REGULAMENT din 19 mai 2008

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 23/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 23 mai 2008
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 283 18/11/2009
ART. 3MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 7ABROGAT PARTIAL DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 13MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 15MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 16MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 17MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 18MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 26MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
CAP. 5ABROGAT PARTIAL DEORDIN 90 18/05/2009
CAP. 5MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 90 18/05/2009
ANEXA 2INLOCUIT DEORDIN 90 18/05/2009
ANEXA 3INLOCUIT DEORDIN 90 18/05/2009
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LAHG 416 09/05/2007
ART. 1REFERIRE LAHG 775 14/07/2005
ART. 11REFERIRE LAHG 750 14/07/2005
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 283 18/11/2009
ActulAPROBAT DEORDIN 484 19/05/2008
ActulCONTINUT DEORDIN 484 19/05/2008
ART. 3MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 7ABROGAT PARTIAL DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 13MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 15MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 16MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 17MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 18MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ART. 26MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
CAP. 5ABROGAT PARTIAL DEORDIN 90 18/05/2009
CAP. 5MODIFICAT DEORDIN 90 18/05/2009
ANEXA 1INLOCUIT DEORDIN 90 18/05/2009
ANEXA 2INLOCUIT DEORDIN 90 18/05/2009
ANEXA 3INLOCUIT DEORDIN 90 18/05/2009

de organizare şi funcţionare a Unităţii de politici publice



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Unitatea de politici publice, la nivel direcţie, a fost înfiinţată în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 775/2005 pentru aprobarea Regulamentului privind procedurile de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice la nivel central, cu modificările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 2Unitatea de politici publice, denumită în continuare Unitate, este structura de specialitate a aparatului central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, fără personalitate juridică, care are, potrivit legii, competenţă generală în domeniul întăririi capacităţii manageriale a ministerului, contribuind la îmbunătăţirea procesului de elaborare, implementare şi coordonare a documentelor de politici publice, precum şi al controlului şi monitorizării modului de aplicare a acestora de către toate structurile ministerului în domeniile sale de responsabilitate.
 + 
Articolul 3Activitatea Unităţii este coordonată de secretarul de stat pentru reforma în administraţia publică.
 + 
Articolul 4Unitatea exercită atribuţiile ce îi revin din actele normative în vigoare, în domeniile: implementarea şi monitorizarea procedurilor de elaborare a propunerilor de politici publice, planificarea strategică şi planificarea bugetară pe programe în domeniile de competenţă ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
 + 
Articolul 5Unitatea cooperează cu unităţile aparatului central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi colaborează pe probleme de specialitate, potrivit prevederilor actelor normative în vigoare, cu structurile de politici publice ale altor autorităţi ale administraţiei publice centrale, precum şi cu organizaţiile nonguvernamentale, sociale şi economice.
 + 
Capitolul IIOrganizarea Unităţii + 
Articolul 6Unitatea de politici publice este organizată la nivel de direcţie în aparatul central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
 + 
Articolul 7(1) Unitatea are următoarea structură organizatorică:a) conducerea, formată din director şi director adjunct;b) Serviciul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice;c) Serviciul planificare strategică;d) Serviciul planificare bugetară pe programe;e) Biroul coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice la nivelul administraţiei publice locale;f) Compartimentul informatică, documente clasificate, secretariat şi administrativ.(2) Organigrama unităţii este prezentată în anexa nr. 1.
 + 
Articolul 8(1) Relaţiile între conducerea Unităţii şi celelalte structuri sunt ierarhice, iar relaţiile între structurile Unităţii sunt funcţionale şi de cooperare.(2) Relaţiile între Unitate şi structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi cele cu alte instituţii publice sunt prezentate în anexa nr. 2.
 + 
Capitolul IIIAtribuţiile Unităţii + 
Articolul 9Unitatea de politici publice are drept misiune dezvoltarea capacităţii manageriale a ministerului, prin îmbunătăţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice la nivelul structurilor aparatului central, inspectoratelor generale, structurilor subordonate, agenţiilor, instituţiilor şi autorităţilor coordonate de minister, precum şi sprijinirea autorităţilor administraţiei publice locale în acest domeniu.
 + 
Articolul 10Obiectivele generale ale Unităţii sunt:a) creşterea eficienţei politicilor publice elaborate la nivelul ministerului;b) creşterea transparenţei decizionale în timpul derulării procedurilor de elaborare şi fundamentare a politicilor publice;c) fundamentarea superioară a politicilor, în vederea creşterii eficienţei actului decizional;d) îmbunătăţirea sistemului de consultare între structurile ministerului şi celelalte instituţii ale administraţiei publice pe timpul procesului de elaborare, monitorizare şi evaluare a politicilor publice;e) corelarea activităţilor de planificare a politicilor publice cu cele de planificare strategică, precum şi cu cele de planificare bugetară pe bază de programe;f) urmărirea realizării programelor, a eficienţei şi eficientizării utilizării fondurilor bugetare, prin analize periodice ale stadiului îndeplinirii acestora;g) elaborarea şi implementarea procedurilor de monitorizare şi evaluare a politicilor publice în domeniile specifice Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
 + 
Articolul 11Atribuţiile generale ale Unităţii sunt următoarele:a) implementează, la nivelul ministerului, sistemul standard de metode şi proceduri de formulare a documentelor de politici publice, sprijină şi acordă consultanţă de specialitate autorităţilor administraţiei publice locale cu privire la formularea şi implementarea prevederilor documentelor de politici publice;b) elaborează, în colaborare cu celelalte structuri ale aparatului central, instituţii şi agenţii subordonate sau aflate în coordonarea ministerului, forma finală a următoarelor documente: Calendarul de aplicare a măsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de guvernare în domeniul specific ministerului, strategii, propuneri de politici publice, planuri de acţiune, Planul strategic al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Planul de acţiuni/lucru anual, programele bugetare ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi alte documente de politici publice;c) organizează, coordonează, îndrumă şi controlează activităţile şi măsurile aferente politicilor publice, strategiilor, planurilor strategice, planurilor de acţiune şi programelor bugetare din domeniul specific ministerului;d) efectuează studii şi analize privind documentele de politici publice ce se impun a fi formulate şi implementate, în domeniul de competenţă al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în concordanţă cu prevederile Programului de guvernare;e) facilitează comunicarea şi coordonarea structurilor în cadrul procesului de analiză, formulare şi implementare a documentelor de politici publice;f) acordă consultanţă, sprijin şi îndrumare metodologică structurilor din minister şi autorităţilor administraţiei publice locale cu privire la formularea şi implementarea prevederilor documentelor de politici publice;g) sintetizează analizele, studiile şi rapoartele primite de la unităţile aparatului central şi inspectoratele generale sau alte structuri similare, cu privire la impactul aplicării strategiilor şi politicilor publice, şi propune, după caz, conducerii ministerului variante şi modalităţi de implementare a corecţiilor ce se impun;h) realizează baza de date informatizată necesară formulării, implementării şi monitorizării documentelor de politici publice, în cadrul ministerului;i) monitorizează şi evaluează, la nivelul ministerului, activitatea secretariatelor tehnice ale comisiilor şi grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a documentelor de politici publice, identifică aspectele negative şi pozitive referitoare la funcţionarea acestora, formulând propuneri de îmbunătăţire a activităţii;j) organizează întâlniri periodice cu personalul de conducere de la nivelul aparatului central al ministerului, inspectoratelor generale şi altor structuri similare, în vederea informării privind obiectivele specifice, acţiunile preconizate, rezultatele aşteptate şi termenele de îndeplinire a obiectivelor asumate;k) organizează şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminarii cu factorii implicaţi în procesul de formulare şi implementare a documentelor de politici publice, inclusiv cu cei din administraţia publică locală;l) organizează şi derulează activităţile pentru implementarea componentei de programare bugetară a Planului strategic;m) întocmeşte Raportul-sinteză privind evaluarea stadiului derulării programelor bugetare ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;n) realizează mape documentare şi studii comparative pe domeniile specifice de activitate ale ministerului şi asigură difuzarea acestora către structurile interesate;o) întocmeşte rapoartele de informare asupra stadiului de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul de acţiuni/lucru anual al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în vederea prezentării în şedinţele Colegiului ministerului;p) elaborează materialul integrator de evaluare anuală a activităţilor ministerului, precum şi sinteza, ce se prezintă anual Consiliului Superior de Apărare a Ţării;q) monitorizează Calendarul de aplicare a măsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de guvernare în domeniile de competenţă ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi informează periodic Comisia Naţională de Prognoză;r) asigură secretariatul tehnic al consiliilor interministeriale coordonate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente;s) cooperează, în domeniile de muncă specifice Unităţii, cu Direcţia de politici publice din cadrul Secretariatului general al Guvernului;t) propune publicarea în pagina de internet a ministerului a unor informaţii relevante despre activitatea ministerului, din domeniile de competenţă ale Unităţii;u) asigură aplicarea prevederilor legale în domeniile specifice de activitate;v) elaborează şi prezintă Colegiului ministerului, ori de câte ori este nevoie, prin director sau înlocuitorul legal, analize, studii şi informări pe probleme din sfera sa de activitate;w) desemnează specialişti care să însoţească conducerea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pe timpul efectuării unor activităţi de control în unităţile centrale şi teritoriale, cât şi proprii reprezentanţi în organisme din afara ministerului;x) îndeplineşte şi alte atribuţii ce îi revin potrivit actelor normative în vigoare.
 + 
Capitolul IVConducerea Unităţii + 
Articolul 12Unitatea este condusă de un director şi un director adjunct.
 + 
Articolul 13(1) Directorul conduce întreaga activitate a Unităţii şi o reprezintă în relaţiile cu conducătorii celorlalte structuri ale ministerului, cu instituţiile şi organismele din afara sistemului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, potrivit competenţelor.(2) În aplicarea prevederilor legale de nivel superior, precum şi a ordinelor, instrucţiunilor şi regulamentelor emise de ministrul internelor şi reformei administrative, directorul dă dispoziţii subordonaţilor.(3) În condiţiile actelor normative în vigoare, directorul poate delega atribuţii din competenţa sa directorului adjunct, şefilor de serviciu, de birouri sau altor persoane din subordine.
 + 
Articolul 14Directorul răspunde în faţa conducerii ministerului de întreaga activitate pe care o desfăşoară Unitatea, potrivit prevederilor fişei postului, prezentată în anexa nr. 3.
 + 
Articolul 15Directorul adjunct răspunde de activitatea serviciilor, birourilor şi compartimentelor care îi sunt încredinţate spre coordonare şi îndrumare potrivit prevederilor fişei postului, prezentată în anexa nr. 4.
 + 
Capitolul VAtribuţiile serviciilor, birourilor şi compartimentelor din structura Unităţii + 
Secţiunea 1Atribuţii comune ale structurilor Unităţii + 
Articolul 16Serviciile, biroul şi compartimentul din structura Unităţii au următoarele atribuţii comune:a) implementează, la nivelul ministerului, sistemul standard de metode şi proceduri de formulare a documentelor de politici publice şi a procedurilor de planificare bugetară pe programe;b) elaborează, în cooperare cu celelalte structuri ale ministerului, forma finală a următoarelor documente: Calendarul de aplicare a măsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de guvernare în domeniile specifice ministerului, strategii, propuneri de politici publice, planuri de acţiune, Planul strategic al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Planul de acţiuni/lucru anual, programele bugetare ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi alte documente de politici publice;c) asigură asistenţa tehnică necesară parcurgerii etapelor premergătoare elaborării Planului strategic al ministerului, a Planului de lucru anual, monitorizarea acestor etape, precum şi asistenţa în procesul de formulare a documentelor de politici publice;d) participă la elaborarea punctelor de vedere referitoare la proiectele actelor normative trimise Unităţii pentru formularea de propuneri şi observaţii;e) participă la organizarea şedinţelor de lucru ale consiliilor interministeriale coordonate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, desfăşurând activităţi specifice secretariatelor tehnice;f) participă la pregătirea datelor şi documentelor necesare ministrului internelor şi reformei administrative pentru activităţile desfăşurate la Guvern;g) participă la activitatea comisiilor de inspecţie şi a colectivelor de control, sprijin şi îndrumare în unităţi;h) participă la întocmirea documentelor de planificare a activităţilor Unităţii şi a materialului de evaluare anuală a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;i) participă la întocmirea tematicii de pregătire continuă a personalului Unităţii;j) elaborează documentele de planificare a activităţilor proprii şi analiza îndeplinirii sarcinilor;k) participă la organizarea şi desfăşurarea convocărilor, cursurilor de perfecţionare a pregătirii personalului;l) participă la elaborarea proiectelor de acte normative cu caracter intern, care reglementează activitatea specifică domeniului de competenţă a Unităţii;m) organizează şi planifică personalul pentru efectuarea serviciului de permanenţă în cadrul Unităţii;n) coordonează, îndrumă şi controlează structurile centrale şi teritoriale ale căror domenii de activitate sunt vizate prin aplicarea prevederilor documentelor de politici publice;o) asigură cooperarea permanentă cu structurile de politici publice ale ministerelor sau cu alte structuri similare ale altor autorităţi publice centrale şi locale;p) asigură respectarea prevederilor legale privind multiplicarea, difuzarea, retragerea şi distrugerea documentelor clasificate;q) execută alte activităţi ordonate.
 + 
Secţiunea a 2-aAtribuţiile Serviciului implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice + 
Articolul 17Serviciul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice are următoarele obiective generale:a) creşterea eficienţei activităţilor de elaborare, monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice elaborate la nivelul ministerului;b) asigurarea transparenţei decizionale pe timpul derulării procedurilor de elaborare a propunerilor de politici publice;c) fundamentarea variantelor de soluţionare prezentate în propunerile de politici publice, în vederea creşterii eficienţei actului decizional;d) gestionarea procedurilor de consultare între structurile ministerului şi celelalte instituţii ale administraţiei publice pe timpul procesului de elaborare, monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice;e) corelarea activităţii de elaborare a propunerilor de politici publice cu obiectivele precizate în documentele de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe;f) elaborarea şi implementarea procedurilor de monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice elaborate la nivelul ministerului.
 + 
Articolul 18Serviciul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice are următoarele atribuţii generale:a) implementează sistemul standard de metode şi proceduri de formulare a propunerilor de politici publice;b) elaborează proceduri şi metodologii pentru monitorizarea şi evaluarea propunerilor de politici publice care se derulează la nivelul ministerului;c) efectuează studii şi analize privind variantele de soluţionare recomandate prin propunerile de politici publice ce se impun a fi formulate şi implementate, în domeniul de competenţă al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în concordanţă cu prevederile Programului de guvernare, Planului Strategic şi ale Planului de acţiuni/lucru anual;d) facilitează comunicarea în cadrul procesului de analiză, formulare şi implementare a variantelor de soluţionare precizate în propunerile de politici publice;e) acordă consultanţă structurilor ministerului, cu privire la implementarea standardelor şi procedurilor de formulare a propunerilor de politici publice;f) analizează calitatea procesului politicilor publice prin monitorizarea aplicării standardelor şi procedurilor privind elaborarea şi implementarea propunerilor de politici publice;g) monitorizează şi evaluează activitatea secretariatelor tehnice ale comisiilor şi grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a propunerilor de politici publice, identifică aspectele negative şi pozitive referitoare la funcţionarea acestora, formulând propuneri de îmbunătăţire a activităţii;h) propune, după caz, organizarea unor întâlniri periodice cu personalul de conducere de la nivelul aparatului central, inspectoratelor generale şi altor structuri similare, în vederea informării lor asupra priorităţilor din propunerile de politici publice;i) sintetizează analizele, studiile şi rapoartele privind impactul aplicării propunerilor de politici publice şi propune, după caz, conducerii ministerului variante şi modalităţi de implementare a corecţiilor ce se impun;j) propune publicarea în pagina de internet a ministerului a unor informaţii relevante despre activitatea proprie;k) constituie şi dezvoltă o bază de date informatizată necesară formulării, implementării şi monitorizării propunerilor de politici publice;l) organizează şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminarii cu factorii implicaţi în procesul de formulare şi implementare a propunerilor de politici publice;m) cooperează cu Direcţia de politici publice din cadrul Secretariatului general al Guvernului şi cu celelalte structuri de politici publice aflate în coordonarea celorlalte instituţii cu competenţe în domeniu;n) elaborează şi prezintă, ori de câte ori este nevoie, prin directorul Unităţii, Colegiului ministerului analize, studii şi informări pe probleme din sfera sa de activitate;o) participă la elaborarea documentelor de evaluare şi analiză la nivel instituţional;p) desfăşoară activităţi de coordonare, îndrumare şi control la structurile centrale şi teritoriale în domeniile de competenţă.
 + 
Secţiunea a 3-aAtribuţiile Serviciului planificare strategică + 
Articolul 19Serviciul planificare strategică are următoarele obiective generale:a) creşterea eficienţei activităţii de elaborare, implementare şi evaluare a documentelor de planificare;b) fundamentarea superioară a documentelor de planificare strategică, în vederea creşterii eficienţei actului managerial;c) îmbunătăţirea sistemului de consultare între structurile ministerului şi armonizarea interministerială a documentelor de planificare strategică;d) corelarea activităţilor de planificare strategică cu cele de planificare a politicilor publice;e) elaborarea şi implementarea procedurilor de evaluare şi monitorizare a modului de îndeplinire a obiectivelor prevăzute în documentele de planificare strategică.
 + 
Articolul 20Serviciul planificare strategică are următoarele atribuţii generale:a) asigură asistenţa tehnică, la nivelul fiecărei structuri a ministerului, pentru parcurgerea etapelor precizate în metodologie, în procesul de elaborare a Planului strategic al ministerului;b) elaborează forma finală a Planului strategic al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, conform propunerilor şi observaţiilor formulate în urma şedinţelor Colegiului ministerului;c) organizează şi derulează activităţile pentru implementarea componentei de management a Planului strategic;d) asigură asistenţă tehnică pentru efectuarea analizei de impact a măsurilor precizate în Planul strategic şi în celelalte documente derivate din acesta;e) pe baza Planului strategic, elaborează anual Planul de lucru/acţiuni al ministerului;f) actualizează anual, prin consultarea structurilor ministerului, Planul strategic al ministerului;g) corelează obiectivele şi indicatorii stabiliţi pentru fiecare direcţie de acţiune din Planul strategic;h) analizează obiectivele propuse pentru fiecare direcţie de acţiune din Planul strategic, pentru a verifica corespondenţa dintre valoarea indicatorilor de performanţă propuşi şi resursele solicitate;i) asigură asistenţă tehnică pentru actualizarea valorii indicatorilor de performanţă din Planul strategic în funcţie de resursele alocate;j) elaborează proceduri şi metodologii pentru monitorizarea şi evaluarea Planului strategic al ministerului;k) execută activitatea de evaluare a modului în care sunt îndeplinite obiectivele stabilite în Planul strategic şi alte documente de politici publice, întocmind în acest sens sinteze, rapoarte de evaluare a modului în care se realizează implementarea Planului strategic, precum şi alte documente care să asigure derularea procesului decizional la nivelul Colegiului ministerului, în domeniul planificării strategice;l) elaborează propunerile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative privind Calendarul de măsuri şi acţiuni pentru ducerea la îndeplinire a Programului de guvernare;m) cooperează cu Direcţia de politici publice din cadrul Secretariatul general al Guvernului în domeniul planificării strategice;n) monitorizează Calendarul de măsuri şi acţiuni pentru ducerea la îndeplinire a Programului de guvernare în domeniile de competenţă ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi informează periodic Comisia Naţională de Prognoză;o) elaborează materialul integrator de evaluare anuală a activităţilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi sinteza, ce se prezintă anual în Consiliul Superior de Apărare a Ţării;p) implementează, la nivelul ministerului, sistemul standard de metode şi proceduri de formulare a strategiilor;q) elaborează, în colaborare cu celelalte structuri ale ministerului, forma finală a strategiilor şi planurile de acţiune pentru implementarea acestora în domeniile specifice ministerului;r) acordă consultanţă specialiştilor din minister cu privire la implementarea strategiilor şi procedurilor de formulare a planurilor de acţiune;s) analizează calitatea procesului de aplicare a strategiilor, la nivelul ministerului, prin monitorizarea implementării planurilor de acţiune;t) monitorizează şi evaluează, la nivelul ministerului, activitatea secretariatelor tehnice ale comisiilor şi grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a strategiilor şi planurilor de acţiune şi identifică aspectele negative şi pozitive referitoare la funcţionarea acestora, formulând propuneri de îmbunătăţire a activităţii;u) organizează întâlniri periodice cu personalul de conducere de la nivelul aparatului central al ministerului, inspectoratelor generale şi altor structuri similare, în vederea informării lor asupra obiectivelor specifice, acţiunilor preconizate, rezultatelor aşteptate, precum şi termenelor de îndeplinire a obiectivelor propuse în planurile de acţiune pentru implementarea strategiilor aprobate;v) sintetizează analizele, studiile şi rapoartele primite de la inspectoratele generale sau alte structuri similare cu privire la impactul aplicării strategiilor formulate;w) realizează baza de date informatizată necesară formulării, implementării şi monitorizării strategiilor, în cadrul ministerului;x) organizează şedinţele de informare şi dezbatere, precum şi seminariile cu specialiştii din cadrul ministerului implicaţi în procesul de formulare şi implementare a strategiilor şi a planurilor de acţiune pentru implementarea acestora;y) realizează mape documentare şi studii comparative pe domeniile specifice de activitate ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi asigură difuzarea acestora către structurile interesate;z) întocmeşte lunar Graficul cu principalele activităţi ale Unităţii şi prezintă, în şedinţa de lucru din prima săptămână a lunii următoare, stadiul de îndeplinire al acestuia;aa) întocmeşte Planul de activităţi trimestrial al Unităţii şi monitorizează activităţile cuprinse în acesta;ab) aplică prevederile legilor, hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului, precum şi ale ordinelor, regulamentelor şi instrucţiunilor ministrului administraţiei şi internelor, în domeniile specifice de activitate;ac) elaborează şi prezintă, ori de câte ori este nevoie, prin directorul Unităţii, Colegiului ministerului analize, studii şi informări pe probleme din sfera sa de activitate;ad) desfăşoară activităţi de coordonare, îndrumare şi control la structurile centrale şi teritoriale, în domeniile de competenţă.
 + 
Secţiunea a 4-aAtribuţiile Serviciului planificare bugetară pe programe + 
Articolul 21Serviciul planificare bugetară pe programe are următoarele obiective generale:a) creşterea eficienţei activităţii de planificare bugetară la nivelul ministerului;b) fundamentarea superioară a programelor bugetare;c) îmbunătăţirea sistemului de consultare între structurile ministerului şi celelalte instituţii ale administraţiei publice pe timpul procesului de elaborare, monitorizare şi evaluare a programelor bugetare;d) corelarea activităţilor de planificare bugetară pe bază de programe cu cele de planificare a politicilor publice;e) elaborarea şi implementarea procedurilor de monitorizare şi evaluare a programelor bugetare specifice Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.
 + 
Articolul 22Serviciul planificare bugetară pe programe are următoarele atribuţii generale:a) organizează şi derulează activităţile pentru implementarea componentei de programare bugetară a Planului strategic;b) elaborează proceduri şi metodologii pentru stabilirea necesarului de resurse financiare corelate cu obiectivele stabilite în Planul strategic;c) acordă asistenţă de specialitate directorilor de programe, pentru elaborarea programelor bugetare multianuale;d) organizează, coordonează, îndrumă şi controlează activităţile şi măsurile aferente programelor bugetare din domeniul specific ministerului;e) elaborează proceduri pentru evaluarea din punctul de vedere al resurselor financiare a eficienţei variantelor de soluţionare din propunerile de politici publice;f) analizează măsurile şi obiectivele propuse pentru a fi incluse în Planul strategic, din punctul de vedere al posibilităţii de finanţare;g) analizează propunerile de politici publice din punctul de vedere al impactului financiar al fiecărei variante de soluţionare;h) elaborează, în colaborare cu Direcţia generală financiară, bugetul pe programe al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru anul financiar corespunzător anului de plan şi, orientativ, pentru anii următori, în baza propunerilor directorilor de programe;i) analizează, din punctul de vedere al implicaţiilor financiare, corelarea dintre obiectivele Planului strategic, obiectivele din Planul de lucru/acţiuni anual şi din propunerile de politici publice;j) colaborează cu Direcţia generală financiară în vederea corelării activităţii de execuţie bugetară cu măsurile de diminuare a riscurilor specifice;k) desfăşoară activităţi de coordonare, îndrumare şi control la structurile centrale şi teritoriale în domeniile de competenţă.
 + 
Secţiunea a 5-aAtribuţiile Biroului coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice la nivelul administraţiei publice locale + 
Articolul 23Biroul coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice la nivelul administraţiei publice locale are următoarele obiective generale:a) creşterea eficienţei activităţilor de elaborare, monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice elaborate de autorităţile administraţiei publice locale;b) asigurarea transparenţei decizionale pe timpul derulării procedurilor de elaborare a propunerilor de politici publice;c) acordarea de consultanţă autorităţilor administraţiei publice locale pentru fundamentarea variantelor de soluţionare prezentate în propunerile de politici publice;d) gestionarea procedurilor de consultare între structurile ministerului şi autorităţile administraţiei publice locale pe timpul procesului de elaborare, monitorizare şi evaluare a propunerilor de politici publice;e) elaborarea şi implementarea procedurilor de evaluare şi monitorizare a propunerilor de politici publice elaborate de autorităţile administraţiei publice locale.
 + 
Articolul 24Biroul coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice la nivelul administraţiei publice locale are următoarele atribuţii generale:a) sprijină şi asigură consultanţă de specialitate autorităţilor administraţiei publice locale pentru implementarea sistemului standard de metode şi proceduri de formulare a propunerilor de politici publice;b) elaborează proceduri şi metodologii pentru monitorizarea şi evaluarea propunerilor de politici publice care se derulează la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale;c) facilitează comunicarea în cadrul procesului de analiză, formulare şi implementare a variantelor de soluţionare precizate în propunerile de politici publice;d) acordă consultanţă de specialitate autorităţilor administraţiei publice locale şi facilitează activitatea de comunicare între structurile administraţiei publice locale şi structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;e) analizează calitatea procesului politicilor publice prin monitorizarea aplicării standardelor şi procedurilor privind elaborarea şi implementarea propunerilor de politici publice;f) propune, după caz, organizarea unor întâlniri periodice cu reprezentanţii autorităţilor administraţiei publice locale în scopul identificării problematicii apărute în procesul de elaborare a propunerilor de politici publice;g) constituie şi dezvoltă, prin consultarea reprezentanţilor autorităţilor administraţiei publice locale, o bază de date informatizată necesară formulării, implementării şi monitorizării propunerilor de politici publice;h) organizează cursuri de perfecţionare, inclusiv cu sprijinul unor experţi străini, cu factorii implicaţi în procesul de formulare şi implementare a propunerilor de politici publice;i) elaborează şi prezintă Colegiului ministerului, ori de câte ori este nevoie, prin directorul Unităţii, analize, studii şi informări pe probleme din sfera sa de activitate;j) participă la elaborarea documentelor de evaluare şi analiză la nivel instituţional;k) desfăşoară activităţi de sprijin şi îndrumare la structurile administraţiei publice locale în domeniile de competenţă.
 + 
Secţiunea a 6-aAtribuţiile Compartimentului informatică, documente clasificate, secretariat şi administrativ + 
Articolul 25Compartimentul informatică, documente clasificate, secretariat şi administrativ are ca obiectiv organizarea şi derularea activităţilor din domeniile informatică, gestiune documente, secretariat şi administrativ, la nivelul Unităţii.
 + 
Articolul 26Compartimentul informatică, documente clasificate, secretariat şi administrativ are următoarele atribuţii generale:a) proiectează aplicaţii informatice pentru toate structurile Unităţii, sub coordonarea şi cu acordul/avizul Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei;b) instruieşte personalul Unităţii în utilizarea tehnicii de calcul din dotare şi exploatarea aplicaţiilor proprii;c) participă la culegerea şi introducerea informaţiilor în bazele de date;d) asigură întreţinerea tehnicii de calcul din dotare;e) elaborează diferite rapoarte şi sinteze, folosind datele stocate pe suporţi magnetici în cadrul Unităţii;f) asigură, prin intermediul Direcţiei generale pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, aprovizionarea cu materiale consumabile necesare bunei funcţionări a tehnicii de calcul din dotarea Unităţii;g) îndeplineşte şi răspunde de aplicarea procedurilor legale în vigoare privind prelucrarea, stocarea sau transmiterea informaţiilor clasificate în format electronic;h) asigură activitatea de registratură şi repartizare a corespondenţei la nivelul Unităţii;i) asigură predarea-primirea zilnică a corespondenţei cu informaţii clasificate sau neclasificate, înregistrarea acesteia în registrele de evidenţă şi repartizarea pe servicii, birouri şi compartimente;j) asigură multiplicarea, evidenţa, păstrarea şi manipularea corespondenţei şi a documentelor cu informaţii clasificate sau neclasificate, întocmite în cadrul Unităţii, şi a celor primite de la alte unităţi, în conformitate cu prevederile actelor normative în vigoare;k) asigură rechizitele şi materialele necesare desfăşurării activităţilor şi întocmirii lucrărilor în cadrul Unităţii;l) întocmeşte zilnic situaţia cu răspândirea efectivelor Unităţii şi dispoziţia zilnică a directorului;m) răspunde de păstrarea, manipularea şi securitatea arhivei Unităţii;n) controlează, îndrumă şi răspunde de aplicarea integrală de către personalul Unităţii a actelor normative privind manipularea documentelor clasificate şi apărarea secretului de stat;o) elaborează metodologia privind modul de redactare şi circuitul documentelor în cadrul Unităţii;p) gestionează, în deplină siguranţă, autoturismele repartizate unităţii.
 + 
Capitolul VIDispoziţii finale + 
Articolul 27Unitatea îşi desfăşoară activitatea pe baza prevederilor prezentului regulament, a Planului de acţiuni/lucru anual, a planurilor de activităţi trimestriale şi a Graficului lunar cu principalele activităţi ale Unităţii.
 + 
Articolul 28(1) Unitatea pregăteşte şi desfăşoară evaluarea activităţii anuale, de regulă în luna ianuarie pentru anul anterior.(2) Structurile prevăzute la art. 7 pregătesc şi desfăşoară evaluări trimestriale şi anuale cu personalul propriu.
 + 
Articolul 29Personalul încadrat în Unitate este obligat să cunoască şi să aplice întocmai prevederile prezentului regulament, în părţile ce îl privesc.
 + 
Articolul 30Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Anexa 1───────la regulament─────────────ORGANIGRAMAUnităţii de politici publice
 + 
Anexa 2────────la regulament─────────────DIAGRAMA DE RELAŢIIa Unităţii de politici publice
 + 
Anexa 3───────la regulament─────────────MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVEUNITATEA DE POLITICI PUBLICEFIŞA POSTULUIA. Identificarea postului1. Compartimentul: Unitatea de politici publice2. Denumirea şi codul postului: director/consilier gradul IA (director)3. Poziţia postului în statul de organizare: 14. Punctajul postului (pentru personalul contractual): minim = 4,3; maxim = 5,00; mediu = 4,655. Relaţii cu alte posturi:a) ierarhice:● se subordonează nemijlocit secretarului de stat pentru reforma în administraţia publică;● este şef direct al întregului personal din cadrul Unităţii de politici publice;● coordonează şi îndrumă nemijlocit activităţile serviciilor şi compartimentelor Unităţii, după cum urmează:1. Serviciul implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice: a) implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice în domeniul ordine şi siguranţă publică; b) implementare şi monitorizare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice pentru administraţia publică;2. Biroul coordonare proceduri de elaborare a propunerilor de politici publice la nivelul administraţiei publice locale;3. Compartimentul informatică, documente clasificate, secretariat şi administrativ;b) funcţionale:● colaborează cu şefii unităţilor din aparatul central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, inspectoratelor generale şi instituţiile de învăţământ;● colaborează cu şefii structurilor similare din Ministerul Apărării, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Protecţie şi Pază, Unitatea de politici publice a Secretariatului General al Guvernului;● reprezintă Unitatea, pe linia de muncă specifică, în raport cu celelalte instituţii;c) de cooperare:● cu autorităţile administraţiei publice centrale de specialitate, pe linia planificării strategice, precum şi elaborării şi implementării politicilor publice în domeniile ordine, siguranţă publică şi administraţie publică;● cu autorităţile administraţiei publice centrale de specialitate, autorităţile administraţiei publice locale pentru îndeplinirea atribuţiilor în comun;d) de control:● coordonează controlul activităţilor de implementare a măsurilor stabilite prin strategiile, politicile publice şi planurile de acţiune pentru implementarea acestora de către structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, permanent şi în cadrul echipelor de control, la ordin;● coordonează activităţile de control, precum şi pe cele de sprijin şi îndrumare, executate la structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, pe liniile de responsabilitate ale Unităţii.6. Definirea sumară a atribuţiilor postului: realizează împreună cu şefii serviciilor managementul Unităţii, conform prevederilor actelor normative în vigoare şi regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat de ministrul internelor şi reformei administrative.B. Cerinţele postului1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie/personal contractual2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: minim inspector de poliţie/gradul IA3. Pregătirea necesară ocupantului postului:3.1. pregătire de bază: studii superioare de lungă durată militare sau civile, cu diplomă de licenţă;3.2. pregătire de specialitate: studii universitare de masterat sau studii postuniversitare, în domeniul management ori administraţie publică;3.3. cunoştinţe: cultură generală, cunoştinţe generale cu privire la sistemul de formulare şi implementare a strategiilor şi politicilor publice la nivelul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: poate elabora şi are acces la informaţii clasificate din clasa secretelor de stat şi la informaţii clasificate NATO;3.5. limbi străine: citit/scris/vorbit: o limbă de circulaţie internaţională – bine.4. Experienţă:4.1. în muncă: cel puţin 5 ani;4.2. în specialitate: cel puţin 5 ani;4.3. managerială: cel puţin 5 ani;4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni.5. Aptitudini şi abilităţi necesare:● aptitudini de conducere (organizatorice, decizionale, de coordonare şi control), spirit de observaţie, de negociere, de cooperare: dezvoltare foarte bună;● poate să lucreze sub presiunea timpului;● posedă cultură de specialitate şi generală;● are gândire analitică şi conceptuală bună;● disponibilitate pentru dialog şi negocieri;● poate să desfăşoare activităţi în condiţii de supervizare redusă;● utilizarea tehnicii informatice şi a aplicaţiilor MS Office: dezvoltare foarte bună.6. Atitudini necesare/comportament solicitat:● conduită morală foarte bună;● spirit de iniţiativă: dezvoltare foarte bună;● capacitatea de lucru în echipă: dezvoltare foarte bună;● imaginaţie, prevedere, flexibilitate, claritatea ideilor;● pasiune, receptivitate faţă de nou, perspicacitate, stabilitate emoţională;● flexibilitate în gândire: dezvoltare foarte bună;● perseverenţă: dezvoltare foarte bună;● exigenţă: dezvoltare foarte bună;● spirit de autodepăşirie de sine şi de perfecţionare: dezvoltare foarte bună;● spirit de autodisciplină: dezvoltare foarte bună;● capacitate de organizare: dezvoltare foarte bună;● supleţe intelectuală şi comportamentală: dezvoltare foarte bună;● fermitate, perseverenţă, independenţă şi stabilitate: dezvoltare foarte bună.7. Parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical pentru funcţia de conducere8. Trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcţia de conducere.C. Condiţii specifice de muncă1. Locul de muncă: sediul central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.2. Deplasări curente: conform planurilor, programelor şi ordinelor ministrului internelor şi reformei administrative.3. Condiţii de muncă: expunere la radiaţii electromagnetice; încadrarea condiţiilor corespunzătoare locului de muncă şi activităţilor se face potrivit dispoziţiilor actelor normative în vigoare.4. Riscuri implicate de post: stres, afectarea stării fizice generale din cauza radiaţiilor electromagnetice.5. Compensări:● indemnizaţie de conducere;● sporuri şi alte compensări acordate conform dispoziţiilor actelor normative în vigoare.D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului1. Sarcini şi îndatoriri:a) munca de fiecare zi:● coordonează şi conduce, prin şefii serviciilor, principalele activităţi planificate, asigură soluţionarea lucrărilor Unităţii în termenele prevăzute de actele normative în vigoare;b) săptămânal:● desfăşoară şedinţe de conducere cu şefii serviciilor;● urmăreşte îndeplinirea obiectivelor şi activităţilor planificate;c) lunar:● verifică şi aprobă Graficul cu principalele activităţi ale Unităţii;d) trimestrial:● aprobă planurile de activitate ale serviciilor;● participă la bilanţurile acestora;e) anual:● prezintă spre aprobare Planul cu principalele activităţi ale Unităţii;● pregăteşte şi susţine raportul de evaluare al Unităţii;● coordonează activitatea de evaluare anuală a personalului Unităţii;f) ocazional● prezintă rapoarte şi informări pe probleme de specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;● coordonează, la ordin, elaborarea unor studii şi cercetări de specialitate în vederea descoperirii eventualelor disfuncţionalităţi în implementarea strategiilor şi politicilor publice la nivelul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;● participă la controalele de fond şi tematice desfăşurate la inspectorate generale (similare), precum şi la întocmirea documentelor organizatorice, concluziilor şi măsurilor ce se impun, pe probleme specifice Unităţii;● coordonează elaborarea Informării privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative – pentru prezentarea în şedinţele de conducere ale ministerului;● coordonează secretariatele tehnice ale consiliilor interministeriale prezidate de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.2. Atribuţiile postului:● coordonează implementarea, la nivelul ministerului, a sistemului standard de metode şi proceduri de formulare a strategiilor şi politicilor publice;● coordonează monitorizarea şi evaluarea, la nivelul ministerului, a activităţii secretariatelor tehnice ale comisiilor şi grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a strategiilor şi politicilor publice, precum şi a planurilor de acţiune, prezentând conducerii ministerului propuneri de îmbunătăţire a activităţii;● propune, după caz, organizarea unor întâlniri periodice cu şefii structurilor aparatului central al ministerului şi al inspectoratelor generale (similare), în vederea informării lor asupra obiectivelor specifice, acţiunilor preconizate, rezultatele aşteptate, precum şi termenele de îndeplinire a obiectivelor propuse în planurile de acţiune pentru implementarea strategiilor aprobate;● coordonează şi organizează şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminarii cu specialiştii din cadrul ministerului, implicaţi în procesul de formulare şi implementare a strategiilor şi politicilor publice, precum şi a planurilor de acţiune pentru implementarea acestora;● coordonează elaborarea, monitorizarea şi actualizarea Planului strategic al ministerului şi a celorlalte documente de politici publice care reglementează activităţile din competenţa ministerului;● coordonează elaborarea materialului integrator de evaluare anuală a activităţilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi a sintezei ce se prezintă anual Consiliului Suprem de Apărare a Ţării;● coordonează elaborarea şi monitorizarea Calendarului de aplicare a măsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de guvernare în domeniile de competenţă ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi informarea periodică a Comisiei Naţionale de Prognoză;● coordonează elaborarea şi monitorizarea îndeplinirii Planului anual de lucru al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;● coordonează elaborarea informării privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative – pentru prezentarea în şedinţele Colegiului ministerului;● coordonează activităţile pentru implementarea componentei de programare bugetară a Planului strategic;● coordonează activitatea de elaborare a procedurilor şi metodologiilor pentru stabilirea necesarului de resurse financiare corelate cu obiectivele stabilite în Planul strategic;● coordonează activitatea de elaborare a procedurilor pentru evaluarea, din punctul de vedere al resurselor financiare, a eficienţei variantelor de soluţionare din propunerile de politici publice.3. Responsabilităţi:3.1. responsabilităţi de planificare:● răspunde din punct de vedere tehnic de elaborarea Planului strategic al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;● coordonează activităţile de elaborare şi prezintă spre aprobare Planul strategic, Planul de lucru anual cu principalele activităţi ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Planul de lucru anual al Unităţii şi alte documente de politici publice;3.2. responsabilităţi de raportare:● prezintă rapoarte şi informări pe probleme de specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;3.3. atribuţii de lucru cu publicul:● reprezintă Unitatea în relaţiile cu publicul;● acordă audienţă persoanelor solicitante;3.4. Luarea deciziilor:● exercită autoritatea de şef al întregului personal şi ia decizii potrivit competenţelor, în toate problemele specifice Unităţii;3.5. Accesul la informaţii:● are acces la toate documentele ce reprezintă domenii din competenţa Unităţii în raporturile cu Consiliul Suprem de Apărare a Ţării şi asigură transmiterea la termen a documentelor.E. Standarde de performanţă asociate postului1. indicatori cantitativi: verificarea şi avizarea în termen a tuturor lucrărilor realizate la nivelul serviciilor (compartimentelor) subordonate;2. indicatori calitativi: asigură realizarea eficientă şi la termen a obiectivelor, acţiunilor, măsurilor stabilite şi a lucrărilor, conform prevederilor legale, cerinţelor postului, ordinelor şi dispoziţiilor conducerii ministerului;3. timp: în termenele stabilite de actele normative specifice, precum şi de dispoziţiile şefilor ierarhici;4. utilizarea resurselor: antrenează personalul în activităţi de concepţie, analiză şi sinteză, precum şi în luarea deciziilor; dezvoltă spiritul inovativ al subordonaţilor; stimulează la personalul din subordine loialitatea faţă de instituţie şi integritatea morală în toate acţiunile pe care aceştia le întreprind;5. mod de realizare: individual şi în echipă; conduce prin exemplul personal; îndrumă, dezvoltă şi antrenează subordonaţii; deleagă din atribuţii personalului cu funcţii de conducere aflat în subordine.
 + 
Anexa 4───────la regulament──────────────MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVEUNITATEA DE POLITICI PUBLICEFIŞA POSTULUIA. Identificarea postului1. Compartimentul: Unitatea de politici publice2. Denumirea postului: director adjunct/consilier gradul IA (director adjunct)3. Poziţia postului în statul de organizare: 24. Punctajul postului (pentru personalul contractual): minim = 4,3; maxim = 5,00; mediu = 4,655. Relaţii cu alte posturi:a) ierarhice:● se subordonează nemijlocit directorului Unităţii;● coordonează şi îndrumă nemijlocit activităţile serviciilor Unităţii, după cum urmează:1. Serviciul planificare strategică: a) planificare strategică, monitorizare şi evaluare în domeniul ordine şi siguranţă publică; b) planificare strategică, monitorizare şi evaluare pentru administraţia publică;2. Serviciul planificare bugetară pe programe; a) planificare bugetară pe programe în domeniul ordine şi siguranţă publică; b) planificare bugetară pe programe pentru administraţia publică;b) funcţionale:● colaborează cu şefii unităţilor din aparatul central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, inspectoratelor generale şi instituţiile de învăţământ pentru elaborarea documentelor de planificare strategică şi programare bugetară;● în absenţa directorului, reprezintă Unitatea, pe linia de muncă specifică, în raport cu celelalte instituţii;c) de cooperare:● cu autorităţile administraţiei publice centrale de specialitate, în domeniul planificării strategice şi a programării bugetare;d) de control:● coordonează procesul de evaluare şi monitorizare a modului în care sunt implementate măsurile stabilite în documentele de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe de către structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, permanent, şi în cadrul echipelor de control, la ordin;● coordonează activităţile de control, precum şi activităţile de sprijin şi îndrumare, executate la structurile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, în domeniul planificării strategice şi programare bugetară.6. Definirea sumară a atribuţiilor postului: asigură împreună cu şefii serviciilor pe care le coordonează managementul activităţilor specifice de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe, conform prevederilor actelor normative în vigoare şi regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat de ministrul internelor şi reformei administrative; este funcţionarul de securitate al Unităţii.B. Cerinţele postului1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie/personal contractual.2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: cel puţin inspector de poliţie/gradul IA.3. Pregătirea necesară ocupantului postului:3.1. pregătire de bază: studii superioare de lungă durată militare sau civile, cu diplomă de licenţă;3.2. pregătire de specialitate: studii universitare de masterat sau studii postuniversitare, în domeniul management ori administraţie publică;3.3. cunoştinţe: cultură generală, cunoştinţe generale cu privire la sistemul de formulare şi implementare a documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe;3.4. autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: poate elabora şi are acces la informaţii clasificate din clasa secretelor de stat şi informaţii clasificate NATO;3.5. limbi străine: citit/scris/vorbit: o limbă de circulaţie internaţională – bine.4. Experienţă:4.1. în muncă: cel puţin 5 ani;4.2. în specialitate: cel puţin 5 ani;4.3. managerială: cel puţin 5 ani;4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni.5. Aptitudini şi abilităţi necesare:● aptitudini de conducere (organizatorice, decizionale, de coordonare şi control), spirit de observaţie, de negociere, de cooperare: dezvoltare foarte bune;● poate să lucreze sub presiunea timpului;● posedă cultură de specialitate şi generală;● are gândire analitică şi conceptuală bună;● disponibilitate pentru dialog şi negocieri;● poate să desfăşoare activităţi în condiţii de supervizare redusă;● utilizarea tehnicii informatice şi a aplicaţiilor MS OFFICE: dezvoltare foarte bună.6. Atitudini necesare/comportament solicitat:● conduită morală foarte bună;● spirit de iniţiativă: dezvoltare foarte bună;● capacitatea de lucru în echipă: dezvoltare foarte bună;● imaginaţie, prevedere, flexibilitate, claritatea ideilor;● pasiune, receptivitate faţă de nou, perspicacitate, stabilitate emoţională;● flexibilitate în gândire: dezvoltare foarte bună;● perseverenţă: dezvoltare foarte bună;● exigenţă: dezvoltare foarte bună;● spirit de autodepăşire de sine şi de perfecţionare: dezvoltare foarte bună;● spirit de autodisciplină: dezvoltare foarte bună;● capacitate de organizare: dezvoltare foarte bună;● supleţe intelectuală şi comportamentală: dezvoltare foarte bună;● fermitate, perseverenţă, independenţă şi stabilitate: dezvoltare foarte bună.7. Parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical pentru funcţia de conducere.8. Trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcţia de conducere.C. Condiţii specifice de muncă1. Locul de muncă: sediul central al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative.2. Deplasări curente: conform planurilor, programelor şi ordinelor ministrului internelor şi reformei administrative.3. Condiţii de muncă: expunere la radiaţii electromagnetice; încadrarea condiţiilor corespunzătoare locului de muncă şi activităţilor se face potrivit dispoziţiilor actelor normative în vigoare.4. Riscuri implicate de post: stres, afectarea stării fizice generale din cauza radiaţiilor electromagnetice.5. Compensări:● indemnizaţie de conducere;● sporuri şi alte compensări acordate conform reglementărilor actelor normative în vigoare.D. Descrierea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului1. Sarcini şi îndatoriri:a) munca de fiecare zi:● coordonează şi conduce, prin şefii serviciilor pe care le coordonează, principalele activităţi planificate; asigură soluţionarea în termen a lucrărilor din domeniul de competenţă;b) săptămânal:● desfăşoară şedinţe de conducere cu şefii serviciilor pe care îi coordonează;● urmăreşte îndeplinirea obiectivelor şi activităţilor planificate din domeniul de competenţă;c) lunar:● verifică în domeniul de competenţă şi înaintează directorului, în vederea aprobării, Graficul cu principalele activităţi ale Unităţii.d) trimestrial:● aprobă planurile de activitate ale serviciilor pe care le coordonează;● participă la bilanţurile acestora;e) anual:● prezintă spre aprobare proiectul Planului cu principalele activităţi ale Unităţii;● pregăteşte şi susţine raportul de evaluare a serviciilor pe care le coordonează;● coordonează nemijlocit activitatea de evaluare anuală a personalului din serviciile cu atribuţii în domeniul planificării strategice şi planificării bugetare pe programe;f) ocazional● coordonează, la ordin, elaborarea unor studii şi cercetări de specialitate în vederea descoperirii eventualelor disfuncţionalităţi în implementarea documentelor de planificare şi a programelor bugetare;● participă la controalele de fond şi tematice desfăşurate la inspectorate generale (similare), precum şi la întocmirea documentelor organizatorice, concluziilor şi măsurilor ce se impun, pe probleme specifice de planificare şi programare bugetară;● coordonează nemijlocit elaborarea Informării privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru prezentarea în şedinţele de conducere ale ministerului;g) pe linia asigurării protecţiei informaţiilor clasificate:● elaborează şi supune aprobării conducerii Unităţii normele interne privind protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;● întocmeşte programul de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi îl supune avizării instituţiilor abilitate, iar după aprobare, acţionează pentru aplicarea acestuia;● coordonează activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia;● asigură relaţionarea cu instituţia abilitată să coordoneze activitatea şi să controleze măsurile privitoare la protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;● monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora;● consiliază conducerea unităţii în legătură cu toate aspectele privind securitatea informaţiilor clasificate;● informează conducerea Unităţii despre vulnerabilităţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune măsuri pentru înlăturarea acestora;● acordă sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai instituţiilor abilitate, potrivit competenţelor legale, pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate;● organizează activităţi de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;● asigură păstrarea şi organizează evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;● actualizează permanent evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces;● întocmeşte şi actualizează listele informaţiilor clasificate elaborate sau păstrate de Unitate, pe clase şi niveluri de secretizare;● prezintă conducătorului unităţii propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate şi, după caz, solicită sprijinul instituţiilor abilitate;● efectuează, cu aprobarea conducerii Unităţii, controale privind modul de aplicare a măsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate;● exercită alte atribuţii în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate, potrivit legii.2. Atribuţiile postului:● coordonează implementarea, la nivelul ministerului, a sistemului standard de metode şi proceduri de formulare a documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe;● coordonează monitorizarea şi evaluarea, la nivelul ministerului, a activităţii secretariatelor tehnice ale comisiilor şi grupurilor de lucru care sunt implicate în procesul de formulare a documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe;● propune, după caz, organizarea unor întâlniri periodice cu şefii structurilor aparatului central al ministerului şi al inspectoratelor generale (similare), în vederea informării lor asupra obiectivelor specifice, acţiunilor preconizate, rezultatele aşteptate, precum şi termenele de îndeplinire a obiectivelor propuse în planurile de acţiune pentru implementarea strategiilor aprobate;● coordonează şi organizează şedinţe de informare şi dezbatere, precum şi seminarii cu specialiştii din cadrul ministerului, implicaţi în procesul de formulare şi implementare a documentelor de planificare strategică şi planificare bugetară pe bază de programe;● coordonează elaborarea, monitorizarea şi actualizarea Planului strategic al ministerului şi a celorlalte documente de planificare, precum şi programele bugetare ale ministerului;● coordonează elaborarea materialului integrator de evaluare anuală a activităţilor Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, precum şi a sintezei ce se prezintă anual Consiliului Suprem de Apărare a Tării;● coordonează elaborarea şi monitorizarea Calendarului de aplicare a măsurilor necesare îndeplinirii prevederilor Programului de guvernare în domeniile de competenţă ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi informarea periodică a Comisiei Naţionale de Prognoză;● coordonează elaborarea şi monitorizarea îndeplinirii Planului anual de lucru al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;● coordonează nemijlocit elaborarea informării privind stadiul de îndeplinire a obiectivelor şi acţiunilor din Planul anual de acţiuni al Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru prezentarea în şedinţele Colegiului ministerului;● coordonează nemijlocit activităţile pentru implementarea componentei de programare bugetară a Planului strategic;● coordonează nemijlocit activitatea de elaborare a procedurilor şi metodologiilor pentru stabilirea necesarului de resurse financiare corelate cu obiectivele stabilite în Planul strategic;● coordonează activitatea de elaborare a procedurilor pentru evaluarea, din punctul de vedere al resurselor financiare, a eficienţei variantelor de soluţionare din propunerile de politici publice;● îndeplineşte toate atribuţiile prevăzute în actele normative, ce decurg din calitatea de funcţionar de securitate al Unităţii.3. Responsabilităţi:3.1. responsabilităţi de planificare:● coordonează activităţile de elaborare şi prezintă spre aprobare Planul strategic, Planul de lucru anual cu principalele activităţi ale Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, Planul de lucru anual al Unităţii şi alte documente de politici publice;3.2. responsabilităţi de raportare:● prezintă rapoarte şi informări pe probleme de specialitate în şedinţele Colegiului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative;3.3. atribuţii de lucru cu publicul:● reprezintă Unitatea în relaţiile cu publicul; acordă audienţă persoanelor solicitante;3.4. luarea deciziilor:● exercită autoritatea de şef al întregului personal şi ia decizii, potrivit competenţelor, în toate problemele specifice Unităţii;3.5. accesul la informaţii:● are acces la toate documentele ce reprezintă domenii din competenţa Unităţii în raporturile cu Consiliul Suprem de Apărare a Ţării şi asigură transmiterea documentelor în termenele prevăzute sau solicitate.E. Standarde de performanţă asociate postului1. indicatori cantitativi: verificarea şi avizarea în termen a tuturor lucrărilor realizate la nivelul serviciilor (compartimentelor) subordonate;2. indicatori calitativi: asigurarea realizării eficiente şi la termen a obiectivelor, acţiunilor şi măsurilor stabilite, conform prevederilor legale, cerinţelor postului, ordinelor conducerii ministerului şi ale directorului; realizarea de lucrări cu un conţinut şi o formă reprezentative pentru serviciile pe care le conduce nemijlocit;3. timp: în termenele stabilite de actele normative, precum şi de dispoziţiile şefilor ierarhici;4. utilizarea resurselor: antrenează personalul în activităţi de concepţie, analiză şi sinteză, precum şi în luarea deciziilor; dezvoltă spiritul inovativ al subordonaţilor; stimulează la personalul din subordine loialitatea faţă de instituţie şi integritatea morală în toate acţiunile pe care aceştia le întreprind;5. mod de realizare: individual şi în echipă; conduce prin exemplul personal; îndrumă, dezvoltă şi antrenează subordonaţii; deleagă din atribuţii personalului cu funcţii de conducere aflat în subordine.____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x