusă acceptării producătorului sau a altui ofertant.–––Art. 41^5 a fost introdus de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 41^6Valorificarea directă fără organizare de licitaţie poate fi aprobată, înainte de desfăşurarea altei proceduri, de către ordonatorul principal de credite, la propunerea motivată, transmisă pe cale ierarhică de ordonatorul de credite în a cărui administrare nemijlocită se află acestea, conform instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor.–––Art. 41^6 a fost introdus de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Capitolul 4Dispoziţii finale + 
Articolul 42Bunurile care nu au fost vândute prin licitaţie, selecţie de oferte sau negociere directă, valorificate direct fără organizarea de licitaţie ori care nu au fost transmise fără plată altor instituţii publice sau unităţilor de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, se valorifică, cu aprobarea ordonatorului de credite al unităţii care le are în administrare, prin operatori economici autorizaţi potrivit prevederilor legale privind gestionarea categoriilor de deşeuri care fac obiectul valorificării.–––-Art. 42 a fost modificat de art. unic din HOTĂRÂREA nr. 1.524 din 2 decembrie 2009 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 18 decembrie 2009.
 + 
Articolul 43Bunurile care nu au putut fi valorificate sau cedate cu titlu gratuit în condiţiile prezentului regulament vor fi casate conform reglementarilor în vigoare.–––Art. 43 a fost modificat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 44Veniturile realizate din valorificarea bunurilor potrivit prezentului regulament au destinaţia prevăzută de dispoziţiile legale în vigoare.–––Art. 44 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005.–––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x