REGULAMENT din 2 septembrie 2004 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 299 16/04/2014
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 517 24/07/2013
ActulARE LEGATURA CUHG 645 27/05/2009 ART. 2
ActulARE LEGATURA CUHG 645 27/05/2009 ART. 3
ActulARE LEGATURA CUHG 645 27/05/2009 ART. 4
ActulARE LEGATURA CUHG 645 27/05/2009 ART. 5
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 02/09/2004
ART. 2REFERIRE LALEGE 84 18/10/1994
ART. 2REFERIRE LACONVENTIE 29/05/1993
ART. 8ARE LEGATURA CUHG 1413 18/11/2009 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUHG 1075 15/09/2005 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 1413 18/11/2009 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUHG 1705 21/12/2005 ART. 1
ART. 9REFERIRE LALEGE 273 21/06/2004
ART. 9REFERIRE LALEGE (R) 18 27/09/1990
ART. 9REFERIRE LACONVENTIE (R) 20/11/1989
ART. 11ARE LEGATURA CUHG 1413 18/11/2009 ART. 1
ART. 11ARE LEGATURA CUHG 645 27/05/2009 ART. 1
ART. 11REFERIRE LALEGE (R) 273 21/06/2004
ART. 11REFERIRE LACOD PR. PENALA (R) 01/01/1968 ART. 214
CAP. 5ARE LEGATURA CUHG 1075 15/09/2005 ART. 1
CAP. 6ARE LEGATURA CUHG 1413 18/11/2009 ART. 1
CAP. 6ARE LEGATURA CUHG 1705 21/12/2005 ART. 1
CAP. 7ARE LEGATURA CUHG 1413 18/11/2009 ART. 1
CAP. 7ARE LEGATURA CUHG 645 27/05/2009 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 299 16/04/2014

de organizare şi funcţionare ale Oficiului Român pentru Adopţii(actualizat până la data de 2 august 2013*)



––––*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 2 august 2013 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: HOTĂRÂREA nr. 1.075 din 15 septembrie 2005; HOTĂRÂREA nr. 645 din 27 mai 2009; HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009; HOTĂRÂREA nr. 517 din 24 iulie 2013.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) Oficiul Român pentru Adopţii, denumit în continuare Oficiul, este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului.(2) Sediul Oficiului este în municipiul Bucureşti.
 + 
Articolul 2(1) Oficiul coordonează şi supraveghează activităţile de adopţie şi realizează cooperarea internaţională în domeniul adopţiei.(2) Oficiul este autoritatea centrală română însărcinată să ducă la îndeplinire obligaţiile prevăzute în Convenţia asupra protecţiei copiilor şi cooperării în materia adopţiei internaţionale, încheiată la Haga la 29 mai 1993, ratificată prin Legea nr. 84/1994, denumită în continuare Convenţia de la Haga.(3) Oficiul are rolul de a duce la îndeplinire obligaţiile asumate de statul român în materia adopţiei prin convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte, de a pune în aplicare şi de a urmări şi asigura aplicarea unitară a legislaţiei în domeniul adopţiei.
 + 
Capitolul IISecretarul de stat + 
Articolul 3(1) Secretarul de stat conduce întreaga activitate a Oficiului, pe care îl reprezintă în raporturile cu Guvernul, cu Secretariatul General al Guvernului, cu ministerele, cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale sau locale, cu alte instituţii publice şi cu persoane fizice ori juridice, române sau străine.(2) Secretarul de stat este ordonator secundar de credite.(3) În exercitarea atribuţiilor sale secretarul de stat emite ordine şi instrucţiuni.(4) Secretarul de stat răspunde în faţa Guvernului pentru întreaga activitate a Oficiului.
 + 
Articolul 4(1) Secretarul de stat al Oficiului îndeplineşte următoarele atribuţii principale:a) reprezintă Oficiul în raporturile cu persoanele juridice române şi străine în domeniul adopţiei;b) fundamentează şi elaborează propuneri pentru bugetul propriu şi răspunde, potrivit legii, de execuţia acestuia, fiind ordonator secundar de credite;c) colaborează cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregătirii profesionale a personalului din cadrul Oficiului;d) ia măsuri pentru editarea, dacă este cazul, a unor publicaţii de specialitate şi de informare;e) asigură cooperarea între autorităţile administraţiei publice locale şi autorităţile administraţiei publice centrale cu atribuţii în domeniul adopţiei;f) analizează fişele posturilor de conducere, stabilind atribuţiile, sarcinile şi limitele de competenţă ale acestora;g) se preocupă pentru asigurarea unui cadru unitar al managementului activităţilor prin adopţie, prin integrarea acestor activităţi în sistemul de servicii şi instituţii organizat de autorităţile administraţiei publice locale.(2) Secretarul de stat îndeplineşte şi alte atribuţii specifice domeniului de activitate al Oficiului, stabilite prin acte normative sau prin decizii ale primului-ministru.
 + 
Capitolul IIISecretarul general + 
Articolul 5(1) Secretarul general este înalt funcţionar public, subordonat secretarului de stat, numit prin concurs sau examen, pe criterii de profesionalism.(2) Secretarul general asigură stabilitatea funcţionării Oficiului, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale dintre structurile Oficiului, având în subordine şefii compartimentelor din structura instituţiei.(3) Secretarul general este, de regulă, coordonatorul colectivului de lucru care are drept obiectiv principal iniţierea actelor normative.
 + 
Articolul 6Secretarul general are următoarele atribuţii principale:a) prezintă propuneri de măsuri necesare pentru aplicarea şi respectarea actelor normative în domeniul adopţiei;b) elaborează, împreună cu compartimentele de specialitate, proiecte de avize la actele normative iniţiate de ministere şi de alte organe ale administraţiei publice centrale;c) analizează lucrările elaborate în cadrul direcţiilor de specialitate şi, dacă este cazul, le prezintă spre aprobare secretarului de stat;d) propune secretarului de stat măsuri pentru a asigura buna organizare şi funcţionare a serviciilor/compartimentelor de specialitate;e) urmăreşte realizarea corectă şi la termenele stabilite a tuturor activităţilor şi sarcinilor stabilite de secretarul de stat;f) realizează legăturile funcţionale cu omologii săi din ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale;g) propune şi coordonează diferite programe de specializare în vederea creşterii gradului de profesionalism al personalului Oficiului;h) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de lege sau primite de la secretarul de stat.
 + 
Capitolul IVConducătorii structurilor/compartimentelor + 
Articolul 7Şefii structurilor din cadrul Oficiului au următoarele atribuţii:a) organizează sau, după caz, coordonează şi controlează realizarea corectă şi în termen a activităţilor şi sarcinilor stabilite de secretarul de stat sau de secretarul general, de către personalul din subordine;b) răspund de încărcarea echilibrată cu sarcini a salariaţilor, elaborează proiectele fişelor posturilor pentru fiecare salariat şi evaluează activitatea profesională a personalului din subordine;c) asigură ca activitatea structurilor pe care le coordonează să se desfăşoare organizat, pe baza unui program de activitate;d) urmăresc cunoaşterea legislaţiei aplicabile domeniului administraţiilor de către personalul din subordine şi acţionează pentru respectarea acesteia;e) participă la elaborarea sau, după caz, realizează lucrări de complexitate sau importanţă deosebită, corespunzătoare funcţiei în care sunt încadraţi;f) repartizează spre rezolvare corespondenţa şi celelalte lucrări care intră în atribuţiile compartimentului pe care îl conduc şi dau îndrumările în vederea rezolvării acestora în termenul stabilit de către conducerea Oficiului;g) semnează, potrivit competenţelor stabilite pe linie ierarhică, lucrările şi corespondenţa realizate în cadrul structurii respective;h) urmăresc elaborarea în termen a studiilor, sintezelor, rapoartelor, metodologiilor, proiectelor de acte normative şi a tuturor celorlalte lucrări repartizate de secretarul de stat sau de secretarul general;i) stabilesc, în limita competenţelor acordate, relaţii de colaborare cu serviciile publice specializate pentru protecţia copilului sau cu organismele private autorizate să desfăşoare activităţi în domeniul adopţiei;j) programează concediile de odihnă pentru salariaţii din subordine şi urmăresc efectuarea acestora;k) asigură, în conformitate cu legislaţia în vigoare, respectarea normelor de disciplină de către salariaţii din subordine şi fac propuneri secretarului de stat pentru salariaţii care au săvârşit abateri disciplinare;l) răspund în faţa secretarului de stat sau a secretarului general pentru activitatea desfăşurată.
 + 
Capitolul VServiciul economic, resurse umane şi administrativ––––Titlul Cap. V din anexa 2 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.075 din 15 septembrie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 21 septembrie 2005. + 
Articolul 8(1) Serviciul economic, resurse umane şi administrativ are în componenţa sa Compartimentul financiar-contabilitate şi Compartimentul resurse umane şi administrativ şi are următoarele atribuţii principale:––––Partea introductivă a alin. (1) al art. 8 din anexa 2 a fost modificată de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.075 din 15 septembrie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 21 septembrie 2005.a) gestionează fondurile din bugetul Oficiului şi bunurile acestuia, potrivit legii;b) îndeplineşte toate atribuţiile privind sistemul de salarizare, indemnizaţii şi alte drepturi băneşti ale angajaţilor Oficiului;c) realizează şi coordonează, sub îndrumarea secretarului general al Oficiului, politicile generale de management al resurselor umane, în cadrul acestuia; d) administrează bunurile proprietate publică şi privată aflate în patrimoniul Oficiului potrivit prevederilor legale.(2) Compartimentul financiar-contabilitate are următoarele atribuţii principale:a) stabileşte necesarul de cheltuieli materiale pentru întocmirea proiectului de buget anual şi a rectificărilor acestuia, pentru activitatea Oficiului;b) primeşte, analizează şi întocmeşte necesarul fizic şi valoric al lucrărilor de investiţii şi dotări ce se înscriu în bugetul Oficiului;c) urmăreşte angajarea patrimonială a Oficiului, în baza aprobării conducerii acestuia, cu avizul Biroului juridic, întocmeşte şi verifică balanţa de venituri şi cheltuieli a Oficiului, darea de seamă contabilă şi raportul explicativ;––––Litera c) a alin. (2) al art. 8 din anexa 2 a fost modificată de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.075 din 15 septembrie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 21 septembrie 2005.d) asigură schimbul permanent de date şi informaţii cu structurile de resort din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;e) întocmeşte notele contabile pentru operaţiunile specifice şi fişele de conturi, analizează şi urmăreşte soldurile conturilor şi întocmirea specificaţiilor de cont pentru conturile specifice şi propune conducerii Oficiului declanşarea inventarierii anuale a patrimoniului acestuia, compară rezultatele inventarierii faptice cu cele scriptice din contabilitate şi valorifică inventarierea şi înregistrează în contabilitate rezultatele inventarierii, conform procesului-verbal întocmit de comisia de inventariere a patrimoniului, stabilită prin ordin al secretarului de stat;f) recuperează eventualele pagube constatate conform procesului-verbal întocmit de comisia de inventariere a patrimoniului, analizează şi avizează propunerile privind scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe şi clasarea sau declasarea celorlalte dotări şi materiale, conform propunerilor făcute de cei în drept;g) întocmeşte lunar, trimestrial şi anual execuţia bugetară şi asigură raportarea acesteia şi realizează defalcarea pe trimestre a cheltuielilor bugetare, iniţiază şi urmăreşte derularea procedurilor de achiziţii şi întocmeşte contracte şi verifică bonitatea;h) urmăreşte încadrarea în plăţile programate şi ţine evidenţa creditelor externe în baza documentelor de fundamentare transmise de personalul angajat pentru derularea acestor credite, asigură gestionarea fondurilor speciale;i) acordă viza de control financiar preventiv în conformitate cu ordinul emis de secretarul de stat, întocmeşte şi ţine evidenţa ordonanţărilor angajamentelor de plată ale Oficiului şi întocmeşte bugetul de venituri şi cheltuieli al Oficiului;j) deschide lunar creditele bugetare şi fondurile speciale, conform normelor legale, cu încadrarea în bugetul aprobat, şi asigură schimbul permanent de date şi informaţii cu structurile de resort din cadrul Ministerului Finanţelor Publice;k) întocmeşte statele de plată pentru personalul Oficiului, preluând de la Compartimentul resurse umane şi administrativ toate documentele necesare, asigură plata efectivă a drepturilor de personal pentru Oficiu şi efectuează, dacă este cazul, reţinerile din salariu, cu avizul juridic, dacă este cazul, şi ţine evidenţa veniturilor lunare ale personalului;l) asigură efectuarea vărsămintelor la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, la terţi şi alte obligaţii;m) întocmeşte titluri executorii, în condiţiile legii, cu avizul Biroului juridic, şi urmăreşte recuperarea prejudiciilor aduse Oficiului, asigură ridicarea şi depunerea de numerar;––––Litera m) a alin. (2) al art. 8 din anexa 2 a fost modificată de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.075 din 15 septembrie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 21 septembrie 2005.n) asigură ridicarea şi depunerea documentelor de decontare bancară, întocmeşte fişele individuale de salarii şi fişele fiscale, întocmeşte raportări statistice specifice şi monitorizarea drepturilor salariale;o) acordă viza de control financiar preventiv în conformitate cu ordinul emis de conducerea Oficiului şi obţine viza de control financiar delegat de la Ministerul Finanţelor Publice, conform prevederilor legale.p) păstrează şi arhivează documentele create sau deţinute de serviciu în conformitate cu prevederile legale.––––Litera p) a alin. (2) al art. 8 din anexa 2 a fost introdusă de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009.(3) Compartimentul financiar-contabilitate îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite de conducerea Oficiului.––––Alin. (4) al art. 8 din anexa 2 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.075 din 15 septembrie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 21 septembrie 2005.(5) Compartimentul resurse umane şi administrativ are următoarele atribuţii principale:A. în domeniul resurselor umane:a) gestiunea curentă a resurselor umane şi a funcţiilor publice, managementul resurselor umane în condiţii de eficienţă, formarea şi perfecţionarea personalului, întocmirea documentelor pentru încadrarea personalului;b) întocmirea documentelor date în competenţa sa şi difuzarea acestora la compartimentele interesate, stabilirea drepturilor de spor de vechime pentru toţi salariaţii Oficiului;c) întocmirea contractelor individuale de muncă, păstrarea şi completarea la zi a carnetelor de muncă, precum şi a dosarelor personale ale fiecărui salariat;d) derularea procedurilor în vederea transferării personalului, întocmirea ordinelor de încetare a raporturilor de serviciu sau a raporturilor de muncă şi difuzarea acestora la compartimentele interesate, întocmirea şi păstrarea la zi a statului de funcţii şi de personal al Oficiului;e) transmiterea documentaţiei pentru evaluarea performanţelor profesionale individuale, înregistrarea în evidenţe şi înaintarea spre plată Compartimentului financiar-contabilitate a drepturilor băneşti, în cazul concediilor medicale, stabilirea drepturilor de concediu de odihnă, precum şi a altor concedii prevăzute de legislaţia în vigoare şi evidenţa efectuării acestora;B. în domeniul administrativ:a) asigură evidenţa declaraţiilor pe baza cărora se acordă deducerile personale suplimentare, întocmirea dosarelor de pensionare pentru limită de vârstă, pentru invaliditate sau de urmaş, întocmirea fişei colective de prezenţă, păstrarea evidenţei orelor prestate peste programul de lucru;b) întocmirea şi eliberarea legitimaţiilor de serviciu, de acces, precum şi păstrarea evidenţei acestora, eliberarea de documente privind statutul de salariat, solicitate de salariaţii Oficiului, întocmirea şi ţinerea evidenţei fişelor fiscale pentru toţi salariaţii Oficiului.(6) Compartimentul resurse umane şi administrativ îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de conducerea Oficiului.(7) Compartimentul resurse umane şi administrativ, în domeniul administrativ, are următoarele atribuţii:a) urmăreşte contractele cu furnizorii, realizarea obiectivelor acestora, cu respectarea prevederilor legale privind achiziţiile de bunuri;b) derulează planul de aprovizionare al Oficiului privind obiectivele de investiţii şi aprovizionare curentă cu bunuri şi contractele de servicii, asigură gestionarea materialelor consumabile procurate;c) întocmeşte fişele de magazie şi cele de inventar, face propuneri de casare şi declasare a dotărilor şi materialelor, conform prevederilor legale;d) organizează şi supraveghează modul de întrebuinţare a bunurilor mobile şi imobile aflate în patrimoniul Oficiului, a gestiunii materialelor şi întocmeşte documentaţia necesară, urmăreşte şi vizează justificarea cheltuielilor efectuate pentru activitatea de transport a Oficiului (folosirea autoturismelor din dotarea Oficiului);e) confirmă pentru plată facturile primite pentru serviciile prestate Oficiului de către furnizorii direcţi, întocmeşte şi fundamentează anual propunerile pentru reparaţii capitale şi curente în cadrul Oficiului;f) organizează şi supraveghează efectuarea şi întreţinerea curăţeniei în sediul Oficiului şi pe căile de acces, amenajează spaţii din incinta Oficiului pentru acţiuni de protocol, asigură protecţia muncii conform prevederilor legale în vigoare, pentru aparatul de lucru al Oficiului, îndeplinind toate formalităţile necesare, întocmeşte necesarul de rechizite şi materiale pentru compartimentele Oficiului;g) întocmeşte notele de intrare-recepţie pentru achiziţiile Oficiului şi asigură semnarea acestora de cei în drept, operează bonurile de materiale, centralizează consumurile pe fiecare sortiment şi le predă la Compartimentul financiar-contabilitate împreună cu procesele-verbale de predare-primire;h) înregistrează mijloacele fixe şi obiectele de inventar în registrul de inventar şi completează fişele de inventar pe locuri de folosinţă şi persoane.(8) Serviciul prevăzut la alin. (1) execută orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhică.––––Alin. (8) al art. 8 din anexa 2 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009.
 + 
Capitolul V^1Biroul juridic––––Cap. V^1 din anexa 2 a fost introdus de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.075 din 15 septembrie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 21 septembrie 2005. + 
Articolul 8^1(1) Biroul juridic are următoarele atribuţii principale:a) efectuează studii, analize şi documentaţii privind oportunitatea iniţierii sau modificării unor acte normative, în raport cu fenomenele ce apar în aplicarea reglementărilor legale în vigoare;b) participă la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul adopţiei;c) face propuneri pentru soluţionarea unor probleme rezultate din aplicarea legislaţiei în domeniul adopţiei;d) avizează, din punct de vedere al tehnicii legislative şi al corelării cu prevederile altor reglementări, toate proiectele de acte normative iniţiate de ministere şi organe centrale care au ca obiect reglementarea unor aspecte legate de domeniul de activitate al Oficiului;e) avizează legalitatea contractelor civile şi comerciale prin care este angajată răspunderea patrimonială a Oficiului;f) asigură reprezentarea Oficiului în faţa instanţelor judecătoreşti;g) participă la organizarea şi urmărirea acţiunilor de informare privind legislaţia în domeniul adopţiei, prin instruiri, simpozioane, promovare în mass-media;h) oferă informaţii de natură juridică în domeniul adopţiei persoanelor fizice şi juridice interesate şi rezolvă orice alte lucrări cu caracter juridic în domeniul de activitate al Oficiului;i) păstrează şi arhivează documentele create sau deţinute de birou în conformitate cu prevederile legale.––––Litera i) a art. 8^1 din anexa 2 a fost introdusă de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009.(2) Biroul prevăzut la alin. (1) execută orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhică.––––Alin. (2) al art. 8^1 din anexa 2 a fost introdus de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009.––––Art. 8^1 din anexa 2 a fost introdus de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.075 din 15 septembrie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 853 din 21 septembrie 2005.
 + 
Capitolul VIServiciul strategii, programe şi evidenţă adopţii––––Titlul Cap. VI din anexa 2 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009. + 
Articolul 9(1) Serviciul strategii, programe şi evidenţă adopţii funcţionează în subordinea directă a secretarului general şi are următoarele atribuţii principale:a) identifică surse de finanţare interne şi externe pentru studii, programe, proiecte, prognoze legate de sistemul naţional de adopţii şi coordonează implementarea acestora;b) elaborează şi propune spre aprobare strategia naţională în domeniul adopţiei;c) monitorizează implementarea strategiei naţionale în domeniul adopţiei;d) elaborează şi monitorizează implementarea strategiei de comunicare şi imagine a Oficiului;e) sprijină realizarea de programe interne şi internaţionale în domeniul adopţiei;f) elaborează ghiduri şi metodologii în domeniul promovării adopţiei naţionale;g) monitorizează respectarea principiilor şi normelor stabilite prin Convenţia de la Haga;h) elaborează studii, rapoarte, cercetări şi materiale informative privind adopţia;i) analizează rapoartele organismelor internaţionale şi ale organizaţiilor neguvernamentale, precum şi rapoartele altor instituţii referitoare la adopţie;j) asigură îndrumarea metodologică a activităţilor serviciilor destinate adopţiei;k) menţine legătura permanentă cu direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi cu autorităţile locale, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale şi cu alţi reprezentanţi ai societăţii civile;l) promovează şi sprijină formarea iniţială şi continuă a specialiştilor care acţionează în domeniul protecţiei copilului şi adopţiei;m) asigură verificarea respectării termenelor, procedurilor şi documentelor prevăzute de legislaţia în vigoare privind adopţia care sunt transmise Oficiului şi sesizează Corpul de control dacă constată încălcări ale prevederilor legale;n) asigură constituirea evidenţei cererilor persoanelor sau familiilor care doresc să adopte;o) întocmeşte şi actualizează Registrul naţional pentru adopţii;p) verifică dacă adoptatul va beneficia în ţara străină de garanţiile şi normele echivalente celor existente în cazul unei adopţii naţionale;q) comunică direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului lista centralizată la nivel naţional a persoanelor sau familiilor adoptatoare atestate şi înscrise în Registrul naţional pentru adopţii;r) urmăreşte evoluţia copilului şi a relaţiilor dintre acesta şi părintele sau părinţii săi adoptivi prin intermediul autorităţii centrale competente sau al organizaţiei acreditate ori autorizate din statul de domiciliu al părinţilor adoptivi;s) întocmeşte certificatul care atestă că adopţia este conformă cu normele impuse de Convenţia de la Haga;ş) centralizează rapoartele de urmărire postadopţie a copiilor adoptaţi, iar în cazul copiilor adoptaţi internaţional, expediază persoanei juridice care a solicitat deschiderea procedurii de adopţie rapoartele de urmărire postadopţie;t) sprijină adoptatul în obţinerea informaţiilor vizând identitatea părinţilor fireşti, în condiţiile legii;ţ) păstrează şi arhivează documentele create sau deţinute de serviciu în conformitate cu prevederile legale.(2) Serviciul prevăzut la alin. (1) execută orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhică.––––Art. 9 din anexa 2 a fost modificat de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009.
 + 
Capitolul VI^1Abrogat.––––Cap. VI^1 din anexa 2 a fost abrogat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009. + 
Articolul 9^1Abrogat.––––Art. 9^1 din anexa 2 a fost abrogat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009.
 + 
Capitolul VIIAuditor + 
Articolul 10Auditorul funcţionează în directa subordine a secretarului de stat al Oficiului şi exercită auditul intern asupra tuturor activităţilor desfăşurate sau coordonate direct de Oficiu, inclusiv asupra utilizării de către terţi, indiferent de natura juridică a acestora, a fondurilor publice gestionate de aceştia din urmă, în baza unei finanţări realizate de către Oficiu.
 + 
Articolul 11(1) Principalele atribuţii ale auditorului sunt:a) elaborează proiectul planului anual de audit intern;b) efectuează activităţi de audit intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Oficiului sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienţă şi eficacitate;c) elaborează raportul anual al activităţii de audit intern;d) raportează secretarului de stat identificarea unor nereguli sau eventuale prejudicii;e) auditează, cel puţin o dată la 3 ani, fără a se limita la acestea, următoarele: angajamente bugetare şi legale din care derivă direct sau indirect obligaţii de plată, inclusiv din fondurile comunitare, plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare, vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale, constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora, alocarea creditelor bugetare, sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia, sistemul de luare a deciziilor, sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme, sistemele informatice.(2) Auditorul îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de secretarul de stat al Oficiului.
 + 
Capitolul VII^1Compartimentul de comunicare, relaţii publice şi internaţionale––––Titlul Cap. VII^1 din anexa 2 a fost modificat de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009.––––Cap. VII^1 din anexa 2 a fost introdus de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 645 din 27 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 3 iunie 2009. + 
Articolul 11^1(1) Compartimentul de comunicare, relaţii publice şi internaţionale funcţionează în subordinea directă a secretarului de stat.(2) Compartimentul de comunicare, relaţii publice şi internaţionale are următoarele atribuţii principale:a) furnizează oricărei persoane sau mijloacelor de informare în masă informaţiile de interes public prevăzute de lege;b) întocmeşte şi supune aprobării conducerii Oficiului lista cu informaţiile de interes public furnizate din oficiu şi la cerere;c) întocmeşte şi asigură publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a raportului periodic de activitate al Oficiului;d) păstrează documentele create sau deţinute de Oficiu în condiţii corespunzătoare;e) asigură relaţia cu mass-media, prin comunicate, anunţuri şi organizarea de conferinţe de presă;f) mediază contactul dintre conducerea instituţiei şi jurnaliştii care solicită interviuri şi declaraţii;g) coordonează activitatea de actualizare a site-ului instituţiei, cu sprijinul celorlalte structuri ale instituţiei;h) elaborează răspunsuri la petiţiile adresate Oficiului în care se solicită informaţii cu caracter general din domeniul adopţiei şi asigură expedierea în timp util a răspunsurilor către petenţi;i) fundamentează şi propune iniţierea de relaţii de colaborare cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale;j) menţine relaţii de colaborare cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale cu atribuţii în domeniul adopţiei;k) realizează traducerea neoficială a diverselor documente în şi din limbile engleză şi franceză pentru structurile organizatorice ale Oficiului;l) colaborează cu celelalte structuri din cadrul instituţiei în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice activităţilor de relaţii cu publicul;m) supune aprobării secretarului de stat activităţile ce urmează a fi derulate în vederea îndeplinirii atribuţiilor compartimentului;n) păstrează şi arhivează documentele create sau deţinute de compartiment în conformitate cu prevederile legale.(3) Compartimentul prevăzut la alin. (1) execută orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhică.––––Art. 11^1 din anexa 2 a fost modificat de pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009.
 + 
Capitolul VII^2Corpul de control––––Cap. VII^2 din anexa 2 a fost introdus de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009. + 
Articolul 11^2(1) Corpul de control funcţionează în subordinea directă a secretarului de stat.(2) Corpul de control are următoarele atribuţii principale:a) exercită controlul administrativ asupra modului de desfăşurare a activităţilor din cadrul procedurilor de adopţie de către direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi organismele private, în conformitate cu legislaţia în vigoare;b) verifică respectarea prevederilor legale şi aplicarea principiilor care guvernează materia adopţiilor de către persoanele fizice sau juridice, publice ori private, identifică eventualele disfuncţionalităţi şi propune soluţii pentru remedierea acestora;c) monitorizează şi controlează respectarea standardelor minime obligatorii privind procedura adopţiei interne;d) constată încălcări ale prevederilor legale în domeniul de activitate al Oficiului şi stabileşte sau, după caz, contribuie la stabilirea persoanelor responsabile de abaterile constatate; în acest scop, personalul Corpului de control îndeplineşte şi atribuţiile prevăzute la art. 214 din Codul de procedură penală, care se aplică în mod corespunzător;e) întocmeşte rapoarte de control şi formulează propuneri vizând remedierea neregulilor constatate şi sancţionarea în condiţiile legii a persoanelor responsabile; formulează recomandări vizând implementarea adecvată a normelor legale din domeniu, pentru evitarea unor instrumentări defectuoase ale cazurilor de adopţie;f) sesizează instituţiile competente în vederea stabilirii răspunderii disciplinare, materiale, contravenţionale sau, după caz, penale a persoanelor vinovate de săvârşirea abaterilor constatate;g) solicită informaţii şi documente, în condiţiile legii, de la orice persoană juridică publică sau privată, aceasta având obligaţia de a le pune la dispoziţie în termen de 15 zile calendaristice de la data solicitării;h) are drept de acces, în condiţiile legii, în sediile persoanelor juridice de drept public sau privat, precum şi la domiciliul persoanelor fizice implicate în procedura adopţiei;i) propune secretarului de stat măsurile necesare sau, după caz, sesizarea instituţiilor competente în vederea luării măsurilor necesare pentru prevenirea sau, după caz, înlăturarea efectelor oricăror acte ori fapte care încalcă principiile şi normele tratatelor internaţionale în domeniul adopţiei la care România este parte;j) colaborează cu celelalte structuri din cadrul instituţiei în vederea îndeplinirii sarcinilor specifice activităţii de control;k) îndeplineşte orice alte atribuţii ce decurg din actele normative în vigoare, în domeniul de competenţă;l) asigură şi urmăreşte aplicarea prevederilor Legii nr. 273/2004privind regimul juridic al adopţiei, republicată;m) păstrează şi arhivează documentele create sau deţinute de Corpul de control în conformitate cu prevederile legale.(3) Corpul de control execută orice alte atribuţii primite de la conducerea Oficiului, pe linie ierarhică.––––Art. 11^2 din anexa 2 a fost introdus de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.413 din 18 noiembrie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 842 din 7 decembrie 2009.
 + 
Capitolul VIIIDispoziţii finale + 
Articolul 12Prezentul regulament va fi adus la cunoştinţă tuturor salariaţilor, prin grija conducătorilor structurilor din cadrul Oficiului.
 + 
Articolul 13Programul de lucru al Oficiului se stabileşte prin ordin al secretarului de stat al Oficiului.
 + 
Articolul 14Atribuţiile şi răspunderile specifice funcţiilor din cadrul Oficiului se stabilesc prin fişa postului, corespunzătoare fiecărei funcţii, care se aprobă prin ordin al secretarului de stat al Oficiului.
 + 
Articolul 15Personalul Oficiului are obligaţia de a declara, pe propria răspundere, că atât el, cât şi rudele sale până la gradul III, nu lucrează în cadrul fundaţiilor sau asociaţiilor, al căror obiect de activitate vizează protecţia şi promovarea adopţiei.
 + 
Articolul 16Personalul Oficiului are obligaţia de a lua la cunoştinţă şi de a respecta prevederile prezentului regulament, precum şi ale regulamentului de ordine interioară, care se aprobă prin ordin al secretarului de stat al Oficiului în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.–––––*) NOTA C.T.C.E. S.A. Piatra-Neamţ:Art. II-V din HOTĂRÂREA nr. 645 din 27 mai 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 374 din 3 iunie 2009 prevăd:"Art. II(1) Se înfiinţează Consiliul consultativ, organism fără personalitate juridică cu rol consultativ, care funcţionează pe lângă Oficiul Român pentru Adopţii, în coordonarea secretarului de stat al Oficiului Român pentru Adopţii, denumit în continuare Consiliu.(2) Consiliul are următoarele atribuţii principale:a) asigură cooperarea dintre instituţiile şi organizaţiile ai căror reprezentanţi îl compun;b) analizează politicile existente în domeniul adopţiei şi formulează puncte de vedere/recomandări cu privire la îmbunătăţirea acestora;c) analizează necesitatea îmbunătăţirii cadrului normativ în domeniul adopţiei şi identifică soluţii pentru implementarea eficientă a normelor legale în vigoare;d) formulează propuneri privind necesitatea implementării de programe în domeniu;e) formulează propuneri privind îmbunătăţirea cadrului normativ în domeniu;f) formulează propuneri privind îmbunătăţirea şi consolidarea relaţiilor interinstituţionale dintre autorităţile publice implicate în domeniul adopţiei.
 + 
Articolul III(1) Consiliul este alcătuit din câte un reprezentant al următoarelor instituţii şi organisme:a) Oficiul Român pentru Adopţii – secretar de stat;b) Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului;c) Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti;d) Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Copil;e) Asociaţia directorilor direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului;f) Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali din România.(2) Lucrările Consiliului sunt conduse de secretarul de stat al Oficiului Român pentru Adopţii.
 + 
Articolul IV(1) Consiliul se întruneşte trimestrial şi ori de câte ori este nevoie, la convocarea secretarului de stat al Oficiului Român pentru Adopţii.(2) La lucrările Consiliului pot participa, la invitaţia secretarului de stat al Oficiului Român pentru Adopţii, reprezentanţi ai altor autorităţi sau instituţii publice decât cele prevăzute la art. III alin. (1), reprezentanţi ai asociaţiilor/fundaţiilor părinţilor adoptatori, specialişti şi reprezentanţi ai societăţii civile.(3) În realizarea atribuţiilor prevăzute la art. II alin. (2), Consiliul poate formula recomandări.
 + 
Articolul V(1) Lucrările de secretariat tehnic ale Consiliului sunt asigurate de Oficiul Român pentru Adopţii.(2) Convocarea Consiliului se face în scris, cu cel puţin 15 zile înaintea şedinţelor ordinare sau cu cel puţin două zile înainte de şedinţele extraordinare. Odată cu notificarea convocării sunt puse la dispoziţie membrilor Consiliului materialele înscrise pe ordinea de zi.(3) În invitaţia la şedinţă se vor preciza data, ora, locul desfăşurării şi ordinea de zi a acesteia."––––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x