REGULAMENT din 20 august 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 09/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITATI PUBLICE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 742 din 28 august 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 505 23/10/2019
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 379 20/08/2018
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 51 08/03/2006 ART. 21
ART. 5REFERIRE LALEGE 270 22/12/2017 ART. 4
ART. 6REFERIRE LAHOTARARE 33 25/01/2018
ART. 6REFERIRE LALEGE 270 22/12/2017
ART. 6REFERIRE LALEGE 92 10/04/2007
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 241 22/06/2006
ART. 6REFERIRE LALEGE 230 07/06/2006
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 101 25/04/2006
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 51 08/03/2006
ART. 6REFERIRE LALEGE 252 10/06/2003
ART. 6REFERIRE LALEGE 180 11/04/2002
ART. 6REFERIRE LAOG 2 12/07/2001
ART. 16REFERIRE LAHOTARARE 33 25/01/2018
ART. 16REFERIRE LALEGE 270 22/12/2017
ART. 16REFERIRE LALEGE 180 11/04/2002
ART. 16REFERIRE LAOG 2 12/07/2001
ANEXA 1REFERIRE LALEGE (R) 51 08/03/2006
ANEXA 2REFERIRE LAORDIN 379 20/08/2018
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 505 23/10/2019
ActulAPROBAT DEORDIN 379 20/08/2018
ActulCONTINUT DEORDIN 379 20/08/2018
ActulREFERIT DEORDIN 379 20/08/2018





Notă
Aprobat prin Ordinul nr. 379 din 20 august, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 742 din 28 august 2018.
 + 
Capitolul I Dispoziții generale + 
Articolul 1Prezentul regulament de constatare, notificare și sancționare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C., denumit în continuare regulament, este elaborat în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (1) lit. b) din Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare.  + 
Articolul 2Prezentul regulament stabilește procedura conform căreia Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice, denumită în continuare A.N.R.S.C., efectuează activitatea de control, constatare, notificare și de sancționare a abaterilor de la actele normative emise în domeniul său de reglementare, pentru aplicarea în mod unitar a dispozițiilor legale privind regimul contravențiilor.
 + 
Capitolul II Domeniu de aplicare + 
Articolul 3Prevederile regulamentului se aplică: a)operatorilor furnizori/prestatori de servicii comunitare de utilități publice; b)operatorilor economici și instituțiilor publice, care desfășoară în condiții de monopol activități specifice serviciilor de utilități publice, din sfera de reglementare a A.N.R.S.C.; c)autorităților administrației publice locale de la nivelul județelor, municipiilor, orașelor și comunelor; d)asociațiilor de dezvoltare intercomunitară; e)utilizatorilor, conform competențelor stabilite prin lege.
 + 
Articolul 4Aplicarea prevederilor prezentului regulament va fi asigurată de către Direcția generală monitorizare și control – D.G.M.C. – Serviciul control prin reprezentanții împuterniciți de către președintele A.N.R.S.C.
 + 
Capitolul III Definiții + 
Articolul 5În sensul prezentului regulament, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a)agent constatator – persoană împuternicită de către președintele A.N.R.S.C. să desfășoare activități de control, să constate, să notifice și să sancționeze abaterile de la reglementările emise în domeniul de activitate al A.N.R.S.C., precum și să dispună măsuri pentru prevenirea, stoparea/ remedierea efectelor produse de încălcarea prevederilor legale; b)acțiunea de control – ansamblu de activități desfășurate de A.N.R.S.C. în vederea verificării modului în care sunt respectate reglementările în domeniul serviciilor comunitare de utilități publice; c)control planificat – acțiune a unei echipe de control, efectuată pe baza planului anual de control aprobat de către președintele A.N.R.S.C.; d)control neplanificat – acțiune a unei echipe de control dispuse de către președintele A.N.R.S.C. ca urmare a unor sesizări, solicitări de informații și/sau semnale primite de la terți ori ca urmare a sesizării din oficiu; e)echipă de control – echipă formată din două sau mai multe persoane angajate în cadrul A.N.R.S.C., din care cel puțin una are calitatea de agent constatator; f)împuternicire de control – document prin care se atestă calitatea de agent constatator; g)mandat de control – document prin care se autorizează membrii unei echipe de control să efectueze o activitate de control; h)măsură de conformare – măsură corectivă, obligatorie, dispusă printr-un act scris întocmit de echipa de control a A.N.R.S.C., în urma unei acțiuni de control, pentru restabilirea legalității și/sau aplicarea corectă a reglementărilor sau în vederea remedierii unei situații existente neconforme; i)notă de control – document unilateral care se întocmește de către echipa de control, în care sunt consemnate datele, verificările și concluziile acțiunii de control, precum și măsurile și termenele de conformare stabilite; j)plan anual de control – document aprobat de către președintele A.N.R.S.C. prin care sunt planificate activitățile de control aferente unui an calendaristic; k)proces-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor – document care se întocmește de către un agent constatator pentru acele fapte care, potrivit legii, constituie contravenții, a căror constatare și sancționare sunt de competența A.N.R.S.C.; l)măsură de remediere – orice măsură dispusă de agentul constatator în planul de remediere care are ca finalitate îndeplinirea de către contravenient a obligațiilor prevăzute de lege în sarcina sa;m)plan de remediere – anexă la procesul-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii încheiat în condițiile prevăzute la art. 4 din Legea prevenirii nr. 270/2017, prin care agentul constatator stabilește măsuri și un termen de remediere;n)termen de remediere – perioada de timp de maximum 90 de zile calendaristice de la data înmânării sau, după caz, a comunicării procesului-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii încheiat în condițiile art. 4 din Legea prevenirii nr. 270/2017, în care contravenientul are posibilitatea remedierii neregulilor constatate și îndeplinirii obligațiilor legale; durata termenului de remediere se stabilește cu luarea în considerare a circumstanțelor săvârșirii faptei și a duratei de timp necesare pentru îndeplinirea obligațiilor legale; durata termenului de remediere stabilită de organul de control nu poate fi modificată.
 + 
Capitolul IVActe normative de referință + 
Articolul 6Dispozițiile prezentului regulament sunt elaborate în concordanță cu prevederile următoarelor acte normative: a)Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare; b)Legea serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006, republicată, cu modificările ulterioare; c)Legea serviciului de iluminat public nr. 230/2006; d)Legea serviciului de alimentare cu apă și de canalizare nr. 241/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare; e)Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007, cu modificările și completările ulterioare;f)Ordonanța Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare; g)Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control;h)Legea prevenirii nr. 270//2017;i)Hotărârea Guvernului nr. 33/2018 privind stabilirea contravențiilor care intră sub incidența Legii prevenirii nr. 270/2017, precum și a modelului planului de remediere;j)Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27.04.2016 privind protecția datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul – general privind protecția datelor).
 + 
Capitolul VModalități și documente de referință ale activității de control + 
Articolul 7Activitatea de control a A.N.R.S.C. are ca obiectiv prevenirea și limitarea abaterilor de la legislația specifică serviciilor comunitare de utilități publice și se exercită prin două modalități: a)controale planificate; b)controale neplanificate.  + 
Articolul 8Indiferent de modalitatea prin care se exercită acțiunea de control, echipa de control trebuie să fie formată din minimum doi membri, angajați ai A.N.R.S.C., din care cel puțin un membru va avea calitatea de agent constatator – împuternicit în acest sens de către președintele A.N.R.S.C. printr-un document denumit împuternicire de control. + 
Articolul 9Împuternicirea de control este valabilă pentru o perioadă de maximum 2 ani, însoțită de actul de identitate și de legitimația de serviciu ale agentului constatator, iar conținutul acesteia este prevăzut în anexa nr. 1. + 
Articolul 10(1)Acțiunea de control planificat va fi precedată de transmiterea către entitatea controlată, cu cel puțin zece zile calendaristice înainte de data începerii efective a acțiunii, a unei notificări care va cuprinde: – denumirea și adresa A.N.R.S.C.; – denumirea și adresa persoanei juridice/autorității administrației publice locale/asociației de dezvoltare intercomunitară la care urmează a se efectua controlul; – obiectul controlului, precum și perioada controlată; – data începerii controlului și durata acestuia; – documentele, evidențele, datele și informațiile minime pe care persoana juridică controlată trebuie să le pună la dispoziția echipei de control; – semnătura conducătorului Direcției generale monitorizare și control. (2)Modelul notificării este prevăzut în anexa nr. 2. (3)Controalele neplanificate nu se notifică. + 
Articolul 11Acțiunea de control, indiferent de modalitate, trebuie să se desfășoare pe baza unui mandat de control, semnat de președintele A.N.R.S.C., conform formularului prezentat în anexa nr. 3. + 
Articolul 12(1)Toate constatările echipei de control, precum și măsurile și termenele de conformare stabilite pe parcursul unei acțiuni de control, indiferent de modalitate, trebuie să fie cuprinse într-un document, denumit notă de control, prevăzut în anexa nr. 4. (2)Nota de control va fi întocmită numai pe baza documentelor și informațiilor solicitate, verificate și anexate în copie notei de către echipa de control și puse la dispoziție de persoana juridică controlată.(3)Nota de control, întocmită de către echipa de control în minimum trei exemplare, va fi semnată și ștampilată pe fiecare pagină de către toți membrii echipei de control și de către reprezentantul persoanei juridice controlate.(4)După semnarea notei de control aceasta va fi înregistrată la registratura persoanei juridice controlate și, ulterior, menționată în Registrul unic de control. (5)Un exemplar al notei de control va fi înmânat reprezentanților persoanei juridice controlate, iar un exemplar va fi transmis Direcției generale monitorizare și control pentru înregistrare.(6)Exemplarul trei al notei de control, împreună cu anexele aferente, se arhivează prin grija șefului echipei de control.
 + 
Capitolul VIEchipa de control + 
Articolul 13(1)Echipa de control este formată din cel puțin doi membri, unul dintre aceștia având obligatoriu calitatea de agent constatator.(2)Componența echipei de control poate cuprinde, în funcție de tematica controlului, agenți constatatori și experți din cadrul oricărui compartiment de specialitate al A.N.R.S.C.(3)Unul dintre membrii echipei de control, care are și calitatea de agent constatator, va fi nominalizat în mandatul de control ca șef al echipei de control. (4)Șeful echipei de control nominalizat în mandatul de control are următoarele responsabilități principale:a)reprezintă echipa de control în fața conducerii persoanei juridice controlate;b)prezintă și înregistrează mandatul de control la registratura persoanei juridice care urmează să fie controlată;c)răspunde de modul de organizare și desfășurare a activităților și etapelor aferente procedurii de control;d)coordonează și asigură întocmirea notei de control și, dacă este cazul, a procesului verbal de constatare și sancționare a contravențiilor;e)asigură arhivarea notelor de control împreună cu anexele aferente;f)urmărește îndeplinirea măsurilor stabilite prin nota de control la scadența fiecărei măsuri;g)va comunica trimestrial, la D.G.M.C., stadiul îndeplinirii măsurilor stabilite prin notele de control și va propune acțiuni de control neplanificat în cazul constatării de neconformități.(5)Orice faptă săvârșită împotriva membrilor echipei de control se sancționează potrivit dispozițiilor legale aplicabile.
 + 
Articolul 14Pe timpul desfășurării acțiunii de control, membrii echipei de control au, în principal, următoarele drepturi, în raport cu persoanele prevăzute la art. 3: a)să efectueze acțiuni de control, planificate și neplanificate, privind respectarea prevederilor legale a actelor normative din sfera de competență a A.N.R.S.C. pe baza mandatului de control și să aplice sancțiuni eficace, proporționale și cu efect de descurajare, în cazul nerespectării acestora; b)să aibă acces, dacă acest lucru se impune, în condițiile legii, în clădiri, încăperi, la instalații și în orice alt loc, unde au dreptul să verifice instalațiile de utilizare, precum și să execute măsurători și determinări. Atât operatorii, cât și utilizatorii sunt obligați să pună la dispoziția reprezentanților împuterniciți documentele cu privire la serviciul de utilități publice furnizat/prestat;c)membrii echipei de control au dreptul să solicite, iar persoana juridică controlată are obligația să pună la dispoziție orice document cu privire la serviciile de utilități publice furnizate/prestate;d)să solicite/să analizeze și să preia în copie documente sau înregistrări relevante care au legătură cu obiectul acțiunii de control. + 
Articolul 15Membrii echipei de control au următoarele responsabilități și obligații: a)să își decline calitatea, legitimându-se în fața reprezentantului persoanei juridice care urmează să fie controlată, prezentând mandatul de control, legitimațiile de serviciu, împuternicirea/împuternicirile de control și actele de identitate; b)să solicite persoanei juridice controlate Registrul unic de control și să consemneze, înaintea începerii controlului, toate elementele prevăzute; c)în situația neprezentării Registrului unic de control, acțiunea de control se efectuează, iar cauzele neprezentării se consemnează în nota de control; d)să consulte, înainte de începerea acțiunii de control, actele de control încheiate anterior care au legătură cu domeniul de activitate al A.N.R.S.C., pentru a cunoaște constatările făcute, măsurile stabilite și stadiul îndeplinirii lor; e)să efectueze controlul conform procedurii stabilite de prezentul regulament; f)să întocmească nota de control; g)să păstreze secretul informațiilor cu caracter confidențial, deținute ca urmare a exercitării atribuțiilor de serviciu, și să nu le facă publice decât în cazurile expres prevăzute de reglementările legale în vigoare; h)să nu pretindă și să nu primească bunuri sau bani și să nu își creeze avantaje în legătură cu serviciul sau prin exercitarea funcției;i)să efectueze acțiunea de control cu obiectivitate și să încheie proces-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor în cazul în care constată că au fost săvârșite fapte care constituie contravenții în domeniul de reglementare al A.N.R.S.C.; j)agenții constatatori nu pot depăși obiectivele controlului stabilite prin mandatul de control; k)să exercite activ rolul de îndrumare a persoanelor controlate, oferind, conform procedurilor, indicațiile și orientările necesare pentru evitarea pe viitor a încălcării prevederilor legale. Despre îndeplinirea acestei obligații se va face mențiune expresă în nota de control, arătându-se indicațiile și orientările oferite.
 + 
Capitolul VIIProcedura de constatare și sancționare a contravențiilor + 
Articolul 16(1)Constatarea și sancționarea săvârșirii unei contravenții trebuie consemnate într-un proces-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, întocmit și semnat de către șeful echipei de control. (2)Modelul procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor este prevăzut în anexa nr. 5. (3)Procesul-verbal de constatare și sancționare a contravenției se semnează de către șeful echipei de control și de către reprezentantul persoanei juridice contraveniente. (4)Constatarea contravenției și aplicarea sancțiunii se efectuează în urma analizării notei de control, pe baza datelor, informațiilor/înregistrărilor și a documentelor anexate acesteia.(5)În cazul în care contravenientul nu se află de față, refuză sau nu poate să semneze, șeful echipei de control va face mențiune despre aceste împrejurări, care trebuie să fie confirmate de cel puțin un martor. În acest caz, procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor va cuprinde și datele personale din actul de identitate al martorului și semnătura acestuia. (6)Nu poate avea calitatea de martor un alt agent constatator. (7)În lipsa unui martor, șeful echipei de control va preciza motivele și împrejurările care au condus la încheierea procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor în acest mod.(8)În conformitate cu prevederile actelor normative privind regimul juridic al contravențiilor, agenții constatatori pot cere sprijinul organelor de poliție sau de jandarmi.(9)În cazul constatării săvârșirii uneia dintre contravențiile prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 33/2018, agentul constatator, conform procedurilor menționate de Legea prevenirii nr. 270/2017, încheie un proces-verbal de constatare a contravenției prin care se aplică sancțiunea avertismentului și la care anexează un plan de remediere, conform modelului din anexa la procesul-verbal prevăzut în anexa nr. 5. În această situație nu se aplică sancțiuni contravenționale complementare.(10)În termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de remediere, șeful echipei de control are obligația să inițieze reluarea controlului și să completeze partea a II-a a planului de remediere anexat la procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor.(11)În situația în care, cu ocazia reluării controlului, se constată neîndeplinirea de către contravenient a obligațiilor legale conform măsurilor de remediere stabilite, în termenul acordat, agentul constatator încheie un alt procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, prin care se constată săvârșirea de contravenții și se aplică sancțiunea/sancțiunile contravențională/contravenționale, altele decât avertismentul.(12)Dispozițiile referitoare la contravenții se completează cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, și ale Legii prevenirii nr. 270/2017.
 + 
Articolul 17(1)Dacă persoana juridică controlată a săvârșit mai multe fapte care constituie contravenții, sancțiunea se va aplica pentru fiecare faptă. (2)Când contravențiile au fost constatate prin același proces-verbal, amenzile cumulate nu pot depăși dublul maximului amenzii prevăzute de lege pentru contravenția cea mai gravă. (3)Procesul-verbal de constatare și sancționare a contravenției se întocmește în trei exemplare, dintre care exemplarul doi se înmânează persoanei juridice sancționate, exemplarul trei se transmite organelor de specialitate ale direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, municipale, respectiv a municipiului București și unităților subordonate acestora, în a căror rază teritorială își are sediul contravenientul, iar exemplarul original va rămâne la A.N.R.S.C., urmând a fi arhivat conform reglementărilor stabilite pentru imprimatele cu regim special.(4)Sancțiunea contravențională nu absolvă contravenientul de îndeplinirea obligației pentru care a fost sancționat.(5)Evidența carnetelor conținând procesele-verbale de constatare și sancționare a contravențiilor, a proceselor-verbale de constatare și sancționare a contravențiilor și a împuternicirilor de control se ține de către D.G.M.C.
 + 
Capitolul VIIICăi de atac + 
Articolul 18(1)Împotriva procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției se poate face plângere în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânării sau a comunicării acestuia. Plângerea se depune la judecătoria în a cărei circumscripție a fost săvârșită contravenția, însoțită de o copie a procesului-verbal de constatare a contravenției. (2)Plângerea împotriva procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției, precum și exercitarea căilor de atac împotriva hotărârii judecătorești sunt suspensive de executare.
 + 
Articolul 19Plata amenzii contravenționale se va face în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânării sau a comunicării procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției.  + 
Articolul 20A.N.R.S.C., prin D.G.M.C., va comunica în termen legal organelor de specialitate ale direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, municipale, respectiv a municipiului București și unităților subordonate acestora, în a căror rază teritorială își are sediul contravenientul, exemplarul trei al procesului-verbal de constatare și de sancționare a contravenției, încheiat în vederea urmăririi executării acestuia, în cazul aplicării sancțiunii cu amendă.
 + 
Capitolul IX Răspunderi și sancțiuni + 
Articolul 21Încălcarea prevederilor prezentului regulament atrage răspunderea materială, disciplinară, contravențională, civilă sau penală, după caz, în condițiile legii.  + 
Articolul 22(1)Plata amenzilor contravenționale se face în contul prevăzut în procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor. (2)Sumele provenite din amenzi constituie venit la bugetul de stat, potrivit legii.
 + 
Articolul 23Aplicarea sancțiunii contravenționale și executarea acesteia se prescriu în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare privind regimul juridic al contravențiilor.  + 
Articolul 24Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa nr. 1la regulamentFațăAntetul Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice
ÎMPUTERNICIRE DE CONTROL
Nr. ………………………..………………………………..(nume, prenume)Data eliberării ………………………………….Împuternicirea este valabilă pentru o perioadă de 24 de luni de la data eliberării.PREȘEDINTE…………………………………………………………………………………………VersoDomnul/Doamna …………………….. are calitatea de agent constatator și, în conformitate cu atribuțiile și competențele Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (A.N.R.S.C.) dispuse prin Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, este împuternicit(ă):1.să efectueze controale, planificate și neplanificate, la operatorii/furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilități publice aflate în sfera de competență a A.N.R.S.C., precum și la autoritățile administrației publice locale la nivelul județelor, municipiilor, orașelor, comunelor și cele ale asociațiilor de dezvoltare intercomunitară, conform atribuțiilor și obligațiilor acestora de respectare a reglementărilor în domeniul serviciilor comunitare de utilități publice;2.să stabilească măsuri de conformare pentru operatorii/furnizorii/prestatorii de servicii comunitare de utilități publice și pentru autoritățile administrației publice locale ale județelor, municipiilor, orașelor, comunelor și asociațiile de dezvoltare intercomunitară supuse controlului;3.să constate și să sancționeze abaterile de la reglementările privind serviciile comunitare de utilități publice aflate în sfera de competență a A.N.R.S.C.…………………………………………………………………………………………
 + 
Anexa nr. 2la regulamentAntetul Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități PubliceNr. /……………………………….………………………………………….. (denumirea organizației controlate)În atenția domnului/doamnei …………………….. (conducătorul organizației controlate)
NOTIFICARE
privind începerea controlului planificat
Vă facem cunoscut că Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C., în conformitate cu Regulamentul de constatare, notificare și sancționare a abaterilor de la reglementările emise în domeniul de activitate al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C., aprobat prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice nr. 379/2018, și potrivit Planului de control pe anul ………., va efectua un control planificat la organizația dumneavoastră, în perioada ……………………. .În vederea efectuării activității de control în bune condiții aveți obligația de a pune la dispoziția echipei de control a A.N.R.S.C. următoarele documente:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Pe timpul activității de control, membrii echipei de control pot solicita și alte documente sau date referitoare la modul de desfășurare a serviciilor comunitare de utilități publice.
Direcția generală monitorizare și control
Director general,
……………………………..
 + 
Anexa nr. 3la regulamentAntetul Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități PubliceAprobatPreședinte
MANDAT DE CONTROL
În perioada …………………………….., o echipă a Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C., formată din:1.………………………………, șeful echipei de control, care se legitimează cu ……. seria ….. nr. …………..;2.………………………………………….., care se legitimează cu ………. seria ……….. nr. ………………..;3.………………………………………….., care se legitimează cu ………. seria ……….. nr. ………………..;4.………………………………………….., care se legitimează cu ………. seria ………. nr. ……………….;5.………………………………………….., care se legitimează cu ………. seria ……… nr. ………………..,va efectua un control planificat/neplanificat la …………………….., cu sediul în localitatea ……………., str. …………… nr. ……….., județul/sectorul ……….. .Acțiunea de control are drept obiectiv …………………………………………….. .Direcția generală monitorizare și controlDirector general,……………………………Data …………………….
 + 
Anexa nr. 4la regulament
NOTĂ DE CONTROL*)
încheiată în ziua de ….. luna ….. anul ….., în localitatea ……………… județul (sectorul) …………
1.Temeiul legal al acțiunii de control2.Date privind controlul efectuat(Se completează cu informații privind componența echipei de control care efectuează controlul, precizându-se pentru fiecare numele și prenumele, funcția și direcția din care face parte, numărul/data mandatului de control, precum și numărul împuternicirilor de control ale agenților constatatori, numărul și data emiterii ordinelor de deplasare.De asemenea, se vor preciza:– locul desfășurării acțiunii de control și denumirea persoanei juridice supuse controlului;– numărul notificării privind începerea și perioada efectuării controlului, în cazul controalelor planificate;– obiectul și/sau perioada la care se raportează controlul.)3.Date privind persoana juridică supusă controlului[Se completează cu datele de identificare a persoanei juridice controlate (sediul, codul de identificare fiscală/codul unic de înregistrare la registrul comerțului), cu datele de identificare a conducătorului organizației controlate/reprezentantului legal al acesteia și numele persoanelor din partea altor autorități care au participat în derularea controlului efectuat de către Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C.]4.Rezultatele controlului(Constatările care se înscriu în această secțiune trebuie să fie precise, fără ștersături sau corecturi și trebuie să se bazeze pe date și documente expuse clar, eliminându-se orice elemente și descrieri personale, inutile și neconcludente.)La nota de control se pot anexa orice acte, documente și note explicative, necesare susținerii constatărilor.În cazul constatării de nereguli sau al încălcării/eludării prevederilor legale se vor preciza actele normative încălcate, cu identificarea lor la nivel de articol, alineat și/sau literă.5.Concluzii și măsuri(În această secțiune se vor sintetiza informațiile cuprinse la punctele 3 și 4, în raport cu măsurile care se impun pentru remedierea și/sau sancționarea neregulilor/deficiențelor constatate pe parcursul controlului.)Nota de control va purta la final următoarele mențiuni:NOTĂ:Persoana juridică supusă controlului va raporta în scris la A.N.R.S.C., la termenul scadent al fiecărei măsuri de conformare stabilit în prezenta notă de control, stadiul îndeplinirii măsurilor.Prezenta notă de control conține un număr de ……………….. pagini și s-a întocmit în 3 (trei) exemplare, din care un exemplar pentru ………………………………………….. (persoana juridică supusă controlului).La terminarea acțiunii de control, echipa A.N.R.S.C. a restituit toate documentele originale puse la dispoziție de persoana juridică controlată.Nota de control a fost comunicată și înregistrată la registratura persoanei juridice controlate cu nr. ……………………………și, acolo unde este cazul, a fost înregistrată în Registrul unic de control seria …… nr. ………., la poziția ……………………. .
Echipa de control a A.N.R.S.C.
……………………………………………………………………..
……………………………………………………………………..
……………………………………………………………………..
(semnăturile și ștampila)
Persoana juridică/fizică controlată
……………………………………………………………………..
……………………………………………………………………..
……………………………………………………………………..
(semnăturile/semnătura și ștampila)
*) Instrucțiunile privind completarea notei de control sunt prevăzute în paranteză.
 + 
Anexa nr. 5la regulament
PROCES-VERBAL
seria ….. nr. ………. de constatare și sancționare a contravențiilor
Încheiat în ziua …… luna …………. anul ………. ora ……….., în localitatea …………………………, județul/sectorul …………………..Subsemnatul, ………………………….., agent constatator, împuternicit de Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice – A.N.R.S.C., cu sediul în București, str. …………………………. nr. ……, sectorul ……., posesorul Împuternicirii de control nr. ……, constat că persoana juridică/autoritatea administrației publice locale …………………….., cu sediul în localitatea …………………………., str. ………………………. nr. ….., județul/sectorul ……………………., având cod de înregistrare fiscală/CUI ……………, reprezentată prin ………………………., identificat(ă) cu actul de identitate CI/BI ……. seria …. nr. ……….., CNP ………………, eliberat de ……………… la data de …………., a săvârșit următoarele:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Cele menționate constituie contravenție/contravenții, prevăzută/prevăzute de art. …… alin. ….. lit. ….. din ……….. și sancționată/sancționate de art. ….. alin. … lit. … din ……………………… .Stabilesc avertisment/amendă ………………. (în cifre) ……………………… (în litere), care va fi achitată în contul bugetului de stat nr. …………………………, deschis la Trezoreria …………………., iar copia chitanței și cea a procesului-verbal vor fi depuse la sediul A.N.R.S.C. în termen de 15 zile calendaristice de la data înștiințării/comunicării prezentului proces-verbal.Prin semnarea prezentului proces-verbal contravenientul recunoaște că a primit o copie a acestuia.Neplata amenzii în termen de 15 zile de la data înmânării/comunicării procesului-verbal atrage executarea silită conform prevederilor legislației în vigoare.În cazul în care contravenientul nu este de față/refuză/nu poate lua cunoștință despre conținutul procesului-verbal, agentul constatator va face mențiune despre aceste împrejurări, care vor fi confirmate și semnate de un martor, identificat cu datele din buletinul/cartea de identitate.Alte mențiuni ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Obiecții ale contravenientului privind cele consemnate în procesul-verbal ………………………………………………………………………………………………………………………………………Căi de atac din partea contravenientului: plângere în termen de 15 zile calendaristice de la data înmânării/comunicării prezentului proces-verbal, depusă la judecătorie.Prezentul proces-verbal a fost încheiat în 3 exemplare, semnate pe fiecare pagină, un exemplar fiindu-i înmânat/comunicat contravenientului.
Agent constatator
Numele și prenumele …………………
Semnătura ……………….. Ștampila
Contravenient
(reprezentant al contravenientului)
Numele și prenumele ……………………
Semnătura ……………….. Ștampila
Martor
Numele și prenumele ……………………………..
B.I./C.I. seria ….. nr. ………., CNP ……………………
Semnătura ……………………….  + 
ANEXĂ
la Procesul-verbal de constatare și sancționare a contravențiilorîncheiat astăzi, ziua ………. luna ……….. anul …………… + 
PARTEA Iziua ………… luna ………… anul …………
Plan de remediere

Nr. crt. Fapta săvârșită Măsuri de remediere Termen de remediere
1.
2.

Alte mențiuni…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Agent constatator,
……………………………………………………………
(numele, prenumele, semnătura)
Contravenient,
……………………………………………………………
(numele, prenumele, semnătura)
Martor,
……………………………………………………………
(numele, prenumele, semnătura)
 + 
PARTEA IIziua …………… luna ……………. anul ………….
Modul de îndeplinire a măsurilor de remediere

Nr. crt. Fapta săvârșită Măsuri de remediere Mod de îndeplinire
1.
2.

Alte mențiuni…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Agent constatator,
……………………………………………………………
(numele, prenumele, semnătura)
Contravenient,
……………………………………………………………
(numele, prenumele, semnătura)
Martor,
……………………………………………………………
(numele, prenumele, semnătura)
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x