REGULAMENT din 20 noiembrie 2017

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL APARARII NATIONALE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 1135 din 25 noiembrie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 148 20/11/2017
ART. 4REFERIRE LALEGE 15 28/02/2005
ART. 4REFERIRE LAOUG 21 15/04/2004 ART. 3
ANEXA 0REFERIRE LAHG 557 03/08/2016 ANEXA 2
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEORDIN 183 02/11/2022
ActulAPROBAT DEORDIN 148 20/11/2017
ActulCONTINUT DEORDIN 148 20/11/2017
ActulREFERIT DEORDIN 148 20/11/2017





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. M.148 din 20 noiembrie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1135 din 25 noiembrie 2022.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Sistemul de management al situațiilor de urgență din M.Ap.N. se constituie și funcționează ca parte componentă a SNMSU, prevăzut de lege, având drept scop desfășurarea activităților din domeniul situațiilor de urgență în scopul planificării, conducerii și executării misiunilor M.Ap.N. pentru structurile proprii și în sprijinul administrației publice centrale și locale, potrivit funcțiilor de sprijin repartizate. + 
Articolul 2(1)În sensul prezentului regulament, termenii și expresiile folosite au următorul înțeles: a)structură militară – structuri centrale, state majore, comandamente, centre, mari unități, unități, formațiuni și detașamente, organizate conform statelor de organizare la pace sau pachete de forțe constituite temporar pentru executarea unei intervenții în situații de urgență; b)zonă de responsabilitate – arealul geografic temporar definit și delimitat, inclus în teritoriul aflat sub jurisdicția statului român, în care sunt planificate și executate misiuni de intervenție în situații de urgență;c)intervenție în situații de urgență – acțiuni desfășurate, în timp oportun, în sprijinul autorităților administrației publice centrale și locale, inclusiv al structurilor militare, în scopul prevenirii agravării situației de urgență, limitării sau înlăturării, după caz, a consecințelor acesteia; poate include una sau mai multe misiuni de intervenție în situații de urgență și este strict delimitată de perioada de timp dintre data și ora părăsirii unității și data și ora întoarcerii în unitate; d)misiune de intervenție în situații de urgență – activitate desfășurată de o structură militară în scopul îndeplinirii responsabilităților asociate unei funcții de sprijin asumate;e)capabilitate de intervenție în situație de urgență – ansamblul forțelor, mijloacelor și facilităților de cazare, hrănire și asistență medicală de urgență și spitalicească, puse la dispoziție în vederea realizării acțiunilor de răspuns, conform funcțiilor de sprijin repartizate;f)loc disponibil în unitățile medicale militare – pat în regim de spitalizare continuă, pe specialități, pentru care există capabilități de investigare și tratament de specialitate.(2)Abrevierile utilizate în prezentul regulament sunt prevăzute în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 3Principalele obiective ale managementului situațiilor de urgență sunt:a)monitorizarea permanentă a factorilor de risc generatori de situații de urgență;b)asigurarea protecției obiectivelor militare dispuse pe teritoriul național;c)prevenirea, limitarea și înlăturarea efectelor situațiilor de urgență generate de acțiunile sau activitățile militare;d)sprijinirea populației în vederea înlăturării efectelor unor situații de urgență;e)gestionarea activității de informare și relații publice cu privire la activitățile sau acțiunile desfășurate sau care urmează a fi desfășurate de M.Ap.N. în situații de urgență.
 + 
Articolul 4Principiile care stau la baza desfășurării activităților specifice managementului situațiilor de urgență de către structurile din M.Ap.N. sunt cele prevăzute la art. 3 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 15/2005, cu modificările și completările ulterioare. + 
Articolul 5Funcțiile specifice managementului situațiilor de urgență în M.Ap.N. sunt următoarele:a)planificarea, prin care pachetul de forțe destinat executării intervențiilor în situații de urgență să fie constituit în concordanță cu funcțiile de sprijin alocate potrivit legislației în domeniu și capacității de acțiune a structurilor militare, asigurată de nivelul de antrenare, echipare, dotare și resurse alocate;b)organizarea, prin care resursele planificate pentru punerea în aplicare a planurilor de acțiune pe tipuri de risc sunt asigurate și permit îndeplinirea obiectivelor stabilite; c)conducerea structurilor militare destinate executării intervențiilor în situații de urgență, prin care comandanții/șefii, asistați de state majore sau alte structuri destinate asigurării sprijinului decizional, organizează, conduc și coordonează activitățile forțelor subordonate pentru implementarea ordinelor și dispozițiilor;d)controlul, prin care modul de îndeplinire a misiunilor și efectele obținute sunt analizate din perspectiva procesului de planificare, iar la nevoie sunt luate măsuri concrete pentru actualizarea procedurilor operaționale și/sau a planurilor de acțiune ori pentru intensificarea procesului de pregătire și antrenare, după caz.
 + 
Capitolul IIOrganizarea și funcționarea sistemului de management al situațiilor de urgență + 
Articolul 6(1)SMSU/M.Ap.N. are în compunere:a)structurile cu activitate permanentă;b)structurile cu activitate temporară;c)comandanții de garnizoană din municipiile reședință de județ;d)comandanții zonali.(2)Structurile cu activitate permanentă sunt:a)COSU;b)Comandamentul garnizoanei București;c)unitățile militare cu capabilități de intervenție în situații de urgență.(3)Structurile cu activitate temporară sunt:a)CMSU;b)CRSU;c)GRSU. + 
Articolul 7CMSU reprezintă o structură interdepartamentală de decizie, integrată în SNMSU, care se constituie la nivelul conducerii centrale a M.Ap.N. în scopul implementării prevederilor hotărârilor, politicilor și strategiilor din domeniul situațiilor de urgență adoptate în cadrul ședințelor CNSSU sau la nivelul autorităților administrației publice centrale care au responsabilități în domeniu. + 
Articolul 8CMSU este compus din:a)președinte: ministrul apărării naționale;b)vicepreședinte: șeful Statului Major al Apărării;c)membri: secretarul de stat pentru politica de apărare, planificare și relații internaționale, secretarul de stat pentru relația cu Parlamentul și calitatea vieții personalului, secretarul de stat pentru armamente, secretarul general al M.Ap.N., directorul general al Direcției generale de informații a apărării, locțiitorul șefului Statului Major al Apărării, șeful Direcției domenii și infrastructuri, șeful Direcției medicale, șeful Direcției generale financiar-contabile și șeful Corpului de control și inspecție;d)consultanți: experți și specialiști din cadrul structurilor M.Ap.N. + 
Articolul 9CMSU se întrunește la propunerea șefului SMAp și/sau la ordinul ministrului apărării naționale, în următoarele cazuri: a)la instituirea stării de urgență sau declararea stării de alertă, ca urmare a iminenței producerii ori la producerea unor situații de urgență;b)pentru stabilirea măsurilor necesare implementării strategiilor și programelor naționale referitoare la managementul situațiilor de urgență;c)în alte situații care impun măsuri sau decizii la nivel instituțional.
 + 
Articolul 10(1)Ședințele CMSU se desfășoară în prezența majorității membrilor sau a înlocuitorilor desemnați și sunt prezidate de ministrul apărării naționale, iar în absența acestuia de către înlocuitorul legal.(2)Deciziile se adoptă cu votul a cel puțin două treimi din numărul persoanelor prezente, cu excepția consultanților.
 + 
Articolul 11(1)COSU funcționează în CNMC (N) pentru asigurarea expertizei de specialitate în domeniile situațiilor de urgență și protecției infrastructurilor critice, precum și îndeplinirii următoarelor funcții:a)secretariatul tehnic al CMSU;b)suportul decizional al conducerii M.Ap.N.;c)controlul operațional al structurilor participante la misiuni de intervenție în situații de urgență;d)fluxul informațional necesar realizării cooperării dintre M.Ap.N. și celelalte componente ale SNMSU, prin relaționarea nemijlocită cu celelalte centre operative sau operaționale constituite la nivelul autorităților administrației publice centrale și locale.(2)Locul și rolul CMSU și COSU în SNMSU sunt prevăzute în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 12(1)În cadrul serviciului operativ organizat la CNMC (N), COSU asigură un ofițer operativ pentru situații de urgență în subordinea șefului Turei operative/CNMC (N). (2)La nivelul statelor majore ale categoriilor de forțe ale armatei, comandamentelor de sprijin și marilor unități subordonate nemijlocit SMAp, precum și structurilor subordonate acestora, care au planificate capabilități de intervenție în situații de urgență, atribuțiile ofițerului operativ pentru situații de urgență sunt îndeplinite de o persoană nominalizată în serviciul operativ sau de ofițerul de serviciu, după caz.
 + 
Articolul 13Ofițerul operativ pentru situații de urgență monitorizează permanent apariția și evoluția unor situații de urgență, înștiințează factorii de decizie, evaluează situația, face propuneri pentru adoptarea primelor măsuri de răspuns, întocmește și transmite ordine de avertizare/acțiune/ fragmentare structurilor militare care au responsabilități în domeniul situațiilor de urgență și execută coordonarea tehnică a forțelor și mijloacelor M.Ap.N. destinate executării intervențiilor în situații de urgență.  + 
Articolul 14(1)Pe timpul desfășurării intervențiilor în situații de urgență la care participă capabilitățile de intervenție în situații de urgență ale M.Ap.N., în cadrul COSU, statelor majore ale categoriilor de forțe, comandamentelor de sprijin, Comandamentului forțelor întrunite, comandamentelor marilor unități subordonate nemijlocit SMAp, Comandamentului garnizoanei București, precum și în marile unități și unități din subordinea/coordonarea acestora, se pot constitui și pot funcționa temporar CRSU sau GRSU.(2)Organizarea, responsabilitățile și modul de funcționare al CRSU și GRSU se stabilesc în mod concret prin proceduri operaționale și se aprobă, după caz, de comandanții/șefii unităților militare unde sunt prevăzute organizarea și funcționarea acestora sau de șefii lor ierarhici.
 + 
Articolul 15(1)Organizarea de principiu a CRSU constituită în cadrul COSU este prevăzută în anexa nr. 3.(2)CRSU intră în funcțiune la propunerea șefului COSU și/sau la ordinul șefului ierarhic.
 + 
Articolul 16(1)Organizarea de principiu a GRSU constituită în cadrul COSU este prevăzută în anexa nr. 4.(2)GRSU se constituie din specialiști proveniți din cadrul SMAp și din structuri militare subordonate nemijlocit acestuia. (3)În funcție de amploarea și gravitatea situației de urgență, precum și pentru gestionarea solicitărilor de sprijin transmise de autoritățile administrației publice centrale sau locale, GRSU intră în funcțiune gradual, prin completarea cu personal a CRSU sau direct, la ordinul șefului SMAp.(4)În funcție de evoluția situației de urgență și pentru susținerea efortului interinstituțional, cu aprobarea ministrului apărării naționale, GRSU poate fi completată cu specialiști din alte structuri centrale ale M.Ap.N. sau subordonate acestora, precum și din alte instituții ale statului care au responsabilități în domeniul situațiilor de urgență.
 + 
Articolul 17(1)CRSU constituite la nivelul structurilor subordonate SMAp intră în funcțiune la ordinul comandanților/ șefilor structurilor militare sau al comandanților/șefilor eșaloanelor superioare, de regulă, pentru monitorizarea și evoluția situației de urgență, precum și pentru coordonarea tehnică a capabilităților de intervenție în situații de urgență care acționează, la solicitare, în sprijinul autorităților administrației publice centrale și locale. (2)CRSU se organizează în serviciu operativ pe ture, din cel puțin trei persoane, 24/7.
 + 
Articolul 18(1)GRSU constituite la nivelul structurilor subordonate SMAp intră în funcțiune la ordinul comandanților/ șefilor structurilor militare sau al comandanților/șefilor eșaloanelor superioare, de regulă, când amploarea și intensitatea situației de urgență impun măsuri și acțiuni urgente pentru restabilirea stării de normalitate, alocarea de resurse suplimentare și managementul unitar al forțelor și mijloacelor implicate în intervenții în situații de urgență și, în principiu, pot fi structurate astfel:a)modulul monitorizare;b)modulul coordonare;c)modulul sprijin;d)modulul ofițerilor de legătură.(2)GRSU se organizează în serviciu operativ pe ture, din cel puțin cinci persoane, 24/7.
 + 
Articolul 19În cazul structurilor militare a căror încadrare cu personal nu permite constituirea CRSU și GRSU în condițiile prevăzute de prezentul regulament, sprijinul decizional în conducerea intervențiilor în situații de urgență este îndeplinit de statele majore ale acestor structuri. + 
Articolul 20Comandamentul garnizoanei București reprezintă structura militară prin care M.Ap.N. realizează cooperarea, în domeniul situațiilor de urgență, cu autoritățile administrației publice ale municipiului București și județului Ilfov. + 
Articolul 21(1)Capabilitățile destinate acțiunilor de intervenție în situații de urgență, denumite în continuare capabilități, sunt incluse în Registrul de capabilități în situații de urgență și sunt destinate sprijinului autorităților administrației publice centrale și locale pentru prevenirea și gestionarea situațiilor de urgență.(2)Datele privind capabilitățile se pun la dispoziția autorităților responsabile cu rol principal de la nivelul administrației publice centrale, care elaborează Registrul de capabilități asociate funcției de sprijin. (3)Modelul de Registru de capabilități în situații de urgență prevăzut la alin. (1) este detaliat în anexa C a modelului de plan prevăzut în anexa nr. 5. (4)Registrul de capabilități al M.Ap.N. în situații de urgență este anexă la Planul de întrebuințare a capabilităților M.Ap.N. în situații de urgență, se modifică conform deciziilor adoptate la nivelul administrației publice centrale care are responsabilități în managementul situațiilor de urgență, în concordanță cu resursele disponibile la nivelul fiecărei structuri și misiunile acesteia și se actualizează ori de câte ori este nevoie.(5)Registrul de capabilități al M.Ap.N. în situații de urgență se elaborează și în format electronic, în situația în care există un sistem informatic acreditat, destinat în acest sens. + 
Articolul 22(1)Capabilitățile se clasifică astfel:a)forțe și mijloace care execută intervenții în situații de urgență;b)facilități de cazare și hrănire pentru protecția persoanelor sinistrate;c)facilități de asistență medicală de urgență (în unitățile de primire urgențe și compartimentele de primire urgențe) și asistență medicală în faza spitalicească (locuri disponibile în unitățile medicale militare).(2)Forțele și mijloacele care execută intervenții în situații de urgență sunt următoarele:a)forțe și mijloace de intervenție în situații de urgență cu capacitate de reacție imediată pentru căutare-salvare în teren greu accesibil, pe mare, pe fluviu, pe lacuri, în deltă și aeriană, pentru evacuare și transport medical aerian și pentru intervenția la accidente tehnologice/risc radiologic, incluse în planurile proprii de acțiune în situații de urgență pe tipuri de risc și, după caz, în planurile de acțiune/cooperare în situații de urgență pe tipuri de risc; b)forțe și mijloace de bază, incluse în planurile proprii de acțiune în situații de urgență pe tipuri de risc și în planurile de acțiune/cooperare în situații de urgență pe tipuri de risc, încheiate cu autoritățile administrației publice centrale și locale, denumite în continuare forțe și mijloace de bază; c)forțe și mijloace suplimentare incluse în planurile proprii de acțiune în situații de urgență pe tipuri de risc și care pot acționa, la solicitare, în sprijinul autorităților administrației publice centrale și locale, denumite în continuare forțe și mijloace suplimentare;d)forțe și mijloace de rezervă.(3)Forțele și mijloacele de intervenție în situații de urgență cu capacitate de reacție rapidă sunt organizate, pregătite, echipate și dotate cu mijloace tehnice pentru a fi în măsură să participe la intervenții în situații de urgență în zona montană, la fluviu și la litoral, potrivit responsabilităților, la solicitarea și în sprijinul autorităților administrației publice centrale și locale.(4)Forțele și mijloacele aeriene din cadrul Serviciului Medical Militar de Urgență pot fi nominalizate ca forțe și mijloace de intervenție în situații de urgență cu capacitate de reacție rapidă. + 
Articolul 23(1)Sunt exceptate de la executarea intervențiilor în situații de urgență pe teritoriul național forțele și mijloacele aflate în următoarele situații:a)execută serviciul interior; b)execută activități pentru rotirea contingentelor participante la misiuni în afara teritoriului statului român;c)desfășoară exerciții/activități în poligoane de tragere sau tabere de instrucție, pe teritoriul statului român sau în afara acestuia;d)execută misiuni în afara teritoriului statului român.(2)La instituirea stării de urgență sau declararea stării de alertă, la ordinul comandantului/șefului structurii militare ierarhic superioare, forțele și mijloacele aflate în poligoane de tragere sau tabere de instrucție, pe teritoriul statului român sau în afara acestuia, își pot întrerupe activitățile în curs de desfășurare și pot participa la intervenții în situații de urgență.
 + 
Articolul 24(1)Forțele și mijloacele de bază nu trebuie să afecteze capacitatea operativă a unei structuri militare cu mai mult de 20% din existentul în personal și tehnică militară.(2)Totalul forțelor și mijloacelor de bază și suplimentare ale unei structuri militare nu poate depăși 50% din capacitatea operativă a acesteia.(3)Forțele și mijloacele de rezervă se constituie din personalul și tehnica militară operativă ce pot fi utilizate la acțiuni de intervenție în situații de urgență, iar procentul acestora se încadrează în intervalul 50%-90% din capacitatea operativă a unei structuri militare.  + 
Articolul 25(1)În domeniul situațiilor de urgență, comandanții de garnizoană din municipiile reședință de județ reprezintă M.Ap.N. în relația cu autoritățile administrației publice locale din județele respective.(2)Comandantul zonal reprezintă persoana desemnată, prin ordin al șefului SMAp, să asigure conducerea structurilor militare în timpul executării intervențiilor în situații de urgență, într-o zonă de responsabilitate specifică și pe o perioadă de timp determinată. (3)Comandantul zonal se numește din rândul comandanților marilor unități aflate în zonele în care s-a produs o situație de urgență.(4)Comandantul zonal coordonează activitatea comandanților de garnizoană și acțiunile desfășurate de forțele și mijloacele din zona sa de responsabilitate în timpul executării intervențiilor în situații de urgență și se subordonează nemijlocit șefului SMAp.
 + 
Capitolul IIIResponsabilități și misiuni + 
Secţiunea 1Responsabilități + 
Articolul 26CMSU are următoarele responsabilități:a)emite hotărâri pentru implementarea politicilor și strategiilor naționale din domeniul situațiilor de urgență, conform funcțiilor de sprijin repartizate; b)hotărăște direcțiile de acțiune și coordonează modul de aplicare a măsurilor necesare îndeplinirii funcțiilor de sprijin la instituirea stării de urgență sau declararea stării de alertă;c)hotărăște punerea în aplicare a planurilor de evacuare, în baza hotărârilor adoptate în cadrul ședințelor comitetelor naționale pentru situații de urgență;d)informează autoritățile administrației publice centrale/comitetele naționale pentru situații de urgență despre pericolele potențial generatoare de situații de urgență și iminența producerii acestora;e)informează autoritățile administrației publice centrale/ comitetele naționale pentru situații de urgență despre activitatea desfășurată de M.Ap.N. în domeniul situațiilor de urgență;f)cooperează cu celelalte comitete ministeriale din cadrul SNMSU;g)elaborează, prin COSU, regulamentele, planurile și informările din domeniul situațiilor de urgență;h)îndeplinește alte sarcini potrivit legislației în vigoare sau celor stabilite de autoritățile administrației publice centrale/ comitetele naționale pentru situații de urgență. + 
Articolul 27COSU are următoarele responsabilități:a)monitorizează pericolele și vulnerabilitățile specifice obiectivelor militare, iar atunci când constată creșterea nivelului de risc privind posibilitatea apariției unei situații de urgență, informează șeful SMAp, COCG, CNCI și CNCCI din cadrul IGSU;b)transmite informările, atenționările și avertizările meteorologice/hidrologice, pentru punerea în aplicare a măsurilor destinate protecției personalului și a obiectivelor aflate în responsabilitate, în conformitate cu procedura de sistem elaborată de COSU; c)elaborează ordine destinate avertizării structurilor militare, pregătirii forțelor și mijloacelor, precum și pentru conducerea intervențiilor în situații de urgență;d)elaborează rapoartele de informare privind intervențiile în situații de urgență executate de structurile militare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6;e)asigură expertiza de specialitate pentru implementarea măsurilor de prevenire și înlăturare a efectelor dezastrelor naturale, tehnologice sau biologice, precum și pentru îndeplinirea funcțiilor de sprijin în situații de urgență repartizate M.Ap.N.;f)funcționează permanent ca punct de contact al M.Ap.N. în relația cu celelalte componente ale SNMSU;g)funcționează permanent ca punct de contact al M.Ap.N. în relația cu autoritățile administrației publice responsabile de domeniul protecției infrastructurilor critice la nivel național;h)coordonează activitatea celulelor/grupelor de răspuns în situații de urgență constituite la nivelul structurilor militare din M.Ap.N.; i)cooperează nemijlocit cu centrele operative sau operaționale constituite în cadrul componentelor SNMSU, realizând schimbul de informații în domeniul situațiilor de urgență;j)elaborează, actualizează și înaintează spre aprobare șefului SMAp Planul de întrebuințare a capabilităților M.Ap.N. în situații de urgență, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5;k)elaborează anual și înaintează spre aprobare șefului SMAp Registrul de capabilități al M.Ap.N. în situații de urgență, pe baza datelor transmise de statele majore ale categoriilor de forțe, comandamentele de sprijin și marile unități subordonate nemijlocit SMAp, conform anexei C a modelului de plan prevăzut în anexa nr. 5;l)elaborează anual și înaintează spre aprobare ministrului apărării naționale Planul de asigurare cu resurse umane, materiale și financiare al M.Ap.N. necesare managementului situațiilor de urgență, pe baza datelor transmise de statele majore ale categoriilor de forțe, comandamentele de sprijin și marile unități subordonate nemijlocit SMAp, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, și îl transmite, la solicitare, la IGSU;m)asigură pregătirea ședințelor CMSU și transmiterea către membrii acestuia a principalelor date și informații referitoare la subiectele prevăzute pe ordinea de zi;n)elaborează proiectele hotărârilor CMSU, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8;o)întocmește minutele ședințelor CMSU, conform modelului prevăzut în anexa nr. 9;p)elaborează anual Planul de activitate al Comitetului ministerial pentru situații de urgență, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10;q)asigură transmiterea și actualizarea listelor cu reprezentanții, experții și consultanții M.Ap.N. în comitetele naționale pentru situații de urgență, COCG, CNCI, CNCCI sau alte structuri interministeriale din domeniul situațiilor de urgență;r)elaborează și actualizează permanent materialele necesare participării reprezentanților M.Ap.N. la ședințele CNSSU sau ale altor structuri interministeriale din domeniul situațiilor de urgență;s)înștiințează reprezentanții M.Ap.N. despre organizarea și desfășurarea ședințelor CNSSU sau ale altor structuri interministeriale din domeniul situațiilor de urgență;t)elaborează proiecte de acte normative specifice/proceduri de sistem în domeniile situațiilor de urgență și protecției infrastructurilor critice pentru implementarea legislației naționale în domeniile menționate;u)elaborează situații care cuprind capabilitățile de intervenție în situații de urgență planificate la nivelul M.Ap.N., cu sprijinul statelor majore ale categoriilor de forțe, comandamentelor de sprijin, Direcției medicale și marilor unități subordonate nemijlocit SMAp, și, la solicitare, le comunică autorităților administrației publice centrale care au responsabilități principale în asigurarea funcțiilor de sprijin;v)gestionează baza de date a M.Ap.N. referitoare la managementul situațiilor de urgență și protecția infrastructurilor critice;w)asigură, la solicitare, specialiști și ofițeri de legătură în cadrul centrelor operative sau operaționale constituite la nivelul componentelor SNMSU;x)asigură reprezentarea M.Ap.N. la activitățile de elaborare a planurilor și protocoalelor de cooperare în domeniul situațiilor de urgență;y)asigură funcționarea secretariatului tehnic CMSU și ofițerul de legătură pentru protecția infrastructurilor critice la nivelul M.Ap.N.;z)participă cu experți la activitățile grupului de lucru interinstituțional pentru protecția infrastructurilor critice;aa)centralizează solicitările transmise de autoritățile administrației publice centrale și locale, de COCG, CNCI și CNCCI privind executarea intervențiilor în situații de urgență și propune măsuri de rezolvare a acestora;bb)execută controale în domeniile situațiilor de urgență și protecției infrastructurilor critice sau participă cu specialiști la executarea controalelor generale planificate, organizate și desfășurate la nivelul M.Ap.N.;cc)organizează și conduce convocări de specialitate în domeniul managementului situațiilor de urgență;dd)organizează și conduce antrenamentele CRSU și GRSU constituite în cadrul COSU potrivit procedurilor operaționale privind constituirea, organizarea și funcționarea acestora;ee)participă la elaborarea de propuneri privind capabilitățile ce pot fi planificate să execute misiuni internaționale în domeniile managementului crizelor și al situațiilor de urgență;ff)participă cu specialiști la activități și exerciții de pregătire organizate în cadrul SNMSU;gg)participă cu specialiști la exercițiile de pregătire în domeniile managementului crizelor și al situațiilor de urgență, planificate, organizate și desfășurate în cadrul NATO, UE sau al altor inițiative sau organizații internaționale.
 + 
Articolul 28(1)CRSU/GRSU are următoarele responsabilități:a)centralizează și integrează într-o concepție unitară informațiile referitoare la apariția și evoluția situațiilor de urgență;b)asigură implementarea măsurilor de răspuns în situații de urgență;c)coordonează activitățile desfășurate pentru îndeplinirea intervențiilor în situații de urgență;d)elaborează ordine destinate avertizării structurilor militare, pregătirii forțelor și mijloacelor, precum și pentru conducerea intervențiilor în situații de urgență;e)elaborează rapoarte de informare privind desfășurarea intervențiilor în situații de urgență, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6;f)asigură elementele primare necesare elaborării cursurilor de acțiune și luării deciziilor privind întrebuințarea capabilităților de intervenție în situații de urgență;g)asigură implementarea deciziilor și urmăresc modul de îndeplinire a ordinelor privind participarea forțelor și mijloacelor la intervenții în situații de urgență;h)organizează cooperarea cu autoritățile administrației publice centrale și locale pentru executarea în comun a acțiunilor de intervenție în situații de urgență;i)propun măsuri pentru suplimentarea forțelor și mijloacelor proprii, la solicitarea autorităților administrației publice centrale și locale;j)asigură, prin persoanele/structurile care au responsabilități în domeniul relațiilor publice, mediatizarea activităților și acțiunilor desfășurate sau care urmează a fi desfășurate de forțele și mijloacele M.Ap.N. în situații de urgență, în sprijinul autorităților administrației publice centrale și locale, conform legislației în domeniu.(2)Responsabilitățile modulelor GRSU sunt prevăzute în anexa nr. 11.(3)Responsabilitățile prevăzute la alin. (1) se detaliază și se completează prin proceduri operaționale elaborate în comun de structurile reprezentate în CRSU/GRSU, în funcție de misiunile specifice fiecărei structuri militare. + 
Articolul 29Structurile militare care au în subordine forțe și mijloace destinate executării intervențiilor în situații de urgență au următoarele responsabilități:a)elaborează planuri de acțiune în situații de urgență pe tipuri de risc, în baza extraselor din planurile de acțiune/cooperare pe tipuri de risc încheiate cu autoritățile administrației publice locale, care se avizează de comandanții garnizoanelor reședință de județ sau comandantul Comandamentului garnizoanei București și se aprobă de comandantul/șeful eșalonului superior;b)stabilesc zone de responsabilitate pentru marile unități și unitățile subordonate;c)asigură conducerea capabilităților proprii în timpul executării intervențiilor în situații de urgență;d)raportează ierarhic și notifică comandantul garnizoanei reședință de județ sau comandantul Comandamentului garnizoanei București, în cel mult cinci zile, despre modificările intervenite în planificarea forțelor și mijloacelor proprii prevăzute să acționeze în situații de urgență;e)raportează ierarhic până la șeful SMAp, prin COSU, despre misiunile executate pe timpul desfășurării intervențiilor în situații de urgență, atât la declanșarea, cât și la finalizarea acestora, conform tabelului prevăzut în anexa A la modelul raportului de informare prevăzut în anexa nr. 6;f)introduc și actualizează permanent, în Sistemul informatic pentru evidența resurselor umane, materiale și financiare ale M.Ap.N. necesare managementului situațiilor de urgență, datele referitoare la misiunile de intervenție în situații de urgență, potrivit ordinelor/procedurilor operaționale elaborate în acest sens;g)stabilesc capabilitățile pentru executarea intervențiilor în situații de urgență, în funcție de încadrarea cu personal, capacitatea tehnicii din dotare și solicitările autorităților administrației publice centrale și locale;h)asigură sprijinul logistic al forțelor și mijloacelor proprii;i)pun în aplicare măsurile prevăzute în procedura de sistem elaborată de COSU, referitoare la informările, atenționările și avertizările meteorologice/hidrologice transmise de autoritățile administrației publice centrale;j)cooperează cu autoritățile administrației publice locale în a căror zonă de responsabilitate acționează;k)transmit la COSU, spre informare, costurile acțiunilor de intervenție, avizate/confirmate de autoritățile administrației publice locale în a căror zonă de responsabilitate s-a acționat;l)informează ierarhic, până la COSU, despre solicitările de participare la ședințele, reuniunile, grupurile de lucru organizate la nivelul comitetelor locale pentru situații de urgență, precum și despre sarcinile rezultate;m)informează ierarhic, până la COSU, despre orice alte activități din domeniul situațiilor de urgență, planificate sau executate la nivel interministerial, de impact major, sau cu participare externă.
 + 
Articolul 30(1)Statele majore ale categoriilor de forțe, comandamentele de sprijin și marile unități subordonate nemijlocit SMAp elaborează Planul de întrebuințare a capabilităților în situații de urgență, care se avizează de COSU și se aprobă de șeful SMAp.(2)Statele majore ale categoriilor de forțe, comandamentele de sprijin și marile unități subordonate nemijlocit SMAp elaborează/actualizează și transmit ierarhic, până în luna aprilie, la COSU, Registrul de capabilități în situații de urgență, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.(3)Modificările survenite în anexa C a Planului de întrebuințare a capabilităților în situații de urgență se transmit la COSU în termen de cel mult cinci zile de la producerea acestora.(4)Statele majore ale categoriilor de forțe, comandamentele de sprijin și marile unități subordonate nemijlocit SMAp elaborează Planul de asigurare cu resurse umane, materiale și financiare necesare managementului situațiilor de urgență, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, care se avizează de COSU și se aprobă de șeful SMAp.
 + 
Articolul 31Comandamentul forțelor întrunite asigură, la ordin, conducerea capabilităților de intervenție în situații de urgență puse la dispoziție de statele majore ale categoriilor de forțe, comandamentele de sprijin și marile unități subordonate nemijlocit SMAp. + 
Articolul 32Zonele de responsabilitate în situații de urgență reprezintă arealul geografic, temporar definit și delimitat prin ordine ale comandanților ierarhici, în care unitățile militare execută misiuni de sprijin al autorităților administrației publice centrale și locale pentru limitarea și înlăturarea efectelor unei situații de urgență, potrivit planurilor de acțiune pe tipuri de risc în vigoare. + 
Articolul 33(1)În scopul asigurării protecției cazărmilor/ obiectivelor din responsabilitate, structurile militare își stabilesc propriile măsuri privind prevenirea și înlăturarea efectelor situațiilor de urgență, elaborând planuri de acțiune în situații de urgență pe tipuri de risc.(2)Pentru planificarea intervențiilor în situații de urgență la cazărmile/obiectivele în care sunt dispuse mai multe unități militare, planul de acțiune în situații de urgență pe tipuri de risc prevăzut la alin. (1) se întocmește de unitatea militară desemnată să administreze cazarma/obiectivul, se avizează de toți comandanții/șefii unităților militare din cazarmă/obiectiv și se aprobă de comandantul/șeful eșalonului superior al acesteia.
 + 
Articolul 34(1)Statele majore ale categoriilor de forțe, comandamentele de sprijin și marile unități subordonate nemijlocit SMAp elaborează informări referitoare la acțiunile/activitățile desfășurate în domeniul situațiilor de urgență – intervenții și exerciții în situații de urgență etc. – de structurile militare subordonate, care se transmit, trimestrial și anual, la COSU, conform modelului prevăzut în anexa nr. 12.(2)Informările trimestriale se transmit în ultima decadă a lunilor noiembrie, februarie, mai, august, iar informările anuale se transmit până la sfârșitul lunii decembrie.(3)În timpul executării intervențiilor în situații de urgență, statele majore ale categoriilor de forțe, comandamentele de sprijin și marile unități subordonate nemijlocit SMAp elaborează informări care se transmit zilnic, la COSU, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6. + 
Articolul 35Planificarea capabilităților destinate să participe la intervenții în situații de urgență externe – sub mandat ONU, conduse de organisme ale UE sau NATO, în cadrul unor coaliții internaționale sau inițiative de cooperare regională la care România este parte – se execută de Direcția planificare strategică din SMAp. + 
Articolul 36Antrenarea capabilităților destinate îndeplinirii misiunilor de intervenție în situații de urgență se planifică, organizează și execută potrivit planurilor de pregătire în domeniul situațiilor de urgență, elaborate la nivelul fiecărei structuri militare. + 
Articolul 37Comandamentul garnizoanei București are următoarele responsabilități:a)cooperează cu autoritățile administrației publice ale municipiului București și ale județului Ilfov în domeniul situațiilor de urgență;b)asigură reprezentarea M.Ap.N. în comitetele pentru situații de urgență constituite la nivelul autorităților administrației publice ale municipiului București și ale județului Ilfov;c)asigură, la solicitarea autorităților administrației publice ale municipiului București și ale județului Ilfov, specialiști și ofițeri de legătură în centrul județean/al municipiului București pentru coordonarea și conducerea intervențiilor;d)elaborează Planul de întrebuințare a capabilităților în situații de urgență, îl transmite spre avizare la COSU și, după aprobarea acestuia de șeful eșalonului superior, îl trimite în extras către structurile militare din zona sa de responsabilitate;e)stabilește zone de responsabilitate pentru unitățile militare care asigură forțe și mijloace de intervenție în situații de urgență, în funcție de misiunile și sarcinile ordonate de eșaloanele superioare ale acestora;f)la solicitarea autorităților administrației publice ale municipiului București și ale județului Ilfov, întreprinde demersurile necesare pentru executarea intervențiilor în situații de urgență cu capabilitățile prevăzute în planurile de acțiune/ cooperare în situații de urgență pe tipuri de risc;g)transmite la structurile militare din zona sa de responsabilitate solicitările autorităților administrației publice ale municipiului București și ale județului Ilfov de suplimentare a capabilităților;h)informează COSU despre solicitările de sprijin transmise de autoritățile administrației publice locale, precum și despre intervențiile în situații de urgență raportate de comandanții/șefii unităților militare din zona lor de responsabilitate;i)coordonează acțiunile de intervenție în situații de urgență desfășurate de structurile militare în zona sa de responsabilitate;j)elaborează rapoarte de informare privind desfășurarea intervențiilor în situații de urgență, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, pe care le transmite la COSU;k)participă, prin reprezentanții și specialiștii săi, la elaborarea planurilor de acțiune/cooperare în situații de urgență pe tipuri de risc, inițiate de autoritățile administrației publice ale municipiului București și ale județului Ilfov;l)participă la activitățile și exercițiile de pregătire comună, din domeniul situațiilor de urgență, inițiate la nivelul autorităților administrației publice ale municipiului București și ale județului Ilfov;m)informează ierarhic, până la COSU, despre solicitările de participare la ședințele, reuniunile și grupurile de lucru organizate la nivelul Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență, precum și despre sarcinile rezultate;n)îndeplinește alte responsabilități referitoare la managementul situațiilor de urgență, stabilite prin legislația în domeniu. + 
Articolul 38Comandanții garnizoanelor din municipiile reședință de județ îndeplinesc următoarele responsabilități:a)cooperează cu autoritățile administrației publice locale în domeniul situațiilor de urgență;b)asigură reprezentarea M.Ap.N. în comitetele județene pentru situații de urgență;c)asigură, la solicitarea autorităților administrației publice locale, specialiști și ofițeri de legătură, din cadrul structurilor militare din zonele lor de responsabilitate, în centrele județene pentru coordonarea și conducerea intervențiilor;d)participă, împreună cu reprezentanții și specialiștii nominalizați în centrele județene pentru coordonarea și conducerea intervențiilor, la elaborarea planurilor de acțiune/cooperare în situații de urgență pe tipuri de risc și transmit extrase din acestea la structurile militare din zonele lor de responsabilitate; e)stabilesc zone de responsabilitate pentru unitățile militare care asigură capabilități în funcție de misiunile și sarcinile ordonate de eșaloanele superioare ale acestora;f)la solicitarea autorităților administrației publice locale, întreprind demersurile necesare pentru executarea intervențiilor în situații de urgență cu capabilitățile prevăzute în planurile de acțiune/cooperare în situații de urgență pe tipuri de risc;g)transmit la structurile militare din zonele lor de responsabilitate solicitările autorităților administrației publice locale de suplimentare a capabilităților;h)informează COSU despre solicitările de sprijin transmise de autoritățile administrației publice locale, precum și despre intervențiile în situații de urgență raportate de comandanții/șefii unităților militare din zona lor de responsabilitate;i)elaborează rapoarte de informare privind desfășurarea intervențiilor în situații de urgență, conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, pe care le transmite la COSU;j)coordonează intervențiile în situații de urgență desfășurate de structurile militare din zonele lor de responsabilitate;k)participă la activitățile și exercițiile de pregătire în comun, din domeniul situațiilor de urgență, inițiate la nivelul autorităților administrației publice locale;l)informează ierarhic, până la COSU, despre solicitările de participare la ședințele, reuniunile, grupurile de lucru organizate la nivelul comitetelor locale pentru situații de urgență, precum și despre sarcinile rezultate;m)îndeplinesc alte responsabilități referitoare la managementul situațiilor de urgență, stabilite prin legislația în domeniu.
 + 
Articolul 39Comandantul zonal îndeplinește următoarele responsabilități:a)asigură conducerea structurilor militare aflate în zona sa de responsabilitate, prin comandanții garnizoanelor de dislocare ale acestora, în scopul executării intervențiilor în situații de urgență;b)coordonează activitatea comandanților garnizoanelor din zona sa de responsabilitate;c)răspunde de activitățile/acțiunile de cooperare dintre structurile militare din zona sa de responsabilitate cu capabilitățile administrației publice centrale și locale;d)elaborează rapoarte de informare privind desfășurarea intervențiilor în situații de urgență, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, pe care le transmite la COSU;e)participă la elaborarea planurilor de acțiune/cooperare inițiate în timpul situațiilor de urgență de autoritățile administrației publice locale, la solicitarea acestora;f)informează ierarhic, prin COSU, despre solicitările de participare la ședințele, reuniunile, grupurile de lucru organizate la nivelul comitetelor pentru situații de urgență, precum și despre sarcinile rezultate; g)îndeplinește alte responsabilități stabilite prin ordinele și dispozițiile șefului SMAp.
 + 
Secţiunea a 2-aMisiuni + 
Articolul 40Misiunile de intervenție în situații de urgență au la bază funcțiile de sprijin și activitățile specifice acestora, prevăzute de lege să fie îndeplinite de M.Ap.N., și sunt planificate și executate în cooperare cu structurile de intervenție specializată din cadrul SNMSU. + 
Articolul 41Obiectivul general al M.Ap.N. în domeniul situațiilor de urgență este de a sprijini autoritățile administrației publice centrale și locale care au responsabilități în domeniul situațiilor de urgență în scopul salvării vieților omenești, asigurării protecției populației și asistenței medicale de urgență și spitalicești și executării transportului terestru, maritim, fluvial sau aerian al populației afectate și al bunurilor de primă necesitate. + 
Articolul 42Misiunile de intervenție în situații de urgență ale forțelor și mijloacelor M.Ap.N. sunt următoarele:a)monitorizarea obiectivelor militare cu grad ridicat de risc în generarea unor situații de urgență, transporturilor militare de materiale explozive și substanțe periculoase, obiectivelor economice de risc nuclear și chimic, obiectivelor economice și construcțiilor civile potențial generatoare de situații de urgență din imediata apropiere a obiectivelor militare, fenomenelor hidrometeorologice, cosmice și accidentelor ecologice care pot afecta integritatea obiectivelor militare și activităților/exercițiilor militare de instruire care pot genera situații de urgență;b)evaluarea consecințelor unei situații de urgență prin executarea cercetării cu mijloace aeriene, terestre și navale; c)asigurarea continuității în funcționarea rețelelor de comunicații și informatică din responsabilitate, în scopul monitorizării riscurilor, și realizarea fluxurilor informaționale;d)căutarea și salvarea navelor și aeronavelor militare aflate în pericol;e)participarea cu nave sau aeronave la acțiuni de căutare și salvare pe mare sau în cazul accidentelor de aviație civilă, la solicitarea autorităților responsabile;f)participarea la acțiuni de căutare și salvare în zone greu accesibile sau în alte zone, la solicitarea autorităților responsabile;g)asigurarea capacităților operaționale necesare deblocării căilor de acces în zona afectată de o situație de urgență, în scopul salvării vieții omenești și facilitării accesului structurilor de intervenție specializată la locul evenimentului;h)sprijinul autorităților administrației publice centrale și locale pentru organizarea și desfășurarea evacuării populației și a bunurilor materiale aparținând acesteia, prin suplimentarea capacităților de transport și asigurarea cazării;i)participarea la acțiuni de distribuție a ajutoarelor umanitare de urgență în localitățile afectate;j)asigurarea protecției persoanelor și bunurilor materiale evacuate din obiectivele militare;k)executarea transportului persoanelor, documentelor, armamentului, munițiilor, tehnicii militare și bunurilor materiale evacuate din obiectivele militare;l)paza, apărarea și intervenția pentru noile sedii de lucru sau reședințe puse la dispoziția structurilor militare evacuate;m)instalarea spitalelor de campanie și acordarea asistenței medicale de urgență răniților și persoanelor afectate de dezastre;n)acordarea asistenței medicale de urgență prin rețeaua sanitară proprie;o)acordarea asistenței medicale structurilor militare participante la intervenții în situații de urgență, precum și populației afectate;p)evacuarea bolnavilor aflați în îngrijire, a personalului medical, precum și a bunurilor materiale din spitalele militare;q)participarea cu mijloace specializate la misiuni de transport medical;r)participarea la acțiuni de stingere a incendiilor de pădure sau produse la culturile agricole, asigurând sprijinul structurilor de intervenție specializată aparținând autorităților responsabile;s)participarea la localizarea și stingerea incendiilor izbucnite în apropierea obiectivelor militare și care pot afecta integritatea acestora;t)asigurarea sprijinului forțelor specializate care intervin la obiectivele militare pentru localizarea și stingerea incendiilor;u)delimitarea și întreținerea perimetrelor de securitate la obiectivele militare cu risc ridicat de producere a unor situații de urgență;v)participarea la neutralizarea materialelor periculoase/ explozive/radioactive prin asigurarea personalului specializat în intervenția operativă și/sau a facilităților locative;w)transportul aerian, terestru, maritim sau fluvial al forțelor și mijloacelor de intervenție specializată ale autorităților responsabile, în scopul executării unor acțiuni în zone greu accesibile;x)transportul personalului și al mijloacelor tehnice proprii în zonele sau la obiectivele afectate de dezastre;y)limitarea efectelor produse de materialele periculoase în cazul producerii de accidente în timpul transportului acestora sau desfășurării unor acțiuni militare;z)decontaminarea populației, cu materialele necesare puse la dispoziție de autoritățile administrației publice centrale sau locale, conform planurilor de acțiune/cooperare în situații de urgență pe tipuri de risc;aa)decontaminarea căilor rutiere, clădirilor, terenurilor și rezervațiilor, cu materialele necesare puse la dispoziție de autoritățile administrației publice centrale sau locale, conform planurilor de acțiune/cooperare în situații de urgență pe tipuri de risc;bb)participarea la transportul incineratoarelor mobile de la locul de dislocare la locul evoluției focarelor de epizootii.
 + 
Capitolul IVEvacuarea în situații de urgență + 
Articolul 43(1)În situații de urgență, evacuarea se execută astfel încât continuitatea desfășurării activităților specifice structurilor militare să nu fie afectată.(2)În funcție de natura, amploarea și evoluția situației de urgență, structurile militare evacuate asigură forțe și mijloace destinate executării intervențiilor în situații de urgență, în scopul limitării și înlăturării efectelor dezastrelor, precum și pentru paza și apărarea obiectivelor din responsabilitate.
 + 
Articolul 44Evacuarea în situații de urgență trebuie să îndeplinească următoarele obiective:a)salvarea personalului și asigurarea continuității conducerii;b)transportul și depozitarea în siguranță a documentelor clasificate, armamentului, munițiilor, tehnicii militare și bunurilor materiale;c)restabilirea în timp scurt a condițiilor minime pentru exercitarea controlului asupra structurii de forțe a Armatei României, precum și a contactelor necesare realizării cooperării cu autoritățile administrației publice centrale și locale;d)asigurarea protecției fizice a clădirilor și obiectivelor, până la refacerea completă a infrastructurii acestora și restabilirea condițiilor pentru reluarea normală a activității. + 
Articolul 45(1)Evacuarea se execută ca măsură preventivă adoptată în cazul pericolului iminent de declanșare a unei situații de urgență sau ca urmare a producerii prin surprindere a unui dezastru de mari proporții, ce poate avea ca rezultat afectarea gravă a securității clădirilor sau obiectivelor militare.(2)Evacuarea în situații de urgență se execută în baza planurilor de evacuare elaborate din timp la nivelul structurilor militare.
 + 
Articolul 46La planificarea evacuării în situații de urgență, structurile militare trebuie: a)să stabilească raioanele/punctele de comandă/clădirile în care se execută evacuarea;b)să execute recunoașterea raioanelor/punctelor de comandă/clădirilor stabilite ca locuri de evacuare, precum și a căilor de comunicații, pe diferite variante de deplasare;c)să organizeze evacuarea documentelor clasificate, armamentului, munițiilor, tehnicii militare și bunurilor materiale pe urgențe și eșaloanele de transport necesare;d)să stabilească persoanele care se evacuează;e)să organizeze modul de funcționare și programul de lucru în raioanele/punctele de comandă/clădirile în care se execută evacuarea;f)să prevadă modalități pentru asigurarea cazării, preparării și servirii hranei;g)să organizeze spațiile necesare depozitării armamentului, munițiilor, tehnicii militare, echipamentului de lucru, mobilierului, bunurilor materiale și a alimentelor;h)să asigure funcționarea sistemului de comunicații și informatică în timpul evacuării și în raioanele/punctele de comandă/clădirile în care se execută evacuarea;i)să organizeze sprijinul logistic;j)să stabilească măsurile de asigurare a protecției informațiilor clasificate. + 
Articolul 47(1)Activitățile desfășurate de structurile militare trebuie să respecte următoarele priorități pentru evacuare:a)urgența I – personalul și documentele operative și de mobilizare, aparatura și materialele criptografice, unitățile centrale ale sistemelor informatice și de comunicații de nivel secret de stat;b)urgența a II-a – alte documente clasificate, armamentul, muniția și materialele periculoase, tehnica militară, echipamentele de lucru, mobilierul, materialele de resortul hrănirii, alimentele.(2)Structurile militare evacuează 90% din personalul încadrat, iar în clădirile/cazărmile/obiectivele de dispunere permanentă mențin un nucleu de 10% din personalul încadrat destinat executării misiunilor de pază și apărare sau îndeplinirii sarcinilor pentru limitarea și înlăturarea efectelor situației de urgență create.
 + 
Articolul 48În funcție de capacitatea infrastructurii raioanelor/punctelor de comandă/clădirilor utilizate pentru evacuare și natura, amploarea și evoluția situației de urgență create, structurile militare își pot planifica programul de lucru în ture. + 
Articolul 49În scopul executării evacuării în situații de urgență, structurile militare execută următoarele activități:a)activarea GRSU;b)înștiințarea personalului;c)elaborarea și transmiterea ordinelor de avertizare și/sau de evacuare; d)îndeplinirea misiunilor și sarcinilor stabilite prin planurile de evacuare. + 
Articolul 50(1)Structurile centrale ale M.Ap.N. se evacuează în baza unei concepții generale de evacuare în situații de urgență elaborată de COSU, în cooperare cu acestea și cu Direcția operații/SMAp.(2)Evacuarea sediului central al M.Ap.N. se execută în baza concepției generale de evacuare în situații de urgență a structurilor centrale ale M.Ap.N. prevăzută la alin. (1) și a unui plan de evacuare în situații de urgență elaborat de COSU, în cooperare cu structurile militare ce funcționează în acest sediu, conform modelului prevăzut în anexa nr. 13.(3)Concepția generală de evacuare în situații de urgență a structurilor centrale ale M.Ap.N. și planul de evacuare în situații de urgență al sediului central al M.Ap.N., elaborate de COSU, sunt avizate de șeful SMAp și aprobate de ministrul apărării naționale.(4)Structurile centrale ale M.Ap.N. dispuse în afara sediului M.Ap.N. se evacuează potrivit planurilor proprii de evacuare în situații de urgență, elaborate în baza concepției generale de evacuare în situații de urgență, prevăzută la alin. (1), se avizează de COSU și se aprobă de ministrul apărării naționale.
 + 
Articolul 51(1)Statele majore ale categoriilor de forțe, comandamentele de sprijin, marile unități și unitățile se evacuează în baza propriilor planuri de evacuare în situații de urgență, aprobate de comandantul/șeful eșalonului superior.(2)În scopul executării unor evacuări în situații de urgență coordonate și corelate cu autoritățile administrației publice locale, structurile militare prevăzute la alin. (1) solicită comandanților garnizoanelor reședință de județ sau comandantului Comandamentului garnizoanei București avize/precizări referitoare la locurile unde se pot efectua evacuări și itinerarele de deplasare către acestea.
 + 
Articolul 52Sprijinul evacuării în situații de urgență a sediului M.Ap.N. se realizează de structurile nominalizate prin planul de evacuare, potrivit sarcinilor repartizate, plan care este elaborat de COSU.  + 
Articolul 53(1)Sprijinul de comunicații și informatică pentru evacuarea în situații de urgență a sediului M.Ap.N. este asigurat de CCI.(2)În baza extrasului din planul de evacuare în situații de urgență a sediului M.Ap.N. transmis de COSU, CCI elaborează un plan de sprijin de comunicații și informatică, ce cuprinde în principal detalii referitoare la:a)planificarea, organizarea și asigurarea funcționării sistemului de comunicații și informatic necesar executării activităților de evacuare, inclusiv pe timpul executării deplasărilor eșaloanelor de transport;b)planificarea, organizarea și asigurarea funcționării sistemului de comunicații și informatic în noile spații de dispunere;c)planificarea și organizarea evacuării structurilor militare subordonate.(3)Planul de sprijin de comunicații și informatică prevăzut la alin. (2) se constituie în anexă la planul de evacuare în situații de urgență a sediului M.Ap.N. elaborat de COSU.
 + 
Articolul 54(1)Sprijinul logistic pentru evacuarea sediului M.Ap.N. în situații de urgență este asigurat de CLI.(2)În baza extrasului din planul de evacuare în situații de urgență a sediului M.Ap.N. transmis de COSU, CLI elaborează un plan de sprijin logistic, ce cuprinde în principal detalii referitoare la:a)intervenția pentru înlăturarea și limitarea efectelor situației de urgență create;b)planificarea, organizarea, constituirea și deplasarea eșaloanelor de transport;c)planificarea și organizarea îndrumării circulației în timpul deplasării eșaloanelor de transport, în cooperare cu Serviciul Poliție Militară/SMAp;d)planificarea, organizarea și executarea, prin structurile subordonate, a evacuării armamentului, munițiilor, tehnicii militare, echipamentului de lucru, mobilierului și bunurilor materiale;e)planificarea și organizarea evacuării structurilor militare subordonate;f)planificarea și organizarea sprijinului logistic necesar funcționării în noile spații de dispunere.(3)Planul de sprijin logistic prevăzut la alin. (2) se constituie în anexă la planul de evacuare în situații de urgență a sediului M.Ap.N. elaborat de COSU. + 
Articolul 55Securitatea obiectivelor în care sunt dispuse structurile centrale ale M.Ap.N. în timpul desfășurării evacuării în situații de urgență se execută conform prevederilor stabilite prin planurile de protecție fizică și de pază și intervenție elaborate în acest sens de structurile responsabile.
 + 
Capitolul VConducerea + 
Articolul 56Responsabilitatea conducerii structurilor militare aparține persoanelor stabilite de lege și se exercită ierarhic, potrivit lanțului de comandă din M.Ap.N., și nu poate fi delegată niciunei persoane din afara M.Ap.N. + 
Articolul 57Ministrul apărării naționale emite ordine în scopul stabilirii direcțiilor de acțiune și a măsurilor necesare îndeplinirii funcțiilor de sprijin, precum și pentru implementarea politicilor și strategiilor naționale din domeniul situațiilor de urgență. + 
Articolul 58Șeful SMAp emite ordine în scopul avertizării, pregătirii și îndeplinirii intervențiilor în situații de urgență. + 
Articolul 59Conducerea nemijlocită a capabilităților în timpul executării intervențiilor în situații de urgență se exercită de comandanții/șefii structurilor militare din care acestea fac parte, potrivit relațiilor ierarhice stabilite în M.Ap.N. + 
Articolul 60(1)Evacuarea în situații de urgență se execută la ordinul:a)ministrului apărării naționale, pentru structurile centrale ale M.Ap.N.;b)șefului SMAp, pentru structurile militare subordonate SMAp;c)comandanților/șefilor structurilor militare, în cazul în care nu există timpul necesar obținerii aprobărilor eșaloanelor superioare. (2)În cazul producerii prin surprindere a unui dezastru de mari proporții, evacuarea se declanșează în baza ordinelor verbale transmise telefonic de persoanele cu putere de decizie. Ulterior, ordinul de evacuare se elaborează, se semnează și se transmite structurii vizate.(3)Ordinele emise de ministrul apărării naționale și de șeful SMAp sunt elaborate și transmise de COSU.(4)Evacuarea are caracter temporar și încetează la ordinul persoanei care a dispus această măsură. + 
Articolul 61(1)Forțele și mijloacele de bază sunt întrebuințate cu aprobarea comandantului/șefului structurii militare de care aparțin, la solicitarea autorităților administrației publice locale, îndeplinind misiunile și sarcinile prevăzute în planurile de acțiune/cooperare în situații de urgență pe tipuri de risc. (2)Întrebuințarea forțelor și mijloacelor suplimentare se realizează la solicitarea autorităților administrației publice locale, transmisă prin reprezentanții M.Ap.N. în comitetele pentru situații de urgență, cu aprobarea comandantului/șefului eșalonului superior al structurii militare de care aparțin.(3)Întrebuințarea forțelor și mijloacelor de rezervă se realizează la solicitarea autorităților administrației publice locale, transmisă prin reprezentanții M.Ap.N. în comitetele pentru situații de urgență, cu aprobarea șefilor statelor majore ale categoriilor de forțe, a comandanților comandamentelor de sprijin și a comandanților marilor unități subordonate nemijlocit SMAp.(4)Întrebuințarea forțelor și mijloace de intervenție în situații de urgență cu capacitate de reacție imediată se realizează la solicitarea autorităților administrației publice centrale sau locale, în conformitate cu procedura de sistem elaborată de COSU.(5)Utilizarea facilităților de cazare și hrănire pentru protecția persoanelor sinistrate se realizează la solicitarea autorităților administrației publice centrale sau locale, transmisă prin reprezentanții M.Ap.N. în comitetele pentru situații de urgență, astfel:a)cu aprobarea comandantului/șefului structurii militare de care aparțin, pentru cele prevăzute în planurile de acțiune/ cooperare în situații de urgență pe tipuri de risc;b)cu aprobarea comandantului/șefului eșalonului superior pentru cele prevăzute doar în planurile proprii de acțiune în situații de urgență pe tipuri de risc și care pot fi puse la dispoziția autorităților administrației publice locale doar cu sprijinul eșalonului superior;c)cu aprobarea șefilor statelor majore ale categoriilor de forțe, a comandanților comandamentelor de sprijin și a comandanților marilor unități subordonate nemijlocit SMAp pentru cele de rezervă.(6)Utilizarea facilităților de asistență medicală de urgență (în unitățile de primire urgențe și compartimentele de primire urgențe) se realizează potrivit protocoalelor și normelor medicale existente, iar a celor de asistență medicală în faza spitalicească se realizează în baza solicitărilor autorităților administrației publice centrale sau locale și a locurilor disponibile în unitățile medicale militare.(7)Șeful SMAp poate ordona întrebuințarea întregii structuri de forțe a Armatei României la intervenții în situații de urgență.
 + 
Articolul 62Concepțiile, regulamentele, instrucțiunile și planurile de măsuri ce vizează implementarea prevederilor legislației din domeniul situațiilor de urgență sunt elaborate de COSU, avizate de șeful SMAp și aprobate de ministrul apărării naționale. + 
Articolul 63Procesul de planificare a misiunilor de intervenție în situații de urgență se realizează potrivit prevederilor regulamentelor și manualelor de planificare a operațiilor existente în M.Ap.N.
 + 
Capitolul VISprijinul logistic + 
Articolul 64În situații de urgență, structurile logistice de conducere și execuție asigură:a)coordonarea nemijlocită a planificării sprijinului logistic și stabilirea elementelor de cooperare;b)elaborarea planurilor de sprijin logistic și, dacă este necesar, actualizarea procedurilor operaționale privind susținerea forțelor în zonele de responsabilitate;c)monitorizarea fluxului forțelor, coordonarea realizării sprijinului logistic al acestora și informarea eșalonului superior cu privire la activitățile în derulare;d)evaluarea constrângerilor logistice și a impactului acestora asupra acțiunilor curente sau planificate;e)coordonarea activităților de sprijin logistic la nivelul zonelor de responsabilitate, precum și pentru forțele de intervenție suplimentare sau de rezervă;f)coordonarea structurilor de execuție logistică, în vederea asigurării susținerii logistice a unităților din zona de intervenție a componentei pe care o deservesc, precum și coordonarea activităților de sprijin logistic la nivelul zonelor de responsabilitate, inclusiv pentru forțele de intervenție suplimentare sau de rezervă. + 
Articolul 65Sprijinul logistic al capabilităților de intervenție care acționează în situații de urgență se realizează prin: a)aprovizionarea forțelor din zona de intervenție cu materiale din toate clasele de aprovizionare;b)asigurarea serviciilor de campanie pentru personalul de intervenție;c)realizarea mentenanței de nivel de luptă pentru echipamentele din dotarea forțelor care acționează în zona de intervenție;d)asigurarea cartiruirii personalului propriu, în situația evacuării în situații de urgență, conform planurilor elaborate în acest sens;e)asigurarea, la ordin, a cartiruirii persoanelor evacuate;f)asigurarea serviciilor specifice medicinii operaționale, pentru personalul propriu;g)transportul resurselor necesare pentru intervenție și asistență de primă necesitate în situații de urgență;h)încărcarea, transportul și păstrarea bunurilor proprii evacuate în situații de urgență. + 
Articolul 66Resursele financiare necesare îndeplinirii funcțiilor de sprijin pentru situații de urgență se prevăd în bugetele programelor majore și se repartizează pentru executarea acțiunilor de intervenție în conformitate cu prevederile legale. + 
Articolul 67(1)În termen de 10 zile de la finalizarea intervențiilor în situații de urgență, unitățile militare calculează costurile acestora în conformitate cu prevederile legale în vigoare și le înaintează spre avizare autorităților administrației publice centrale sau locale în a căror zonă de responsabilitate s-a acționat, ulterior le transmit ierarhic la directorii programelor majore.(2)Documentele prevăzute la alin. (1) se transmit, spre informare, și la COSU/M.Ap.N. și la Direcția structuri și planificarea înzestrării.(3)Recuperarea resurselor financiare consumate pe timpul intervențiilor în situații de urgență se realizează potrivit reglementărilor legale în vigoare. (4)Derularea ajutorului financiar nerambursabil din Fondul de Solidaritate al Uniunii Europene pentru cheltuielile eligibile ale intervențiilor în situații de urgență, executate în perioada notificată și pentru gestionarea urmărilor manifestării riscului specificat, se execută prin unitatea de implementare a Fondului de Solidaritate al Uniunii Europene, care funcționează în cadrul M.Ap.N.
 + 
Capitolul VIIDispoziții finale + 
Articolul 68(1)Schimbările de personal, care intervin în structurile participante cu efective la încadrarea GRSU, constituită în cadrul COSU, se comunică în termen de cel mult 3 zile de la data producerii lor.(2)Responsabilitatea asigurării participării personalului nominalizat pentru încadrarea GRSU revine șefilor/comandanților structurilor militare în care este încadrat.
 + 
Articolul 69Toate structurile militare cu responsabilități în domeniul situațiilor de urgență elaborează și/sau actualizează documentele proprii în termenele prevăzute în anexa nr. 14.  + 
Articolul 70Anexele nr. 1-14 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa nr. 1la regulament
ABREVIERI

CJCCI Centrul județean de coordonare și conducere a intervenției
CJSU Comitetul județean pentru situații de urgență
CLSU Comitetul local pentru situații de urgență
CNCCI Centrul național de coordonare și conducere a intervenției
CNCI Centrul Național de Conducere Integrată
CNSSU Comitetul național pentru situații speciale de urgență
CMBSU Comitetul municipiului București pentru situații de urgență
COCG Centrul operațional de comandă al Guvernului
CON Centrul Operațional Național
CMSU Comitetul ministerial pentru situații de urgență (al M.Ap.N.)
CNMC (N) Centrul național militar de comandă (nucleu)
COSU Centrul operativ pentru situații de urgență (din M.Ap.N.)
CRSU Celula de răspuns în situații de urgență
CFÎ Comandamentul forțelor întrunite
Cdm. Spr Comandamente de sprijin
CLI Comandamentul logistic întrunit
CCI Comandamentul comunicațiilor și informaticii
Cdm. Grz. Comandament de Garnizoană
DSU Departamentul pentru situații de urgență
DMed Direcția medicală
GRSU Grupa de răspuns în situații de urgență
IGSU Inspectoratul General pentru Situații de Urgență
M.Ap.N. Ministerul Apărării Naționale
MAI Ministerul Afacerilor Interne
MU Mare unitate (militară)
SMAp Statul Major al Apărării
SMSU/M.Ap.N. Sistemul de Management al Situațiilor de Urgență din M.Ap.N.
SNMSU Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență
STCMSU Secretariat tehnic al Comitetului ministerial pentru situații de urgență
U Unitate (militară)

 + 
Anexa nr. 2*)la regulament*) Anexa nr. 2 la regulament este reprodusă în facsimil.
LOCUL ȘI ROLUL
Comitetului ministerial pentru situații de urgență și al Centrului operativ pentru situații de urgență
în cadrul Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență
 + 
Anexa nr. 3*)la regulament*) Anexa nr. 3 la regulament este reprodusă în facsimil.
ORGANIZAREA
Celulei de răspuns în situații de urgență constituită în cadrul Centrului operativ pentru situații de urgență^1
 + 
Anexa nr. 4*)la regulament*) Anexa nr. 4 la regulament este reprodusă în facsimil.
ORGANIZAREA
Grupei de răspuns în situații de urgență constituită în cadrul Centrului operativ pentru situații de urgență^1
 + 
Anexa nr. 5la regulament– Model^1 -^1 Modelele de documente prezentate în regulament sunt un exemplu, formatele acestora depind de situația concretă la momentul elaborării lor.Antetul emitentuluiNumărul de înregistrare și data ……….Către: …………………………………………………………(șefii/comandanții eșaloanelor subordonate)SECRET DE SERVICIU/2 ani(după completare)Exemplarul nr. Dosar nr. …………..Aprob.Șeful Statului Major al Apărării,……………………………
PLANUL
de întrebuințare a capabilităților Ministerului Apărării Naționale în situații de urgență^2
^2 La elaborarea planului participă personalul specializat din cadrul SMAp și structurile militare subordonate acestuia, în funcție de solicitările de sprijin transmise de COSU. + 
Referințe1.Situațiaa)Mediul politicb)Mediul strategic(1)Fenomene/Accidente generatoare de situații de urgență(2)Actori naționali și internaționalia)autorități/instituții ale administrației publice centraleb)actori internaționalic)Starea finală dorită și obiectivele strategice2.Misiunea3.Direcționările strategice de planificarea)Intenția șefului Statului Major al Apărării(1)Efortul principal(2)Scopul strategic(3)Obiectivele militare/Efectele(4)Liniile de angajare(5)Succesiunea acțiunilor și efectele(6)Cooperarea cu autoritățile administrației publice centrale și locale(7)Limitări și constrângerib)Ipotezele de planificarec)Zonele de responsabilitated)Cadrul/Concepția strategic/ă – etapele pregătitoare/de execuție, pe faze și secvențee)Evaluarea situațieif)Dezvoltarea opțiunilor de intervenție/răspuns4.Execuțiaa)Funcții de sprijin și misiuni pentru structurile militare subordonateb)Cerințele de forțe și capabilitățic)Coordonarea cerințelor(1)Cerințele critice de informații – referitoare la efectele prognozate, locul de desfășurare a intervențiilor, solicitările de sprijin etc.(2)Măsurile de răspuns la prognozarea/declanșarea unei situații de urgență(3)Strategia de comunicared)Instrucțiunile de coordonaree)Cooperarea cu autoritățile/instituțiile administrației publice centrale și localef)Cooperarea cu agențiile neguvernamentale g)Protecția mediului înconjurător5.Sprijinul logistic^3)^3) Se elaborează de Direcția logistică/SMAp.a)Concepția de sprijin logisticb)Cerințele și standardele logisticec)Concepția mișcăriid)Concepția de asigurare materială și mentenanțăe)Concepția de sprijin pentru geniu – infrastructură^4^4 Se elaborează de Direcția operații/SMAp.f)Concepția de sprijin medicalg)Finanțarea^5)^5) Se elaborează de Direcția structuri și planificarea înzestrării/SMAp.h)Resursele umane^6)^6) Se elaborează de Direcția personal și mobilizare/SMAp.6.Comanda și comunicațiilea)Comanda și controlul(1)Structura de comandă(2)Legătura și coordonareab)Concepția pentru sprijinul de comunicații și informatică^7)^7) Se elaborează de Direcția comunicații și tehnologia informației/SMAp.(1)Sistemele de comunicații și informatică (CIS)(2)Principalele rețele informatice(3)Sprijinul CIS acordat de infrastructura națională de comunicații(4)Conectivitatea cu autoritățile administrației publice centrale(5)Direcționări privind securitatea CIS
Semnătura + 
Anexe ^8)^8) Anexele sunt un model, unele din acestea pot fi omise sau se pot adăuga altele.

Anexa B: Structura și relațiile de comandă
Anexa C: Registrul de capabilități al M.Ap.N. în situații de urgențăApendice C-1: Lista cu sarcini
Anexa D: Zonele de responsabilitateApendice D-1: Hărțile cu zonele de risc
Anexa Q: Sistemul de comunicații și informatic Apendice Q-1: Arhitectura comunicațiilor strategice
Anexa R: LogisticaApendice R-1: Mentenanță, reparații și recuperareApendice R-2: Asigurarea materialăApendice R-3: Serviciile de campanieApendice R-4: Structura de comandă și control pentru mișcare și transportApendice R-5: Drumuri, căi navigabile și rețele de cale ferată
Anexa T: Sprijinul de mediu
Anexa V: Căutarea și salvareaApendice V-1: Zonele de responsabilitate în cadrul Serviciului Medical Militar de UrgențăApendice V-2: Forțele și mijloacele din cadrul Serviciului Medical Militar de UrgențăApendice V-3: Harta/Schema dispunerii echipelor/detașamentelor și mijloacelor de căutare și salvare
Anexa AA: Aspecte juridice
Anexa QQ: Sprijinul medical
Anexa TT: Informare și relații publice
Anexa YY: DiverseApendice YY-1: Definiții și abrevieriApendice YY-2: Referințe și bibliografie
Anexa ZZ: Distribuția

 + 
Anexa C – Registrul de capabilități al Ministerului Apărării Naționale în situații de urgență^9)^9) Registrul reprezintă un model și se adaptează în funcție de cerințele autorităților administrației publice centrale, în calitate de autorități publice responsabile cu rol principal în gestionarea tipurilor de risc, sau de centrele operative/operaționale constituite la nivel național. COSU va transmite, electronic, formatul registrului pentru completarea acestuia.

Categoriile de forță ale armatei/Comandamentele de sprijin Structura militară Indicativ UM Dislocare Total efective Mijloace tehnice și materiale Total mijloace tehnice Locuri de cazare cu cazarmament complet Locuri de cazare fără cazarmament complet Posibilități de hrănire Detalii privind echipele de intervenție rapidă Date de contact ale structurii
Localitatea de dislocare Județ El. IAR 330 MEDEVAC TAB Autocamioane ….. În cazarmă În corturi În cazarmă În corturi în regie proprie cu bucătării rulante Nr. echipe intv. rapidă Efective, tehnică, timp de reacție, AOR Ofițer de serviciu Șef structură
Denumire structuri
Total județ ALBA
TOTAL F/M de BAZĂ
Denumire structuri
Total județ ALBA
TOTAL F/M SUPLIMENTARE
Denumire structuri
Total județ ALBA
TOTAL F/M DE REZERVĂ
TOTAL GENERAL

 + 
Apendice 1 la anexa C – Situația capabilităților spitalicești1^10)

Nr. crt. Unitatea spitalicească^11) Localitatea Județul Compartiment de primire urgențe/Unitate de primire urgențe Secții medicale
Nr. de paturi disponibile Medici Asistenți medicali Specialitatea medicală Nr. de paturi disponibile Medici Asistenți medicali
1. medicină de urgență
chirurgie generală
……
Total ….
2. medicină de urgență
chirurgie generală
Total ….
TOTAL GENERAL

^10 Situația se elaborează de structurile militare care au în subordine unități medicale (spitale, centre de recuperare etc.).Săptămânal, în fiecare zi de joi, persoana desemnată la nivelul structurii va transmite în format electronic, pe adresa de e-mail a COSU, situația actualizată a capabilităților spitalicești. La solicitarea șefului COSU, datele privind capabilitățile spitalicești se actualizează ori de câte ori este nevoie. Formatul apendicelui se poate modifica, prin COSU, în funcție de solicitările autorităților administrației publice centrale, în calitate de autorități publice responsabile cu rol principal în gestionarea tipurilor de risc, sau de centrele operative/operaționale constituite la nivel național.^11) Rubrica va conține și datele de contact ale unității: nr. de telefon de la ofițerul de serviciu, unitatea de primiri urgențe și centrala telefonică, în variantele fix și mobil. + 
Anexa nr. 6la regulament– Model -Antetul emitentuluiNumărul de înregistrare și data ……….Către: …………………………………………………………(șefii/comandanții eșaloanelor subordonate)NECLASIFICAT(după completare)Exemplarul nr. Dosar nr. ……………
RAPORT DE INFORMARE
al ……….(structura militară)………… la ……..(data)……..
1.Situația generală– scurte detalii privind starea de alertă instituită;– codul de atenționare sau avertizare aflat în vigoare sau care urmează să fie instituit ca urmare a apariției unui fenomen meteorologic/hidrologic periculos;– detalii privind tipul de risc prognozat sau produs, precum și locul (zona/raionul/unitatea administrativă); – în competența căror instituții ale statului intră rezolvarea situației de urgență anticipate sau produse și cine coordonează acțiunile de intervenție în zona (zonele) respectivă(e);– care sunt implicațiile sociale, economice, de securitate sau de altă natură, rezultate în urma producerii situației de urgență.2.Situația intervențiilor – expunerea pe scurt a situației generale privind intervențiile executate (totalul forțelor și mijloacelor participante).Detaliile privind situația intervențiilor sunt prezentate în anexa A și anexa B.3.Estimarea posibilităților de intervențieForțele și mijloacele care pot interveni (bază, suplimentare și rezervă) 4.Diverse – date și informații necesare să fie aduse la cunoștința comandantului/șefului eșalonului superior.SemnăturaAnexe – Dacă este cazul, raportul de informare se completează cu alte anexe. Anexa A: Situația intervențiilor executate/în curs de desfășurareAnexa B: Harta cu intervențiile executate/în curs de desfășurare
 + 
Anexa nr. 7la regulament– Model -Antetul emitentuluiNumărul de înregistrare și dataNECLASIFICATExemplarul nr. Dosar nr. ……………Aprob.Comandantul/Șeful, …………………….
PLANUL^1
de asigurare cu resurse umane, materiale și financiare
necesare managementului situațiilor de urgență pentru anul ………
^1 Modelul de plan se poate modifica în funcție de reglementările instituțiilor administrației publice centrale care au responsabilități în domeniu. În această situație modelul va fi transmis de COSU.A.Resurse umane

Nr. crt.^2 Funcții de sprijin^3 Forțe^4 Grad de asigurare % Observații
Necesar Existent Deficit
0 1 2 3 4 5 6
………………………
TOTAL

^2 În cifre arabe se vor numerota funcțiile de sprijin repartizate M.Ap.N., așa cum rezultă din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc.^3 Se nominalizează distinct funcțiile de sprijin îndeplinite, în ordinea prevăzută în anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc.^4 Unele forțe pot fi nominalizate să execute una sau mai multe funcții de sprijin.B.Resurse materiale

Nr. crt. Mijloacele/Produsul/Lucrarea/Dotarea Funcții de sprijin U/M Mijloace^5 Preț unitar (lei) Valoare deficit
Necesar Existent Deficit Materiale (Col. 5 x 6) Total lucrări/dotări Din care
Lucrări de investiții în continuare Lucrări de investiții noi Dotări independente
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
………
TOTAL FUNCȚIE DE SPRIJIN
TOTAL GENERAL MATERIALE/LUCRĂRI/DOTĂRI

^5 Necesarul de mijloace/materiale reprezintă cantitatea planificată pentru utilizarea pe timpul intervențiilor în situații de urgență și este egală cu cea existentă.C.Resurse financiare

Nr.crt. CheltuieliFuncții de sprijin Total cheltuieli Cheltuieli materiale Cheltuieli de capital Din care
Lucrări de investiții în continuare Lucrări de investiții noi Alte cheltuieli de investiții
0 1 2 3 4 5 6 7
1 ……………..
TOTAL^6


Comandantul/Șeful,
…………………………………
(gradul)
…………………………………
(prenumele și numele)
^6 Baza de calcul pentru completarea tabelelor B – Resurse materiale și C – Resurse financiare ale Planului de asigurare cu resurse umane, materiale și financiare necesare managementului situațiilor de urgență o reprezintă actele normative specifice aflate în vigoare. Pentru uniformitate, la elaborarea planului se vor avea în vedere costurile necesare unei zile de intervenție în situații de urgență, astfel:– pentru personal, conform numărului de militari planificați pentru fiecare funcție de sprijin în parte;– pentru tehnica militară pe roți, 100 de kilometri parcurși;– pentru aeronave, 2 ieșiri a câte 2 ore;– pentru nave, 1 ieșire a 100 kilometri/echivalent în mile marine;– pentru alte mijloacele tehnice, 1 oră de funcționare. + 
Anexa nr. 8la regulament– Model -ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE COMITETUL MINISTERIAL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂHOTĂRÂREÎn temeiul art. … lit. … și … din Regulamentul privind sistemul de management al situațiilor de urgență în Ministerul Apărării Naționale, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naționale nr. ….. din ………………,Comitetul ministerial pentru situații de urgență emite prezenta hotărâre. + 
Articolul 1…………………………………………………………… + 
Articolul 2……………………………………………………………

Președintele Comitetului ministerial pentru situații de urgență,
…………………………………………………………….
Hotărârea a fost adoptată în ședința Comitetului ministerial pentru situații de urgență din …………. .București, ……………. .Nr. …….. .
 + 
Anexa nr. 9la regulament– Model -ROMÂNIAMINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALECentrul operativ pentru situații de urgențăSecretariatul tehnicNr. …. din ………..NECLASIFICATExemplarul nr. Dosar nr. …………..De acord.Ministrul apărării naționale,(semnătura)………………………………………………….(prenumele și numele)
MINUTA ȘEDINȚEI
Comitetului ministerial pentru situații de urgență din ………………..
1.Scop2.Data3.Participanți Gradul ……… Numele și prenumele …………….. Structura reprezentată …………… Observații …………..4.Subiecte abordate5.Concluzii și direcții de acțiune6.Sarcini7.Prezentarea pe scurt a discuțiilorLa punctul A: – ……………………………………………; La punctul B: – ……………………………………………; 8.Sarcini rezultate:• ………………………………………………..Răspunde: ……………………………….Termen: ……………………..;• ………………………………………………..Răspunde: ……………………………….Termen: …………………….;
Șeful Secretariatului tehnic al Comitetului ministerial pentru situații de urgență,
…………………
(semnătura)
……………
(gradul)
………………………………………
(prenumele și numele)
 + 
Anexa nr. 10la regulament– Model -Antetul emitentuluiNumărul de înregistrare și dataNECLASIFICATExemplarul nr. Dosar nr. …………..Aprob.Președintele Comitetului ministerial pentru situații de urgență,ministrul apărării naționale,………………………………….De acord, rog aprobați.Vicepreședintele Comitetului ministerial pentru situații de urgență, șeful Statului Major al Apărării,………………………………………………
PLANUL DE ACTIVITATE
al Comitetului ministerial pentru situații de urgență pentru anul ………
1.Referințe2.Scop 3.Obiective4.Planificarea activităților

Nr. crt. Activitatea Termen Răspunde Participanți Observații
1.

Șeful Centrului operativ pentru situații de urgență,………………………………………………………………… + 
Anexa nr. 11la regulament
RESPONSABILITĂȚILE
modulelor Grupei de răspuns în situații de urgență
1.Modulul monitorizare îndeplinește următoarele responsabilități:a)monitorizează permanent acțiunile de intervenție;b)monitorizează permanent situația de mediu la nivel național, prin centralizarea datelor, informațiilor și prognozelor referitoare la informările, atenționările și avertizările meteorologice/hidrologice sau de altă natură furnizate de autoritățile competente;c)centralizează informațiile despre starea căilor de comunicații puse la dispoziție de autoritățile competente și le pune la dispoziția celorlalte module din GRSU sau factorilor de decizie;d)monitorizează stadiul executării evacuării în situații de urgență;e)identifică și monitorizează riscurile determinate de apariția și dezvoltarea situațiilor de urgență;f)informează operativ factorii de decizie despre evoluția indiciilor de apariție și dezvoltare a situațiilor de urgență;g)informează operativ factorii de decizie despre stadiul desfășurării acțiunilor de intervenție;h)transmite ordinele și monitorizează modul de îndeplinire a acestora;i)centralizează solicitările de sprijin transmise de autoritățile administrației publice centrale și locale;j)participă la elaborarea rapoartelor de informare;k)realizează schimbul de informații cu structurile similare constituite la nivelul autorităților publice centrale și locale;l)elaborează și actualizează permanent situația intervențiilor executate sau aflate în desfășurare.2.Modulul coordonare îndeplinește următoarele responsabilități:a)coordonează activitățile de punere în aplicare a planurilor de acțiune/evacuare;b)actualizează permanent situația operativă a forțelor și mijloacelor participante la intervenție;c)coordonează acțiunile de intervenție;d)coordonează acțiunile/activitățile de evacuare în situații de urgență; e)elaborează rapoartele de informare;f)elaborează cursurile de acțiune și integrează în formă finală planurile/ordinele pentru executarea intervențiilor;g)elaborează și fundamentează concepția de intervenție;h)propune factorilor de decizie modalități concrete de întrebuințare a forțelor și mijloacelor pentru intervenția în situații de urgență;i)planifică și coordonează activitățile de asigurare a sprijinului logistic;j)organizează cooperarea cu autoritățile administrației publice centrale și locale;k)la solicitarea autorităților publice centrale și locale, propune factorilor de decizie măsurile pentru suplimentarea forțelor și mijloacelor participante la intervenții în situații de urgență;l)elaborează ordinele de avertizare/de acțiune/fragmentare.3.Modulul sprijin îndeplinește următoarele responsabilități:a)planifică și coordonează acțiunile specifice de poliție militară;b)coordonează activitățile de sprijin de comunicații și informatică;c)asigură completarea bazei de date cu informații referitoare la caracteristicile terenului în care se acționează;d)participă la elaborarea rapoartelor de informare;e)asigură elaborarea schemelor/hărților privind situația de urgență creată;f)asigură funcționarea sistemelor de comunicații și informatică utilizate de GRSU;g)participă la centralizarea datelor și informațiilor furnizate de autoritățile competente; h)participă la elaborarea cursurilor de acțiune și a ordinelor;i)participă la pregătirea și desfășurarea ședințelor de informare și luare a deciziilor referitoare la participarea forțelor și mijloacelor la intervenții în situații de urgență.4.Modulul ofițerilor de legătură îndeplinește următoarele responsabilități:a)centralizează datele referitoare la executarea intervențiilor în situații de urgență sau a datelor referitoare la stadiul evacuării structurilor militare;b)urmărește stadiul îndeplinirii ordinelor transmise la structura militară din care provine;c)participă la întocmirea situațiilor referitoare la evidența intervențiilor executate sau aflate în desfășurare;d)centralizează cererile transmise de structura militară reprezentată și le pune la dispoziția modulului coordonare;e)participă la elaborarea cursurilor de acțiune, ordinelor și a rapoartelor de informare.
 + 
Anexa nr. 12la regulament– Model -Antetul emitentuluiNumărul de înregistrare și dataNECLASIFICATExemplarul nr. Dosar nr. ……………
RAPORT DE INFORMARE
al ……….(structura militară)……….. privind activitățile
din domeniul situațiilor de urgență desfășurate în perioada …………….
1.Acțiuni de intervenție

Nr. crt. Eșalonul superior Structura militară Indicativ UM Cine a solicitat intervenția (funcția, numele si prenumele, documentul justificativ) Cine a ordonat (aprobat) intervenția Personal Tehnică Locul intervenției Județul în care se acționează Începerea misiunii Încheierea misiunii Funcția de sprijin corespunzătoare intervenției Lucrări efectuate (detalii) Po.c. Resurse utilizate Consumuri CL
Ofițeri Maiștri militari/Subofițeri S.G.P. P.c.c. Total Tehnică utilizată Total mijloace tehnice Luna Ziua Ora Luna Ziua Ora Cheltuieli de personal (lei) Cheltuieli pentru exploatarea tehnicii (lei) Cheltuieli materiale (lei) Alte cheltuieli (lei) Total costuri (lei) TOTAL (tone) Din gestiunea proprie Asigurat de autoritățile administrației publice locale
TOTAL

2.Exerciții desfășurate în cooperare cu alte instituții …………….

Categoria de forțe ale armatei U.M. participantă Cine va organiza exercițiul Tipul și denumirea exercițiului Perioada Loc Forțe și mijloace angajate
Efective Tehnică
Of. MM/sof S.G.P. P.c.c. Total Total
………………………………
TOTAL

3.Exerciții planificate în cooperare cu alte instituții în perioada …………………(trimestrul/anul următor)……………..

Categoria de forțe ale armatei U.M. participantă Cine a organizat exercițiul Tipul și denumirea exercițiului Perioada Loc Forțe și mijloace angajate
Efective Tehnică
Of. MM/sof S.G.P. P.c.c. Total Total
………………………………
TOTAL

4.Disfuncționalitățile constatate pe timpul desfășurării activităților de instrucție în comun și măsurile dispuse pentru remediere și prevenție + 
Anexa nr. 13la regulament– Model -Antetul emitentuluiNumărul de înregistrare și dataSECRET DE SERVICIU/3 ani(după completare)Exemplarul nr.Dosar nr. ……………
PLANUL DE EVACUARE
a ………………….(structura militară)…………….. în situații de urgență
 + 
Referințea)Regulamentul privind sistemul de management al situațiilor de urgență în Ministerul Apărării Naționaleb)Acte normative sau ordine care au stat la baza elaborării planului de evacuare1.Situațiaa)Fenomene/Accidente – potențial generatoare de situații de urgență în care este necesară evacuareab)Acțiuni planificate la nivelul eșalonului superiorc)Acțiuni planificate la nivelul autorităților administrației publice centrale și locale2.Misiunea3.Concepția evacuăriia)Intenția comandantului/șefului1.Efortul principal2.Scopul3.Centrul de greutate4.Obiectivele acțiunilor de evacuare5.Limitări și constrângeri a) Limitări b) Constrângerib)Ipotezele de planificarec)Succesiunea acțiunilor – conform ipotezelor de planificare, pe variante, faze și secvențe ale acțiunilor executate atât de structurile militare care se evacuează, cât și de forțele și mijloacele stabilite să intervină în sprijinul acestorad)Itinerarele de deplasaree)Locurile în care se execută evacuarea – cazărmile de dislocare permanentă ale altor structuri militare sau clădirile/raioanele/punctele de comandă în care se execută evacuareaf)Urgența evacuăriig)Graficul/Matricea activităților desfășurate pentru evacuare4.Execuția a)Misiunile – structurilor militare implicate în organizarea, desfășurarea și sprijinul executării evacuăriib)Instrucțiunile de coordonare 1. Informare și relații publice 2. Cooperarea cu autoritățile/instituțiile administrației publice locale 3. Principalele termene5.Sprijinul logistic a)Concepția de sprijin logisticb)Cerințele și standardele logisticec)Concepția mișcării și transportuluid)Concepția de asigurare materială și mentenanțăe)Concepția de sprijin pentru geniu – infrastructurăf)Concepția de sprijin medicalg)Finanțareah)Resursele umane6.Comanda și comunicațiilea)Comanda și controlul1.Structura de comandă2.Legătura și coordonareab)Concepția de sprijin de comunicații și informatică1.Sistemele de comunicații și informatică (CIS)2.Principalele rețele informatice3.Sprijinul CIS acordat de infrastructura strategică de comunicații4.Conectivitatea cu autoritățile administrației publice locale5.Direcționări privind securitatea CIS
Semnătura + 
Anexe:^1Anexa nr. 1 – Situația structurilor militare care se evacuează și a punctelor de contact;Anexa nr. 2 – Compunerea grupei de răspuns în situații de urgență;Anexa nr. 3 – Schema cu dispunerea locurilor de adunare/îmbarcare;Anexa nr. 4 – Situația numerică a efectivelor care se evacuează;Anexa nr. 5 – Situația numerică a efectivelor care nu se evacuează;Anexa nr. 6 – Situația evacuării documentelor clasificate, armamentului, munițiilor și materialelor periculoase, tehnicii militare, echipamentelor de lucru, mobilierului, materialelor de resortul hrănirii, alimentelor;Anexa nr. 7 – Graficul/Matricea activităților desfășurate pentru evacuare, pe zile și ore;Anexa nr. 8 – Organizarea sistemului de comunicații și informatică;Anexa nr. 9 – Organizarea transportului/marșului;Anexa nr. 10 – Organizarea pazei și intervenției la cazarma/obiectivul evacuat; Anexa nr. 11 – Organizarea pazei și intervenției la clădirile/raioanele/punctele de comandă în care se execută evacuarea;Anexa nr. 12 – Sprijinul logistic.^1 Anexele prevăzute în acest model pot fi modificate, completate, înlocuite sau eliminate, în funcție de specificul fiecărei structuri militare.
 + 
Anexa nr. 14la regulament
Documente care se elaborează

Nr. crt. Denumirea lucrării Termen Structura/Persoana responsabilă Structura/Persoana participantă
1. Mesajul privind informările, atenționările și avertizările meteorologice/hidrologice La apariție COSU
2. Registrul de capabilități al M.Ap.N. în situații de urgență Luna mai a fiecărui an COSU – Statele majore ale categoriilor de forțe– Comandamentele de sprijin– Marile unități subordonate nemijlocit SMAp
3. Registrul de capabilități al municipiului București și județul Ilfov în situații de urgență Luna aprilie a fiecărui an Comandamentul garnizoanei București Structurile militare din zona de responsabilitate
4. Registrul de capabilități al județului …… în situații de urgență Luna aprilie a fiecărui an comandanții garnizoanelor din municipiile reședință de județ Structurile militare din zona de responsabilitate
5. Registrul de capabilități al …… în situații de urgență Luna aprilie a fiecărui an – Statele majore ale categoriilor de forțe– Comandamentele de sprijin– Marile unități subordonate nemijlocit SMAp Unitățile militare subordonate
6. Rapoarte de informare privind apariția și evoluția situațiilor de urgență Zilnic, ora 18.00 CRSU Structurile militare din zona de responsabilitate
7. Rapoarte de informare privind apariția și evoluția situațiilor de urgență Zilnic, ora 18.00 GRSU Structurile militare din zona de responsabilitate
8. Planul de asigurare cu resurse umane, materiale și financiare al …. necesare managementului situațiilor de urgență Luna ianuarie a fiecărui an – Statele majore ale categoriilor de forțe– Comandamentele de sprijin– Marile unități subordonate nemijlocit SMAp Unitățile militare subordonate
9. Planul de asigurare cu resurse umane, materiale și financiare al M.Ap.N. necesare managementului situațiilor de urgență Luna februarie a fiecărui an COSU – Statele majore ale categoriilor de forțe– Comandamentele de sprijin– Marile unități subordonate nemijlocit SMAp
10. Planul de acțiune în situații de urgență pe tipuri de risc Conform termenelor stabilite în planurile de acțiune/cooperare întocmite cu autoritățile administrației publice locale Structurile militare care au în compunere forțe și mijloace destinate intervențiilor în situații de urgență – Comandamentul garnizoanei București– comandanții garnizoanelor din municipiile reședință de județ
11. Planul de acțiune în situații de urgență pe tipuri de risc la cazarma/obiectivul … 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament toate structurile militare pentru cazărmile/obiectivele din responsabilitate unitățile militare dislocate în cazarma/obiectivul respectiv(ă)
12. Planul de întrebuințare a capabilităților M.Ap.N. în situații de urgență 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament COSU – Statele majore ale categoriilor de forțe– Comandamentele de sprijin– Marile unități subordonate nemijlocit SMAp
13. Planul de întrebuințare a capabilităților …. în situații de urgență 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament – Statele majore ale categoriilor de forțe-Comandamentele de sprijin– Marile unități subordonate nemijlocit SMAp– Comandamentul garnizoanei București Unitățile militare subordonate
14. Planul de activități al Comitetului ministerial pentru situații de urgență Luna decembrie a fiecărui an COSU Structurile care au nominalizate reprezentanți în comitet
15. Informări referitoare la participarea forțelor și mijloacelor subordonate la acțiuni/activități desfășurate în domeniul situațiilor de urgență – Trimestrial, în ultima decadă a lunilor noiembrie, februarie, mai, august– Anual, luna decembrie – Statele majore ale categoriilor de forțe– Comandamentele de sprijin– Marile unități subordonate nemijlocit SMAp Unitățile militare subordonate
16. Rapoarte de informare privind apariția și evoluția situațiilor de urgență Zilnic ora 18.00 – Statele majore ale categoriilor de forțe– Comandamentele de sprijin– Marile unități subordonate nemijlocit SMAp Unitățile militare subordonate
17. Planul de evacuare a sediului M.Ap.N. 180 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament COSU – Structurile militare centrale din sediul M.Ap.N.– CLI– CCI
18. Planul de evacuare 270 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament Structurile centrale din sediul M.Ap.N. COSU
19. Planul de evacuare 180 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament Structurile centrale din afara sediului M.Ap.N. Structuri subordonate
20. Planul de evacuare 180 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament Toate structurile militare Structuri subordonate

–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x