privind ajutorul de stat pentru salvare şi restructurare şi ajutorul de stat pentru închidere în sectorul siderurgic
În temeiul art. 28 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 22 alin. (1) din Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificările şi completările ulterioare,Consiliul Concurenţei adoptă prezentul regulament.INTRODUCEREPrincipiul general al interzicerii ajutoarelor de stat, prevăzut în Legea nr. 143/1999, cu modificările şi completările ulterioare, trebuie să constituie regula, iar posibilităţile de derogare de la aceasta trebuie să fie limitate.Dintre toate tipurile de ajutoare de stat, cele destinate salvării şi restructurării întreprinderilor în dificultate au cele mai importante efecte de distorsiune a concurenţei, în special ajutoarele destinate întreprinderilor care activează în sectorul siderurgic.Dată fiind experienţa din trecut, ţinându-se seama de caracteristicile industriei siderurgice şi de supracapacitatea de producţie în acest sector, ajutoarele de stat pentru salvare şi restructurare pentru întreprinderile care activează în sectorul siderurgic nu sunt considerate compatibile cu un mediu concurenţial normal.Avându-se în vedere toate acestea, se consideră că ajutorul de stat destinat facilitării ajustărilor structurale poate contribui la dezvoltarea unei industrii siderurgice sănătoase. Astfel, ajutorul de stat pentru închiderea întreprinderilor siderurgice poate fi considerat compatibil cu un mediu concurenţial normal în anumite condiţii. + Articolul 1Ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultateAjutoarele de stat pentru salvare şi ajutoarele de stat pentru restructurarea întreprinderilor în dificultate din sectorul siderurgic, astfel cum acesta este definit în anexa nr. 1 la Regulamentul multisectorial privind ajutorul de stat regional pentru proiecte mari de investiţii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 165 din 17 martie 2003, pus în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 252/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sunt interzise. + Articolul 2Ajutorul de stat pentru închiderea întreprinderilor(1) Ajutorul de stat destinat întreprinderilor din sectorul siderurgic poate fi considerat ca fiind compatibil cu un mediu concurenţial normal dacă se încadrează în una dintre următoarele situaţii: … a) Ajutorul de stat având ca obiectiv acoperirea plăţilor compensatorii suportate de întreprinderile siderurgice şi destinate angajaţilor disponibilizaţi sau celor care se pensionează anticipat, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii: … (i) plăţile efectuate rezultă din închiderea totală sau parţială a întreprinderii siderurgice şi nu au fost luate în considerare la autorizarea altor ajutoare;(îi) plăţile nu depăşesc sumele care trebuie vărsate conform reglementărilor naţionale în vigoare;(iii) intensitatea ajutorului de stat nu va depăşi 50% din aceste plăţi.b) Ajutorul de stat destinat întreprinderilor siderurgice care încetează definitiv fabricarea produselor siderurgice, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii: … (i) întreprinderile au dobândit personalitate juridică înainte de 1 ianuarie 2005;(îi) întreprinderile au fabricat în mod regulat produse siderurgice până la data notificării ajutorului respectiv;(iii) întreprinderile nu şi-au modificat structura producţiei şi a echipamentelor de la data de 1 ianuarie 2005;(iv) întreprinderile vor închide şi vor dezafecta echipamentele folosite la fabricarea produselor siderurgice în decurs de 6 luni de la încetarea producţiei sau de la autorizarea ajutorului de stat de către Consiliul Concurenţei, oricare dintre aceste evenimente se produce ultimul;(v) închiderea fabricilor nu a fost deja luată în considerare la autorizarea altor ajutoare de stat;(vi) suma ajutorului de stat nu depăşeşte valoarea contabilă reziduală a instalaţiilor ce vor fi închise, fără a lua în considerare, în urma unei eventuale reevaluări operate începând cu 1 ianuarie 2005, procentul din această nouă valoare contabilă reziduală rezultată, care depăşeşte rata inflaţiei.c) Ajutorul de stat pentru întreprinderile siderurgice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la lit. b), dar care sunt direct sau indirect controlate ori care controlează ele însele direct sau indirect o altă companie siderurgică, poate fi considerat compatibil cu un mediu concurenţial normal, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiţii: … (i) întreprinderea ce urmează a fi închisă să fi fost în mod efectiv şi legal separată de structura grupului cu cel puţin 6 luni înainte de acordarea ajutorului;(îi) o firmă de audit agreată de către Consiliul Concurenţei să certifice în mod independent faptul că în contabilitatea companiei ce urmează a fi închisă este reflectată imaginea fidelă a activului şi pasivului acesteia;(iii) să se probeze existenţa unei reduceri reale a capacităţii de producţie, astfel încât să antreneze un beneficiu apreciabil în timp pentru sector în ansamblul său, în termeni de reducere a capacităţii de producţie pentru produsele siderurgice, pe o perioadă de 5 ani, care începe să curgă de la data închiderii pentru care s-a primit ajutor de stat sau de la data efectuării ultimei plăţi din ajutorul de stat autorizat în conformitate cu prevederile prezentului punct, dacă aceasta din urmă survine mai târziu.(2) Întreprinderile siderurgice prevăzute în Strategia de restructurare a industriei siderurgice din România, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 55/2005 privind aprobarea Strategiei de restructurare a industriei siderurgice din România şi a planurilor individuale de viabilitate ale companiilor siderurgice, reactualizate pentru perioada 2003-2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 127 din 9 februarie 2005, nu sunt eligibile pentru a beneficia de ajutor de închidere. … + Articolul 3Obligaţia notificăriiOrice intenţie de a acorda un ajutor de stat pentru închiderea întreprinderilor în dificultate care activează în sectorul siderurgic trebuie să fie notificată individual Consiliului Concurenţei. + Articolul 4Prevederi finale(1) Prezentul regulament transpune în legislaţia românească Comunicarea Comisiei nr. C(2002) 315 privind ajutorul pentru salvare şi restructurare şi ajutorul pentru închidere în sectorul siderurgic, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităţilor Europene (JOCE) nr. C 70 din 19 martie 2002. … (2) Prezentul regulament va fi pus în aplicare prin ordin al preşedintelui Consiliului Concurenţei şi va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, fiind aplicabil până la data de 31 decembrie 2009. … ––––
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
DezacordDe acord
Conectat cu
Permit crearea unui cont
Când vă conectați pentru prima dată folosind un buton de conectare socială, colectăm informațiile de profil public ale contului dvs. partajate de furnizorul de conectare socială, pe baza setărilor dvs. de confidențialitate. De asemenea, primim adresa dvs. de e-mail pentru a vă crea automat un cont pe site-ul nostru web. Odată ce contul dvs. este creat, veți fi conectat la acest cont.
Pentru a oferi cea mai buna experiența, utilizăm tehnologii cookie. Neacordarea sau retragerea consimțământului poate afecta în mod negativ anumite caracteristici și funcții ale siteului.
Functional
Mereu activ
Stocarea sau accesul tehnic este strict necesar în scopul legitim de a permite utilizarea unui serviciu specific solicitat în mod explicit de abonat sau utilizator sau în scopul unic de a efectua transmiterea unei comunicări prin intermediul unei rețele de comunicații electronice.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistii
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
Marketing
Stocarea sau accesul tehnic care este utilizat exclusiv în scopuri statistice anonime. În lipsa unei citații, a unei conformări voluntare din partea furnizorului dvs. de servicii de internet sau a unor înregistrări suplimentare de la o terță parte, informațiile stocate sau recuperate doar în acest scop nu pot fi utilizate, de obicei, pentru a vă identifica.
A apărut o problemă la raportarea acestei postări.
Blocare membru?
Vă rugăm să confirmați că doriți să blocați acest membru.
Nu vei mai putea:
Vedeți postările membrilor blocați
Menționați acest membru în postări
Invitați acest membru în grupuri
Trimite mesaj acestui membru
Adăugați acest membru ca conexiune
Vă rugăm să rețineți:
Această acțiune va elimina și acest membru din conexiunile dvs. și va trimite un raport administratorului site-ului.
Vă rugăm să acordați câteva minute pentru finalizarea acestui proces.