REGULAMENT din 20 decembrie 2011

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 29/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 105 din 9 februarie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 15REFERIRE LALEGE 1 05/01/2011 ART. 92
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 2682 20/12/2011
ActulCONTINUT DEORDIN 2682 20/12/2011





Notă
Aprobat de ORDINUL nr. 2.682/C din 20 decembrie 2011, publicat în Monitorul Oficial al României nr. 105 din 9 februarie 2012.
 + 
Capitolul IOrganizarea evaluării performanțelor profesionale individuale + 
Articolul 1(1)Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale personalului contractual din sistemul administrației penitenciare constă în aprecierea obiectivă a activității acestuia.(2)Scopul evaluării constă în:a)stabilirea gradului de compatibilitate a persoanei evaluate cu cerințele cuprinse în fișa postului;b)fundamentarea activităților de promovare în funcții, grade și trepte profesionale;c)fundamentarea activităților de recompensare;d)identificarea nevoilor de formare profesională continuă;e)validarea programelor de recrutare, selecție, încadrare;f)acordarea altor drepturi stabilite de actele normative în vigoare.(3)Structura fișei postului este prevăzută în anexa nr. 1. + 
Articolul 2Evaluarea performanțelor profesionale individuale trebuie realizată cu obiectivitate, probitate și deontologie profesională. + 
Articolul 3(1)Perioada de evaluare este 1 ianuarie – 15 februarie a fiecărui an, cu excepția personalului didactic și didactic auxiliar, pentru care activitatea de evaluare se realizează în perioada 1-30 octombrie a fiecărui an.(2)Perioada evaluată este 1 ianuarie-31 decembrie a anului anterior celui în care se face evaluarea, cu excepția personalului didactic și didactic auxiliar, pentru care perioada evaluată corespunde anului de învățământ.
 + 
Articolul 4(1)Evaluarea performanțelor profesionale individuale se face, numai în cadrul perioadelor de evaluare menționate la art. 3 alin. (1), persoanelor care au desfășurat activitate profesională în aceeași instituție cel puțin 6 luni.(2)În mod excepțional, evaluarea performanțelor profesionale individuale ale personalului contractual se face și în cursul perioadei evaluate, în următoarele cazuri:a)atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de muncă al persoanei evaluate încetează, se suspendă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni ori se modifică, în condițiile legii, sub raportul locului muncii prin și/sau al felului muncii, caz în care persoana respectivă va fi evaluată pentru perioada de până la încetarea, suspendarea ori modificarea raporturilor de muncă;b)atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de muncă sau de serviciu, după caz, al șefului ierarhic, respectiv al conducătorului unității încetează, se suspendă pentru o perioadă de cel puțin 3 luni ori se modifică, în condițiile legii, caz în care acesta are obligația ca, înainte de încetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de muncă ori de serviciu sau, dacă nu este posibil, în termen de cel mult 15 zile de la data când au intervenit aceste situații, să realizeze evaluarea performanțelor profesionale individuale ale persoanelor din subordine;c)atunci când pe parcursul perioadei evaluate persoana evaluată dobândește o diplomă de studii de nivel superior și urmează să fie promovată, în condițiile legii, într-o funcție corespunzătoare studiilor absolvite.(3)În cazul detașării pentru minimum o lună, unitatea unde are loc detașarea realizează evaluarea performanțelor profesionale individuale ale celor în cauză.(4)În cazul delegării pentru minimum o lună, unitatea unde are loc delegarea va comunică unității de bază datele necesare evaluării performanțelor profesionale individuale ale celor în cauză.(5)În cazul în care pe parcursul unui an personalul a fost evaluat pentru una sau mai multe situații prevăzute la alin. (2)-(4), nota finală se calculează ca medie aritmetică ponderată conform formulei:

N1 x L1 + N2 x L2 + …. + Ni x Li ─────────────────────────────────── L1 + L2 + …. L1 = N,

unde:N1, N2, … Ni = nota obținută la fiecare evaluare întocmită conform prevederilor art. 3 alin. (1);L1, L2, … Li = numărul de luni pentru care s-a întocmit fiecare evaluare întocmită conform prevederilor alin. (2)-(4);N = nota finală care se transformă în calificativ anual.

 + 
Capitolul IIProcesul de evaluare a performanțelor profesionale individuale + 
Articolul 5Procesul de evaluare a performanțelor profesionale individuale are ca elemente de referință:a)fișa postului, ca element de raportare la cerințele, activitățile și responsabilitățile corespunzătoare postului;b)obiectivele profesionale individuale stabilite pentru perioada evaluată;c)criteriile de evaluare a performanțelor profesionale individuale, stabilite în condițiile prezentului regulament.
 + 
Articolul 6(1)Obiectivele profesionale individuale trebuie să corespundă următoarelor cerințe:a)să fie specifice atribuțiilor funcționale menționate în fișa postului;b)să fie cuantificabile;c)să fie prevăzute cu termene de realizare;d)să fie realiste – să poată fi duse la îndeplinire în termenele de realizare prevăzute și cu resursele alocate;e)să fie flexibile – să poată fi revizuite în funcție de modificările intervenite în prioritățile unității.(2)Obiectivele profesionale individuale pot fi revizuite ori de câte ori intervin modificări ale acestora. Obiectivele revizuite se vor menționa în fișa de evaluare a performanțelor profesionale individuale și se aduc la cunoștința persoanei evaluate. + 
Articolul 7(1)Criteriile de evaluare a performanțelor profesionale individuale, stabilite pe baza criteriilor de evaluare a postului, prevăzute de lege, sunt:a)nivelul cunoștințelor, abilitățile și experiența profesională;b)capacitatea de creativitate, de rezolvare a problemelor complexe și diversificate;c)capacitatea de judecată și de luare a deciziilor;d)capacitatea de coordonare și supervizare;e)capacitatea de comunicare;f)capacitatea de a se adapta și de a lucra în condițiile prevăzute de muncă;g)respectarea incompatibilităților și a regimurilor speciale de integritate morală și etică profesională.(2)Evaluatorul are obligația de a stabili în mod obligatoriu criteriile de evaluare prevăzute la alin. (1) și opțional, în funcție de specificul activității, alte criterii de evaluare dintre următoarele:a)capacitatea de a rezolva eficient sarcinile de serviciu;b)capacitatea de a-și asuma responsabilitățile;c)capacitatea de a se perfecționa;d)capacitatea de a controla;e)spiritul de inițiativă;f)capacitatea de a lucra independent;g)capacitatea de a lucra în echipă;h)loialitatea față de instituție.(3)În cazul în care obiectivele și criteriile de evaluare nu se aduc la cunoștința persoanei evaluate, acestea nu sunt luate în considerare în procesul de evaluare a persoanei în cauză.(4)Modelul fișei de evaluare este prevăzut în anexa nr. 2. + 
Articolul 8(1)Criteriile de evaluare a performanțelor profesionale individuale și obiectivele profesionale individuale se notează de către șeful ierarhic al persoanei evaluate cu note de la 1 la 5, exprimând aprecierea îndeplinirii acestora, nota 1 reprezentând minimul, iar nota 5 maximul.(2)Nota finală acordată persoanei evaluate este dată de media notelor acordate la criteriile de performanță și îndeplinirea obiectivelor profesionale individuale, cu două zecimale.(3)Calificativul final al evaluării se stabilește pe baza notei finale, după cum urmează:a)între 1,00 și 2,00 – nesatisfăcător;b)între 2,01 și 3,00 – satisfăcător;c)între 3,01 și 4,00 – bine;d)între 4,01 și 5,00 – foarte bine. + 
Articolul 9Conducătorii unităților care au în subordine personal contractual vor lua măsuri ca la începerea perioadei de evaluare să fie finalizate următoarele activități pregătitoare:a)emiterea deciziei de zi pe unitate privind organizarea și desfășurarea activității de evaluare a personalului, care va cuprinde: baza legală, etapele acțiunii, stabilirea nominală a persoanelor cu drept de completare a fișelor de evaluare, nominalizarea personalului ce va fi evaluat;b)instruirea personalului care participă la activitatea de evaluare a subordonaților;c)difuzarea imprimatelor tipizate pentru evaluarea personalului.
 + 
Articolul 10Etapele activității de evaluare sunt următoarele:a)completarea fișei de evaluare de către șeful ierarhic;b)acordarea calificativului final de către conducătorul instituției;c)aducerea la cunoștința persoanei evaluate a notei și a calificativului final.
 + 
Articolul 11În vederea completării fișei de evaluare a performanțelor profesionale individuale, șeful ierarhic realizează următoarele:a)completează fișa de evaluare;b)propune calificativul de evaluare a performanțelor profesionale individuale;c)consemnează rezultatele deosebite ale persoanei evaluate, dificultățile obiective întâmpinate de aceasta în perioada evaluată și orice alte observații pe care le consideră relevante;d)identifică eventualele necesități de formare profesională pentru anul următor perioadei evaluate;e)propune obiectivele individuale și criteriile de evaluare a performanțelor profesionale pentru anul următor perioadei evaluate.
 + 
Articolul 12(1)Calitatea de evaluator o are conducătorul instituției publice.(2)După finalizarea etapei activității de evaluare menționate la art. 10 lit. a), fișa de evaluare se înaintează evaluatorului, care acordă calificativul.(3)În situația în care calitatea de șef ierarhic al persoanei evaluate o are conducătorul instituției publice, calificativul propus constituie calificativ acordat.(4)Evaluatorul va modifica fișa de evaluare în situația în care constată că aprecierile și notările consemnate de șeful ierarhic nu corespund realității.(5)Dovada comunicării notei și calificativului se face prin luare de semnătură sau prin proces-verbal constatator, în caz de refuz de semnătură ori în cazul în care persoana evaluată nu este prezentă în instituție în perioada stabilită pentru aducerea la cunoștință. + 
Articolul 13(1)Persoanele nemulțumite de rezultatul evaluării pot să îl conteste la șeful structurii de la eșalonul superior din domeniul de activitate al persoanei evaluate, care soluționează contestația pe baza fișei de evaluare și a referatelor întocmite de către persoana evaluată, șeful ierarhic al acesteia și evaluator.(2)Contestația se formulează în scris la unitate, în termen de 5 zile lucrătoare de la luarea la cunoștință de către persoana evaluată a calificativului final acordat de evaluator, și se soluționează în termen de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării la eșalonul superior a contestației însoțite de documentele prevăzute la alin. (1).(3)Șeful structurii de la eșalonul superior din domeniul de activitate al persoanei evaluate soluționează contestația, în sensul că poate modifica sau poate menține notările și calificativul acordate.(4)Rezultatul contestației se comunică persoanei evaluate în termen de 3 zile lucrătoare de la soluționarea contestației.(5)Persoana evaluată nemulțumită de modul de soluționare a contestației se poate adresa instanței competente, în condițiile legii.(6)Fișa de evaluare, însoțită, unde este cazul, de documentele privind soluționarea contestației, se clasează la dosarul profesional al persoanei evaluate.
 + 
Capitolul IIIDispoziții finale + 
Articolul 14(1)Pentru anul 2010, precum și pentru anul 2011, la realizarea evaluărilor performanțelor profesionale individuale ale personalului contractual, obiectivele profesionale individuale se stabilesc pe baza principalelor sarcini avute de personalul contractual în perioada evaluată.(2)Activitatea de evaluare a personalului contractual pentru activitatea profesională desfășurată în anul 2010, respectiv în anul de învățământ 2009-2010 începe la 15 zile și se finalizează în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament.
 + 
Articolul 15(1)În situația în care punctajele realizate în anii 2008 și 2009 se situează peste limita maximă a punctajului postului și se încadrează în punctajul corespunzător postului pe care putea fi promovat, acestea se consideră calificative "foarte bine" utile la promovarea personalului contractual.(2)Personalul didactic și didactic auxiliar este evaluat potrivit normelor de evaluare a performanțelor profesionale individuale prevăzute la art. 92 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.
 + 
Articolul 16Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul regulament. + 
Articolul 17Imprimatele-tip necesare pentru întocmirea fișelor de evaluare a activității profesionale se asigură anual de către Direcția economico-administrativă din Administrația Națională a Penitenciarelor, prin grija Direcției management resurse umane.
 + 
Anexa nr. 1la regulamentUnitatea ……….Structura fișei postului
FIȘA POSTULUI
A.Identificarea postului1.Denumirea structurii/biroului/compartimentului2.Denumirea postului3.Poziția postului din statul de organizare4.Funcția5.Gradul/Treapta profesională6.Nivelul de acces la informații clasificate7.Relații cu alte posturi:7.1.sfera relațională internă:– relații ierarhice– relații funcționale– relații de control– relații de reprezentare7.2.sfera relațională externă:– relații cu autorități și instituții publice– relații cu organizații internaționale– relații cu persoane juridice privateB.Cerințele postului1.Pregătire:1.1.studii de specialitate1.2.cursuri/programe de perfecționare/specializare1.3.limbi străine și nivelul de cunoaștere1.4.cunoștințe de operare/programare pe calculator și nivelul de cunoaștere1.5.alte cunoștințe și abilități1.6.autorizații speciale pentru exercitarea atribuțiilor2.Experiență:2.1.vechime în muncă2.2.vechime în specialitate3.Aptitudini și abilități necesareC.Condiții specifice postului1.Locul de muncă2.Programul de lucru3.Deplasări curente4.Încadrarea în condiții de muncă5.Riscuri implicate de post6.CompensăriD.Descrierea activităților și responsabilităților corespunzătoare postului …………E.Întocmit de:Numele și prenumele ……………………..Funcția publică de conducere ……………..Semnătura ………………………………Data întocmirii …………………………Luat la cunoștință de către ocupantul postuluiNumele și prenumele ……………………..Semnătura ………………………………Data …………………………………..Aprobat de șeful unității:Numele și prenumele ……………………..Funcția publică de conducere ……………..Semnătura ………………………………Data …………………………………..
 + 
Anexa nr. 2la regulament(Instituția) …………….Unitatea …………….Caracterul documentului:
FIȘĂ DE EVALUARE
a performanțelor profesionale individuale ale
personalului civil contractual pentru perioada de la …… la ……
Motivul evaluării: anuală [] alte [] : ………………………………A.Date de identificareNumele și prenumele persoanei evaluate ……….., funcția ………….., gradul/treapta ………… departamentul/compartimentul ……………, data încadrării în instituție …………., data numirii în funcție …….., data ultimei promovări ………….., calificative obținute în ultimii 3 ani:┌──────────┐ ┌──────────┐ ┌──────────┐III │ [] [] [] │ II │ [] [] [] │ I │ [] [] [] │└──────────┘ └──────────┘ └──────────┘B.Studii, cursuri de pregătire profesională, stagii de documentare absolvite/efectuate în perioada supusă aprecierii și calificativele obținute…………………………….C.Recompense și sancțiuni disciplinare:

a) recompense acordate, data și motivul:
b) sancțiuni disciplinare aplicate, data și motivul:

D.Obiective

Nr. crt. Obiectivele pentru perioada evaluată și termenele de realizare Nota șefului ierarhic/ modificările evaluatorului
1.
Nr. crt. Obiectivele revizuite pentru perioada evaluată și termenele de realizare Nota șefului ierarhic/ modificările evaluatorului
1.
Total la îndeplinirea obiectivelor Media notelor acordate =

E.Criterii

Nr. crt. Criterii de performanță utilizate în evaluare Nota șefului ierarhic/ modificările evaluatorului
1.
Total la realizarea criteriilor de performanță Media notelor acordate =

Nota finală propusă (media notelor acordate la criteriile de performanță și îndeplinirea obiectivelor profesionale individuale) =Calificativul propus =F.Obiectivele stabilite cu ocazia evaluării pentru următoarea perioadă evaluată

Nr. crt. Obiectivele și termenele de realizare
1.

G.Criteriile de evaluare stabilite cu ocazia evaluării pentru următoarea perioadă evaluată

Nr. crt. Criterii de evaluare
1.

H.Potențialul de dezvoltare și propuneri ale șefului ierarhic privind evoluția profesională:a) avansarea în gradul/treapta profesională ………………………….…………………………………………………………………b) participarea la cursuri/programe de formare profesională continuă …………………………………………………………………………………………………………………………………………c) desfășurarea unei noi activități/modificarea raporturilor de muncă …..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………d) altele ………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Șeful ierarhic: aprecieri și propuneri …………………………………………………………………………………………………Numele și prenumele ……………………………………………….

Funcția, data numirii ……………………………………………..Semnătura ………………..Data ………….I.Concluzii, recomandări și hotărârea evaluatorului privind calificativul propus

Concluzii și recomandări:
Nota finală ……………. Calificativul final: …………..

EvaluatorGradul, numele și prenumele ………………..Funcția, data numirii …………….

Semnătura …………. Data ………….

J.Luarea la cunoștință a rezultatelor evaluării:

De acord cu rezultatele evaluării [] Contest rezultatele evaluării [] Semnătura ……. Data ………
Rezultatul contestației:
Nota finală ……………. Calificativul final: …………..

Șeful structurii de la eșalonul superior din domeniul de activitate al persoanei evaluate:Gradul, numele și prenumele ………………………………………..

Semnătura ………. Data …………..

Luarea la cunoștință a rezolvării contestației

Semnătura ………….. Data luării la cunoștință ……….

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x