REGULAMENT din 21 aprilie 2004 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI-AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 175 24/11/2004 ANEXA 1
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 21/04/2004
ART. 1REFERIRE LALEGE 239 06/06/2003
ART. 1REFERIRE LAOG 14 30/01/2003 ART. 11
ART. 4REFERIRE LALEGE 519 12/07/2002
ART. 4REFERIRE LALEGE 705 03/12/2001 ART. 2
ART. 4REFERIRE LALEGE 705 03/12/2001 ART. 4
ART. 4REFERIRE LAOUG 102 29/06/1999 ART. 1
ART. 6REFERIRE LALEGE 239 06/06/2003
ART. 6REFERIRE LAOG 14 30/01/2003 ART. 11
ART. 9REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 10REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003
ART. 10REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003
ART. 16REFERIRE LALEGE (R) 188 08/12/1999
ART. 17REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003
ART. 17REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003
ART. 18REFERIRE LAOG 14 30/01/2003 ART. 11
ART. 18REFERIRE LAOG 14 30/01/2003 ART. 14
ART. 18REFERIRE LALEGE 213 17/11/1998
ART. 20REFERIRE LALEGE 239 06/06/2003
ART. 20REFERIRE LAOG 14 30/01/2003 ART. 16
ART. 25REFERIRE LALEGE 233 23/04/2002
ART. 25REFERIRE LAOG 27 30/01/2002
ART. 25REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001
 Nu exista acte care fac referire la acest act

de organizare şi functionare a inspecţiilor regionale(*actualizat până la data de 21 decembrie 2004*)



–––––*) Textul initial a fost publicat în Monitorul Oficial al României nr. 428 din 13 mai 2004. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 21 decembrie 2004, cu modificările şi completările aduse de ORDINUL nr. 175 din 24 noiembrie 2004. + 
REGULAMENT de organizare şi funcţionare a inspecţiilor regionale*)–––––*) Regulamentul de organizare şi functionare a inspecţiilor regionale prevăzut în anexa 3 la ORDINUL nr. 52 din 21 aprilie 2004 a fost inlocuit cu anexa la ORDINUL nr. 175 din 24 noiembrie 2004, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.229 din 21 decembrie 2004, conform art. 1 din ORDINUL nr. 175 din 24 noiembrie 2004. + 
Capitolul IDispozitii cu caracter general + 
Articolul 1(1) Inspecţiile regionale sunt organizate şi funcţionează în temeiul prevederilor art. 11 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi functionarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificările ulterioare, şi ale prezentului regulament.(2) Inspecţiile regionale, denumite în continuare inspecţii, sunt institutii publice cu personalitate juridica, în subordinea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, reprezentand autoritatea publică care asigura implementarea şi aplicarea la nivel regional a politicilor şi Strategiei naţionale în domeniul protectiei speciale şi integrarii sociale a persoanelor cu handicap.
 + 
Articolul 2Inspecţiile se organizeaza şi funcţionează pe baza urmatoarelor principii:a) principiul teritorialitatii;b) principiul legalităţii;c) principiul colaborarii;d) principiul respectarii drepturilor omului şi a demnitatii umane.
 + 
Articolul 3Pentru realizarea obiectivelor în domeniul protectiei persoanelor cu handicap inspecţiile indeplinesc urmatoarele functii:a) functia de control privind respectarea normelor legale referitoare la protectia persoanelor cu handicap, realizarea accesibilitatilor pentru această categorie de persoane;b) functia de monitorizare a acţiunilor şi activităţilor desfăşurate pentru protectia persoanelor cu handicap;c) functia de coordonare metodologica a activităţii instituţiilor publice de protecţie speciala a persoanelor cu handicap şi a celorlalte institutii şi organizaţii neguvernamentale cu atribuţii în domeniu;d) functia de avizare a serviciilor sociale în domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap, furnizate de autorităţi şi institutii publice, precum şi de către persoanele juridice de drept privat fără scop patrimonial, în vederea obtinerii acreditarii de către Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap, conform standardelor de calitate aprobate;e) functia de reprezentare a Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap în relatiile cu celelalte autorităţi, institutii şi organizaţii ale societatii civile, din raza de activitate a inspecţiilor.
 + 
Articolul 4Se stabileste înţelesul principalilor termeni folositi în prezentul regulament, după cum urmeaza:a) persoane cu handicap – persoanele care au un dezavantaj din cauza unei deficiente fizice, senzoriale, psihice sau mentale care le împiedica sau le limiteaza accesul normal şi în condiţii de egalitate la viaţa sociala, potrivit varstei, sexului, factorilor sociali, materiali şi culturali, necesitand măsuri de protecţie speciala în vederea integrarii lor sociale (art. 1 din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala şi incadrarea în munca a persoanelor cu handicap, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 519/2002, cu modificările ulterioare);b) protecţie speciala – actiunile intreprinse de societate în vederea diminuarii sau chiar a inlaturarii consecintelor pe care deficienta cauzata de handicap (considerata factor de risc social) o are asupra nivelului de trai al persoanei;c) nevoie sociala – ansamblul de cerinţe indispensabile fiecarei persoane pentru asigurarea condiţiilor de viaţa în vederea integrarii sociale (art. 4 din Legea nr. 705/2001 privind sistemul naţional de asistenţa sociala);d) asistenţa sociala – ansamblul de institutii şi măsuri prin care statul, autorităţile publice ale administraţiei locale şi societatea civila asigura prevenirea, limitarea sau înlăturarea efectelor temporare ori permanente ale unor situaţii care pot generaliza marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane (art. 2 din Legea nr. 705/2001);e) accesibilitati pentru persoanele cu handicap – ansamblul de măsuri şi lucrari de adaptare a mediului fizic şi social la nevoile persoanelor cu handicap, factor esential de exercitare a drepturilor şi de indeplinire a obligaţiilor în societate, respectiv lipsa barierei în faţa persoanelor cu handicap.
 + 
Capitolul IIAtribuţiile inspecţiilor regionale + 
Articolul 5Inspecţiile au ca principal scop exercitarea în numele statului, reprezentat prin Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap, a controlului asupra modului în care autorităţile, instituţiile publice şi componentele societatii civile aplica şi respecta dispozitiile legale privitoare la protectia speciala a persoanelor cu handicap.
 + 
Articolul 6(1) În exercitarea atribuţiilor principale prevăzute la art. 11 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificările ulterioare, inspecţiile desfăşoară urmatoarele activităţi:a) organizeaza, verifica şi monitorizează aplicarea strategiilor şi a politicilor guvernamentale de protecţie a persoanelor cu handicap;b) controlează modul în care sunt aplicate şi respectate normele legale în vigoare referitoare la protectia persoanelor cu handicap de către autorităţile şi instituţiile publice cu atribuţii în domeniu, precum şi de către persoanele juridice de drept privat fără scop patrimonial/acreditate sa furnizeze servicii sociale persoanelor cu handicap;c) controlează/verifica modul în care sunt acordate drepturile persoanelor cu handicap, copii şi adulti, de către serviciile publice de asistenţa sociala, înfiinţate potrivit legii;d) controlează modul în care sunt utilizate fondurile alocate de la bugetul de stat pentru protectia persoanelor cu handicap, precum şi fondurile alocate de la Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap pentru finantarea proiectelor;e) constata şi sancţionează contraventiile la normele privind protectia speciala a persoanelor cu handicap, date în competenţa prin ordin al presedintelui Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi prin alte acte normative;f) solicita, prin inspectorii de judet/sector, instituţiilor publice, autorităţilor şi organizaţiilor neguvernamentale cu atribuţii şi responsabilităţii în domeniu date şi informaţii cu privire la activitatea de protecţie speciala a persoanelor cu handicap, în condiţiile prevăzute de lege; centralizeaza datele şi intocmesc rapoartele statistice la nivel de regiune, pe care le transmit la Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap;g) ofera consultanţă autorităţilor şi instituţiilor publice în vederea întocmirii documentatiei cu privire la realizarea accesibilitatilor, în condiţiile legii;h) controlează modul în care sunt respectate drepturile persoanelor cu handicap incadrate în munca;i) verifica şi controlează modul de respectare a condiţiilor impuse în autorizatia de functionare ca unitate protejata şi propune suspendarea sau anularea acesteia, în condiţiile prevăzute de lege;j) autorizeaza, în condiţiile legii, interpreţi ai limbajului mimico-gestual şi ai limbajului specific persoanelor cu surdocecitate;k) controlează, prin inspectorul de judet/sector, modul în care sunt aplicate şi respectate standardele minime de calitate pentru serviciile furnizate în instituţiile de protecţie speciala a persoanelor cu handicap;l) avizeaza, în vederea acreditarii de către Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap, urmatoarele tipuri de servicii sociale functionale:– recuperare/terapie ocupationala;– sprijin material şi financiar;– centre de zi pentru persoane cu handicap;– formare profesionala;– servicii pentru transport adaptat/carucioare;– locuinte protejate pentru persoane cu handicap;– asistenţa persoanelor afectate de HIV/SIDA;– protejare;– centre de ingrijire şi asistenţa;– unităţi protejate;– cantine sociale;– asistenţa persoanelor cu sindrom Down;m) controlează serviciile furnizate persoanelor cu handicap de către persoanele juridice de drept privat, fără scop patrimonial, acreditate şi informeaza Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap cu privire la cele constatate;n) elaboreaza şi deruleaza în colaborare cu autorităţile publice locale, cu alte institutii publice şi organisme neguvernamentale programe comune în domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap;o) solutioneaza petitiile (cererile, reclamatiile, sesizarile), în condiţiile şi cu respectarea termenelor prevăzute de lege;p) intocmesc studii, sinteze, rapoarte, informari cu privire la protectia persoanelor cu handicap, pe care le prezinta Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi altor factori responsabili.(2) Inspecţiile indeplinesc şi alte atribuţii stabilite de Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap.
 + 
Capitolul IIIStructura şi personalul inspecţiilor regionale + 
Articolul 7(1) Inspecţiile au o structura de organizare proprie, formata din:a) personal de conducere;b) personal de specialitate;c) personal administrativ.(2) Din categoria persoanelor de conducere fac parte inspectorii-şefi ai inspecţiilor.(3) Din categoria personalului de specialitate fac parte inspectorii de judet/sector, inspectorii cu probleme financiare, inspectorii cu problemele de monitorizare şi sinteza şi referentii.(4) Din categoria personalului administrativ fac parte soferii şi personalul de ingrijire.
 + 
Articolul 8Structura de personal a inspecţiilor se stabileste prin organigrama şi statul de functii ale fiecarei inspecţii, aprobate prin ordin al presedintelui Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, la propunerea compartimentului de resurse umane.
 + 
Articolul 9(1) Inspectorii-şefi şi personalul de specialitate au calitatea de functionar public.(2) Modalitatile de selectionare şi angajare a personalului de specialitate prevăzut la alin. (1), precum şi drepturile şi oblibaţiile acestuia sunt cele prevăzute în Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicată.
 + 
Articolul 10(1) Personalul administrativ al inspecţiilor are calitatea de personal contractual.(2) Raporturile de muncă ale personalului administrativ, precum şi drepturile şi oblibaţiile acestuia se stabilesc potrivit Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 11(1) Condiţiile de angajare a personalului prevăzut la art. 9 şi 10, precum şi atribuţiile acestuia se stabilesc prin fisa fiecarui post.(2) Fisa postului de inspector-sef al inspecţiei se aproba de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.(3) Fisele postului pentru personalul de specialitate şi personalul administrativ al inspecţiei se stabilesc de inspectorul-sef.
 + 
Capitolul IVConducerea inspecţiei regionale, atribuţiile inspectorului-sef şi ale inspectorilor de judet/sector + 
Articolul 12(1) Inspecţiile sunt conduse fiecare de un inspector-sef numit prin ordin al presedintelui Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.(2) Inspectorul-sef are calitatea de ordonator tertiar de credite.(3) Inspectorul-sef indeplineste urmatoarele atribuţii principale:a) reprezinta inspecţia în relatiile cu Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, cu alte institutii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice române şi straine;b) conduce şi coordonează întreaga activitate a inspecţiei;c) incheie parteneriate cu autorităţile administraţiei publice locale, cu organizaţii neguvernamentale române şi straine, în vederea iniţierii şi derularii unor programe în domeniul protectiei speciale pentru persoanele cu handicap;d) controlează serviciile prestate persoanelor cu handicap în cadrul instituţiilor de protecţie speciala aflate în coordonarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap;e) numeste şi elibereaza din functie personalul din aparatul propriu, în condiţiile legii;f) imputerniceste inspectorii de judet/sector pentru a realiza controlul cu privire la modul de aplicare şi respectare a reglementarilor legale în vigoare în domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap;g) evalueaza periodic activitatea, performantele individuale ale personalului din aparatul propriu şi asigura participarea acestuia la cursuri de perfectionare a pregatirii profesionale;h) stabileste atribuţiile, competentele şi întocmeşte fisa postului pentru personalul din aparatul propriu;i) decide sanctionarea personalului din aparatul propriu, în condiţiile legii;j) raspunde în faţa conducerii Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap pentru întreaga activitate pe care o coordonează.(4) Inspectorul-sef indeplineste şi alte atribuţii stabilite de conducerea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.(5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin inspectorul-sef emite decizii.
 + 
Articolul 13(1) Inspecţiile au cate un inspector în fiecare judet arondat, respectiv sector al municipiului Bucureşti.(2) Numirea inspectorilor judeteni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti se face de către Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap, prin concurs organizat potrivit legii.(3) Inspectorii judeteni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti reprezinta Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap şi inspecţia de care apartin în relatiile cu autorităţile şi instituţiile publice din judeţul/sectorul în care funcţionează.
 + 
Articolul 14(1) Inspectorii judeteni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti indeplinesc urmatoarele atribuţii:a) controlează modul în care este aplicata şi respectata legislatia în domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap, implementarea politicilor şi standardelor de calitate în instituţiile de protecţie speciala;b) intocmesc analize, rapoarte, informari privind modul în care instituţiile implicate în protectia persoanelor cu handicap îşi indeplinesc atribuţiile; verifica şi avizeaza rapoartele statistice lunare, trimestriale şi semestriale intocmite de serviciile publice de asistenţa sociala şi le transmit inspecţiilor;c) controlează implementarea planurilor judetene şi locale de acţiuni în domeniul protectiei persoanelor cu handicap;d) evalueaza persoanele cu handicap, necesarul şi calitatea serviciilor oferite, pe baza nevoilor reale din comunitate, şi prezinta propuneri;e) urmaresc modul în care sunt solutionate reclamatiile, sesizarile şi propunerile persoanelor cu handicap, adresate instituţiilor şi autorităţilor publice;f) cerceteaza şi solutioneaza reclamatiile şi sesizarile adresate Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi inspecţiilor, repartizate;g) controlează modul în care autorităţile administraţiei publice locale, instituţiile publice şi private respecta dispozitiile legale cu privire la realizarea accesibilitatilor pentru persoanele cu handicap şi aplica sancţiuni potrivit legii;h) exercita controlul cu privire la modul în care sunt aplicate şi respectate normele legale în domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap de către autorităţile şi instituţiile publice cu atribuţii în domeniu, precum şi de către organizaţiile neguvernamentale acreditate sa furnizeze servicii sociale pentru persoanele cu handicap;i) evalueaza, monitorizează şi controlează proiectele derulate de organizaţiile neguvernamentale la nivel de judet/sector, cu finanţare proprie sau cu finanţare din fondurile Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap; intocmesc raportul de constatare şi îl inainteaza inspectorului-sef de regiune;j) verifica şi controlează activitatea unităţilor şi a atelierelor protejate din judet/sector, autorizate şi/sau înfiinţate de către Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap; solicita rapoarte trimestriale, anuale sau ori de cate ori este nevoie, cu privire la respectarea dispoziţiilor legale referitoare la functionarea acestora; sesizeaza inspectorului-sef de regiune neregulile semnalate;k) participa împreună cu organizaţii neguvernamentale, autorităţi publice locale/judetene şi/sau regionale la dezvoltarea şi implementarea proiectelor în domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap;l) sunt membri în comisia de internare constituita la nivelul fiecarei institutii de protecţie speciala din judet/sector şi asigura respectarea dispoziţiilor legale privind condiţiile de internare;m) controlează modul de respectare a drepturilor persoanelor cu handicap incadrate în munca, precum şi adaptarea locului de muncă la nevoile persoanelor cu handicap; sesizeaza autorităţile competente cu privire la neregulile constatate.(2) Inspectorul de judet/sector indeplineste şi alte atribuţii stabilite de conducerea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi a inspecţiei.
 + 
Articolul 15(1) Inspectorii judeteni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti îşi desfăşoară activitatea în judeţele şi sectoarele pentru care au fost numiti.(2) Inspecţiile realizează cel puţin o intalnire pe luna cu inspectorii judeteni şi ai sectoarelor municipiului Bucureşti, în vederea analizarii activităţii acestora şi a problemelor constatate în teritoriu.(3) Intalnirile cu inspectorii judeteni se pot organiza la sediul inspecţiei sau în oricare dintre judeţele arondate.(4) Pentru participarea la actiunile prevăzute la alin. (2) şi (3), inspectorii judeteni beneficiaza de diurna prevăzută de lege pentru funcţionarii publici şi de decontarea cheltuielilor de transport cu mijloacele de transport în comun ori cu mijlocul propriu de transport.
 + 
Capitolul VSalarizarea şi alte drepturi ale personalului inspecţiilor regionale + 
Articolul 16(1) Salarizarea personalului inspecţiilor care are calitatea de functionar public se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind reglementarea drepturilor de natura salariala ale functionarilor publici.(2) Personalul inspecţiilor care are calitatea de functionar public beneficiaza şi de celelalte drepturi prevăzute de Legea nr. 188/1999, republicată.
 + 
Articolul 17(1) Salarizarea personalului contractual al inspecţiilor se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar.(2) Personalul contractual al inspecţiilor beneficiaza şi de celelalte drepturi prevăzute de Legea nr. 53/2003, cu modificările ulterioare.
 + 
Capitolul VIPatrimoniul şi dotarea inspecţiilor regionale + 
Articolul 18(1) Inspecţiile dispun de un patrimoniu propriu.(2) Patrimoniul inspecţiilor este constituit din bunurile mobile şi imobile prevăzute în art. 11 alin. (3) şi art. 14 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificările ulterioare.(3) Bunurile imobile – terenuri şi cladiri – în care funcţionează inspecţiile fac parte din patrimoniul public al statului şi se supun normelor stabilite prin Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, cu modificările ulterioare.
 + 
Articolul 19(1) Inspecţiile au în patrimoniu şi alte bunuri de inventar şi dotari necesare pentru desfăşurarea activităţii la nivelul inspecţiei şi al inspectorilor judeteni.(2) Bunurile şi dotarile prevăzute la alin. (1) fac parte din domeniul public al statului.
 + 
Articolul 20Potrivit art. 16 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003, aprobata cu modificari şi completari prin Legea nr. 239/2003, cu modificările ulterioare, inspecţiile au în dotare cate un autoturism pentru transport de persoane şi cota de carburanti stabilita potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 21(1) Pentru desfăşurarea activităţii în teritoriu, inspectorii judeteni dispun de un spatiu pentru birou pus la dispoziţie de către prefectura judeţului.(2) Fac excepţie de la dispozitiile alin. (1) inspectorii sectoarelor municipiului Bucureşti şi din judeţul Ilfov care îşi desfăşoară activitatea la sediul Inspecţiei Regionale Bucureşti, precum şi inspectorii judeteni care îşi desfăşoară activitatea la sediile inspecţiilor regionale.(3) Birourile inspectorilor judeteni vor fi dotate cu birotica şi logistica necesare (masa de lucru, dulap pentru documente, telefon, calculator etc.), prin grija Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap.(4) Inspectorii judeteni au dreptul la diurna şi la decontarea cheltuielilor de transport pentru deplasarile pe care le fac în judet, în vederea exercitarii atribuţiilor de inspecţie şi control prevăzute de prezentul regulament şi de fisa postului.
 + 
Capitolul VIIScopul şi obiectivele activităţii de control + 
Articolul 22Activitatea de control exercitata de personalul inspecţiilor este orientata preponderent spre urmatoarele obiective:a) verificarea modului în care instituţiile controlate îşi indeplinesc oblibaţiile stabilite prin reglementarile legale în vigoare privind activitatea de protecţie speciala a persoanelor cu handicap;b) stabilirea conformitatii operaţiilor şi activităţilor desfăşurate de instituţiile şi autorităţile publice cu atribuţii şi responsabilităţii în domeniu; constatarea abaterilor şi dispunerea aplicarii masurilor pentru remedierea acestora;c) identificarea situaţiilor şi a starilor de fapt generatoare de disfunctii în activitatea de protecţie speciala a persoanelor cu handicap;d) evaluarea şi monitorizarea petitiilor care evidentiaza încălcări ale reglementarilor legale în vigoare;e) monitorizarea modului de punere în aplicare a masurilor dispuse pentru remedierea deficientelor constatate.
 + 
Capitolul VIIITipurile şi limitele activităţii de control + 
Articolul 23(1) În realizarea atribuţiilor stabilite prin prezentul regulament, personalul din cadrul inspecţiilor exercita controale cu caracter operativ, inopinat şi tematic.(2) Controlul operativ consta în verificarea, limitata în timp şi sub raportul sferei de cuprindere, a institutiei controlate, în vederea stabilirii existentei sau a inexistentei unor încălcări ale reglementarilor legale în domeniu.(3) Controlul operativ se dispune, de regula, de către inspectorii-şefi ai inspecţiilor inspectorilor de judet/sector şi se executa în baza ordinului de serviciu sau a legitimatiei care atesta functia în cadrul inspecţiei.(4) Controlul inopinat consta în verificarea punctuala a situaţiei determinate de incalcarea de către persoana fizica sau juridica controlata a reglementarilor legale care lezeaza interesul legitim al persoanei cu handicap neinstitutionalitate sau institutionalizate.(5) Controlul inopinat se efectueaza ca urmare a unei reclamatii, plangeri ori sesizari provenite de la institutia sau persoana fizica ori juridica lezata.(6) Controlul tematic este controlul programat, cu obiective expres şi precis stabilite şi cu o durată predeterminata, menit să asigure verificarea conformitatii activităţii institutiei controlate cu normele legale aplicabile în domeniul protectiei speciale a persoanelor cu handicap.(7) Controlul se efectueaza, în baza unui program de activitate, de către persoane cu specializari diferite, pentru acoperirea intregii problematici supuse activităţii de control.
 + 
Capitolul IXDispozitii finale + 
Articolul 24Inspecţiile vor întocmi şi vor aproba regulamentele de ordine interioara care vor fi avizate de presedinte.
 + 
Articolul 25Inspecţiile vor organiza: activitatea privind liberul acces la informaţiile de interes public potrivit Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public; activitatea cu publicul, precum şi activitatea de solutionare a petitiilor în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002, aprobata şi modificata prin Legea nr. 233/2002.
 + 
Articolul 26Prevederile prezentului regulament se completeaza cu orice alte dispozitii legale care privesc organizarea, functionarea şi atribuţiile Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap şi ale inspecţiilor.
 + 
Articolul 27Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţa tuturor salariatilor inspecţiilor, pe bază de semnatura.
 + 
Articolul 28În termen de 60 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentului regulament se vor elabora norme metodologice pentru aplicarea art. 6 alin. (1) lit. b), c), d), e), h), m) şi p).______________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x