REGULAMENT din 20 iunie 2019

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AGENTIA DE COOPERARE INTERNATIONALA PENTRU DEZVOLTARE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 604 din 23 iulie 2019
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEDECIZIE 49 26/06/2024
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LADECIZIE 144 20/06/2019
ART. 7REFERIRE LAHOTARARE 690 21/09/2017
ART. 7REFERIRE LAHG 16 12/01/2017
ART. 7REFERIRE LANORMA 21/09/2017
ART. 7REFERIRE LAHG 1006 21/12/2016
ART. 7REFERIRE LALEGE 213 09/11/2016
ART. 7REFERIRE LAHG 8 09/01/2013
ART. 13REFERIRE LAHG 1006 21/12/2016
ART. 13REFERIRE LAHG 8 09/01/2013
ART. 15REFERIRE LAHG 1006 21/12/2016
ART. 15REFERIRE LAHG 8 09/01/2013
ART. 23REFERIRE LALEGE 213 09/11/2016 ART. 14
ART. 27REFERIRE LAHG 1006 21/12/2016
ART. 27REFERIRE LAHG 8 09/01/2013
ART. 30REFERIRE LAORDIN 1792 24/12/2002
ART. 30REFERIRE LANORMA 24/12/2002
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEDECIZIE 49 26/06/2024
ActulAPROBAT DEDECIZIE 144 20/06/2019
ActulCONTINUT DEDECIZIE 144 20/06/2019
ActulREFERIT DEDECIZIE 144 20/06/2019





Notă
Aprobat prin DECIZIA nr. 144 din 20 iunie 2019, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 604 din 23 iulie 2019.
 + 
Capitolul IDispoziții generale cu privire la organizarea și funcționarea Agenției de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare + 
Articolul 1Agenția de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare, denumită în continuare Agenția, se organizează și funcționează ca instituție publică, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Afacerilor Externe, având sediul în municipiul București, strada Emanoil Porumbaru nr. 22, sectorul 1. + 
Articolul 2Agenția are ca rol implementarea și monitorizarea proiectelor în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare. + 
Articolul 3Competența, atribuțiile, organizarea și funcționarea Agenției derivă din actele normative prevăzute la art. 7. + 
Articolul 4Prezentul regulament de organizare și funcționare al Agenției, denumit în continuare regulament, stabilește, în conformitate cu reglementările în vigoare, următoarele:a)structura organizatorică a Agenției, prevăzută în anexa la prezentul regulament;b)atribuțiile și responsabilitățile personalului cu funcție de conducere din cadrul Agenției;c)obiectivele și atribuțiile structurilor organizatorice din cadrul Agenției.
 + 
Capitolul IIRolul, scopul și obiectivele Agenției2.1.Rolul Agenției + 
Articolul 5Agenția are ca rol implementarea și monitorizarea proiectelor în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare și asistență umanitară.
2.2.Statut juridic + 
Articolul 6Agenția este organizată și funcționează ca instituție publică, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Afacerilor Externe, denumit în continuare M.A.E.
2.3.Baza legală + 
Articolul 7Agenția funcționează în conformitate cu:– Legea nr. 213/2016 privind cooperarea internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară;– Hotărârea Guvernului nr. 1.006/2016 privind organizarea și funcționarea Agenției de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare și pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 8/2013 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Externe;– Hotărârea Guvernului nr. 16/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările și completările ulterioare;– Hotărârea Guvernului nr. 690/2017 pentru aprobarea normelor metodologice cu privire la realizarea activităților de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară. + 
Articolul 8Prezentul regulament este aprobat prin decizie a directorului general.
2.4.Scopul și obiectivele + 
Articolul 9Agenția are drept scop trasarea și implementarea politicii de cooperare internațională pentru dezvoltare, pentru statele beneficiare de asistență pentru dezvoltare și asistență umanitară. + 
Articolul 10Agenția este reprezentată în raporturile cu persoanele fizice și juridice, inclusiv autoritățile publice, de către directorul general. + 
Articolul 11Agenția are următoarele atribuții principale:a)implementarea proiectelor în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare, prin consultare și cooperare cu direcțiile din cadrul M.A.E. și al misiunilor diplomatice ale României;b)monitorizarea modului de implementare a programului multianual strategic de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară;c)asigurarea expertizei de specialitate în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare și asistență umanitară – studii, analize, lucrări de specialitate – pentru M.A.E. sau, la cerere, pentru alte instituții publice sau private din România ori din alte state unde există acorduri de parteneriat în acest sens sau cu organizații internaționale;d)facilitarea transferului de expertiză din cadrul instituțiilor și autorităților publice române către statele beneficiare;e)încheierea de protocoale de colaborare în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare și asistență umanitară;f)utilizarea fondurilor din bugetul aprobat cu destinația cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară prin implementare directă sau indirectă, conform legislației în vigoare;g)asigurarea monitorizării și evaluării proiectelor și programelor derulate prin intermediul Agenției;h)raportarea anual și ori de câte ori este necesar, la cererea ministrului afacerilor externe, a activităților realizate în cadrul politicii de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară, finanțate din fonduri publice;i)asigurarea secretariatului tehnic pentru întrunirile Comitetului consultativ în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare și asistență umanitară;j)asigurarea vizibilității acțiunilor în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare;k)participarea la implementarea obiectivelor de politică externă stabilite de M.A.E.;l)editarea de publicații conform domeniului propriu de activitate;m)îndeplinirea oricăror altor activități în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare și asistență umanitară stabilite de ministrul afacerilor externe sau de legislația în vigoare.
 + 
Articolul 12(1)Cooperarea internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară cuprinde totalitatea acțiunilor întreprinse, în conformitate cu principiul solidarității internaționale, pentru:a)susținerea pe termen lung a dezvoltării economice și sociale durabile, întreprinderea de acțiuni care contribuie la reducerea sărăciei și îmbunătățirea nivelului de trai al populației din alte state, ridicarea nivelului educațional și al calificării profesionale a populației și de incluziune socială;b)promovarea și susținerea păcii și securității, dezvoltării democrației și a societății civile, incluzând dezvoltarea statului de drept, principiile bunei guvernări și respectarea drepturilor omului;c)oferirea de asistență umanitară, constând în special în furnizarea de fonduri financiare și/sau de bunuri acordate statelor în caz de dezastre și conflicte armate, cu scopul atenuării consecințelor asupra victimelor, inclusiv sprijinul oferit pentru reducerea riscului dezastrelor naturale și în procesul de tranziție de la o situație de criză umanitară către procesele de reabilitare sau reconstrucție timpurie;d)realizarea de activități de comunicare, educație pentru dezvoltare și conștientizare întreprinse pentru creșterea gradului de înțelegere la nivelul României, dar și în alte state, a problemelor de dezvoltare internațională, a interdependenței dintre țări, precum și a activităților realizate în vederea abordării acestora.(2)Pentru îndeplinirea obiectivelor sale, Agenția utilizează fondurile alocate cooperării pentru dezvoltare și asistenței umanitare prin implementare directă și, respectiv, implementare indirectă.(3)Utilizarea fondurilor alocate cooperării pentru dezvoltare și asistenței umanitare prin implementare directă se realizează prin următoarele forme:a)achiziții publice de bunuri, lucrări și servicii necesare pentru realizarea activităților aferente cooperării pentru dezvoltare și asistenței umanitare, cu respectarea prevederilor legale din domeniul achizițiilor publice;b)donații;c)transfer de expertiză către alte state;d)acordare de burse de studii și burse de cercetare.(4)Utilizarea fondurilor alocate cooperării pentru dezvoltare și asistenței umanitare prin implementare indirectă se realizează prin următoarele forme:a)granturi;b)sprijin bugetar direct;c)contribuții voluntare către organizații internaționale, la bugetul acestora sau la bugetul unor entități administrate de acestea.
 + 
Capitolul IIIStructura organizatorică a Agenției de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare3.1.Structura organizatorică + 
Articolul 13(1)Structura organizatorică a Agenției este reglementată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.006/2016 privind organizarea și funcționarea Agenției de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare și pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 8/2013 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Externe.(2)Organigrama reflectă modul de funcționare a Agenției în acord cu scopul și obiectivele acesteia.(3)În cadrul Agenției funcționează un număr de 3 (trei) servicii, după cum urmează:1.Serviciul financiar-contabil, administrativ, resurse umane și juridic;2.Serviciul implementare proiecte;3.Serviciul programe de cooperare internațională pentru dezvoltare.
 + 
Articolul 14Organizarea și funcționarea serviciilor, precum și atribuțiile acestora sunt prezentate detaliat în cap. V. + 
Articolul 15(1)Numărul maxim de posturi aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.006/2016 privind organizarea și funcționarea Agenției de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare și pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 8/2013 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Externe este de 30 de posturi.(2)Statul de funcții al Agenției se aprobă prin decizie a directorului general.
3.2.Relații funcționale3.2.1.Relații ierarhice + 
Articolul 16În cadrul Agenției activitatea se desfășoară pe baza fișei postului, clarificată sub aspectul obligațiilor de serviciu, al răspunderii personale și al ierarhiei funcționale. + 
Articolul 17Directorul general adjunct se află în coordonarea și directa subordonare a directorului general. + 
Articolul 18Directorul general coordonează toate serviciile din organigramă sub aspectul funcționalității, organizării programului, al asigurării infrastructurii și resurselor financiare, al activităților specifice și atingerii performanțelor.
3.2.2.Relații de autoritate funcționale + 
Articolul 19Relațiile de autoritate funcționale se stabilesc între serviciile din structura Agenției în conformitate cu relațiile de coordonare, subordonare și competențele acordate prin decizie a directorului general, în limitele prevederilor legale.
3.2.3.Relații de colaborare + 
Articolul 20Relațiile de colaborare se stabilesc între serviciile din structura Agenției, în vederea desfășurării activității Agenției.
3.2.4.Relații de cooperare + 
Articolul 21Relațiile de cooperare se stabilesc între serviciile din structura Agenției și unitățile organizatorice din celelalte structuri ale administrației centrale sau locale, ONG-uri, din țară sau străinătate, și organizații internaționale. Aceste relații de cooperare exterioară se stabilesc numai în limitele atribuțiilor unității organizatorice sau competențelor acordate de către Agenție.
3.2.5.Relații de reprezentare + 
Articolul 22(1)Relațiile de reprezentare se stabilesc în limitele legislației în vigoare și ale mandatului acordat de directorul general directorului general adjunct, șefilor de servicii sau personalului din structura organizatorică de a reprezenta Agenția în relațiile cu celelalte structuri ale administrației centrale sau locale, organizații, organisme, ONG-uri, societăți comerciale etc. din țară sau din străinătate.(2)Personalul care reprezintă instituția publică în cadrul organizațiilor internaționale, conferințelor, seminarelor și altor activități cu caracter internațional are obligația să promoveze o imagine favorabilă atât țării, cât și Agenției.
3.3.Conducerea Agenției3.3.1.Directorul general + 
Articolul 23(1)Conducerea Agenției este asigurată de un director general, numit și revocat din funcție prin ordin al ministrului afacerilor externe, în condițiile legii.(2)Directorul general al Agenției este ordonator terțiar de credite, calitate care poate fi delegată în condițiile legii.(3)În exercitarea atribuțiilor sale, directorul general emite decizii și instrucțiuni și răspunde în fața ministrului afacerilor externe pentru întreaga activitate a Agenției. Deciziile și instrucțiunile cu caracter normativ emise de directorul general al Agenției se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(4)Directorul general reprezintă Agenția în raporturile cu terții, cu persoanele fizice și juridice din țară și din străinătate, precum și în justiție.(5)Directorul general este numit pentru un mandat de 4 ani, care poate fi prelungit o singură dată pentru o perioadă de 3 ani.(6)Directorul general conduce întreaga activitate desfășurată de personalul Agenției.(7)Directorul general are următoarele atribuții principale:a)conduce, supervizează și controlează activitatea Agenției;b)emite decizii și instrucțiuni;c)răspunde în fața ministrului afacerilor externe pentru întreaga activitate a Agenției;d)îndeplinește, conform legii, funcția de ordonator terțiar de credite;e)aprobă statul de funcții al Agenției, organigrama, fișele de post, regulamentul intern, precum și regulamentul de organizare și funcționare al Agenției;f)încheie protocoale de colaborare în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare și asistență umanitară;g)aprobă alocarea și utilizarea fondurilor din bugetul aprobat cu destinația cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară prin implementare directă și indirectă, conform legislației în vigoare;h)raportează anual sau la cererea ministrului afacerilor externe activitățile realizate în cadrul politicii de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară;i)participă la întrunirile Comitetului consultativ în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare și asistență umanitară;j)urmărește îndeplinirea de către România, la nivel global, a angajamentelor asumate privind realizarea obiectivelor internaționale de dezvoltare, eficacitatea asistenței pentru dezvoltare și coerența politicilor pentru dezvoltare, precum și a altor angajamente în cadrul politicii de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară asumate în calitate de stat membru al Uniunii Europene și al Organizației Națiunilor Unite;k)promovează activitatea Agenției în cadrul tuturor evenimentelor, vizitelor și misiunilor la care participă în calitate de reprezentant al Agenției;l)încheie acordurile de finanțare prevăzute la art. 14 din Legea nr. 213/2016;m)participă la implementarea obiectivelor de politică externă stabilite de M.A.E.;n)reprezintă Agenția la întrunirile naționale și internaționale din domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare;o)reprezintă Agenția în raporturile cu terții, cu persoanele fizice și juridice din țară și din străinătate, precum și în justiție;p)coordonează realizarea Programului multianual strategic de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară și a Planului anual de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară;q)decide asupra înființării de birouri, în condițiile prevăzute de lege, cu încadrarea în numărul total de posturi aprobat;r)îndeplinește orice alte activități în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare și asistență umanitară stabilite de ministrul afacerilor externe;s)analizează, împreună cu Serviciul financiar-contabil, administrativ, resurse umane și juridic, execuția bugetară periodică;t)aprobă încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de muncă;u)aprobă încadrarea, promovarea în grade/trepte a personalului angajat;v)coordonează activitățile cu caracter economic, administrativ și social din cadrul Agenției;w)realizează evaluarea profesională individuală a directorului general adjunct și a șefilor serviciilor funcționale din subordine;x)deleagă exercitarea de atribuții, în condițiile legii;y)îndeplinește orice alte atribuții în vederea exercitării activității de coordonare și conducere a Agenției.(8)Pe perioada concediilor, delegațiilor și deplasărilor în interes de serviciu, directorul general poate delega prin decizie atribuțiile și responsabilitățile care îi revin persoanelor din subordine.(9)Numele persoanei căreia i-au fost delegate atribuțiile se comunică întregului personal al Agenției, prin grija responsabilului de resurse umane.
3.3.2.Directorul general adjunct  + 
Articolul 24(1)Directorul general adjunct este numit și revocat din funcție prin ordin al ministrului afacerilor externe.(2)Directorul general adjunct se află în coordonarea și directa subordonare a directorului general.
 + 
Articolul 25În cazul vacantării postului de director general, interimatul funcției și calitatea de ordonator terțiar de credite sunt asigurate de directorul general adjunct. + 
Articolul 26(1)Directorul general adjunct poate avea următoarele atribuții principale, ca urmare a delegării din partea directorului general:a)reprezintă Agenția la întrunirile naționale și internaționale din domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare și asistență umanitară și în raporturile cu terții, cu persoanele fizice și juridice din țară și din străinătate, în baza mandatului acordat de directorul general;b)sprijină directorul general în conducerea, supervizarea și controlul activității Agenției, conform dispozițiilor și solicitărilor acestuia;c)sprijină directorul general în raportarea anuală și ori de câte ori este necesar, la cererea ministrului afacerilor externe, a activităților realizate în cadrul politicii de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară;d)la solicitarea directorului general, urmărește îndeplinirea de către România a angajamentelor asumate la nivel regional și/sau global privind realizarea obiectivelor internaționale de dezvoltare, eficacitatea asistenței pentru dezvoltare și coerența politicilor pentru dezvoltare, precum și a altor angajamente în cadrul politicii de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară asumate în calitate de stat membru al Uniunii Europene și al Organizației Națiunilor Unite;e)promovează activitatea Agenției în cadrul tuturor evenimentelor, vizitelor și misiunilor la care participă în calitate de reprezentant al Agenției, în conformitate cu delegările acordate de directorul general;f)participă, conform delegării din partea directorului general, la implementarea obiectivelor de politică externă stabilite de M.A.E.;g)sprijină directorul general, la solicitarea acestuia, în coordonarea realizării Programului multianual strategic de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară și a Planului anual de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară;h)îndeplinește orice alte activități în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare și asistență umanitară stabilite de directorul general și de ministrul afacerilor externe;i)asigură legătura operativă dintre directorul general și serviciile Agenției, conform dispozițiilor directorului general;j)monitorizează și controlează îndeplinirea la termen a programelor și proiectelor în cadrul serviciilor Agenției, conform dispozițiilor directorului general;k)asigură circuitul informației în interiorul Agenției, privind stadiul derulării diverselor activități și programe conform dispozițiilor directorului general;l)asigură realizarea deciziilor și instrucțiunilor directorului general;m)duce la îndeplinire sarcinile încredințate de directorul general și răspunde pentru îndeplinirea acestora;n)la solicitarea directorul general evaluează, în mod obiectiv și în condițiile legii, activitatea profesională a personalului din Agenție;o)aduce la cunoștința personalului Agenției dispozițiile și instrucțiunile directorului general, direct sau prin intermediul șefilor serviciilor Agenției;p)îndeplinește și alte atribuții, conform delegării exprese din partea directorului general al Agenției.(2)Pe perioada concediilor, delegațiilor și deplasărilor în interes de serviciu, directorul general adjunct deleagă atribuțiile care îi revin unei persoane cu funcție de conducere din cadrul Agenției sau altei persoane împuternicite în acest sens prin decizie a directorului general. Numele persoanei căreia i-au fost delegate atribuțiile se comunică întregului personal al Agenției prin grija responsabilului de resurse umane.
 + 
Capitolul IVAprobarea și actualizarea regulamentului + 
Articolul 27(1)Regulamentul este aprobat prin decizie a directorului general în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.006/2016 privind organizarea și funcționarea Agenției de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare și pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 8/2013 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Externe.(2)Actualizarea regulamentului se aprobă prin decizie a directorului general.
 + 
Capitolul VOrganizarea și funcționarea serviciilor din cadrul Agenției5.1Dispoziții generale + 
Articolul 28(1)Serviciile din cadrul Agenției sunt coordonate de șefi de serviciu care îndeplinesc următoarele atribuții principale:a)repartizează lucrările și îndrumă personalul din subordine în soluționarea acestora;b)avizează documentele elaborate în cadrul serviciului;c)participă, verifică și răspund de realizarea în cele mai bune condiții și la termenele stabilite a lucrărilor repartizate serviciului;d)realizează efectiv o parte din lucrările repartizate serviciului, precum și pe cele de o complexitate și o importanță ridicate;e)prezintă și susțin, după caz, directorului general lucrările elaborate la nivelul serviciului;f)evaluează, în condițiile legii, în mod obiectiv, activitatea profesională a personalului din cadrul serviciului pe baza criteriilor de performanță stabilite pentru îndeplinirea obiectivelor specifice domeniului de activitate pe care îl coordonează, după caz;g)inițiază, coordonează și aprobă acțiuni, respectiv lucrări în domeniul de activitate al serviciului pe care îl coordonează și răspund de soluționarea acestora;h)duc la îndeplinire sarcinile încredințate de directorul general al Agenției și răspund pentru îndeplinirea acestora;i)formulează propuneri referitoare la asigurarea resurselor materiale și financiare necesare funcționării serviciului;j)răspund de procesul de inventariere și arhivare a lucrărilor întocmite în cadrul serviciului;k)informează și se asigură că persoanele din subordine au luat act de strategia și obiectivele Agenției, precum și de cele specifice serviciului pe care îl coordonează, potrivit priorităților stabilite de directorul general al Agenției;l)îndeplinesc orice alte atribuții legate de specificul lor de activitate, stabilite de directorul general.(2)Atribuțiile principale și specifice ale șefilor de serviciu sunt aprobate prin decizie scrisă a directorului general și incluse în fișele de post aferente.(3)În cazul absenței din instituție, șeful de serviciu deleagă, prin decizie scrisă a directorului general, atribuțiile care îi revin unei persoane din subordine.(4)În caz de imposibilitate obiectivă și justificată a preluării atribuțiilor respective de către o persoană din subordine, în cazul absenței din instituție, șeful de serviciu deleagă atribuțiile care îi revin, cu aprobarea directorului general, unei persoane cu funcție de conducere din cadrul altui serviciu decât cel coordonat, cu acordul acesteia din urmă.(5)Delegarea se consemnează prin decizie scrisă a directorului general, întocmită în acest sens. Numele persoanei căreia i-au fost delegate atribuțiile se comunică întregului personal al Agenției prin grija responsabilului de resurse umane.
5.2.Serviciul financiar-contabil, administrativ, resurse umane și juridic + 
Articolul 29În domeniul resurse umane, Serviciul financiar-contabil, administrativ, resurse umane și juridic îndeplinește următoarele atribuții principale:a)coordonează activitatea în domeniul resurselor umane a Agenției;b)contribuie la definirea și implementarea politicii de resurse umane a Agenției, în special prin gestionarea personalului, elaborarea deciziilor directorului general în domeniul resurselor umane, organizarea și desfășurarea concursurilor pentru angajarea și promovarea personalului, ține evidența funcțiilor la nivelul Agenției;c)gestionează aspectele ce țin de semnarea și derularea contractelor individuale de muncă, a raporturilor de serviciu și a detașărilor;d)gestionează depunerea în vederea completării, respectiv actualizării declarațiilor de avere și de interese, în conformitate cu prevederile legislației privind integritatea în exercitarea funcțiilor și demnităților publice;e)gestionează procedurile privind recrutarea și selecția personalului Agenției pentru ocuparea posturilor vacante;f)îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin lege, precum și pe cele conferite expres de directorul general al Agenției. + 
Articolul 30În domeniul financiar-contabil și administrativ, Serviciul financiar-contabil, administrativ, resurse umane și juridic îndeplinește următoarele atribuții:a)asigură planificarea și execuția bugetară necesare pentru buna desfășurare a activităților instituției;b)coordonează acțiunile care sunt în responsabilitatea Agenției pe linie bugetară și logistic-administrativă, fără a se limita la pregătirea proiectelor privind bugetele anuale, rectificările, precum și liniile de investiții și reparații;c)asigură organizarea și conducerea contabilității proprii și cantitativ-valorice a Agenției, a cheltuielilor finanțate din mijloace bugetare prin care se asigură evidența plăților de casă, precum și a cheltuielilor efective pe structura clasificației bugetare;d)organizează și desfășoară controlul financiar preventiv propriu pentru toate operațiunile financiar-contabile desfășurate;e)organizează evidența veniturilor și a cheltuielilor Agenției, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;f)întocmește proiectul bugetului de venituri și cheltuieli al instituției;g)raportează lunar situațiile privind execuția bugetului de venituri și cheltuieli, situația efectivelor și a realizării fondului de salarii, pe elemente componente;h)propune modificarea alocațiilor bugetare, pe care le înaintează Ministerului Afacerilor Externe;i)organizează activitatea de angajare, lichidare, ordonanțare și plată a cheltuielilor pentru toate drepturile de natură salarială, precum și evidența angajamentelor bugetare legale, conform normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanțelor Publice;j)asigură plata integrală și la timp a drepturilor bănești cuvenite personalului prin casieria unității sau prin virament;k)asigură elaborarea Declarației informative privind impozitul reținut la sursă și câștigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit, pentru personalul propriu, și transmiterea acesteia către autoritatea fiscală;l)asigură elaborarea Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, pentru personalul propriu, și transmiterea acesteia către autoritatea fiscală;m)propune și ia măsuri, potrivit legii, pentru rezolvarea cererilor, reclamațiilor și sesizărilor referitoare la calcularea și plata drepturilor bănești cuvenite, urmărind virarea la termen și în cuantumul stabilit a sumelor ce constituie venituri bugetare ori obligații către alte persoane juridice și fizice;n)întocmește și prezintă la termen situațiile financiare asupra execuției bugetare și răspunde de exactitatea datelor și legalitatea operațiunilor financiar-contabile realizate;o)urmărește îndeplinirea atribuțiilor în vederea recuperării operative a pagubelor și a altor debite;p)prezintă directorului general propuneri pentru raționalizarea și simplificarea lucrărilor din domeniul financiar, precum și pentru automatizarea prelucrării datelor;q)întocmește balanțe de verificare analitice și sintetice și bilanțul contabil astfel încât să se reflecte în orice moment realitatea patrimoniului unității;r)verifică încadrarea în bugetul aprobat și acordă viza de control financiar preventiv propriu în toate fazele execuției bugetare;s)completează și depune declarațiile lunare privind obligațiile de plată la bugetul de stat și bugetul asigurărilor sociale și fondurilor speciale;t)eliberează adeverințe de venit pentru personalul Agenției, la cerere;u)întocmește și înaintează situațiile financiare lunare, trimestriale și anuale, în acord cu normele legale în vigoare;v)întocmește registrul-jurnal, cererea de credite, situația monitorizării cheltuielilor de personal conform indicatorilor aprobați, situația execuției bugetare lunare a creanțelor și datoriilor, situații financiar-contabile trimestriale și anuale, registrul inventar, registrul numerelor de inventar, situația privind valorificarea rezultatelor inventarierii;w)organizează și desfășoară evidența cantitativ-valorică pentru bunurile materiale din dotarea proprie;x)organizează evidența cheltuielilor de bunuri și servicii din cadrul unității, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;y)organizează activitatea de angajare, lichidare, ordonanțare și plată a cheltuielilor de bunuri, servicii și active nefinanciare;z)organizează evidența angajamentelor bugetare și legale, conform Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările și completările ulterioare;aa)urmărește legalitatea și asigură decontarea tuturor sumelor angajate prin contractele încheiate cu operatorii economici;bb)realizează împreună cu directorul general/șefii serviciilor, după caz, studii și analize care să conducă la creșterea eficienței folosirii mijloacelor financiare puse la dispoziția Agenției, limitarea cheltuielilor la strictul necesar, eliminarea cheltuielilor nejustificate și a celor care nu sunt necesare, oportune și economicoase, precum și la identificarea și valorificarea tuturor resurselor de venituri bugetare;cc)asigură ținerea corectă și la zi a evidenței mijloacelor financiare;dd)organizează efectuarea inventarierii la termenele stabilite și în conformitate cu dispozițiile legale și ia sau propune, potrivit legii, măsurile corespunzătoare, în raport cu constatările făcute de comisiile de inventariere;ee)organizează evidența tuturor creanțelor și obligațiilor cu caracter patrimonial care revin instituției din contracte, acorduri, convenții, protocoale și alte acte asemănătoare încheiate de instituție și urmărește realizarea la timp a acestora;ff)asigură întocmirea, circulația și păstrarea documentelor justificative și contabile, precum și folosirea și evidența formularelor cu regim special, conform dispozițiilor legale în vigoare;gg)întocmește balanțe de verificare analitice și sintetice cantitativ-valorice;hh)organizează și desfășoară activitățile de pregătire de specialitate în cadrul compartimentului;ii)participă la activitățile de pregătire generală și de specialitate planificate de conducerea Agenției;jj)stabilește și actualizează permanent lista riscurilor, modalitățile de diminuare a acestora, elaborează procedurile de lucru și le supune aprobării conducerii unității;kk)pune la dispoziția serviciului specializat din cadrul Agenției date și documente privind raportarea periodică a datelor și informațiilor solicitate de către autoritatea responsabilă, autoritatea delegată și autoritatea de certificare, conform procedurilor și legislației în vigoare;ll)organizează evidența cheltuielilor referitoare la achizițiile de bunuri și servicii, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;mm)asigură specialiști în cadrul comisiilor de evaluare privind achiziția de bunuri și servicii;nn)întocmește proiectul propriu de nomenclator arhivistic, respectiv arhivează documentele conform legii;oo)întocmește și transmite M.A.E. situația privind monitorizarea numărului de posturi și a cheltuielilor de personal, respectiv situația privind execuția cheltuielilor de personal, conform prevederilor legale în vigoare;pp)elaborează și actualizează procedurile scrise pentru operațiunile economice în care este implicat Compartimentul financiar-contabilitate;qq)întocmește și transmite la termenele stabilite situațiile financiar-contabile solicitate de directorul general și M.A.E.;rr)îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege. + 
Articolul 31Prin componenta sa juridică, Serviciul financiar-contabil, administrativ, resurse umane și juridic are următoarele atribuții principale:a)asigură conformitatea cu normele legale a tuturor procedurilor, activităților și a actelor juridice ale Agenției;b)asigură, în colaborare cu celelalte servicii și compartimente, realizarea procesului de evaluare anuală a performanțelor individuale;c)colaborează cu alte servicii în vederea realizării obiectivelor propuse și pentru îndeplinirea atribuțiilor specifice;d)avizează și semnează acte cu caracter juridic;e)apără drepturile și interesele legitime ale Agenției, asigură consultanță și reprezentare juridică, avizează și contrasemnează actele cu caracter juridic emise de către conducerea executivă a acestuia;f)colaborează, în materie juridică, cu celelalte instituții publice;g)avizează legalitatea măsurilor care urmează să fie luate de administrația Agenției în desfășurarea activității acesteia, precum și a oricăror acte care pot angaja răspunderea patrimonială a Agenției;h)elaborează sau avizează, după caz, contracte, convenții și alte acte de aceeași natură care angajează răspunderea juridică a Agenției;i)răspunde de aducerea la cunoștință a prevederilor legale prin acte normative care sunt incidente activității Agenției;j)îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege. + 
Articolul 32Prin componenta sa de achiziții publice, Serviciul financiar-contabil, administrativ, resurse umane și juridic are următoarele atribuții principale:a)elaborează programul anual al achizițiilor publice pe baza necesităților și priorităților identificate la nivelul instituției, în funcție de fondurile aprobate și de posibilitățile de atragere a altor fonduri;b)elaborează documentația de atribuire sau, în cazul organizării unui concurs de soluții, documentația de concurs, în colaborare cu serviciile sau compartimentele care relevă necesitatea și oportunitatea achiziției, în funcție de complexitatea problemelor care urmează să fie rezolvate în contextul aplicării procedurii de atribuire;c)îndeplinește obligațiile referitoare la publicitate, astfel cum sunt acestea prevăzute în Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, cu modificările și completările ulterioare;d)propune componența comisiilor de evaluare pentru fiecare contract care urmează a fi atribuit;e)elaborează notele justificative în toate situațiile în care procedura de atribuire propusă pentru a fi aplicată este alta decât licitația deschisă sau cea restrânsă, cu aprobarea directorului general;f)asigură activitatea de informare și de publicare privind pregătirea și organizarea licitațiilor, obiectul acestora, organizatorii, termenele, precum și alte informații care să edifice respectarea principiilor care stau la baza atribuirii contractelor de achiziții publice;g)asigură aplicarea și finalizarea procedurilor de atribuire, pe baza proceselor-verbale și a hotărârilor de licitații, prin încheierea contractelor de achiziție publică;h)colaborează cu serviciile și compartimentele de specialitate pentru rezolvarea problemelor legate de procedura de atribuire și pentru urmărirea contractelor încheiate;i)urmărește și asigură respectarea prevederilor legale referitoare la desfășurarea procedurilor privind păstrarea confidențialității documentelor de licitație și a securității acestora;j)asigură constituirea și păstrarea dosarului achiziției, document cu caracter public;k)operează modificări sau completări ulterioare în programul anual al achizițiilor, când situația o impune, cu aprobarea conducătorului instituției și avizul compartimentului financiar-contabil;l)asigură arhivarea documentelor repartizate, produse și gestionate, conform actelor normative în vigoare;m)îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege.
 + 
Articolul 33În domeniul protecției informațiilor clasificate, Serviciul financiar-contabil, administrativ, resurse umane și juridic are următoarele atribuții principale:a)elaborează și supune aprobării directorului general normele interne privind protecția informațiilor clasificate, potrivit legii;b)întocmește programul de prevenire a scurgerii de informații clasificate și îl supune avizării instituțiilor abilitate, iar după aprobare acționează pentru aplicarea acestuia;c)coordonează activitatea de protecție a informațiilor clasificate, în toate componentele acesteia;d)asigură relaționarea cu instituțiile abilitate să coordoneze activitatea și să controleze măsurile privitoare la protecția informațiilor clasificate, potrivit legii;e)monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecție a informațiilor clasificate și modul de respectare a acestora;f)consiliază conducerea unității în legătură cu toate aspectele privind securitatea informațiilor clasificate;g)informează conducerea instituției despre vulnerabilitățile și riscurile existente în sistemul de protecție a informațiilor clasificate și propune măsuri pentru înlăturarea acestora;h)acordă sprijin reprezentanților autorizați ai instituțiilor abilitate, potrivit competențelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informații clasificate;i)organizează activități de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informații clasificate;j)asigură păstrarea și organizează evidența certificatelor de securitate și a autorizațiilor de acces la informații clasificate;k)actualizează permanent evidența certificatelor de securitate și a autorizațiilor de acces;l)întocmește și actualizează listele informațiilor clasificate elaborate sau păstrate de Agenție, pe clase și niveluri de secretizare;m)prezintă directorului general propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor și locurilor de importanță deosebită pentru protecția informațiilor clasificate din sfera de responsabilitate și, după caz, solicită sprijinul instituțiilor abilitate;n)efectuează, cu aprobarea conducerii instituției, controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecție a informațiilor clasificate;o)îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege.
 + 
Articolul 34Secretariatul Agenției este asigurat de o persoană din cadrul Serviciului financiar-contabil, administrativ, resurse umane și juridic, care are ca atribuții principale:a)derularea operațiunilor tehnice privind primirea, evidența, repartizarea, urmărirea soluționării, multiplicarea, manipularea, selecționarea documentelor adresate directorului general, directorului general adjunct, șefilor de serviciu sau expediate de către aceștia altor structuri/organizații, precum și clasarea, arhivarea, inventarierea, selecționarea, păstrarea, conservarea și folosirea acestora, după caz;b)organizarea agendei directorului general și a directorului general adjunct;c)activități de relații cu publicul;d)activități de informare-documentare;e)gestionarea arhivei proprii neclasificate a Agenției;f)organizarea și desfășurarea unor activități de protocol intern la nivelul Agenției;g)asigurarea secretariatului ședințelor din cadrul Agenției;h)implementarea măsurilor de protecție a informațiilor clasificate deținute/gestionate de personalul Agenției;i)organizarea grupurilor de lucru și a ședințelor desfășurate la nivelul conducerii Agenției;j)prelucrarea automată a datelor și valorificarea informațiilor prin proceduri informatice;k)îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege, precum și pe cele conferite expres de directorul general al Agenției.
5.3.Serviciul implementare proiecte + 
Articolul 35În concordanță cu scopul și obiectivele Agenției, Serviciul implementare proiecte are următoarele atribuții principale:a)implementarea proiectelor în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare, prin consultare și cooperare cu direcțiile din cadrul M.A.E. și al misiunilor diplomatice ale României;b)identifică, inclusiv prin apeluri de proiecte, dezvoltă și implementează proiecte finanțate din fondurile de asistență pentru dezvoltare administrate de Agenție, în conformitate cu prevederile și procedurile legale și metodologia Agenției;c)întocmește proiecte de dezvoltare și, după caz, comunicare sau educație pentru dezvoltare, ce urmează a fi finanțate din bugetul Agenției;d)pregătește și coordonează apeluri de propuneri de proiecte finanțate de Agenție, inclusiv lansarea și comunicarea publică a apelurilor și procesul de selecție a propunerilor primite;e)pregătește documente de proiect corespunzătoare, precum termenii de referință ai proiectului și documentele-suport;f)monitorizează, inclusiv din punct de vedere financiar și prin deplasare la fața locului, proiectele finanțate de Agenție și implementate de Agenție sau de organizații și instituții terțe;g)oferă sprijin organizațiilor partenere sau beneficiare, acolo unde este necesar, pentru asigurarea implementării cu succes a proiectelor finanțate de către Agenție;h)asigură organizarea vizitelor delegațiilor din străinătate, ale misiunilor de funcționari străini și experți internaționali care se deplasează în România și ale experților români care se deplasează în străinătate, în cadrul proiectelor finanțate, implementate sau monitorizate de Agenție;i)asigură implementarea schimburilor de expertiză între experți români și beneficiari din statele partenere, oferind suport tehnic și logistic;j)asigură o comunicare eficientă a activităților și rezultatelor proiectelor finanțate și/sau implementate de Agenție, în concordanță cu regulile de vizibilitate ale Agenției și sub îndrumarea personalului responsabil de comunicare;k)reprezintă Agenția la evenimente organizate în cadrul proiectelor finanțate, implementate sau monitorizate, atunci când este necesar;l)dezvoltă și menține o relație profesională pozitivă cu partenerii și beneficiarii Agenției;m)asigură o comunicare eficientă, profesională și la timp cu managementul Agenției;n)pregătește documente necesare pentru audit, evaluări, revizuiri bugetare și alte proceduri;o)coordonează consultanții contractați, în concordanță cu obiectivele și responsabilitățile pe care le au aceștia;p)sprijină elaborarea de termeni de referință pentru licitații și consultanți, acolo unde este necesar;q)elaborează și propune planul anual de evaluare și audit al activității desfășurate de Agenție în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare și asistență umanitară;r)evaluează proiectele finanțate de Agenție, pe baza manualului Managementul bazat pe rezultate, și elaborează rapoartele de evaluare internă;s)elaborează evaluări tematice în domenii relevante ale Agenției;t)coordonează și sprijină evaluările de proiect sau tematice efectuate de evaluatori independenți conform obiectivelor Agenției, în concordanță cu manualul Managementul bazat pe rezultate;u)coordonează și sprijină auditurile efectuate de auditori independenți ale proiectelor finanțate de Agenție, în concordanță cu manualul Managementul bazat pe rezultate;v)elaborează diverse analize pe subiecte relevante ale Agenției;w)colectează informații din cadrul Agenției, de la parteneri și alte instituții și organizații relevante pentru a sprijini elaborarea evaluărilor interne și independente, a auditurilor și a altor analize;x)elaborează planuri de răspuns la recomandările menționate în evaluările interne și independente, precum și în rapoartele de audit și monitorizează implementarea acestora, în strânsă coordonare cu consultanții în management din cadrul Agenției;y)oferă sprijin consultanților în management din cadrul Agenției pentru o bună monitorizare a proiectelor finanțate de Agenție;z)elaborează termeni de referință pentru consultanți independenți și monitorizează activitatea consultanților contractați pe baza termenilor de referință elaborați;aa)asigură organizarea misiunilor evaluatorilor internaționali în România, atât din punct de vedere logistic, cât și al planificării de întâlniri cu actorii relevanți pentru evaluarea în curs;bb)asigură o comunicare eficientă a rezultatelor și recomandărilor evaluărilor elaborate intern în cadrul Agenției, precum și către parteneri și alte organizații și instituții relevante, acolo unde este necesar;cc)pregătește și oferă informații actualizate cu privire la evaluările efectuate pentru a sprijini activitatea de comunicare a Agenției, pentru pregătirea de evenimente și întâlniri la care participă managementul Agenției și pentru pregătirea de rapoarte (narative sau financiare) și alte documente;dd)dezvoltă și implementează strategia de comunicare a Agenției la nivel național și în statele partenere;ee)menține legătura cu furnizorii specializați în realizarea de materiale de comunicare (inclusiv website) și supervizează realizarea acestor materiale de comunicare;ff)furnizează raportări periodice privind activitățile de comunicare viitoare și/sau deja realizate și materialele de comunicare create către toată echipa Agenției, dar și către ambasadele României din statele partenere ale Agenției sau departamentele aferente din cadrul M.A.E.;gg)oferă la cerere informații celorlalți salariați ai Agenției privind materialele de comunicare disponibile și evenimentele și circumstanțele în care aceste materiale ar putea fi folosite pentru a spori vizibilitatea domeniului dezvoltării internaționale și a Agenției;hh)furnizează training pentru echipa Agenției privind regulile de identitate vizuală ale brandului Agenției, modalități de comunicare a rezultatelor activităților Agenției atunci când personalul și colaboratorii merg în misiuni (inclusiv participarea la conferințe sau vizite de monitorizare a proiectelor), inclusiv comunicarea în mediul online;ii)creează și menține banca de fotografii a Agenției;jj)actualizează, atunci când este cazul, manualul de identitate vizuală și alte materiale adiacente brandului Agenției;kk)identifică oportunități de a crește vizibilitatea Agenției și încheie parteneriate la nivel național și în statele partenere, atunci când este cazul, cu mass-media, organizații din societatea civilă, instituții publice, centre de artă și cultură etc., în vederea atingerii obiectivelor de comunicare;ll)creează conținutul pentru rețelele sociale, inclusiv website-ul Agenției, conform strategiei de comunicare, și menține interacțiunea cu cititorii/urmăritorii;mm)deschide canale noi de social media în conformitate cu noile rețele apărute și cu nevoia de comunicare a Agenției;nn)comunică în mod constant cu mass-media atât din România, cât și din statele partenere pentru a asigura vizibilitate proiectului, a obține apariții în emisiuni TV sau radio, conferințe etc.;oo)monitorizează presa locală și internațională, în special cu atenție sporită privind evenimentele și tendințele legate de domeniul dezvoltării internaționale și asistenței umanitare;pp)dezvoltă, organizează și coordonează evenimente de vizibilitate la nivel național și internațional ale Agenției și/sau evenimente conexe în cadrul unor evenimente de nivel înalt pe plan internațional;qq)îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege, precum și pe cele conferite expres de directorul general al Agenției.
5.4.Serviciul programe de cooperare internațională pentru dezvoltare + 
Articolul 36În concordanță cu scopul și obiectivele Agenției, Serviciul programe de cooperare internațională pentru dezvoltare are următoarele atribuții principale:a)asigură coordonarea Programului multianual strategic de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară;b)monitorizează modul de implementare a Programului multianual strategic de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară;c)raportează anual și ori de câte ori este necesar activitățile realizate în cadrul politicii de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară, finanțate din fonduri publice;d)asigură secretariatul tehnic pentru întrunirile Comitetului consultativ în domeniul cooperării internaționale pentru dezvoltare și asistență umanitară;e)coordonează procesul național de raportare a asistenței oficiale pentru dezvoltare, acordată de România, către organizațiile internaționale competente, în conformitate cu cerințele de raportare ale fiecărei organizații internaționale; în acest sens, Agenția are responsabilitatea băncii de date privind raportarea la Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) și International Aid Transparency Initiative (IATI);f)elaborează și coordonează planul de acțiune pe baza programului multianual strategic;g)identifică și analizează, în colaborare cu Serviciul implementare proiecte, nevoile specifice din statele partenere ale Agenției în domeniul de referință;h)identifică și testează potențiale parteneriate și noi modele de intervenție, pe baza nevoilor identificate;i)elaborează analize și alte documente în domeniu;j)sprijină la nivel strategic dezvoltarea și implementarea proiectelor și a altor activități ale Agenției în domeniul de referință, oferă puncte de vedere și recomandări;k)menține legătura și se consultă cu organizațiile neguvernamentale și instituțiile publice active în domeniul de referință din țară și din țările partenere;l)menține legătura cu organizațiile internaționale și alte instituții și organizații relevante;m)participă alături de Serviciul implementare proiecte la evenimente organizate în cadrul proiectelor implementate sau monitorizate, atunci când este necesar;n)asigură o comunicare eficientă, profesională și la timp cu managementul Agenției și alte instituții centrale;o)introduce în platforma EU Devin proiecte finanțate prin Agenție, atât în modulul de tranzacții, cât și în modulul de monitorizare proiecte;p)menține legătura cu Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), International Aid Transparency Initiative (IATI), Comisia Europeană și alte organizații și instituții internaționale, pe tema raportării asistenței oficiale pentru dezvoltare;q)reprezintă Agenția la întâlniri și evenimente naționale și internaționale, pe tema raportării asistenței oficiale pentru dezvoltare, în funcție de caz;r)pregătește datele necesare pentru elaborarea raportului național privind asistența oficială pentru dezvoltare acordată de România anual;s)propune editarea de publicații;t)identifică și propune potențiale parteneriate și noi modele de cooperare în funcție de contextul global;u)elaborează analize, strategii și alte documente de parteneriat;v)pentru îndeplinirea atribuțiilor, serviciul poate propune contractarea unor servicii cu experți în domeniu, în condițiile legii;w)îndeplinește orice alte atribuții prevăzute de lege, precum și pe cele conferite expres de directorul general al Agenției.
 + 
Capitolul VIDispoziții finale + 
Articolul 37Prevederile prezentului regulament de organizare și funcționare se completează cu prevederile Regulamentului intern. + 
Articolul 38Prevederile prezentului regulament de organizare și funcționare, împreună cu prevederile Regulamentului intern, vor fi aduse la cunoștință salariaților prin afișare și vor produce efecte față de aceștia din momentul înștiințării prin afișare. + 
Articolul 39Regulamentul de organizare și funcționare se modifică, se completează și se reactualizează ori de câte ori se impune, cu respectarea legislației în vigoare, la data când intervin modificări.
 + 
ANEXĂla regulament
STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Agenției de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare, conform Hotărârii Guvernului nr. 1.006/2016

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x