REGULAMENT din 1999

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 13/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: AVOCATUL POPORULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 393 din 19 august 1999
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHOTARARE 5 17/04/2002
ActulABROGAT DEREGULAMENT 17/04/2002
ActulABROGAT DEREGULAMENT (R) 17/04/2002
ActulABROGAT DEREGULAMENT (R) 17/04/2002
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAREGULAMENT 29/10/1997
ART. 1REFERIRE LALEGE 35 13/03/1997
ART. 2REFERIRE LALEGE 35 13/03/1997
ART. 3REFERIRE LALEGE 35 13/03/1997
ART. 34REFERIRE LALEGE 35 13/03/1997
ART. 70REFERIRE LALEGE 154 15/07/1998
ART. 70REFERIRE LALEGE 35 13/03/1997 ART. 33
ART. 73REFERIRE LALEGE 35 13/03/1997
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 154 15/07/1998 ANEXA 2
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 154 15/07/1998 ANEXA 5
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 154 15/07/1998 ANEXA 8
ANEXA 2REFERIRE LALEGE 154 15/07/1998 ANEXA 9
ANEXA 2REFERIRE LAOUG 28 14/10/1998
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHOTARARE 5 17/04/2002
ActulABROGAT DEREGULAMENT 17/04/2002
ActulABROGAT DEREGULAMENT (R) 17/04/2002
ActulABROGAT DEREGULAMENT (R) 17/04/2002
ART. 4REFERIT DEORDIN 75 04/06/2002
ANEXA 2REFERIT INDIRECT DEHG 747 03/07/2003

de organizare şi funcţionare a instituţiei Avocatul Poporului



 + 
Capitolul 1Dispoziţii generale + 
Articolul 1Instituţia Avocatul Poporului, denumita în continuare instituţie, se organizează şi funcţionează potrivit prevederilor Legii nr. 35/1997 şi ale prezentului regulament de organizare şi funcţionare, denumit în continuare regulament.
 + 
Articolul 2În temeiul prevederilor Legii nr. 35/1997 regulamentul stabileşte structura organizatorică, procedura de desfăşurare a activităţilor instituţiei, atribuţiile şi statutul personalului de specialitate şi administrativ din serviciile generale ale instituţiei, precum şi răspunderea disciplinară în caz de abateri.
 + 
Articolul 3Organizarea şi structura instituţiei trebuie să asigure realizarea competentei acesteia în conformitate cu prevederile Legii nr. 35/1997.
 + 
Articolul 4În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, avocatul poporului se poate adresa autorităţilor publice, cerandu-le informaţii, documente sau acte în legătură cu plângerile primite din partea persoanelor lezate în drepturile şi libertăţile lor de către autorităţile administraţiei publice.Autorităţile publice sesizate sunt obligate sa comunice sau sa pună la dispoziţie instituţiei informaţiile şi documentele solicitate, în condiţiile stabilite de lege, acordându-i sprijinul necesar.
 + 
Capitolul 2Organizarea instituţiei + 
Articolul 5Instituţia este alcătuită din departamente de specialitate şi Secretariatul general.
 + 
Articolul 6Structura organizatorică a instituţiei şi nomenclatorul de funcţii sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul regulament.Statul de funcţii şi regulamentul de ordine interioară se aproba de către avocatul poporului.
 + 
Capitolul 3Conducerea instituţiei + 
Secţiunea 1Avocatul poporului + 
Articolul 7În exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege avocatul poporului:a) asigura conducerea şi coordonarea întregii activităţi a instituţiei;b) primeşte şi repartizează departamentelor de specialitate cererile făcute de persoanele care i se adresează cu privire la lezarea drepturilor sau libertăţilor lor de către autorităţile publice şi decide asupra acestor cereri în baza propunerilor înaintate de şeful departamentului căruia i-a fost repartizata cererea;c) urmăreşte executarea corespunzătoare a lucrărilor şi dispune, după caz, efectuarea unor anchete, audieri sau solicita informaţiile pe care le socoteşte necesare;d) cere autorităţii publice ori funcţionarului public în cauza, în situaţiile în care se constata încălcarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti, sa ia măsuri în vederea inlaturarii ilegalitatilor, repararii pagubelor şi repunerii persoanei lezate în drepturile sale, potrivit legii;e) urmăreşte soluţionarea legală a cererilor, în baza recomandărilor sale, şi sesizează, în caz de nerespectare a acestora, autoritatea administraţiei publice ierarhic superioară, respectiv prefectul, Guvernul sau Parlamentul, potrivit competentelor stabilite de lege;f) aduce la cunoştinţa petitionarului rezultatele cererii sale;g) reprezintă instituţia în faţa Camerei Deputaţilor, a Senatului şi a celorlalte autorităţi publice, în relaţiile cu persoanele juridice şi fizice, precum şi în relaţiile internaţionale;h) prezintă Parlamentului, anual sau la cererea celor două Camere ale Parlamentului, raportul asupra activităţii instituţiei. Raportul va cuprinde constatările avocatului poporului cu privire la cercetările întreprinse, o descriere a principalelor probleme legate de cazurile de nerespectare a drepturilor şi libertăţilor persoanelor care i s-au adresat, situaţia statistica a cererilor primite, admise, luate în lucru şi soluţionate, situaţii frecvente de încălcare a drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti prin acte administrative ilegale, precum şi o dare de seama cu privire la celelalte activităţi ale instituţiei. De asemenea, raportul poate conţine recomandări privind îmbunătăţirea sau modificarea legislaţiei, precum şi orice alte măsuri necesare ocrotirii drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului;i) prezintă preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului sau, după caz, primului-ministru rapoarte asupra lacunelor din legislaţie sau asupra cazurilor grave de corupţie ori de nerespectare a legilor tarii, constatate cu prilejul cercetărilor efectuate;j) semnează rapoartele, recomandările şi celelalte acte ale instituţiei, care se pot emite numai cu acordul sau;k) aproba numirea, promovarea şi eliberarea din funcţie a personalului, acorda gradatii, salarii de merit şi alte drepturi, potrivit dispoziţiilor legale;l) exercita autoritatea disciplinară asupra personalului, în condiţiile prevăzute de lege şi de prezentul regulament;m) aproba programele de efectuare a concediilor anuale de odihnă;n) exercita atribuţiile ordonatorului principal de credite;o) exercita orice alte atribuţii care îi revin potrivit legii.În îndeplinirea atribuţiilor menţionate la lit. b), c), d), e) şi f) ale alineatului precedent, avocatul poporului este asistat de adjunctii săi, potrivit domeniilor de activitate aflate sub autoritatea acestora.
 + 
Articolul 8În cadrul instituţiei funcţionează colegiul consultativ, în componenta căruia intra avocatul poporului, adjunctii şi consilierii săi, secretarul general şi şefii departamentelor de specialitate.Colegiul consultativ se convoacă de către avocatul poporului.
 + 
Articolul 9În exercitarea atribuţiilor legate de activitatea interna a instituţiei, avocatul poporului emite ordine, instrucţiuni, norme metodologice şi regulamente.
 + 
Secţiunea a 2-aAdjunctii avocatului poporului + 
Articolul 10Avocatul poporului îşi numeşte doi adjuncţi, pe durata mandatului sau, cu avizul Comisiei juridice, de numiri, disciplina, imunităţi şi validari a Senatului.
 + 
Articolul 11Adjunctul avocatului poporului îndeplineşte următoarele atribuţii:a) coordonează şi controlează activitatea departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa, pe domenii de activitate, potrivit prevederilor legii, ale prezentului regulament şi ţinând seama de dispoziţiile avocatului poporului;b) îndrumă şi controlează activitatea Secretariatului general sau, după caz, a structurilor aflate sub supravegherea sa directa, din împuternicirea avocatului poporului;c) ia măsuri pentru aducerea la îndeplinire a dispoziţiilor primite din partea avocatului poporului;d) informează operativ pe avocatul poporului asupra desfăşurării lucrărilor, semnaland aspectele mai importante din activitatea departamentelor de specialitate pe care le coordonează;e) stabileşte atribuţiile personalului din cadrul departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa şi efectuează, potrivit cerinţelor acestor departamente, redistribuirea unor sarcini şi atribuţii ale personalului în vederea realizării unei repartiţii echilibrate a volumului de muncă;f) verifica şi îşi da acordul asupra referatelor şi formei finale a proiectelor de raport ce se prezintă spre însuşire avocatului poporului;g) întocmeşte, la sfârşitul fiecărui an sau la cererea avocatului poporului, o informare privind activitatea departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa, evidentiind aspectele semnificative legate de fenomenele sociale care fac necesară modificarea legislaţiei sau luarea unor măsuri de alta natura pentru ocrotirea drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti;h) supraveghează desfăşurarea programului de primire a cererilor şi de audiente, conform planificarii aprobate de avocatul poporului;i) rezolva orice alte probleme în legătură cu buna desfăşurare a activităţii departamentelor de specialitate aflate sub autoritatea sa;j) îndeplineşte orice alte atribuţii de serviciu stabilite de avocatul poporului.
 + 
Articolul 12În cazul în care avocatul poporului se afla în imposibilitate temporară de exercitare a funcţiei, adjunctii săi îndeplinesc, în ordinea stabilită de avocatul poporului, atribuţiile acestuia.
 + 
Secţiunea a 3-aConsilierii avocatului poporului + 
Articolul 13Consilierul avocatului poporului exercita următoarele atribuţii:a) examinează şi propune soluţii în probleme privind organizarea şi funcţionarea instituţiei;b) efectuează sau participa la efectuarea unor studii, evaluări, lucrări de sinteza, legate de specificul activităţii instituţiei;c) urmăreşte şi coordonează activitatea de pregătire a rapoartelor instituţiei, inclusiv prin centralizarea periodică a cazurilor aflate în lucru, în colaborare cu departamentele de specialitate şi cu Direcţia informatica şi secretariat;d) asigura informarea avocatului poporului asupra aspectelor sociale care pot forma obiectul unor autosesizari, colaborand, după caz, cu departamentele de specialitate şi cu Compartimentul de relaţii cu mass-media;e) participa la activitatea de redactare a corespondentei avocatului poporului în probleme legate de activitatea instituţiei;f) sesizează cu operativitate şi participa la activitatea de redactare a raspunsurilor la întrebările şi la problemele ridicate de şi în mass-media cu privire la activitatea instituţiei;g) îndeplineşte orice alte atribuţii legate de specificul activităţii instituţiei, la cererea avocatului poporului.
 + 
Capitolul 4Structura generală a instituţiei + 
Secţiunea 1Departamentele de specialitate + 
Articolul 14Departamentele de specialitate ale instituţiei sunt următoarele:I. Departamentul pentru probleme privind administraţia centrala şi locală, urbanism, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului;II. Departamentul pentru probleme privind sănătatea, munca, protecţia socială a muncii şi protecţia proprietăţii;III. Departamentul pentru probleme privind protecţia copilului, a femeii şi a familiei, educaţia, cultura şi sportul şi instituţiile de reeducare pentru minori;IV. Departamentul pentru probleme privind ordinea publică, serviciile militare şi speciale, penitenciare, protecţia minorităţilor, cultelor şi străinilor, a consumatorului şi contribuabilului.Fiecare departament de specialitate este condus de un şef.Din structura departamentului de specialitate fac parte consilieri, experţi, consultanţi şi referenţi.
 + 
Articolul 15În funcţie de ponderea şi de volumul lucrărilor, la propunerea adjunctilor săi, înaintată în baza referatelor întocmite de şefii departamentelor de specialitate, avocatul poporului poate adapta structura departamentelor potrivit necesităţilor activităţilor curente.
 + 
Articolul 16Şeful departamentului de specialitate are următoarele atribuţii:a) asigura conducerea efectivă şi îndrumă activitatea ce se desfăşoară în cadrul departamentului, urmărind îndeplinirea atribuţiilor de către personalul din componenta acestuia, potrivit fisei postului şi dispoziţiilor adjunctului avocatului poporului sub autoritatea căruia se afla;b) repartizează lucrările spre rezolvare personalului din cadrul departamentului şi stabileşte titularul lucrării;c) întocmeşte referatele şi proiectele de raport ce se supun verificării şi avizării adjunctului avocatului poporului;d) efectuează anchete, cercetări şi ia declaraţii de la persoanele audiate, din împuternicirea avocatului poporului;e) asigura programul de primire a cererilor şi de audiente, conform planificarii stabilite de avocatul poporului;f) prezintă propuneri de reglementare a unor relaţii sociale, pe baza datelor reieşite din cereri şi audiente;g) elaborează fişa postului pentru personalul din subordine, pe care o supune spre aprobare adjunctului avocatului poporului;h) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de avocatul poporului sau de adjunctul acestuia.
 + 
Articolul 17Consilierul din cadrul departamentelor de specialitate are umatoarele atribuţii specifice:a) efectuează sau participa la elaborarea unor studii, evaluări, lucrări de sinteza, legate de specificul activităţii departamentului de specialitate în care funcţionează, independent sau în cadrul unor colective ale instituţiei;b) asigura, sub îndrumarea şefului de departament, informarea avocatului poporului asupra posibilităţilor de rezolvare a problemelor ridicate de persoanele primite în audienta sau prin cererile adresate instituţiei;c) întocmeşte, sub îndrumarea şefului de departament, proiectele de rapoarte speciale ce se prezintă spre însuşire avocatului poporului;d) exercita, pe perioada absentei şefului de departament, atribuţiile acestuia;e) efectuează anchete, cercetări şi ia declaraţii de la persoanele audiate, din împuternicirea avocatului poporului;f) îndeplineşte orice alte atribuţii legate de specificul activităţii instituţiei, la cererea avocatului poporului.
 + 
Secţiunea a 2-aSecretariatul general + 
Articolul 18Secretariatul general are în componenta sa următoarele structuri:– Direcţia informatica şi secretariat, cu Serviciul de registratura, arhiva şi secretariat şi cu Compartimentul de informatica;– Direcţia economico-financiară, cu Serviciul financiar-contabilitate şi control preventiv şi cu Biroul de aprovizionare, transport şi administrativ;– Biroul de organizare şi resurse umane;– Biroul de relaţii cu instituţiile publice, cu organizaţiile neguvernamentale şi relaţii internaţionale;– Compartimentul de contencios, documentare şi biblioteca;– Compartimentul de relaţii cu mass-media;– Compartimentul de protocol.Secretariatul general asigura condiţiile organizatorice, informationale şi materiale pentru buna desfăşurare a activităţii instituţiei.
 + 
Articolul 19Secretariatul general este condus de secretarul general, care are următoarele atribuţii:a) coordonează activitatea de registratura, arhiva, secretariat, informatica, documentare şi biblioteca, precum şi activitatea administrativă, tehnica, financiar-contabila, de transport şi aprovizionare, în vederea asigurării condiţiilor materiale pentru activitatea eficienta a instituţiei;b) organizează activitatea direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din subordinea sa, stabileşte sarcinile şi aproba programul de activitate al acestora;c) organizează gestionarea patrimoniului instituţiei şi ia măsuri pentru asigurarea integrităţii acestuia;d) organizează activitatea de întreţinere, de dotare şi stabileşte măsuri pentru paza şi folosirea sediului instituţiei şi a bunurilor sale, prin structurile de resort;e) urmăreşte modul de executare a contractelor pentru asigurarea utilităţilor (apa, căldură, energie electrica, telefon etc.);f) dispune măsuri pentru efectuarea inventarierii anuale a tuturor bunurilor din patrimoniul instituţiei şi prezintă avocatului poporului un raport asupra acestui inventar;g) răspunde de respectarea dispoziţiilor legale privind utilizarea fondurilor cuprinse în bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei şi de întocmirea proiectului bugetului anual;h) răspunde de organizarea şi de realizarea sistemului informatic general al instituţiei;i) dispune măsurile ce trebuie luate cu privire la circulaţia şi la transferul bunurilor;j) organizează activitatea pe linie de prevenire şi stingere a incendiilor, precum şi activitatea de protecţie a muncii;k) ia măsurile ce se impun pentru asigurarea ordinii şi disciplinei în cadrul direcţiilor, serviciilor, birourilor şi compartimentelor din subordinea sa;l) semnează legitimatiile şi ecusoanele personalului, întocmite de Biroul de organizare şi resurse umane;m) îndeplineşte orice alte atribuţii de serviciu stabilite de către avocatul poporului.
 + 
Articolul 20Secretarul general este numit şi eliberat din funcţie de către avocatul poporului.
 + 
Articolul 21Direcţia informatica şi secretariat, prin Serviciul de registratura, arhiva şi secretariat, asigura înregistrarea, evidenta primara şi circulaţia cererilor adresate avocatului poporului, a documentelor şi a lucrărilor instituţiei, activitatea de arhiva, de expediţie, realizarea unor servicii auxiliare necesare rezolvarii cererilor adresate avocatului poporului.În acest scop, îi revin următoarele atribuţii:a) primeşte şi înregistrează cererile adresate avocatului poporului;b) întocmeşte opisul alfabetic în care se trec numele petitionarilor;c) tine evidenta persoanelor care se prezintă pentru audienta;d) înregistrează şi centralizează evidenta dosarelor aflate în lucru la departamentele de specialitate;e) pregăteşte corespondenta spre expediere organelor competente şi petitionarilor;f) primeşte şi înregistrează răspunsurile din partea autorităţilor publice şi le transmite departamentelor de specialitate;g) da relaţii petitionarilor în legătură cu stadiul de soluţionare a cererilor;h) întocmeşte situaţia statistica a cererilor şi audientelor, precum şi a stadiului de rezolvare a acestora;i) executa lucrările de secretariat, tehnoredactare şi dactilografiere, potrivit dispoziţiilor primite;j) întocmeşte şi tine registrele necesare în activitatea instituţiei;k) executa lucrările de arhiva şi de înregistrare în arhiva, asigura păstrarea şi consultarea dosarelor de către personalul instituţiei;l) asigura expedierea prin posta şi, după caz, transportul corespondentei;m) tine gestiunea timbrelor poştale;n) îndeplineşte orice alte atribuţii de serviciu stabilite de către şefii ierarhici.
 + 
Articolul 22Compartimentul de informatica asigura proiectarea şi implementarea sistemului informaţional necesar funcţionarii instituţiei, precum şi evidenta şi informarea operativă, furnizarea datelor primare şi a situaţiilor statistice necesare funcţionarii sistemului informaţional şi întocmirii rapoartelor avocatului poporului.
 + 
Articolul 23Direcţia economico-financiară, prin Serviciul financiar-contabilitate şi control preventiv şi prin Biroul de aprovizionare, transport şi administrativ, asigura elaborarea, fundamentarea şi executarea bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiei şi a celorlalte lucrări financiar-contabile, exercitarea de către avocatul poporului a atribuţiilor sale de ordonator principal de credite, precum şi administrarea bunurilor din patrimoniul instituţiei, activitatea de investiţii şi de aprovizionare cu materiale, transportul, realizarea altor prestaţii administrative necesare funcţionarii instituţiei.
 + 
Articolul 24Biroul de organizare şi resurse umane executa lucrările privind angajarea şi salarizarea personalului, întocmirea şi eliberarea legitimatiilor şi a ecusoanelor, evidenta şi completarea carnetelor de muncă, evidenta sancţiunilor disciplinare, încetarea raporturilor de muncă şi alte lucrări specifice, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 25Biroul de relaţii cu instituţiile publice, cu organizaţiile neguvernamentale şi relaţii internaţionale asigura:a) realizarea de contacte permanente cu instituţiile statului şi schimbul informaţional continuu în vederea realizării competentei instituţiei, potrivit legii;b) realizarea de contacte şi programe de colaborare cu organizaţiile neguvernamentale care promovează valorile societăţii civile, în mod special cu organizaţiile care activează în domeniul apărării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, precum şi cu instituţiile similare din alte state şi cu organizaţiile internaţionale;c) realizarea unor programe de promovare a imaginii instituţiei atât la nivel naţional, cat şi internaţional;d) participarea avocatului poporului sau a reprezentanţilor acestuia la diverse conferinţe, simpozioane, seminarii, în ţara şi în străinătate, la care se dezbat probleme de interes pentru activitatea specifică a instituţiei;e) organizarea de manifestări similare sub egida instituţiei;f) îndeplinirea lucrărilor ce îi revin instituţiei în cadrul relaţiilor internaţionale, inclusiv în cadrul organizaţiilor internaţionale la care instituţia este afiliată;g) traducerea, întocmirea şi expedierea corespondentei cu strainatatea.Biroul se afla sub îndrumarea şi controlul unui adjunct al avocatului poporului, desemnat de acesta.
 + 
Articolul 26Compartimentul contencios, documentare şi biblioteca asigura asistenţa juridică şi reprezentarea instituţiei în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor organe jurisdicţionale, precum şi realizarea şi prelucrarea fondului documentar necesar activităţii instituţiei.În acest scop, îi revin următoarele atribuţii:a) achiziţionarea fondului de documentare ştiinţifică, inclusiv a culegerilor de acte normative şi a celorlalte lucrări necesare desfăşurării activităţii instituţiei;b) gestionarea, prelucrarea şi evidenta bibliotecii, întocmirea fisierului acesteia şi informarea personalului instituţiei asupra lucrărilor de specialitate primite şi asupra legislaţiei curente;c) efectuarea de studii, sinteze şi informări, dispuse de avocatul poporului şi de adjunctii acestuia, întocmirea de documentaţii şi de alte materiale necesare activităţii instituţiei.Studiile, sintezele şi informarile ce revin în sarcina compartimentului se întocmesc, după caz, împreună cu şefii departamentelor de specialitate sau cu consilierii desemnaţi de aceştia.
 + 
Articolul 27Compartimentul de relaţii cu mass-media are următoarele atribuţii:a) monitorizarea presei scrise şi audiovizuale, cu referiri speciale la competenţa instituţiei, precum şi difuzarea revistei presei, pentru avocatul poporului, adjunctii şi consilierii acestuia;b) efectuarea de sinteze tematice, direct sau în colaborare cu departamentele de specialitate şi cu consilierii avocatului poporului;c) întocmirea şi difuzarea de comunicate oficiale privind activitatea instituţiei, sub directa îndrumare a avocatului poporului şi a consilierilor săi;d) redactarea raspunsurilor la articolele apărute în presa, referitoare la instituţie;e) organizarea contactelor avocatului poporului cu reprezentanţii presei scrise şi ai instituţiilor de radio şi de televiziune;f) asigurarea legăturii cu conducerile redactiilor şi ale agentiilor de presa în vederea realizării unei comunicări permanente de natura sa satisfacă interesul publicistic particular al unei anumite instituţii de informare în masa.Compartimentul se afla sub îndrumarea şi controlul unui adjunct al avocatului poporului, desemnat de acesta.
 + 
Articolul 28Compartimentul de protocol asigura protocolul instituţiei în relaţiile cu persoane şi instituţii din ţara şi din străinătate, obţinerea paşapoartelor şi a vizelor şi pentru deplasarile în străinătate ale avocatului poporului şi ale personalului instituţiei, primirea şi insotirea delegatiilor străine în cadrul programului de relaţii internaţionale, precum şi orice alte servicii în legătură cu deplasarile, în ţara şi în străinătate, ale avocatului poporului şi reprezentanţilor instituţiei.
 + 
Articolul 29Secretarul general aproba fişa postului pentru personalul din subordinea sa, cu excepţia personalului încadrat la Biroul de relaţii cu instituţiile publice, cu organizaţiile neguvernamentale şi relaţii internaţionale şi la Compartimentul de relaţii cu mass-media, pentru care aprobarea se face de către adjunctul avocatului poporului.
 + 
Capitolul 5Funcţionarea instituţiei + 
Secţiunea 1Dispoziţii procedurale + 
Articolul 30Programul de primire a cererilor şi de audiente este asigurat de avocatul poporului, de adjunctii săi, precum şi de şefii de departament şi de consilierii de specialitate.
 + 
Articolul 31Cererile adresate avocatului poporului trebuie formulate în scris, cu respectarea condiţiilor prevăzute de lege.Pentru motive temeinice, la solicitarea petitionarului, acestuia i se poate incuviinta să îşi prezinte oral cererea, care va fi consemnată de către consilierul de serviciu.
 + 
Articolul 32Avocatul poporului se poate sesiza din oficiu, atunci când afla, pe orice alta cale, ca au fost incalcate drepturi sau libertăţi cetăţeneşti de către o autoritate a administraţiei publice.Procedura din oficiu încetează la solicitarea persoanei lezate în drepturile şi libertăţile sale.
 + 
Articolul 33Cererea adresată va fi semnată de petitionar şi va cuprinde următoarele:a) numele şi domiciliul persoanei lezate în drepturile şi libertăţile sale;b) drepturile şi libertăţile incalcate;c) autoritatea administrativă sau funcţionarul public în cauza;d) descrierea faptelor invocate;e) dovada întârzierii sau a refuzului administraţiei publice de a soluţiona cererea, potrivit legii, în termenul prevăzut;f) menţiunea obligatorie dacă cererea face obiectul unei cauze aflate pe rolul unei instanţe judecătoreşti sau dacă a format obiectul unei judecati;g) autorităţile publice care au fost sesizate anterior;h) orice alte acte care pot susţine cererea.Cererile se fac în nume propriu şi se depun personal sau prin reprezentanţi împuterniciţi potrivit legii.
 + 
Articolul 34În situaţia în care cererea este incompleta sau prezintă neclaritati, petitionarului i se va acorda posibilitatea completării sau refacerii cererii.
 + 
Articolul 35Primind cererea, împreună cu întreaga documentaţie care o însoţeşte, avocatul poporului poate dispune audierea persoanei lezate în drepturile şi libertăţile sale, conform programului de audiente.Pentru motive temeinice, din oficiu sau la solicitarea petitionarului, avocatul poporului poate dispune ca demersurile sale să aibă caracter confidenţial.
 + 
Articolul 36Repartizarea lucrării, în vederea examinării faptelor sesizate şi a temeiurilor legale ce o susţin, se face pe bază de rezoluţie a avocatului poporului sau a imputernicitilor săi, prin care se indica departamentul de specialitate în competenţa căruia intra soluţionarea lucrării, precum şi termenul stabilit pentru aceasta.
 + 
Articolul 37Înainte de a decide cu privire la modul în care va fi soluţionată cererea, avocatul poporului poate dispune efectuarea unor cercetări preliminare. În acest scop el se va putea adresa organelor autorităţilor publice, prin departamentele de specialitate, pentru obţinerea informaţiilor şi a documentelor necesare.În cazurile în care, pentru stabilirea şi lămurirea unor fapte de care depinde soluţionarea cererii, este necesară o expertiza, iar aceasta nu poate fi asigurata de personalul de specialitate din instituţie, avocatul poporului poate dispune angajarea, pe bază de convenţie civilă, a unui colaborator extern.
 + 
Articolul 38În cazul în care avocatul poporului constata ca soluţionarea cererii primite este de competenţa Ministerului Public, se afla pe rolul unei instanţe judecătoreşti sau are ca obiect erori judiciare, el va sesiza autorităţile competente, potrivit legii, iar acestea sunt obligate sa comunice concluziile la care s-a ajuns şi măsurile luate.
 + 
Articolul 39În situaţia în care obiectul unei cereri intră în domeniul de activitate a doua departamente de specialitate, va fi desemnat un singur departament responsabil cu soluţionarea lucrării, stabilindu-se, totodată, obligaţia celuilalt departament de a colabora.
 + 
Articolul 40Titularul lucrării, responsabil cu examinarea cererii şi a documentelor care o însoţesc, poate solicita furnizarea de explicaţii şi de date suplimentare cu privire la conţinutul dosarului.Pe baza lucrărilor efectuate acesta întocmeşte referatul cuprinzând concluziile examinării, care se înaintează avocatului poporului, sub semnatura şefului departamentului de specialitate şi a adjunctului coordonator.
 + 
Articolul 41Atunci când din examinarea cererii şi a documentaţiei anexate rezultă necesitatea unei anchete proprii, avocatul poporului va decide în consecinţa.Decizia va cuprinde următoarele:a) rezumatul cererii şi indicarea autorităţii publice în cauza;b) faptele şi documentele ce urmează a fi supuse anchetei;c) persoanele care vor efectua ancheta, din împuternicirea sa.În acest scop avocatul poporului sau împuterniciţii săi au dreptul sa audieze şi sa ia declaraţii de la conducătorii autorităţilor administraţiei publice, de la orice funcţionar public sau de la orice altă persoană prevăzută de lege, care poate da informaţiile necesare soluţionării cererii, potrivit dispoziţiilor legale.
 + 
Articolul 42Avocatul poporului poate întrerupe efectuarea anchetei proprii ori de câte ori constata ca cererea a fost soluţionată amiabil sau ca au încetat temeiurile acesteia.Întreruperea anchetei pune capăt cursului cererii.Încetarea procedurii i se va aduce la cunoştinţa petitionarului.
 + 
Articolul 43După finalizarea lucrării şi întocmirea referatului care cuprinde faptele constatate şi recomandările cu privire la măsurile ce trebuie luate în vederea inlaturarii ilegalitatii comise, a repararii daunelor produse şi a repunerii persoanei lezate în drepturile sale, se vor face comunicări, potrivit legii, atât petitionarului, cat şi autorităţii administraţiei publice în cauza.Atunci când titularul lucrării constata, în baza documentaţiei primite împreună cu cererea, ca faptele expuse sunt evidente şi dovedite, el poate decide întocmirea referatului fără alte verificări.
 + 
Articolul 44Avocatul poporului poate respinge motivat cererile vadit nefondate.Cererile care nu fac obiectul activităţii instituţiei vor fi respinse fără motivare.
 + 
Articolul 45Avocatul poporului sau împuternicitul acestuia îşi poate exercita atribuţiile şi în afară sediului instituţiei.În acest scop avocatul poporului sau împuternicitul sau poate intră în sediul oricărei autorităţi publice în baza legitimatiei de serviciu şi a ecusonului oficial, cu acordul conducerii instituţiei în cauza, iar în caz de împiedicare acesta va putea solicita concursul Ministerului Public.În îndeplinirea atribuţiilor sale avocatul poporului sau împuternicitul sau va avea acces la orice informaţii, documente sau acte deţinute de autorităţile publice, în legătură cu cererile adresate de persoanele lezate în drepturile şi libertăţile lor şi în măsura în care le considera necesare pentru soluţionarea acestora, având obligaţia respectării secretului acestor informaţii, după caz.Nerespectarea obligaţiilor prevăzute la alin. 1-3 atrage răspunderea prevăzută la art. 32 din Legea nr. 35/1997.
 + 
Articolul 46Avocatul poporului sau împuternicitul sau poate efectua inspecţii în incinta penitenciarelor sau a altor locuri de detenţie, reeducare şi resocializare, a unităţilor militare, precum şi la celelalte unităţi unde persoanele sunt supuse unui regim restrictiv al libertăţii de circulaţie.Avocatul poporului sau împuternicitul sau are dreptul de a purta discuţii private cu persoanele aflate în situaţiile menţionate la alin. 1.Inspecţiile se vor putea efectua cu acordul prealabil al conducerii administrative a unităţii sau al organului ierarhic superior.Dispoziţiile art. 45 alin. 2 sunt aplicabile.
 + 
Secţiunea a 2-aRegistrele instituţiei + 
Articolul 47Registrele instituţiei Avocatul Poporului sunt următoarele:a) Registrul general de intrare şi ieşire a corespondentei;b) Registrul de cereri, în care se înregistrează cererile primite şi li se da număr;c) Registrul de dosare, în care se înregistrează toate lucrările în legătură cu rezolvarea cererilor aflate în competenţa avocatului poporului;d) Registrul de ordine ale avocatului poporului, în care acestea se înregistrează şi li se da număr, în ordine cronologică;e) Registrul special de corespondenta secreta şi confidenţială, în care se înregistrează documentele având acest caracter;f) Registrul de arhiva.
 + 
Articolul 48Registrul de cereri va cuprinde următoarele rubrici:a) numărul de înregistrare a cererii;b) numărul de înregistrare în Registrul general de intrare şi de ieşire a corespondentei;c) data primirii cererii;d) numele petitionarului;e) adresa petitionarului;f) data expedierii răspunsului către petitionar.
 + 
Articolul 49Registrul de dosare va cuprinde următoarele rubrici:a) numărul dosarului;b) numărul de înregistrare în Registrul de cereri;c) data deschiderii dosarului;d) numele petitionarului;e) obiectul cererii;f) departamentul de specialitate căruia i-a fost repartizata cererea şi numele titularului lucrării;g) autoritatea publică sesizată;h) data expedierii sesizării autorităţii competente, respectiv a recomandarii avocatului poporului către aceasta;i) data primirii răspunsului de la autoritatea sesizată;j) data comunicării către petitionar a rezultatelor cererii sale.Sub acelaşi număr de dosar se vor inregistra toate documentele depuse ulterior sau corespondenta în legătură cu cererea respectiva.Stabilirea rubricilor registrelor menţionate la art. 47 lit. a), d) şi e) se face în funcţie de natura lucrărilor evidentiate, la propunerea secretarului general, şi se aproba de către avocatul poporului.Registrul de arhiva va evidenţia data primirii în arhiva, natura lucrării, numărul de file, compartimentul care preda şi semnăturile de predare-primire.
 + 
Articolul 50Pentru evidenta lucrărilor primite şi realizate în departamentele de specialitate se întocmeşte un registru al cererilor examinate în departament, care va cuprinde următoarele rubrici:a) menţiunile de la art. 48 lit. a), c) şi d);b) data primirii lucrării în departament;c) termenul de finalizare a lucrării;d) numele titularului lucrării;e) data prezentării proiectului de referat, în forma definitivă;f) numărul dosarului, în cazul în care cererea formează obiectul unui dosar.Departamentele de specialitate vor asigura, în colaborare cu Direcţia de informatica şi secretariat, opisul alfabetic în care se trec numele petitionarilor şi situaţia dosarelor deschise şi vor tine evidenta termenelor la care urmează a fi primite răspunsurile din partea autorităţilor sesizate, cu privire la rezolvarea legală a cererilor înaintate acestora.
 + 
Articolul 51Registrele vor fi numerotate şi parafate, iar la sfârşitul fiecărui an se vor întocmi procese-verbale de închidere, contrasemnate de secretarul general.Evidentele din registre vor putea fi realizate şi pe suport magnetic.
 + 
Secţiunea a 3-aDosarele cererilor + 
Articolul 52Dosarele cuprinzând cererile adresate de persoanele lezate în drepturile şi libertăţile lor pot fi consultate de persoanele interesate, cu aprobarea şefului compartimentului unde se afla dosarul, exceptând situaţiile în care, prin decizie a avocatului poporului, acestea sunt supuse regimului lucrărilor confidenţiale.Pe coperta fiecărui dosar se vor menţiona: denumirea instituţiei, numărul dat dosarului, numele petitionarului şi alte date de identificare a cererii, caracterul confidenţial, după caz, precum şi felul şi data lucrărilor efectuate.Scoaterea dosarelor din incinta instituţiei este interzisă, cu excepţia cazurilor în care avocatul poporului sau împuternicitul sau se deplaseaza pentru efectuarea unor anchete ori în alte situaţii care impun aceasta.
 + 
Articolul 53Documentele care intră în compunerea dosarului vor fi numerotate, cusute, şnuruite şi stampilate înainte de predarea lor la arhiva.Păstrarea în arhiva a dosarelor se va face în ordinea lor numerică.
 + 
Articolul 54La arhiva vor fi predate şi celelalte lucrări ale instituţiei, care vor fi păstrate potrivit legii.
 + 
Capitolul 6Personalul instituţiei + 
Secţiunea 1Condiţii de numire în funcţie + 
Articolul 55Şefii departamentelor de specialitate şi consilierii sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie de către avocatul poporului.
 + 
Articolul 56Pentru numirea în funcţia de şef al unui departament de specialitate se cer studii juridice, precum şi îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege pentru funcţia de consilier parlamentar.
 + 
Articolul 57Condiţiile de numire pentru funcţiile de specialitate de execuţie, precum şi pentru funcţiile de execuţie prevăzute de legislaţia în vigoare sunt cele aplicabile personalului similar din serviciile Senatului.
 + 
Articolul 58Funcţiile din cadrul instituţiei, prevăzute la art. 56, se ocupa prin concurs, în condiţiile legii.Concursul se organizează de către comisia de numiri şi disciplina, formată din trei consilieri desemnaţi de avocatul poporului, la care participa şi şeful departamentului de specialitate, în structura căruia se afla postul vacant. Pentru funcţiile de execuţie la concurs participa şi directorul, respectiv şeful structurii în care se afla postul vacant.Lucrările de secretariat ale comisiei de numiri şi disciplina vor fi asigurate de Biroul de organizare şi resurse umane.
 + 
Articolul 59Comisia de numiri şi disciplina va asigura afişarea anunţului de concurs la sediul instituţiei şi/sau publicarea sa într-un cotidian, cu cel puţin 15 zile înainte de ţinerea concursului. În anunţ se vor menţiona data la care se tine concursul, postul vacant, condiţiile de participare, precum şi tematica de concurs.Candidaţii vor prezenta curriculum vitae şi copie de pe actul de studii.
 + 
Articolul 60Tematica de concurs se va elabora de către comisia de numiri şi disciplina, pe baza propunerilor şefului departamentului de specialitate, respectiv ale directorului direcţiei în structura căreia se găseşte postul vacant, indicandu-se totodată sursele de documentare ce pot fi folosite de candidaţi.
 + 
Articolul 61Concursul va consta în proba scrisă, proba orala şi, după caz, proba practica.
 + 
Articolul 62Proba scrisă şi cea orala vor fi notate de la 1 la 10 de către fiecare membru al comisiei de numiri şi disciplina. Nota de calificare va fi cea rezultată din media notarilor la fiecare proba.Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină la fiecare proba cel puţin nota 7.
 + 
Articolul 63Rezultatul concursului şi ordinea de clasificare a candidaţilor se consemnează de către comisia de numiri şi disciplina într-un proces-verbal care va fi înaintat spre aprobare avocatului poporului, însoţit de propunerea corespunzătoare.
 + 
Articolul 64Comisia de numiri şi disciplina poate solicita candidaţilor date suplimentare referitoare la activitatea profesională desfăşurată, constând, de regula, în lucrări ştiinţifice sau alte lucrări de specialitate în domeniu.
 + 
Articolul 65Pe baza propunerii comisiei de numiri şi disciplina şi a celorlalte documente aferente concursului, avocatul poporului emite ordinul de numire în funcţie.
 + 
Articolul 66Candidaţii cărora li s-a aprobat angajarea sunt obligaţi să se prezinte la post în termen de cel mult 15 zile de la data luării la cunoştinţa. În cazul neprezentarii la post la termenul stabilit, postul este declarat vacant, urmând să se comunice următoarei persoane, declarata admisă la concurs, posibilitatea de a se angaja pe postul respectiv.
 + 
Articolul 67În cazul în care la concursul stabilit nu se prezintă mai mulţi candidaţi, ocuparea postului se face pe bază de examen organizat în condiţiile art. 58-66.
 + 
Articolul 68Personalul instituţiei trebuie să îşi îndeplinească atribuţiile cu conştiinciozitate şi profesionalism, respectând întocmai obligaţiile de serviciu.
 + 
Articolul 69Personalul din serviciile instituţiei poate fi promovat în grad sau treapta profesională, precum şi în funcţii superioare vacante, pe baza rezultatelor în activitatea depusa şi a aptitudinilor dovedite, confirmate de şefii ierarhici.În cazul în care se considera ca funcţia prevăzută la alin. 1 nu poate fi ocupată prin promovare, avocatul poporului poate dispune organizarea unui concurs în condiţiile art. 58-67.
 + 
Secţiunea a 2-aSalarizare şi concedii de odihnă + 
Articolul 70Salarizarea personalului instituţiei se face potrivit statului de funcţii, în condiţiile Legii nr. 154/1998, precum şi potrivit asimilarilor făcute conform dispoziţiilor art. 33 alin. (3) din Legea nr. 35/1997.
 + 
Articolul 71Regulile privind durata concediului de odihnă, cuantumul indemnizaţiei cuvenite, programarea, efectuarea, întreruperea şi amânarea concediului de odihnă, precum şi compensarea în bani a concediului neefectuat se stabilesc, potrivit dispoziţiilor legale privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor, prin ordin al avocatului poporului.
 + 
Articolul 72La stabilirea duratei concediului de odihnă pentru salariaţii cu funcţii de conducere şi de execuţie de specialitate se vor avea în vedere, în mod corespunzător, criteriile aplicabile funcţiilor din serviciile Senatului cu care sunt asimilate, potrivit legii.
 + 
Secţiunea a 3-aRăspunderea disciplinară + 
Articolul 73Încălcarea prevederilor Legii nr. 35/1997, ale prezentului regulament şi a îndatoririlor de serviciu atrage răspunderea celor vinovaţi şi aplicarea sancţiunilor disciplinare.
 + 
Articolul 74În cazul săvârşirii de abateri disciplinare, funcţionarul este cercetat de către comisia de numiri şi disciplina, la sesizarea avocatului poporului sau a adjunctului acestuia, a secretarului general, respectiv a şefului departamentului de specialitate.Comisia de numiri şi disciplina examinează probele înaintate şi procedează la audierea celui în cauza.Concluziile Comisiei de numiri şi disciplina se consemnează şi se înaintează avocatului poporului, împreună cu propunerea de sancţionare.
 + 
Articolul 75Sancţiunile disciplinare ce se aplică celor vinovaţi de abateri disciplinare sunt următoarele:a) avertisment;b) reducerea salariului şi a indemnizaţiei de conducere cu 10-15% pentru o durată de cel mult 3 luni;c) retrogradarea din funcţie sau categorie în cadrul aceleiaşi profesii, pentru o durată de cel mult 3 luni;d) destituirea din funcţie.Destituirea din funcţie se aplică în cazul săvârşirii unei abateri grave sau al încălcării, în mod repetat, a obligaţiilor de serviciu.
 + 
Articolul 76Aplicarea sancţiunilor, în funcţie de gravitatea abaterilor comise, se face de către avocatul poporului, în condiţiile legii şi ale prezentului regulament.
 + 
Capitolul 7Colaboratorii externi + 
Articolul 77Pentru executarea unor lucrări de complexitate deosebită ori în legătură cu efectuarea anchetelor proprii, avocatul poporului poate utiliza serviciile unor specialişti, în calitate de colaboratori externi.Colaboratorii externi beneficiază de drepturile corespunzătoare cuvenite, potrivit legii, colaboratorilor externi ai aparatului Senatului.
 + 
Articolul 78Angajarea colaboratorilor externi, perioadele de colaborare, timpul de muncă sau lucrările executate, răspunderile, drepturile cuvenite şi modalitatea de plata se stabilesc prin Departamentul pentru probleme privind administraţia centrala şi locală, urbanism, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului convenţii civile de prestări de servicii, înregistrate la camerele de muncă.Aprobarea colaboratorilor externi şi stabilirea drepturilor de remunerare a acestora se fac prin ordin al avocatului poporului, la propunerea sefilor departamentelor de specialitate, respectiv a directorilor.
 + 
Articolul 79Pe perioada îndeplinirii atribuţiilor, colaboratorii externi se supun îndatoririlor personalului instituţiei în ceea ce priveşte păstrarea confidenţialităţii lucrărilor, respectarea programului de lucru şi a celorlalte reguli de disciplina interna.Acestora li se va elibera legitimatie de intrare în sediu, care va fi restituită la încetarea calităţii de colaborator extern.
 + 
Articolul 80Avocatul poporului poate numi, dintre personalitatile cu înalt prestigiu şi cu bogata activitate profesională, consilieri temporari, folosiţi în calitate de consultanţi ştiinţifici, în condiţiile art. 77-79.
 + 
Capitolul 8Bugetul de venituri şi cheltuieli + 
Articolul 81Bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei face parte integrantă din bugetul de stat, potrivit legii.
 + 
Articolul 82Prin bugetul de venituri şi cheltuieli se vor asigura fondurile necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţii instituţiei, fiind determinate resursele de acoperire pe categorii de cheltuieli.
 + 
Articolul 83Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se întocmeşte cu avizul Ministerului Finanţelor.
 + 
Articolul 84Normativele de cheltuieli pentru protocol, deplasări, dotări cu autoturisme şi consum lunar de carburanţi se stabilesc prin ordin al avocatului poporului, potrivit legii.
 + 
Capitolul 9Dispoziţii finale + 
Articolul 85Programul de lucru al instituţiei va fi stabilit de avocatul poporului, în corelare cu programul autorităţilor administraţiei publice.
 + 
Articolul 86Pentru accesul în incinta autorităţilor publice avocatul poporului şi împuterniciţii săi vor purta un ecuson oficial, pe care este aplicată fotografia şi sunt înscrise datele de identificare a persoanei.Modelul acestui ecuson şi procedura de eliberare se aproba de către avocatul poporului.Eliberarea ecusoanelor se face de către Biroul de organizare şi resurse umane, care tine şi evidenta ecusoanelor emise.
 + 
Articolul 87Avocatul poporului informează periodic opinia publică asupra principalelor aspecte ale activităţii sale prin mijloacele de informare în masa, în condiţiile stabilite de lege.
 + 
Articolul 88Prezentul regulament se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea sa de către Biroul permanent al Senatului.
 + 
Anexa 1           STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A INSTITUŢIEI AVOCATUL POPORULUI                               ┌──────────┐          ┌─────────────────────│ AVOCATUL │────────────────────────┐         │ : │ POPORULUI│ │ │         │ : └──────────┘ │ │   ┌────────────┐ : │ ┌────────────┐ ┌────────────┐   │ ADJUNCTUL │ : │ │ CONSILIERI │ │ ADJUNCTUL │   │ AVOCATULUI │ : │ └────────────┘ │ AVOCATULUI │  │ POPORULUI │ : │ │ │ POPORULUI │  └────────────┘ : │ ┌────────────────┐──└────────────┘         │ : │ │ Compartimentul │ │          │ ––––- │ │ de relaţii cu │ │         │ | COLEGIUL | │ │ mass-media │ │          │ | CONSULTATIV | │ └────────────────┘ │         │ ––––- │ │ ┌────────────┐   ┌────────────┐ │ │ III IV    I │ II │ │         │ │ │         │ │ │   ┌────────────────────────┐ │ │   │ Biroul de relaţii cu │ │ │   │ instituţiile publice, │ ┌──────────┐ │   │ cu organizaţiile negu- │ │ SECRETAR │ │   │ vernamentale şi relaţii│ │ GENERAL │ │    │ internaţionale │──└──────────┘──────┘   └────────────────────────┘ │                                     │        ┌────────────────────────────┘────────────────────────────────┐        │ │ │ │ │   ┌─────────────┐ │ │ │ ┌─────────────┐   │ A │ │ │ │ │ E │  └─────────────┘ │ │ │ └─────────────┘      │ │ │ │ │ │ │   ┌───┐ ┌───┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌─────┐ ┌───┐ ┌───┐   │a1 │ │a2 │ │ B │ │ C │ │ D │ │e1 │ │e2 │    └───┘ └───┘ └─────┘ └─────┘ └─────┘ └───┘ └───┘     I – Departamentul pentru probleme privind administraţia centrala şi locală, urbanism, amenajarea teritoriului şi protecţia mediului    II – Departamentul pentru probleme privind sănătatea, munca, protecţia socială a muncii şi protecţia proprietăţii    III – Departamentul pentru probleme privind protecţia copilului, a femeii şi a familiei, educaţia, cultura, sportul şi instituţiile de reeducare pentru minori    IV – Departamentul pentru probleme privind ordinea publică, serviciile militare şi speciale, penitenciare, protecţia minorităţilor, cultelor şi străinilor, a consumatorului şi contribuabilului    A – Direcţia informatica şi secretariat    a1 – Serviciul de registratura, arhiva şi secretariat    a2 – Compartimentul de informatica    B – Compartimentul contencios, documentare şi biblioteca    C – Biroul de organizare şi resurse umane    D – Compartimentul de protocol    E – Direcţia economico-financiară    e1 – Serviciul financiar-contabilitate şi control preventiv    e2 – Biroul aprovizionare, transport şi administrativ    ANEXA 2    INSTITUŢIA AVOCATUL POPORULUI                          NOMENCLATORUL DE FUNCŢII                                              Baza legală pentru salarizare                                              ––––––––––    1. Avocatul poporului – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. II/2                                            poz. 18)    2. Adjunctul avocatului poporului – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. II/2                                            poz. 19)    3. Secretar general – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. I A poz. 1)    4. Şef de departament – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. II A poz. 1)    5. Director (funcţia de baza – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)       asimilată cu expert cu cap. II B poz 7       indemnizaţie de conducere) şi anexa nr. IX/I poz. 3)    6. Şef de serviciu (funcţia de baza – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)        asimilată cu expert cap. II B poz. 7       cu indemnizaţie de conducere) şi anexa nr. IX/I poz. 7)    7. Şef de birou (funcţia de baza – Legea nr. 154/1998 (anexa       asimilată cu expert I A nr. V*) cap. I B poz. 1 şi       cu indemnizaţie de conducere) anexa nr. IX/I poz. 8)    8. Consilier – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. II B poz. 6)    9. Expert – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. II B poz. 7)    10. Consultant – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. II B poz. 8)    11. Expert gradul I A – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. I B poz. 1)    12. Expert gradul I – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. I B poz. 2)    13. Expert gradul II – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. I B poz. 3)    14. Şef de cabinet (S) – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. II B poz. 2)    15. Şef de cabinet (M) – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. II B poz. 4)    16. Secretar de cabinet – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. II B poz. 9)    17. Referent de specialitate (S) – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. I B poz. 4)    18. Referent debutant (S) – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. I B poz. 6)    19. Referent I A (M) – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. I B poz. 17)    20. Referent I (M) – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. I B poz. 18)    21. Referent debutant (M) – Legea nr. 154/1998 (anexa nr. V*)                                            cap. I B poz. 22)    22. Casier, magaziner; I – Legea nr. 154/1998 (anexa                                            nr. VIII/2 poz. 17)    23. Arhivar I – Legea nr. 154/1998 (anexa                                            nr. VIII/2 poz. 20)    24. Îngrijitor, bufetier, curier; I – Legea nr. 154/1998 (anexa                                            nr. VIII/2 poz. 25)    25. Sofer I A – Legea nr. 154/1998 (anexa                                            nr. VIII/2 poz. 29)    26. Muncitor calificat I – Legea nr. 154/1998 (anexa                                            nr. VIII/2 poz. 32).––––Notă *) Anexa nr. V la Legea nr. 154/1998 a fost înlocuită prin Ordonanţa de urgenta a Guvernului nr. 28/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 393 din 16 octombrie 1998.––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x