REGULAMENT din 20 decembrie 2023

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 28/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL EDUCATIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 73 din 26 ianuarie 2024
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 6832 20/12/2023
ART. 7REFERIRE LAORDIN 6134 21/12/2016
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 6832 20/12/2023
ActulCONTINUT DEORDIN 6832 20/12/2023
ActulREFERIT DEORDIN 6832 20/12/2023





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 6.832 din 20 decembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 73 din 26 ianuarie 2024.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Comisia Națională pentru Desegregare Școlară, denumită în continuare Comisia sau CNDȘ, este un organism de specialitate, consultativ, fără personalitate juridică, înființat în coordonarea Ministerului Educației, denumit în continuare ME. + 
Articolul 2Ministerul Educației, în condițiile legii, va asigura resursele necesare funcționării CNDȘ. + 
Articolul 3CNDȘ se constituie și își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile prezentului regulament, aprobat în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare, și are ca obiectiv coordonarea implementării Planului de acțiune pentru desegregare școlară și creșterea calității educaționale în unitățile de învățământ preuniversitar. + 
Articolul 4CNDȘ are următoarele atribuții:a)elaborează și implementează Planul de acțiune pentru desegregare;b)avizează, în urma consultării cu organizațiile neguvernamentale de profil, metodologia de monitorizare a segregării școlare pentru toate criteriile de segregare școlară enunțate în prezentul ordin și metodologia de prevenire și intervenție în situațiile de segregare școlară;c)coordonează realizarea unui raport anual privind segregarea școlară și calitatea serviciilor educaționale din România, în conformitate cu prevederile Planului de acțiune pentru desegregare școlară și creșterea calității educaționale în unitățile de învățământ preuniversitar din România; în exercitarea acestei atribuții, Comisia Națională pentru Desegregare Școlară poate face propuneri pentru îmbunătățirea sistemului de indicatori care sunt urmăriți anual prin Sistemul informatic integrat al învățământului din România (SIIIR) și de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIIP) pentru monitorizarea tuturor formelor de segregare școlară;d)elaborează strategii și/sau norme metodologice privind desegregarea școlară și incluziunea educațională, în conformitate cu nevoile specifice identificate în cadrul raportului anual privind segregarea școlară și calitatea serviciilor educaționale din România;e)monitorizează, la nivel național, implementarea măsurilor corective pentru prevenirea și eliminarea tuturor formelor de segregare școlară, în colaborare cu inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București, cu alte structuri aflate în subordinea Ministerului Educației și alți parteneri educaționali;f)acordă asistență tehnică comisiilor școlare pentru prevenirea și eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității în activitatea acestora de monitorizare, prevenire sau combatere a tuturor formelor de segregare școlară, în mod direct sau prin intermediul inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București;g)acordă asistență tehnică inspectoratelor școlare județene/Inspectoratului Școlar al Municipiului București și centrelor județene de resurse și asistență educațională (CJRAE)/Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională (CMBRAE) în activitatea acestora de monitorizare, prevenire sau combatere a tuturor formelor de segregare școlară;h)colaborează cu Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării în domeniul monitorizării, prevenirii și eliminării oricăror forme de segregare școlară;i)analizează acte normative elaborate de Ministerul Educației sau ale altor ministere sau organisme guvernamentale, în conformitate cu Planul de acțiune pentru desegregare școlară și creșterea calității educaționale în unitățile de învățământ preuniversitar, în domeniul prevenirii și eliminării oricăror forme de segregare școlară;j)propune ministrului educației aplicarea sancțiunilor corespunzătoare prevăzute în prezentul regulament, în cazurile identificate de segregare școlară. + 
Articolul 5În activitatea sa, CNDȘ formulează recomandări de politică educațională, pe care le propune spre adoptare ministrului educației, potrivit dispozițiilor legale în vigoare. + 
Articolul 6Adoptarea unei recomandări de politică educațională de către CNDȘ se face prin întrunirea a minimum 12 voturi. + 
Articolul 7La propunerea CNDȘ, Ministerul Educației poate încheia protocoale de colaborare cu instituțiile publice cu care CNDȘ va colabora în vederea combaterii segregării școlare, în conformitate cu Ordinul ministrului educației naționale și cercetării științifice nr. 6.134/2016 privind interzicerea segregării școlare în unitățile de învățământ preuniversitar.
 + 
Capitolul IIComponența CNDȘ + 
Articolul 8(1)Comisia este formată din 19 membri, specialiști și experți din Ministerul Educației, mediul academic și de cercetare, organizații neguvernamentale și alte instituții relevante, precum și reprezentanți ai beneficiarilor direcți și indirecți ai educației, respectiv reprezentanți ai elevilor și părinților.(2)Membrii Comisiei sunt numiți prin ordin al ministrului educației la propunerea:a)Ministerului Educației: un secretar/subsecretar de stat, cu atribuții privind incluziunea elevilor și problematica desegregării, în calitate de președinte, și 6 membri desemnați de ministrul educației, din cadrul Ministerului Educației și structurilor subordonate;b)organizațiilor asociative ale elevilor – 2 membri;c)organizațiilor asociative ale părinților – 2 membri;d)organizațiilor neguvernamentale sau interguvernamentale (ONG-uri sau alte organizații care au ca mandat protejarea și promovarea drepturilor minorității rome, protejarea și promovarea drepturilor copiilor și elevilor cu dizabilități, protejarea și promovarea drepturilor copiilor și elevilor din familii dezavantajate/ mediul rural – 5 membri;e)ARACIIP – 1 membru;f)organizațiilor sindicale din sistemul de educație, reprezentând cadrele didactice – 2 membri.
 + 
Articolul 9(1)Președintele CNDȘ este secretarul de stat/subsecretarul de stat privind incluziunea elevilor și problematica desegregării, cu următoarele atribuții:a)convoacă ședințele CNDȘ și conduce lucrările plenului Comisiei;b)stabilește ordinea de zi a ședințelor de lucru ale Comisiei, pe baza propunerilor membrilor CNDȘ; c)poate modifica ordinea de zi la solicitarea membrilor CNDȘ;d)poate invita, motivat, la lucrările plenului Comisiei și alți experți externi;e)poate înființa subcomisii tematice, pe durată și cu mandat determinate, care pot include membri CNDȘ și alți experți externi;f)reprezintă CNDȘ în relația cu ministrul educației și cu terți;g)are dreptul la un singur vot, la fel ca oricare alt membru al CNDȘ;h)coordonează secretariatul tehnic și înființează subcomisiile tematice.(2)Președintele CNDȘ poate delega unui membru al CNDȘ toate sau o parte din atribuțiile sale pe perioadă determinată și poate revoca respectivele delegări.(3)În cazul absenței președintelui CNDȘ, conducerea lucrărilor și stabilirea ordinii de zi a ședințelor plenului Comisiei se fac de către un membru delegat, în scris, de președintele CNDȘ, iar atunci când președintele se află în imposibilitatea de a delega, delegarea atribuțiilor președintelui va fi făcută de ministrul educației. Membrul delegat va avea astfel două voturi în procesul de adoptare a deciziilor CNDȘ. + 
Articolul 10Membrii CNDȘ au următoarele atribuții:a)de a participa la ședințele de lucru și activitățile CNDȘ;b)de a respecta normele etice și/sau deontologice;c)de a îndeplini atribuțiile menționate la art. 4.
 + 
Articolul 11(1)Membrii Comisiei sunt numiți prin ordin de ministru, la propunerea direcțiilor de specialitate și a instituțiilor/ organizațiilor implicate, pe un mandat de 2 ani. (2)Mandatul unui membru CNDȘ poate fi reînnoit prin ordin de ministru, fără a exista vreo limită în privința numărului de mandate exercitate.(3)Calitatea de membru al Comisiei dă dreptul fiecărui membru la un vot. + 
Articolul 12Calitatea de membru al Comisiei încetează în următoarele situații:a)încheierea valabilității mandatului;b)renunțarea unilaterală la mandat de către membru, comunicată în scris ministrului educației;c)retragerea motivată a unuia dintre membri de către instituția sau organizația care l-a desemnat sau pierderea calității în temeiul căreia a fost făcută numirea membrului în Comisie;d)deces;e)absența nemotivată de la cel puțin 4 ședințe consecutive;f)încălcarea prevederilor legale și a prezentului regulament. + 
Articolul 13În cazul în care unul dintre membrii Comisiei pierde calitatea de membru, în locul acestuia va fi numit, prin ordin de ministru, un nou membru, conform art. 11 alin. (1).
 + 
Capitolul IIIOrganizarea și structurile CNDȘ + 
Articolul 14CNDȘ este formată din două structuri:1.secretariatul tehnic;2.subcomisiile tematice. + 
Articolul 15(1)Activitatea CNDȘ este sprijinită tehnic de către secretariatul tehnic, format din 3 experți delegați de direcțiile generale implicate în procesul de desegregare școlară din cadrul Ministerului Educației.(2)Secretariatul tehnic va asigura asistența tehnică necesară pentru pregătirea lucrărilor plenului CNDȘ și a lucrărilor subcomisiilor tematice și este responsabil cu pregătirea, înregistrarea și arhivarea documentelor ședințelor CNDȘ.
 + 
Articolul 16(1)În cazul în care în activitatea CNDȘ este identificată la un moment dat necesitatea constituirii uneia sau a mai multor subcomisii tematice, cu titlu de exemplu, subcomisii tematice pe fiecare criteriu de segregare școlară, președintele CNDȘ poate înființa una sau mai multe subcomisii tematice, formate din 3-5 membri, în funcție de complexitatea problemei identificate, cu acordul plenului CNDȘ.(2)Subcomisiile tematice sunt înființate de către președinte, cu acordul plenului CNDȘ.(3)Recomandările formulate de către subcomisiile tematice sau de către experții externi invitați la lucrările plenului Comisiei sunt adoptate de către CNDȘ, dacă se supun votului plenului Comisiei și sunt întrunite condițiile stipulate în prezentul regulament pentru adoptarea recomandărilor Comisiei.(4)Membrii subcomisiilor au mandat conferit pe perioada desfășurării activității pentru care subcomisia a fost constituită. La lucrările subcomisiilor tematice pot fi invitați și experți externi.
 + 
Articolul 17Comisia și subcomisiile tematice lucrează în ședințe ordinare și extraordinare. Plenul CNDȘ se întrunește în ședințe ordinare, câte o ședință în fiecare trimestru. În situații excepționale, președintele CNDȘ poate convoca, în ședință extraordinară, plenul Comisiei sau al subcomisiilor tematice. + 
Articolul 18Convocarea membrilor CNDȘ sau invitarea experților externi la ședințele CNDȘ sau ale subcomisiilor tematice se face de către secretariatul tehnic al CNDȘ, la solicitarea președintelui CNDȘ, cu cel puțin 5 zile lucrătoare în prealabil.  + 
Articolul 19Odată cu convocarea membrilor CNDȘ li se vor comunica acestora: ordinea de zi a ședinței, procesul-verbal al ședinței anterioare, precum și orice material relevant pentru ședința pentru care a fost făcută convocarea. + 
Articolul 20Documentele ședințelor CNDȘ sau ale subcomisiilor tematice sunt: procesul-verbal al ședinței anterioare, ordinea de zi, lista de prezență, orice document care este supus dezbaterilor din ședința respectivă. Procesul-verbal al ședinței cuprinde rezumatul discuțiilor la fiecare subiect și rezultatul votului. Secretariatul tehnic este responsabil cu pregătirea, înregistrarea și arhivarea documentelor ședințelor CNDȘ. + 
Articolul 21Participarea la ședințe și exercitarea votului pot fi fizice sau prin intermediul tehnologiilor de comunicare. Exercitarea votului, în cazul membrilor care nu sunt prezenți la ședință, se face în scris, până la termenul-limită stabilit de președintele CNDȘ. + 
Articolul 22Participarea experților externi invitați la ședințele CNDȘ sau ale subcomisiilor tematice are rol consultativ, aceștia neavând drept de vot.
 + 
Capitolul IVDispoziții finale + 
Articolul 23Prezentul regulament se completează, de drept, cu actele normative în vigoare.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x