al achizitiilor publice organizate în sistemul sanitar(actualizat până la data de 5 octombrie 2005*)
–––––-*) Textul initial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 475 din 6 iunie 2005. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra Neamt până la data de 5 octombrie 2005, cu modificările şi completările aduse de: RECTIFICAREA nr. 538 din 20 mai 2005; ORDINUL nr. 1.014 din 3 octombrie 2005. +
Capitolul 1Dispozitii generale +
Articolul 1(1) Toate achiziţiile publice care se organizeaza de Ministerul Sănătăţii, de unitatile sanitare din reteaua Ministerului Sănătăţii (indiferent de subordonare), precum şi de instituţiile publice descentralizate din subordinea Ministerului Sănătăţii, pentru orice produse, servicii sau lucrari, vor respecta legislatia achizitiilor publice, precum şi dispozitiile prezentului regulament. … (2) Abrogat. … (3) Abrogat. … –––––Alin. (1) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 1.014 din 3 octombrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 5 octombrie 2005.Alin. (2) şi (3) ale art. 1 au fost abrogate de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 1.014 din 3 octombrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 5 octombrie 2005. +
Articolul 2Principiile care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publică sunt:– libera concurenta;– eficienta utilizarii fondurilor publice;– transparenta;– tratamentul egal;– confidentialitatea. +
Articolul 3Legislatia aplicabila achizitiilor publice este:– Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 212/2002, cu modificările şi completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 461/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, cu modificările ulterioare;– Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.012/2001 privind aprobarea structurii, continutului şi modului de utilizare a Documentatiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achizitia publică de produse;– Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.013/873/2001 privind aprobarea structurii, continutului şi modului de utilizare a Documentatiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achizitia publică de servicii;– Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 1.014/874/2001 privind aprobarea structurii, continutului şi modului de utilizare a Documentatiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achizitia publică de lucrari;– Ordonanţa Guvernului nr. 20/2002 privind achiziţiile publice prin licitatii electronice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 468/2002, cu modificările şi completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 182/2002 privind lista autorităţilor contractante care au obligaţia de a aplica prevederile Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achiziţiile publice prin licitatii electronice şi produsele care urmeaza să fie achiziţionate prin procedura de licitaţie electronică, cu modificările şi completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 1.567/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 20/2002 privind achiziţiile publice prin licitatii electronice;– Ordinul ministrului sănătăţii nr. 414/2005 privind proceduri prealabile de organizare a licitaţiilor de către unitatile sanitare din sistemul Ministerului Sănătăţii şi al Casei Naţionale de Asigurari de Sănătate. +
Capitolul IIProcedura licitaţiei publice deschise în sistem electronic +
Articolul 4Procedura de licitaţie publică deschisa în sistem electronic, organizata de Ministerul Sănătăţii pentru programele naţionale, pentru activitatea curenta a unităţilor sanitare cu paturi, precum şi procedurile de achiziţie publică organizate de celelalte institutii nominalizate la art. 1 alin. (1) se desfăşoară cu respectarea urmatoarelor etape:a) iniţierea procedurii de achiziţie publică poate avea loc numai după aprobarea bugetului prin legea anuală şi repartizarea lui pe ordonatori de credite şi pe programe naţionale. Unitatile prevăzute la art. 1 îşi stabilesc necesarul de produse, servicii, lucrari, inclusiv medicamente şi materiale sanitare, în limita prevederilor bugetare aprobate, şi îl cuprind în planul anual de achizitii; … b) anunţul de intentie va fi publicat în cel mult 30 de zile de la data intrarii în vigoare a legii bugetului de stat, precum şi după aprobarea bugetului propriu, după caz, sau de la obtinerea unei surse de finanţare extrabugetare. Anunţul de intentie cuprinde cel puţin contractele de achiziţie publică previzionate să fie atribuite până la sfârşitul anului bugetar, a caror valoare estimată, fără T.V.A., este egala sau mai mare decat echivalentul în lei a 100.000 euro. Pentru contractele a caror valoare estimată, fără T.V.A, este mai mica decat echivalentul în lei a 100.000 euro, publicarea anuntului de intentie este optionala. Anunţul de intentie va fi publicat în mod separat pentru produse, lucrari şi servicii; … c) autoritatea organizatoare/contractantă are obligaţia de a elabora şi a transmite anunţul de participare care trebuie să conţină toate informaţiile prevăzute de art. 18 din Ordonanţa Guvernului nr. 20/2002, precum şi criteriile de preselectie a solicitantilor. Între data publicarii anuntului de participare în sistemul electronic şi data limita de primire a documentelor de calificare trebuie să existe o perioadă de minimum 30 de zile; … d) autoritatea organizatoare/contractantă are dreptul sa reduca numărul de zile prevăzut la lit. c), dar nu la mai puţin de 10 zile şi numai în situaţia în care respectarea numarului de zile prevăzut la litera respectiva ar cauza prejudicii autorităţii contractante. În acest caz autoritatea contractantă are obligaţia de a include în anunţul de participare motivele pentru care recurge la aceasta reducere; … e) autoritatea organizatoare/contractantă va publică în sistem electronic împreună cu anunţul de participare şi documentaţia standard de elaborare şi prezentare a ofertei (DEPO); … f) autoritatea organizatoare/contractantă trebuie să îşi constituie cate doua comisii pentru fiecare achiziţie publică: … (i) prima comisie are urmatoarele atribuţii:– întocmeşte DEPO, pe care o supune spre aprobare ministrului sănătăţii sau conducătorului institutiei, după caz;– raspunde cererilor de clarificari formulate de firmele care îşi exprima intentia de a participa la licitaţie, cu respectarea termenelor legale;(îi) a doua comisie are atribuţii de verificare a eligibilitatii înregistrării, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica şi economico-financiară de către ofertanti, de deschidere, examinare şi evaluare a ofertelor şi mostrelor şi de stabilire a ofertei castigatoare. Comisia trebuie să fie compusa din cel puţin 3 (trei) membri. Totodata, formuleaza raspunsurile la contestatii.Membrii comisiei de evaluare vor semna pe propria raspundere o declaratie de confidentialitate şi imparţialitate, conform art. 22 din Hotărârea Guvernului nr. 461/2001;g) solicitanţii au dreptul de a cere clarificari în legătură cu procedura de achizitie şi cu documentele de calificare, cu respectarea termenelor prevăzute de legislatia achizitiilor publice, şi anume: … – 8 zile înainte de data limita pentru depunerea ofertelor, în cazul aplicarii procedurii prin licitaţie deschisa, termenul de răspuns fiind de 6 zile înainte de data limita pentru depunerea ofertelor;– abrogata.Autoritatea organizatoare/contractantă are obligaţia de a pune la dispoziţie tuturor solicitantilor, prin publicare în sistemul electronic, raspunsurile la clarificarile cerute;h) în documentaţia de elaborare şi prezentare a ofertei, autoritatea contractantă poate stabili drept condiţie de preselectie indeplinirea unor condiţii minime referitoare la capacitatea tehnica şi la situaţia economico-financiară ale solicitantilor, după cum urmeaza: … Capacitatea tehnica:– fisa de informaţii generale;– sustinere tehnica (dacă se asociaza);– autorizare pentru livrarea produselor; certificarea calităţii produselor;– experienta similara;– dotari de natura tehnica;– resurse umane.Capacitatea economico-financiară:– obligaţii financiare în desfăşurare;– situaţia financiară:– cifra de afaceri;– lichiditate;– solvabilitate.Garantia de participare la licitaţie este stabilita de conducerea autorităţii, în suma fixa, şi reprezinta 1-2% din valoarea estimată a contractului, iar perioada de valabilitate a acesteia va fi cel puţin egala cu perioada de valabilitate a ofertei;i) la termenul limita prevăzut în DEPO, comisia de evaluare are obligaţia de a întocmi procesul-verbal de deschidere a ofertelor tehnice şi de a consemna eventualele oferte respinse, precum şi motivele respingerii; … j) comisia de evaluare a documentelor prezentate de ofertanti are obligaţia ca la incheierea evaluării sa intocmeasca şi sa transmita tuturor ofertanţilor procesul-verbal de calificare, care atesta indeplinirea sau neindeplinirea de către firmele participante a cerințelor prevăzute în DEPO. În cazul descalificarii unor firme, va preciza cerinţele; … k) firmele calificate îşi prezinta oferta financiară în plic sigilat sau în sistem electronic, după caz; … l) în functie de criteriul de adjudecare prevăzut în DEPO, comisia de evaluare va declara castigatorul/castigatorii prin intocmirea procesului-verbal de adjudecare ce va fi inaintat spre aprobare ordonatorului de credite; … m) autorităţile organizatoare/contractante prevăzute la art. 1 alin. (1), cu excepţia Ministerului Sănătăţii, vor comunică rezultatele procedurii achizitiei publice ordonatorului principal de credite; … n) în cazul achizitiei de materiale sanitare, autoritatea organizatoare are obligaţia ca, în intervalul de la data adjudecarii ofertei financiare şi până la momentul incheierii contractului, să solicite castigatorilor prezentarea de mostre din fiecare produs licitat, drept pe care şi-l rezerva prin DEPO. Mostrele prezentate vor fi analizate de cadrele medico-sanitare în prezenta reprezentantului firmei, datele consemnandu-se într-un proces-verbal. Mostrele se vor pastra în recipiente sigilate purtând semnaturile şi stampilele conducerii unităţii şi reprezentantului firmei şi vor putea fi confruntate cu produsele livrate care nu corespund cerințelor din DEPO. … o) dispozitiile prevăzute la lit. i) şi j) se aplică solicitantilor de către autoritatea contractantă/organizatoare numai în cazul licitaţiei electronice cu preselectie. … –––––Litera d) a art. 4 a fost modificata de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 1.014 din 3 octombrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 5 octombrie 2005.Prima liniuţa de la punctul (i) al literei f) a art. 4 a fost modificata de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 1.014 din 3 octombrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 5 octombrie 2005.Punctul (îi) al literei f) a art. 4 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 1.014 din 3 octombrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 5 octombrie 2005.Liniuţa a doua de la lit. g) a art. 4 a fost abrogata de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 1.014 din 3 octombrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 5 octombrie 2005.Lit. o) a art. 4 a fost introdusa de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 1.014 din 3 octombrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 5 octombrie 2005. +
Capitolul IIIProcedura de negociere cu sursa unica +
Articolul 5(1) Pentru achizitionarea medicamentelor cu DCI-uri pentru care pe piaţa românească exista o singura autorizare de punere pe piaţa (eliberata de Agentia Naţionala a Medicamentului), în conformitate cu art. 12 lit. a) din Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 60/2001, se poate organiza negociere din sursa unica. … (2) Celelalte produse, servicii sau lucrari, care pot fi furnizate, executate ori prestate de către un singur furnizor sau producător, pot fi achiziţionate prin procedura cu sursa unica numai după obtinerea documentului justificativ care să ateste unicitatea pe piaţa. … (3) Existenta pe piaţa românească a unui singur DCI – în cazul medicamentelor se atesta prin adresa oficiala de către Agentia Naţionala a Medicamentului, iar în cazul celorlalte produse, servicii şi lucrari, de către organele abilitate. … (4) Pentru desfăşurarea acestei proceduri, conducatorul autorităţii organizatoare va nominaliza o comisie de negociere care va face demersurile legale în vederea obtinerii unui pret cat mai scăzut, cu respectarea procedurii prevăzute de art. 27 din Hotărârea Guvernului nr. 461/2001. … +
Capitolul IVProcedura de cerere de oferta +
Articolul 6Procedura de cerere de oferta se desfăşoară cu respectarea urmatoarelor etape:a) autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de cerere de oferta numai în cazul în care valoarea estimată, fără T.V.A., a contractului de achiziţie publică este mai mica decat echivalentul în lei al urmatoarelor praguri: … – pentru contractul de furnizare şi servicii: 40.000 euro;– pentru contractul de lucrari: 100.000 euro*);b) autoritatea contractantă va efectua un studiu al pieţei şi va consulta baza proprie de date cu privire la furnizorii al caror obiect de activitate poate asigura dobandirea produselor; … c) autoritatea organizatoare va întocmi fisa de date a achizitiei şi caietul de sarcini; … d) autoritatea organizatoare va trimite invitatii de participare la cel puţin 5 ofertanti; invitatiile trebuie să fie insotite de un exemplar al caietului de sarcini şi al fisei de date a achizitiei; … e) autoritatea organizatoare va publică anunţul privind aplicarea cererii de oferta intr-o publicatie de circulatie naţionala. În acest caz autoritatea organizatoare are dreptul de a atribui contractul de achiziţie publică chiar dacă s-a depus o singura oferta; … f) ofertanţii au dreptul de a cere clarificari în legătură cu procedura de achizitie şi cu documentele de calificare cu 3 zile înainte de data limita pentru depunerea ofertelor, iar autoritatea organizatoare trebuie să răspundă cu doua zile înainte de depunerea ofertelor; … g) garantia de participare; … h) comisia de evaluare va întocmi hotărârea cu privire la rezultatul aplicarii procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publică, care va fi aprobata de ordonatorul de credite; … i) autoritatea contractantă va transmite către toţi ofertanţii comunicarea privind rezultatul procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie publică; … j) contractul de furnizare se incheie după 15 zile de la data comunicarii rezultatului ofertei castigatoare. … –––––*) RECTIFICAREA nr. 538 din 20 mai 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 562 din 30 iunie 2005 prevede:"În Ordinul ministrului sănătăţii nr. 538/2005 pentru aprobarea Regulamentului achizitiilor publice organizate în sistemul sanitar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 475 din 6 iunie 2005, se face urmatoarea rectificare (care nu aparţine Redactiei Monitorul Oficial, Partea I):– la art. 6 lit. a) a doua liniuţa din Regulamentul achizitiilor publice organizate în sistemul sanitar, în loc de: "- pentru contractul de lucrari: 100.000 lei;" se va citi: "- pentru contractul de lucrari: 100.000 euro;".Litera j) a art. 6 a fost modificata de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 1.014 din 3 octombrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 5 octombrie 2005. +
Capitolul VIncheierea contractelor de furnizare a medicamentelor, materialelor sanitare, a altor produse şi servicii +
Articolul 7În urma procedurilor legale de achizitii publice, unitatile sanitare cu paturi, în calitate de achizitor, incheie direct cu furnizorii desemnaţi castigatori contracte de furnizare a medicamentelor, materialelor sanitare şi a altor produse şi servicii. +
Articolul 8În cazul în care ofertantul este o asociaţie constituita prin convenţie civila între doua sau mai multe autorităţi contractante, contractul de furnizare de produse se va incheia cu toţi membrii asociaţiei, în calitate de furnizor. +
Articolul 9Contractele incheiate între unitatea sanitara cu paturi, în calitate de achizitor, şi furnizori au ca obiect furnizarea medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor, pentru care s-au efectuat licitatii la nivel naţional. Medicamentele, materialele sanitare şi reactivii sunt destinate consumului în unitatile sanitare cu paturi. +
Articolul 10Cantitatile de medicamente, materiale sanitare şi reactivii, necesare până la sfârşitul anului, sunt cuprinse în propunerea tehnica anexata la contractul de furnizare. Livrarea medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor se efectueaza lunar, la termenele şi în conformitate cu clauzele contractuale, pe baza necesarului lunar stabilit de unitatile sanitare cu paturi şi cuprins în actele aditionale la contract. Necesarul lunar de medicamente, materiale sanitare şi reactivi este transmis furnizorilor prin comenzi ferme în ultimele 10 zile ale lunii în curs pentru luna urmatoare. +
Articolul 11În calitate de achizitor, unitatea sanitara cu paturi va plati furnizorului contravaloarea cantităţilor comandate şi receptionate la preturile adjudecate la licitaţie. Pe toata perioada derularii contractelor de furnizare preţul medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor rămâne nemodificat. +
Articolul 12Contractele de furnizare a medicamentelor, materialelor sanitare, a altor produse şi servicii au ca documente anexate:a) propunerea tehnica; … b) propunerea financiară; … c) graficul de livrare; … d) scrisoarea de livrare lunara; … e) declaratia de asociere, dacă este cazul. … +
Capitolul VIDerularea contractelor de furnizare a medicamentelor, materialelor sanitare, a altor produse şi servicii +
Articolul 13Furnizorul are urmatoarele obligaţii:1. să livreze medicamentele, materialele sanitare şi reactivii lunar, în baza actelor aditionale la contractele incheiate;Medicamentele, materialele sanitare şi reactivii, livrate, vor respecta standardele prezentate de furnizor în propunerea tehnica, preturile cuprinse în propunerea financiară, cantitatile cuprinse în comenzile lunare şi termenele de livrare cuprinse în graficul de livrare;2. să livreze medicamentele, materialele sanitare şi reactivii la sediul/adresa unităţilor sanitare cu paturi şi în perioada înscrisă în graficul de livrare. Pe lângă furnizarea efectiva a produselor, furnizorul are obligaţia de a presta şi serviciile aferente furnizarii acestora, fără a modifica preţul contractului;3. la livrarea medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor este obligat sa comunice în scris achizitorului, printr-o adresa de informare, datele de expediere, numărul contractului de furnizare, descrierea produselor, cantitatea, locul de încărcare şi cel de descarcare. Adresa de informare se întocmeşte conform modelului prezentat în anexa nr. 1;4. este obligat sa ambaleze medicamentele, materialele sanitare şi reactivii, livrate, astfel încât acestea sa reziste la manipularea din timpul transportului, tranzitului şi la expunerile la temperaturi extreme, soare, precipitatii etc., în asa fel încât acestea sa ajunga în buna stare la destinaţia finala;5. să asigure produsele furnizate împotriva pierderilor sau deteriorării neprevazute pe timpul transportului, până în momentul în care acestea sunt receptionate. După incheierea procesului-verbal de receptie aceasta responsabilitate a furnizorului inceteaza;6. sa suporte contravaloarea transportului produselor livrate până la destinaţia finala;7. sa remita urmatoarele documente care însoţesc medicamentele, materialele sanitare şi reactivii, livrate:a) factura fiscala; … b) avizul de expeditie; … c) certificatul de calitate/certificatul de valabilitate (garantie)/certificatul de analiza; … d) copia formularului de comanda. … Furnizorul are, de asemenea, obligaţia de a nominaliza la rubrica "Cumparator" din factura fiscala denumirea unităţii sanitare cu paturi, în calitate de achizitor şi beneficiar final. Factura fiscala în original este depusa la unitatea sanitara cu paturi, achizitoare.În cazul asocierii, la rubrica "Vânzător" din factura fiscala va fi trecuta firma distribuitoare a produselor.Pe lângă factura fiscala, furnizorul remite unităţii sanitare cu paturi, odata cu medicamentele, materialele sanitare şi reactivii, livrate, şi documentele prevăzute la lit. b), c) şi d). Scadenta facturii este de 180 de zile de la data emiterii facturii pentru medicamente şi de 60 de zile de la data receptiei pentru materiale sanitare. Pentru restul produselor achiziţionate plata se face conform clauzelor contractuale.8. sa participe direct sau printr-un delegat la receptia cantitativa şi calitativa a medicamentelor, materialelor sanitare şi reactivilor.Receptia se efectueaza la sediul/adresa unităţii sanitare cu paturi. Fiecare lot cu medicamente, materiale sanitare şi reactivi livrat va fi insotit de certificatul de calitate obţinut de furnizor de la producător.Achizitorul are dreptul de a notifica imediat furnizorului, în scris, orice plangere sau reclamatie ce apare în conformitate cu calitatea produselor;9. sa inlocuiasca în termen de 48 de ore medicamentele, materialele sanitare şi reactivii care nu corespund specificatiilor tehnice, fără costuri suplimentare pentru achizitor;10. dacă în momentul receptiei medicamentelor termenul de valabilitate ramas este mai mic de 4 luni, achizitorul poate respinge medicamentele a caror perioada de valabilitate rămasă este mai mica de 80% din perioada totala de valabilitate, iar furnizorul este obligat sa inlocuiasca integral medicamentele livrate;11. să asigure în depozitele sale o cantitate cel puţin egala cu cantitatea de medicamente, materiale sanitare şi reactivi ce trebuie livrata într-o perioadă de doua luni.––––-Alin. 4 al pct. 7 al art. 13 a fost modificat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 1.014 din 3 octombrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 5 octombrie 2005. +
Articolul 14Oblibaţiile unităţilor sanitare cu paturi, în calitate de achizitor, sunt urmatoarele:1. sa plateasca furnizorului valoarea cantităţii comandate, la preturile adjudecate la licitaţie;2. sa transmita furnizorului în ultimele 10 zile ale lunii în curs pentru luna urmatoare comanda pentru medicamente/ materiale sanitare şi reactivi, conform modelului prezentat în anexa nr. 2. Comanda pentru medicamente/materiale sanitare şi reactivi se întocmeşte în raport de necesarul estimat pe sectii pentru luna urmatoare, avandu-se în vedere atât cantitatea totala contractata pe fiecare produs, cat şi stocurile existente în momentul întocmirii comenzii. Documentul va fi semnat de directorul spitalului, directorul administrativ/ contabilul-sef, seful secţiei şi de farmacistul-sef;3. sa primeasca medicamentele/materialele sanitare şi reactivii, livrate de furnizor, insotite de documentele prevăzute la art. 13 pct. 7. Reprezentantul desemnat de conducerea spitalului va semna pe exemplarul facturii care rămâne la furnizor de primirea documentelor de însoţire;4. să efectueze pentru fiecare lot de medicamente, materiale sanitare, reactivi, livrat de furnizor, receptia cantitativa şi calitativa.Dacă în momentul receptiei medicamentelor termenul de valabilitate ramas al acestora este mai mic de 80% din perioada totala de valabilitate, achizitorul poate respinge medicamentele livrate.În urma efectuării receptiei se incheie procesul-verbal de receptie, document care se întocmeşte în doua exemplare, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 3. Un exemplar se elibereaza furnizorului, iar pe baza exemplarului ramas la spital se întocmeşte nota de intrare-receptie.Nota de intrare-receptie cuprinde în mod obligatoriu urmatoarele date: felul, cantitatea, preţul unitar, valoarea totala.Nota de intrare-receptie se semneaza de către persoanele din comisia de receptie şi se vizeaza pentru exactitate şi realitate de către ordonatorul de credite şi de contabilul-sef. Documentul va purta stampila unităţii.Produsele receptionate sunt în mod obligatoriu înregistrate în contabilitatea unităţii sanitare. Nota contabila este documentul care evidentiaza din punct de vedere valoric intrarea produselor receptionate în gestiunea unităţii sanitare. Nota contabila se semneaza de către contabilul-sef;5. să efectueze plata medicamentelor în termen de 180 de zile de la data emiterii facturii. Pentru restul produselor achiziţionate plata se face conform clauzelor contractuale. Documentele originale în baza cărora achizitorul efectueaza plata sunt: factura, NIR şi nota contabila;6. sa vireze cu ordin de plată contravaloarea facturilor de medicamente, materiale sanitare şi reactivi în contul acestora deschis la Trezoreria Statului. Plata se efectueaza din sumele contractate cu casele de asigurări de sănătate în cadrul bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat. +
Capitolul VI^1Monitorizarea atribuirii contractelor de achizitii publice–––––Cap. VI^1 a fost introdus de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 1.014 din 3 octombrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 5 octombrie 2005. +
Articolul 14^1(1) Unitatile sanitare prevăzute la art. 1 au obligaţia de a transmite la Ministerul Sănătăţii, în termen de 30 de zile de la intocmire, urmatoarele documente: … a) programul anual al achizitiilor publice, precum şi modificările şi completările acestuia; … b) formularul AP prevăzut la art. 53 din Hotărârea Guvernului nr. 461/2001, cu modificările şi completările ulterioare; … c) copia contractului de furnizare de produse, servicii şi lucrari. … (2) Serviciul de achizitii publice din cadrul Ministerului Sănătăţii, în urma analizei documentelor transmise, va constitui şi va actualiza permanent o baza de date care va cuprinde consumul pe fiecare spital, evolutia preturilor, procedurile de achizitie, deficientele privind procedura aplicata şi derularea contractelor de furnizare. … (3) Serviciul de achizitii publice va întocmi rapoarte şi sinteze referitoare la functionarea sistemului achizitiilor în sistemul sanitar şi iniţierea, prin sesizare din oficiu, a unor acţiuni de control privind modul de atribuire a contractului de achiziţie publică de către o autoritate contractantă. … –––––Art. 14^1 a fost introdus de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 1.014 din 3 octombrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 891 din 5 octombrie 2005. +
Capitolul VIIDispozitii finale +
Articolul 15Unitatile sanitare cu paturi sunt obligate sa organizeze şi sa conduca evidenta cantitativ-valorica la farmaciile de circuit inchis. +
Articolul 16Unitatile sanitare cu paturi sunt obligate sa urmareasca şi să monitorizeze lunar consumul de medicamente, materiale sanitare şi alte produse. +
Articolul 17Unitatile sanitare cu paturi sunt obligate sa transmita lunar direcţiilor de sănătate publică, până la data de 20 a lunii curente pentru luna expirată, situaţia detaliata a consumurilor.Monitorizarea lunara se realizează pe baza aplicatiei informatice de raportare operativa a consumului de medicamente, materiale sanitare şi alte produse. +
Articolul 18Directiile de sănătate publică sunt obligate sa transmita trimestrial Ministerului Sănătăţii, până la data de 25 a lunii curente pentru trimestrul expirat, situaţia centralizata pe judet a consumurilor. +
Articolul 18Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul regulament. +
Articolul 20Prevederile prezentului regulament se completeaza cu dispozitiile legale în materia achizitiilor publice. +
Anexa 1la regulamentUnitatea ………………Adresa ………………..ADRESA DE INFORMAREStimate domn,Va prezentam atasat situaţia centralizata privind desfăşurarea contractului de furnizare nr. ………… din ……….. . Aceasta situaţie este aferenta lunii …………. şi cuprinde:Situaţia livrarilor (de medicamente, materiale sanitare, reactivi, după caz)……………………………………………………………….Situaţia incasarilor aferente lucrărilor (de medicamente, materiale sanitare, reactivi, după caz)………………………………..În perioada la care fac referire situaţiile prezentate au fost constatate urmatoarele elemente:1. ………………………………………………………………2. ………………………………………………………………3. ………………………………………………………………4. ………………………………………………………………5. ………………………………………………………………În cazul în care informaţiile nu sunt corect receptionate, va rugam sa îl/o contactati pe domnul/doamna …………………… pentru a le retransmite.Va multumim pentru colaborare.Data completarii ……………..Cu stima,Furnizor,…………………(semnatura autorizata) +
Anexa 2la regulamentNr. de înregistrare …………Data ………………………Unitatea …………………..Sediul …………………….FORMULAR DE COMANDACătre,………………………..(numele furnizorului)Stimate domn,În acord cu contractul nr. ………. din data de ……………, va solicitam livrarea urmatoarelor produse în urmatoarele cantitati:┌─────┬──────────────┬──────────┬───────────────────────────┬─────────────┐│ Nr. │ Produsele │ Forma │ Denumirea comerciala │ Cantitatea │├─────┼──────────────┼──────────┼───────────────────────────┼─────────────┤├─────┼──────────────┼──────────┼───────────────────────────┼─────────────┤├─────┼──────────────┼──────────┼───────────────────────────┼─────────────┤├─────┼──────────────┼──────────┼───────────────────────────┼─────────────┤└─────┴──────────────┴──────────┴───────────────────────────┴─────────────┘Mentionam ca aceste produse sunt cele aferente perioadei …………… şi se referă la pozitia ……. din graficul de livrare anexat la contract.Multumim pentru colaborare,…………………….(semnatura autorizata) +
Anexa 3la regulamentUnitatea ………………Nr. de înregistrare …………Data ………………..PROCES-VERBAL DE RECEPTIEIncheiat între Spitalul ………. (denumirea şi adresa spitalului)…. şi domnul/doamna …………….., în calitate de beneficiar, şi …….(denumirea şi adresa societatii comerciale)…… reprezentata prin domnul/doamna ……………………., în calitate de furnizor.În conformitate cu prevederile contractului nr. ……….. din data de ……….., în urma solicitarii beneficiarului prin comanda înregistrată cu nr. …… din data de ………….., s-au livrat produse în forma şi în cantitatea menţionate în anexa.S-a facut receptia, iar livrarea corespunde:– din punct de vedere cantitativ cu cantitatea înscrisă în comanda beneficiarului;– din punct de vedere al denumirii şi al formei cu anexa la contract şi cu comanda beneficiarului;– din punct de vedere calitativ, conform certificatului de calitate, nu sunt constatate deteriorari, iar termenul de valabilitate ramas este mai mare de 4 luni sau mai mare de 80% din termenul total de valabilitate al produselor;– seriile lotului sunt vizibile şi usor de identificat atât pe ambalajele mari, cat şi pe cele individuale.Alte comentarii şi observatii:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Am primit, Am predat,………………… ……………….(semnatura autorizata) (semnatura autorizata)–––