REGULAMENT din 19 martie 2018

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 10/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL TRANSPORTURILOR
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 293 din 2 aprilie 2018
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1203 30/06/2022
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 1083 25/07/2019
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 19/03/2018
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 1203 30/06/2022
ActulREFERIT DEREGULAMENT 30/06/2022





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 335 din 19 martie 2018, publicat în Monitorul Oficial nr. 293 din 2 aprilie 2018.
 + 
Capitolul IDefiniții + 
Articolul 1Termenii folosiți în prezentul regulament și în anexele la acesta au următoarele înțelesuri:a)aprobat – aprobat de Autoritatea Navală Română în conformitate cu prevederile legale;b)autoritate competentă – Autoritatea Navală Română, autoritate centrală de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, în domeniul siguranței navigației și al securității navelor, căreia i s-au delegat competențele privind ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin, denumită în continuare ANR;c)brevet de pilot maritim – un document emis de ANR în conformitate cu prevederile prezentului regulament și care dă dreptul titularului să piloteze navele maritime și să îndeplinească atribuțiile pe care le implică nivelul de responsabilitate specificat în acesta;d)cursuri:(i)curs specializare – curs efectuat la Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV necesar pentru obținerea brevetului de pilot maritim aspirant;(ii)cursuri obligatorii – cursuri efectuate la Centrul Român pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului din Transporturi Navale – CERONAV necesare pentru emiterea valabilității brevetelor de piloți maritimi;e)minister – Ministerul Transporturilor, autoritatea de stat în domeniul transportului maritim și pe căile navigabile interioare, care elaborează și promovează actele normative și normele specifice aplicabile transportului maritim și pe căile navigabile interioare, urmărește aplicarea acestora și asigură ducerea la îndeplinire a obligațiilor ce revin statului din acordurile și convențiile internaționale la care România este parte;f)navă maritimă – o navă, alta decât cea care navighează exclusiv în ape interioare navigabile sau în interiorul ori în imediata vecinătate a apelor adăpostite sau în zone unde se aplică reglementări portuare;g)evidența documentară – o documentație, alta decât un certificat corespunzător sau certificat de specializare utilizat pentru a stabili că au fost îndeplinite cerințele relevante ale prezentului regulament;h)administrație – instituția responsabilă de asigurarea funcționalității porturilor și a infrastructurii de transport naval, administrarea acestora, urmărirea sau asigurarea furnizării serviciilor de siguranță, unde pilotajul navelor maritime este obligatoriu.
 + 
Capitolul IIAutoritatea competentă în domeniul pilotajului + 
Articolul 2(1)ANR, în cooperare cu asociațiile locale și naționale de piloți maritimi, trebuie:a)să stabilească cerințele de înscriere la examen și standardele minime necesare pentru obținerea unui brevet de pilot maritim;b)să se asigure că în cadrul programelor de pregătire profesională a piloților maritimi este inclusă și analiza rapoartelor privind investigația accidentelor în care este implicat pilotajul.(2)Pregătirea piloților maritimi privind cursurile de specializare, cursurile de reconfirmare și cursurile obligatorii conform anexei nr. 2 la prezentul regulament trebuie să se desfășoare numai printr-o formă de pregătire aprobată, corespunzătoare dobândirii cunoștințelor teoretice și formării deprinderilor practice. Dovada efectuării acestor cursuri obligatorii se face prin certificate de absolvire.
 + 
Capitolul IIIBrevetul de pilot maritim + 
Articolul 3(1)Fiecare pilot trebuie să dețină un brevet corespunzător pentru zona de pilotaj unde își desfășoară activitatea, emis de ANR.(2)Pentru obținerea brevetului de pilot maritim fiecare candidat trebuie să respecte următoarele cerințe:a)să îndeplinească standardele de competență prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul regulament;b)să îndeplinească standardele privind starea de sănătate prevăzute la art. 4;c)să prezinte adeverințe valabile de absolvire a cursurilor obligatorii prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul regulament.(3)Brevetul de pilot maritim se emite cu o valabilitate de maximum 5 ani.(4)Zonele pentru care se eliberează brevetele de pilot maritim sunt:a)porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia;b)sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și km 175 și în porturile situate pe acest sector;c)Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă- Midia-Năvodari și în porturile situate pe acest sector.(5)Brevetele de pilot maritim emise de ANR sunt:a)pilot maritim aspirant – persoană aflată în perioada de stagiu în vederea însușirii abilităților practice și teoretice necesare pilotului maritim;b)pilot maritim II – persoană specializată în pilotarea navelor maritime cu o lungime de până la 200 m;c)pilot maritim I – persoană specializată în pilotarea navelor maritime, indiferent de lungimea acestora.
 + 
Capitolul IVStarea de sănătate + 
Articolul 4(1)Standardele medicale pe care trebuie să le îndeplinească piloții maritimi și în special cele privind starea de sănătate, acuitatea vizuală și auditivă sunt stabilite prin reglementările specifice referitoare la baremele psihologice și medicale pentru personalul de siguranță în transporturile navale, aprobate de Ministerul Transporturilor.(2)Controalele medicale se realizează după cum urmează:a)piloții maritimi peste 18 ani vor efectua controlul medical periodic și controlul psihologic la interval de 2 ani;b)piloții maritimi peste 65 ani vor efectua obligatoriu controlul medical periodic anual, însoțit și de electrocardiogramă la efort, iar controlul psihologic este anual.(3)Dacă un pilot maritim s-a aflat în incapacitate temporară de muncă pentru o perioadă mai mare de 90 de zile calendaristice consecutive, atunci acesta trebuie supus unei reevaluări medicale și psihologice înaintea acceptării sale pentru executarea activității de pilotaj.(4)Pe perioada prevăzută la alin. (3), brevetul acestuia este suspendat, iar măsura suspendării poate înceta numai dacă în urma reevaluării stării de sănătate acesta este declarat apt de a mai exercita funcția de pilot maritim. Aducerea la cunoștință a incapacității pilotului maritim de a mai exercita funcția și depunerea brevetului de pilot al persoanei în cauză la ANR revin administrației.(la 12-08-2019,
Alineatul (4) din Articolul 4 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 1.083 din 25 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 12 august 2019
)
 + 
Capitolul VStandarde privind pregătirea profesională a piloților maritimi + 
Articolul 5ANR stabilește prin decizia directorului general standardele de pregătire profesională necesare brevetării piloților maritimi. Standardele trebuie să fie stabilite astfel încât să dea posibilitatea piloților să își îndeplinească sarcinile eficient și în siguranță.
 + 
Capitolul VICompetență continuă + 
Articolul 6(1)Prelungirea valabilității brevetului de pilot maritim se face pe perioade de maximum 5 ani, cu respectarea următoarelor cerințe:a)să îndeplinească cerințele privind standardele medicale prevăzute la art. 4;b)pentru zona Constanța, Mangalia și Midia, să dovedească menținerea competenței profesionale cu o adeverință eliberată de administrație, prin care se atestă efectuarea a 200 de manevre în ultimii 5 ani. Această adeverință se va elibera la solicitarea pilotului;(la 12-08-2019,
Litera b) din Alineatul (1) , Articolul 6 , Capitolul VI a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.083 din 25 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 12 august 2019
)
c)pentru zona de pilotaj a sectorului de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și km 175, să dovedească menținerea competenței profesionale cu o adeverință eliberată de administrație, din care să reiasă efectuarea a cel puțin 3 voiaje/ manevre semestrial;(la 12-08-2019,
Litera c) din Alineatul (1) , Articolul 6 , Capitolul VI a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.083 din 25 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 12 august 2019
)
d)pentru zona de pilotaj Canalul Dunăre-Marea Neagră și Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și în porturile situate pe acest sector, să dovedească menținerea competenței profesionale cu o adeverință eliberată de administrație, din care să reiasă efectuarea a cel puțin 1 voiaj/manevră semestrial;(la 12-08-2019,
Litera d) din Alineatul (1) , Articolul 6 , Capitolul VI a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 1.083 din 25 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 12 august 2019
)
e)să prezinte certificate de absolvire a cursurilor obligatorii prevăzute în anexa nr. 2.
(2)Atunci când un pilot maritim, cu excepția pilotului maritim pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și în porturile situate pe acest sector, are o întrerupere de activitate mai mare de 6 luni, administrația va lua toate măsurile necesare pentru refamiliarizarea pilotului cu zonele de pilotaj și se va asigura că acesta efectuează, înainte de începerea activității, un număr de 10 manevre pe nave maritime, asistat de un pilot maritim de cel puțin același nivel.(la 12-08-2019,
Alineatul (2) din Articolul 6 , Capitolul VI a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 1.083 din 25 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 12 august 2019
)
(3)Atunci când un pilot maritim are o întrerupere de activitate mai mare de 12 luni calendaristice sau nu îndeplinește prevederile alin. (1) lit. b), pentru prelungirea valabilității brevetului de pilot maritim, acesta va trebui să îndeplinească următoarele cerințe:– să prezinte o adeverință de parcurgere a unui curs de reconfirmare specific funcției înscrise în brevet emisă de CERONAV; și– să prezinte o adeverință eliberată de administrație, prin care se atestă că este luat în evidență ca angajat în funcția de pilot maritim, în curs de reconfirmare, pentru zona de pilotaj corespunzătoare, cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată și normă întreagă și a efectuat, asistat de un pilot maritim de cel puțin același nivel:(la 12-08-2019,
Partea introductivă a celei de-a doua liniuțe din Alineatul (3) din Articolul 6, Capitolul VI a fost modificată de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 1.083 din 25 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 12 august 2019
)
a)pentru zona porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia – cel puțin 10 de manevre ca pilot asistent pe nave maritime;b)pentru zona sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și km 175 și în porturile situate pe acest sector – cel puțin 2 voiaje/manevre ca pilot asistent pe nave maritimec)pentru zona Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și în porturile situate pe acest sector – cel puțin 1 voiaj/manevră ca pilot asistent pe nave maritime.(la 12-08-2019,
Litera c) din a doua liniuță, Alineatul (3), Articolul 6, Capitolul VI a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 1.083 din 25 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 12 august 2019
)
 + 
Capitolul VIISancțiuni. Suspendarea și anularea + 
Articolul 7(1)Nerespectarea prevederilor prezentului regulament se sancționează conform prevederilor legislației naționale în vigoare.(2)Brevetul de pilot maritim poate fi suspendat atunci când un pilot maritim are o întrerupere în activitate mai mare de 6 luni, întrerupere confirmată de administrație sau pentru săvârșirea unei fapte contravenționale ori penale la regimul transporturilor navale și al activităților desfășurate în porturi.(la 12-08-2019,
Alineatul (2) din Articolul 7 , Capitolul VII a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 1.083 din 25 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 12 august 2019
)
(3)Suspendarea brevetului de pilot maritim se dispune prin decizia directorului general al ANR, la propunerea agentului constatator, pentru o perioadă cuprinsă între o lună și 12 luni, în funcție de gravitatea faptei sau de săvârșirea în formă repetată.(4)Decizia de suspendare va fi înregistrată în foaia matricolă, iar brevetul respectiv va fi păstrat la ANR pe perioada menționată în decizia de suspendare și se va restitui titularului după expirarea acestei perioade.(5)Persoana căreia i s-a suspendat brevetul de pilot maritim prevăzut la alin. (2) nu poate utiliza pe perioada suspendării un alt brevet pentru desfășurarea activității de pilotaj.(6)Anularea brevetului de pilot maritim se face pentru fapte care constituie infracțiuni specifice activității de navigație civilă, stabilite potrivit legii. Anularea are caracter definitiv și se comunică persoanei în cauză și societății de pilotaj.(7)Anularea brevetului de pilot maritim prevăzut la alin. (2) se poate face prin decizie a directorului general al ANR, în urma unei hotărâri judecătorești rămase definitivă.(8)În termen de 5 zile de la comunicarea deciziei de suspendare sau de anulare a brevetului de pilot maritim, persoana în cauză este obligată să predea la ANR documentul respectiv.
 + 
Capitolul VIIIDispoziții tranzitorii și finale + 
Articolul 8(1)Metodele de verificare și criteriile de evaluare a competenței pentru fiecare brevet emis vor fi aprobate de ANR prin metodologia de organizare și desfășurare a examenelor de evaluare a competenței în vederea emiterii brevetelor de piloți maritimi.(2)Pentru brevetele de pilot maritim aspirant emise anterior intrării în vigoare a prezentului regulament, ANR va continua să aprobe înscrierea la evaluare în vederea obținerii brevetului de pilot maritim II în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor nr. 382/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind criteriile minime de pregătire, perfecționare și certificare a piloților maritimi, alții decât piloții de mare largă, pentru o perioadă de un an de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament.(3)Pentru celelalte brevete prezentul regulament se va aplica de la data intrării în vigoare.(4)Brevetele de pilot maritim pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră emise anterior intrării în vigoare a prezentului regulament se vor preschimba într-o perioadă de un an de zile de la data intrării în vigoare a acestuia, în brevete pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și porturile situate pe acest sector.
 + 
Articolul 9Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa nr. 1la regulament
Cerințe minime obligatorii pentru brevetarea piloților maritimi
 + 
Capitolul IPorturile maritime Constanța, Mangalia și MidiaA.Pilot maritim aspirant pentru porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia + 
Articolul 1Brevetul de pilot maritim aspirant pentru porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia se poate obține de către orice candidat care îndeplinește următoarele cerințe:a)deține un brevet de comandant pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate;b)a urmat un curs de specializare aprobat;sauc)deține un brevet de ofițer punte secund pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate;d)are un stagiu de îmbarcare ca ofițer punte secund pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare de 24 luni, din care cel puțin 12 luni în ultimii 5 ani;e)a urmat un curs de specializare aprobat.
B.Pilot maritim II pentru porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia + 
Articolul 2Brevetul de pilot maritim II pentru porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia se poate obține prin examen de către orice candidat care îndeplinește următoarele cerințe:a)deține un brevet de pilot maritim aspirant pentru porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia, în termen de valabilitate;b)prezintă o adeverință eliberată de administrație din care să reiasă că este luat în evidență ca angajat în funcția de pilot maritim aspirant pentru porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată și normă întreagă;(la 12-08-2019,
Litera b) din Articolul 2, Secțiunea B., Capitolul I, Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 1.083 din 25 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 12 august 2019
)
c)are un stagiu de pregătire profesională de cel puțin 18 luni;d)a participat la minimum 100 de manevre care să acopere toate cele 3 porturi menționate, fără întrerupere mai mare de 3 luni între ele;e)a dobândit cunoștințe temeinice de navigație pentru zona de pilotaj pentru care a fost eliberat brevetul.
C.Pilot maritim I pentru porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia + 
Articolul 3Brevetul de pilot maritim I pentru porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia se poate obține prin examen de către orice candidat care îndeplinește următoarele cerințe:a)deține un brevet de pilot maritim II pentru porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia, în termen de valabilitate;b)prezintă o adeverință eliberată de administrație din care să reiasă că este luat în evidență ca angajat în funcția de pilot maritim II pentru porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia cu contract de muncă pe perioada nedeterminată și normă întreagă;(la 12-08-2019,
Litera b) din Articolul 3, Secțiunea C., Capitolul I, Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 1.083 din 25 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 12 august 2019
)
c)are un stagiu de pregătire profesională de cel puțin 24 luni;d)a participat la minimum 100 de manevre care să acopere toate cele 3 porturi menționate, fără întrerupere mai mare de 3 luni între ele;e)a asistat la 30 de manevre de pilotaj la bordul navelor cu lungime mai mare de 200 m împreună cu un pilot maritim I pentru porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia;f)a dobândit cunoștințe temeinice de navigație despre zona de pilotaj pentru care a fost eliberat brevetul.
 + 
Capitolul IICerințe obligatorii pentru brevetarea piloților maritimi pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și km 175, precum și în porturile situate pe acest sectorD.Pilot maritim aspirant pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și km 175 și în porturile situate pe acest sector + 
Articolul 4Brevetul de pilot maritim aspirant pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și km 175 și în porturile situate pe acest sector se poate obține de către orice candidat care îndeplinește următoarele cerințe:a)deține un brevet de comandant pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate, ori un brevet de ofițer punte secund pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate;b)a urmat un curs de specializare aprobat;sauc)deține un brevet de ofițer punte pentru nave cu un tonaj brut de 500 sau mai mare, în termen de valabilitate;d)are un stagiu de îmbarcare de 48 de luni pe funcție, din care cel puțin 12 luni în ultimii 5 ani;e)a urmat un curs de specializare aprobat;sauf)deține un brevet de căpitan fluvial categoria A, în termen de valabilitate;g)are un stagiu de ambarcare de 48 de luni, din care cel puțin 24 de luni în ultimii 5 ani pe nave de navigație interioară cu o propulsie de peste 750 kw;h)a urmat un curs de specializare aprobat.
E.Pilot maritim II pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și km 175 și în porturile situate pe acest sector + 
Articolul 5Brevetul de pilot maritim II pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și km 175 și în porturile situate pe acest sector se poate obține prin examen de către orice candidat care îndeplinește următoarele cerințe:a)deține un brevet de pilot maritim aspirant pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și km 175, precum și în porturile situate pe acest sector, în termen de valabilitate;b)prezintă o adeverință eliberată de administrație din care să reiasă că este angajat de cel puțin 6 luni și a efectuat un număr de 36 de voiaje fără întrerupere mai mare de 30 de zile între ele, pentru a dobândi cunoștințe temeinice de navigație despre zona de pilotaj pentru care a fost eliberat brevetul.(la 12-08-2019,
Litera b) din Articolul 5 , Secțiunea E., Capitolul II , Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 1.083 din 25 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 12 august 2019
)
 + 
Capitolul IIICanalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și porturile situate pe acest sectorF.Pilot maritim aspirant pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și în porturile situate pe acest sector + 
Articolul 6Brevetul de pilot maritim aspirant pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și în porturile situate pe acest sector se poate obține de către orice candidat care îndeplinește următoarele cerințe:a)deține un brevet de comandant pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate, ori un brevet de ofițer punte secund pentru nave cu un tonaj brut de 3.000 sau mai mare, în termen de valabilitate;b)a urmat un curs de specializare aprobat;sauc)deține un brevet de ofițer punte pentru nave cu un tonaj brut de 500 sau mai mare, în termen de valabilitate;d)are un stagiu de îmbarcare de 48 de luni pe funcție, din care cel puțin 12 luni în ultimii 5 ani;e)a urmat un curs de specializare aprobat.
G.Pilot maritim II pentru zona Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și în porturile situate pe acest sector + 
Articolul 7Brevetul de pilot maritim II pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și în porturile situate pe acest sector se poate obține prin examen de către orice candidat care îndeplinește următoarele cerințe:a)deține un brevet de pilot maritim aspirant pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și în porturile situate pe acest sector în termen de valabilitate;b)prezintă o adeverință eliberată de administrație din care să reiasă că este angajat de cel puțin 12 luni, a efectuat un număr de 5 voiaje/manevre pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și porturile situate pe acest sector pentru a dobândi cunoștințe temeinice de navigație despre zona de pilotaj pentru care a fost eliberat brevetul.(la 12-08-2019,
Litera b) din Articolul 7, Secțiunea G., Capitolul III, Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 1.083 din 25 iulie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 669 din 12 august 2019
)
 + 
Anexa nr. 2la regulamentCursurile obligatorii necesare emiterii și prelungirii valabilității brevetelor de piloți maritimiA.Cursurile obligatorii necesare emiterii și prelungirii valabilității brevetelor de piloți maritimi pentru porturile maritime Constanța, Mangalia și Midia:

Nr. crt. Denumirea cursului Condiție de reconfirmare la 5 ani
1. Navigație radar, radar plotting și folosirea ARPA – nivel operațional sau Radar ARPA căutare și salvare – nivel managerial Nu
2. Certificat de operator GMDSS-ROC sau GMDSS-GOC 5 ani
3. Coordonarea echipei de cart în comanda de navigație sau HELM Nu
4. Competență în utilizarea mijloacelor de supraviețuire și a bărcilor de salvare, altele decât bărcile rapide de salvare Nu
5. Manevra navei – proceduri de manevră de urgență – exerciții pe simulator de navigație 5 ani
6. Program de pregătire de bază pentru siguranța maritimă Nu

B.Cursurile obligatorii necesare emiterii și prelungirii valabilității brevetelor de piloți maritimi:1.pentru sectorul de Dunăre cuprins între rada portului Sulina și km 175, precum și în porturile situate pe acest sector;2.pentru Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari și în porturile situate pe acest sector.

Nr. crt. Denumirea cursului Condiție de reconfirmare la 5 ani
1. Utilizator radar pe căile navigabile interioare Nu
2. Operator radiotelefonist în serviciul radiotelefonic pe căile navigabile 5 ani
3. Manevra navei – proceduri de manevră de urgență – exerciții pe simulator de navigație 5 ani

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x