REGULAMENT din 22 martie 2007

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 21/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 246 din 12 aprilie 2007
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 22/03/2007
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
Aprobat prin HOTĂRÂREA nr. 173 din 22 martie 2007, publicată în Monitorul Oficial nr. 246 din 12 aprilie 2007.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Recrutarea în vederea ocupării funcției de grefier se realizează, de regulă, prin Școala Națională de Grefieri. + 
Articolul 2(1)Concursul de admitere se organizează anual, la nivel național, de către Școala Națională de Grefieri, sub coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii.(2)Concursul se desfășoară separat pentru posturile de grefieri cu studii superioare juridice și grefieri cu studii medii sau alte studii superioare.
 + 
Articolul 3La concursul de admitere la Școala Națională de Grefieri au dreptul să participe persoanele care îndeplinesc următoarele condiții:– au cetățenie română, domiciliul în România și capacitate deplină de exercițiu;– nu au antecedente penale, nu au cazier fiscal și se bucură de o bună reputație;– cunosc limba română;– sunt apte din punct de vedere medical pentru exercitarea funcției;– au studii superioare juridice ori studii medii sau alte studii superioare, după caz. + 
Articolul 4(1)Concursul de admitere se organizează la data și locul stabilite prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Școlii Naționale de Grefieri.(2)Modul de desfășurare a concursului de admitere, calendarul de desfășurare, numărul de locuri scoase la concurs, cuantumul taxei de înscriere, tematica și bibliografia de concurs, precum și cererea de înscriere tipizată se stabilesc prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Școlii Naționale de Grefieri.(3)Numărul locurilor scoase la concurs se stabilește în funcție de necesarul de personal calificat al instanțelor judecătorești și al parchetelor de pe lângă acestea, prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcției resurse umane și organizare, după consultarea Școlii Naționale de Grefieri.(4)Datele prevăzute la alin. (1) și (2) se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii și pe cea a Școlii Naționale de Grefieri, cu cel puțin 60 de zile înainte de data stabilită pentru concurs.(5)Data, locul, modul de desfășurare a concursului de admitere, durata cursurilor, numărul de locuri scoase la concurs și cuantumul taxei de înscriere se aduc la cunoștința publică și printr-un comunicat de presă care se publică într-un cotidian central.(la 23-12-2022,
Articolul 4 din Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 5(1)Pentru înscrierea la concursul de admitere la Școala Națională de Grefieri, candidații vor plăti o taxă stabilită anual prin hotărâre a Consiliului Superior al Magistraturii, taxă ce va fi folosită pentru organizarea concursului, constând în cheltuieli de logistică, închirieri de săli de concurs și plata comisiilor de concurs. Taxa de înscriere se plătește în contul bancar specificat în anunțul privind organizarea concursului.(2)Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaților care au fost respinși pentru neîndeplinirea condițiilor de participare la concurs, precum și candidaților care se retrag din concurs anterior afișării listelor finale cu rezultatele verificării îndeplinirii condițiilor de participare la concurs. Cererea de restituire se depune la Direcția economică și administrativ din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii și se soluționează în termen de 30 de zile de la înregistrare.(la 23-12-2022,
Articolul 5 din Capitolul I a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Capitolul IIÎnscrierea candidaților + 
Articolul 6Abrogat.(la 23-12-2022,
Articolul 6 din Capitolul II a fost abrogat de Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 7Cererile de înscriere tipizate se elaborează de către comisia de organizare a concursului și se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Școlii Naționale de Grefieri, odată cu tematica și bibliografia pentru concurs.(la 23-12-2022,
Articolul 7 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 8(1)Cererea de înscriere și actele prevăzute la alin. (2) se depun, de regulă, în format online, prin intermediul unei platforme informatice puse la dispoziție de instituțiile organizatoare. În anunțul privind organizarea concursului se face trimitere și la instrucțiunile privind folosirea platformei informatice. În cazul persoanelor care nu au acces la internet sau nu dispun de mijloacele tehnice pentru a realiza transmiterea documentelor în format online, precum și în cazul în care platforma informatică nu funcționează, candidații completează o declarație tipizată cu privire la aceste aspecte, iar cererile pentru înscrierea la concurs se depun, personal sau prin mandatar cu procură specială, în același termen menționat mai jos, la tribunalul în a căror rază teritorială își au domiciliul sau reședința candidații.(2)La cererea de înscriere se anexează, în format scanat sau, după caz, în format letric, următoarele acte:a)actul de identitate (copie, în cazul depunerii letrice);b)diploma de bacalaureat sau de studii superioare ori adeverința provizorie (copie, în cazul depunerii letrice);c)certificatul de cazier judiciar (original, în cazul depunerii letrice);d)certificatul de cazier fiscal (original, în cazul depunerii letrice);e)adeverință medicală din care să rezulte că este apt pentru exercitarea profesiei de grefier (original, în cazul depunerii letrice);f)dovada plății taxei de înscriere (copie, în cazul depunerii letrice).(3)Verificarea conformității cu originalul a actelor prevăzute la alin. (2) lit. a)-e) în cazul depunerii online se realizează în procedura de verificare a bunei reputații. În cazul depunerii cererii de înscriere în format letric, verificarea conformității cu originalul a copiilor actelor prevăzute la alin. (2) lit. a) și b) se face de către persoana din cadrul tribunalului însărcinată cu primirea lor, prin aplicarea pe copii a mențiunii «conform cu originalul». Verificarea plății taxei de înscriere se face de către compartimentul de specialitate din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.(la 23-12-2022,
Articolul 8 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 9(1)Cererile tipizate pentru înscrierea la concurs, însoțite de actele prevăzute la art. 8 alin. (2), se depun, în condițiile art. 8 alin. (1), cu cel puțin 40 de zile înainte de data concursului.(2)Cererile de înscriere și actele depuse în format letric se înaintează de președinții tribunalelor la comisia de organizare a concursului în termen de cel mult 3 zile de la expirarea termenului de înscriere.(la 23-12-2022,
Articolul 9 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 10(1)După depunerea cererilor de înscriere și a actelor prevăzute la art. 8 alin. (2), verificarea dosarelor tuturor candidaților privind îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 3, cu excepția bunei reputații, se realizează de către comisia de organizare a concursului.(la 23-12-2022,
Alineatul (1) din Articolul 10 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
(2)Rezultatul verificării dosarelor de înscriere se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii și Școlii Naționale de Grefieri.(la 23-12-2022,
Alineatul (2) din Articolul 10 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
(3)Candidații respinși în urma verificării dosarelor pot formula contestații în termen de 48 de ore de la publicarea listei pe pagina de internet a Școlii Naționale de Grefieri. Contestațiile se depun, prin fax sau e-mail ori prin alt mijloc stabilit de comisia de organizare, la Consiliul Superior al Magistraturii.(la 23-12-2022,
Alineatul (3) din Articolul 10 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
(4)Contestațiile se soluționează, prin hotărâre definitivă, de comisia de organizare a concursului.(5)După soluționarea contestațiilor se întocmește lista finală a candidaților care îndeplinesc condițiile de participare la concurs, care se publică în condițiile alin. (2).(la 23-12-2022,
Alineatul (5) din Articolul 10 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Capitolul IIIComisiile de concurs + 
Articolul 11Coordonarea metodologică a concursului de admitere este asigurată de Consiliul Superior al Magistraturii. + 
Articolul 12(1)Consiliul Superior al Magistraturii numește comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare și comisia de soluționare a contestațiilor.(la 23-12-2022,
Alineatul (1) din Articolul 12 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
(2)Nu vor fi numite în comisii persoanele care au soțul sau soția, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaților. Toți membrii comisiilor vor completa declarații în acest sens.(3)Dacă incompatibilitatea prevăzută la alin. (2) se ivește ulterior desemnării membrilor comisiilor, membrul în cauză are obligația să se retragă și să comunice de îndată această situație președintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
 + 
Articolul 13(1)Comisia de organizare a concursului este condusă de un președinte, care este secretarul general al Consiliului Superior al Magistraturii. În cazul imposibilității îndeplinirii funcției de către acesta, comisia este condusă, în ordine, de directorul Direcției resurse umane și organizare sau de directorul Școlii Naționale de Grefieri.(2)Membrii comisiei de organizare se desemnează de către președintele acesteia din personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, directorii și personalul de instruire propriu ai Școlii Naționale de Grefieri, funcționarii publici și personalul contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii și al Școlii Naționale de Grefieri.(la 03-03-2023,
Alineatul (2) din Articolul 13 , Capitolul III a fost modificat de Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 27 din 1 martie 2023, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 185 din 03 martie 2023
)
(3)Dispozițiile art. 12 alin. (2) și (3) se aplică în mod corespunzător.(la 23-12-2022,
Articolul 13 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 14(1)Comisia de organizare a concursului organizează, coordonează și supraveghează întreaga desfășurare a concursului și are următoarele atribuții principale:a)abrogată;(la 23-12-2022,
Litera a) din Alineatul (1) , Articolul 14 , Capitolul III a fost abrogată de Punctul 10, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
b)verifică îndeplinirea condițiilor de înscriere, centralizează dosarele candidaților, întocmește și afișează lista candidaților care îndeplinesc condițiile de înscriere, soluționează contestațiile privind respingerea înscrierii la concurs pentru neîndeplinirea condițiilor și afișează lista finală a candidaților;c)controlează și îndrumă acțiunile privind organizarea și desfășurarea concursului: identificarea și, după caz, închirierea spațiilor adecvate pentru susținerea probei de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenței medicale pe parcursul desfășurării concursului și a pazei necesare pentru păstrarea ordinii publice la centrele de concurs, asigurarea cheltuielilor de cazare și masă pentru membrii comisiilor;d)asigură paza subiectelor și a lucrărilor scrise, la sediul comisiei și în timpul transportului acestora, precum și păstrarea ordinii la centrele de concurs și la cele de corectare;e)asigură confecționarea ștampilelor-tip pentru concurs;f)instruiește, înaintea susținerii concursului, responsabilii de sală;(la 05-06-2014,
Lit. f) a alin. (1) al art. 14 a fost modificată de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 546 din 6 mai 2014 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 418 din 5 iunie 2014.
)
g)preia de la comisia de elaborare a subiectelor subiectele pentru probele scrise și baremele de evaluare și de notare, pe discipline de concurs, în plicuri distincte, sigilate;h)asigură tehnoredactarea și multiplicarea subiectelor;i)predă plicurile sigilate conținând subiectele responsabililor de sală, astfel încât la ora de începere a concursului acestea să poată fi desfăcute în prezența candidaților și distribuite acestora;j)repartizează pe săli candidații pentru proba scrisă, în ordine alfabetică, dispune afișarea listelor respective, cu cel puțin 24 de ore înainte de susținerea probei, pe pagina de internet a Școlii Naționale de Grefieri, precum și pe ușile sălilor în care se desfășoară proba scrisă;k)afișează baremele de corectare la centrele de concurs, la încheierea probei scrise, și asigură publicarea acestora pe paginile de internet ale Școlii Naționale de Grefieri și Consiliului Superior al Magistraturii;(la 23-12-2022,
Litera k) din Alineatul (1) , Articolul 14 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 11, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
l)organizează transportul lucrărilor scrise de la centrul de concurs la centrul de corectare și răspunde de securitatea acestora;m)predă președintelui comisiei de soluționare a contestațiilor contestațiile la barem, în vederea stabilirii baremelor definitive;n)predă președintelui comisiei de corectare, precum și președintelui comisiei de soluționare a contestațiilor lucrările scrise, în vederea distribuirii acestora pentru corectare și, respectiv, recorectare;o)ia măsuri pentru ca în spațiile în care se desfășoară probele scrise de concurs sau își desfășoară activitatea comisia de corectare ori comisia de soluționare a contestațiilor să nu pătrundă persoane străine neautorizate de comisie sau neprevăzute de prezentul regulament;p)calculează mediile generale și întocmește listele finale;q)asigură respectarea procedurii de evaluare și notare;r)analizează desfășurarea și rezultatele concursului și prezintă concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;s)informează de îndată Consiliul Superior al Magistraturii cu privire la orice situație deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum și cu privire la orice situație care impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau desecretizarea unui subiect;t)asigură afișarea și publicarea pe pagina de internet a Școlii Naționale de Grefieri a rezultatelor concursului și transmiterea acestora către tribunale în vederea afișării;u)propune Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificări în modul de organizare și desfășurare a concursului.
(2)Comisia de organizare a concursului exercită orice alte atribuții necesare bunei desfășurări a concursului.
 + 
Articolul 15(1)Președintele comisiei de organizare a concursului ia măsurile necesare îndeplinirii atribuțiilor prevăzute la art. 14.(2)În acest scop, președintele comisiei de organizare a concursului stabilește atribuțiile pentru membrii comisiei, instrucțiunile pentru responsabilii de sală și supraveghetori, precum și sarcinile ce revin tribunalelor, în vederea bunei desfășurări a concursului.(la 23-12-2022,
Alineatul (2) din Articolul 15 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 12, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 16(1)Comisia de elaborare a subiectelor, comisia de corectare a lucrărilor scrise și comisia de soluționare a contestațiilor sunt numite prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea directorului Școlii Naționale de Grefieri, cu consultarea Consiliului de conducere.(la 23-12-2022,
Alineatul (1) din Articolul 16 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 13, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
(2)Fiecare comisie se constituie din cel puțin doi membri pentru fiecare disciplină de concurs și un președinte și este formată din judecători, procurori și/sau cadre didactice din învățământul superior juridic acreditat.(3)Aceeași persoană nu poate face parte din mai mult de o comisie.(4)Desemnarea membrilor acestor comisii se face pe baza consimțământului scris, exprimat anterior.(5)În comisiile prevăzute la alin. (1) vor fi numiți și membri supleanți.(6)Membrii comisiilor de elaborare a subiectelor, de corectare și de soluționare a contestațiilor vor semna contracte de participare în comisii cu privire la modalitățile de plată și respectarea atribuțiilor ce le revin potrivit dispozițiilor prezentului regulament.
 + 
Articolul 17Comisia de elaborare a subiectelor exercită următoarele atribuții, sub coordonarea președintelui comisiei:a)elaborează subiectele și baremele de corectare pentru fiecare disciplină de concurs, separat pentru candidații cu studii superioare juridice și pentru cei cu studii medii sau studii superioare de altă specialitate;b)stabilește timpul de concurs, precum și repartizarea acestuia între disciplinele de concurs. + 
Articolul 18Membrii comisiei de corectare au următoarele atribuții:a)corectează lucrările pe baza baremelor definitive;b)înscriu notele pentru fiecare lucrare în borderoul de notare;c)recorectează lucrările la solicitarea președintelui comisiei;d)predau președintelui comisiei lucrările corectate și borderourile de notare. + 
Articolul 19Președintele comisiei de corectare coordonează activitatea comisiei pe care o conduce și are următoarele atribuții principale:a)veghează la respectarea procedurii de evaluare și notare;b)preia lucrările de la președintele comisiei de organizare și le distribuie membrilor comisiei de corectare, împreună cu baremele definitive;c)repartizează lucrările spre corectare, proporțional cu numărul corectorilor;d)verifică borderourile de notare și semnalează diferențele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei doi corectori, pentru care solicită recorectarea lucrării;e)înscrie pe lucrări nota finală, sub semnătură;f)desigilează lucrările în prezența unui reprezentant al comisiei de organizare a concursului, după introducerea notelor în baza de date;(la 23-12-2022,
Litera f) din Articolul 19 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 14, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
g)predă lucrările, pe bază de proces-verbal, președintelui comisiei de organizare a concursului.(la 23-12-2022,
Litera g) din Articolul 19 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 14, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 20Comisia de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții:a)soluționează contestațiile la barem și stabilește baremele definitive de corectare;b)recorectează lucrările ale căror note inițiale au fost contestate, pe baza baremelor definitive;c)înscrie notele finale în borderoul de notare a lucrărilor contestate;d)recorectează lucrările la solicitarea președintelui comisiei;e)predă președintelui comisiei de organizare lucrările recorectate și borderourile de notare, pe bază de proces-verbal.
 + 
Articolul 21Președintele comisiei de soluționare a contestațiilor coordonează activitatea comisiei pe care o conduce și are următoarele atribuții principale:a)veghează la respectarea regulilor de elaborare a baremelor definitive;b)predă comisiei de soluționare a contestațiilor contestațiile la barem, în vederea stabilirii baremelor definitive;c)predă președintelui comisiei de corectare baremele definitive;d)veghează la respectarea procedurii de evaluare și notare;e)preia lucrările contestate de la președintele comisiei de organizare și le distribuie membrilor comisiei de soluționare a contestațiilor, împreună cu baremele definitive;f)repartizează lucrările spre recorectare, proporțional cu numărul corectorilor;g)verifică borderourile de notare și semnalează diferențele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei doi corectori, pentru care solicită recorectarea lucrării;h)scrie pe lucrări nota finală, sub semnătură;i)desigilează lucrările în prezența unui reprezentant al comisiei de organizare a concursului, după introducerea notelor în baza de date;(la 23-12-2022,
Litera i) din Articolul 21 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 15, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
j)predă lucrările recorectate, pe bază de proces-verbal, președintelui comisiei de organizare a concursului.(la 23-12-2022,
Litera j) din Articolul 21 , Capitolul III a fost modificată de Punctul 15, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Capitolul IVDesfășurarea concursului + 
Articolul 22Examinarea candidaților se face prin susținerea unei probe scrise la următoarele discipline, indiferent de durata studiilor:1.procedură penală;2.procedură civilă;3.organizare judiciară.
 + 
Articolul 22^1(1)Consiliul Superior al Magistraturii poate aproba desfășurarea formării profesionale inițiale a grefierilor, în mod specializat, pentru grefierii care își vor desfășura activitatea în cadrul instanțelor de judecată și pentru grefierii care își vor desfășura activitatea în cadrul parchetelor.(2)Obțiunile candidaților admiși pentru una dintre cele două forme de pregătire se vor face în prima săptămână după începerea cursurilor, în funcție de mediile obținute la concursul de admitere la Școala Națională din Grefieri.(la 04-01-2008,
Art. 22^1 a fost introdus de art. I din HOTĂRÂREA nr. 625 din 13 septembrie 2007, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 6 din 4 ianuarie 2008.
)
 + 
Articolul 23(1)Subiectele de concurs vor fi elaborate în ziua anterioară concursului și, împreună cu baremele de evaluare și notare, vor fi predate de către președintele comisiei de elaborare către comisia de organizare a concursului, cu cel puțin 12 ore înainte de începerea probei scrise.(2)După primirea subiectelor, comisia de organizare le va multiplica în număr egal cu numărul candidaților, le va introduce în plicuri separate, sigilate și va asigura păstrarea acestora sub pază până la predarea lor către responsabilii de sală.(3)Plicurile cu subiectele de concurs vor fi înmânate de președintele comisiei de organizare fiecărui responsabil de sală.(la 23-12-2022,
Articolul 23 din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 16, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 24(1)Accesul candidaților în sălile de concurs este permis pe baza unui act de identitate, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei, potrivit listelor întocmite pentru fiecare sală, în care se va menționa prezența sau absența candidaților. După verificarea identității, fiecare candidat va păstra la vedere actul de identitate, până la predarea lucrării scrise.(2)Se interzice candidaților să dețină asupra lor pe timpul desfășurării probei orice fel de lucrări care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum și orice mijloc electronic de comunicare. Încălcarea acestei dispoziții atrage eliminarea din concurs.(3)În vederea elaborării lucrării scrise candidații folosesc numai cerneală sau pastă de culoare albastră.(4)Candidații se așează în ordine alfabetică, conform listelor afișate. Fiecare candidat primește câte o teză de concurs tipizată pentru fiecare disciplină, cu ștampila de concurs, pe care își scrie cu majuscule numele și prenumele și completează citeț celelalte date pe colțul ce urmează să fie lipit, precum și coli obișnuite, marcate cu ștampila de concurs, pentru ciorne. Colțul fiecărei teze de concurs va fi lipit și ștampilat la momentul predării lucrării, numai după ce persoanele care supraveghează în sală au verificat identitatea candidaților și completarea corectă a tuturor datelor prevăzute și după ce responsabilii de sală au semnat în interiorul porțiunii care urmează să fie sigilată.(5)După verificarea integrității plicurilor cu subiecte, supraveghetorii vor distribui candidaților subiectele, comunicând ora începerii și ora încheierii probei de concurs.(6)Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra în sală și niciun candidat nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă și semnează de predarea acesteia. Candidații care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susține proba respectivă.(7)Pe toată durata desfășurării probei scrise este interzisă părăsirea sălii de concurs de către candidați. În cazuri excepționale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el trebuie să fie însoțit de una dintre persoanele care supraveghează, până la înapoierea în sala de concurs.(8)Niciun membru al comisiei de organizare a concursului nu poate părăsi centrul de concurs și nu poate comunica în exterior conținutul subiectelor de examen, până la încheierea probei scrise.
 + 
Articolul 25(1)Timpul destinat elaborării lucrărilor scrise este cel stabilit de comisia de elaborare a subiectelor și nu poate depăși 3 ore, socotite din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat. Punctajul acordat și timpul recomandat pentru rezolvare, pentru fiecare subiect, se transmit candidaților odată cu subiectele.(2)Pe parcursul desfășurării probei membrii comisiei de organizare a concursului și supraveghetorii de săli nu pot da candidaților indicații referitoare la rezolvarea subiectelor și nu pot aduce modificări ale subiectelor. Orice nelămurire legată de subiecte se discută direct cu comisia de elaborare a subiectelor.(3)Candidații care doresc să corecteze o greșeală taie cu o linie orizontală fiecare rând din pasajul greșit. În cazul în care unii candidați, din diferite motive – corectări numeroase și greșeli care ar putea fi interpretate drept semn de recunoaștere -, doresc să își transcrie lucrarea, fără să depășească timpul stabilit, primesc alte teze de concurs tipizate. Acest lucru este consemnat de către supraveghetori în procesul-verbal de sală. Tezele de concurs folosite inițial se anulează pe loc de către responsabilul de sală, menționându-se pe ele "anulat", sub semnătură, și se păstrează în condițiile stabilite pentru lucrările scrise.(4)Fiecare candidat primește atâtea teze de concurs tipizate și atâtea coli de ciornă câte îi sunt necesare.(5)La expirarea timpului acordat, candidații predau lucrările în faza în care se află, sub semnătură, fiind interzisă depășirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidați rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.(6)La predarea lucrărilor, supraveghetorii barează spațiile nescrise, verifică numărul de pagini și îl trec în procesele-verbale de predare-primire pe care le semnează candidații, precum și în rubrica prevăzută pe prima pagină a lucrării.(7)Președintele și un membru al comisiei de organizare a concursului, după ce preiau lucrările sub semnătură de la responsabilii de sală, le amestecă și le numerotează, după care le predau pe bază de proces-verbal președintelui comisiei de corectare a lucrărilor.(8)Frauda dovedită atrage eliminarea din concurs. Se consideră fraudă și înscrierea numelui candidatului pe teza de concurs în afara rubricii care se sigilează și orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrării, precum și nerespectarea dispozițiilor art. 25 alin. (2) și alin. (5). În aceste cazuri responsabilul de sală consemnează într-un proces-verbal faptele și măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu mențiunea „fraudă”. Procesul-verbal se comunică comisiei de organizare și candidatului respectiv.(9)Pentru fiecare sală de concurs se întocmește un proces-verbal. + 
Articolul 26(1)Baremele de corectare stabilite de comisia de elaborare a subiectelor, pentru fiecare subiect de concurs, se afișează, la încheierea probei scrise, la centrul de concurs și se publică pe paginile de internet ale Școlii Naționale de Grefieri și Consiliului Superior al Magistraturii.(2)Candidații pot formula, în termen de 24 de ore de la afișare, contestații la barem. Contestațiile se transmit la Școala Națională de Grefieri prin fax sau e-mail ori prin alt mijloc stabilit de comisia de organizare.(3)Contestațiile la barem se soluționează de comisia de soluționare a contestațiilor în cel mult 24 de ore de la expirarea termenului de contestare. Baremul stabilit în urma soluționării contestațiilor constituie barem definitiv de corectare și se afișează pe pagina de internet a Școlii Naționale de Grefieri.(4)În cazul admiterii de contestații la barem, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate dispune sancționarea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor care sunt răspunzători de admiterea contestațiilor, în măsura în care se reține reaua-credință sau grava neglijență a acestora.(5)Persoanele prevăzute la alin. (4) pot fi sancționate cu reducerea sau neplata drepturilor bănești cuvenite pentru activitatea prestată; acestor persoane le poate fi interzisă și participarea în comisii similare pe o perioadă de până la 3 ani.(6)Sancțiunile prevăzute la alin. (5) se aplică în funcție de circumstanțele concrete și proporțional cu consecințele produse.(la 23-12-2022,
Articolul 26 din Capitolul IV a fost modificat de Punctul 17, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 27(1)Corectarea lucrărilor se face pe baza baremului definitiv stabilit în urma soluționării contestațiilor la barem pentru fiecare disciplină de concurs.(2)Fiecare lucrare scrisă este verificată independent de 2 membri ai comisiei de corectare și apreciată separat cu note de la 1 la 10, conform baremului definitiv de corectare. Nota 1 se acordă în situația în care punctajul obținut este mai mic sau egal cu această notă. La notarea lucrărilor se apreciază atât conținutul acestora, cât și respectarea regulilor gramaticale și modul de exprimare al candidaților.(3)După terminarea corectării, fiecare corector trece, sub semnătură, nota în borderoul de notare. La corectare nu se fac însemnări pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt.(4)Președintele comisiilor verifică borderourile și semnalează diferențele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 corectori. În acest caz solicită recorectarea lucrării, în condițiile prevăzute la alineatele precedente.(5)După verificarea menționată la alin. (4), cei 2 corectori calculează nota finală, care reprezintă media aritmetică a notelor obținute, cu două zecimale, fără rotunjire, pe care o înscriu, sub semnătură, în borderoul de notare.(la 23-12-2022,
Alineatul (5) din Articolul 27 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 18, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
(6)Pe timpul verificării lucrărilor, colțul acestora nu va fi dezlipit, păstrându-se secret numele candidatului. În prezența tuturor corectorilor pentru fiecare disciplină se înscrie pe fiecare lucrare nota finală trecută în borderou și se aplică semnătura președintelui comisiei, după care se introduc în baza de date și se procedează la deschiderea lucrărilor.(7)După deschiderea lucrărilor, comisia de organizare a concursului procedează la corelarea numerelor lucrărilor cu numele candidaților, centralizează notele obținute la cele 3 discipline de concurs și calculează media generală.(8)După centralizarea notelor obținute de candidați, pe baza mediei generale obținute, comisia de organizare întocmește tabelul cu rezultatele concursului, pe care îl publică pe paginile de internet ale Școlii Naționale de Grefieri și Consiliului Superior al Magistraturii.(la 23-12-2022,
Alineatul (8) din Articolul 27 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 18, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 28(1)Candidații nemulțumiți de notele acordate la concurs pot formula contestații, în termen de 48 de ore de la data publicării rezultatelor pe pagina de internet a Școlii Naționale de Grefieri. Contestațiile se depun la Școala Națională de Grefieri prin fax sau e-mail ori prin alt mijloc stabilit de comisia de organizare. După înregistrarea contestațiilor, comisia de organizare a concursului resigilează și renumerotează lucrările a căror notare este contestată, înscriindu-le într-un borderou separat. Acestea se predau președintelui comisiei de soluționare a contestațiilor.(la 23-12-2022,
Alineatul (1) din Articolul 28 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 19, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
(2)Contestațiile se soluționează în termen de cel mult 5 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1) de către comisia de soluționare a contestațiilor, în condițiile prevăzute de art. 27 alin. (1) – (7).(3)Notele acordate de comisia de soluționare a contestațiilor sunt definitive și nu pot fi mai mici decât cele acordate de comisia de corectare a lucrărilor.(la 23-12-2022,
Alineatul (3) din Articolul 28 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 19, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
(3^1)Dispozițiile art. 26 alin. (4)-(6) se aplică în mod corespunzător și comisiilor de corectare.(la 23-12-2022,
Alineatul (3^1) din Articolul 28 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 19, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
(4)Tabelul de clasificare a candidaților, cuprinzând rezultatele definitive, după soluționarea contestațiilor, întocmit de comisia de organizare a concursului, se publică pe paginile de internet ale Școlii Naționale de Grefieri și Consiliului Superior al Magistraturii.(la 23-12-2022,
Alineatul (4) din Articolul 28 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 19, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
(5)Pentru a fi admis la Școala Națională de Grefieri candidatul trebuie să aibă cel puțin media 6, dar nu mai puțin de 5 la fiecare probă de concurs.
 + 
Articolul 29(1)Sunt declarați admiși candidații care îndeplinesc condițiile prevăzute de art. 28 alin. (5), în ordinea descrescătoare a mediilor, în limita numărului de locuri aprobat, și care se bucură de o bună reputație.(la 23-12-2022,
Alineatul (1) din Articolul 29 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 20, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
(2)În cazul în care ultima medie de admitere este obținută de mai mulți candidați decât locurile rămase, Consiliul Superior al Magistraturii va decide suplimentarea locurilor scoase la concurs, iar dacă aceasta nu este posibilă, departajarea se va face în funcție de notele obținute la disciplinele de concurs, în ordinea prevăzută de art. 22.(3)În cazul în care unul sau mai multe locuri scoase la concurs devin vacante în termen de 30 de zile de la începerea anului școlar, sunt declarați admiși următorii candidați din tabelul de clasificare, în ordinea mediilor, cu respectarea cerințelor prevăzute de prezentul articol. Candidații care vor ocupa locurile devenite vacante sunt declarați admiși de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, dacă vacantarea are loc anterior validării rezultatelor concursului, respectiv de către președintele Consiliului Superior al Magistraturii, prin decizie, la propunerea directorului Școlii Naționale de Grefieri, dacă vacantarea are loc ulterior validării rezultatelor concursului. Aceștia vor urma specializarea pentru care au optat candidații care au ocupat locurile devenite vacante și vor participa la cursurile de formare inițială de îndată, urmând a beneficia de toate drepturile specifice calității de cursant, sub condiția declarării ca admiși.(la 23-12-2022,
Alineatul (3) din Articolul 29 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 20, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 29^1(1)Verificările privind îndeplinirea condiției bunei reputații se fac de comisia de organizare a concursului, cu respectarea legislației în vigoare referitoare la protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.(2)În vederea verificării îndeplinirii condiției bunei reputații, candidații care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 28 alin. (5), în ordinea descrescătoare a mediilor, în limita numărului de locuri aprobat, au obligația de a depune la Consiliul Superior al Magistraturii, în termen de 5 zile de la data publicării tabelului de clasificare a candidaților, cuprinzând rezultatele definitive, următoarele documente în format letric:a)curriculum vitae, care să cuprindă datele de identificare, datele de stare civilă, datele cu privire la studiile absolvite și locurile de muncă anterioare;b)adeverințele eliberate de angajatorii de la locurile de muncă avute în ultimii 3 ani anterior datei concursului, care să cuprindă mențiuni privind existența ori inexistența unor eventuale sancțiuni disciplinare, aplicate în această perioadă, pentru care nu a intervenit radierea;c)adeverințele eliberate de unitățile de învățământ superior care să cuprindă mențiuni privind existența ori inexistența unor eventuale sancțiuni disciplinare aplicate în ultimii 3 ani anterior datei concursului, pentru care nu a intervenit radierea;d)adeverințele eliberate de primării și/sau, după caz, de administrațiile financiare de la domiciliile avute în ultimii 3 ani anterior datei concursului, din care să rezulte, dacă este cazul, natura și tipul contravențiilor comise și sancțiunile contravenționale aplicate în această perioadă;e)orice alte înscrisuri pe care le consideră relevante pentru verificarea îndeplinirii condiției bunei reputații.(3)Odată cu documentele prevăzute la alin. (2), candidații au obligația de a depune, în format letric, actele prevăzute la art. 8 alin. (2) lit. a) și b), în copii certificate pentru conformitate de către candidați, precum și actele prevăzute la art. 8 alin. (2) lit. c)-e), în original.(4)Rezultatele verificării se consemnează în cuprinsul raportului referitor la îndeplinirea condițiilor de admitere la Școala Națională de Grefieri. Raportul prin care se constată, în privința unuia sau mai multor candidați, neîndeplinirea condiției bunei-reputații cuprinde motivele pentru care comisia apreciază că nu este îndeplinită condiția respectivă, constând în analiza faptelor persoanei în cauză și în aplicarea criteriilor prevăzute de lege situației de fapt reținute.(5)Comisia de organizare a concursului hotărăște cu privire la îndeplinirea condiției bunei reputații. Candidații care nu se bucură de o bună reputație sunt declarați respinși, dispozițiile art. 29 urmând a se aplica în mod corespunzător.(6)Pentru stabilirea condiției bunei reputații sunt analizate:a)faptele pentru care candidaților li s-au aplicat sancțiuni contravenționale în ultimii 3 ani anterior datei susținerii concursului;b)faptele pentru care candidaților li s-au aplicat sancțiuni disciplinare în ultimii 3 ani anterior datei concursului, pentru care nu a intervenit radierea.(7)Nu se bucură de o bună reputație persoana care a fost sancționată contravențional sau disciplinar în ultimii 3 ani anterior datei susținerii concursului pentru fapte în raport cu care numirea acesteia în funcția de grefier nu ar fi conformă cu onoarea și probitatea specifice acestei funcții sau ar aduce atingere prestigiului justiției, la stabilirea bunei reputații avânduse în vedere următoarele criterii:a)gravitatea faptei, astfel cum rezultă din natura acesteia și din împrejurările în care a fost săvârșită, din forma și gradul de vinovăție, precum și din sancțiunea aplicată;b)conduita persoanei înainte și după săvârșirea faptei, care relevă perseverența în săvârșirea unor fapte de natura celor prevăzute la alin. (6), sancționate ca atare.(la 23-12-2022,
Capitolul IV a fost completat de Punctul 21, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 30În termen de cel mult 30 de zile de la afișarea rezultatelor definitive, comisia de organizare a concursului va propune Consiliului Superior al Magistraturii validarea rezultatelor concursului.
 + 
Capitolul VDispoziții finale + 
Articolul 31Termenele prevăzute de prezentul regulament se calculează potrivit dispozițiilor art. 181 din Legea nr. 134/2010privind Codul de procedură civilă, republicat, cu modificările și completările ulterioare.(la 05-06-2014,
Art. 31 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 546 din 6 mai 2014 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 418 din 5 iunie 2014.
)
 + 
Articolul 32Abrogat.(la 23-12-2022,
Articolul 32 din Capitolul V a fost abrogat de Punctul 22, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 177 din 15 decembrie 2022, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 1250 din 23 decembrie 2022
)
 + 
Articolul 33(1)Dosarele candidaților, lucrările de concurs și borderourile de corectare se păstrează în arhiva Școlii Naționale de Grefieri.(2)Rezultatele verificării bunei reputații a candidaților admiși se predau Școlii Naționale de Grefieri de către comisia de organizare a concursului, în vederea atașării la dosarele candidaților.
 + 
Articolul 34Ștergerea de pe pagina de internet a Școlii Naționale de Grefieri a informațiilor ce conțin date cu caracter personal referitoare la candidații la concursurile/examenele organizate de Consiliul Superior al Magistraturii prin Școala Națională de Grefieri se realizează din dispoziția directorului Școlii, după împlinirea termenului de un an de la validarea rezultatelor examenului/concursului, și se aduce la cunoștința Consiliului Superior al Magistraturii.(la 21-06-2013,
Art. 34 a fost introdus de art. I din HOTĂRÂREA nr. 550 din 4 iunie 2013, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 370 din 21 iunie 2013.
)
––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x