REGULAMENT din 22 ianuarie 2016

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 05/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 97 din 9 februarie 2016
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 22/01/2016
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobat prin ORDINUL nr. 116 din 22 ianuarie 2016, publicat în Monitorul Oficial nr. 97 din 9 februarie 2016.
 + 
Articolul 1Dispoziții generale(1)Comitetul de selecție reprezintă organismul tehnic cu responsabilități privind selectarea pentru finanțare a proiectelor depuse în cadrul măsurii 1 din Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR), în conformitate cu procedura de selecție prezentată în cap. 8.1 și 15.5 din PNDR.(2)Comisia de soluționare a contestațiilor reprezintă organismul tehnic cu responsabilități privind soluționarea contestațiilor adresate privind rezultatele procesului de evaluare a proiectelor pentru finanțare.(3)Comitetul de selecție și Comisia de soluționare a contestațiilor sunt organizate și funcționează în conformitate cu prevederile prezentului regulament.(4)Lucrările Comitetului de selecție și ale Comisiei de soluționare a contestațiilor se desfășoară pe întreaga perioadă de implementare a PNDR.
 + 
Articolul 2Definiții(1)Termenii "măsură" și "submăsură" cuprind atât măsurile și submăsurile propriu-zise ale PNDR, cât și schemele aferente submăsurilor programului, prin care se acordă ajutoare de stat.(2)Sintagma "sesiune de depunere" reprezintă perioada calendaristică în cadrul căreia Direcția generală dezvoltare rurală – Autoritate de management pentru PNDR (DGDR-AM PNDR) poate primi proiecte din partea potențialilor beneficiari ai Programului.(3)Sintagma "sesiune de selecție" reprezintă lucrările Comitetului de selecție și ale Comisiei de soluționare a contestațiilor, concretizate în decizia finală de finanțare.(4)Sintagma "domeniu de intervenție" reprezintă un obiectiv de realizat prin intermediul mai multor măsuri/submăsuri.
 + 
Articolul 3Componența Comitetului de selecție și a Comisiei de soluționare a contestațiilor(1)Componența Comitetului de selecție și a Comisiei de soluționare a contestațiilor este prevăzută în anexa nr. 1.(2)Comitetul de selecție și Comisia de soluționare a contestațiilor sunt alcătuite după cum urmează: președinte, membri și secretar, pentru fiecare funcție în parte fiind prevăzut un supleant.(3)În situația în care persoana desemnată în Comitetul de selecție sau în Comisia de soluționare a contestațiilor nu poate participa, din motive obiective, la lucrările unei sesiuni de selecție, înlocuirea acesteia se face prin convocarea supleantului care va prelua atribuțiile titularului. În acest caz persoana indisponibilă va transmite un document justificativ la DGDR-AM PNDR.(4)În situația în care calitatea de membru sau secretar, titulari ai Comitetului de selecție sau ai Comisiei de soluționare a contestațiilor, încetează în condițiile legii, în vederea asigurării continuității activităților specifice în perioada de interimat până la nominalizarea titularilor atribuțiile vor fi exercitate de către supleanți.(5)Secretariatul Comitetului de selecție și al Comisiei de soluționare a contestațiilor este asigurat de către Serviciul metodologie din cadrul DGDR-AM PNDR. + 
Articolul 4Obligațiile Comitetului de selecție și ale Comisiei de soluționare a contestațiilor(1)Președintele, membrii și secretarul Comitetului de selecție și Comisiei de soluționare a contestațiilor, în îndeplinirea atribuțiilor ce le revin ca urmare a prezentului regulament, au următoarele obligații:a)de a respecta întocmai regulile stabilite în cadrul prezentului regulament;b)de a respecta confidențialitatea lucrărilor și imparțialitatea în adoptarea deciziilor Comitetului de selecție și Comisiei de soluționare a contestațiilor.(2)Adoptarea deciziilor în cadrul Comisiei de soluționare a contestațiilor și al Comitetului de selecție se face numai de către președinte și membri, cu majoritate simplă. În minuta reuniunii se consemnează, după caz, motivele abținerii sau opiniei separate.(3)Secretarul, fără drept de vot, consemnează în minute și rapoarte, respectiv note justificative deciziile adoptate în cadrul Comitetului de selecție și Comisiei de soluționare a contestațiilor. + 
Articolul 5Lansarea sesiunii de depunere a proiectelor(1)Principiile de selecție aferente măsurii 1 "Acțiuni pentru transferul de cunoștințe și acțiuni de informare" (măsura 1) care intră sub incidența procedurii de selecție sunt prevăzute în PNDR. Criteriile de selecție aferente principiilor de selecție sunt detaliate în procedurile de implementare, care se aprobă prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale.(2)Stabilirea sau modificarea criteriilor de selecție se realizează la inițiativa DGDR-AM PNDR cu consultarea prealabilă a Comitetului de monitorizare pentru PNDR.(3)Înainte de lansarea unei sesiuni de depunere a proiectelor, DGDR-AM PNDR înaintează ministrului agriculturii și dezvoltării rurale sau, prin delegare de atribuții, secretarului de stat coordonator al DGDR-AM PNDR o notă de aprobare a lansării sesiunii de depunere, care stabilește perioada de desfășurare a sesiunii de depunere, alocarea publică disponibilă, precum și modalitatea de informare a potențialilor beneficiari cu privire la lansarea sesiunii.(4)După aprobarea ministrului agriculturii și dezvoltării rurale sau, prin delegare de atribuții, secretarului de stat coordonator al DGDR-AM PNDR, DGDR-AM PNDR comunică Serviciului de presă și relații publice nota de lansare a sesiunii de depunere a proiectelor în vederea publicării anunțului de lansare a sesiunii de depunere a proiectelor.(5)Perioada de desfășurare a sesiunii de depunere a proiectelor poate fi prelungită la solicitarea conducerii Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), pe baza unei note întocmite de DGDR-AM PNDR și aprobate de ministrul agriculturii și dezvoltării rurale sau, prin delegare de atribuții, de secretarul de stat coordonator al DGDR-AM PNDR.(6)O sesiune de depunere a proiectelor poate fi amânată sau, după caz, anulată, la propunerea motivată a DGDR-AM PNDR, precum și la solicitarea motivată a conducerii MADR. În acest sens, DGDR-AM PNDR întocmește o notă justificativă pe care o supune aprobării ministrului agriculturii și dezvoltării rurale sau, prin delegare de atribuții, secretarului de stat coordonator al DGDR-AM PNDR.
 + 
Articolul 6Primirea și evaluarea proiectelor pentru măsura 1 din PNDR(1)Pentru măsura 1 primirea proiectelor se face în conformitate cu prevederile ghidului solicitantului specific. Repartizarea proiectelor se face de către coordonatorii Compartimentelor de dezvoltare rurală județene (CDRJ) cu respectarea principiului "celor 4 ochi", pe baza notei cu persoanele responsabile aprobate de directorul general.(2)Verificarea conformității administrative și a criteriilor de eligibilitate se realizează de către experții din cadrul CDRJ-urilor, iar evaluarea/punctarea/scorarea proiectelor se realizează de către experții evaluatori din cadrul MADR, în baza manualului de proceduri aprobat prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale.(3)După finalizarea evaluării proiectelor depuse într-o sesiune de depunere a proiectelor, DGDR AM PNDR întocmește raportul de evaluare a proiectelor, conform anexei nr. 3 la prezentul regulament.(4)Lista proiectelor incluse în raportul de evaluare se grupează pe județe, în ordinea alfabetică, iar proiectele depuse la nivelul unui județ se ordonează în ordine cronologică în funcție de data depunerii proiectului.(5)Raportul de evaluare se avizează de către coordonatorii măsurii și se aprobă de către directorul general al DGDR-AM PNDR și se postează pe site-ul MADR, www.madr.ro și www.afir.info.(6)În lipsa directorului general al DGDR-AM PNDR, aprobarea publicării pe site a raportului de evaluare, în conformitate cu prevederile alin. (9), se va face de către directorul cu atribuții în implementarea măsurii 1 sau, după caz, o persoană din subordine cu atribuții de conducere împuternicită de directorul general în acest sens.(7)Raportul de evaluare se postează pe site-ul MADR în ziua lucrătoare următoare aprobării de către directorul general al DGDR-AM PNDR.(8)În baza raportului de evaluare publicat, DGDR-AM PNDR, prin CDRJ, notifică aplicanții cu privire la rezultatul evaluării proiectului, în termen de maximum 5 zile lucrătoare.(9)Notificarea va include informații cu privire la statutul proiectului în urma evaluării și modalitatea de depunere a contestațiilor de către aplicanții nemulțumiți de rezultatul evaluării. În cazul în care un proiect este declarat neeligibil, vor fi indicate criteriile de eligibilitate care nu au fost îndeplinite, precum și cauzele care au condus la neeligibilitatea proiectului. În cazul în care proiectul este eligibil și a fost punctat, notificarea va menționa punctajul obținut pentru fiecare criteriu de selecție, motivele pentru care nu au fost punctate anumite criterii de selecție, stabilirea criteriilor de departajare, precum și precizări cu privire la reducerea valorii eligibile, a valorii publice sau a intensității sprijinului, dacă este cazul. + 
Articolul 7Rectificarea raportului de evaluare și suspendarea aplicării prevederilor art. 8 și 9 (1)În situația în care în perioada cuprinsă între publicarea raportului de evaluare și întocmirea Raportului de selecție sunt formulate sesizări către MADR ce privesc o aplicare neunitară și/sau o eventuală încălcare a aplicării procedurilor de evaluare-selectare, erori care prin amploarea lor aduc schimbări majore în forma și conținutul raportului de evaluare, respectiv referitor la aplicarea criteriilor de eligibilitate, de selecție, ierarhizarea și departajarea proiectelor sau alte elemente relevante, iar în urma analizei și verificărilor preliminare efectuate în regim de urgență de către DGDR-AM PNDR/Direcția generală control, antifraudă și inspecții (DGCAI) sunt indicii temeinice privind confirmarea aspectelor sesizate, la propunerea DGDR-AM PNDR/DGCAI, ministrul agriculturii și dezvoltării rurale poate decide, după caz, suspendarea aplicării prevederilor art. 11 „Selecția proiectelor”, pe o perioadă de maximum 20 de zile, în vederea efectuării reevaluării proiectelor care fac obiectul sesizărilor, precum și a altor proiecte a căror verificare se impune, cu informarea DGDRAM PNDR.(2)În situația în care în perioada cuprinsă între publicarea raportului de evaluare și întocmirea raportului de selecție sunt formulate sesizări punctuale către MADR ce privesc o încălcare a aplicării procedurilor de evaluare-selectare, iar în urma analizei și verificărilor efectuate de către DGDR-AM PNDR/DGCAI sunt confirmate aspectele sesizate, la propunerea DGDR-AM PNDR, se va emite o erată la raportul de evaluare, ce va conține pe scurt modificarea și motivul acesteia, iar beneficiarul al cărui proiect a suferit modificări de statut va fi notificat de îndată în acest sens. Solicitanții ale căror proiecte au fost reevaluate și au suferit modificări privind eligibilitatea, punctajul acordat la criteriile de selecție sau alte elemente sunt repuși în termenul de depunere a contestațiilor prevăzut la art. 8, iar soluționarea acestora se va face în regim de urgență.(3)Obiectul analizei și verificărilor preliminare ale sesizărilor prevăzute la alin. (1) și (2) se va face în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data primirii sesizărilor și se va limita la verificarea respectării procedurilor de evaluare-selectare aplicabile și nu va viza situațiile ce sunt de competența Comisiei de soluționare a contestațiilor în conformitate cu procedura reglementată de dispozițiile art. 8.(4)Rezultatul verificărilor preliminare pentru situația prevăzută la alin. (1) este cuprins în nota ce se aprobă de ministrul agriculturii și dezvoltării rurale și include propunerea motivată de suspendare, precum și propuneri pentru corectarea viciilor de sistem procedural și alte măsuri ce se impun pentru preîntâmpinarea situațiilor consemnate.(5)În cazul situațiilor prevăzute la alin. (1), MADR va informa solicitanții asupra suspendării procesului de selecție, de soluționare a contestațiilor și, după caz, a procesului de evaluare, printr-un anunț public postat pe site-ul oficial al MADR.(6)Reevaluarea se va face de către MADR, în mod obligatoriu de către alți experți evaluatori față de cei care au participat la evaluarea inițială, iar în urma finalizării procesului de reevaluare MADR va întocmi, în cadrul termenului prevăzut la alin. (1), și raportul de evaluare rectificat, cu respectarea pașilor procedurali prevăzuți la art. 6, iar solicitanții ale căror proiecte au fost reevaluate și au suferit modificări privind eligibilitatea, punctajul acordat criteriilor de selecție sau alte elemente vor fi notificați asupra rezultatelor reevaluării.(7)Contestațiile depuse ca urmare a raportului de evaluare inițial de către solicitanții ale căror proiecte au fost reevaluate și au suferit modificări privind eligibilitatea, punctajul acordat criteriilor de selecție sau alte elemente se vor anula.(8)După împlinirea termenului prevăzut la alin. (1), după caz, în termen de maximum 5 zile lucrătoare se reia procedura de soluționare a contestațiilor, iar solicitanții ale căror proiecte au fost reevaluate și au suferit modificări privind eligibilitatea, punctajul acordat la criteriile de selecție sau alte elemente sunt repuși în termenul de depunere a contestațiilor prevăzut la art. 8.
 + 
Articolul 8Desfășurarea procedurii de soluționare a contestațiilor cu privire la rezultatul evaluării proiectelor(1)Contestațiile pot fi depuse în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii notificării, dar nu mai mult de 13 zile lucrătoare de la data postării raportului de evaluare pe site-ul MADR: www.madr.ro. Contestațiile trimise după expirarea termenului prevăzut vor fi respinse.(2)Contestațiile, semnate de solicitanți, se depun la Registratura MADR sau se transmit prin poștă/curierat la adresa: bd. Carol I nr. 2-4, sectorul 3, București, cod poștal 020921, cu confirmare de primire, fax: 021.307.86.06 sau prin e-mail, scanate, la adresa formare@madr.ro cu respectarea termenului de depunere prevăzut la alin. (1). Contestațiile depuse în mod eronat la alte structuri din subordinea MADR se resping.(3)Soluționarea contestațiilor se realizează de către Comisia de soluționare a contestațiilor din cadrul MADR.(4)Vor fi considerate contestații și analizate în baza prezentei proceduri doar acele solicitări care contestă elemente legate de eligibilitatea proiectului depus și punctarea unui/unor criteriu/criterii de selecție.(5)Solicitările care vizează alte aspecte decât cele prevăzute la alin. (4) vor fi soluționate la nivelul MADR, potrivit prevederilor legale ce reglementează regimul juridic aplicabil petițiilor și sesizărilor.(6)În termen de maximum 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor, secretariatul Comisiei de soluționare a contestațiilor întocmește situația centralizată a contestațiilor depuse, conform modelului din anexa nr. 4 la prezentul regulament, și o înaintează președintelui Comisiei de soluționare a contestațiilor în vederea convocării membrilor comisiei în termen de 1 zi lucrătoare.(7)Înaintea demarării lucrărilor, președintele, membrii și secretarul Comisiei de soluționare a contestațiilor vor semna declarațiile de confidențialitate și imparțialitate, în formatul prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul regulament.(8)Procesul de soluționare a contestațiilor se va desfășura în două etape: în prima etapă vor fi soluționate contestațiile care privesc eligibilitatea proiectelor, prin emiterea unui raport intermediar de soluționare a contestațiilor, iar în a doua etapă se vor soluționa contestațiile referitoare la punctarea proiectului, etapă finalizată prin emiterea raportului final de soluționare a contestațiilor.(9)Pentru fiecare contestație se va întocmi un raport privind analiza contestației, din care va rezulta statutul proiectului obținut în urma analizării elementelor contestate. Dacă soluția propusă în urma analizării contestației este diferită de cea din raportul de evaluare, va fi întocmită, după caz, fișa de verificare a criteriilor de selecție. + 
Articolul 9Raport intermediar de soluționare a contestațiilor(1)Comisia de soluționare a contestațiilor va soluționa contestațiile prin care se contestă elemente legate de eligibilitatea proiectului depus.(2)După finalizarea soluționării contestațiilor depuse, secretariatul Comisiei de soluționare a contestațiilor întocmește raportul intermediar de soluționare a contestațiilor, conform modelului din anexa nr. 5 la prezentul regulament.(3)Raportul intermediar de soluționare a contestațiilor va fi însoțit în mod obligatoriu de dosarul fiecărei contestații, care va cuprinde:a)contestația depusă;b)raportul de analiză a contestației;c)notificarea transmisă aplicantului;d)fișele de verificare, inclusiv fișele de verificare a criteriilor de selecție pentru proiectele declarate eligibile de către Comisia de soluționare a contestațiilor;e)documentele justificative elocvente, menționate în raportul de analiză a contestației, și, respectiv, raportul de analiză a contestației, pentru soluția propusă.(4)În situația în care pe parcursul analizării contestațiilor de către Comisia de soluționare a contestațiilor se constată alte elemente decât cele contestate, care pot influența eligibilitatea proiectului, aceasta va sesiza de îndată DGCAI în vederea verificării aspectelor sesizate. În raportul de analiză a contestației, Comisia de soluționare a contestațiilor se pronunță numai asupra elementelor contestate, consemnându-se faptul că a fost sesizată DGCAI. În acest caz, DGCAI are obligația de a notifica aplicantul cu privire la extinderea verificării proiectului ca urmare a analizei contestației.(5)DGCAI se va pronunța asupra elementelor sesizate conform alin. (4) până la finalizarea lucrărilor Comisiei de soluționare a contestațiilor, urmând ca în raportul intermediar de soluționare a contestațiilor să fie consemnat statutul proiectului ca urmare a concluziilor prezentate de către DGCAI, coroborate cu decizia Comisiei de soluționare a contestațiilor asupra elementelor contestate.(6)Lucrările și deciziile Comisiei de soluționare a contestațiilor se consemnează într-o minută întocmită de secretarul comisiei și semnată de președinte, membri și secretar.(7)În urma instrumentării contestațiilor, Comisia de soluționare a contestațiilor poate adopta următoarele soluții:

Statutul inițial al proiectului  Statutul proiectului în urma instrumentării contestației Rezultatul contestației
Neeligibil    Neeligibil   RESPINSĂ
Eligibil   ADMISĂ

(8)Dacă aplicantul contestă mai multe elemente legate de rezultatul evaluării proiectului sau contestația nu este depusă în termen, Comisia de soluționare a contestațiilor se pronunță după cum urmează:

Decizia Comisiei de soluționare a contestațiilor Rezultatul contestației  
Toate elementele contestate sunt admise. ADMISĂ
Un element/Unele elemente contestat(e) este/sunt admis(e), iar un element/unele elemente contestat(e) este/sunt respins(e).    PARȚIAL ADMISĂ
Toate elementele contestate sunt respinse. RESPINSĂ
Contestația nu a fost depusă în termen. RESPINSĂ

(9)Pentru proiectele declarate eligibile ca urmare a etapei de soluționare a contestațiilor, fișa de evaluare a criteriilor de selecție pentru toate proiectele declarate eligibile va fi întocmită de către membrii comitetelor de evaluare desemnați conform Manualului de procedură pentru evaluarea și selecția proiectelor depuse în cadrul apelurilor de propuneri de proiecte aferente măsurii 1 "Acțiuni pentru transferul de cunoștințe și acțiuni de informare". Punctajul aferent fiecărui criteriu de selecție va fi menționat în raportul intermediar de soluționare a contestațiilor și va putea face obiectul unei contestații ulterioare, conform prevederilor alin. (15).(10)Termenul de soluționare a contestațiilor de către Comisia de soluționare a contestațiilor este de 20 de zile lucrătoare de la data întrunirii Comisiei de soluționare a contestațiilor, cu posibilitatea justificată a majorării termenului cu cel mult 10 zile lucrătoare.(11)Raportul intermediar de soluționare a contestațiilor, întocmit de Comisia de soluționare a contestațiilor, este semnat de membrii comisiei, secretarul comisiei și este aprobat de președintele Comisiei de soluționare a contestațiilor, fiind comunicat directorului general al DGDR-AM PNDR pentru a fi postat pe site-ul MADR.(12)Raportul intermediar de soluționare a contestațiilor va fi postat pe site-ul MADR în ziua imediat următoare aprobării și transmiterii acestuia.(13)În vederea completării dosarelor administrative ale proiectelor care au făcut obiectul contestațiilor, secretariatul Comisiei de soluționare a contestațiilor comunică DGDR-AM PNDR, în format electronic și pe suport hârtie, următoarele documente:a)copie a raportului de analiză a contestației;b)documentele întocmite de Comisia de soluționare a contestațiilor, după caz.(14)DGDR-AM PNDR răspunde de notificarea solicitanților privind statutul proiectelor în urma soluționării contestației.(15)În termen de 5 zile lucrătoare de la publicarea pe site-ul MADR a raportului intermediar de soluționare a contestațiilor, solicitanții ai căror proiecte au fost declarate eligibile de către Comisia de soluționare a contestațiilor și care ulterior au fost punctate pot depune contestații referitoare la punctajul aferent criteriilor de selecție. + 
Articolul 10Raportul final de soluționare a contestațiilor(1)Comisia de soluționare a contestațiilor va soluționa în termen de maximum 10 zile lucrătoare contestațiile referitoare la punctarea proiectelor, cele depuse după publicarea raportului de evaluare și pe cele depuse după publicarea raportului intermediar de soluționare a contestațiilor.(2)După finalizarea soluționării tuturor contestațiilor depuse, secretariatul Comisiei de soluționare a contestațiilor întocmește raportul final de soluționare a contestațiilor, conform modelului din anexa nr. 6 la prezentul regulament.(3)Raportul final de soluționare a contestațiilor va fi însoțit în mod obligatoriu de dosarul fiecărei contestații, care va cuprinde:a)contestația depusă;b)raportul de analiză a contestației;c)notificarea transmisă aplicantului;d)fișele de verificare;e)documentele justificative elocvente, menționate în raportul de analiză a contestației, și, respectiv, raportul de analiză a contestației, pentru soluția propusă.(4)În situația în care pe parcursul analizării contestațiilor de către Comisia de soluționare a contestațiilor se constată alte elemente decât cele contestate, care pot influența eligibilitatea proiectului, rezultatul scorării inițiale sau valoarea publică, aceasta va sesiza de îndată DGCAI în vederea verificării aspectelor sesizate. În raportul de analiză a contestației, Comisia de soluționare a contestațiilor se pronunță numai asupra elementelor contestate, consemnându-se faptul că a fost sesizată DGCAI. În acest caz, DGCAI are obligația de a notifica aplicantul cu privire la extinderea verificării proiectului ca urmare a analizei contestației.(5)DGCAI se va pronunța asupra elementelor sesizate conform alin. (4) până la finalizarea lucrărilor Comisiei de soluționare a contestațiilor, urmând ca în raportul final de soluționare a contestațiilor să fie consemnat statutul proiectului ca urmare a concluziilor prezentate de către DGCAI, coroborate cu decizia Comisiei de soluționare a contestațiilor asupra elementelor contestate.(6)Lucrările și deciziile Comisiei de soluționare a contestațiilor se consemnează într-o minută întocmită de secretarul comisiei și semnată de președinte, membri și secretar.(7)În urma instrumentării contestațiilor, Comisia de soluționare a contestațiilor poate adopta următoarele soluții:

Statutul inițial / Raportulintermediar de soluționare a contestațiilor Statutul proiectului în urma instrumentării contestației Rezultatul contestației
Eligibil          Neeligibil   RESPINSĂ
Eligibil        Punctaj CC sau Punctaj CC RESPINSĂ   
Punctaj CC = Punctaj inițial RESPINSĂ
Punctaj CC > Punctaj inițial ADMISĂ

(8)Dacă aplicantul contestă mai multe elemente legate de rezultatul evaluării proiectului sau contestația nu este depusă în termen, Comisia de soluționare a contestațiilor se pronunță după cum urmează:

Decizia Comisiei de soluționare a contestațiilor Rezultatul contestației  
Toate elementele contestate sunt admise ADMISĂ
Un element/Unele elemente contestat(e) este/sunt admis(e), iar un element/unele elemente contestat(e) este/sunt respins(e).    PARȚIAL ADMISĂ
Toate elementele contestate sunt respinse. RESPINSĂ
Contestația nu a fost depusă în termen. RESPINSĂ

(9)Termenul de soluționare a contestațiilor de către Comisia de soluționare a contestațiilor este de 10 zile lucrătoare de la data întrunirii Comisiei de soluționare a contestațiilor, cu posibilitatea justificată a majorării termenului cu cel mult 5 zile lucrătoare.(10)Raportul final de soluționare a contestațiilor întocmit de Comisia de soluționare a contestațiilor, conform formularului cuprins în anexa nr. 6 la prezentul regulament, cuprinzând rezultatul tuturor contestațiilor este semnat de membri și secretar și este aprobat de președintele Comisiei de soluționare a contestațiilor, fiind comunicat directorului general al DGDR-AM PNDR pentru a fi postat pe site-ul MADR. O copie a raportului final de contestații se va comunica și secretariatului Comitetului de selecție.(11)Raportul final de soluționare a contestațiilor se postează pe site-ul MADR cel târziu în ziua lucrătoare următoare aprobării și transmiterii acestuia.(12)În vederea completării dosarelor administrative ale proiectului care au făcut obiectul contestațiilor, secretariatul Comisiei de soluționare a contestațiilor comunică DGDR AM-PNDR – direcției/serviciului de specialitate, în format electronic și pe suport hârtie, următoarele documente:a)raportul de analiză a contestației;b)documentele întocmite de Comisia de soluționare a contestațiilor, dacă este cazul.(13)DGDR-AM PNDR, prin Serviciul formare profesională, răspunde de ducerea la îndeplinire a prevederilor raportului final de soluționare a contestațiilor și de notificarea solicitanților în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acestuia.(14)În situația în care în urma finalizării contestațiilor, respectiv după publicarea raportului final de soluționare a contestațiilor pe site-ul MADR, se constată de către Comisia de soluționare a contestațiilor existența unor erori materiale în raportul final de soluționare a contestațiilor, secretariatul Comisiei de soluționare a contestațiilor va opera de urgență modificările în raportul final de soluționare a contestațiilor, în baza unei erate elaborate de secretariatul Comisiei de soluționare a contestațiilor și aprobate de președintele Comisiei de soluționare a contestațiilor. Raportul final de soluționare a contestațiilor rectificat și/sau erata vor fi publicate pe site-ul MADR. + 
Articolul 11Selecția proiectelor(1)În termen de 5 zile lucrătoare de la data postării pe site-ul MADR a raportului final de soluționare a contestațiilor, secretariatul Comitetului de selecție întocmește proiectul raportului de selecție în baza raportului de evaluare și raportului final de soluționare a contestațiilor și îl înaintează Comitetului de selecție.(2)Alocarea disponibilă pentru selecție este reprezentată de alocarea sesiunii.(3)Selecția proiectelor se realizează în euro.(4)Comitetul de selecție se reunește în termen de două zile lucrătoare de la finalizarea de către secretariatul Comitetului de selecție a proiectului raportului de selecție în vederea verificării și validării lui.(5)Pentru realizarea selecției proiectelor se analizează dacă valoarea publică totală, exprimată în euro, a proiectelor eligibile este situată sub sau peste alocarea disponibilă.(6)Când valoarea publică totală a proiectelor eligibile se situează sub alocarea disponibilă, Comitetul de selecție propune aprobarea pentru finanțare a tuturor proiectelor eligibile, cu excepția situației în care selecția proiectelor eligibile se face în ordinea descrescătoare a punctajului de selecție, până la incidența numărului maxim de beneficiari din grupul-țintă.(7)Când valoarea publică totală a proiectelor eligibile care au îndeplinit pragul minim se situează peste alocarea disponibilă, Comitetul de selecție analizează listele proiectelor și procedează conform instrucțiunilor privind selecția proiectelor din ghidul solicitantului aprobat prin ordin al ministrului agriculturii și dezvoltării rurale.(8)În situația în care valoarea publică a ultimului proiect selectat conduce la depășirea alocării disponibile, proiectul va fi finanțat în totalitate prin suplimentarea alocării aferente sesiunii în cauză, atunci când este cazul, cu excepția situațiilor în care nu mai există alocare disponibilă din anvelopa totală a măsurii, în urma aplicării prezentului articol și în care selecția proiectelor eligibile se face în ordinea descrescătoare a punctajului de selecție, până la incidența numărului maxim de beneficiari din grupul-țintă.(9)În situația în care și după aplicarea criteriilor de departajare vor exista proiecte cu același punctaj, toate acestea vor fi selectate pentru finanțare prin suplimentarea alocării aferente sesiunii în cauză, cu excepția situațiilor în care nu mai există alocare disponibilă din anvelopa totală a măsurii, în urma aplicării prezentului articol și în care selecția proiectelor eligibile se face în ordinea descrescătoare a punctajului de selecție, până la incidența numărului maxim de beneficiari din grupul-țintă.(10)După parcurgerea procedurii de selecție și, după caz, a celei de departajare, secretarul Comitetului de selecție întocmește raportul de selecție.
 + 
Articolul 12Raportul de selecție(1)Ulterior verificării respectării prevederilor art. 11, raportul de selecție este înaintat directorului general al DGDR-AM PNDR spre aprobare.(2)Directorul general al DGDR-AM PNDR aprobă raportul în termen de două zile lucrătoare de la primire. În lipsa directorului general, raportul va fi aprobat de directorul AM PNDR care răspunde de implementarea măsurii 1.(3)Direcția care implementează măsura 1 va verifica de îndată conformitatea datelor din raport, notificarea solicitanților efectuându-se numai după această verificare.(4)În situația în care se constată existența unor erori în datele prezentate, acestea vor fi centralizate într-o listă ce va fi trimisă de îndată secretarului Comitetului de selecție în vederea convocării extraordinare a Comitetului de selecție.(5)Comitetul de selecție convocat extraordinar ca urmare aplicării alin. (4) analizează situația transmisă, însoțită, după caz, de documentele justificative, iar secretarul Comitetului de selecție întocmește minuta întâlnirii și raportul de selecție rectificat.(6)În situația în care, ca urmare a rectificării raportului de selecție, se produc modificări cu privire la încadrarea proiectelor în una dintre listele prevăzute în anexa nr. 7 la prezentul regulament, rectificarea Raportului de selecție se va face cu respectarea prevederilor art. 11 și a alocării financiare disponibile aferente sesiunii în cauză.(7)Cel târziu în ziua lucrătoare următoare aprobării raportului de selecție, acesta se postează pe site-ul MADR.(8)În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea raportului de selecție aprobat sau de la primirea raportului de selecție rectificat aprobat, direcția care implementează măsura 1 va notifica solicitanții privind rezultatele procesului de selecție.
 + 
Articolul 13Suplimentarea alocărilorÎn situația prevăzută de art. 11 alin. (8), suplimentarea alocării pe sesiune se va realiza din cadrul anvelopei financiare totale a submăsurii, în limita fondurilor alocate pe submăsură. + 
Articolul 14Returnarea proiectelorPentru măsura 1, proiectele eligibile, dar fără finanțare, proiectele care au fost declarate neeligibile vor fi returnate beneficiarilor, după finalizarea sesiunii de selecție. Se vor returna beneficiarilor originalele cererilor de finanțare depuse, iar MADR se va asigura că deține copia cererii de finanțare necesară pentru eventualele verificări ulterioare. + 
Articolul 15Verificarea respectării prevederilor procedurii de selecție și de soluționare a contestațiilorDacă pe parcursul desfășurării procesului de evaluare și selecție, precum și de soluționare a contestațiilor se constată greșeli de orice natură, DGDR-AM PNDR are obligația de a cerceta cauzele producerii acestora, de a identifica persoanele culpabile și de a dispune măsurile administrative corespunzătoare. + 
Articolul 16Prevederi tranzitoriiPrezentul regulament se aplică pentru proiectele aflate în etapa de evaluare-selectare, fără a aduce atingere efectelor juridice produse. + 
Articolul 17Anexe Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa nr. 1la regulament
COMPONENȚA
Comitetului de selecție și a Comisiei de soluționare a contestațiilor
1.Comitetul de selecție pentru măsura 1 "Acțiuni pentru transferul de cunoștințe și acțiuni de informare" (măsura 1) are următoarea componență:a)președinte: director general al Direcției generale dezvoltare rurală – Autoritate de management pentru PNDR (DGDR-AM PNDR);președinte supleant: reprezentant cu funcție de conducere din cadrul DGDR-AM PNDR desemnat de directorul general;b)membru: consilier desemnat în scris din cadrul Serviciului formare profesională al DGDR-AM PNDR;membru supleant: consilier desemnat în scris din cadrul Serviciului formare profesională al DGDR AM PNDR;c)membru: reprezentant al DGDR-AM PNDR nominalizat de către directorul general al DGDR-AM PNDR;membru supleant: reprezentant al DGDR-AM PNDR nominalizat de către directorul general al DGDR-AM PNDR;d)secretar: consilier desemnat în scris din cadrul Serviciului metodologie al DGDR-AM PNDR;secretar supleant: consilier desemnat în scris din cadrul Serviciului metodologie al DGDR-AM PNDR.2.Comisia de soluționare a contestațiilor pentru măsura 1 are următoarea componență^1):Notă
^1) În funcție de numărul de contestații depuse, în scopul soluționării cu celeritate a acestora, directorul general al DGDR-AM PNDR poate stabili desfășurarea activității de soluționare a contestațiilor prin organizarea în paralel a două sau mai multor comisii. După caz, directorul general al DGDR-AM PNDR poate desemna pentru comisiile constituite un alt președinte din cadrul DGDRAM PNDR.
a)președinte: director/șef de serviciu/șef de birou din cadrul DGDR-AM PNDR desemnat de către secretarul de stat coordonator al domeniului dezvoltare rurală, la propunerea directorului general al DGDR-AM PNDR;președinte supleant: director/șef de serviciu/șef de birou/consilier/consilier juridic din cadrul DGDR-AM PNDR desemnat de către secretarul de stat coordonator al domeniului dezvoltare rurală, la propunerea directorului general al DGDRAM PNDR;b)membru: reprezentant al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) nominalizat de către directorul general al AFIR;membru supleant: reprezentant al AFIR nominalizat de către directorul general al AFIR;c)membru: consilier din cadrul serviciului tehnic de specialitate al DGDR-AM PNDR responsabil de măsurile ai căror beneficiari reprezintă grupul-țintă aferent apelului de propuneri de proiecte;membru supleant: consilier din cadrul serviciului tehnic de specialitate al DGDR-AM PNDR responsabil de măsurile ai căror beneficiari reprezintă grupul-țintă aferent apelului de propuneri de proiecte;d)secretar: consilier/consilier juridic desemnat în scris din cadrul Direcției metodologie, monitorizare, coordonare și evaluare a DGDR-AM PNDR;secretar supleant: consilier/consilier juridic desemnat în scris din cadrul Direcției metodologie, monitorizare, coordonare și evaluare a DGDR-AM PNDR.(la 26-10-2017,
Punctul 2. din Anexa nr. 1 a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 23 octombrie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 847 din 26 octombrie 2017
)
 + 
Anexa nr. 2la regulamentSubmăsura ……………….Sesiunea ……..
DECLARAȚIE
de confidențialitate și imparțialitate
Subsemnatul ………………………, președinte/membru al Comisiei de soluționare a contestațiilor/Comitetului de selecție, declar pe propria răspundere, sub sancțiunea falsului în declarații, următoarele:a)nu dețin părți sociale, părți de interes, acțiuni din capitalul subscris al unuia dintre solicitanți și nu fac parte din consiliul de administrație/organul de conducere ori de supervizare al unuia dintre solicitanți;b)nu am calitatea de soț/soție, rudă sau afin până la gradul al doilea inclusiv cu persoane care dețin părți sociale, părți de interes, acțiuni din capitalul subscris al unuia dintre solicitanți ori care fac parte din consiliul de administrație/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre solicitanți;c)nu sunt în situația de a avea un interes de natură să afecteze imparțialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare/aprobare a cererilor de finanțare.Totodată, mă angajez că voi păstra confidențialitatea asupra lucrărilor Comisiei de soluționare a contestațiilor/Comitetului de selecție, precum și asupra altor informații prezentate în cadrul acestora.Semnătura ……………Data …………..
 + 
Anexa nr. 3la regulament
RAPORT DE EVALUARE
Raport de evaluare – regiunea ………..
 + 
Anexa nr. 4la regulament
SITUAȚIA CENTRALIZATĂ A CONTESTAȚIILOR
 + 
Anexa nr. 5la regulament
RAPORT INTERMEDIAR DE SOLUȚIONARE A CONTESTAȚIILOR
 + 
Anexa nr. 6la regulament
RAPORT FINAL DE SOLUȚIONARE A CONTESTAȚIILOR
 + 
Anexa nr. 7la regulament
RAPORT DE SELECȚIE
(la 07-04-2017,
Regulamentul a fost modificat de Articolul I din ORDINUL nr. 84 din 3 aprilie 2017, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 242 din 07 aprilie 2017
)

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x