de organizare şi funcţionare al Comitetului tehnic de coordonare generală şi al comitetelor tehnice de specialitate
A. Prevederi generale +
Articolul 1Prezentul regulament se aplică la organizarea şi funcţionarea Comitetului tehnic de coordonare generală, denumit în continuare CTCG, şi a comitetelor tehnice de specialitate, denumite în continuare CTS, organisme consultative şi de avizare, de sub autoritatea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor, denumit în continuare MDLPL. +
Articolul 2CTCG şi CTS sunt organisme consultative şi de avizare în domeniul reglementărilor tehnice şi activităţilor specifice de reglementare elaborate conform prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 203/2003 pentru aprobarea Regulamentului privind tipurile de reglementări tehnice şi de cheltuieli aferente activităţii de reglementare în construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, precum şi a normelor metodologice privind criteriile şi modul de alocare a sumelor necesare unor lucrări de intervenţie în primă urgenţă la construcţii vulnerabile şi care prezintă pericol public.B. Organizare şi funcţionare +
Articolul 3(1) Structura CTCG este următoarea: … a) preşedinte, reprezentat de secretarul de stat coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul MDLPL; … b) vicepreşedinte, reprezentat de secretarul general adjunct coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul MDLPL; … c) membri; … d) secretar. … (2) Şeful serviciului reglementări tehnice în construcţii din cadrul Direcţiei generale tehnice în construcţii îndeplineşte şi funcţia de secretar al CTCG. … +
Articolul 4Structura CTS este următoarea:a) preşedinte; … b) membri; … c) secretar. … +
Articolul 5Componenţa nominală a CTS se aprobă prin decizie a secretarului de stat coordonator al activităţii de reglementare în domeniul construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, din cadrul MDLPL, pe baza propunerilor de reprezentare formulate de autorităţi, instituţii, organizaţii profesionale de profil, operatori economici de profil.C. Atribuţii şi responsabilităţi +
Articolul 6CTCG are următoarele atribuţii:a) analizează necesitatea şi oportunitatea propunerilor de reglementări tehnice şi activităţi specifice de reglementare în domeniu şi propune cuprinderea acestora în programele de elaborare a reglementărilor tehnice; … b) analizează şi avizează reglementări tehnice cu caracter multidisciplinar; … c) avizează – cu menţiunea "bun de tipar" – şi propune spre aprobare prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor proiectele de reglementări tehnice, avizate în prealabil – fără condiţii – de CTS; … d) mediază şi/sau, după caz, arbitrează divergenţele care pot apărea în procesul de avizare a proiectelor de reglementări tehnice şi/sau de realizare a activităţilor specifice de reglementare, în toate fazele de elaborare a acestora. … +
Articolul 7CTS au următoarele atribuţii:a) întocmesc, prin grija secretarilor acestora, propuneri de elaborare sau de actualizare a reglementărilor tehnice şi/sau de realizare de activităţi specifice de reglementare, pe care le înaintează CTCG în vederea analizării necesităţii şi oportunităţii; … b) analizează şi avizează în toate fazele reglementările tehnice şi/sau rezultatele activităţilor specifice de reglementare prezentate, în concordanţă cu reglementările tehnice şi cu celelalte acte normative în vigoare; … c) propun avizarea finală în CTCG a reglementărilor tehnice, în vederea promovării acestora spre aprobare prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi locuinţelor. … +
Articolul 8Preşedintele CTCG şi preşedinţii CTS au următoarele atribuţii:a) stabilesc de comun acord cu secretariatul şi cu responsabilul de temă din MDLPL programul desfăşurării şedinţelor de avizare; … b) asigură conducerea şedinţelor de avizare, iar în situaţia în care se află în imposibilitatea de a-şi exercită funcţia, îl deleagă în acest scop pe vicepreşedinte, care preia toate atribuţiile şi responsabilităţile preşedintelui; … c) participă la analiza reglementărilor tehnice şi activităţilor specifice de reglementare, formulează observaţii şi propuneri de modificare/completare a acestora; … d) mediază eventualele divergenţe apărute în cadrul şedinţelor de analiză şi avizare; … e) aprobă concluziile stabilite în şedinţa de avizare. … +
Articolul 9Vicepreşedintele CTCG are următoarele atribuţii:a) preia, în baza mandatului acordat, toate atribuţiile şi responsabilităţile preşedintelui, atunci când acesta este în imposibilitatea de a-şi exercită funcţia; … b) participă la analiza lucrărilor supuse dezbaterii, formulează în scris observaţii şi propuneri de modificare/completare a acestora. … +
Articolul 10Membrii CTCG şi ai CTS au următoarele atribuţii:a) analizează conţinutul lucrărilor, formulează în scris observaţii şi propuneri de modificare/completare a acestora; … b) participă la şedinţele de analiză şi avizare a lucrărilor pentru care au fost convocaţi; … c) în cazul în care persoana convocată nu poate participa la şedinţa de analiză şi avizare, se admite transmiterea în scris sau electronic a punctului de vedere referitor la lucrările supuse analizei şi avizării. Punctul de vedere trebuie să conţină şi concluzia analizei în conformitate cu art. 16 alin. (1). … +
Articolul 11Secretarul CTCG şi secretarul CTS au următoarele atribuţii:a) întocmesc şi actualizează baza de date privind evidenţa lucrărilor repartizate spre a fi analizate şi avizate în cadrul CTS respectiv; … b) stabilesc de comun acord cu preşedintele şi cu responsabilul de temă din MDLPL calendarul desfăşurării şedinţelor de avizare; … c) transmit membrilor CTS lucrările ce urmează a fi analizate şi avizate, împreună cu invitaţia de participare, prin poşta electronică, cu minimum 15 zile calendaristice înaintea datei şedinţei de avizare; … d) participă la şedinţa de avizare şi întocmesc procesulverbal de avizare, pe care îl supun spre însuşire participanţilor la şedinţă, precum şi spre aprobare preşedintelui CTS; … e) prezintă în plenul şedinţei punctele de vedere transmise de membrii CTS care nu sunt prezenţi la şedinţa de analiză şi avizare, conform art. 10 lit. c); … f) anexează la procesul-verbal al şedinţei toate punctele de vedere transmise în scris de membrii CTS. … D. Procedura de lucru +
Articolul 12CTCG îşi desfăşoară activitatea în cadrul şedinţelor de analiză şi avizare, care se convoacă, de regulă, semestrial sau ori de câte ori este nevoie. +
Articolul 13CTS îşi desfăşoară activitatea în cadrul şedinţelor de analiză şi avizare, care se convoacă, de regulă, lunar sau ori de câte ori este nevoie. +
Articolul 14(1) Şedinţele de analiză şi avizare se desfăşoară în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor CTS. … (2) În calculul numărului membrilor prezenţi prevăzuţi la alin. (1) se includ şi membrii care, absentând motivat, depun la secretarul CTS punctele de vedere scrise pentru lucrările ce urmează a fi analizate şi avizate. … +
Articolul 15Lucrările ce urmează a fi analizate şi avizate şi invitaţia de participare la şedinţă se transmit membrilor CTS prin poşta electronică cu minimum 15 zile calendaristice înainte de data şedinţei de analiză şi avizare, prin grija secretarului CTS. +
Articolul 16(1) Membrii CTS îşi exprimă în scris punctul de vedere cu privire la lucrările supuse analizei şi avizării fie direct, în plenul şedinţei, fie prin scrisoare transmisă secretarului CTS prin poşta electronică, până cel târziu cu 24 de ore înainte de data şi ora începerii şedinţei de avizare. … (2) Autoritatea de reglementare îşi rezervă dreptul de a nu lua în considerare punctele de vedere transmise după data-limită prevăzută la alin. (1). … +
Articolul 17(1) Deciziile CTS se adoptă, de regulă, prin consens; în cazul neobţinerii consensului deciziile se adoptă cu majoritatea calificată de două treimi din numărul membrilor CTS, între care, în mod obligatoriu, trebuie să figureze voturile autorităţii de reglementare şi ale autorităţilor de control din domeniu, punctele de vedere divergente consemnându-se în procesul-verbal. Deciziile pot fi: … a) avizat favorabil, fără condiţii; … b) avizat favorabil, cu condiţii pentru faza următoare; … c) respins. … (2) În cazul deciziei de respingere, în procesul-verbal se specifică termenul de predare a documentaţiei refăcute, în scopul reanalizării şi avizării. … +
Articolul 18Membrii CTS, reprezentanţi ai instituţiilor elaboratoare sau care fac parte din grupul elaboratorilor lucrării supuse dezbaterii se recuză de la procedura privind avizarea lucrării respective.–-