REGULAMENT din 22 noiembrie 2013

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 751 din 4 decembrie 2013
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 33 22/02/2024
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 22/11/2013
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 33 22/02/2024





Notă
Aprobat prin Ordinul nr. 160 din 22 noiembrie 2013, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 751 din 4 decembrie 2013.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Institutul de Studii pentru Ordine Publică, denumit în continuare Institut, face parte din sistemul național de învățământ și este înființat în baza Hotărârii Guvernului nr. 1.678/2008 privind înființarea Institutului de Studii pentru Ordine Publică în subordinea Ministerului Afacerilor Interne și pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică și efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările ulterioare.(2)Institutul este structură specializată de învățământ, subordonată Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI, și coordonată de secretarul general al MAI.(3)Institutul desfășoară activități de formare profesională a personalului MAI, studii și analize în domeniul ordinii publice.(4)Institutul asigură pregătirea managerială pentru personalul MAI.(la 08-01-2015,
Alin. (4) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 2(1)Structura organizatorică a Institutului este aprobată prin ordin al ministrului afacerilor interne.(2)Organigrama Institutului este prevăzută în anexa nr. 1.(3)Institutul cooperează cu unitățile centrale ale MAI, inspectoratele generale (similare), structurile și instituțiile aflate în subordinea/coordonarea MAI, instituțiile de învățământ militare din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională și civile, naționale și internaționale, în scopul îndeplinirii obiectivelor, conform diagramei de relații prezentate în anexa nr. 2. + 
Articolul 3Sistemul cursurilor, structura, dinamica, durata activităților de formare profesională continuă, modalitatea de finalizare a cursurilor și, după caz, selecția cursanților se stabilesc de către MAI, prin Direcția generală management resurse umane, denumite în continuare DGMRU, în baza propunerilor structurilor interesate.(la 08-01-2015,
Art. 3 a fost modificat de lit. a) și b) ale pct. 26 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015, prin înlocuirea unor sintagme.
)
 + 
Articolul 4(1)Institutul are personalitate juridică, directorul având calitatea de ordonator terțiar de credite în finanțarea directă a ordonatorului principal de credite.(2)Pentru îndeplinirea obiectivelor generale și atribuțiilor specifice, Institutul încheie, în condițiile legii, acorduri, protocoale și parteneriate cu instituții și organizații, în vederea organizării, desfășurării și implementării unor programe și activități de formare profesională, elaborării unor studii și analize în domeniul ordinii publice, editării de publicații și organizării de evenimente profesionale, științifice, culturale și sportive.
 + 
Articolul 5(1)Formarea profesională se organizează și se desfășoară în cadrul Institutului, conform Graficului anual al programelor de formare profesională pentru personalul MAI, denumit în continuare Grafic, și se aprobă de către secretarul general al MAI.(2)Proiectul Graficului prevăzut la alin. (1) este întocmit de către Institut, potrivit precizărilor DGMRU și solicitărilor structurilor beneficiare, după identificarea și analiza nevoilor de pregătire ale personalului MAI.(la 08-01-2015,
Alin. (2) al art. 5 a fost modificat de lit. b) a pct. 26 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015, prin înlocuirea unei sintagme.
)
(3)Activitățile de formare profesională organizate și desfășurate de Institut sunt adresate personalului MAI, beneficiarul direct al serviciilor educaționale, precum și altor categorii de personal din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională.
 + 
Articolul 6Formarea profesională organizată și desfășurată în Institut se finalizează cu certificarea cunoștințelor și competențelor dobândite, conform prevederilor legale în vigoare, după cum urmează:a)Certificat de absolvire – pentru absolvenții cursurilor prevăzute cu probă de evaluare și durata de cel puțin două săptămâni, cu recunoaștere numai în cadrul MAI;b)Certificat de absolvire – pentru absolvenții programelor de formare profesională continuă, prevăzute cu examen de absolvire, autorizate de către Autoritatea Națională pentru Calificări, denumită în continuarea ANC, cu recunoaștere națională, indiferent de durată;c)Adeverințe de participare – pentru participanții la activitățile/cursurile de formare profesională continuă cu durata mai mică de două săptămâni.
 + 
Capitolul IIOrganizarea Institutului + 
Articolul 7Institutul are următoarea structură organizatorică:1.conducerea;2.Compartimentul juridic;3.Compartimentul control;4.Catedra formare profesională continuă;5.Catedra management;(la 28-05-2019,
Punctul 5. din Articolul 7 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
6.Catedra limbi străine și pregătire misiuni internaționale;7.Serviciul metodică și proiectare didactică;8.Compartimentul studii și analize;9.Compartimentul implementare proiecte cu finanțare externă;10.Biroul resurse umane;11.Biroul management operațional și securitate sediu;12.Compartimentul financiar-contabilitate;13.Compartimentul secretariat și documente clasificate;14.Compartimentul achiziții;15.Structura de securitate organizată la nivel compartiment;16.Biroul administrare patrimoniu imobiliar și investiții;17.Biroul intendență;18.Biroul tehnic.(la 05-09-2016,
Art. 7 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
 + 
Articolul 8Atribuțiile și responsabilitățile care îi revin personalului din cadrul structurilor Institutului sunt detaliate în fișele posturilor, documente elaborate în conformitate cu prevederile legale. + 
Articolul 9Relațiile din cadrul Institutului sunt:a)relații ierarhice – de conducere sau subordonare;b)relații de cooperare – stabilite între structurile organizatorice. + 
Articolul 10Pentru atingerea obiectivelor stabilite, conducerea Institutului coordonează deciziile și acțiunile structurilor organizatorice având la bază un proces activ de consultare a șefilor structurilor organizatorice din Institut și personalului de execuție prin ședințe de analiză, informare, raportare și întâlniri de lucru. + 
Articolul 11(1)Informațiile utilizate în cadrul Institutului privesc buna funcționare și executare a acțiunilor/activităților desfășurate, respectiv dezvoltarea Institutului în mediul în care acționează.(2)Informațiile de funcționare, precum și cele de evoluție, provenite din mediul intern și extern, se produc, se colectează, se prelucrează, se difuzează, se utilizează și se exploatează în cadrul Institutului, după care se clasează și se arhivează în Institut sau, după caz, se transmit instituțiilor interesate din cadrul MAI și terților, conform reglementărilor legale și procedurilor aprobate la nivelul MAI și al Institutului.
 + 
Capitolul IIIAtribuțiile Institutului + 
Articolul 12(1)Institutul este structură specializată de învățământ din cadrul MAI, face parte din sistemul național de învățământ și asigură formarea profesională a personalului MAI, prin activități de formare profesională, pregătire managerială, precum și elaborarea de studii și analize în domeniul ordinii publice, pentru a sprijini îndeplinirea atribuțiilor și misiunilor MAI".(la 08-01-2015,
Alin. (1) al art. 12 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
(2)Formarea profesională este orientată pe dezvoltarea competențelor-cheie și a competențelor specifice domeniilor de activitate ale MAI.
 + 
Articolul 13Institutul are ca obiective generale:a)asigurarea calității formării profesionale prin cursurile/programele livrate personalului MAI;b)dezvoltarea capacității de planificare strategică și operațională a personalului de decizie din MAI prin organizarea și desfășurarea programelor de formare managerială în cadrul Institutului;c)elaborarea de studii și analize în domeniul ordinii publice în scopul eficientizării activității manageriale;d)abrogată;(la 08-01-2015,
Lit. d) a art. 13 a fost abrogată de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 14Institutul îndeplinește următoarele atribuții generale:a)organizează și desfășoară activități de formare profesională destinate personalului MAI, conform legislației naționale privind formarea profesională a adulților, ordinelor și instrucțiunilor ministrului afacerilor interne ce vizează pregătirea continuă și regulile de evoluție în cariera profesională, stabilite pentru categoriile de personal din MAI;b)organizează și desfășoară activități de formare profesională în domeniul managementului tactic, pentru personalul MAI;(la 08-01-2015,
Lit. b) a art. 14 a fost modificată de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
c)efectuează studii și analize în domeniul ordinii publice în cadrul unor echipe interdisciplinare și interinstituționale;d)inițiază și derulează parteneriate și proiecte, organizează, desfășoară și participă la conferințe, simpozioane, seminare, întruniri, mese rotunde cu caracter profesional, științific și cultural, workshopuri, convocări, dezbateri și schimburi de experiență profesională în colaborare cu instituții similare naționale și internaționale;e)adoptă politici, strategii și desfășoară acțiuni/activități necesare funcționării, îmbunătățirii continue și dezvoltării sistemelor de management implementate în cadrul acestuia, conform prevederilor legale și standardelor în vigoare.
 + 
Capitolul IVConducerea Institutului + 
Articolul 15(1)Institutul este condus de un director, ajutat de 2 directori adjuncți.(2)Pentru îndeplinirea obiectivelor Institutului și a atribuțiilor specifice, conducerea aplică principiile responsabilității manageriale pentru utilizarea fondurilor publice și administrarea patrimoniului public în condiții de economicitate, eficiență și eficacitate.
 + 
Articolul 16(1)Directorul Institutului este șef direct al întregului personal.(2)Directorul Institutului se subordonează, pe linie ierarhică, nemijlocit secretarului general adjunct al MAI și direct, secretarului general al MAI.(3)Directorii adjuncți se subordonează pe linie ierarhică nemijlocit directorului.(4)Ierarhizarea funcțiilor din Institut este prevăzută în statul de organizare.(5)Conducerea structurilor organizatorice ale Institutului se exercită de către șefii nominalizați în statul de organizare, iar în lipsa acestora, de către înlocuitorii desemnați prin dispoziția directorului. + 
Articolul 17(1)Directorul răspunde în fața conducerii MAI de întreaga activitate pe care o desfășoară Institutul, potrivit prevederilor fișei postului.(2)În exercitarea actului de conducere, directorul Institutului emite dispoziții cu caracter obligatoriu pentru personalul din subordine, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.(3)Directorul poate delega o parte din atribuțiile/ competențele ce îi revin personalului de conducere aflat în subordonare nemijlocită sau directă, prin dispoziție, conform prevederilor legale în vigoare.(4)În lipsa directorului, prerogativele acestuia sunt îndeplinite de către unul dintre directorii adjuncți, desemnat, sau înlocuitorul legal.(la 28-05-2019,
Articolul 17 din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
 + 
Articolul 18(1)Directorii adjuncți răspund de activitatea structurilor aflate în coordonare și îndrumare, potrivit prevederilor fișelor posturilor.(2)Directorul adjunct pentru învățământ este reprezentant al managementului calității și îndeplinește atribuțiile potrivit prevederilor fișei postului.(3)Directorul adjunct pentru logistică îndeplinește atribuțiile potrivit fișei postului și asigură implementarea măsurilor de protecție a informațiilor clasificate deținute de Institut, în calitate de șef al structurii de securitate.(la 28-05-2019,
Articolul 18 din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
 + 
Articolul 19La nivelul conducerii sunt organizate următoarele structuri cu atribuții de conducere:a)Consiliul de conducere;b)Consiliul de învățământ. + 
Articolul 20Consiliul de conducere este format din personalul cu funcții de conducere și are rol deliberativ și decizional în procesul managerial. + 
Articolul 21Atribuțiile principale ale Consiliului de conducere sunt următoarele:a)asigură respectarea prevederilor legale în vigoare;b)aprobă proiectul de dezvoltare instituțională, după dezbaterea și avizarea sa în Consiliul de învățământ, precum și alte documente proiective;c)hotărăște politica de gestionare a resurselor alocate Institutului, conform prevederilor legale în vigoare;d)aprobă Regulamentul intern, după ce a fost dezbătut și avizat în Consiliul de învățământ;e)validează raportul de evaluare internă privind calitatea educației și formării profesionale în Institut;f)își asumă răspunderea pentru performanțele Institutului, alături de director. + 
Articolul 22(1)Președintele Consiliului de conducere este directorul Institutului.(2)Președintele Consiliului de conducere numește, prin dispoziția zilnică, secretarul Consiliului de conducere din cadrul Compartimentului secretariat și documente clasificate, care are atribuția de a tehnoredacta procesele-verbale ale ședințelor.(la 05-09-2016,
Alin. (2) al art. 22 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
(3)Ședințele pot fi înregistrate audio-video, cu acordul membrilor Consiliului de conducere.(4)Consiliul de conducere se întrunește în ședințe ordinare (care au loc lunar) sau în ședințe extraordinare ori de câte ori este necesar, la solicitarea directorului sau a unei treimi din membrii acestuia și este legal constituit în prezența a cel puțin 2/3 din numărul membrilor săi.(5)Hotărârile Consiliului de conducere se iau prin vot, cu jumătate plus unu din numărul membrilor prezenți.(6)La ședințele consiliului de conducere pot participa, cu statut de invitați, persoana desemnată de sindicatul reprezentativ la nivelul Institutului și reprezentantul Corpului Național al Polițiștilor.
 + 
Articolul 23(1)Consiliul de învățământ este alcătuit din instructori de poliție, ofițeri specialiști (formatori) și ofițeri specialiști din cadrul Serviciului metodică și proiectare didactică și are rol deliberativ și decizional în procesul formării profesionale.(la 08-01-2015,
Alin. (1) al art. 23 a fost modificat de lit. c) a pct. 26 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015, prin înlocuirea unei sintagme.
)
(2)Președintele Consiliului de învățământ este directorul adjunct pentru învățământ, iar secretar este șeful Serviciului metodică și proiectare didactică.(la 08-01-2015,
Alin. (2) al art. 23 a fost modificat de lit. c) a pct. 26 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015, prin înlocuirea unei sintagme.
)
(3)Directorul Institutului are statutul de invitat permanent al Consiliului de învățământ.(4)Personalul nedidactic și didactic auxiliar participă la ședințele Consiliului de învățământ atunci când se discută probleme referitoare la activitatea acestuia, la invitația secretarului cu acordul președintelui consiliului.
 + 
Articolul 24Consiliul de învățământ are următoarele atribuții:a)gestionează și asigură calitatea educației și formării profesionale;b)dezbate, avizează și propune spre aprobare proiectul de dezvoltare instituțională al Institutului;c)dezbate și avizează regulamentul intern al Institutului în ședința la care participă cel puțin două treimi din numărul total al membrilor;d)dezbate și avizează, în domeniul de competență, rapoartele privind implementarea documentelor de planificare strategică și operațională ale Institutului;e)dezbate, avizează și propune spre aprobare documentele de proiectare, organizare, planificare și desfășurare a procesului de formare;f)propune spre aprobare directorului Institutului instructorii de poliție/ofițerii specialiști (formatori) membri în Comisia pentru evaluarea și asigurarea calității;g)dezbate și stabilește principalele măsuri pentru modernizarea și creșterea eficienței procesului instructiv-educativ;h)analizează modul în care se realizează pregătirea de specialitate și psihopedagogică a instructorilor de poliție/ofițerilor specialiști (formatori) și stabilește măsurile de perfecționare;i)analizează rezultatele obținute de cursanți în procesul de formare;j)analizează situația cursanților care urmează a fi eliminați de la cursuri;k)analizează rezultatele chestionarelor de feedback aplicate participanților la cursurile/programele de formare și stabilește măsurile ce se impun pentru creșterea calității actului didactic și înlăturarea eventualelor aspecte negative sesizate.
 + 
Articolul 25(1)Componența Consiliului de învățământ se stabilește la începutul fiecărui an, se înscrie în Dispoziția de învățământ a directorului Institutului și se actualizează ori de câte ori intervin modificări în rândul instructorilor de poliție, ofițerilor specialiști (formatori), respectiv al ofițerilor Serviciului metodică și proiectarea didactică.(la 08-01-2015,
Alin. (1) al art. 25 a fost modificat de lit. c) a pct. 26 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015, prin înlocuirea unei sintagme.
)
(2)Consiliul de învățământ se întrunește în ședințe ordinare (care au loc trimestrial) sau în ședințe extraordinare, ori de câte ori directorul și/sau directorul adjunct pentru învățământ consideră necesar.(3)Lucrările Consiliului de învățământ se desfășoară în prezența a cel puțin două treimi din numărul total al membrilor consiliului.(4)Hotărârile se iau prin vot deschis sau secret, în funcție de opțiunea membrilor participanți cu votul a cel puțin jumătate plus unu din numărul total al acestora.(5)Secretarul are atribuția de a tehnoredacta procesele-verbale ale ședințelor.(6)Ședințele pot fi înregistrate audiovideo, cu acordul membrilor Consiliului de învățământ.(7)La ședințele Consiliului de învățământ pot fi invitați, în funcție de tematica dezbătută, reprezentanți ai beneficiarilor direcți și indirecți ai serviciilor de formare profesională livrate de Institut, precum și parteneri sociali.
 + 
Articolul 26În cadrul Institutului, activitățile de interes general pentru întregul personal se înscriu în dispozițiile zilnice ale directorului Institutului, elaborate pe baza proiectelor de referate întocmite de persoanele/structurile care gestionează domeniul de interes, conform reglementărilor în vigoare.
 + 
Capitolul VAtribuțiile structurilor organizatorice + 
Articolul 27(1)Compartimentul juridic se subordonează direct directorului Institutului și are ca obiectiv specific asigurarea asistenței juridice în cadrul Institutului. (2)Compartimentul juridic îndeplinește următoarele atribuții specifice: a)elaborează sau, după caz, colaborează la elaborarea proiectelor de acte normative din domeniul de activitate al Institutului;b)analizează și formulează observații și propuneri asupra proiectelor de acte normative inițiate de structurile MAI sau alte autorități publice, transmise spre consultare Institutului;c)susține proiectele de acte normative din domeniul de activitate al Institutului, precum și propunerile și observațiile formulate, în raporturile cu alte autorități, organisme sau comisii, potrivit competențelor;d)formulează propuneri și observații, motivate juridic, sau avizează sub aspectul legalității proiecte de acte normative care se emit la nivelul Institutului, proiecte ale documentelor de cooperare/colaborare propuse de Institut ori transmise, spre consultare, acestuia;e)reprezintă și apără interesele legitime ale Institutului în fața instanțelor de judecată și a altor organe de jurisdicție, organelor Ministerului Public, autorităților administrației publice, precum și în cadrul oricăror proceduri prevăzute de lege, în cauzele în care acesta este citat/parte;f)formulează și introduce plângeri prealabile/contestații, acțiuni, depune întâmpinări și răspunsuri la întâmpinări, dă răspunsuri la interogatorii, exercită căi de atac, propune conducerii Institutului renunțarea la acțiuni și căi de atac, exercită orice mijloace legale de apărare a drepturilor și intereselor legitime ale Institutului la instanțele judecătorești și la alte organe de jurisdicție, în cauzele în care acesta este citat/parte;g)sesizează conducerea Institutului cu privire la deficiențele constatate ca urmare a soluționării litigiilor la instanțele judecătorești sau la alte organe de jurisdicție, pentru luarea măsurilor de înlăturare și asigurarea legalității și a ordinii de drept;h)ia măsuri pentru obținerea titlurilor executorii în cauzele în care Institutul este parte, pe care le trimite autorităților competente/structurilor competente pentru punere în executare, potrivit legii;i)acordă asistență juridică, în problematici care privesc activitatea Institutului, conducerii acestuia;j)pregătește sau examinează, sub aspectul legalității, documentația care stă la baza deciziilor conducerii Institutului;k)avizează pentru legalitate proiecte de contracte, înțelegeri sau alte acte juridice care angajează răspunderea juridică a Institutului, proiecte de acte cu caracter individual care se emit sau se semnează de directorul Institutului, precum și alte acte care pot angaja răspunderea patrimonială a instituției;l)elaborează puncte de vedere referitoare la interpretarea unor dispoziții legale și acordă asistență și consultații cu caracter juridic pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu;m)acordă asistență juridică consiliilor de disciplină, la cererea acestora;n)participă, în cazuri justificate, în comisiile de evaluare constituite pentru atribuirea contractelor de achiziție publică sau a acordurilor-cadru;o)formulează puncte de vedere sau proiecte de răspuns la petițiile repartizate de conducerea Institutului;p)formulează puncte de vedere sau proiecte de răspuns la interpelările și întrebările adresate de senatori sau deputați ministrului afacerilor interne și prim-ministrului ori la petiții, la solicitarea structurilor MAI;q)formulează propuneri și observații, motivate juridic, la propunerile legislative care privesc activitatea Institutului.(la 28-05-2019,
Articolul 27 din Capitolul V a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
 + 
Articolul 27^1Compartimentul control se subordonează direct directorului Institutului și are ca obiective specifice:a)creșterea eficacității activităților desfășurate la nivelul Institutului, precum și prevenirea apariției unor deficiențe și disfuncții în cadrul acestuia, prin executarea unor activități specifice controlului, potrivit legii;b)dezvoltarea și îmbunătățirea continuă a sistemului de control intern/managerial implementat în Institut.(la 05-09-2016,
Art. 27^1 a fost introdus de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
 + 
Articolul 27^2Compartimentul control îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)organizează și execută controale la structurile din cadrul Institutului, conform planificării sau dispozițiilor conducerii, potrivit normelor legale;(la 28-05-2019,
Litera a) din Articolul 27^2 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
b)monitorizează stadiul implementării măsurilor dispuse/aprobate de conducere, în urma desfășurării controalelor și verificărilor efectuate la structurile din cadrul Institutului;c)verifică modul de punere în aplicare de către structurile din cadrul Institutului a prevederilor actelor normative aflate în domeniul de competență;d)efectuează, după caz, cercetarea administrativă în vederea stabilirii răspunderii materiale a personalului pentru prejudiciile cauzate Institutului, în cazurile constatate/repartizate spre soluționare;e)verifică și formulează proiectul de răspuns pentru petițiile/sesizările din competența de soluționare a Institutului;f)coordonează, monitorizează și îndrumă metodologic activitățile de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial implementat în Institut;g)inițiază/participă la realizarea unor studii și analize privind cauzele disfuncțiilor și deficiențelor constatate în activitatea structurilor evaluate, în scopul îmbunătățirii activităților acestora.h)asigură elaborarea planului anual de controale și gestionează documentația aferentă; (la 28-05-2019,
Articolul 27^2 din Capitolul V a fost completat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
i)gestionează documentația rezultată în urma desfășurării în Institut a auditurilor publice interne și a controalelor executate de către structurile de specialitate din MAI și alte organisme abilitate.(la 28-05-2019,
Articolul 27^2 din Capitolul V a fost completat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
(la 05-09-2016,
Art. 27^2 a fost introdus de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
 + 
Articolul 28Catedra formare profesională continuă se subordonează direct directorului Institutului și nemijlocit directorului adjunct pentru învățământ și are ca obiectiv specific formarea și dezvoltarea de competențe în specialitățile structurilor MAI.(la 05-09-2016,
Art. 28 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
 + 
Articolul 29(1)Catedra formare profesională continuă îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)desfășoară programe de formare profesională inițială, potrivit specificului funcțiilor/posturilor MAI, și participă la organizarea acestora;b)desfășoară programe de formare profesională inițială pentru personalul poliției locale și participă la organizarea acestora;c)desfășoară programe de formare profesională pentru dezvoltarea carierei și participă la organizarea acestora;d)desfășoară activități în cadrul comisiilor metodice, elaborează conținuturile didactice necesare desfășurării procesului de formare și le dezvoltă în funcție de evoluția situației operative, a domeniului de activitate și cerințelor beneficiarilor;e)implementează elemente curriculare ale Colegiului European de Poliție, conform competențelor catedrei;f)desfășoară activități de documentare, participă la cursuri/programe de formare și manifestări științifice;g)participă la elaborarea studiilor și analizelor în colaborare cu structura de specialitate din Institut;h)elaborează documentația necesară în vederea autorizării/reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu alte structuri din cadrul Institutului, conform competențelor;(la 28-05-2019,
Litera h) din Alineatul (1) , Articolul 29 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
i)inițiază protocoale de colaborare cu parteneri instituționali și organizaționali în vederea dezvoltării programelor aflate în competență;j)acordă asistență de specialitate altor structuri MAI, la solicitarea acestora.
(2)Pentru desfășurarea programelor de formare profesională pentru dezvoltarea carierei, prevăzute la alin. (1) lit. c), Catedra formare profesională continuă organizează următoarele cursuri:a)cursuri de capacitate profesională, cursuri de capacitate și cursuri de perfecționare în specialitate pentru obținerea/acordarea unor grade profesionale/militare;b)cursuri pentru schimbarea specialității/profilului de muncă;c)cursuri de specialitate/cursuri de perfecționare în domeniile:(i)pregătire polițienească: ordine publică, circulație rutieră, combaterea criminalității organizate, criminalitate economică, criminalistică și altele;(ii)respectarea și apărarea drepturilor omului în activitățile structurilor MAI;(iii)pregătire fizică, autoapărare și arte marțiale;(iv)însușirea cunoștințelor și formarea deprinderilor necesare privind executarea ședințelor de tragere specifice personalului MAI;(v)protejarea datelor cu caracter personal și a informațiilor clasificate;(vi)etică și deontologie profesională;(vii)alte domenii de interes.(la 05-09-2016,
Art. 29 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
 + 
Articolul 30Catedra management se subordonează direct directorului Institutului și nemijlocit directorului adjunct pentru învățământ și are ca obiective specifice:(la 28-05-2019,
Partea introductivă a articolului 30 din Capitolul V a fost modificată de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
a)formarea de competențe manageriale pentru nivel operațional și dezvoltarea celor corespunzătoare nivelului tactic; (la 28-05-2019,
Litera a) din Articolul 30 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
b)actualizarea cunoștințelor și formarea de competențe pe linii conexe de muncă, în sprijinul specializării;(la 28-05-2019,
Litera b) din Articolul 30 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
c)dezvoltarea și îmbunătățirea continuă a competențelor de comunicare intra/interpersonală, instituțională și de reprezentare prin intermediul unor programe specifice.(la 05-09-2016,
Art. 30 a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
 + 
Articolul 31Catedra management îndeplinește următoarele atribuții specifice:(la 28-05-2019,
Partea introductivă a articolului 31 din Capitolul V a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
a)desfășoară programele de formare profesională continuă, de specializare/perfecționare, în domeniile managementului, managementului de proiect și accesării fondurilor europene, și participă la organizarea acestora;b)desfășoară programele de formare profesională continuă, de specializare/perfecționare, în domeniul analizei informațiilor, și participă la organizarea acestora;c)desfășoară programele de formare profesională continuă, de specializare/perfecționare, în domeniul relațiilor publice și comunicării, comunicării inter/intrainstituționale, formării de formatori, dezvoltării personale etc., și participă la organizarea acestora;d)desfășoară activități în cadrul comisiilor metodice, elaborează conținuturile didactice necesare desfășurării procesului de formare și le dezvoltă în funcție de modificările legislative cu incidență în domeniu și de cerințele beneficiarilor;e)elaborează documentația necesară în vederea autorizării/reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu alte structuri din cadrul Institutului, conform competențelor;(la 28-05-2019,
Litera e) din Articolul 31 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
f)participă la elaborarea studiilor și analizelor în colaborare cu structura de specialitate din Institut;g)participă la elaborarea cererilor de finanțare în vederea îmbunătățirii procesului de învățământ, în colaborare cu structura de specialitate, precum și la implementarea acestora;h)inițiază protocoale de colaborare cu parteneri instituționali și organizaționali în vederea dezvoltării programelor aflate în competență;i)desfășoară activități de documentare, participă la cursuri/programe de formare și manifestări științifice;j)implementează elementele curriculare ale Colegiului European de Poliție, conform competențelor catedrei.(la 05-09-2016,
Art. 31 a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
 + 
Articolul 32Catedra limbi străine și pregătire misiuni internaționale se subordonează direct directorului Institutului și nemijlocit directorului adjunct pentru învățământ și are ca obiective specifice:a)dezvoltarea de competențe necesare desfășurării activităților profesionale, potrivit cerințelor posturilor/funcțiilor specifice MAI, prin furnizarea programelor de formare profesională inițială și continuă în domeniul limbilor străine și al misiunilor internaționale;b)eficientizarea procesului de evaluare/testare a competențelor lingvistice, în vederea îndeplinirii atribuțiilor și responsabilităților specifice personalului Ministerului Afacerilor Interne, conform competențelor;(la 28-05-2019,
Litera b) din Articolul 32 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
c)abrogată.(la 08-01-2015,
Lit. c) a art. 32 a fost abrogată de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 33Catedra limbi străine și pregătire misiuni internaționale îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)desfășoară programe de formare profesională specifice, pe niveluri de competență, în domeniul limbilor străine și misiunilor internaționale și participă la organizarea acestora;b)desfășoară activități în cadrul comisiilor metodice, elaborează conținuturile didactice necesare desfășurării procesului de formare și le dezvoltă în funcție de evoluția situației operative, a domeniului de activitate și cerințele beneficiarilor;c)evaluează/testează competențele lingvistice, în vederea exercitării atribuțiilor/responsabilităților specifice personalului Ministerului Afacerilor Interne, conform competențelor;(la 28-05-2019,
Litera c) din Articolul 33 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
d)actualizează permanent instrumentele de evaluare proprii în vederea asigurării conformității cu Cadrul european comun de referință pentru limbi străine;e)implementează elementele curriculare ale Colegiului European de Poliție, conform competențelor catedrei;f)colaborează cu DGMRU în vederea organizării programelor de formare profesională în domeniul de competență și desfășurării testărilor/evaluărilor;(la 28-05-2019,
Litera f) din Articolul 33 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
g)elaborează documentația necesară în vederea autorizării/ reautorizării de către ANC a programelor profesionale gestionate, în colaborare cu alte structuri din cadrul Institutului, conform competențelor;(la 28-05-2019,
Litera g) din Articolul 33 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
h)participă la elaborarea studiilor și analizelor în colaborare cu structura de specialitate din Institut;i)inițiază protocoale de colaborare cu parteneri instituționali și organizaționali în vederea dezvoltării programelor aflate în competență;j)desfășoară activități de documentare, participă la cursuri/programe de formare și manifestări științifice;k)desfășoară activități de afaceri europene și relații internaționale, în acord cu obiectivele stabilite în documentele programatice.(la 05-09-2016,
Art. 33 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
 + 
Articolul 34Serviciul metodică și proiectare didactică se subordonează direct directorului Institutului și nemijlocit directorului adjunct pentru învățământ și are ca obiective specifice:a)asigurarea calității procesului de formare profesională desfășurat în Institut din perspectiva activităților de predare-învățare-evaluare;b)dezvoltarea proiectării didactice a programelor de formare profesională inițială și continuă prin adaptarea obiectivelor, conținuturilor, metodelor și mijloacelor de învățare, precum și a instrumentelor de evaluare, în vederea dobândirii competențelor profesionale necesare personalului MAI;c)gestionarea evidenței participanților și a actelor de studii pentru absolvenții cursurilor/programelor de formare profesională desfășurate în Institut;d)asigurarea accesului cursanților și personalului propriu la fondul bibliotecilor din Institut.(la 08-01-2015,
Art. 34 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 35Serviciul metodică și proiectare didactică îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)elaborează proiectul Graficului anual, în colaborare cu beneficiarii și sub coordonarea DGMRU;b)întocmește proiectele planurilor de învățământ pentru cursurile/programele de lungă durată și planificările tematice pentru cele de scurtă durată, în colaborare cu beneficiarii și catedrele, pe care le supune avizării și aprobării;c)elaborează planificarea orară săptămânală a activităților de formare profesională din perspectiva procesului de predare-învățare-evaluare și monitorizează implementarea acesteia;d)gestionează organizarea și desfășurarea cursurilor/programelor și menține legătura cu beneficiarii;e)gestionează mapele cursurilor/programelor de formare profesională organizate și ține evidența acestora;f)elaborează proiectul Dispoziției de învățământ, la începutul fiecărui an, proiectele dispozițiilor de admitere și examene de absolvire și operează modificările/completările ulterioare;g)întocmește proiectele dispozițiilor de constituire a comisiilor de testare a competențelor lingvistice ale personalului MAI, selecționat pentru misiuni internaționale, la propunerea Catedrei de limbi străine și pregătire misiuni internaționale;h)realizează activitățile de secretariat pentru examenele de admitere/absolvire ale cursurilor/programelor de formare profesională și testările organizate de DGMRU și întocmește documentația aferentă;i)monitorizează programele de formare autorizate de ANC și întocmește documentele necesare în vederea autorizării/reautorizării, după caz, în colaborare cu catedrele;j)asigură multiplicarea materialelor didactice, cu respectarea prevederilor legale referitoare la informațiile clasificate;k)realizează distribuirea documentelor de învățământ către structurile cu atribuții în procesul de formare profesională continuă;l)asigură secretariatul Consiliului de învățământ;m)organizează și gestionează, manual și electronic, evidența participanților la cursurile/programele de formare profesionale desfășurate în Institut, pe categorii de cursuri, respectiv cursurile/activitățile de pregătire/formare profesională continuă a personalului MAI și programele de formare profesionale autorizate de ANC;n)organizează și desfășoară activități de întocmire a actelor de studii eliberate de Institut absolvenților cursurilor/programelor de formare profesională;o)organizează și desfășoară activitățile specifice în cadrul celor două biblioteci specializate ale Institutului;p)asigură fluxul de informare-documentare constând în realizarea, primirea și punerea la dispoziția utilizatorilor a informațiilor de interes, pentru personalul Institutului și cursanți, în scopul cunoașterii și valorificării acestora.(la 08-01-2015,
Art. 35 a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 36Compartimentul studii și analize se subordonează direct directorului Institutului și are ca obiective specifice următoarele:(la 28-05-2019,
Partea introductivă a articolului 36 din Capitolul V a fost modificată de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
a)elaborarea de studii și analize în scopul optimizării activităților specifice procesului de învățământ;b)asigurarea asistenței psihologice și efectuarea de diagnoze organizaționale la nivelul unității.c)coordonarea activității publicistice la nivelul Institutului, în colaborare cu celelalte structuri.(la 28-05-2019,
Articolul 36 din Capitolul V a fost completat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
(la 05-09-2016,
Art. 36 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
 + 
Articolul 37Compartimentul studii și analize îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)elaborează și perfecționează instrumentele specifice de cercetare a fenomenelor psihosociale și organizaționale care vor sta la baza studiilor și analizelor desfășurate la nivelul Institutului;b)proiectează, planifică, organizează și desfășoară activități specifice de asistență psihologică profilactică și primară la nivelul unității;c)realizează, la solicitare, diagnoze organizaționale potrivit competențelor;d)valorifică rezultatele studiilor și analizelor desfășurate, prin propunerea unor măsuri/programe de dezvoltare/optimizare a formării profesionale a personalului MAI;e)elaborează studii și analize pe diverse teme din domeniile de competență ale Institutului și asigură diseminarea lor în scopul valorificării în pregătirea profesională;f)realizează studii bazate pe analiza chestionarelor de feedback și follow-up și participă, alături de personalul didactic, la dezvoltarea procesului de învățământ;g)coordonează activitatea publicistică a Institutului în colaborare cu personalul didactic.h)editează Revista «Forum ISOP», Buletinul documentar, lucrări de specialitate și alte materiale de prezentare a activităților specifice Institutului, în limita fondurilor bugetare alocate cu această destinație;(la 28-05-2019,
Articolul 37 din Capitolul V a fost completat de Punctul 14, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
i)desfășoară activități de informare, documentare și tradiții specifice domeniilor de competență.(la 28-05-2019,
Articolul 37 din Capitolul V a fost completat de Punctul 14, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
(la 05-09-2016,
Art. 37 a fost modificat de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
 + 
Articolul 37^1Compartimentul implementare proiecte cu finanțare externă se subordonează direct directorului institutului și are ca obiective specifice următoarele:(la 28-05-2019,
Partea introductivă a articolului 37^1 din Capitolul V a fost modificată de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
a)inițierea și derularea de proiecte cu finanțare nerambursabilă în scopul dezvoltării procesului educațional și logisticii institutului;b)dezvoltarea de parteneriate în vederea atragerii de fonduri pentru implementarea de proiecte și programe destinate formării personalului MAI.(la 05-09-2016,
Art. 37^1 a fost introdus de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
 + 
Articolul 37^2Compartimentul implementare proiecte cu finanțare externă îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)planifică, organizează și coordonează activitatea de identificare a nevoilor de finanțare a structurilor Institutului;b)identifică surse de finanțare și dezvoltă proiecte în vederea asigurării dezvoltării procesului educațional și susținerii programelor de cercetare;c)asigură implementarea proiectelor inclusiv cu finanțare nerambursabilă, în colaborare cu alți factori interesați;d)coordonează elaborarea cererilor de finanțare a proiectelor și asigură managementul proiectelor aprobate în vederea implementării;e)realizează parteneriate cu alte instituții de formare și/sau cercetare, respectiv instituții cu domenii de competență similare ariilor specifice Institutului.(la 05-09-2016,
Art. 37^2 a fost introdus de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.
)
 + 
Articolul 38Biroul resurse umane se subordonează direct directorului Institutului și are ca obiective specifice:–––-Partea introductivă a art. 38 a fost modificată de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.a)aplicarea politicii de resurse umane a MAI pentru gestionarea, în condiții de eficiență și eficacitate, a activităților de recrutare, selecție, încadrare și evaluare a personalului și a activităților de prevenire a riscurilor profesionale, protecția sănătății și securității lucrătorilor la locul de muncă;b)coordonarea generală a activităților de pregătire continuă pentru personalul Institutului;c)asigurarea și desfășurarea activităților de management organizatoric la nivelul Institutului;d)abrogată.(la 08-01-2015,
Lit. d) a art. 38 a fost abrogată de pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 39Biroul resurse umane îndeplinește următoarele atribuții specifice:–––-Partea introductivă a art. 39 a fost modificată de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 134 din 31 august 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 687 din 5 septembrie 2016.a)asigură, împreună cu personalul de conducere din Institut, recrutarea, selecția, încadrarea, evaluarea și promovarea personalului;b)elaborează documentele necesare pentru desfășurarea activităților de resurse umane în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare;c)gestionează evidența nominală a personalului, păstrează dosarele personalului din competența directorului Institutului și operează schimbările survenite;d)întocmește, analizează și centralizează situații statistice privind dinamica efectivelor și regimul disciplinar al personalului;e)eliberează și ține evidența legitimațiilor pentru personalul Institutului;f)coordonează activitatea de pregătire continuă a personalului Institutului și organizează activitatea de evaluare a acestuia;g)verifică sesizările și reclamațiile referitoare la personalul Institutului;h)elaborează proiectul statului de organizare și operează modificările intervenite;i)elaborează și actualizează regulamentul de organizare și funcționare, precum și regulamentul intern;j)formulează propuneri de efectuare a analizelor pentru stabilirea necesarului de posturi pe tipuri de activitate și categorii de personal, precum și a tipurilor de funcții și a structurilor la care acestea pot fi prevăzute;k)identifică pericolele și evaluează riscurile profesionale pentru fiecare componentă a sistemului de muncă și elaborează planul de prevenire și protecție în domeniul securității și sănătății în muncă la nivelul Institutului;l)elaborează documentele necesare pentru autorizarea Institutului din punctul de vedere al securității și sănătății în muncă;m)elaborează și actualizează instrucțiunile proprii de securitate și sănătate în muncă și execută controale la locurile de muncă din Institut pe linia securității și sănătății în muncă.n)efectuează activitățile de prevenire a riscurilor profesionale și protecție a lucrătorilor la locul de muncă prevăzute în legislația de securitate și sănătate în muncă.(la 28-05-2019,
Articolul 39 din Capitolul V a fost completat de Punctul 16, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
 + 
Articolul 40Biroul management operațional și securitate sediu se subordonează direct directorului Institutului și are ca obiective specifice următoarele:a)asigurarea creșterii capacității operaționale a Institutului și a suportului informațional-decizional, prin planificarea și desfășurarea activităților de mobilizare și situații de urgență;b)asigurarea continuității în desfășurarea activităților specifice în timpul și în afara programului de lucru prin organizarea serviciului de permanență;c)asigurarea menținerii ordinii interioare în timpul și în afara programului de lucru;d)asigurarea pazei și protecției Institutului, inclusiv prin intermediul sistemului de supraveghere video.(la 08-01-2015,
Art. 40 a fost modificat de pct. 15 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 41Biroul management operațional și securitate sediu îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)elaborează, completează, actualizează și pune în aplicare documentele de conducere și operative ale Institutului;b)organizează activitatea de mobilizare și de creștere a capacității operaționale a Institutului în situații deosebite;c)gestionează serviciul de mesagerie electronică criptată (SMEC);d)asigură activitatea de comunicații operative la nivelul Institutului în colaborare cu biroul tehnic;e)organizează, îndrumă, controlează și evaluează serviciul de permanență în Institut;f)gestionează măsurile de menținere a ordinii interioare;g)verifică respectarea măsurilor stabilite pentru încăperile și zonele de securitate/administrative din Institut;h)verifică funcționarea permanentă a sistemului de alarmă și de comunicații al Institutului, legăturile telefonice, radio, fax, email cu eșalonul superior;i)elaborează planurile de măsuri pentru situații deosebite și ține evidența evenimentelor;j)organizează, desfășoară activitatea de control acces și asigură pregătirea pentru serviciu a agenților din punctele de control acces și monitorizare sisteme de supraveghere;k)gestionează măsurile de primire a persoanelor care solicită accesul în Institut, inclusiv a reprezentanților mass-mediei care solicită informații de interes public în timpul și în afara programului de lucru;l)întocmește, în proiect, propuneri de modificare a tabelei de înzestrare și o actualizează conform prevederilor legale.(la 08-01-2015,
Art. 41 a fost modificat de pct. 16 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 42Compartimentul financiar-contabilitate se subordonează direct directorului Institutului și are ca obiective specifice:a)asigurarea finanțării procesului de formare, drepturilor bănești cuvenite personalului Institutului și acțiunilor logistice, conform bugetului anual de venituri și cheltuieli aprobat, în vederea bunei desfășurări a activităților de formare profesională pentru personalul MAI;b)asigurarea reflectării unei imagini fidele a politicii și performanței financiare a Institutului;c)vizarea pentru control financiar preventiv propriu a documentelor care se supun vizei, conform legislației în vigoare;d)abrogată.(la 08-01-2015,
Lit. d) a art. 42 a fost abrogată de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 43Compartimentul financiar-contabilitate îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)organizează, coordonează și controlează activitatea specifică pe linie de financiar-contabilitate în cadrul Institutului, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;b)organizează și conduce evidența angajamentelor bugetare și legale, în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finanțelor Publice;c)întocmește statele de plată a drepturilor bănești cuvenite cadrelor Institutului, calculează și ține evidența contribuțiilor aferente bugetului asigurărilor sociale de stat și fondurilor speciale și înregistrarea în evidența contabilă a plății acestora;d)înregistrează în evidența contabilă a Institutului cronologic și sistematic toate documentele contabile legate de intrările și ieșirile de bunuri materiale din patrimoniul Institutului pe gestiuni și surse de finanțare, precum și datoriile și creanțele;e)organizează activitatea de inventariere a patrimoniului Institutului în conformitate cu legislația în vigoare;f)întocmește, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, situațiile financiare trimestriale/anuale, precum și celelalte situații financiar-contabile solicitate de Direcția generală financiară din cadrul MAI;g)analizează proiectele de operațiuni în vederea acordării vizei de control financiar preventiv propriu, conform legislației în vigoare;h)organizează controlul intern/managerial asupra activității financiar-contabile, în conformitate cu legislația în vigoare. + 
Articolul 44Compartimentul secretariat și documente clasificate se subordonează direct directorului Institutului și are ca obiective specifice:a)asigurarea unui sistem eficient de comunicare internă și externă al Institutului prin îndeplinirea atribuțiilor specifice de secretariat;b)eficientizarea activităților de relații cu publicul în scopul valorificării dreptului de petiționare, dreptului la viața intimă, familială și accesului la informațiile de interes public.(la 08-01-2015,
Art. 44 a fost modificat de pct. 18 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 45Compartimentul secretariat și documente clasificate îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)organizează primirea și evidența petițiilor, audiențelor și desfășoară activități de îndrumare, consiliere și analiză în domeniu;b)monitorizează soluționarea petițiilor și scrisorilor cu termen adresate Institutului prin orice formă, în conformitate cu prevederile legale;c)asigură punerea în aplicare a legislației privind liberul acces la informațiile de interes public pe zona informării publice, în colaborare cu structurile/persoanele desemnate din Institut;d)asigură elaborarea dispozițiilor zilnice ale directorului Institutului și dispozițiilor tematice specifice, conform prevederilor legale și aducerea la cunoștința persoanelor interesate;e)asigură secretariatul ședințelor Consiliului de conducere;f)asigură organizarea și desfășurarea activităților de asistență managerială și protocol pentru conducerea Institutului;g)asigură controlul documentelor și înregistrărilor Institutului prin desfășurarea activităților specifice de registratură;h)asigură evidența, păstrarea și utilizarea ștampilelor și sigiliilor în Institut, conform prevederilor legale;i)ține evidența prezenței lunare la programul de lucru și a răspândirilor zilnice pentru personalul Institutului;j)asigură elaborarea proiectului Nomenclatorului arhivistic al Institutului și relaționarea cu Arhivele Naționale;k)coordonează, organizează și desfășoară activitatea de arhivă a documentelor create și deținute de Institut, conform prevederilor legale, în colaborare cu personal anume desemnat din cadrul structurilor organizatorice;l)asigură elaborarea documentelor de planificare a principalelor activități ale Institutului, respectiv planul de activitate, în colaborare cu personalul de conducere, întocmește raportul de evaluare anuală și gestionează documentația aferentă;(la 28-05-2019,
Litera l) din Articolul 45 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
m)Abrogată.(la 28-05-2019,
Litera m) din Articolul 45 , Capitolul V a fost abrogată de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
(la 08-01-2015,
Art. 45 a fost modificat de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 46Compartimentul achiziții se subordonează direct directorului Institutului și are ca obiectiv specific inițierea, derularea și finalizarea achizițiilor publice de bunuri, servicii și lucrări necesare desfășurării activităților în cadrul Institutului.(la 08-01-2015,
Art. 46 a fost modificat de pct. 20 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 47Compartimentul achiziții îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)elaborează și, după caz, actualizează, pe baza necesităților transmise de structurile logistice, programul anual al achizițiilor publice, ca instrument managerial pe baza căruia se planifică procesul de achiziție;b)elaborează sau, după caz, coordonează activitatea de întocmire a documentației de atribuire sau, în cazul organizării unui concurs de soluții, a documentației de concurs;c)îndeplinește obligațiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute de legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice;d)aplică și finalizează procedurile de atribuire;e)constituie și păstrează dosarul achiziției publice;f)monitorizează efectuarea achizițiilor directe la nivelul Institutului pentru respectarea legislației în domeniu. + 
Articolul 48Structura de securitate se subordonează direct directorului Institutului și nemijlocit directorului adjunct pentru logistică și are ca obiectiv specific implementarea măsurilor de protecție a informațiilor clasificate emise și deținute de ISOP.(la 08-01-2015,
Art. 48 a fost modificat de pct. 21 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 49Structura de securitate îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)elaborează și supune avizării șefului structurii de securitate și aprobării directorului Institutului normele interne/procedurile privind protecția informațiilor clasificate, potrivit legii;b)întocmește/actualizează programul de prevenire a scurgerii de informații clasificate și îl supune spre avizare instituțiilor abilitate, iar după aprobare, acționează pentru aplicarea acestuia;c)coordonează activitatea de protecție a informațiilor clasificate, în toate componentele acesteia;d)monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecție a informațiilor clasificate și modul de respectare a acestora;e)informează și consiliază directorul Institutului în legătură cu toate aspectele privind securitatea informațiilor clasificate, vulnerabilitățile și riscurile existente în sistemul de protecție a informațiilor clasificate și propune măsuri pentru înlăturarea acestora;f)organizează activități de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informații clasificate;g)asigură păstrarea și organizează evidența certificatelor de securitate/autorizațiilor de acces la informații clasificate, actualizează permanent această evidență;h)întocmește și actualizează listele informațiilor clasificate emise/deținute de Institut, pe clase și niveluri de secretizare;i)prezintă directorului propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor și locurilor de importanță deosebită pentru protecția informațiilor clasificate din sfera de responsabilitate și, după caz, solicită sprijinul instituțiilor abilitate prin relaționare permanentă;j)efectuează controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecție a informațiilor clasificate;k)organizează și coordonează aplicarea măsurilor de securitate în domeniul protecției informațiilor în sistemele informatice și de comunicații – INFOSEC.
 + 
Articolul 50Biroul administrare patrimoniu imobiliar și investiții se subordonează direct directorului Institutului și nemijlocit directorului adjunct pentru logistică și are ca obiective specifice:a)mentenanța și dezvoltarea patrimoniului imobiliar al Institutului;b)asigurarea funcționării în bune condiții a sistemelor de alimentare cu apă, energie termică și gaze naturale ale Institutului;c)asigurarea și răspunderea pentru derularea investițiilor;d)abrogată.(la 08-01-2015,
Lit. d) a art. 50 a fost abrogată de pct. 22 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 51(1)Biroul administrare patrimoniu imobiliar și investiții îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)întocmește planul anual de aprovizionare tehnico-materială și financiară, nota estimativă pentru programul anual al achizițiilor publice, precum și planul de reparații privind lucrările de întreținere și refacere pentru imobilele aflate în administrarea Institutului;b)întocmește documentația prevăzută de lege pentru operațiunile de declasare și casare a bunurilor materiale;c)răspunde și urmărește modul de derulare a contractelor de achiziții publice încheiate în domeniul de competență;d)urmărește și răspunde, pentru lucrările executate în regie proprie sau cu firme de specialitate, de calitatea și cantitatea acestora;e)asigură funcționarea în condiții de siguranță a tuturor instalațiilor sub presiune, a instalațiilor de ridicat, grupurilor electrogene și centralelor termice aferente imobilelor aflate în administrarea Institutului;(la 28-05-2019,
Litera e) din Alineatul (1) , Articolul 51 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
f)organizează evidența tehnic-operativă, urmărește respectarea normelor legale privind întocmirea și circuitul documentelor primare;g)asigură planificarea, contractarea și recepționarea lucrărilor de întreținere, refacere și investiții la construcții;h)asigură elaborarea documentațiilor tehnico-economice pentru obiectivele de investiții și reabilitări funcționale;i)întocmește documentația necesară și derulează procedura specifică privind închirierea spațiilor administrate de Institut;j)asigură supravegherea stării tehnice a clădirilor aflate în administrarea Institutului, comportării în timp a acestora, precum și implementarea tuturor măsurilor specifice calității în construcții;(la 28-05-2019,
Litera j) din Alineatul (1) , Articolul 51 , Capitolul V a fost modificată de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
k)asigură păstrarea și arhivarea cărților tehnice ale clădirilor;l)asigură măsurile privind rezistența și stabilitatea construcțiilor în timp, obținerea acordului de intervenție urgentă și corectivă asupra construcției, precum și măsurile necesare pentru emiterea avizului tehnic de desființare a construcției;m)asigură măsurile necesare pentru organizarea și actualizarea evidenței de cadastru, pregătirea imobilelor pentru iarnă și inventarierea patrimoniului imobiliar;n)administrează contractele de prestări servicii și pe cele de mentenanță încheiate pentru funcționarea corespunzătoare a sistemelor și instalațiilor din spațiile aflate în administrare;o)asigură integrarea în programele de construire de locuințe proprietate, pentru personalul MAI;p)ține evidența privind repartizarea, închirierea și folosirea locuințelor de serviciu și de intervenție;q)soluționează petițiile prin care se solicită date sau documente referitoare la situația juridică ori cadastrală a imobilelor aflate în administrare.
(2)În domeniul investițiilor, Biroul administrare patrimoniu imobiliar și investiții îndeplinește următoarele atribuții:a)gestionează bugetul alocat Institutului pentru cheltuieli de capital;b)analizează și centralizează datele necesare fundamentării proiectului de buget pentru cheltuieli de capital, conform prevederilor legii finanțelor publice;c)prioritizează obiectivele și acțiunile de investiții în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în vederea repartizării bugetului pe naturi de cheltuieli;d)repartizează bugetul alocat, prin stabilirea plafoanelor financiare pentru fiecare articol bugetar și fiecare categorie de cheltuieli, conform clasificației bugetare și funcționale în vigoare;e)întocmește și actualizează fișele obiectivelor și acțiunilor de investiții pe naturi de cheltuieli și le înaintează Direcției generale logistice din cadrul MAI, denumită în continuare DGL, în vederea cuprinderii în anexa nr. 3 la legea bugetului de stat;f)întocmește și actualizează programul multianual de investiții ce cuprinde cheltuielile de capital finanțate în conformitate cu prevederile legii bugetului pentru anul de plan;g)elaborează propunerile privind întocmirea listelor obiectivelor și acțiunilor de investiții și dotare pe anul în curs cu finanțare integrală sau parțială de la bugetul de stat și le transmite către DGL, în vederea obținerii aprobării ordonatorului principal de credite, în conformitate cu legislația în vigoare;h)face propuneri DGL pentru modificări/redistribuiri de fonduri între obiectivele de investiții și acțiunile de dotare cuprinse în programul de investiții, anexă la bugetul ordonatorului principal de credite, pentru titlul XII "Active nefinanciare" din legea bugetului de stat;i)monitorizează utilizarea fondurilor alocate obiectivelor de investiții și a acțiunilor de dotare la titlul XII "Active nefinanciare" din legea bugetului de stat;j)urmărește utilizarea creditelor de angajament alocate prin legea bugetului de stat pentru realizarea obiectivelor și acțiunilor de investiții aprobate;k)verifică dacă valorile obiectivelor de investiții sunt actualizate și aprobate conform legislației în vigoare;l)propune și actualizează programele sectoriale din domeniul de competență ce cuprind cheltuieli de capital;m)evaluează și monitorizează permanent necesarul de fonduri pentru cofinanțarea programelor sau proiectelor de investiții cu finanțare externă;n)elaborează și actualizează bazele de date referitoare la investițiile publice.
 + 
Articolul 52Biroul intendență se subordonează direct directorului Institutului și nemijlocit directorului adjunct pentru logistică și are ca obiective specifice:a)asigurarea condițiilor optime de cazare și hrănire a participanților la cursurile/programele de formare profesională organizate și desfășurate în Institut;b)asigurarea și distribuirea către personalul Institutului a uniformei, echipamentului specific de protecție și de lucru, rechizitelor, tipizatelor și imprimatelor necesare desfășurării activităților curente;c)abrogată.(la 08-01-2015,
Lit. c) a art. 52 a fost abrogată de pct. 23 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 53Biroul intendență îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)organizează și coordonează activitatea de hrănire a personalului Institutului, cursanților, precum și activitățile de protocol desfășurate în cadrul Institutului;b)asigură aprovizionarea cu bunuri materiale în conformitate cu programul anual de achiziții;c)organizează evidența tehnico-operativă și urmărește respectarea normelor legale privind întocmirea și circuitul documentelor primare;d)întocmește planul anual de aprovizionare tehnico-materială și financiară, nota estimativă pentru programul anual al achizițiilor publice;e)răspunde și urmărește modul de derulare a contractelor de achiziții publice încheiate în domeniul de competență;f)coordonează activitatea de echipare a personalului Institutului, conform prevederilor legale;g)asigură achiziționarea și igienizarea articolelor de cazarmament și lenjerie de pat din dotarea spațiilor de cazare;h)participă la activitățile de inventariere periodice și generale a patrimoniului Institutului și ia măsuri pe domeniul de competență pentru valorificarea rezultatelor;i)asigură gestionarea bunurilor materiale de resortul intendenței;j)întocmește și înaintează spre aprobare eșaloanelor în drept documentele privind scoaterea din funcțiune, valorificarea și casarea bunurilor aflate în gestiunea sa și ia măsuri de finalizare a activităților, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. + 
Articolul 54Biroul tehnic se subordonează direct directorului Institutului și nemijlocit directorului adjunct pentru logistică și are ca obiective specifice:a)asigurarea, întreținerea și menținerea în stare de funcționare a mijloacelor de transport ale Institutului;b)administrarea rețelelor informatice și a sistemului de supraveghere și monitorizare video;c)gestionarea în bune condiții a armamentului și muniției din dotarea Institutului;d)abrogată.(la 08-01-2015,
Lit. d) a art. 54 a fost abrogată de pct. 24 al art. I din ORDINUL nr. 192 din 29 decembrie 2014, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 8 ianuarie 2015.
)
 + 
Articolul 55Biroul tehnic îndeplinește următoarele atribuții specifice:a)organizează și coordonează transporturile și activitățile de comunicații și informatică în cadrul Institutului;b)desfășoară activități de asigurare tehnico-materială și mentenanță a tehnicii din dotare;c)administrează rețelele informatice din cadrul Institutului;d)răspunde și urmărește modul de derulare a contractelor de achiziții publice încheiate în domeniul de competență;e)întocmește planul anual de aprovizionare tehnico-materială și financiară, nota estimativă pentru programul anual al achizițiilor publice;f)organizează și ține evidența cantitativ-valorică și operativă a armamentului, muniției, mijloacelor de geniu-chimic și a accesoriilor aferente acestora;g)organizează și execută paza transporturilor de armament și muniții, care se realizează cu mijloace auto proprii;h)depozitează și păstrează, în condiții optime și în siguranță, pe grupe de produse și grad de periculozitate, armamentul, muniția, mijloacele de geniu-chimic și accesoriile acestora;i)ține evidența seriilor armamentului aflat în folosință sau depozitare, precum și a loturilor pe ani de fabricație pentru muniție și materiale periculoase;j)execută activități de întreținere, conservare la termenele prevăzute în normele tehnice, în scopul menținerii armamentului, muniției și mijloacelor de geniu-chimic aflate în depozitare în permanentă stare de funcționare;k)răspunde de actualizarea site-ul Institutului;l)ține evidența autovehiculelor din dotare și efectuează verificări privind starea tehnică și de funcționare a acestora.
 + 
Capitolul VIDispoziții finale + 
Articolul 56Personalul Institutului este obligat să cunoască și să aplice întocmai prevederile prezentului regulament. + 
Articolul 57Regulamentul intern al Institutului și fișele posturilor prevăzute în statul de organizare se actualizează în termen de 30 de zile de la data aprobării prezentului regulament. + 
Articolul 58Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.(la 28-05-2019,
Articolul 58 din Capitolul VI a fost modificat de Punctul 20, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
 + 
Anexa nr. 1la regulament*) Anexa este reprodusă în facsimil.ROMÂNIAMINISTERUL AFACERILOR INTERNEINSTITUTUL DE STUDII PENTRU ORDINE PUBLICĂ
ORGANIGRAMA
Institutului de Studii pentru Ordine Publică(la 28-05-2019,
Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 21, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
 + 
Anexa nr. 2la regulamentDIAGRAMA DE RELAȚII*Font 8*┌─────────────────────────┐│ MINISTERUL AFACERILOR ││ INTERNE │└───────────┬─────────────┘│ ┌─────────────────────────────┐│ ┌───────────→│DIRECȚIA GENERALĂ MANAGEMENT ││ │ │ RESURSE UMANE ││ │ └─────────────────────────────┘│ │ ┌─────────────────────────────┐│ │ ┌─────────→│ ACADEMIA DE POLIȚIE ││ │ │ │ "ALEXANDRU IOAN CUZA" ││ │ │ └─────────────────────────────┘┌───────────────────────────┐ │ │ │ ┌─────────────────────────────┐│ AUTORITATEA NAȚIONALĂ │←-┐ │ │ │ │ INSPECTORATUL GENERAL AL ││ PENTRU CALIFICĂRI │ | │ │ │ ┌───────→│ POLIȚIEI ROMÂNE │└───────────────────────────┘ | │ │ │ │ └─────────────────────────────┘| │ │ │ │┌───────────────────────────┐ | │ │ │ │ ┌─────────────────────────────┐│ ȘCOALA NAȚIONALĂ DE STUDII│←–-┐ | │ │ │ │ │ INSPECTORATUL GENERAL ││ POLITICE ȘI ADMINISTRATIVE│ | | │ │ │ │ ┌─────→│ AL JANDARMERIEI ROMÂNE │└───────────────────────────┘ | | │ │ │ │ │ └─────────────────────────────┘| | │ │ │ │ │ ┌─────────────────────────────┐┌───────────────────────────┐ | | │ │ │ │ │ │ INSPECTORATUL GENERAL ││ UNIVERSITATEA BUCUREȘTI │←-┐ | | ↓ │ │ │ │ ┌───→│ PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ │└───────────────────────────┘ | | | ┌──────────┐←┘ │ │ │ │ └─────────────────────────────┘| | └-→│ │←──┘ │ │ │ ┌─────────────────────────────┐┌───────────────────────────┐ | | │INSTITUTUL│←────┘ │ │ │ INSPECTORATUL GENERAL AL ││ MINISTERUL │ | └-→│ DE │←──────┘ │ ┌─→│ POLIȚIEI DE FRONTIERĂ ││ APĂRĂRII NAȚIONALE – │ └––→│ STUDII │←────────┘ │ └─────────────────────────────┘│ INSTITUȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT │←-→│ PENTRU │←──────────┘ ┌─────────────────────────────┐└───────────────────────────┘ ┌––→│ ORDINE │←────────────→│DIRECȚIA GENERALĂ DE POLIȚIE │| │ PUBLICĂ │←──────────┐ │ A MUNICIPIULUI BUCUREȘTI │┌───────────────────────────┐ | ┌–→│ │←────────┐ │ └─────────────────────────────┘│ ACADEMIA DE STUDII │←-┘ | └──────────┘ │ │ ┌─────────────────────────────┐│ ECONOMICE │ | │ └─→│DEPARTAMENTUL DE INFORMAȚII │└───────────────────────────┘ | │ │ ȘI PROTECȚIE INTERNĂ │| │ ├─────────────────────────────┤| │ │AGENȚII, INSTITUTE, UNITĂȚI │┌───────────────────────────┐ | └───→│ CENTRALE SAU SUBORDONATE ││ Alte organe │←-┘ │ MINISTERULUI AFACERILOR ││ ale administrației publice│ │ INTERNE ││ centrale și locale │ └─────────────────────────────┘└───────────────────────────┘Legendă:────→ relație de subordonare a I.S.O.P.←───→ relație de colaborare în M.A.I.←-→ relație de colaborare în afara M.A.I. + 
Anexa nr. 3Abrogată.(la 28-05-2019,
Anexa nr. 3 a fost abrogată de Punctul 22, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
 + 
Anexa nr. 4Abrogată.(la 28-05-2019,
Anexa nr. 4 a fost abrogată de Punctul 22, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)
 + 
Anexa nr. 5Abrogată.(la 28-05-2019,
Anexa nr. 5 a fost abrogată de Punctul 22, Articolul I din ORDINUL nr. 60 din 20 mai 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 417 din 28 mai 2019
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x