REGULAMENT din 21 aprilie 2004

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI-AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PERSOANELE CU HANDICAP
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 428 din 13 mai 2004
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 121 09/05/2005
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 13REFERIRE LALEGE 239 06/06/2003
ART. 13REFERIRE LAOG 14 30/01/2003 ART. 4
ART. 32REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001
ART. 33REFERIRE LALEGE 52 21/01/2003
ART. 33REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 121 09/05/2005
ActulAPROBAT DEORDIN 52 21/04/2004
ActulCONTINUT DEORDIN 52 21/04/2004

de organizare şi funcţionare a Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap



 + 
Partea IOrganizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap + 
Articolul 1(1) Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap este organizată şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.(2) Autoritatea Naţională pentru Persoanele cu Handicap, denumită în continuare Autoritatea, are sediul în municipiul Bucureşti, Calea Victoriei nr. 194, sectorul 1.(3) Autoritatea coordonează la nivel central activităţile de protecţie specială şi promovare a drepturilor persoanelor cu handicap, elaborând politicile, strategiile şi standardele în domeniul promovării drepturilor persoanelor cu handicap, asigurând urmărirea aplicării reglementărilor din domeniul propriu şi controlul activităţilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap.
 + 
Articolul 2Autoritatea este condusă de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, care sunt numiţi prin decizie a primului-ministru şi sunt asimilaţi, din punct de vedere al salarizării şi al celorlalte drepturi, cu funcţiile de secretar de stat, respectiv subsecretar de stat.
 + 
Articolul 3Cheltuielile curente şi de capital necesare desfăşurării activităţii Autorităţii sunt finanţate de la bugetul de stat.
 + 
Articolul 4Autoritatea are în patrimoniu toate bunurile mobile şi imobile pe care le-a deţinut Secretariatul de Stat pentru Persoanele cu Handicap.
 + 
Articolul 5Autoritatea exercită controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate de către instituţiile publice şi celelalte persoane fizice şi juridice drepturile persoanelor cu handicap în conformitate cu legislaţia în vigoare. În îndeplinirea atribuţiilor de control ce îi revin Autoritatea are dreptul să solicite informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoană juridică publică sau privată ori persoane fizice implicate în sfera sa de competenţă, acestea având obligaţia de a le pune la dispoziţie în termen de 15 zile calendaristice de la data solicitării.
 + 
Articolul 6În structura organizatorică a Autorităţii funcţionează un secretar general, funcţionar public, numit şi salarizat în condiţiile legii. De asemenea, în structura Autorităţii sunt cuprinse direcţii, servicii şi birouri şi Comisia superioară de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi.
 + 
Articolul 7Încadrarea personalului din cadrul Autorităţii se face prin concurs, în condiţiile legii.
 + 
Partea a II-aFuncţiile şi atribuţiile Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap + 
Articolul 8Autoritatea îndeplineşte următoarele funcţii:a) funcţia de strategie, prin care asigură fundamentarea, elaborarea, supunerea spre aprobare Guvernului, precum şi aplicarea strategiei naţionale în domeniu şi a programelor de reformă în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, cu respectarea tratatelor internaţionale la care România este parte;b) funcţia de reglementare, prin care asigură elaborarea cadrului normativ necesar în vederea realizării obiectivelor Strategiei naţionale privind protecţia specială şi integrarea socială a persoanelor cu handicap şi armonizării legislaţiei interne cu principiile şi normele tratatelor internaţionale la care România este parte;c) funcţia de administrare, prin care asigură gestionarea bunurilor din domeniul public şi privat al statului, pe care le are în administrare sau în folosinţă, după caz;d) funcţia de autoritate de stat, prin care exercită controlul asupra modului în care sunt respectate şi promovate de către instituţiile publice şi celelalte persoane juridice drepturile persoanelor cu handicap în conformitate cu legislaţia în vigoare;e) funcţia de reprezentare, prin care asigură, în domeniul său de activitate, reprezentarea pe plan intern şi extern a statului român.
 + 
Articolul 9(1) În realizarea obiectivelor sale Autoritatea îndeplineşte următoarele atribuţii:a) elaborează şi supune spre aprobare Guvernului, cu avizul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Strategia naţională în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, în conformitate cu principiile şi normele internaţionale;b) organizează, coordonează şi controlează, prin inspecţiile regionale, realizarea măsurilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap şi a strategiei naţionale în domeniul respectiv;c) iniţiază, elaborează şi avizează actele normative din domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;d) acţionează pentru promovarea alternativelor de tip familial la protecţia instituţionalizată a persoanelor cu handicap, prin dezvoltarea şi diversificarea serviciilor de recuperare şi reintegrare ambulatorii;e) analizează factorii carenţiali, generatori ai handicapului, şi stabileşte măsurile adecvate de prevenire a apariţiei acestora;f) monitorizează respectarea drepturilor persoanelor cu handicap, realizarea accesibilităţilor, întocmeşte analize şi studii în domeniu şi elaborează metodologii de aplicare a măsurilor ce se impun pentru ameliorarea situaţiei în această materie;g) întocmeşte studii în vederea propunerii unor măsuri de diversificare a resurselor economico-financiare, destinate susţinerii acţiunilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap şi creşterii eficienţei în gestionarea acestor resurse;h) realizează îndrumarea şi controlul în aplicarea şi respectarea legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap cu privire la aplicarea politicilor şi standardelor în activitatea instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap, aflate în coordonarea sa;i) organizează activitatea de selecţionare a personalului pentru aparatul propriu şi pentru structurile subordonate, de evaluare periodică, precum şi de perfecţionare a pregătirii profesionale a acestuia;j) organizează activitatea de instruire a personalului din cadrul instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap, aflate în coordonare, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale;k) iniţiază, cu avizul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, implementează şi evaluează proiectele cu finanţare externă în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;l) finanţează şi cofinanţează programe şi proiecte în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;m) colaborează cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale din subordinea Guvernului sau a ministerelor, cu autorităţile administraţiei publice locale, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale, în acţiuni sociale comune de educaţie şi protecţie specială a persoanelor cu handicap, în vederea atenuării, limitării sau eliminării consecinţelor handicapului, precum şi a reabilitării profesionale şi integrării lor în societate;n) iniţiază, negociază şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internaţională în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;o) dezvoltă un sistem de informaţie şi consultanţă accesibil persoanelor cu handicap şi familiilor acestora;p) sprijină crearea unei reţele naţionale de unităţi protejate, ca parte a unei strategii globale de angajare în muncă a persoanelor cu handicap;q) elaborează, coordonează şi monitorizează planurile de acţiune privind implementarea strategiilor în domeniu;r) urmăreşte implementarea planului naţional de acţiune în acest domeniu;s) asigură crearea şi dezvoltarea unei baze de date referitoare la persoanele cu handicap, compatibilă cu cea a sistemului naţional de asistenţă socială;ş) elaborează standarde privind calitatea serviciilor oferite persoanelor cu handicap;t) evaluează necesarul şi calitatea serviciilor, stabileşte planuri noi de dezvoltare a serviciilor pe baza nevoilor reale din comunitate;ţ) coordonează şi evaluează activitatea comisiilor de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi, informând despre aceasta autorităţile administraţiei publice locale;u) autorizează persoanele juridice de drept public sau privat, cu avizul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, să desfăşoare activităţi în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;v) realizează inspecţii ale serviciilor prestate persoanelor cu handicap în cadrul instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap;w) controlează modul de respectare a reglementărilor legale în vigoare în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap.(2) În îndeplinirea atribuţiilor de control ce îi revin, Autoritatea are dreptul să solicite informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoană juridică publică sau privată ori persoane fizice implicate în sfera sa de competenţă, acestea având obligaţia de a le pune la dispoziţie în termen de 15 zile calendaristice de la data solicitării.(3) Autoritatea îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul său de activitate.
 + 
Partea a III-aConducerea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap pe niveluri ierarhice + 
Capitolul IPreşedintele + 
Articolul 10(1) Preşedintele conduce întreaga activitate a Autorităţii şi o reprezintă în raporturile cu Guvernul, cu Secretariatul General al Guvernului, cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi private, precum şi cu persoane juridice şi fizice, române sau străine.(2) Preşedintele este ordonator secundar de credite delegat, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei.(3) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.(4) Preşedintele răspunde în faţa Guvernului şi a ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei pentru întreaga activitate a Autorităţii.
 + 
Articolul 11Preşedintele Autorităţii îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) reprezintă Autoritatea în raporturile cu Guvernul, cu Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi private, precum şi cu persoane juridice şi fizice, române sau străine;b) organizează, coordonează şi controlează aplicarea actelor normative emise potrivit legii în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;c) coordonează şi controlează aplicarea strategiei naţionale în domeniu;d) fundamentează şi elaborează propuneri pentru bugetul propriu şi răspunde, potrivit legii, de execuţia acestuia, fiind ordonator secundar de credite;e) iniţiază, negociază şi încheie, prin împuternicirea Guvernului, documente de cooperare internaţională în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;f) urmăreşte şi controlează aplicarea convenţiilor şi acordurilor internaţionale la care România este parte, în domeniul de activitate al Autorităţii;g) colaborează cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului din sistemul Autorităţii;h) ia măsuri pentru editarea, dacă este cazul, a unor publicaţii de specialitate şi de informare;i) autorizează unităţile protejate şi organizaţiile neguvernamentale din domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;j) analizează fişele posturilor de conducere, stabilind atribuţiile, sarcinile şi limitele de competenţă ale acestora.
 + 
Articolul 12Preşedintele Autorităţii îndeplineşte şi alte atribuţii specifice domeniului de activitate al Autorităţii, stabilite prin acte normative, prin decizie a primului-ministru sau prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei.
 + 
Capitolul IIVicepreşedintele + 
Articolul 13Vicepreşedintele îl ajută pe preşedinte în îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 4 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2003 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 239/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 14În situaţia în care preşedintele, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, poate delega exercitarea acestora vicepreşedintelui, cu înştiinţarea ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei.
 + 
Articolul 15Vicepreşedintele coordonează activitatea curentă a celor 8 inspecţii regionale şi a Comisiei superioare de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi.
 + 
Articolul 16Vicepreşedintele asigură reprezentarea parlamentară pentru susţinerea proiectelor de acte normative privind Autoritatea atât la comisiile de specialitate, cât şi în Plenul Senatului şi Camerei Deputaţilor, şi prezentarea răspunsurilor interministeriale a întrebărilor şi interpelărilor parlamentare.
 + 
Articolul 17Vicepreşedintele îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Autorităţii.
 + 
Capitolul IIISecretarul general + 
Articolul 18(1) Secretarul general este funcţionar public, numit şi salarizat în condiţiile legii, subordonat preşedintelui.(2) Secretarul general asigură stabilitatea funcţionării Autorităţii, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între structurile Autorităţii.(3) Secretarul general este coordonatorul colectivului de lucru care are drept obiectiv principal iniţierea proiectelor de acte normative.
 + 
Articolul 19Secretarul general coordonează activitatea curentă a tuturor compartimentelor din cadrul Autorităţii, a inspecţiilor regionale şi a Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap.
 + 
Articolul 20Secretarul general îndeplineşte următoarele atribuţii:a) stabileşte măsuri pentru buna organizare a compartimentelor şi activităţilor cu caracter funcţional din cadrul Autorităţii şi asigură legătura operativă dintre preşedinte şi conducătorii tuturor compartimentelor din Autoritate şi unităţile subordonate;b) prezintă propuneri de măsuri necesare pentru iniţierea, aplicarea şi respectarea actelor normative în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap şi a bunului mers al Autorităţii;c) primeşte, transmite şi urmăreşte avizarea de către ministere sau celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale a proiectelor de acte normative iniţiate de Autoritate şi asigură avizarea actelor normative primite de la alţi iniţiatori, în termenele prevăzute de lege;d) stabileşte măsuri pentru a asigura buna organizare şi funcţionare a compartimentelor de specialitate din cadrul Autorităţii;e) urmăreşte realizarea corectă şi la termenele stabilite a tuturor activităţilor şi sarcinilor stabilite de preşedinte şi vicepreşedinte;f) colaborează cu compartimentele de specialitate din cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din celelalte ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, precum şi cu secretarii judeţelor şi sectoarelor municipiului Bucureşti, cu directorii generali de prefectură şi cu directorii serviciilor publice de asistenţă socială din subordinea consiliilor judeţene sau consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în probleme privind protecţia persoanelor cu handicap;g) prezintă preşedintelui, lunar, până în data de 10 a fiecărei luni, necesarul de materiale pe direcţii, servicii, birouri şi cele două cabinete, pentru luna următoare;h) asigură cunoaşterea legislaţiei în domeniu de către personalul din Autoritate şi unităţile subordonate;i) propune şi coordonează diferite programe de specializare în vederea creşterii gradului de profesionalism al personalului Autorităţii.j) transmite la Consiliul Economic şi Social şi la Secretariatul General al Guvernului proiectele de acte normative iniţiate de Autoritate, pentru a fi aprobate în şedinţa Guvernului;k) urmăreşte şi asigură finalizarea actelor normative care au fost iniţiate de Autoritate;l) realizează colective de lucru pentru proiectele de acte normative, unde vor fi atraşi reprezentanţi ai societăţii civile naţionale şi internaţionale, precum şi reprezentanţi ai instituţiilor publice şi private, interne şi internaţionale;m) coordonează întregul personal al Autorităţii, activitatea de elaborare a politicilor de personal şi principiile directoare pentru managementul de personal din cadrul compartimentelor;n) monitorizează şi controlează elaborarea raportărilor periodice, prevăzute de reglementările în vigoare;o) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege sau repartizate de preşedinte, conform raportului de subordonare;p) asigură modificarea şi completarea ordinelor preşedintelui Autorităţii în raport cu modificările legislaţiei în domeniu.
 + 
Capitolul IVConducătorii direcţiilor, serviciilor şi birourilor + 
Articolul 21Conducătorii direcţiilor, serviciilor şi birourilor din cadrul Autorităţii îndeplinesc următoarele atribuţii:a) organizează, coordonează şi controlează realizarea corectă şi în termen a activităţilor şi a sarcinilor stabilite de preşedinte, vicepreşedinte sau de secretarul general, de către personalul din subordine;b) răspund de încărcarea echilibrată cu sarcini a salariaţilor şi elaborează fişele posturilor pentru fiecare salariat;c) asigură ca activitatea compartimentelor pe care le coordonează să se desfăşoare organizat, pe baza unui program de activitate;d) organizează şi urmăresc ca personalul din subordine să cunoască legislaţia aplicabilă domeniului lor de activitate şi acţionează pentru respectarea acesteia;e) participă la elaborarea sau, după caz, realizează lucrări de complexitate sau importanţă deosebită, corespunzătoare funcţiei de execuţie în care sunt încadraţi;f) repartizează spre rezolvare corespondenţa şi celelalte lucrări care intră în atribuţiile direcţiei pe care o conduc şi dau îndrumările în vederea rezolvării acestora în termenul stabilit de conducerea Autorităţii;g) semnează, potrivit competenţelor stabilite pe linie ierarhică, lucrările şi corespondenţa realizată în cadrul direcţiei respective;h) urmăresc elaborarea în termen a studiilor, sintezelor, rapoartelor, metodologiilor, proiectelor de acte normative şi a tuturor celorlalte lucrări repartizate de preşedinte, vicepreşedinte sau secretarul general;i) stabilesc, în limita competenţelor acordate, relaţii de colaborare cu persoanele juridice fără scop patrimonial autorizate să desfăşoare activităţi în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;j) programează concediile de odihnă pentru salariaţii din subordine şi urmăresc efectuarea concediilor de odihnă conform programării;k) asigură, în conformitate cu legislaţia în vigoare, respectarea normelor de disciplină de către salariaţii din subordine, sancţionează şi fac propuneri comisiei de disciplină pentru aplicarea de sancţiuni persoanelor care au săvârşit abateri;l) asigură colaborarea cu celelalte compartimente;m) răspund în faţa preşedintelui şi a secretarului general pentru activitatea desfăşurată, prezentând periodic sau ori de câte ori este nevoie un raport de activitate, relevând problemele din compartimentul pe care îl conduc;n) întocmesc şi actualizează permanent baza de date din domeniul specific de activitate;o) îndeplinesc orice alte atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de conducerea Autorităţii.
 + 
Capitolul VPersonalul cu funcţii de execuţie + 
Articolul 22(1) Autoritatea este încadrată cu funcţionari publici şi personal contractual, potrivit legii.(2) Sarcinile specifice fiecărui angajat sunt stabilite prin fişa postului.
 + 
Articolul 23Funcţionarii publici şi personalul contractual răspund în faţa conducătorilor ierarhici de îndeplinirea îndatoririlor de serviciu stabilite în fişa postului.
 + 
Capitolul VICircuitul documentelor în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap + 
Articolul 24(1) Toate documentele care intră şi ies din Autoritate, inclusiv faxurile, se înregistrează de către persoanele care au atribuţii în acest sens, în registrul general al Autorităţii.(2) După înregistrare documentele prevăzute la alin. (1) se prezintă preşedintelui Autorităţii, care le va repartiza în funcţie de natura solicitărilor compartimentelor de specialitate.(3) Documentele astfel repartizate sunt predate persoanelor cu atribuţii în acest sens, care vor consemna în registrul general sau special compartimentul la care au fost repartizate documentele, data repartizării, precum şi termenul stabilit de conducerea Autorităţii în vederea formulării răspunsului.(4) Direcţiile, serviciile şi birourile, prin persoane desemnate de conducătorii acestora, preiau documentele sub semnătură în registrul general, menţionând data.(5) Conducătorii direcţiilor, serviciilor şi birourilor au obligaţia de a repartiza documentele astfel primite salariaţilor din subordine, în funcţie de competenţe, cu rezoluţii privind modalitatea optimă şi termenul de rezolvare, în conformitate cu prevederile legii sau cu dispoziţiile preşedintelui Autorităţii.(6) Lucrările rezolvate, împreună cu documentul iniţial, semnate de persoana care le-a redactat, se prezintă spre semnare în vederea însuşirii pe cale ierarhică.
 + 
Articolul 25(1) Documentele şi corespondenţa privind reprezentarea Autorităţii în raporturile cu Preşedintele României, Parlamentul, Guvernul, ministerele, celelalte instituţii publice centrale şi locale, cu persoane juridice sau fizice române ori străine se elaborează de compartimentele de specialitate, se avizează de vicepreşedinte sau de secretarul general, după caz, şi se semnează de preşedinte; în acest caz numai copiile lucrărilor se semnează în conformitate cu prevederile art. 24 alin. (6); ştampila preşedintelui se aplică numai pe originalul lucrării.(2) În situaţia absenţei preşedintelui din Autoritate pe o perioadă mai mare de 48 de ore, documentele prevăzute la alin. (1) se aprobă în aceleaşi condiţii de către vicepreşedinte.(3) Prin derogare de la prevederile alin. (1), în mod curent, vicepreşedintele va semna documentele şi corespondenţa referitoare la relaţionarea cu inspecţiile regionale şi la comisiile de expertiză, iar secretarul general, pe cea privitoare la rezolvarea petiţiilor.
 + 
Articolul 26Lucrările originale se transmit, după semnarea de către preşedinte, vicepreşedinte sau secretarul general, persoanelor desemnate să înregistreze corespondenţa, care au obligaţia să le expedieze numai după menţionarea în registrul general a datei expedierii.
 + 
Articolul 27(1) Proiectele de ordine şi contractele se prezintă spre semnare preşedintelui Autorităţii numai după obţinerea avizelor de la compartimentele de specialitate.(2) Proiectele de ordine se redactează de către compartimentele de specialitate şi se avizează pentru legalitate de Biroul juridic.(3) Proiectele de ordine şi contractele se redactează în cel puţin 3 exemplare originale, dintre care un exemplar se arhivează la cabinetul preşedintelui, un exemplar se arhivează la Biroul juridic, iar cel de-al treilea exemplar se comunică persoanei la care se referă.(4) Ordinele emise de Autoritate primesc număr dintr-un registru special care se ţine la cabinetul preşedintelui.(5) Protocoalele şi memorandumurile semnate de Autoritate se înregistrează în Registrul general şi se arhivează la cabinetul preşedintelui.
 + 
Articolul 28(1) Răspunsurile la întrebările adresate de petiţionari pe site-ul Autorităţii pot fi semnate de conducătorii compartimentelor de specialitate, în măsura în care nu angajează răspunderea patrimonială a Autorităţii.(2) Corespondenţa adresată preşedintelui Autorităţii se prezintă acestuia, care o repartizează compartimentelor de specialitate în funcţie de natura solicitării.(3) Răspunsul redactat de compartimentul căruia i s-a repartizat lucrarea se prezintă, în vederea semnării, preşedintelui Autorităţii, după care se va comunică petiţionarului prin poştă, poşta militară pentru instituţiile publice sau sub semnătură petiţionarului.
 + 
Partea a IV-aAtribuţiile compartimentelor din structura organizatorică a Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap + 
Capitolul IAtribuţiile Direcţiei resurse umane, administrativ, secretariat + 
Articolul 29Direcţia resurse umane, administrativ, secretariat îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) asigură întocmirea ordinelor de încadrare şi difuzarea acestora către direcţiile şi persoanele interesate;b) păstrează şi completează la zi registrul general de evidenţă a salariaţilor şi dosarele personale ale fiecărui salariat;c) întocmeşte ordinele de încetare a raporturilor juridice de muncă ale salariaţilor şi asigură comunicarea acestora direcţiilor şi persoanelor interesate;d) întocmeşte şi păstrează la zi statul de funcţii şi de personal al Autorităţii;e) asigură evaluarea performanţelor profesionale individuale numai pentru personalul contractual nou-angajat şi promovat, în vederea stabilirii nivelului salariilor de bază, întrucât majorarea salariilor de bază la restul personalului contractual se face pe bază de procent stabilit potrivit actelor normative;f) asigură înregistrarea în evidenţe şi înaintarea spre plată Serviciului economic şi investiţii a drepturilor băneşti, în cazul concediilor medicale;g) asigură stabilirea drepturilor de concediu de odihnă, precum şi a altor concedii prevăzute de legislaţia în vigoare şi ţine evidenţa efectuării acestora;h) asigură evidenţa declaraţiilor pe baza cărora se acordă deducerile personale suplimentare;i) întocmeşte dosarele de pensionare pentru limită de vârstă, pensionare pentru invaliditate sau de urmaş;j) întocmeşte fişa colectivă de prezenţă;k) păstrează evidenţa orelor prestate peste programul de lucru;l) întocmeşte şi eliberează legitimaţiile de acces şi asigură păstrarea evidenţei acestora;m) asigură condica de prezenţă la începerea programului şi la terminarea programului;n) păstrează fişele de atribuţii pentru toate departamentele din Autoritate;o) iniţiază şi urmăreşte derularea procedurilor de achiziţii;p) eliberează documente privind statutul de salariat, solicitate de salariaţii Autorităţii;q) întocmeşte şi ţine evidenţa fişelor fiscale pentru toţi salariaţii Autorităţii;r) organizează şi supraveghează efectuarea curăţeniei în sediul Autorităţii şi pe căile de acces;s) asigură protecţia muncii conform prevederilor legale în vigoare pentru personalul Autorităţii, îndeplinind toate formalităţile necesare;ş) organizează şi asigură P.S.I.;t) întocmeşte necesarul de rechizite şi materiale pentru compartimentele Autorităţii;ţ) întocmeşte notele de intrare-recepţie pentru achiziţiile Autorităţii şi asigură semnarea acestora de cei în drept;u) înregistrează mijloacele fixe şi obiectele de inventar în registrul de inventar şi completează fişele de inventar pe locuri de folosinţă şi persoane;v) asigură cunoaşterea de către personal a legislaţiei în domeniu;w) întocmeşte documentaţia necesară pentru plata drepturilor salariale cuvenite personalului Autorităţii şi a unităţilor subordonate;x) întocmeşte statele de plată pentru personalul Autorităţii;y) efectuează reţinerile din salarii, dacă este cazul, cu avizul Biroului juridic;z) efectuează înregistrările în Registrul general de evidenţă a salariaţilor, înfiinţat în condiţiile legii;aa) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Autorităţii;bb) asigură prezenţa ofiţerului de serviciu după program până la ora 20 şi permanenţa în zile de sărbătoare;cc) întocmeşte lunar documentaţia pentru declaraţiile privind obligaţiile la bugetul asigurărilor sociale de stat, aferente salariilor;dd) asigură protocolul pentru întâlniri de lucru cu invitaţi interni sau externi şi pentru cabinetul preşedintelui şi vicepreşedintelui, în condiţiile legii;ee) întocmeşte situaţia privind monitorizarea cheltuielilor de personal;ff) îndeplineşte orice atribuţii prevăzute de lege sau stabilite de conducerea Autorităţii;gg) întocmeşte necesarul de credite pentru cheltuielile de personal.
 + 
Capitolul IIAtribuţiile Direcţiei strategie, programe şi integrare europeană + 
Articolul 30Direcţia strategie, programe şi integrare europeană îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) elaborează, implementează, monitorizează şi evaluează proiecte cu finanţare externă;b) elaborează, evaluează şi monitorizează proiectele finanţate de Autoritate;c) monitorizează modul de aplicare în legislaţia naţională a rezoluţiilor şi recomandărilor organismelor europene;d) monitorizează elaborarea şi implementarea de planuri de acţiune la nivel judeţean, regional şi naţional;e) elaborează metodologii pentru implementarea, monitorizarea şi evaluarea proiectelor cu finanţare internă;f) monitorizează stadiul de implementare a Strategiei naţionale privind protecţia persoanelor cu handicap şi a planului naţional de acţiune;g) elaborează proceduri şi instrumente pentru restructurarea instituţiilor rezidenţiale de protecţie a persoanelor cu handicap;h) participă la grupuri de lucru în vederea elaborării unor strategii în alte domenii din sfera socială;i) elaborează contribuţii sectoriale la planul naţional de acţiune pentru ocuparea forţei de muncă, care se desfăşoară anual;j) elaborează fişe de monitorizare a stadiului de implementare a acquisului comunitar şi a tabelului de concordanţă;k) iniţiază, aprobă şi urmăreşte derularea programelor în condiţiile legii;l) elaborează documente de poziţie şi documente de poziţie complementare;m) participă la programarea PHARE anuală prin elaborarea de proiecte în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap şi a celorlalte programe externe;n) organizează/sprijină realizarea de conferinţe/seminarii naţionale/regionale/judeţene pentru promovarea drepturilor persoanelor cu handicap şi prezentarea accesibilităţilor;o) identifică surse de finanţare interne şi internaţionale pentru derularea unor proiecte în domeniu;p) participă prin proiecte la programe lansate prin Comisia Europeană, focalizate pe priorităţi ce vizează persoanele cu handicap: FP 6 (DG Research/Science and Society), Leonardo da Vinci, Socrates;q) organizează cursuri de instruire pentru scrierea de proiecte;r) asigură funcţionarea unităţii de implementare a proiectelor cu finanţare PHARE (UIP);s) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Autorităţii.
 + 
Capitolul IIIAtribuţiile Serviciului economic şi investiţii + 
Articolul 31Serviciul economic şi investiţii îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) asigură derularea fondurilor necesare pentru plata drepturilor cuvenite persoanelor cu handicap către consiliile judeţene sau consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti;b) organizează evidenţa contabilă a Autorităţii;c) întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli al Autorităţii;d) primeşte, analizează şi întocmeşte necesarul fizic şi valoric al lucrărilor de investiţii şi dotări ce se înscriu în bugetul Autorităţii;e) urmăreşte angajarea patrimonială a Autorităţii în baza aprobării conducerii acesteia, cu avizul Biroului juridic;f) întocmeşte şi verifică balanţa de venituri şi cheltuieli a Autorităţii, darea de seamă contabilă şi raportul explicativ;g) asigură schimbul permanent de date şi informaţii cu direcţiile de resort din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;h) întocmeşte notele contabile pentru operaţiuni specifice;i) întocmeşte fişele de conturi;j) analizează şi urmăreşte soldurile conturilor şi întocmirea specificaţiilor de cont pentru conturile specifice;k) propune conducerii Autorităţii declanşarea inventarierii anuale a patrimoniului instituţiei;l) recuperează eventualele pagube constatate conform procesului-verbal întocmit de comisia de inventariere a patrimoniului stabilită prin ordin al preşedintelui;m) analizează şi avizează propunerile privind scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe şi clasarea sau declasarea celorlalte dotări şi materiale, conform propunerilor făcute de cei în drept;n) verifică şi centralizează trimestrial dările de seamă contabile ale inspecţiilor regionale şi ale Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap din subordinea Autorităţii;o) urmăreşte încadrarea în plăţile programate;p) acordă viza de control financiar preventiv;q) deschide lunar credite bugetare conform normelor legale, cu încadrarea în bugetul aprobat;r) asigură plata efectivă a drepturilor salariale ale personalului Autorităţii, în urma verificării documentaţiei întocmite de Direcţia resurse umane, administrativ, secretariat;s) întocmeşte titluri executorii, în condiţiile legii, cu avizul Biroului juridic, şi urmăreşte recuperarea prejudiciilor aduse Autorităţii;ş) întocmeşte ordinele de plată privind achitarea facturilor reprezentând cheltuieli materiale, subvenţii şi a viramentelor către bugetul asigurărilor sociale de stat aferente salariilor;t) asigură ridicarea şi depunerea documentelor de decontare bancară, precum şi ridicarea şi depunerea în numerar;ţ) obţine viza de control financiar delegat de la Ministerul Finanţelor Publice, conform prevederilor legale;u) verifică şi centralizează lunar execuţia bugetară a inspecţiilor regionale, a Institutului Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap din subordinea Autorităţii şi a serviciilor publice de asistenţă socială;v) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Autorităţii.
 + 
Capitolul IVAtribuţiile Biroului relaţii publice şi mass-media + 
Articolul 32Biroul relaţii publice şi mass-media îndeplineşte următoarele funcţii:1. funcţia de informare, care constă în:– colaborarea cu instituţiile mediatice şi instituţiile conexe care fac obiectul petiţiilor;– facilitarea accesului personal al petentului la informaţiile de interes din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap, prin intermediul audienţelor;– furnizarea de informaţii centrelor de consiliere din cadrul consiliilor judeţene, respectiv locale, în domeniul protecţiei sociale;2. funcţia de monitorizare şi stocare:– a informaţiilor provenite din exterior prin petiţii, audienţe şi cereri pentru informaţia publică, sosite din partea instituţiilor publice locale, centrale şi mass-media;– a informaţiilor din interior, provenite de la direcţiile de specialitate, de la nivelul inspecţiilor regionale din subordinea Autorităţii;– cu crearea bazei de date a instituţiilor care direcţionează petiţiile;– prin monitorizarea evenimentelor la care participă reprezentanţii Autorităţii;3. funcţia de reprezentare prin:– stabilirea unei strategii de creare a imaginii instituţiei publice şi a relaţionării cu celelalte instituţii;– organizarea unui punct de documentare şi consiliere în beneficiul cetăţenilor;– implicarea în organizarea şi participarea la evenimente pentru promovarea imaginii Autorităţii şi a drepturilor persoanelor cu handicap în conferinţe, seminarii naţionale/regionale/internaţionale;4. funcţia de raportare presupune:– elaborarea şi actualizarea buletinului informativ privind informaţia publică potrivit Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;– furnizarea de informaţii pentru elaborarea raportului periodic de activitate al Autorităţii;– elaborarea raportului privind accesul la informaţia publică din Autoritate;– elaborarea statisticii problemelor semnalate în petiţiile primite şi audienţele acordate.
 + 
Articolul 33Biroul relaţii publice îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) înregistrează, clasează şi distribuie petiţiile rezolvate de compartimentele specializate;b) codifică corespondenţa în funcţie de tipul petiţiei;c) operează scăderea petiţiilor soluţionate în registrul de evidenţă a petiţiilor primite şi asigură expedierea acestora;d) acordă audienţe la sediul Autorităţii, potrivit programului aprobat de conducerea acesteia, şi stabileşte audienţe pentru celelalte compartimente, în domeniul respectării drepturilor persoanelor cu handicap;e) acordă informaţii persoanelor şi reprezentanţilor organizaţiilor sau instituţiilor care solicită lămuriri în domeniu;f) organizează punctul de informare şi actualizează datele la punctul de afişaj al BRPMM;g) facilitează accesul şi oferă consultanţă la punctele de documentare pentru informaţia de interes public;h) propune mediatizarea unor modele de bună practică în vederea schimbării atitudinii faţă de persoana cu handicap;i) coordonează punctul de informare, documentare şi consiliere;j) asigură buletinul informativ cu privire la informaţia de interes public a Autorităţii;k) elaborează împreună cu celelalte compartimente raportul periodic de activitate, cel puţin o dată pe an, care urmează să fie publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a II-a;l) elaborează raportul solicitărilor anuale privind informaţia de interes public şi realizează situaţia statistică a problemelor ca urmare a scrisorilor primite şi audienţelor acordate;m) coordonează sumarul paginii de Internet a Autorităţii şi verifică modul de transmitere a informaţiilor pe site-ul propriu, din partea direcţiilor din cadrul Autorităţii;n) organizează periodic conferinţe de presă;o) asigură realizarea abonamentelor la presă şi agenţiile de presă, în condiţiile legii;p) furnizează teme pentru emisiuni de radio, TV şi publicaţii mass-media, din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;q) colaborează cu celelalte departamente în vederea strângerii informaţiilor necesare desfăşurării activităţii şi elaborării materialelor în cadrul direcţiei;r) monitorizează problematica persoanelor cu handicap semnalată în corespondenţă şi audienţe;s) organizează şi participă la evenimente legate de problematica persoanelor cu handicap;ş) elaborează şi transmite comunicatele de presă (pe site-ul propriu, pe agenţiile de presă) referitoare la evenimentele şi activităţile desfăşurate în cadrul Autorităţii, precum şi semnalarea în mass-media a iniţiativelor legislative din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;t) furnizează informaţii la solicitările verbale sau scrise ale reprezentanţilor mass-media, cu referire la aspecte ale protecţiei persoanelor cu handicap şi la respectarea standardelor de către instituţiile aflate în coordonarea Autorităţii, potrivit Legii nr. 544/2001;ţ) monitorizează zilnic presa scrisă şi ediţiile on-line, cu realizarea selecţiilor şi a mapelor de presă conţinând informaţii şi evenimente din domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;u) sesizează situaţiile cu potenţial conflictual semnalate de mass-media, referitor la persoanele cu handicap din familii sau din instituţii aflate în coordonarea metodologică a Autorităţii, cu redactarea şi transmiterea răspunsurilor, în virtutea dreptului la replică, acolo unde este cazul;v) asigură alimentarea site-ului cu informaţii de interes public, potrivit Legii nr. 544/2001, precum şi Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică;w) întocmeşte săptămânal tabele şi transmite raportări către Guvern şi Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei privind deplasările în teritoriu ale demnitarilor din cadrul Autorităţii;x) organizează, coordonează şi susţine cu material informaţional punctul de documentare din cadrul BRPMM, care pune la dispoziţie cetăţenilor informaţii referitoare la domeniul protecţiei persoanelor cu handicap.
 + 
Capitolul VAtribuţiile Biroului monitorizare şi metodologie + 
Articolul 34Biroul monitorizare şi metodologie îndeplineşte următoarele funcţii:1. funcţia metodologică, care constă în:– elaborarea instrumentelor de lucru necesare în activitatea Autorităţii, inspecţiilor regionale, autorităţilor judeţene/locale în domeniul implementării strategiei, standardelor şi politicilor în domeniul protecţiei persoanelor cu handicap;– elaborarea instrumentelor de lucru pentru evaluarea calităţii vieţii persoanelor cu handicap, în colaborare cu Institutul Naţional pentru Prevenirea şi Combaterea Excluziunii Sociale a Persoanelor cu Handicap (INPCESPH);– elaborarea instrumentelor de lucru pentru evaluarea reformei în sistemul protecţiei persoanelor cu handicap;– elaborarea instrumentelor de monitorizare;– acordarea de consultanţă metodologică judeţelor pentru aplicarea standardelor de calitate/exemplelor de bună practică şi pentru multiplicarea alternativelor de tip familial;2. funcţia de monitorizare, care constă în:– colectarea datelor pe baza instrumentelor de monitorizare;– realizarea şi actualizarea permanentă a bazei de date generale şi a bazelor de date specifice;– administrarea reţelei de calculatoare;– întreţinerea şi actualizarea paginii de Internet a Autorităţii (www.anph.ro);– coordonarea unui sistem naţional de monitorizare a problematicii persoanelor cu handicap;3. funcţia de raportare şi sinteză, care constă în:– prelucrarea informaţiilor colectate prin monitorizare din punct de vedere cantitativ şi calitativ:– redactarea de rapoarte, analiză şi sinteze;– elaborarea propunerilor de modificare/completare a strategiei naţionale, a planului naţional de acţiune şi a actelor normative în vigoare;– centralizarea informaţiilor referitoare la implementarea strategiei, planului naţional de acţiune şi politicilor în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap.
 + 
Articolul 35Biroul monitorizare şi metodologice îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) monitorizează respectarea drepturilor persoanelor cu handicap;b) elaborează metodologii de aplicare a măsurilor ce se impun pentru ameliorarea situaţiei în domeniul persoanelor cu handicap;c) monitorizează implementarea standardelor în domeniul promovării drepturilor persoanelor cu handicap;d) elaborează norme şi metodologii privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor de protecţie specială a persoanelor cu handicap, în colaborare cu INPCESPH;e) monitorizează alternativele de tip familial la protecţia instituţionalizată a persoanelor cu handicap, precum şi serviciile de recuperare şi reintegrare ambulatorii;f) monitorizează exemplele de bună practică din teritoriu şi acţionează pentru promovarea acestora;g) elaborează metodologii pentru sprijinirea autorităţilor judeţene/locale în implementarea strategiei naţionale, a planului naţional de acţiune, precum şi a strategiilor judeţene/planurilor de dezvoltare, în colaborare cu INPCESPH;h) monitorizează realizarea accesibilităţilor;i) realizează şi actualizează permanent baza de date referitoare la persoanele cu handicap, compatibilă cu cea a sistemului naţional de asistenţă socială;j) elaborează sinteze şi rapoarte, statistici şi alte instrumente de lucru privind dinamica fenomenului de protecţie a persoanelor cu handicap şi eficienţa măsurilor de protecţie specială;k) asigură armonizarea metodologiilor privind protecţia persoanelor cu handicap cu metodologiile privind protecţia copiilor, persoanelor vârstnice şi a altor categorii de persoane de interes social, în colaborare cu INPCESPH;l) organizează/sprijină realizarea de conferinţe/seminarii naţionale/regionale/judeţene pentru promovarea drepturilor persoanelor cu handicap şi prezentarea realizării accesibilităţilor;m) menţine legătura cu inspectorii judeţeni şi cu inspectorii-şefi în vederea asigurării coerenţei activităţii de monitorizare;n) menţine legătura, în plan metodologic, cu INPCESPH;o) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Autorităţii.
 + 
Capitolul VIAtribuţiile Biroului juridic + 
Articolul 36Biroul juridic îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) efectuează studii, analize şi documentaţii privind oportunitatea iniţierii sau modificării unor acte normative, în raport cu fenomenele ce apar în aplicarea reglementărilor legale în vigoare;b) participă la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;c) face propuneri pentru soluţionarea unor probleme rezultate din aplicarea legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;d) avizează, din punct de vedere al tehnicii legislative şi al corelării cu prevederile altor reglementări, toate proiectele de acte normative iniţiate de către ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale care au ca obiect reglementarea unor aspecte legate de domeniul de activitate al Autorităţii;e) avizează legalitatea contractelor civile şi comerciale prin care este angajată răspunderea patrimonială a Autorităţii;f) asigură reprezentarea Autorităţii în raporturile cu instanţele judecătoreşti şi cu organele cu activitate jurisdicţională, pe bază de delegaţie semnată de preşedinte;g) organizează şi urmăreşte activitatea de cunoaştere a legislaţiei în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap, prin organizarea de instruiri, simpozioane etc., cu personalul din Autoritate şi din subordine;h) participă la pregătirea şi ratificarea de convenţii internaţionale în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap;i) oferă consultanţă juridică în domeniul protecţiei speciale a persoanelor cu handicap persoanelor fizice şi juridice interesate şi rezolvă orice alte lucrări cu caracter juridic;j) elaborează proiectele de hotărâri ale Guvernului privind recunoaşterea utilităţii publice a asociaţiilor, fundaţiilor sau federaţiilor care îşi desfăşoară activitatea în sfera de competenţă a Autorităţii;k) verifică îndeplinirea de către persoanele juridice fără scop patrimonial a condiţiilor cerute de lege în vederea obţinerii personalităţii juridice, propunând preşedintelui eliberarea sau neeliberarea avizului necesar;l) verifică documentaţia depusă de solicitanţi în vederea autorizării ca unităţi protejate şi avizează pentru legalitate autorizaţia de funcţionare;m) asigură realizarea abonamentelor anuale cu Monitorul Oficial al României, Partea I, precum şi cu alte publicaţii de specialitate;n) asigură cunoaşterea de către personalul Autorităţii, al inspecţiilor regionale şi al direcţiilor de asistenţă socială din cadrul consiliilor judeţene şi consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti a legislaţiei în domeniu;o) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Autorităţii.
 + 
Capitolul VIIAtribuţiile Biroului de integrare profesională şi relaţii cu organizaţiile neguvernamentale + 
Articolul 37Biroul de integrare profesională şi relaţii cu organizaţiile neguvernamentale îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) colaborează cu Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă în vederea constituirii unei baze de date comune pentru asigurarea integrării sociale şi profesionale a persoanelor cu handicap;b) constituie baza de date cu privire la organizaţiile neguvernamentale din domeniu şi asigură un dialog permanent cu acestea;c) organizează târguri de locuri de muncă pentru persoanele cu handicap împreună cu Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi cu alte instituţii şi autorităţi implicate în domeniul integrării profesionale a persoanelor cu handicap, precum şi cu consiliile judeţene;d) contribuie la elaborarea documentelor sectoriale necesare implementării planului naţional de acţiune pentru ocuparea forţei de muncă;e) colaborează cu Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă în vederea organizării de cursuri de formare profesională, formare continuă şi reconversie profesională a persoanelor cu handicap;f) monitorizează activitatea de adaptare a locurilor de muncă pentru persoanele cu handicap şi elaborează măsuri în acest sens;g) constituie o bază de date cu agenţii economici care doresc angajarea de persoane cu handicap;h) sprijină crearea unei reţele naţionale de unităţi protejate;i) analizează rapoartele organizaţiilor neguvernamentale şi alte sesizări referitoare la încălcarea drepturilor persoanelor cu handicap şi propune conducerii Autorităţii modalităţi de ameliorare a situaţiei;j) elaborează un plan de acţiune în scopul atragerii societăţii civile şi al implicării acesteia atât în elaborarea, implementarea şi monitorizarea strategiilor în domeniu, cât şi în sesizarea nerespectării drepturilor persoanelor cu handicap;k) organizează/sprijină organizarea de conferinţe/seminarii naţionale/regionale/judeţene pentru promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;l) elaborează şi implementează strategia de comunicare cu organizaţiile neguvernamentale a Autorităţii;m) asigură evidenţa şi permanentizarea organizaţiilor neguvernamentale cu activitate în domeniul persoanelor cu handicap, ce vor fi comunicate şi Biroului juridic şi Biroului monitorizare şi metodologie;n) monitorizează buna funcţionare a Comisiei superioare de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi cu propunerea către vicepreşedintele şi preşedintele acestei comisii de instrucţiuni metodologice pentru înlăturarea birocraţiei;o) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de conducerea Autorităţii.
 + 
Capitolul VIIIAtribuţiile Compartimentului audit + 
Articolul 38Compartimentul audit îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) elaborarea normelor metodologice proprii ale Autorităţii, privind organizarea şi funcţionarea activităţii de audit intern, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, aprobate prin ordin al preşedintelui;b) certificarea trimestrială şi anuală, însoţită de raportul de audit, a bilanţului contabil şi a contului de execuţie bugetară ale Autorităţii, prin verificarea legalităţii, realităţii şi exactităţii evidenţelor contabile şi ale actelor financiare şi de gestiune; certificarea se face înaintea aprobării de către preşedintele Autorităţii a bilanţului contabil şi a contului de execuţie bugetară;c) examinarea legalităţii, regularităţii şi conformităţii operaţiunilor, identificarea erorilor, risipei, gestiunii defectuoase şi fraudelor şi propunerea de măsuri şi soluţii pentru recuperarea pagubelor şi sancţionarea celor vinovaţi, după caz;d) supravegherea regularităţii sistemelor de fundamentare a deciziei, de planificare, programare, organizare, coordonare, urmărire şi control al îndeplinirii deciziilor;e) evaluarea economicităţii, eficacităţii şi eficienţei cu care sistemele de conducere şi de execuţie existente în cadrul Autorităţii ori la nivelul unui program/proiect finanţat din fonduri publice care utilizează resurse financiare şi umane pentru îndeplinirea obiectivelor stabilite;f) identificarea slăbiciunilor sistemelor de conducere şi control, precum şi a riscurilor asociate unor astfel de sisteme, unor programe/proiecte sau unor operaţiuni şi propunerea de măsuri pentru corectarea acestora şi pentru diminuarea riscurilor, după caz;g) efectuarea de analize şi verificări la nivelul direcţiilor de specialitate din structura Autorităţii, a inspecţiilor regionale, Comisiei superioare de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi şi INPCESPH;h) întocmirea referatelor de opinie care vor însoţi proiectele de buget aprobate de ordonatorul principal de credite;i) aducerea la cunoştinţă preşedintelui a neregulilor constatate;j) îndeplinirea oricăror alte atribuţii stabilite de conducerea Autorităţii.
 + 
Partea a V-aDispoziţii finale + 
Articolul 39Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţă, sub semnătură, tuturor salariaţilor Autorităţii, prin grija secretarului general.
 + 
Articolul 40Programul de lucru al Autorităţii este de luni până vineri, între orele 8,00 – 16,00, cu obligativitatea semnării condicii de prezenţă de către întregul personal angajat. Nerespectarea programului de muncă şi nesemnarea condicii de către personalul Autorităţii sunt considerate abateri disciplinare, fiind sancţionate conform legii.
 + 
Articolul 41Prevederile prezentului regulament se completează cu orice alte dispoziţii legale care privesc organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Autorităţii.
 + 
Articolul 42Atribuţiile şi răspunderile specifice funcţiilor din cadrul Autorităţii se stabilesc prin fişa postului corespunzătoare fiecărei funcţii.
 + 
Articolul 43Toţi salariaţii Autorităţii au obligaţia de a lua cunoştinţă, sub semnătură, şi de a respecta prevederile prezentului regulament.
 + 
Articolul 44Ordinul preşedintelui Autorităţii privind prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, prin grija secretarului general._________________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x