Informatii Document
Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 806 din 3 decembrie 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act | |
Nu exista actiuni induse de acest act | |
Acte referite de acest act: | |
Acte care fac referire la acest act: | |
de organizare a licitaţiei internaţionale pentru desemnarea societăţii de administrare a Societăţii Comerciale "Fondul Proprietatea" – S.A.
1. GENERALITĂŢIÎn conformitate cu Legea nr. 247/2005, societatea de administrare, denumită în continuare S.A.I., a Societăţii Comerciale „Fondul Proprietatea” – S.A., denumită în continuare FP, va fi selectată în baza unei proceduri de licitaţie internaţională.Prezentul Regulament de organizare a licitaţiei internaţionale pentru selecţia societăţii de administrare a Societăţii Comerciale "Fondul Proprietatea" – S.A. (Regulamentul) stabileşte regulile care se vor aplica pentru selecţia S.A.I. (Procedura de selecţie).2. COMISIA DE SELECŢIESelecţia se efectuează de Comisia de selecţie numită prin Decizia primului-ministru nr. 67/2008, denumită în continuare CS. Competenţele CS sunt prevăzute prin Hotărârea Guvernului nr. 959/2008.În cursul Procedurii de selecţie, orice decizie se va lua de către CS în prezenţa şi pe baza unei hotărâri luate prin unanimitate de membrii săi; această decizie este obligatorie pentru FP. Dacă oricare membru al CS se abţine de la decizie (ca urmare a unui conflict de interese sau din alt motiv), este necesară decizia în unanimitate a restului membrilor. Cel puţin trei (3) membri ai CS trebuie să participe la întâlnirile şi discuţiile cu candidaţii.Consultanţii juridici şi financiari selectaţi de FP vor fi de asemenea implicaţi în Procedura de selecţie, după cum prevede legea şi solicită CS.În cursul Procedurii de selecţie, CS va avea dreptul să rectifice eventuale greşeli minore în Caietul de sarcini, respectiv în regulile de selecţie, care ar putea fi descoperite de către CS sau ar putea fi aduse la cunoştinţa CS, şi să emită clarificări cu privire la interpretarea şi/sau aplicarea practică a regulilor de selecţie. Astfel de greşeli, corecturi şi clarificări vor fi obligatorii şi vor fi comunicate tuturor candidaţilor.Fiecare membru al CS semnează, la asumarea rolului, un angajament de confidenţialitate cu privire la informaţiile primite în cadrul desfăşurării Procedurii de selecţie, precum şi o declaraţie de confirmare a inexistenţei vreunui conflict de interese în raport cu Procedura de selecţie. Dacă pe parcursul Procedurii de selecţie oricare dintre membrii CS consideră că a devenit subiectul unui conflict de interese, acesta va declara imediat şi în întregime acest conflict de interese celorlalţi membri ai CS, care vor înainta propunerea de încetare a mandatului respectivului membru al CS către primul-ministru, care va decide în acest sens. Voturile eventual exprimate ale acestui membru nu vor fi luate în considerare în scopul deciziilor CS.3. ACTELE CARE STABILESC REGULILE DE SELECŢIEPrezentul Regulament stabileşte principiile Procedurii de selecţie, fazele şi regulile principale privitoare la selecţie.Detalii referitoare la cerinţele de participare şi Procedura de selecţie sunt cuprinse în Caietul de sarcini, care prevede şi un proiect de contract care urmează să fie încheiat de FP cu S.A.I., precum şi proiectul de modificare şi/sau completare a Actului constitutiv al FP.Proiectul de contract, precum şi cel de modificare şi/sau completare a Actului constitutiv vor face obiectul negocierii de către CS, urmând a fi încheiate/adoptate ulterior stabilirii formei finale.Contractul de administrare în forma negociată va face parte din documentaţia minimă necesară pentru înregistrarea Fondului Proprietatea la Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare (CNVM).Forma finală a contractului de administrare, care va rezultă în urma negocierii cu S.A.I., desemnată prin licitaţie internaţională, va fi supusă aprobării CNVM.Potrivit reglementărilor legale în vigoare în România în domeniul pieţei de capital (Legea nr. 297/2004, Regulamentul CNVM nr. 15/2004 şi altele), S.A.I. selectată poate delega, cu condiţia avizării prealabile a CNVM, pe bază de contract scris şi cu respectarea tuturor condiţiilor restrictive impuse de legislaţia în vigoare, exercitarea unora dintre activităţile la care S.A.I. se angajează în cazul câştigării prezentei selecţii.4. PRINCIPIILE PROCEDURII DE SELECŢIEAvând în vedere complexitatea activităţii pe care urmează să o desfăşoare S.A.I., Procedura de selecţie se va desfăşura în 3 faze, după cum se va arăta mai jos.S.A.I. va fi selectată potrivit principiilor liberei competiţii, nediscriminării, tratamentului egal, transparenţei şi asumării răspunderii.Publicitatea necesară liberei competiţii va fi realizată printr-un anunţ, postat pe website-ul www.fondulproprietatea.ro (denumit în continuare Anunţul) şi publicat într-un ziar de circulaţie internaţională.Potenţialii ofertanţi vor putea obţine documentele privind participarea la Procedura de selecţie urmând procedura publicată în Anunţ.5. FAZELE PROCEDURII DE SELECŢIEProcedura de selecţie va parcurge următoarele faze:– Faza I – Preselecţia iniţială – care implică evaluarea tuturor solicitărilor candidaţilor care au depus Oferte iniţiale şi selectarea a cel puţin trei (3), dar nu mai mult de cinci (5) candidaţi pentru Faza II;– Faza II – Preselecţia prin dialog competitiv – în cursul căreia se vor detalia şi analiza în cadrul unui dialog direct contribuţiile, punctele de vedere şi cerinţele candidaţilor preselecţionaţi în cursul Fazei I, cu privire la: (i) detalii despre activitatea/serviciile S.A.I. şi obiectivele de atins; (îi) clarificarea aspectelor specifice în legătură cu ofertele candidaţilor de la Faza I; (iii) structura şi valoarea Onorariului de administrare; şi (iv) termenii Contractului de administrare. În această fază se negociază prin dialog direct forma finală a Contractului de administrare, care va fi uniformă pentru toţi candidaţii ce urmează a fi selectaţi în Faza III. În cursul Fazei II vor fi selectaţi cel puţin 2, dar nu mai mult de 3 candidaţi pentru Faza III. În această fază, dialogul CS cu candidaţii va avea loc la Bucureşti;– Faza III – Licitaţia propriu-zisă – licitaţie restrânsă, în plic închis, în cadrul căreia: (i) candidaţii de pe lista scurtă stabilită în Faza II pot trimite Oferte finale (adică oferte care vor avea doar componenta financiară) conform termenilor din Invitaţia de transmitere a Ofertelor finale. Forma finală a Contractului de administrare negociată în Faza II se va ataşa la Invitaţia de transmitere a Ofertelor finale; (îi) evaluarea acestor Oferte finale va fi efectuată pe baza criteriului: oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic – oferta financiară cea mai scăzută – aşa cum se detaliază în Caietul de sarcini; (iii) va avea loc anunţarea candidatului câştigător.NOTĂ:– Trimiterea aplicaţiei/candidaturii în cadrul acestei Proceduri de selecţie va implica de jure acceptarea deplină de către respectivul candidat a Regulilor de selecţie.– Candidaţii nu vor face anunţuri/declaraţii/comunicate de presă în legătură cu Procedura de selecţie fără aprobarea scrisă a CS.– Transmiterea Ofertei finale în Faza III va implica de jure deplina acceptare de către respectivul candidat a termenilor şi condiţiilor Contractului de administrare (convenit în Faza II) şi Politicii investiţionale incluse/ataşate la Invitaţia de transmitere a Ofertelor finale.FAZA I: PRESELECŢIA INIŢIALĂ A CANDIDAŢILORPentru a fi preselectaţi pentru participarea la Faza II – Preselecţia prin dialog competitiv -, candidaţii trebuie:(i) să respecte condiţiile de precalificare de la punctul A – Condiţii de precalificare; şi(îi) să fi obţinut scorurile totale cele mai mari pentru Ofertele iniţiale depuse, conform grilei de punctare explicate în anexa nr. 2 la Caietul de sarcini.Ofertele iniţiale trebuie să aibă o validitate de minimum patru (4) luni de la data transmiterii.Potrivit evaluării şi ierarhizării aplicaţiilor trimise de candidaţi în această fază, minimum trei (3), dar maximum cinci (5) candidaţi vor fi preselectaţi pentru participare la Faza II. Totuşi, dacă în Faza I trimit candidaturi mai puţin de trei (3) candidaţi, atunci se vor preselecta minimum doi (2) candidaţi pentru participare la Faza II.În cazul în care în Faza I se trimite doar o (1) candidatură, Procedura de selecţie va fi anulată, putând fi reluată ulterior potrivit unor termeni şi condiţii ce urmează a se stabili de către CS.A. Condiţii de precalificare ale Fazei INumai candidaţii care îndeplinesc următoarele cerinţe pot fi selectaţi pentru Faza II – Preselecţie prin dialog competitiv – a Procedurii de selecţie:a) sunt legal înregistraţi în România şi/sau într-un stat membru al UE; … b) au capacitate juridică, conform legii aplicabile în statul lor de origine din UE, şi sunt autorizaţi de către autoritatea competentă în materie de pieţe financiare/de capital din statul de origine să presteze Servicii pentru entităţi de tipul FP; … c) pentru candidaţii din statele membre UE: la data trimiterii Ofertelor lor iniţiale, candidaţii trebuie să fie legal autorizaţi în România să presteze Servicii printr-o sucursală înfiinţată în România sau, în lipsă, trebuie să fie pregătiţi şi capabili să înfiinţeze o astfel de sucursală, înfiinţarea fiind o condiţie suspensivă pentru intrarea în vigoare a Contractului de administrare; … d) situaţiile lor financiare se supun verificării periodice de către auditori financiari; … e) entitatea juridică şi fiecare dintre membrii echipei propuse au experienţă semnificativă în domeniul activităţii de administrare, adică minimum trei (3) ani în prestarea de servicii complexe de administrare pentru societăţi de investiţii/fonduri sau entităţi asemănătoare; … f) administrează/au administrat în cursul ultimilor trei (3) ani cel puţin trei (3) portofolii ale clienţilor, în valoare de peste 500 de milioane de euro fiecare; … g) au avut în administrare, atât în 2006, cât şi în 2007, active totale de peste 30 de miliarde de euro (valori la nivel de grup sau, în cazul unei societăţi mixte, suma activelor sub administrare ale tuturor membrilor); … h) au asigurare de răspundere profesională pentru erori sau omisiuni în valoare asigurată de cel puţin 100 de milioane de euro. … Fiecare dintre condiţiile de mai sus trebuie să fie îndeplinită şi candidaţii trebuie să trimită toate documentele-suport pentru condiţiile de precalificare. Totuşi, aceste condiţii ar putea fi îndeplinite şi prin formularea unei oferte comune care presupune înfiinţarea unei societăţi comerciale, cu condiţia îndeplinirii următoarelor cerinţe, sub sancţiunea descalificării ofertelor:a) candidaţii nu vor putea participa la mai mult de două (2) candidaturi/oferte formulate prin înfiinţarea de societăţi comerciale; … b) candidaţii nu vor putea să trimită în acelaşi timp o ofertă individuală şi o ofertă formulată prin înfiinţarea de societăţi comerciale; … c) candidaţii nu vor putea să trimită o ofertă individuală şi totodată să fie nominalizaţi ca subcontractanţi în altă ofertă. … În cazul în care candidaţii participă cu oferte formulate în sensul înfiinţării unei societăţi comerciale, iar o astfel de ofertă este declarată câştigătoare la finalul selecţiei, Contractul de administrare va intra în vigoare ulterior obţinerii de către această societate a autorizaţiei în calitate de societate de administrare a investiţiilor, conform Directivei 85/611, cu obligaţia înfiinţării pe teritoriul României a unei sucursale, pentru societăţile situate într-un alt stat membru al UE.Entităţile afiliate au dreptul să participe la Procedura de selecţie, cu condiţia ca participarea lor să nu denatureze libera concurenţă.Candidatul va fi descalificat, iar oferta respectivă respinsă în toate cazurile în care:(i) candidatul sau oricare dintre membrii echipei propuse a fost condamnat prin hotărâre definitivă a unei instanţe de judecată pentru participare la operaţiuni desfăşurate de o organizaţie criminală sau pentru corupţie, fraudă, spălare de bani ori finanţarea terorismului;(îi) candidatul se află într-o procedură de faliment sau lichidare ori activitatea sa este administrată de un administrator pentru insolvabilitate sau este suspendată (ori face obiectul unei proceduri similare în orice jurisdicţie relevantă);(iii) candidatul se află într-o procedură legală care conduce către una dintre situaţiile descrise la pct. (îi) de mai sus;(iv) candidatul nu şi-a îndeplinit obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor sau contribuţiilor la asigurările sociale, conform prevederilor legale în vigoare în România sau în ţara sa de reşedinţă;(v) candidatul sau oricare dintre membrii echipei propuse a fost condamnat/sancţionat în ultimii trei (3) ani, în baza unei hotărâri definitive a unui tribunal/organism de reglementare, pentru acte de încălcare a regulilor de conduită profesională sau pentru comiterea unei erori profesionale;(vi) candidatul a furnizat informaţii false sau nu a furnizat informaţiile complete cerute în legătură cu situaţiile menţionate mai sus;(vii) candidatul se află în conflict de interese descris în anexa nr. 1 la Caietul de sarcini; sau(viii) în ultimii trei (3) ani, candidatul a fost sancţionat cu suspendarea/retragerea autorizaţiei sale de prestare de servicii pentru orice fel de încălcare a prevederilor legale care reglementează prestarea serviciilor sale.NOTĂ:a) Dacă oricare dintre ofertanţi sau participanţi se află în oricare dintre situaţiile prevăzute la pct. (i)-(viii), aceasta are ca efect descalificarea acestora. … b) Fără a limita răspunderea sa faţă de FP cu privire la îndeplinirea corespunzătoare a obligaţiilor potrivit Contractului de administrare, S.A.I. selectată poate subcontracta servicii auxiliare care urmează să fie furnizate FP, cu respectarea restricţiilor legale la care se face referire în cadrul pct. 3 şi cu condiţia ca aceste servicii auxiliare care urmează să fie subcontractate (şi sub rezerva primirii acordului CNVM) să fie clar descrise în documentaţia inclusă în dosarul de aplicaţie pentru Faza I. Astfel, dosarul va cuprinde descrierea completă a serviciilor specifice care vor fi subcontractate şi va furniza informaţii cu privire la subcontractanţii propuşi (adică datele de identificare şi experienţa relevantă ale acestora). Toţi subcontractorii propuşi trebuie să nu cadă sub incidenţa prevederilor pct. (i)-(viii) de mai sus. … c) S.A.I. poate delega, sub condiţia avizării prealabile a CNVM şi pe bază de contract scris, exercitarea activităţilor legale privind administrarea S.C. "Fondul Proprietatea" – S.A. către alte societăţi de administrare a investiţiilor autorizate să desfăşoare activitatea de administrare a portofoliului colectiv din România şi din state membre sau către alte societăţi de administrare a investiţiilor care îndeplinesc condiţii similare cu cele menţionate în reglementările CNVM şi care sunt autorizate să desfăşoare asemenea activităţi de către autoritatea competentă dintr-un stat nemembru de origine cu care CNVM a încheiat un acord de cooperare. Delegarea activităţii de administrare poate avea loc în următoarele condiţii: … – mandatul nu trebuie să împiedice supravegherea corespunzătoare a societăţii de administrare a investiţiilor şi să oprească societatea de administrare a investiţiilor să acţioneze ori să împiedice OPC să fie administrat, în interesul cel mai bun al investitorilor;– trebuie să fie stabilite măsuri care să permită persoanelor care conduc activitatea societăţii de administrare a investiţiilor să monitorizeze în mod eficient şi în orice moment activitatea societăţii de administrare căreia i-a fost delegată activitatea;– delegarea nu trebuie să îi împiedice pe conducătorii societăţii de administrare care deleagă activitatea să dea instrucţiuni în continuare societăţii de administrare căreia i-a fost delegată activitatea şi să permită retragerea mandatului acordat imediat, atunci când acest lucru este în interesul investitorilor;– S.A.I. căreia i-a fost delegată activitatea trebuie să fie calificată şi capabilă să îndeplinească funcţiile care i-au fost delegate;– în Actul constitutiv al S.C. "Fondul Proprietatea" – S.A. şi în Contractul de administrare trebuie să fie menţionate activităţile care au fost delegate.S.A.I. nu va fi exonerată de răspundere ca urmare a delegării funcţiilor sale către terţi.d) Cerinţele de la lit. a)-d) şi h) de la Condiţiile de precalificare ale Fazei I trebuie îndeplinite pe întreaga durată a participării candidatului la Procedura de selecţie şi vor fi incluse ca angajamente legale în Contractul de administrare. În cazul în care, în orice moment în cursul Procedurii de selecţie, CS află despre o încălcare a acestor cerinţe, CS va descalifica imediat respectivul candidat din Procedura de selecţie. … e) Candidaţii la Procedura de selecţie nu trebuie să cadă sub incidenţa niciunuia dintre pct. (i)-(viii) pe întreaga durată a procesului de selecţie şi, ulterior, a Contractului de administrare. În cazul în care, în orice moment în cursul Procedurii de selecţie, CS află despre o încălcare a acestor cerinţe, CS va descalifica imediat respectivul candidat din Procedura de selecţie. … B. Documentele de inclus în dosarul de ofertăDocumentele/informaţiile ce trebuie incluse în dosarul de Ofertă iniţială al candidatului în Faza I sunt:a) scrisoare de însoţire exprimând intenţia generală a candidatului de a participa la Procedura de selecţie şi acceptarea de către candidat a termenilor Caietului de sarcini, inclusiv a anexelor la acesta, şi declaraţia că oferta sa iniţială va fi valabilă cel puţin şase (6) luni de la data trimiterii (în original), având anexate toate documentele-suport conform opisului de mai jos; … b) răspunsul complet la Caietul de sarcini, inclusiv răspunsuri concise la fiecare întrebare din anexa nr. 1 la Caietul de sarcini; … c) procură/dovada puterii de reprezentare în numele candidatului pentru semnatarul/semnatarii Ofertei iniţiale şi al/ai tuturor documentelor aferente transmise de candidat în cadrul Procedurii de selecţie şi pentru persoanele care vor reprezenta candidatul în Faza II – Preselecţie prin dialog competitiv (în original sau copie legalizată/certificată); … d) pentru fiecare candidat: un extras din registrul comerţului sau un document similar emis de autoritatea competentă a statului de origine (în original sau copie legalizată/certificată) – atestând următoarele: (i) candidatul este legal constituit potrivit legislaţiei sale naţionale; (îi) statutul său corporatist juridic – forma sa de organizare, sediul, acţionariatul, obiectul de activitate, valoarea capitalului social, numărul şi felul acţiunilor, valoarea nominală a acţiunii; (iii) că nu face obiectul unei proceduri de faliment/lichidare/dizolvare sau altei proceduri similare; (iv) reprezentanţii săi legali; şi (v) auditorii săi financiari statutari (dacă această informaţie nu este inclusă, potrivit legislaţiei sale naţionale, în extrasul din registrul comerţului/documente similare, candidatul poate trimite o declaraţie privind îndeplinirea cerinţei de auditare financiară periodică a situaţiilor sale financiare); … e) autorizaţia acordată de autoritatea competentă în materie de finanţe/pieţe de capital, atestând capacitatea candidatului de a presta Serviciile pentru o entitate precum FP (în original sau copie legalizată/certificată); … f) pentru candidaţii din statele membre UE: un extras din registrul comerţului relevant, atestând înregistrarea sucursalei candidatului în Registrul CNVM drept entitate autorizată să furnizeze servicii unei entităţi precum este FP; alternativ (adică în cazul în care nu s-a înfiinţat o astfel de sucursală la data transmiterii), declaraţia candidatului că îndeplineşte toate condiţiile necesare pentru imediata înfiinţare şi autorizare în România a unei sucursale în scopul prestării de Servicii către o entitate de tipul FP; … g) informaţii generale despre candidat (adresă, telefon, fax, e-mail, persoană de contact, anul înfiinţării), profilul societăţii şi, în măsura în care nu este acoperit de lit. d), un document/certificat atestând înfiinţarea sa legală, statutul juridic şi reprezentanţii companiei (în original sau copie legalizată/certificată); … h) Actul constitutiv al candidatului (în original sau copie legalizată/certificată) şi o descriere a modului în care candidatul intenţionează să colaboreze cu privire la prestarea corespunzătoare a serviciilor; … i) Oferta iniţială (conţinând atât Oferta financiară, cât şi Oferta tehnică) pregătită conform cerinţelor din anexa nr. 2 la Caietul de sarcini (semnată pe fiecare pagină); … j) documentele-suport, conform cerinţelor ţării de origine, atestând faptul că respectivul candidat nu cade sub incidenţa pct. (i)-(vi) şi (viii) de mai sus (de pildă, certificate emise de autorităţile competente, extrase din registrul comerţului, cazier penal şi fiscal sau alte documente echivalente emise de autorităţile competente din ţara respectivă); alternativ, candidaţii vor trimite o declaraţie oficială atestând îndeplinirea cerinţelor de la lit. a) – i) (toate documentele prevăzute la acest punct trebuie trimise în original sau în copie legalizată/certificată); … k) o declaraţie oficială confirmând faptul că respectivul candidat nu se află într-un conflict de interese, aşa cum cere pct. (vii) (în original sau copie legalizată/certificată); … l) un extras din situaţiile financiare auditate ale candidaţilor şi raportul de auditare al acestora, atestând respectarea cerinţei privind valoarea activelor administrate, în anii 2006 şi 2007 (în original sau copie legalizată/certificată) sau, în cazul în care această condiţie nu este îndeplinită prin prezentarea situaţiilor financiare, candidatul poate prezenta o declaraţie a candidatului privind respectarea acestei cerinţe; … m) originalul sau copia legalizată/certificată de pe asigurarea de răspundere profesională sau declaraţia candidatului confirmând îndeplinirea acestei cerinţe; … n) copie legalizată/certificată de pe ultimul bilanţ al entităţii contractante sau o declaraţie privind capitalul social. … Copiile documentelor cerute mai sus trebuie să fie legalizate potrivit legislaţiei naţionale a candidatului sau certificate de un semnatar autorizat al candidatului.Toate declaraţiile cerute mai sus trebuie să fie semnate de un semnatar autorizat al candidatului.C. ClarificăriInformaţii şi clarificări referitoare la Procedura de selecţie/Regulamentul de selecţie se vor adresa CS până la data-limită prevăzută în Anunţ în acest sens. Limba folosită pentru comunicare va fi limba română sau engleză. Toate clarificările date unui candidat vor fi făcute în scris (e-mail/fax/poştă); aceste clarificări vor fi prompt comunicate solicitantului şi tuturor celorlalţi candidaţi (fără a dezvălui numele candidatului care a solicitat clarificările). CS va răspunde solicitărilor în termen de cel mult 48 de ore de la data primirii.D. Detalii privind trimiterea documentelor de precalificareToate documentele incluse în dosarul de ofertă trebuie să fie în limba română (cu o traducere oficială în limba engleză) sau în limba engleză, semnate pe fiecare pagină de către reprezentantul candidatului, şi toate trebuie primite de către CS până la ora 12,00 (ora Bucureştiului) în data menţionată în Anunţ (Data depunerii).După analiza şi evaluarea documentaţiei (inclusiv calculul punctajului fiecărui candidat) se vor anunţa cei 3-5 candidaţi selectaţi pentru Faza II.FAZA II: PRESELECŢIA PRIN DIALOG COMPETITIVDupă încheierea Fazei I – Preselecţia iniţială – CS va trimite simultan tuturor candidaţilor preselectaţi o Invitaţie de participare la un dialog competitiv.Această invitaţie va conţine cel puţin următoarele informaţii:a) adresa la care va avea loc prima întâlnire, data şi ora acesteia; … b) o descriere a principalelor chestiuni care se vor discuta în această Fază II; … c) termenii iniţiali ai Contractului de administrare, propuşi pentru negociere; … d) un acord de confidenţialitate care trebuie semnat de candidaţii preselectaţi pentru a putea participa la această etapă a Procedurii de selecţie. … Dialogul competitiv se va axa pe următoarele subiecte:(i) detalii cu privire la activitatea S.A.I., serviciile specifice ce vor fi prestate pentru Fond şi ţintele care trebuie atinse;(îi) clarificarea aspectelor specifice legate de Ofertele iniţiale ale candidaţilor depuse în Faza I;(iii) structura şi valoarea Onorariului de administrare; şi(iv) termenii Contractului de administrare.Dialogul poate fi desfăşurat în etape/runde succesive, comunicate succesiv candidaţilor care participă la Faza II. Dialogul competitiv poate avea loc separat cu fiecare candidat şi/sau cu participarea simultană a oricărui număr de candidaţi, după cum se va cere şi se va comunică ulterior candidaţilor.Dialogul competitiv se va desfăşura în limba română sau engleză şi va avea loc la Bucureşti.Dialogul competitiv se va efectua în perioada stabilită în Caietul de sarcini, pentru ca CS să finalizeze decizia aferentă acestei faze.În cursul Fazei II, 2-3 candidaţi vor fi selectaţi pe lista scurtă pentru participare la Faza II, aceştia fiind acei candidaţi care vor forma, în cursul dialogului cu CS, convingerea membrilor acesteia cu privire la realitatea aptitudinilor descrise de ofertanţi în Faza I, precum şi care vor agrea, în cursul negocierilor, varianta finală uniformă a clauzelor contractuale. Scopul este ca, pentru Faza III, care este o licitaţie exclusiv pe criterii economice, toţi candidaţii selectaţi pentru a formula Ofertele finale de licitaţie să fie societăţi de administrare care să fi format convingerea Comisiei de selecţie că pot prelua în mod eficient mandatul de administrator, inclusiv de administrare a investiţiilor la S.C. "Fondul Proprietatea" – S.A., în cazul în care formulează cea mai avantajoasă ofertă din punct de vedere economic.Contractul de administrare face parte din documentaţia minimă necesară pentru înregistrarea Fondului Proprietatea la CNVM, motiv pentru care forma finală a acestuia, rezultată în urma negocierii cu societatea de administrare a investiţiilor desemnată prin licitaţie internaţională, va fi supusă aprobării de către CNVM.Încheierea acestei Faze II – Preselecţia prin dialogul competitiv – se va comunică simultan tuturor candidaţilor participanţi la Faza II.FAZA III: LICITAŢIA PROPRIU-ZISĂA. Ofertele finaleDupă declararea încheierii Fazei II, CS va invita simultan 2-3 candidaţi din lista scurtă rezultată în Faza II să depună Oferte finale, prin intermediul Invitaţiei de transmitere a Ofertelor finale.Oferta finală a candidaţilor va fi oferta financiară finală care trebuie să respecte cerinţele din anexa nr. 3 la Caietul de sarcini şi pe cele din Invitaţia de transmitere a Ofertelor finale.Invitaţia de transmitere a Ofertelor finale va cuprinde:a) termenul-limită stabilit pentru depunerea Ofertelor finale de către candidaţi; … b) data-limită pentru depunerea Ofertelor finale şi ora deschiderii Ofertelor finale, care va avea loc în aceeaşi zi cu data-limită pentru depunerea Ofertelor finale; … c) confirmarea structurii Onorariului de administrare, care va fi una dintre schemele prezentate în anexa nr. 2 la Caietul de sarcini sau o combinaţie între acestea; … d) forma finală a Contractului de administrare convenit în Faza II (atât versiunea în limba engleză, cât şi cea în limba română – versiunea în limba română va prevala) pe care FP îl va încheia cu candidatul câştigător. … Ofertele finale vor fi redactate atât în limba română, cât şi în limba engleză.Toţi candidaţii trebuie să fie de acord să respecte regulile acestui Caiet de sarcini (inclusiv anexele) şi legile şi reglementările aplicabile în România.Candidaţii trebuie să pregătească Oferta finală potrivit prevederilor din Invitaţia la Licitaţia finală.Oferta finală trebuie să aibă o perioadă de validitate de minimum 180 de zile de la termenul-limită de depunere. Ofertele finale depuse sunt angajante pe toată perioada de validitate.Toate riscurile provenind din sau în legătură cu transmiterea Ofertei finale la FP, inclusiv forţa majoră, vor fi suportate exclusiv de către candidat.Ofertele finale trimise la o altă adresă decât adresa relevantă a Comisiei de selecţie sau după expirarea termenului-limită de depunere (aşa cum este menţionat în Invitaţie) vor fi returnate fără a fi deschise.B. Evaluarea Ofertelor finale şi încheierea Contractului de administrareToate Ofertele finale depuse în conformitate cu cerinţele specificate în Invitaţia de transmitere a Ofertelor finale vor fi deschise de către CS la sediul FP, la data şi ora precizate în Invitaţie. Candidaţii au dreptul de a fi prezenţi sau de a fi reprezentaţi la procesul de deschidere a ofertelor. Ofertele finale care nu respectă cerinţele din Invitaţie vor fi descalificate.După depunerea Ofertelor finale, candidaţii nu mai pot modifica termenii acestora.CS poate solicita candidatului care a depus Oferta finală cea mai avantajoasă din punct de vedere economic (cele mai mici costuri/onorarii) să reconfirme anumite elemente ale Ofertei finale sau anumite angajamente din aceasta.Candidaţii vor putea face corecţii la erorile aritmetice sau alte erori materiale din Oferta finală.Dacă un candidat nu corectează astfel de erori materiale până la termenul-limită de evaluare a Ofertei finale, CS va proceda după cum urmează:a) dacă există o neconcordanţă între preţul unitar şi preţul total, se va lua în consideraţie preţul unitar, preţul total modificându-se în consecinţă; … b) dacă există o neconcordanţă între cifre şi litere, se va lua în considerare valoarea exprimată în litere, valoarea în cifre modificând-se în consecinţă. … Ofertele finale vor fi evaluate potrivit criteriilor de punctare din anexa nr. 2 la Caietul de sarcini.FP va încheia Contractul de administrare cu candidatul a cărui Ofertă finală a fost declarată câştigătoare de către CS şi, de asemenea, aprobată de către Adunarea generală a acţionarilor FP (AGA). În orice caz, nicio Ofertă finală nu va fi considerată acceptată de FP şi niciun candidat nu va fi considerat drept S.A.I. numit al FP până la încheierea Contractului de administrare. Contractul de administrare va intra în vigoare după împlinirea oricărui termen suspensiv şi/sau împlinirea oricărei condiţii suspensive prevăzute în acesta, în scopul asigurării că toate cerinţele legale şi statutare pentru derularea corespunzătoare a Contractului de administrare sunt îndeplinite.Dacă FP nu poate încheia Contractul de administrare cu candidatul câştigător pe motiv că respectivul candidat refuză sau nu reuşeşte să facă acest lucru (indiferent de motive, inclusiv în caz de forţă majoră) în termen de zece (10) zile lucrătoare de la înştiinţarea de către FP în vederea prezentării spre semnare, AGA va avea dreptul, în mod discreţionar:a) fie să declare câştigătoare o altă Ofertă finală; … b) fie să anuleze Procedura de selecţie şi să o reia la o altă dată în condiţii care urmează a fi stabilite ulterior. … Dacă condiţia suspensivă cu privire la aprobarea Contractului de administrare de către AGA nu se realizează datorită faptului că acţionarii nu aprobă forma negociată a contractului, AGA va face propuneri specifice de modificare a contractului într-o formă acceptabilă, pe care le va înainta CS.Atât timp cât propunerile AGA nu vin în contradicţie cu principiile Fazei III a Procedurii de selecţie şi cu termenii generali şi condiţiile Ofertei finale, aceste propuneri vor fi discutate într-o perioadă de 10 zile calendaristice de către CS cu respectivul candidat.Dacă părţile ajung la un acord în perioada specificată, CS şi candidatul respectiv vor negocia un act adiţional la Contractul de administrare, care va fi trimis AGA spre aprobare.Dacă părţile nu ajung la un acord în perioada specificată, atunci AGA, la propunerea CS, la propria sa discreţie, poate:a) să declare drept câştigătoare o altă Ofertă finală; sau … b) să anuleze Procedura de selecţie şi să o reia la o dată şi în termeni care urmează a se stabili ulterior. … Dacă celelalte condiţii suspensive din Contractul de administrare nu survin în termen de 6 luni de la data semnării acestuia, AGA FP poate, la propria discreţie:a) să încheie Contractul de administrare cu candidatul a cărui Ofertă finală a fost cotată pe locul al doilea de către CS, cu condiţia ca respectivul candidat să-şi dea consimţământul în acest sens (în cazul în care termenul Ofertei finale s-a scurs) şi după confirmarea candidatului că încă îndeplineşte condiţiile de precalificare; … b) să înceapă o nouă procedură de selecţie la o dată şi în condiţii care urmează a fi stabilite ulterior. În acest caz, mandatul CS încetează la data hotărârii adunării generale. … Cu excepţia situaţiei prevăzute la pct. 5 lit. b) de mai sus, mandatul CS încetează la data intrării în vigoare a Contractului de administrare încheiat între FP şi candidatul selectat în Procedura de selecţie.6. ANULAREA PROCEDURII DE SELECŢIECS poate anula Procedura de selecţie în orice moment înainte de încheierea Contractului de administrare, prin înştiinţare scrisă trimisă tuturor candidaţilor participanţi, în următoarele cazuri, ca şi în alte cazuri prevăzute în Regulamentul de selecţie:a) dacă nu a fost posibil să asigure un nivel satisfăcător de competiţie, adică cel puţin trei (3) candidaţi la sfârşitul Fazei I şi doi (2) candidaţi la sfârşitul Fazei II a Procedurii de selecţie; … b) dacă au fost trimise doar Oferte finale considerate de CS ca fiind neacceptabile şi/sau neconforme; … c) dacă au apărut grave încălcări ale prevederilor legale sau ale prezentului Regulament; … d) dacă încheierea Contractului de administrare se dovedeşte a fi imposibilă. … Anularea Procedurii de selecţie nu atrage pentru FP sau CS nicio obligaţie de despăgubire sau altă obligaţie faţă de candidaţi sau de terţi.7. RECTIFICAREA ERORILOR MATERIALEDacă CS descoperă o eroare materială în desfăşurarea procedurii, îşi va revizui decizia în termen de 24 de ore de la descoperirea erorii.8. REGULI DE COMUNICAREOrice solicitare, informare, notificare şi corespondenţă cu privire la Procedura de selecţie trebuie transmise în scris (exceptând cazurile în care Regulile de selecţie prevăd altceva).Cu excepţia cazului în care Regulile de selecţie prevăd expres altceva, documentele scrise trebuie trimise CS (pe adresa CS de la sediul FP, menţionate în prezentul document) prin unul dintre următoarele mijloace: mail, fax, mijloace electronice, cu condiţia ca documentaţia să fie trimisă ulterior şi prin poştă, în termen de cinci (5) zile lucrătoare de la data trimiterii prin e-mail sau fax.CS va informa cu promptitudine candidaţii, în scris, prin e-mail, urmat de transmisie pe suport hârtie, despre deciziile referitoare la sau în legătură cu selecţia S.A.I. ori, după caz, anularea Procedurii de selecţie (şi, în acest caz, despre eventuala iniţiere a unei proceduri noi), dar nu mai târziu de trei (3) zile lucrătoare de la emiterea acestora.9. DREPTURIÎn cursul Procedurii de selecţie CS are dreptul să ceară clarificări şi, după caz, completări la documentele prezentate de candidaţi, pentru ca aceştia din urmă să facă dovada îndeplinirii condiţiilor, cerinţelor, calificărilor şi criteriilor de selecţie ale Procedurii de selecţie. CS nu are însă obligaţia de a solicita aceste clarificări sau completări, candidaţii fiind răspunzători pentru îndeplinirea cerinţelor cuprinse în Procedura de selecţie, sub sancţiunea descalificării.10. LIMITĂRI ALE RĂSPUNDERIIÎmpotriva deciziilor Comisiei pot fi formulate căile de atac prevăzute de legislaţia română în vigoare.Nici FP, nici CS, Consiliul de supraveghere al FP, Directoratul sau oricare din acţionarii FP sau reprezentanţii, angajaţii, afiliaţii şi/sau agenţii acestora nu vor fi răspunzători în faţa vreunui candidat în legătură cu decizia FP sau CS de a suspenda ori de a anula Procedura de selecţie, cum nici Guvernul României nu va putea fi răspunzător pentru niciuna din aceste situaţii ori pentru modificarea procedurii.Candidaţii vor suporta costurile legate de participarea lor la Procedura de selecţie, FP neavând nicio obligaţie de a suporta aceste costuri.11. TERMENETermenele procedurale pentru fazele Procedurii de selecţie sunt stabilite prin Caietul de sarcini. CS poate prelungi termenele respective, pe etape sau în întregul Procedurii de selecţie, fără ca prelungirea totală să poată depăşi cincisprezece (15) zile faţă de ultima dată prevăzută în calendarul iniţial.12. PREVEDERI FINALEVersiunea în limba engleză a prezentului Regulament va fi furnizată tuturor candidaţilor care solicită aceasta, iar în cazul în care există neconcordanţe între versiunea în limba română şi cea în limba engleză, va prevala versiunea în limba română publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.În cazul unor neconcordanţe între prevederile prezentului Regulament şi prevederile din Anunţ, prevederile acestui Regulament vor prevala. Prezentul Regulament şi Caietul de sarcini (incluzând şi anexele acestuia) vor fi interpretate numai ca fiind în strânsă legătură unul cu celălalt. În cazul unui conflict între prevederile prezentului Regulament şi prevederile din Caietul de sarcini (incluzând şi anexele acestuia), va prevala prezentul Regulament. În cazul unor neconcordanţe între prevederile Caietului de sarcini şi anexele acestuia, vor prevala prevederile din Caietul de sarcini.Documentele Procedurii de selecţie, inclusiv Ofertele iniţiale şi finale prezentate în cadrul Procedurii de selecţie, vor fi arhivate şi păstrate la sediul FP timp de cel puţin cinci (5) ani.––-