REGULAMENT din 22 iunie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 14/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: INSPECTIA JUDICIARA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 628 din 25 iunie 2021
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 53 22/06/2021
ART. 9REFERIRE LALEGE (R) 317 01/07/2004 ART. 70
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 53 22/06/2021
ActulCONTINUT DEORDIN 53 22/06/2021
ActulREFERIT DEORDIN 53 22/06/2021





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 53 din 22 iunie 2021, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 628 din 25 iunie 2021.
 + 
Articolul 1(1)Concursul pentru ocuparea posturilor de inspector judiciar în cadrul Inspecției Judiciare, denumit în continuare concurs, constă în susținerea unui interviu și a unei probe scrise.(2)Data și locul desfășurării, tematica, bibliografia și calendarul estimativ al concursului se dispun de inspectorul-șef prin ordin.(3)Organizarea concursului și posturile care se scot la concurs se anunță cu cel puțin 3 luni înaintea datei concursului. Anunțul se publică pe website-ul Inspecției Judiciare la aceeași dată cu anunțul de organizare a concursului.  + 
Articolul 2(1)Candidaturile la concurs se depun la Inspecția Judiciară în termenul stabilit prin calendarul de desfășurare a concursului. Formularul de candidatură este prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul regulament.(2)Candidaturile vor fi însoțite de un proiect referitor la exercitarea atribuțiilor specifice funcției de inspector judiciar, care se depune, în 3 exemplare, în format letric, pe suport hârtie, și în format electronic, pe suport optic. Proiectul poate avea cel mult 10 pagini.(3)Retragerea din concurs este irevocabilă. + 
Articolul 3(1)Pentru organizarea și desfășurarea concursului, inspectorul-șef dispune, prin ordin, constituirea și compunerea următoarelor comisii de concurs:a)comisia de organizare – 2 inspectori judiciari și, de regulă, 3 consilieri juridici asimilați judecătorilor și procurorilor;b)comisia pentru interviu – inspectorul-șef, directorii direcțiilor de inspecție și un psiholog, cu rol consultativ;c)comisia pentru subiecte și corectare – 3 inspectori judiciari;d)comisia pentru contestații – 3 inspectori judiciari.(2)În compunerea comisiilor de concurs, cu excepția celei pentru interviu, se numesc și membri supleanți, care, în ordinea stabilită, îi vor înlocui pe membrii titulari prevăzuți la alin. (1) în caz de imposibilitate obiectivă de exercitare a atribuțiilor și de incompatibilitate. Suplinirea membrilor comisiei de interviu va fi asigurată de persoanele desemnate să asigure continuitatea conducerii Inspecției Judiciare, potrivit legii și ordinelor inspectorului-șef. (3)Activitatea comisiilor de concurs este coordonată de președinții acestora, desemnați prin ordinul de constituire dintre membrii titulari, cu excepția comisiei pentru interviu, a cărei coordonare se asigură de inspectorul-șef. Președinții comisiilor iau măsurile necesare în vederea îndeplinirii atribuțiilor acestora.(4)Numirea membrilor în comisiile de concurs, cu excepția celei pentru interviu, se face pe baza consimțământului liber exprimat, dacă soții, soțiile, rudele sau afinii până la gradul al patrulea inclusiv ai acestora nu candidează la concurs. Membrul unei comisii nu poate face parte dintr-o altă comisie.(5)Comisia de organizare poate funcționa cu majoritatea membrilor. + 
Articolul 4Drepturile și obligațiile membrilor comisiilor se stabilesc prin contract, întocmit de Compartimentul pentru resurse umane, care păstrează un exemplar la dosarul concursului. + 
Articolul 5(1)Comisia de organizare poate funcționa cu majoritatea membrilor și are următoarele atribuții principale:a)centralizează candidaturile depuse, întocmește lista candidaților înscriși, verifică îndeplinirea condițiilor de participare la concurs, pe baza relațiilor primite de la Consiliul Superior al Magistraturii; întocmește și publică, în termenele stabilite prin calendarul de desfășurare a concursului, lista candidaților care îndeplinesc aceste condiții și lista finală a candidaților;b)atribuie candidaților codul pentru publicarea notelor obținute la probele de concurs;c)publică rezultatele obținute de candidați la proba interviului pe website-ul Inspecției Judiciare;d)după data publicării rezultatelor la interviu, numește, din rândul personalului Inspecției Judiciare, responsabilii și supraveghetorii sălilor în care va fi susținută proba scrisă;e)propune măsuri pentru susținerea în bune condiții a probelor de concurs, precum asigurarea spațiilor, a pazei și ordinii publice la centrele de concurs, a asistenței medicale și a asigurării necesarului de rechizite;f)asigură securizarea subiectelor și a lucrărilor scrise;g)asigură confecționarea ștampilelor de concurs;h)instruiește responsabilii și supraveghetorii de sală;i)repartizează candidații, în ordinea alfabetică a numelui, pentru susținerea probei scrise, afișează listele de candidați la sălile de concurs și asigură publicarea acestora pe website-ul Inspecției Judiciare, în termenul stabilit prin calendarul de desfășurare a concursului;j)primește și păstrează, la sediul Inspecției Judiciare, de la comisia pentru subiecte și corectare, subiectele pentru proba scrisă și baremele de notare; coordonează multiplicarea subiectelor; sigilează plicurile care conțin copiile subiectelor de concurs;k)publică, la finalizarea probei scrise, pe website-ul Inspecției Judiciare, subiectele de concurs, baremul de notare și anunțul privind contestarea acestuia, termenul de contestare și locul depunerii contestațiilor; publică baremul de notare definitiv pe website-ul Inspecției Judiciare;l)organizează, în ziua concursului, transportul la Inspecția Judiciară al lucrărilor scrise, subiectelor de concurs și baremelor de notare, pe care le predă comisiei de subiecte și corectare;m)ia măsuri pentru ca în spațiile în care se desfășoară activitatea comisiilor de concurs și în cele în care se susțin probele de concurs să nu pătrundă persoane neautorizate;n)primește, după corectarea lucrărilor scrise, de la comisia pentru subiecte și corectare, lucrările scrise, borderourile individuale de punctare și borderoul centralizator; calculează punctajele finale; întocmește lista cu rezultatele concursului și asigură publicarea acesteia pe website-ul Inspecției Judiciare;o)informează inspectorul-șef cu privire la orice situație neprevăzută în desfășurarea concursului;p)propune inspectorului-șef validarea rezultatului concursului.(2)Comisia de organizare îndeplinește orice alte atribuții necesare bunei desfășurări a concursului.
 + 
Articolul 6Comisia pentru interviu îndeplinește următoarele atribuții:a)soluționează contestațiile formulate împotriva rezultatului verificărilor privind îndeplinirea condițiilor de participare la concurs;b)evaluează candidații potrivit criteriilor prevăzute în anexa nr. 2, pe baza proiectului referitor la exercitarea atribuțiilor specifice funcției de inspector judiciar și a răspunsurilor la interviu. + 
Articolul 7Comisia pentru subiecte și corectare stabilește subiectele pentru proba scrisă, timpul alocat pentru întocmirea lucrării scrise, timpul recomandat pentru rezolvarea fiecărui subiect, punctajul maxim pentru acesta și baremul de notare. De asemenea, comisia corectează lucrările scrise. + 
Articolul 8Comisia pentru contestații soluționează contestațiile la baremul de notare a lucrărilor scrise, adoptă baremul definitiv, recorectează lucrările în cazul contestării punctajului acordat și stabilește rezultatul definitiv obținut la proba scrisă. + 
Articolul 9(1)Rezultatul verificărilor privind îndeplinirea condițiilor de participare la concurs, prevăzute la art. 70 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, poate fi contestat în termen de 24 de ore de la publicarea listei prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. a) din prezentul regulament. (2)După soluționarea contestațiilor prevăzute la art. 6 lit. a), comisia de organizare publică lista finală a candidaților, în termenul stabilit prin calendarul de desfășurare a concursului.
 + 
Articolul 10(1)Comisia de organizare publică pe website-ul Inspecției Judiciare, cu cel puțin 24 de ore înainte de susținerea interviului, programarea candidaților stabilită de comisia pentru interviu.(2)Accesul candidaților în sala de interviu este permis pe baza unui act de identitate valabil.(3)Interviul se înregistrează audiovideo. Înregistrările se păstrează la dosarul de concurs timp de un an, după care se distrug.(4)Fiecare membru al comisiei pentru interviu evaluează candidații, pe baza grilei prevăzute în anexa nr. 2, prin acordarea unui punctaj de maximum 30 de puncte.(5)Punctajul total obținut de un candidat reprezintă media aritmetică a punctajelor individuale. Punctajul este definitiv.(6)Sunt declarați admiși la interviu candidații care au obținut un punctaj total de cel puțin 20 de puncte.
 + 
Articolul 11(1)Comisia pentru subiecte și corectare stabilește, cu cel puțin 24 de ore înainte de ora stabilită pentru începerea probei scrise, 3 variante de subiecte, care se predau comisiei de organizare, înainte de ora începerii probei, în plicuri distincte, închise și sigilate.(2)Varianta efectivă de subiecte se stabilește prin extragerea unui plic din cele prevăzute la alin. (1) de un reprezentant al candidaților; în acest scop candidații din fiecare sală de concurs își aleg un reprezentant, iar dacă proba se desfășoară într-o singură sală, vor fi aleși doi reprezentanți. După expirarea termenului de acces în sălile de concurs, unul dintre reprezentanții candidaților extrage unul dintre plicurile cu variantele de subiecte, care va fi deschis de președintele comisiei de organizare, în prezența celorlalți membri ai comisiei și a reprezentanților candidaților.(3)Subiectele alese se multiplică într-un număr de exemplare egal cu numărul de candidați prezenți. Președintele comisiei de organizare predă responsabililor de sală, în plicuri închise, prin proces-verbal, necesarul de subiecte multiplicate.(4)Accesul candidaților în sălile de concurs este permis, pe baza unui act de identitate valid, într-un interval de timp stabilit de comisia de organizare, însă nu mai târziu de momentul deschiderii plicurilor conținând subiectele multiplicate. (5)Anterior primirii plicurilor cu subiectele multiplicate, responsabilii de sală îi informează pe candidați cu privire la modul de desfășurare a probei și de completare a datelor personale pe lucrările de concurs tipizate.(6)După ocuparea locurilor în sala de concurs, supraveghetorii distribuie candidaților necesarul de tipizate și de ciorne, marcate cu ștampila de concurs, precum și pixuri cu pastă de culoare neagră. Pentru întocmirea lucrării, candidații vor utiliza exclusiv materialele primite.(7)Datele de identificare prevăzute pe tipizatul de concurs se completează de candidați.(8)Candidații pot deține și folosi în timpul probei scrise exclusiv materialele prevăzute în acest scop în bibliografia de concurs.(9)Respectarea obligațiilor prevăzute de prezentul articol se monitorizează de supraveghetori.(10)Constituie fraudă și se sancționează cu eliminarea din concurs:a)înscrierea datelor de identificare sau a unor semne distinctive în exteriorul spațiului alocat;b)deținerea în timpul desfășurării probei scrise a altor materiale decât a celor prevăzute în bibliografia de concurs și a oricărui mijloc electronic de comunicare.(11)Responsabilul de sală consemnează, într-un proces-verbal, faptele constatate și măsurile dispuse, inclusiv îndepărtarea din sala de concurs. Procesul-verbal se comunică comisiei de organizare și candidatului. Eliminarea din concurs se dispune de comisia de organizare.(12)Orice nelămurire privind subiectele se semnalează direct responsabililor de sală, care aduc la cunoștința candidaților prezenți la proba scrisă lămuririle necesare.(13)Candidații absenți la deschiderea plicului cu subiecte în sala de concurs pierd dreptul de susținere a probei scrise. Candidații pot părăsi sălile de concurs după predarea lucrărilor și semnarea procesului-verbal de predare-primire a acestora.(14)În mod excepțional, responsabilii de sală pot încuviința candidaților părăsirea temporară a acesteia; până la revenirea în sală candidatul va fi însoțit de un supraveghetor de sală.(15)Ultimii trei candidați rămași într-o sală de concurs nu o pot părăsi până la predarea ultimei lucrări.(16)Timpul stabilit pentru rezolvarea subiectelor începe să curgă de la finalizarea distribuirii subiectelor de concurs.(17)Rezolvarea subiectelor se efectuează exclusiv pe tipizatele distribuite.(18)Corecturile executate de candidați se fac exclusiv prin bararea textului cu o linie orizontală. În cazul unor multiple corecturi care pot fi interpretate ca semne de identificare a lucrării, candidații o pot transcrie, cu respectarea timpului stabilit pentru rezolvarea subiectelor; în acest caz lucrarea inițială se anulează și se consemnează această împrejurare în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor. Tipizatele și ciornele folosite inițial se păstrează în condițiile stabilite pentru documentația concursului.(19)Candidații predau lucrările, sub semnătură, supraveghetorilor de sală. La expirarea timpului stabilit pentru rezolvarea subiectelor de concurs, candidații predau lucrările în faza în care se află. La predarea lucrării, supraveghetorii verifică identitatea candidaților, corectitudinea înscrierii acesteia pe tipizatele de concurs și sigilează, prin ștampilare, porțiunea din tipizat corespunzătoare, după semnarea de către candidați și responsabilii de sală.(20)La predarea lucrărilor, pentru fiecare sală de concurs, unul dintre supraveghetori verifică și consemnează în procesele-verbale de predare-primire a lucrărilor numărul de pagini și de rânduri scrise pe ultima pagină; aceste consemnări se certifică, prin semnătură, de candidați: procesele-verbale se semnează.(21)Lucrările anulate se depun de comisia de organizare la dosarul concursului.(22)Responsabilii predau lucrările scrise, sub semnătură, președintelui comisiei de organizare.
 + 
Articolul 12Contestațiile împotriva baremului de punctare se depun personal sau se transmit prin fax/e-mail Inspecției Judiciare, în termen de 48 de ore de la data și ora publicării acestuia. Contestațiile se soluționează în 48 de ore de la data și ora expirării termenului de depunere, iar soluțiile se motivează în cel mult 3 zile de la expirarea termenului prevăzut pentru soluționarea contestațiilor.  + 
Articolul 13(1)Comisia de organizare predă comisiei de corectare, prin proces-verbal, lucrările de concurs, numerotate cu cifre arabe crescătoare, începând cu numărul 1, în ordinea rezultată din amestecarea lor.(2)Fiecare lucrare de concurs se corectează de toți membrii comisiei. Pe timpul corectării este interzisă desigilarea colțului lucrării. Notele acordate se înscriu de un membru al comisiei de organizare în rubrica specială a tezei, sub semnătură.(3)Fiecare membru al comisiei punctează separat lucrarea, potrivit baremului de punctare definitiv, cu maximum 70 de puncte. Punctajele se înregistrează în borderouri de punctare individuale.(4)După corectare, colțul sigilat al lucrării se desface de comisia de organizare și se corelează numărul lucrării cu numele candidatului. (5)Punctajul total obținut de o lucrare reprezintă media aritmetică a punctajelor acordate individual. Sunt declarați admiși la proba scrisă candidații care au obținut cel puțin 50 de puncte. Punctajele acordate lucrărilor se înregistrează în borderoul de concurs. Publicarea se consemnează într-un proces-verbal care cuprinde ora publicării, de la care începe să curgă termenul de contestare a punctajelor.  + 
Articolul 14(1)Candidatul poate contesta propriul punctaj în termen de 48 de ore de la publicare. Contestațiile se depun personal ori se transmit prin fax/e-mail Inspecției Judiciare.(2)Lucrările de concurs pentru care a fost formulată contestație se corectează din nou de comisia pentru contestații. În vederea soluționării contestațiilor, lucrările se înscriu într-un borderou distinct, după renumerotarea și resigilarea acestora. Prevederile art. 15 se aplică în mod corespunzător. Noul punctaj este definitiv și nu poate fi mai mic decât cel contestat.
 + 
Articolul 15(1)Punctajul final este suma punctajelor obținute la interviu și la proba scrisă. Posturile de inspector judiciar se ocupă de candidații admiși în ordinea descrescătoare a punctajelor finale de concurs.(2)Concursul va fi invalidat în caz de nerespectare a condițiilor legale sau regulamentare dacă prin aceasta sunt afectate rezultatele concursului.
 + 
Articolul 16(1)Documentele în legătură cu organizarea și desfășurarea concursului se depun la dosarul concursului care se păstrează la Compartimentul pentru resurse umane al Inspecției Judiciare. (2)Datele privind desfășurarea concursului se mențin pe website-ul Inspecției Judiciare timp de 30 de zile de la data validării rezultatului acestuia.(3)Termenele prevăzute de prezentul regulament se calculează potrivit normelor de procedură civilă. + 
Articolul 17Anexele nr. 1 și 2*) fac parte integrantă din prezentul regulament.*) Anexele nr. 1 și 2 sunt reproduse în facsimil.
 + 
Anexa nr. 1la regulament
 + 
Anexa nr. 2la regulament
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x