REGULAMENT din 23 ianuarie 2003 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 5MODIFICAT DEHOTARARE 157 19/03/2019
ART. 7MODIFICAT DEHOTARARE 478 21/04/2021
ART. 7COMPLETAT DEHOTARARE 157 19/03/2019
ART. 41ABROGAT DEHOTARARE 478 21/04/2021
ART. 42MODIFICAT DEHG 1524 02/12/2009
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 542 09/06/2005 ART. 2
ActulARE LEGATURA CUHG 81 23/01/2003
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 23/01/2003
ART. 1ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 2ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 5ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 7ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUHG 542 09/06/2005 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 542 09/06/2005 ART. 1
ART. 11ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 28REFERIRE LALEGE 28 05/03/2001
ART. 28REFERIRE LAOUG 95 17/06/1999 ART. 1
ART. 28REFERIRE LALEGE 50 07/04/1999
ART. 28REFERIRE LAOG 122 28/08/1998
ART. 38REFERIRE LALEGE 28 05/03/2001
ART. 38REFERIRE LAOUG 95 17/06/1999 ART. 1
ART. 41ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 41ARE LEGATURA CUHG 542 09/06/2005 ART. 1
ART. 42ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 43ARE LEGATURA CUHG 1353 27/09/2006 ART. 1
ART. 44ARE LEGATURA CUHG 542 09/06/2005 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEHOTARARE 478 21/04/2021
ActulREFERIT DEANEXA 10/07/2021
ActulSE VA REPUBLICA IN BAZAHOTARARE 478 21/04/2021
ActulREFERIT DEHOTARARE 157 19/03/2019
ActulREFERIT DEINSTRUCTIUNI 167 30/07/2009
ART. 5MODIFICAT DEHOTARARE 157 19/03/2019
ART. 7MODIFICAT DEHOTARARE 478 21/04/2021
ART. 7COMPLETAT DEHOTARARE 157 19/03/2019
ART. 41ABROGAT DEHOTARARE 478 21/04/2021
ART. 42MODIFICAT DEHG 1524 02/12/2009

privind organizarea şi desfăşurarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor scoase din functiune, precum şi a celor scoase din rezervele proprii, aflate în administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor(actualizat până la data de 12 octombrie 2006*)



–––––-*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 18 februarie 2003. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 12 octombrie 2006, cu modificările şi completările aduse de: HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005**); HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006.–––––-**) NOTA CTCE SA Piatra Neamt:Prin art. II din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005, s-a dispus inlocuirea în cuprinsul Hotărârii Guvernului nr. 81/2003, a denumirii „Ministerul de Interne” cu denumirea „Ministerul Administraţiei şi Internelor”. + 
Capitolul 1Dispozitii generale + 
Articolul 1(1) Bunurile aflate în administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, scoase din functiune potrivit reglementarilor în vigoare, vor fi valorificate în starea fizica în care se afla ori ca bunuri rezultate în urma dezmembrarii sau demolarii, prin licitaţie, selecţie de oferte, negociere directa, valorificare directa fără organizare de licitaţie, transmitere fără plata la alte institutii publice sau la unităţi de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, în condiţiile legii.(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) şi se propun pentru casare directa, simultan cu scoaterea din functiune, urmatoarele bunuri improprii valorificarii:a) mijloacele de geniu-chimic cu utilizare strict militara;b) mijloacele fixe care au fost avariate sau distruse prin accidente, incendii, calamitati naturale ori în alte împrejurări neprevazute şi de neinlaturat şi ale caror costuri de reparatie pentru repunerea în stare de functionare, stabilite potrivit reglementarilor specifice, depasesc 60% din valoarea de inlocuire a acestora;c) mijloacele fixe cu durata normala de utilizare depasita, devenite atipice şi care, din cauza uzurii fizice şi morale avansate, nu mai corespund din punct de vedere tehnico-economic şi al sigurantei în exploatare sau sunt generatoare de noxe ori a caror functionare contravine altor reglementari legale în vigoare;d) bunurile materiale, altele decat mijloacele fixe, care au devenit inutilizabile ca urmare a gradului avansat de uzura fizica sau morala, nu mai pot primi o alta destinatie, prin reconditionare nu mai pot fi readuse la parametrii corespunzatori ori nu mai prezinta siguranţa sau precizie în exploatare ori a caror reparare nu mai este posibila prin inlocuirea unor părţi sau piese cu altele noi;e) bunurile materiale de natura echipamentului, distribuit conform normelor în vigoare, după indeplinirea duratei minime de serviciu, pe baza analizei şi propunerilor comisiei de inventariere;f) bunurile materiale utilizate în activitatea aeronautica, cu resursa de exploatare expirată;g) aparatura de secretizare sau componentele speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la furnizarea de informaţii cu caracter secret.––––-Art. 1 a fost modificat prin pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 2(1) În sensul prezentului regulament, prin bunuri se înţelege produsele, echipamentele şi orice alte obiecte de orice fel şi cu orice fel de descriere, cu excepţia cladirilor şi terenurilor.(2) Prin sintagma bunuri scoase din functiune se înţelege mijloacele fixe scoase din functiune, mijloacele fixe atipice sau excedentare, chiar dacă sunt în stare de functionare, precum şi alte bunuri, în starea în care se afla, declasate sau clasate.––––-Alin. (2) al art. 2 a fost introdus prin pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 3Asupra bunurilor scoase din functiune potrivit reglementarilor în vigoare, care urmeaza să fie valorificate, se interzice efectuarea oricăror lucrari care necesita manopera şi materiale pentru schimbarea stării tehnice în care se aflau la data scoaterii din functiune (folosinţă), cu excepţia cazurilor prevăzute în prezentul regulament.
 + 
Articolul 4(1) Bunurile pentru care s-a obţinut aprobarea de valorificare rămân în evidenta şi în administrarea unităţilor detinatoare sau a centrelor de colectare până la predarea lor efectiva.(2) Unitatile detinatoare raspund de pastrarea bunurilor care urmeaza a fi valorificate, de starea tehnica şi completarea prevăzute în documentele de evaluare, până la predarea lor cumparatorului.
 + 
Articolul 5(1) Bunurile care implica apararea tarii, ordinea publică şi securitatea naţionala, de natura armamentului, tehnicii de lupta, mijloacelor şi instalaţiilor speciale, precum şi cele care, datorita caracteristicilor specifice, nu pot fi folosite în mod curent în alte sectoare de activitate vor fi valorificate la intern, prin selecţie de oferte sau negociere directa, prin operatori economici autorizati în producţia, comercializarea unor asemenea bunuri, iar la extern, prin Societatea Comerciala COMICEX – S.A.(2) Armamentul usor de infanterie, precum şi munitia aferenta din stocurile excedentare ale Ministerului Administraţiei şi Internelor pot fi valorificate prin negociere directa cu Asociaţia Generală a Vânătorilor şi Pescarilor Sportivi din România, persoana juridica română de utilitate publică, în numele şi pentru organizaţiile vânătoresti afiliate, dar numai în scopul asigurarii pazei fondului de vânătoare pe care acestea îl gestioneaza.(3) Nu fac obiectul valorificarii aparatura de secretizare sau componentele speciale care, prin procedura de valorificare, ar conduce la furnizarea de informaţii cu caracter secret. Aceste bunuri, după scoaterea din functiune sau declasare, după caz, se caseaza potrivit normelor în vigoare.––––-Alin. (1) al art. 5 a fost modificat prin pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 6(1) Bunurile dezafectate de dotarile specific militare, precum şi cele care se folosesc în mod curent în alte sectoare de activitate pot fi valorificate la persoane fizice şi juridice, prin licitaţie publică, selecţie de oferte, negociere directa.(2) Deseurile nerefolosibile nu se valorifica, ci se distrug.
 + 
Articolul 7Prevederile prezentului regulament se aplică şi pentru bunurile materiale aflate la uzul curent, cat şi pentru cele din rezervele proprii, în urmatoarele condiţii:a) bunurile nu au putut fi improspatate sau pastrarea lor în depozitare ar duce la deprecieri ori stari periculoase de orice fel, stabilite prin analize şi încercări în laboratoare şi poligoane specializate, potrivit normelor de specialitate în vigoare;b) bunurile nu mai sunt necesare, au devenit excedentare sau atipice, nu mai sunt prevăzute în inzestrarea unităţilor, nu se mai fabrica sau din cauza uzurii fizice ori morale nu mai corespund destinatiei şi fac obiectul inlocuirii cu tehnica performanta de acelasi tip.––––-Art. 7 a fost modificat prin pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 7^1Fac excepţie de la prevederile prezentului regulament bunurile pentru care modalitatea de valorificare este stabilita expres prin reglementari specifice.––––-Art. 7^1 a fost introdus prin pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 8Abrogat.––––-Art. 8 a fost abrogat prin pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005.
 + 
Capitolul 2Evaluarea bunurilor + 
Articolul 9(1) Bunurile care urmeaza să fie valorificate atât la intern, cat şi la extern, prin procedurile prevăzute la art. 5 şi 6, se evalueaza de o comisie numita de către ordonatorul de credite în a cărui administrare nemijlocita se afla acestea.(2) Comisia de evaluare se compune din cel puţin 3 membri cu experienta şi probitate morala, dintre care, în mod obligatoriu, un specialist din compartimentul financiar-contabilitate, restul membrilor provenind din cadrul personalului cu pregatire profesionala de specialitate în domeniul din care fac parte bunurile care se valorifica.––––-Alin. (1) al art. 9 a fost modificat prin pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005.Alin. (1) al art. 9 a fost modificat prin pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 10(1) Comisia de evaluare stabileste preţul initial de vanzare, conform reglementarilor în vigoare, şi întocmeşte un raport de evaluare care va fi supus aprobării ordonatorului de credite al unităţii care are în evidenţa contabilă bunurile ce urmeaza să fie valorificate.(2) Prin acest raport comisia de evaluare va supune totodata spre aprobare ordonatorului de credite şi eventualele preţuri diminuate potrivit prevederilor art. 28 alin. (1) lit. b) şi c).(3) La evaluarea bunurilor se vor avea în vedere preţul pieţei la bunurile de acelasi fel, perioada în care au fost utilizate, gradul de uzura şi starea tehnica în care se afla.
 + 
Capitolul 3Valorificarea la intern + 
Articolul 11(1) Procedurile de valorificare se organizeaza de către ordonatorii de credite care au în administrare bunurile respective, prin structurile de specialitate din subordine.(2) Locul de desfăşurare a fiecarei proceduri va fi stabilit de către organizatorul acesteia.(3) Procedura de valorificare prin licitaţie publică deschisa cu strigare se poate organiza şi prin bursele de marfuri.––––-Alin. (3) al art. 11 a fost introdus prin pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 12În cazul bunurilor din rezervele proprii, intocmirea şi aprobarea programelor de valorificare, precum şi structurile abilitate sa organizeze proceduri de valorificare se stabilesc prin instrucţiuni interne.
 + 
Secţiunea 1Valorificarea prin licitaţie publică deschisa cu strigare + 
Articolul 13(1) Conducatorul unităţii organizatoare numeste, cu cel puţin 30 de zile înainte de data tinerii licitaţiei, comisia de licitaţie formata din minimum 3 membri cu experienta profesionala şi probitate morala, în urmatoarea componenta:a) preşedintele comisiei de licitaţie;b) secretarul comisiei de licitaţie;c) membri – specialisti în domeniile logistic, financiar şi juridic.(2) Nu pot face parte din comisia de licitaţie membrii comisiei de evaluare a bunurilor respective.
 + 
Articolul 14(1) În vederea asigurarii transparentei organizatorul licitaţiei va publică un anunt de vanzare cu cel puţin 15 zile înainte de data tinerii licitaţiei.(2) Anunţul de vanzare se avizeaza de comisia de licitaţie înainte de a fi publicat.
 + 
Articolul 15(1) Anunţul de vanzare la licitaţie pentru bunurile al caror pret initial de vanzare este de peste 500 euro/produs se va publică prin grija organizatorului, cu cel puţin 15 zile înainte de data stabilita pentru licitaţie, intr-o publicatie cu difuzare la nivel naţional.(2) Anunţul prevăzut la alin. (1) se va afisa, la aceeasi data, atât la sediul organizatorului, cat şi la sediul autorităţii administraţiei publice locale în a carei raza teritoriala funcţionează organizatorul licitaţiei.(3) În cazul bunurilor al caror pret initial de vanzare este sub 500 euro/produs publicitatea se va face numai prin afisarea anuntului prevăzut la alin. (1), la sediul organizatorului şi la sediul autorităţii administraţiei publice locale în a carei raza teritoriala funcţionează organizatorul licitaţiei.
 + 
Articolul 16Anunţul de vanzare la licitaţie va contine urmatoarele date:a) denumirea şi adresa unităţii organizatoare a licitaţiei;b) obiectul licitaţiei;c) locul şi data la care se poate obtine caietul de sarcini;d) locul, data şi ora tinerii licitaţiei, precum şi datele de desfăşurare a urmatoarelor licitatii în caz de neadjudecare;e) numărul de telefon şi/sau fax, precum şi adresa de e-mail de unde se pot obtine informaţii suplimentare.
 + 
Articolul 17(1) Organizatorul licitaţiei va întocmi şi va pune la dispoziţie persoanelor fizice şi juridice interesate, contra cost, cu cel puţin 10 zile lucratoare înainte de data desfăşurării licitaţiei, urmatoarele documente:a) caietul de sarcini;b) fisele tehnice ale bunurilor scoase la licitaţie (în care se vor face şi precizări referitoare la starea de functionare a acestora);c) modelul contractului de vanzare-cumparare, conţinând clauzele asiguratorii pe care comisia de licitaţie le considera necesare pentru a fi introduse, precum şi modelul declaraţiei participantului la licitaţie de acceptare a modelului contractului de vanzare-cumparare;d) liste, cataloage etc.(2) Caietul de sarcini cuprinde:a) obiectul licitaţiei;b) cantitatea oferita şi locul de depozitare;c) preţul de incepere a licitaţiei şi valoarea saltului de supralicitare;d) modalităţi de plată;e) termenul limita de prezentare a documentelor de către participantii la licitaţie;f) data şi locul de desfăşurare a licitaţiei;g) modul de desfăşurare a licitaţiei;h) data şi locul depunerii garantiei de participare la licitaţie;i) condiţiile de admitere la licitaţie, precum şi clauzele asiguratorii privind pierderea garantiei de participare.(3) Caietul de sarcini se aproba de conducatorul unităţii organizatoare.(4) Costul documentelor prevăzute la alin. (1) reprezinta contravaloarea redactarii şi multiplicarii acestora.
 + 
Articolul 18Organizatorul are obligaţia sa răspundă în scris, prin telex, fax sau Internet, înainte de termenul de depunere a documentelor, la toate solicitarile referitoare la documentele licitaţiei, formulate de persoanele care le-au achizitionat, denumite în continuare licitatori.
 + 
Articolul 19Modificarea documentelor licitaţiei, efectuata de organizator din proprie iniţiativă sau la solicitarea licitatorilor, va fi notificata în scris tuturor licitatorilor cu cel puţin 5 zile lucratoare înainte de termenul limita de depunere a documentelor.
 + 
Articolul 20(1) Garantia de participare este stabilita de comisia de licitaţie, reprezentand 5-10% din preturile initiale de vanzare stabilite în urma evaluării bunurilor, şi se depune în contul organizatorului licitaţiei sau la casieria acestuia cu cel puţin 3 zile lucratoare inaintea desfăşurării licitaţiei.(2) Licitatorii care nu ofera în timpul desfăşurării licitaţiei cel puţin preţul de pornire pierd garantia de participare.(3) Garantia de participare se restituie licitatorilor cărora nu li s-au adjudecat bunuri sau care nu s-au prezentat la licitaţie, în termen de maximum 15 zile lucratoare de la data desfăşurării acesteia.
 + 
Articolul 21(1) La licitatiile de vanzare a bunurilor poate participa orice persoană fizica sau juridica care va prezenta urmatoarele documente:a) chitanta de achitare a taxei de participare la licitaţie, eliberata de casieria organizatorului (taxa de participare se determina în functie de cheltuielile ocazionate de organizarea şi desfăşurarea licitaţiei);b) dovada virarii în contul organizatorului a garantiei de participare sau chitanta de depunere a acesteia, eliberata de casieria organizatorului;c) copie de pe certificatul de inmatriculare în Registrul comerţului sau, după caz, de pe certificatul de inscriere în Registrul asociaţiilor şi fundatiilor şi de pe codul fiscal, pentru persoanele juridice, iar pentru persoanele fizice, copie de pe actul de identitate.(2) Documentele de participare la licitaţie se primesc de organizator cu cel mult 5 zile lucratoare inaintea datei stabilite pentru tinerea licitaţiei de vanzare a bunurilor.
 + 
Articolul 22(1) La licitaţie nu pot participa în calitate de licitatori membrii comisiei de evaluare, membrii comisiei de licitaţie şi nici sotul sau rudele ori afinii până la gradul IV inclusiv ai acestora.(2) Membrii comisiilor de evaluare şi de licitaţie, înainte de sedinta de licitaţie, au obligaţia de a semna pe propria raspundere o declaratie de imparţialitate, prin care să confirme că nu se afla în nici una dintre situaţiile urmatoare:a) este sot sau ruda ori afin până la gradul IV inclusiv cu vreunul dintre licitatori;b) în ultimii 3 ani a avut contracte de muncă sau de colaborare cu unul dintre licitatori ori a facut parte din consiliul de administratie sau din orice alt organ de conducere ori de administratie al acestora;c) detine părţi sociale sau acţiuni din capitalul social subscris al unuia dintre licitatori.
 + 
Articolul 23Comisia de licitaţie va analiza documentele prezentate cu doua zile înainte de data desfăşurării licitaţiei şi va întocmi lista cuprinzand potentialii cumpărători acceptati, excluzand de la participare pe cei care nu au prezentat în totalitate şi la termenul stabilit prin caietul de sarcini documentele de participare.
 + 
Articolul 24Solicitantilor care prezinta chitanta de plată a taxei de participare la licitaţie li se permite examinarea amanuntita a bunurilor, la locul în care acestea se afla, fără punerea în functiune sau efectuarea de probe.
 + 
Articolul 25(1) Licitaţia se desfăşoară în prezenta tuturor membrilor comisiei, sedinta fiind condusa de preşedintele comisiei de licitaţie.(2) În ziua şi la ora stabilite pentru începerea licitaţiei, în cazul în care sunt cel puţin 2 participanti, preşedintele comisiei de licitaţie verifica dacă sunt indeplinite condiţiile legale pentru desfăşurarea licitaţiei, inclusiv cele de publicitate, face prezenta participantilor prin completarea unui tabel cu datele de identificare a acestora, citeşte lista celor exclusi şi motivele excluderii, după care anunta obiectul licitaţiei şi preţul initial de vanzare de la care se porneste strigarea, cu precizarea salturilor de supralicitare stabilite de comisia de licitaţie.(3) Participantii la licitaţia publică cu strigare vor prezenta oferta de pret prin strigare. Oferta de pret trebuie să respecte condiţiile de salt precizate la deschiderea licitaţiei. Preşedintele comisiei de licitaţie anunta cu glas tare şi clar suma oferita de licitator.(4) Dacă la a treia strigare a ultimei oferte nu se striga o sumă mai mare, preşedintele comisiei de licitaţie anunta adjudecarea bunului licitat în favoarea licitatorului care a oferit ultima suma.(5) După anuntarea verbala a castigatorului preşedintele comisiei de licitaţie declara inchisa licitaţia, iar secretarul comisiei întocmeşte un proces-verbal care se semneaza de membrii comisiei de licitaţie şi de participantii la licitaţie.(6) Procesul-verbal împreună cu documentele privind organizarea şi desfăşurarea licitaţiei se arhiveaza la sediul organizatorului, constituind baza legala a incheierii contractului de vanzare-cumparare. Un exemplar al procesului-verbal se va trimite unităţii în gestiunea careia se afla bunurile.
 + 
Articolul 26(1) Eventualele contestatii formulate de participantii la licitaţie se depun la sediul organizatorului licitaţiei, în termen de 24 de ore de la incheierea acesteia.(2) Organizatorul este obligat sa solutioneze contestaţiile în termen de 5 zile lucratoare de la depunerea acestora.
 + 
Articolul 27(1) Castigatorul licitaţiei are obligaţia să semneze contractul de vanzare-cumparare şi sa achite integral preţul bunului adjudecat, în termen de 10 zile de la data licitaţiei. În cazul neprezentarii pentru semnarea contractului castigatorul pierde garantia de participare.(2) Dacă s-a formulat o contestaţie la licitaţie, contractul de vanzare-cumparare va fi semnat în termen de 5 zile de la solutionarea acesteia.
 + 
Articolul 28(1) În cazul în care la licitaţie nu s-au prezentat minimum 2 licitatori, se va proceda după cum urmeaza:a) în situaţia în care se prezinta un singur licitator a cărui oferta este corespunzătoare, comisia adjudeca bunurile în favoarea acestuia, la preţul initial. Se întocmeşte un proces-verbal de adjudecare semnat de ambele părţi, care va constitui temeiul legal de încheiere a contractului de vanzare-cumparare;b) în cazul în care nu s-a prezentat nici un licitator, licitaţia se va repeta după trecerea a cel puţin 15 zile de la data organizarii precedentei licitatii, iar preţul initial va fi diminuat cu până la 20%. Dacă se prezinta un singur licitator a cărui oferta este corespunzătoare, se procedeaza potrivit lit. a), preţul de pornire fiind preţul initial, diminuat;c) în cazul în care nici la a doua licitaţie nu se prezinta nici un licitator, licitaţia va fi reluata după cel puţin 5 zile, iar preţul va fi diminuat cu până la 40% faţă de prima licitaţie (preţul de pornire). Dacă se prezinta un singur licitator a cărui oferta este corespunzătoare, se procedeaza potrivit lit. a), preţul de pornire fiind preţul initial, diminuat;d) în cazul în care nici de această dată nu s-a prezentat cel puţin un licitator, comisia de licitaţie informeaza în scris ordonatorul de credite care are în administrare bunurile, pentru ca acesta sa dispună măsuri în vederea valorificarii acestora potrivit prevederilor art. 1 lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 95/1999 cu privire la valorificarea bunurilor scoase din functiune, aflate în administrarea instituţiilor publice de aparare, ordine publică şi siguranţa naţionala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 28/2001, sau casarea respectivelor bunuri, după caz.(2) Pentru bunurile care fac obiectul Ordonantei Guvernului nr. 122/1998 privind acumularea, scoaterea şi improspatarea produselor din rezervele proprii ale fortelor destinate apararii naţionale, aprobata prin Legea nr. 50/1999, cu modificările şi completările ulterioare, se va proceda după cum urmeaza:a) în cazul în care la licitaţie nu s-au prezentat minimum 2 licitatori, se incheie proces-verbal de constatare, urmand ca licitaţia să se repete, după cel mult 15 zile de la stabilirea de către structura specializata a noilor condiţii de valorificare;b) în situaţia în care preţul rezultat în urma procedurilor de valorificare la extern se situeaza sub preţul de pornire determinat de comisia de evaluare, valorificarea la acest pret se va efectua numai cu aprobarea ordonatorului principal de credite, iar influentele negative determinate de eventualele diferente de pret se vor suporta din fondurile bugetare alocate în anul următor pentru reintregirea, completarea şi cresterea nivelurilor rezervelor proprii.(3) În situaţia în care după a treia licitaţie bunurile nu au fost adjudecate, organizatorul licitaţiei informeaza în scris structura specializata, pentru ca aceasta sa dispună măsuri în vederea scoaterii din functiune sau declasarea şi valorificarea prin transmitere fără plata ori casarea, după caz, a bunurilor.
 + 
Articolul 29(1) Organizatorul licitaţiei poate să anuleze licitaţia, până la închiderea acesteia, în una dintre urmatoarele situaţii:a) nici un licitator nu a oferit preţul de pornire;b) nu au fost intrunite condiţiile de calificare de nici unul dintre licitatori;c) nu a fost asigurat nivelul corespunzător al concurentei în urma descalificarii unor licitatori.(2) Decizia de anulare a licitaţiei obliga organizatorul sa comunice în scris tuturor participantilor urmatoarele date:a) încetarea obligaţiilor pe care acestia şi le-au asumat prin depunerea documentelor;b) motivul anularii procedurii;c) restituirea garantiei de participare, cu excepţia situaţiei prevăzute la alin. (1) lit. a).
 + 
Secţiunea a 2-aValorificare prin selecţie de oferte + 
Articolul 30(1) Procedura selectiei de oferte de pret se aplică la valorificarea bunurilor prevăzute la art. 5 şi consta în solicitarea, fără publicarea unui anunt în acest sens, a unor oferte de pret de la cel puţin 2 potentiali cumpărători.(2) Invitatiile de participare la aceasta procedura trebuie să conţină cel puţin urmatoarele elemente:a) obiectul selectiei de oferte;b) modalitatea de transmitere a ofertei;c) cantitatea oferita;d) preţul minim de incepere a procedurii;e) informaţii privind starea bunurilor ce fac obiectul valorificarii;f) locul şi termenul limita de prezentare a ofertei;g) data şi locul depunerii garantiei de participare la selecţia de oferte.(3) Fiecare ofertant are voie să prezinte o singura oferta de pret, pe care nu o poate schimba.(4) Ofertele de pret se depun sau se transmit la sediul organizatorului procedurii de valorificare, semnate de către ofertant, în plic inchis şi sigilat.(5) Cuantumul garantiei de participare reprezinta 5-10% din preturile initiale de vanzare stabilite în urma evaluării bunurilor.
 + 
Articolul 31(1) Conducatorul unităţii organizatoare numeste, cu cel puţin 30 de zile înainte de data desfăşurării selectiei de oferte, comisia de selecţie formata din minimum 3 membri cu experienta profesionala şi probitate morala, în urmatoarea componenta:a) preşedintele comisiei de selecţie;b) secretarul comisiei de selecţie;c) membri -specialisti în domeniile logistic, financiar şi juridic.(2) Nu pot face parte din comisia de selecţie membrii comisiei de evaluare a bunurilor respective.(3) Comisia de selecţie are obligaţia de a deschide ofertele la data şi în locul indicate în invitaţia de participare. Ofertele sunt analizate în prezenta tuturor membrilor comisiei, iar rezultatul se consemneaza într-un proces-verbal.
 + 
Articolul 32(1) În cadrul sedintei de deschidere a ofertelor comisia de selecţie verifica modul de respectare a regulilor formale de depunere şi prezentare a ofertelor şi a documentelor care le însoţesc.(2) Plicurile vor fi deschise de preşedintele comisiei de selecţie, care are obligaţia de a anunta urmatoarele informaţii:a) denumirea (numele) ofertanţilor;b) retragerile de oferte;c) existenta documentelor solicitate;d) preţul oferit;e) orice alte detalii şi precizări pe care comisia de selecţie le considera necesare.
 + 
Articolul 33Comisia de selecţie are obligaţia de a evalua toate ofertele corespunzătoare şi, în urma acestei evaluari, de a stabili oferta castigatoare.
 + 
Articolul 34Evaluarea ofertelor se va face pe baza criteriului "preţul cel mai mare" şi se va realiza prin compararea preturilor fiecarei oferte. Se va întocmi clasamentul, în ordinea descrescatoare a preturilor, stabilindu-se astfel oferta castigatoare.
 + 
Articolul 35Contractul de vanzare-cumparare se incheie cu ofertantul care a oferit preţul cel mai mare.
 + 
Articolul 36(1) Eventualele contestatii formulate de participantii la selecţie se depun la sediul organizatorului selectiei, în termen de 24 de ore de la incheierea acesteia.(2) Organizatorul selectiei este obligat sa solutioneze contestaţiile în termen de 5 zile lucratoare de la depunerea acestora.
 + 
Articolul 37(1) Castigatorul selectiei este obligat să semneze contractul de vanzare-cumparare şi sa achite integral preţul bunului adjudecat, în termen de 10 zile de la data selectiei. În cazul neprezentarii pentru semnarea contractului castigatorul pierde garantia de participare.(2) Dacă s-a formulat o contestaţie la selecţie, contractul de vanzare-cumparare va fi semnat în termen de 5 zile de la solutionarea acesteia.
 + 
Articolul 38În cazul în care până la data stabilita nu se primesc oferte la preţul de evaluare, se va incheia un proces-verbal de constatare, iar bunurile se vor valorifica potrivit prevederilor art. 1 lit. b) şi c) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 95/1999, aprobata cu modificari prin Legea nr. 28/2001.
 + 
Secţiunea a 3-aValorificarea prin negociere directa + 
Articolul 39Valorificarea prin negociere directa se aplică la bunurile prevăzute la art. 5 sau, în cazul aplicarii procedurii selectiei de oferte, când mai mulţi ofertanti ofera acelasi pret, egal sau mai mare decat cel de evaluare a bunului, situaţie în care comisia de selecţie va organiza sedinta de negociere în cel mult 10 zile de la organizarea selectiei.
 + 
Articolul 40Negocierea directa se desfăşoară după cum urmeaza:a) consultarea ofertantului, negocierea pretului şi stabilirea prevederilor finale privind conţinutul clauzelor contractuale, intocmindu-se în acest sens un proces-verbal care se semneaza de către ambele părţi;b) incheierea contractului de vanzare-cumparare.
 + 
Articolul 41Preţul negociat nu poate fi mai mic decat cel initial de pornire.
 + 
Secţiunea a 4-aTransmiterea fără plata––––-Secţiunea a 4-a a fost introdusa prin pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005. + 
Articolul 41^1(1) Bunurile care nu au fost valorificate prin procedurile prevăzute la art. 6 pot fi transmise fără plata la alte institutii publice sau la unităţi de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România, în condiţiile legii.(2) Publicitatea în vederea transmiterii fără plata a bunurilor scoase din functiune se realizează de către ordonatorul de credite care are în administrare respectivele bunuri.––––-Art. 41^1 a fost introdus prin pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005.Alin. (1) al art. 41^1 a fost modificat prin pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 41^2(1) Solicitarile de preluare fără plata a bunurilor scoase din functiune se adreseaza direct ordonatorului de credite care le administreaza.(2) Solicitarile de preluare fără plata a bunurilor scoase din functiune, emise de autorităţile administraţiei publice locale, avizate de prefect, vor fi insotite de hotărârea consiliului local sau a consiliului judetean, după caz, din care să reiasă necesitatea şi destinaţia bunurilor respective.(3) Cererile se analizeaza şi se aproba de ordonatorul de credite, în ordinea depunerii lor.––––-Art. 41^2 a fost introdus prin pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005.
 + 
Articolul 41^3După realizarea efectiva a transmiterii fără plata a mijloacelor fixe, ordonatorul de credite care le-a preluat are obligaţia să le introduca în evidenţa contabilă şi, în termen de 15 zile de la receptie, sa remita transmitatorului o copie a actului de luare în evidenta, pe a cărui baza acesta le scoate din evidenta.––––-Art. 41^3 a fost introdus prin pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005.
 + 
Articolul 41^4(1) Animalele de serviciu şi de reproductie care, potrivit constatarilor personalului ce indeplineste atribuţii de medic veterinar oficial pentru unitatile Ministerului Administraţiei şi Internelor, şi-au pierdut aptitudinile specifice şi nu au fost valorificate conform prevederilor prezentului regulament vor putea fi cedate cu titlu gratuit către persoane fizice sau juridice, în termen de 15 zile de la data parcurgerii procedurilor de valorificare.(2) Unitatea care detine în evidenta animalele prevăzute la alin. (1) asigura, atât la sediul unităţii, cat şi într-un ziar de mare tiraj, publicarea ofertei pentru cedarea cu titlu gratuit.(3) Cedarea cu titlu gratuit a animalelor prevăzute la alin. (1) se efectueaza în condiţii stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor.(4) Masurile privind animalele de serviciu şi de reproductie care au contractat boli incurabile ori tare fizice sau care nu au putut fi cedate cu titlu gratuit potrivit alin. (1)-(3) vor fi stabilite, potrivit constatarilor proprii, de către personalul de specialitate prevăzut la alin. (1), cu respectarea prevederilor legale privind protectia animalelor.––––-Art. 41^4 a fost introdus prin pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Secţiunea a 5-aOrganizarea şi desfăşurarea procedurii de valorificare directa fără organizarea de licitaţie––––-Secţiunea a 5-a a fost introdusa prin pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006. + 
Articolul 41^5Valorificarea directa fără organizarea de licitaţie consta în schimbarea bunului material cu altul nou, având aceeasi destinatie şi caracteristici tehnico-functionale cel puţin egale cu ale bunului schimbat, aceasta schimbare fiind supusă acceptarii producătorului sau a altui ofertant.––––-Art. 41^5 a fost introdus prin pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 41^6Valorificarea directa fără organizare de licitaţie poate fi aprobata, înainte de desfăşurarea altei proceduri, de către ordonatorul principal de credite, la propunerea motivata, transmisa pe cale ierarhica de ordonatorul de credite în a cărui administrare nemijlocita se afla acestea, conform instructiunilor ministrului administraţiei şi internelor.––––-Art. 41^6 a fost introdus prin pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Capitolul 4Dispozitii finale + 
Articolul 42Bunurile care nu au fost vandute prin licitaţie, selecţie de oferte sau negociere directa, valorificate direct fără organizarea de licitaţie ori care nu au fost transmise fără plata altor institutii publice sau unităţilor de cult aparţinând cultelor religioase recunoscute din România pot fi valorificate, cu aprobarea ordonatorului de credite al unităţii care le are în administrare, prin operatori economici autorizati care au ca obiect de activitate achizitionarea de materiale refolosibile.––––-Art. 42 a fost modificat prin pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 43Bunurile care nu au putut fi valorificate sau cedate cu titlu gratuit în condiţiile prezentului regulament vor fi casate conform reglementarilor în vigoare.––––-Art. 43 a fost modificat prin pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.353 din 27 septembrie 2006 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 12 octombrie 2006.
 + 
Articolul 44Veniturile realizate din valorificarea bunurilor potrivit prezentului regulament au destinaţia prevăzută de dispozitiile legale în vigoare.––––-Art. 44 a fost modificat prin pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 542 din 9 iunie 2005 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 544 din 27 iunie 2005.─────────────────

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x