REGULAMENT din 20 martie 2007 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE PUBLICE DE GOSPODARIE COMUNALA
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 379 20/08/2018
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 486 22/09/2010
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 20/03/2007
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 486 22/09/2010
ART. 1REFERIRE LALEGE 51 08/03/2006 ART. 21
ART. 6REFERIRE LALEGE 325 14/07/2006
ART. 6REFERIRE LALEGE 241 22/06/2006
ART. 6REFERIRE LALEGE 230 07/06/2006
ART. 6REFERIRE LALEGE 101 25/04/2006
ART. 6REFERIRE LALEGE 51 08/03/2006
ART. 6REFERIRE LALEGE 252 10/06/2003
ART. 6REFERIRE LAOG 2 12/07/2001
ART. 10ARE LEGATURA CUORDIN 486 22/09/2010
ART. 17ARE LEGATURA CUORDIN 486 22/09/2010
ART. 18ARE LEGATURA CUORDIN 486 22/09/2010
ART. 20ARE LEGATURA CUORDIN 486 22/09/2010
ART. 21ARE LEGATURA CUORDIN 486 22/09/2010
ART. 22ARE LEGATURA CUORDIN 486 22/09/2010
ART. 24ARE LEGATURA CUORDIN 486 22/09/2010
ANEXA 1REFERIRE LAORDIN 102 20/03/2007
ANEXA 1REFERIRE LAOG 51 30/08/2006
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 486 22/09/2010
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 102 20/03/2007
ANEXA 3ARE LEGATURA CUORDIN 486 22/09/2010
ANEXA 7REFERIRE LALEGE 180 11/04/2002
ANEXA 7REFERIRE LAOG 2 12/07/2001
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 379 20/08/2018

de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice**)(actualizat până la data de 28 septembrie 2010*)



–––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 28 septembrie 2010 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor–––**) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-NeamţTitlul regulamentului a fost modificat de pct. 1 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010.––-***) NOTA C.T.C.E. S.A. – Piatra-NeamţPct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010 prevede:"În tot cuprinsul regulamentului, sintagma "Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul" se înlocuieşte cu sintagma "Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu", iar sintagma "Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală" se înlocuieşte cu sintagma "Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice". + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Prezentul regulament de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, denumit în continuare regulament, este elaborat în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) lit. b) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006.–––-Art. 1 a fost modificat de pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010, sintagma „Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărie Comunală” a fost înlocuită cu sintagma „Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice”.
 + 
Articolul 2Prezentul regulament stabileşte procedura conform căreia Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, denumită în continuare A.N.R.S.C., efectuează activitatea de control, respectiv de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la actele normative emise în domeniul său de reglementare.
 + 
Capitolul IIDomeniu de aplicare + 
Articolul 3Prevederile prezentului regulament se aplică:a) operatorilor furnizori/prestatori de servicii comunitare de utilităţi publice;b) operatorilor economici şi instituţiilor publice, care desfăşoară în condiţii de monopol activităţi specifice serviciilor de utilităţi publice din sfera de reglementare a A.N.R.S.C.;c) autorităţilor administraţiei publice locale;d) asociaţiilor de dezvoltare comunitară;e) prestatorilor care montează şi exploatează sisteme de repartizare a costurilor;f) utilizatorilor, conform competenţelor stabilite prin lege.
 + 
Articolul 4Ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului regulament va fi asigurată de către reprezentanţii împuterniciţi ai preşedintelui A.N.R.S.C.
 + 
Capitolul IIIDefiniţii + 
Articolul 5În sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:a) agent constatator – persoana împuternicită de către preşedintele A.N.R.S.C. să desfăşoare activităţi de control, să constate, să notifice şi să sancţioneze abaterile de la reglementările emise în domeniul de activitate al A.N.R.S.C.;b) control – acţiunea efectuată pentru a se determina dacă activităţile desfăşurate de către persoanele juridice şi/sau persoanele fizice, care prestează/beneficiază de servicii aflate în sfera de reglementare a A.N.R.S.C., se efectuează conform legislaţiei în vigoare;c) echipă de control – echipa formată din două sau mai multe persoane angajate în cadrul A.N.R.S.C., din care cel puţin una are calitatea de agent constatator;d) împuternicire de control – documentul prin care se atestă calitatea de agent constatator;e) mandat de control – documentul prin care se autorizează membrii unei echipe de control să efectueze o activitate de control;f) măsură de conformare – acţiunea corectivă obligatorie, dispusă de echipa de control a A.N.R.S.C., în urma unei acţiuni de control, în vederea respectării reglementărilor legale în vigoare;g) notă de control – documentul care se întocmeşte de către echipa de control, în care sunt consemnate datele, investigaţiile şi concluziile rezultate, precum şi măsurile şi termenele de conformare stabilite;h) plan anual de control – documentul de planificare a activităţilor de control, elaborat de către Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu, aprobat de către preşedintele A.N.R.S.C.;–––-Lit. a) a art. 5 a fost modificată de pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010, sintagma „Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul” a fost înlocuită cu sintagma „Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu”i) proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor – documentul care se încheie pentru acele fapte care, potrivit legii, constituie contravenţii, a căror constatare şi sancţionare sunt de competenţa A.N.R.S.C.;j) prestator – persoană juridică autorizată de către A.N.R.S.C., care furnizează, montează şi/sau exploatează sisteme de repartizare a costurilor pentru apă şi agent termic pentru încălzire.
 + 
Capitolul IVActe normative de referinţă + 
Articolul 6Dispoziţiile prezentului regulament sunt elaborate în concordanţă cu prevederile următoarelor acte normative:a) Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilităţi publice;b) Legea nr. 101/2006 privind serviciul de salubrizare a localităţilor;c) Legea nr. 230/2006 privind serviciul de iluminat public;d) Legea nr. 241/2006 privind serviciul de alimentare cu apă şi de canalizare;e) Legea nr. 325/2006 privind serviciul public de alimentare cu energie termică;f) Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;g) Legea nr. 252/2003 – legea privind registrul unic de control.
 + 
Capitolul VAgenţi constatatori + 
Articolul 7(1) În înţelesul prezentului regulament, calitatea de agent constatator o are personalul A.N.R.S.C. împuternicit în acest sens de către preşedintele A.N.R.S.C.(2) Conţinutul împuternicirii de control este prevăzut în anexa nr. 1.(3) Împuternicirea de control este valabilă pentru o perioadă de maximum 2 ani, însoţită de actul de identitate şi de legitimaţia de serviciu ale agentului constatator.
 + 
Articolul 8Agenţii constatatori au următoarele drepturi şi obligaţii:a) să efectueze acţiuni de control, planificate şi neplanificate, privind respectarea prevederilor legale ale actelor normative din sfera de competenţă a A.N.R.S.C., pe baza mandatului de control;b) să respecte procedura de control, în conformitate cu prevederile prezentului regulament;c) să propună declanşarea procedurii de suspendare sau de retragere a licenţelor operatorilor de servicii comunitare de utilităţi publice, respectiv de retragere a autorizaţiilor prestatorilor, în condiţiile prevăzute de reglementările în vigoare;d) să efectueze acţiunea de control cu obiectivitate şi să încheie proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor în cazul în care constată că au fost săvârşite fapte care constituie contravenţii în domeniul de reglementare al A.N.R.S.C.;e) să se legitimeze înainte de exercitarea controlului;f) agenţii constatatori nu pot depăşi obiectivele controlului stabilite prin mandatul de control;g) să păstreze secretul informaţiilor cu caracter confidenţial, deţinute ca urmare a efectuării controlului, şi să nu le facă publice decât în cazurile expres prevăzute de reglementările legale în vigoare.h) să nu depăşească obiectivele controlului stabilite prin mandat.
 + 
Capitolul VIProcedura de control + 
Secţiunea 1Notificarea controlului + 
Articolul 9Activitatea de control a A.N.R.S.C. se exercită prin următoarele modalităţi:a) controale planificate, pe baza planului de control;b) controale neplanificate, dispuse de către preşedintele A.N.R.S.C. ca urmare a unor sesizări, solicitări de informaţii şi/sau semnale primite de la terţi ori ca urmare a sesizării din oficiu.
 + 
Articolul 10(1) Înainte de desfăşurarea unei acţiuni de control planificat, Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu va transmite persoanei juridice care urmează să fie controlată o notificare, care va cuprinde:–––-Partea introductivă a alin. (1) al art. 10 a fost modificată de pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010, sintagma „Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul” a fost înlocuită cu sintagma „Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu”– denumirea şi adresa A.N.R.S.C.;– denumirile şi adresele persoanelor juridice menţionate la art. 3 lit. a)-d) la care urmează a se efectua controlul;– obiectul controlului;– data începerii controlului şi durata acestuia;– perioada care urmează să fie supusă controlului;– documentele, evidenţele, datele şi informaţiile pe care persoana juridică controlată trebuie să le pună la dispoziţia echipei de control;– semnătura directorului Direcţiei monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu din cadrul A.N.R.S.C.–––-Ultima liniuţă a alin. (1) al art. 10 a fost modificată de pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010, sintagma „Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul” a fost înlocuită cu sintagma „Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu”(2) Notificarea va fi transmisă persoanei juridice cu cel puţin 10 zile calendaristice înainte de data începerii efective a acţiunii de control.(3) Controalele neplanificate nu se notifică.(4) Modelul notificării este prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Secţiunea a 2-aEchipa de control + 
Articolul 11(1) Echipa de control va respecta următoarele activităţi şi etape:a) notificarea persoanei juridice supuse controlului, în cazul controalelor planificate;b) efectuarea controlului în conformitate cu obiectivele menţionate în mandatul de control aprobat de către preşedintele A.N.R.S.C.;c) întocmirea notei de control;d) întocmirea, dacă este cazul, a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
 + 
Articolul 12(1) Echipa de control este formată din cel puţin 2 membri, unul dintre ei având obligatoriu calitatea de agent constatator.(2) Unul dintre membrii echipei de control, care are şi calitatea de agent constatator, va şi şeful echipei de control.(3) Şeful echipei de control nominalizat în mandatul de control răspunde de modul de desfăşurare a activităţilor şi a etapelor aferente procedurii de control.(4) Orice faptă săvârşită împotriva membrilor echipei de control se sancţionează potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.
 + 
Articolul 13(1) Preşedintele A.N.R.S.C. va desemna, la solicitarea altor autorităţi publice, centrale sau locale, specialiştii care să participe la controalele comune organizate cu acestea.(2) Modul de colaborare va fi stabilit prin protocol încheiat între A.N.R.S.C. şi respectivele autorităţi, după caz.
 + 
Articolul 14(1) Membrii echipei de control au următoarele responsabilităţi şi obligaţii:a) să îşi decline calitatea, legitimându-se în faţa reprezentantului persoanei juridice sau a persoanei fizice care urmează să fie controlată, prezentând mandatul de control, legitimaţia de serviciu, împuternicirea de control şi actul de identitate;b) să solicite persoanei juridice controlate registrul unic de control şi să consemneze, înaintea începerii controlului, următoarele elemente: numele şi prenumele persoanelor împuternicite să efectueze controlul, instituţia din care fac parte, numărul împuternicirii de control, numărul şi data delegaţiei/ordinului de deplasare, obiectivele controlului, perioada controlului, perioada controlată, precum şi temeiul legal în baza căruia se efectuează controlul;c) în situaţia neprezentării registrului unic de control, acţiunea de control se efectuează, iar cauzele neprezentării se consemnează în nota de control;d) să consulte, înainte de începerea acţiunii de control, actele de control încheiate anterior, care au legătură cu domeniul de activitate al A.N.R.S.C., pentru a cunoaşte constatările făcute, măsurile stabilite şi stadiul îndeplinirii lor;e) să efectueze controlul conform procedurii stabilite de prezentul regulament;f) să întocmească nota de control;g) să păstreze secretul informaţiilor cu caracter confidenţial, deţinute ca urmare a exercitării atribuţiilor de serviciu, şi să nu le facă publice decât în cazurile expres prevăzute de reglementările legale în vigoare;h) să nu pretindă şi să nu primească bunuri sau bani şi să nu îşi creeze avantaje în legătură cu serviciul ori prin exercitarea funcţiei.
 + 
Articolul 15(1) În timpul efectuării activităţilor de control, membrii echipei au acces, în condiţiile legii, în incinta clădirilor, la instalaţii, precum şi în orice alt loc în al cărui perimetru sunt situate instalaţiile de producţie, transport, tranzit, înmagazinare/stocare, dispecerizare, distribuţie şi furnizare a serviciilor comunitare de utilităţi publice.(2) Pentru efectuarea activităţilor de control, persoana juridică şi/sau persoana fizică menţionate la art. 3 din prezentul regulament au obligaţia de a pune la dispoziţia membrilor echipei de control toate documentele, evidenţele şi actele specifice solicitate, în original şi/sau în copie conformă cu originalul, precum şi un spaţiu adecvat în vederea bunei desfăşurări a activităţii de control.(3) Refuzul de a pune la dispoziţia echipei de control actele prevăzute la alin. (2) se consemnează în nota de control.
 + 
Secţiunea a 3-aDocumentele de control + 
Articolul 16Mandatul de control este prevăzut în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 17(1) Nota de control se întocmeşte în 3 exemplare, pe baza tuturor informaţiilor şi documentelor puse la dispoziţie de către persoana juridică/persoana fizică controlată.(2) La încheierea controlului, şeful echipei de control va prezenta reprezentanţilor persoanei juridice, respectiv persoanei fizice controlate, nota de control conţinând concluziile controlului şi are obligaţia de a înmâna acestora un exemplar, potrivit prevederilor alin. (4).(3) Nota de control se semnează şi se ştampilează pe fiecare pagină de către toţi membrii echipei de control şi de către reprezentanţii persoanei juridice şi se înregistrează la registratura acesteia. Înregistrarea notei de control la registratura persoanei juridice supuse controlului echivalează cu comunicarea acesteia.(4) În cazul unui utilizator-persoană fizică, supus controlului, nota de control se semnează pe fiecare pagină de către toţi membrii echipei de control şi de către utilizatorul în cauză, respectiv se ştampilează de către şeful echipei de control.(5) Un exemplar al notei de control va fi depus de către şeful echipei de control şi va fi înregistrat la Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu din cadrul A.N.R.S.C.–––-Alin. (5) al art. 17 a fost modificat de pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010, sintagma „Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul” a fost înlocuită cu sintagma „Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu”(6) Modelul notei de control este prevăzut în anexa nr. 4.
 + 
Articolul 18Şeful echipei de control răspunde de urmărirea îndeplinirii măsurilor stabilite în nota de control şi comunică Direcţiei monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu stadiul îndeplinirii măsurilor de conformare.–––-Art. 18 a fost modificat de pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010, sintagma „Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul” a fost înlocuită cu sintagma „Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu”
 + 
Capitolul VIIProcedura de constatare şi sancţionare a contravenţiilor + 
Articolul 19(1) Constatarea săvârşirii contravenţiei şi aplicarea sancţiunii sunt consemnate într-un proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, întocmit şi semnat de către şeful echipei de control.(2) Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevăzut în anexa nr. 5.(3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se semnează pe fiecare pagină de către şeful echipei de control şi de către reprezentantul persoanei juridice, respectiv de persoana fizică contravenientă.(4) În cazul în care contravenientul nu se află de faţă, refuză sau nu poate să semneze, şeful echipei de control va face menţiune despre aceste împrejurări, care trebuie să fie confirmate de cel puţin un martor. În acest caz, procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor va cuprinde şi datele personale din actul de identitate al martorului şi semnătura acestuia.(5) Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator.(6) În lipsa unui martor, şeful echipei de control va preciza motivele care au condus la încheierea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor în acest mod.(7) În conformitate cu prevederile actelor normative privind regimul juridic al contravenţiilor, agenţii constatatori pot cere sprijinul organelor de poliţie sau de jandarmi.(8) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se încheie după ce s-a întocmit nota de control prevăzută la art. 17 alin. (1).
 + 
Articolul 20(1) A.N.R.S.C., prin Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu, are obligaţia de a transmite agenţilor constatatori carnete conţinând procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.–––-Alin. (1) al art. 20 a fost modificat de pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010, sintagma „Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul” a fost înlocuită cu sintagma „Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu”(2) Evidenţa carnetelor conţinând procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, a registrelor de evidenţă, a proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi a împuternicirilor de control se ţine de către Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu din cadrul A.N.R.S.C., cu respectarea regulilor privind evidenţa şi circuitul imprimatelor cu regim special.–––-Alin. (2) al art. 20 a fost modificat de pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010, sintagma „Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul” a fost înlocuită cu sintagma „Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu”(3) Procesele-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se arhivează conform reglementărilor stabilite pentru imprimatele cu regim special.(4) Modelul registrului de evidenţă a proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevăzut în anexa nr. 6.
 + 
Articolul 21(1) Dacă aceeaşi persoană juridică sau persoană fizică controlată a săvârşit mai multe fapte care constituie contravenţii, sancţiunea se va aplica pentru fiecare faptă.(2) Când contravenţiile au fost constatate prin acelaşi proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, amenzile cumulate nu pot depăşi dublul maximului amenzii prevăzute de lege pentru contravenţia cea mai gravă.(3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se întocmeşte în 3 exemplare, dintre care unul pentru persoana juridică/persoana fizică sancţionată, unul se transmite de către Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu din cadrul A.N.R.S.C. organelor de specialitate ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau unităţilor subordonate acestora, în a căror rază teritorială îşi are sediul sau domiciliază contravenientul, iar un exemplar va rămâne la A.N.R.S.C., urmând a fi arhivat conform reglementărilor stabilite pentru imprimatele cu regim special.–––-Alin. (3) al art. 21 a fost modificat de pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010, sintagma „Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul” a fost înlocuită cu sintagma „Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu”
 + 
Capitolul VIIICăi de atac + 
Articolul 22(1) Împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se poate face plângere în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânării sau a comunicării acestuia. Plângerea împreună cu dosarul cauzei se trimit de îndată judecătoriei în a cărei circumscripţie a fost săvârşită contravenţia.(2) Plângerea împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi exercitarea căilor de atac împotriva hotărârii judecătoreşti sunt suspensive de executare.–––-Art. 22 a fost modificat de pct. 4 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010.
 + 
Articolul 23(1) Plata amenzii contravenţionale se va face în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânării sau a comunicării procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.(2) Contravenientul poate achita în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul normativ, agentul constatator făcând menţiune despre această posibilitate în procesul-verbal, după caz. În actul normativ de stabilire a contravenţiilor această posibilitate trebuie menţionată în mod expres.
 + 
Articolul 24(1) Dacă contravenientul nu foloseşte calea de atac împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, în termen de 15 zile de la data înmânării sau a comunicării procesului-verbal, A.N.R.S.C., prin Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu, va comunică din oficiu organelor de specialitate ale direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sau unităţilor subordonate acestora, în a căror rază teritorială domiciliază sau îşi are sediul contravenientul, procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.–––-Alin. (1) al art. 24 a fost modificat de pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010, sintagma „Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul” a fost înlocuită cu sintagma „Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu”(2) Modelul comunicării procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevăzut în anexa nr. 7.
 + 
Capitolul IXRăspunderi şi sancţiuni + 
Articolul 25Încălcarea prevederilor prezentului regulament atrage răspunderea materială, disciplinară, contravenţională, civilă sau penală, după caz, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 26(1) Plata amenzilor contravenţionale se face în contul prevăzut în procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor. Dovada plăţii va fi transmisă la A.N.R.S.C. în termenul prevăzut la art. 23 alin. (1).(2) Sumele provenite din amenzi se fac venit la bugetul de stat, potrivit legii.
 + 
Articolul 27Aplicarea sancţiunii contravenţionale şi executarea acesteia se prescriu în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare privind regimul juridic al contravenţiilor.
 + 
Articolul 28Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa 1––-la regulament––––-Antetul A.N.R.S.C.ÎMPUTERNICIRE DE CONTROLNr. ………Doamna/Domnul …………, având funcţia de …….., în cadrul ……., în conformitate cu prevederile Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006 şi ale Regulamentului de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, aprobat prin Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. nr. 102/2007, este împuternicită/împuternicit:1. să efectueze controale, planificate şi neplanificate, la operatorii furnizori/prestatori, la prestatori, precum şi la autorităţile administraţiei publice locale, privind respectarea prevederilor legale în domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice aflate în sfera de competenţă a A.N.R.S.C. şi al repartizării costurilor pentru apă şi agent termic pentru încălzire în imobilele de tip condominiu;2. să stabilească măsuri de conformare pentru operatorii furnizori/prestatori, prestatorii şi autorităţile administraţiei publice locale supuse controlului;3. să constate şi să sancţioneze contravenţiile prevăzute de actele normative care reglementează serviciile comunitare de utilităţi publice şi repartizarea costurilor pentru apă şi agent termic pentru încălzire în imobilele de tip condominiu aflate în sfera de competenţă a A.N.R.S.C.Împuternicirea este valabilă o perioadă de 2 ani.Preşedinte,…………..Data eliberării …………..
 + 
Anexa 2––-la regulament––––-Antetul A.N.R.S.C.Nr. ……./…..…………………………………(denumirea organizaţiei controlate)În atenţia domnului/doamnei ………………………………..(conducătorul organizaţiei controlate)NOTIFICAREprivind începerea controlului planificatVă facem cunoscut că Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, în conformitate cu Regulamentul de constatare, notificare şi sancţionare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice – A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. nr. 102/2007 , şi, potrivit Planului de control pe anul ……, va efectua un control planificat la organizaţia dumneavoastră în perioada …………….Perioada supusă controlului este ……………În vederea efectuării activităţii de control în bune condiţii, aveţi obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de control a A.N.R.S.C. următoarele documente:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Pe timpul activităţii de control, membrii echipei de control pot solicita şi alte documente sau date referitoare la modul de desfăşurare a serviciilor comunitare de utilităţi publice.Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu–––În anexa 2 sintagma "Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul" a fost înlocuită cu sintagma "Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu", conform pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010.Director,………………………………………….
 + 
Anexa 3––-la regulament––––-Antetul A.N.R.S.C.Preşedinte,MANDAT DE CONTROLÎn perioada …………, o echipă a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, formată din:1. …, şeful echipei de control, care se legitimează cu .. seria .. nr. ..;2. ….., care se legitimează cu …… seria … nr. …….;3. ….., care se legitimează cu …… seria … nr. …….;4. ….., care se legitimează cu …… seria … nr. …….;5. ….., care se legitimează cu …… seria … nr. ……., va efectua un control la ……, cu sediul în localitatea ……, str. …… nr. …, judeţul/sectorul …. .Pe timpul activităţii de control vor fi verificate următoarele probleme:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu–––În anexa 3 sintagma "Direcţia control, sesizări şi relaţii cu publicul" a fost înlocuită cu sintagma "Direcţia monitorizare piaţă şi consultanţă în teritoriu", conform pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 486 din 22 septembrie 2010, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 665 din 28 septembrie 2010.Director,…………..Data ……..
 + 
Anexa 4––-la regulament––––-Nr. înregistrare persoană juridică ………./……….NOTĂ DE CONTROL***)încheiată în ziua de ….., luna ….., anul …, ora …, în localitatea ……, judeţul (sectorul) ……….––––***) Instrucţiunile privind completarea notei de control sunt prevăzute în paranteză.1. Temeiul legal al acţiunii de control2. Date privind controlul efectuat(Se completează cu informaţii privind componenţa echipei de control care efectuează controlul, precizându-se, pentru fiecare, numele şi prenumele, funcţia şi direcţia din care face parte, numărul/data mandatului de control, precum şi numărul împuternicirilor de control ale agenţilor constatatori, numărul şi data emiterii ordinelor de deplasare.De asemenea, se vor preciza:– locul desfăşurării acţiunii de control şi denumirea persoanei juridice/persoanei fizice supuse controlului;– numărul notificării privind începerea şi perioada efectuării controlului, în cazul controalelor planificate;– obiectul şi/sau perioada la care se raportează controlul;– documentele pe care persoana juridică supusă controlului le-a pus la dispoziţia A.N.R.S.C. în vederea efectuării acţiunii de control.)3. Date privind persoana juridică supusă controlului[Se completează cu datele de identificare ale persoanei juridice controlate (sediul, codul de identificare fiscală/codul unic de înregistrare la Registrul Comerţului), cu datele de identificare ale conducătorului organizaţiei controlate/reprezentantului legal al acesteia şi numele persoanelor din partea altor autorităţi care au participat la derularea controlului efectuat de către A.N.R.S.C.]4. Rezultatele controlului(Constatările care se înscriu în această secţiune trebuie să fie precise, fără ştersături sau corecturi şi trebuie să se bazeze pe date şi documente expuse clar, eliminându-se orice elemente şi descrieri personale, inutile şi neconcludente. La nota de control se pot anexa orice acte, documente şi note explicative, necesare susţinerii constatărilor.În cazul constatării de nereguli sau al încălcării/eludării prevederilor legale, se vor preciza actele normative încălcate, cu identificarea lor la nivel de articol, alineat şi/sau literă.)5. Concluzii şi măsuri(În această secţiune se vor sintetiza informaţiile cuprinse la pct. 3 şi 4 din nota de control, în raport cu măsurile care se impun pentru remedierea şi/sau sancţionarea neregulilor/deficienţelor constatate pe parcursul controlului. În măsura în care, prin nota de control, s-a constatat încălcarea sau eludarea prevederilor legale, se vor menţiona cele care constituie contravenţii şi care urmează să fie sancţionate prin încheierea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, în conformitate cu competenţele conferite A.N.R.S.C. prin actele normative în vigoare, precum şi propunerile referitoare la utilizarea mijloacelor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor, altele decât aplicarea de sancţiuni.)Nota de control va purta la final următoarele menţiuni:Prezenta notă de control conţine un număr de …….. pagini şi s-a întocmit în 3 (trei) exemplare, dintre care un exemplar pentru ……(persoana juridică/fizică supusă controlului) ………..La terminarea acţiunii de control, echipa A.N.R.S.C. a restituit toate documentele originale puse la dispoziţie de persoana juridică/persoana fizică controlată.Nota de control a fost comunicată şi înregistrată la registratura persoanei juridice controlate cu nr. …… şi, acolo unde a fost cazul, a fost înregistrată în RUC, seria …… nr. ……., la poziţia ……. .       Echipa de control Persoana juridică/       a A.N.R.S.C. fizică controlată,      ………………. ……………………………..      ………………. ……………………………..      ………………. ……………………………..      ………………. ……………………………..   (semnăturile şi ştampila) (semnăturile/semnătura şi ştampila)
 + 
Anexa 5––-la regulament––––-PROCES-VERBAL Seria …. Nr. …..de constatare şi sancţionare a contravenţiilorÎncheiat în ziua …., luna …, anul …, ora …., în localitatea ….., judeţul/sectorul …………. .Subsemnatul ………., agent constatator împuternicit de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice – A.N.R.S.C., cu sediul în Bucureşti, str. ……… nr. …, sectorul …., posesorul Împuternicirii de control nr. ……, constat că persoana fizică/persoana juridică/autoritatea administraţiei publice locale …….., cu sediul în localitatea ………, str. …… nr. ….., judeţul/sectorul ………, având codul de înregistrare fiscală/CUI ……., reprezentată prin …….., identificat/identificată cu actul de Identitate ci/BI seria …. nr. ……., CNP ………….., eliberată/eliberat de ………. la data de ……, a săvârşit următoarele:……………………………………………………….……………………………………………………….Cele menţionate constituie contravenţie/contravenţii, prevăzută/prevăzute de art. …. alin. …. lit. … din …….. şi sancţionată/sancţionate de art. … alin. …. lit. ….. din …… .Stabilesc avertisment/amendă ……….. (în cifre) ……….. (în litere), care va fi achitată în contul bugetului de stat nr. ……., deschis la Trezoreria …….., iar copia chitanţei şi cea a procesului-verbal vor fi depuse la sediul A.N.R.S.C. în termen de 15 zile calendaristice de la data înştiinţării/comunicării prezentului proces-verbal.Prin semnarea prezentului proces-verbal, contravenientul recunoaşte că a primit o copie a acestuia.Neplata amenzii în termen de 15 zile de la data înmânării/comunicării procesului-verbal atrage executarea silită conform prevederilor legislaţiei în vigoare.În cazul în care contravenientul nu este de faţă/refuză/nu poate lua cunoştinţă de conţinutul procesului-verbal, agentul constatator va face menţiune despre aceste împrejurări, care vor fi confirmate şi semnate de un martor, identificat cu datele din buletinul/cartea de identitate.Alte menţiuni: …………………………………………………..………………………………………………………………..Obiecţii ale contravenientului privind cele consemnate în procesul-verbal:………………………………………………………………..………………………………………………………………..Căile de atac din partea contravenientului: plângere în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânării/comunicării prezentului proces-verbal, însoţită de copie de pe acesta, depusă la sediul A.N.R.S.C.Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 exemplare, semnate pe fiecare pagină, un exemplar fiindu-i înmânat/comunicat contravenientului.         Agent constatator, Contravenient,   Numele şi prenumele ………. (reprezentant al contravenientului)       Semnătura ………… Numele şi prenumele …………..             Ştampila Semnătura …………                                                     Ştampila                                Martor,                   Numele şi prenumele ………            B.I./C.I. seria ….. nr. …., CNP ……….                        Semnătura …….
 + 
Anexa 6––-la regulament––––-*Font 8*                  REGISTRUL DE EVIDENŢĂ A PROCESELOR-VERBALE                 ………………………………………..┌──┬──────┬──────┬────┬──────┬──────┬───────┬────────┬────┬────┬───┬────┬────┬─────┬──────┬─────────────┐│N │Seria │Data/ │Agen│Denu- │ │Descri │Înca- │Ma- │ │ │Mod │ │Plân │Finali│ Comunicare ││r.│şi nr.│locul │tul │mirea │Sediul│erea pe│drarea │suri│Amen│Obi│de │Date│gere/│zarea │ către ││c │proce │înche-│con │contra│contra│scurt a│juridică│ de │dă │ec │co │de │depu │proce │administraţia││r │sului-│ierii │sta │venien│venien│faptei │a contra│con │ │ţii│muni│iden│nere │sului-│ financiară ││t.│verbal│proce │ta- │tului │tului │ │venţiei │for │ │ │care│tifi│ │verbal│ ││ │ │sului-│tor │ │ │ │ │mare│ │ │ │care│ │ │ │├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤│0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10│ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤├──┼──────┼──────┼────┼──────┼──────┼───────┼────────┼────┼────┼───┼────┼────┼─────┼──────┼─────────────┤└──┴──────┴──────┴────┴──────┴──────┴───────┴────────┴────┴────┴───┴────┴────┴─────┴──────┴─────────────┘
 + 
Anexa 7––-la regulament––––-Antetul A.N.R.S.C.Către,Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a ………………….Adresa …………………………………..Vă transmitem alăturat procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor nr. ……. din data de ……., prin care ………(denumirea persoanei juridice/numele persoanei fizice) cu sediul/domiciliul în ………., str. ……. nr. …, bl. …., sc. …, et. …, ap. ……, judeţul/sectorul ………., cod de înregistrare fiscală/cod unic de înregistrare ……….., a fost sancţionată contravenţional, amenda fiind în cuantum de …….. lei.Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor a rămas definitiv la data de …….., prin trecerea termenului prevăzut de Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.Conform prevederilor art. 39 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, procesul-verbal rămas definitiv constituie titlu executoriu.Ca urmare, vă solicităm să procedaţi la punerea sa în executare, potrivit prevederilor legale.Director D.C.S.R.P.,……………………–––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x