REGULAMENT din 19 august 2004 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1223 14/12/2011
ActulABROGAT DEREGULAMENT 14/12/2011
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHG 1874 22/12/2005
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 19/08/2004
ART. 4REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004
ART. 5REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 36
ART. 6REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 39
ART. 7REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 40
ART. 10ARE LEGATURA CUHG 805 15/07/2009 ART. 1
ART. 19REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 48
ART. 20REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 49
ART. 25REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 51
ART. 31REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004
ART. 33REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004
ART. 34REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 41
ART. 34REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004 ART. 42
ART. 35REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004
ART. 36REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004
ART. 41REFERIRE LALEGE 138 27/04/2004
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 1574 04/12/2008 ART. 4
ANEXA 1ARE LEGATURA CUHG 1582 08/11/2006 ART. 4
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1223 14/12/2011
ActulABROGAT DEREGULAMENT 14/12/2011
ActulREFERIT DEORDIN 157 24/06/2011
ActulREFERIT DENORMA 24/06/2011
ART. 12REFERIT DEORDIN 642 21/10/2009

de organizare şi funcţionare a Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare(actualizat până la data de 10 august 2009*)



–––––-*) Textul iniţial a fost publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 805 din 1 septembrie 2004. Aceasta este forma actualizată de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ, până la data de 10 august 2009, cu modificările şi completările aduse de: HOTĂRÂREA nr. 1.874 din 22 decembrie 2005; HOTĂRÂREA nr. 1.582 din 8 noiembrie 2006 abrogată de HOTĂRÂREA nr. 1.574 din 4 decembrie 2008; HOTĂRÂREA nr. 805 din 15 iulie 2009. + 
REGULAMENT
 + 
REGULAMENTde organizare şi funcţionare a Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare este persoană juridică română de interes public naţional în sectorul îmbunătăţirilor funciare, cu statut de regie autonomă, care funcţionează sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, denumit în continuare ministerul, pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară.
 + 
Articolul 2Administraţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare, denumită în continuare Administraţia, îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu dispoziţiile legale şi cu prezentul regulament de organizare şi funcţionare.
 + 
Articolul 3Sediul Administraţiei este în municipiul Bucureşti, Şos. Olteniţei nr. 35-37, sectorul 4, clădire P+2 cu terenul aferent.
 + 
Capitolul IIScopul, obiectul de activitate şi atribuţiile + 
Articolul 4Administraţia aplică principiile realizării obiectivelor îmbunătăţirilor funciare stabilite de Legea îmbunătăţirilor funciare nr. 138/2004, cu modificările ulterioare, gestionează eficient resursele proprii şi pe cele date în administrarea sa, prin valorificarea optimă a acestora, asigură integritatea şi funcţionarea durabilă a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare aflate în administrarea sa şi contractează cu terţi furnizori achiziţia de bunuri şi servicii, cu respectarea legislaţiei privind achiziţiile publice de bunuri şi servicii.
 + 
Articolul 5(1) Administraţia desfăşoară activităţile prevăzute la art. 36 alin. (1) din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(2) Lista amenajărilor de îmbunătăţiri funciare din domeniul public şi privat al statului sau a părţilor de amenajare declarate de utilitate publică, ce se administrează de Administraţie, este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Articolul 6Pentru realizarea obiectului său de activitate Administraţia îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 39 din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 7Pentru realizarea activităţilor şi îndeplinirea atribuţiilor sale Administraţia încheie contracte cu terţi în condiţiile art. 40 din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Capitolul IIIPatrimoniul + 
Articolul 8Valoarea patrimoniului Administraţiei constituit din bunuri ce aparţin domeniului public şi domeniului privat al statului, precum şi din bunuri proprii, stabilit pe baza balanţei de verificare încheiate la data de 31 octombrie 2005, este de 543,93 milioane lei (RON), din care valoarea patrimoniului constituit din bunuri ce aparţin domeniului public al statului este de 441,42 milioane lei (RON).
 + 
Articolul 9Administraţia are drept de administrare asupra bunurilor aparţinând domeniului public şi domeniului privat al statului şi drept de proprietate asupra bunurilor proprii pe care le are în patrimoniu.
 + 
Capitolul IVStructura organizatorică şi funcţională a Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare + 
Articolul 10(1) Administraţia are în structura sa 14 sucursale teritoriale şi cel mult 55 de unităţi de administrare.––––-Alin. (1) al art. 10 a fost modificat de art. I din HOTĂRÂREA nr. 805 din 15 iulie 2009, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 556 din 10 august 2009.(2) Structura organizatorică, statele de funcţii, sarcinile şi atribuţiile compartimentelor funcţionale ale Administraţiei, ale sucursalelor teritoriale şi ale unităţilor de administrare la nivel de amenajare sau de grup de amenajări de îmbunătăţiri funciare se aprobă de către consiliul de administraţie, la propunerea directorului general.
 + 
Articolul 11Administraţia organizează, coordonează, controlează, răspunde şi conduce desfăşurarea activităţilor şi îndeplinirea atribuţiilor sale la nivel central prin aparatul propriu de la sediul central, denumit în continuare unitatea centrală.
 + 
Articolul 12(1) La nivel teritorial Administraţia îşi desfăşoară activitatea prin sucursalele sale, care sunt subunităţi fără personalitate juridică, cu gestiune economico-financiară, care ţin evidenţa contabilă la nivel de balanţă de verificare. Ariile geografico-funcţionale în cadrul cărora sucursalele teritoriale exploatează, întreţin şi repară amenajările de îmbunătăţiri funciare şi coordonează şi controlează întreaga activitate a acestora se stabilesc pe baza unor limite naturale, respectiv limite de interfluvii şi limite de bazin hidrografic, şi cuprind amenajări sau părţi de amenajare de îmbunătăţiri funciare ce pot funcţiona autonom, luate în totalitate, fără a ţine seama de limitele administrativ-teritoriale. Lista sucursalelor teritoriale şi a sediilor acestora se aprobă prin ordin al ministrului.(2) La nivel de amenajare de îmbunătăţiri funciare sau de grup de amenajări de îmbunătăţiri funciare, Administraţia îşi desfăşoară activitatea prin unităţile de administrare, aflate în subordinea sucursalelor teritoriale. Lista unităţilor de administrare şi competenţa teritorială a acestora se aprobă de consiliul de administraţie.(3) Unităţile de administrare asigură desfăşurarea activităţilor de irigaţii, desecare şi drenaj, apărare împotriva inundaţiilor şi combaterea eroziunii solului dintr-o amenajare sau grup de amenajări de îmbunătăţiri funciare din aria lor de competenţă teritorială. Acestea se organizează în cadrul aceluiaşi bazin hidrografic şi la nivel de schemă hidrotehnică care nu se separă prin limite administrativ-teritoriale. Amenajările de îmbunătăţiri funciare de suprafaţă redusă se comasează într-o singură unitate de administrare.
 + 
Articolul 13Sucursalele teritoriale ale Administraţiei desfăşoară următoarele activităţi:a) întocmesc programele de activitate lunare, trimestriale şi anuale;b) întocmesc propuneri pentru proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al programului de activitate pentru exerciţiul financiar următor şi le înaintează spre aprobare Administraţiei;c) asigură organizarea şi ţinerea contabilităţii separat pentru veniturile proprii, pentru subvenţiile de la bugetul de stat acordate în completarea acestora, pentru activitatea de irigaţii, precum şi pentru alte activităţi de îmbunătăţiri funciare şi întocmirea balanţei de verificare lunare;d) îndrumă, coordonează, controlează şi verifică unităţile de administrare din subordine pentru asigurarea respectării standardelor de performanţă şi a calităţii serviciilor prestate de aceste unităţi şi de terţi;e) îndrumă unităţile de administrare privind încheierea contractelor de prestări de servicii de îmbunătăţiri funciare cu beneficiarii, obţinerea acordurilor şi autorizaţiilor de mediu, urmărirea impactului asupra mediului înconjurător al activităţilor de îmbunătăţiri funciare, precum şi desfăşurarea oricăror alte asemenea activităţi tehnice;f) întocmesc planul tehnic pe baza propunerilor unităţilor de administrare şi îl transmit unităţii centrale;g) încheie contractele de achiziţii de bunuri şi servicii cu terţii furnizori, inclusiv pentru paza şi protecţia infrastructurii de îmbunătăţiri funciare aflate în administrare;h) administrează şi repartizează fondurile către unităţile de administrare din subordine şi îndrumă, coordonează şi verifică organizarea şi conducerea contabilităţii de către aceste unităţi, separat cu privire la activitatea de irigaţii şi cu privire la alte activităţi de îmbunătăţiri funciare;i) elaborează propunerea de plan de investiţii al sucursalei teritoriale, cu consultarea consiliului de sucursală, şi o transmit unităţii centrale;j) întocmesc propuneri de scoatere din funcţiune a mijloacelor fixe, inclusiv infrastructura din amenajările de îmbunătăţiri funciare cărora li s-a retras recunoaşterea de utilitate publică;k) întocmesc şi transmit lunar unităţii centrale rapoarte privind activitatea proprie şi a unităţilor de administrare din subordine;l) formulează recomandări şi observaţii asupra valorii tarifelor calculate de către unităţile de administrare;m) desfăşoară alte activităţi date în sarcina lor, potrivit legii, regulamentelor proprii şi delegărilor de competenţă aprobate de consiliul de administraţie.
 + 
Articolul 14(1) Unităţile de administrare organizează şi desfăşoară activităţile de administrare şi exploatare a amenajărilor sau părţilor de amenajări de îmbunătăţiri funciare de care răspund şi urmăresc realizarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii contractate cu terţi prestatori.(2) Unitatea de administrare desfăşoară următoarele activităţi principale:a) administrează amenajările sau părţile de amenajări de irigaţii şi desecare-drenaj, lucrările de combatere a eroziunii solului şi de apărare împotriva inundaţiilor, situate în aria ei de competenţă teritorială;b) exploatează infrastructura de îmbunătăţiri funciare din aria de competenţă teritorială şi controlează modul de asigurare a calităţii serviciilor de îmbunătăţiri funciare prestate de terţi prestatori;c) propune lucrările necesare asigurării stării tehnice corespunzătoare a infrastructurii în vederea acoperirii cererii de prestări de servicii solicitate de organizaţii, federaţii şi alţi beneficiari;d) asigură distribuirea apei în condiţii de eficienţă în cazul amenajărilor de irigaţii şi exploatarea în condiţii normale a celorlalte amenajări de îmbunătăţiri funciare pentru asigurarea protecţiei mediului şi a intereselor tuturor beneficiarilor;e) fundamentează necesarul de lucrări de întreţinere şi reparaţii pentru amenajările de îmbunătăţiri funciare, în vederea contractării de către sucursala teritorială a serviciilor cu terţi prestatori;f) calculează tarife anuale şi de livrare a apei pentru irigaţii pe fiecare punct de livrare a apei, pe amenajări sau părţi de amenajări de irigaţii din aria ei de competenţă teritorială şi, după caz, pentru celelalte activităţi de îmbunătăţiri funciare;g) încasează contribuţiile proprii la tarifele anuale şi tarifele de livrare a apei pentru irigaţii de la organizaţii şi federaţii, respectiv avansurile de la alţi beneficiari, încasează tariful de livrare a apei, în funcţie de volumul de apă livrat conform contractelor multianuale şi contractelor sezoniere, şi emite facturi pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare prestate beneficiarilor;h) elaborează planul tehnic pentru toate activităţile desfăşurate în aria ei de competenţă teritorială, separat pentru activitatea de irigaţii şi pentru celelalte activităţi de îmbunătăţiri funciare;i) întocmeşte rapoarte privind activitatea proprie, pe care le înaintează sucursalei teritoriale căreia îi este subordonată, şi îndeplineşte orice alte atribuţii pentru satisfacerea cererii beneficiarilor serviciilor de îmbunătăţiri funciare şi pentru creşterea eficienţei exploatării amenajărilor pe care le administrează.
 + 
Capitolul VOrganele de conducere + 
Articolul 15Organele de conducere ale Administraţiei, sucursalelor teritoriale şi unităţilor de administrare sunt:a) consiliul de administraţie;b) directorul general;c) directorii regionali de sucursale teritoriale;d) inspectorii şefi ai unităţilor de administrare.
 + 
Articolul 16Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prezentul regulament de organizare şi funcţionare şi adoptă decizii privind orice probleme legate de activitatea Administraţiei, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenţa altor organe.
 + 
Articolul 17(1) Consiliul de administraţie este compus din 7 membri numiţi prin ordin al ministrului, dintre care:a) 2 specialişti din cadrul ministerului, care răspund de sectorul îmbunătăţirilor funciare;b) un membru desemnat de ministrul finanţelor publice;c) un membru desemnat de autoritatea centrală pentru gospodărirea apelor;d) 3 specialişti recunoscuţi pe plan naţional în domeniul îmbunătăţirilor funciare.(2) Membrii consiliului de administraţie nu sunt salariaţi ai Administraţiei.(3) Consiliul de administraţie numeşte un secretar care nu este membru al acestuia.(4) Preşedintele consiliului de administraţie este desemnat prin ordin al ministrului, din rândul membrilor acestuia.
 + 
Articolul 18(1) Membrii consiliului de administraţie se numesc la propunerea autorităţilor din care fac parte, prin ordin al ministrului, pentru o perioadă de 5 ani, cu excepţia celor nominalizaţi de minister, care vor fi membri ai consiliului de administraţie pe perioada cât deţin funcţia din minister. După expirarea celor 5 ani, persoanele care au făcut parte din consiliul de administraţie pot fi numite din nou pentru încă două mandate.(2) Membrii consiliului de administraţie şi secretarul acestuia vor primi o indemnizaţie de şedinţă, care se plăteşte din bugetul Administraţiei. Cuantumul indemnizaţiei de şedinţă se aprobă prin ordin al ministrului, la propunerea consiliului de administraţie, şi va fi de până la 20% din salariul brut al directorului general.
 + 
Articolul 19Consiliul de administraţie îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 48 din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 20(1) Ministrul poate demite un membru al consiliului de administraţie în cazurile prevăzute la art. 49 alin. (1) din Legea nr. 138/2004, cu modificările ulterioare.(2) Preşedintele consiliului de administraţie propune ministrului revocarea şi înlocuirea unuia sau mai multor membri declaraţi incompatibili ori a căror activitate este necorespunzătoare sau dacă aceştia solicită înlocuirea din motive personale.(3) Membrii consiliului de administraţie răspund individual sau solidar pentru prejudiciile aduse Administraţiei ca urmare a încălcării prevederilor legale sau ca urmare a administrării necorespunzătoare a patrimoniului Administraţiei.
 + 
Articolul 21(1) Consiliul de administraţie se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui ori la cererea a cel puţin 3 dintre membrii săi.(2) Preşedintele consiliului de administraţie conduce lucrările şedinţelor. În lipsa acestuia, lucrările sunt conduse de un alt membru, delegat cu atribuţii în acest sens de către preşedinte.(3) Convocările pentru şedinţele consiliului de administraţie se fac cu cel puţin 5 zile înainte de data programată şi vor cuprinde data, locul şi ora la care se va ţine şedinţa, precum şi ordinea de zi.(4) Pentru luarea deciziilor este necesară prezenţa majorităţii membrilor, iar deciziile se iau cu votul a cel puţin 4 membri, prin vot deschis.(5) Dezbaterile consiliului de administraţie se consemnează în procese-verbale de şedinţă care se trec într-un registru sigilat şi parafat de către preşedintele consiliului de administraţie.(6) Procesul-verbal va cuprinde deciziile luate, numărul de voturi întrunite şi opiniile exprimate şi se va semna de toţi membrii consiliului de administraţie participanţi la şedinţă şi de secretar. Pe baza procesului-verbal, secretarul consiliului de administraţie redactează hotărârile consiliului de administraţie, care se semnează de către preşedinte.(7) La şedinţele consiliului de administraţie participă directorul general al Administraţiei sau un reprezentant desemnat de acesta.
 + 
Articolul 22(1) Consiliul de administraţie poate delega o parte din atribuţiile sale directorului general al Administraţiei sau, la nivel local, directorilor regionali de sucursale teritoriale, la propunerea directorului general.(2) Pentru analizarea şi soluţionarea unor probleme complexe, consiliul de administraţie poate recurge, pentru consultanţă, la experţi, specialişti din diferite sectoare, activitatea acestora urmând a fi retribuită conform legii.
 + 
Articolul 23Activitatea curentă a Administraţiei este condusă de directorul general.
 + 
Articolul 24Directorul general este propus de consiliul de administraţie şi numit prin ordin al ministrului pentru un mandat de 5 ani, care poate fi reînnoit. Salariul directorului general se stabileşte prin ordin al ministrului, cu încadrarea în bugetul de venituri şi cheltuieli al Administraţiei.
 + 
Articolul 25Directorul general al Administraţiei îndeplineşte atribuţiile prevăzute la art. 51 alin. (2) şi (4) din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare, este ordonator de credite în condiţiile prevăzute de lege şi, în îndeplinirea atribuţiilor sale, emite decizii şi instrucţiuni.
 + 
Articolul 26În activitatea sa, directorul general este ajutat de directori executivi, a căror numire se aprobă de către consiliul de administraţie, la propunerea directorului general, precum şi de conducerea compartimentelor care îi sunt direct subordonate.
 + 
Articolul 27(1) Activitatea fiecărei sucursale teritoriale a Administraţiei este condusă de un director regional. Numirea directorilor regionali de sucursală se face de către consiliul de administraţie, la propunerea directorului general.(2) Directorul regional de sucursală are următoarele atribuţii principale:a) asigură conducerea activităţilor curente ale sucursalei;b) stabileşte atribuţiile salariaţilor din subordine;c) asigură respectarea legislaţiei muncii în raporturile dintre sucursala teritorială şi salariaţi;d) răspunde de respectarea normelor de protecţia muncii şi de prevenire şi stingere a incendiilor de pe teritoriul sucursalei;e) organizează şi răspunde de executarea lucrărilor contractate cu terţi conform documentaţiei aprobate şi legislaţiei în vigoare;f) asigură organizarea şi ţinerea contabilităţii, precum şi întocmirea balanţei de verificare lunare, conform atribuţiilor sucursalei teritoriale;g) organizează, prin unităţile de administrare din subordine, supravegherea comportării în timp a infrastructurii de îmbunătăţiri funciare din patrimoniul sucursalei;h) organizează transmiterea datelor operative solicitate de unitatea centrală a Administraţiei;i) asigură îndeplinirea procedurilor legale de apărare a intereselor sucursalei şi de recuperare a prejudiciilor produse de terţe persoane fizice şi juridice;j) răspunde de realitatea datelor înscrise în rapoartele statistice, a celor privind mărimea suprafeţelor pentru care se solicită livrarea apei pentru irigaţii prevăzute în contractele de prestări de servicii şi volumele de apă livrate, precum şi de justificarea cheltuielilor suportate din subvenţiile de la bugetul de stat;k) gestionează şi asigură integritatea bunurilor din patrimoniul sucursalei şi dispune efectuarea inventarierii anuale;l) reprezintă Administraţia la nivel local, în limitele competenţelor acordate de consiliul de administraţie;m) asigură respectarea legislaţiei în vigoare privind autorizarea şi avizarea activităţilor sucursalei, inclusiv în domeniul protecţiei mediului;n) duce la îndeplinire orice alte atribuţii dispuse de consiliul de administraţie sau de directorul general, potrivit legii.
 + 
Articolul 28(1) La nivelul sucursalei se constituie un consiliu de sucursală care urmăreşte realizarea indicatorilor de performanţă şi a standardelor de calitate a serviciilor prestate şi propune consiliului de administraţie al Administraţiei măsuri de îmbunătăţire a activităţii sucursalei.(2) În funcţie de complexitatea activităţilor şi mărimea ariei de competenţă a sucursalei teritoriale, consiliul de sucursală este compus dintr-un număr de la 7 la 13 membri.(3) Desemnarea reprezentanţilor în consiliile de sucursală se face proporţional cu ponderea fiecărei activităţi de îmbunătăţiri funciare în cadrul ansamblului activităţilor sucursalei, după cum urmează:a) 3 sau mai mulţi reprezentanţi ai organizaţiilor care au preluat în proprietate sau în folosinţă infrastructura de îmbunătăţiri funciare situată în cadrul ariei de competenţă teritorială a sucursalei;b) unul sau mai mulţi reprezentanţi ai federaţiilor care au preluat infrastructura de îmbunătăţiri funciare situată în cadrul ariei de competenţă teritorială a sucursalei;c) unul sau mai mulţi reprezentanţi ai beneficiarilor serviciilor de îmbunătăţiri funciare, alţii decât organizaţiile şi federaţiile. Aceşti reprezentanţi se înlocuiesc cu reprezentanţi ai organizaţiilor şi federaţiilor pe măsura constituirii acestora;d) un specialist în îmbunătăţiri funciare recunoscut pe plan local;e) un reprezentant al direcţiilor pentru agricultură şi dezvoltare rurală, denumite în continuare DADR.(4) Până la constituirea organizaţiilor, consiliul de sucursală va fi format din beneficiarii serviciilor de îmbunătăţiri funciare, care trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:a) să fie deţinători de terenuri situate în cadrul ariei de competenţă teritorială a sucursalei;b) să fi încheiat un contract multianual de prestări de servicii cu Administraţia.(5) Salariaţii Administraţiei nu pot fi membri ai consiliului de sucursală.(6) Preşedintele consiliului de sucursală este ales de membrii acestui consiliu şi este reprezentantul uneia dintre federaţii sau, până la constituirea federaţiilor, unul dintre reprezentanţii organizaţiilor legal constituite. Până la constituirea organizaţiilor preşedintele este desemnat dintre reprezentanţii beneficiarilor.(7) Propunerile şi recomandările consiliului de sucursală sunt consultative.
 + 
Articolul 29(1) Membrii consiliului de sucursală prevăzuţi la art. 28 alin. (3) lit. a)-c) se propun de către consiliile de unitate de administrare, iar până la constituirea acestor consilii, de către beneficiarii serviciilor prestate de unităţile de administrare, iar cei prevăzuţi la art. 28 alin. (3) lit. d) şi e) se propun de către DADR. Membrii consiliului de sucursală şi supleanţii se aleg de către reprezentanţii propuşi întruniţi într-o adunare constitutivă şi se numesc prin decizie a oficiului de reglementare a organizaţiilor de îmbunătăţiri funciare din cadrul ministerului.(2) Revocarea sau înlocuirea unui membru al consiliului de sucursală se face ca urmare a votului majorităţii absolute a membrilor consiliului de sucursală prin decizie a oficiului de reglementare prevăzut la alin. (1). În acest caz locul vacant va fi ocupat de un membru supleant din aceeaşi categorie de reprezentanţi, iar consiliul de sucursală va desemna un alt membru supleant.(3) Reconfirmarea structurii şi componenţei consiliului de sucursală se face o dată la 2 ani.
 + 
Articolul 30(1) Şedinţele consiliului de sucursală se ţin trimestrial, la convocarea preşedintelui acestuia. În cazul sucursalelor cu activitate preponderentă de irigaţii, pe perioada sezonului de irigaţii, şedinţele consiliului se ţin lunar.(2) Şedinţele sunt conduse de preşedinte sau de un alt membru al consiliului de sucursală delegat de acesta, iar dezbaterile se consemnează în procese-verbale de către unul dintre membrii acestuia, desemnat de preşedinte sau de înlocuitorul acestuia.(3) Pentru validitatea hotărârilor consiliului de sucursală este necesară prezenţa a cel puţin jumătate din numărul membrilor acestui consiliu, iar hotărârile se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi. La şedinţele consiliului de sucursală este invitat directorul regional de sucursală.
 + 
Articolul 31Atribuţiile consiliului de sucursală sunt:a) supraveghează respectarea şi aplicarea prevederilor Legii nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare, ale normelor metodologice de aplicare a acestei legi şi ale normelor metodologice privind alocarea şi acordarea subvenţiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea unor categorii de cheltuieli necesare desfăşurării activităţilor de îmbunătăţiri funciare;b) supraveghează modul de aplicare a Normelor metodologice privind calculul şi plata tarifelor pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare, corelarea nivelurilor tarifelor propuse pentru serviciile de irigaţii cu condiţiile specifice fiecărei amenajări din cadrul ariei de competenţă teritorială a sucursalei;c) formulează recomandări şi observaţii asupra propunerilor de tarife pe care le înaintează conducerii sucursalei sau, în caz de nerezolvare, consiliului de administraţie al Administraţiei;d) formulează recomandări şi observaţii la proiectul raportului anual de activitate şi al situaţiei financiare anuale a sucursalei şi le înaintează conducerii sucursalei sau, în caz de nerezolvare, consiliului de administraţie al Administraţiei;e) analizează şi formulează observaţii la proiectul programului de activitate şi al planului tehnic al sucursalei şi le înaintează conducerii sucursalei sau, în caz de nerezolvare, consiliului de administraţie al Administraţiei;f) întocmeşte rapoarte independente asupra activităţii sucursalei, pe care, în cazul ignorării propunerilor şi recomandărilor înaintate conducerii sucursalei, le înaintează consiliului de administraţie al Administraţiei;g) semnalează consiliului de administraţie al Administraţiei cazurile de încălcare repetată a atribuţiilor de serviciu de către salariaţii sucursalei, a principiului exploatării echitabile a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare prin favorizarea intereselor unor beneficiari în detrimentul altora sau a dispoziţiilor legislaţiei în vigoare şi formulează propuneri de remediere a situaţiei;h) deleagă un reprezentant al beneficiarilor serviciilor de îmbunătăţiri funciare prestate de sucursală în comisia de recepţie a lucrărilor de întreţinere şi reparaţii şi, pe baza constatărilor, acesta formulează propuneri de reducere a costurilor şi de îmbunătăţire a calităţii lucrărilor de întreţinere şi reparaţii;i) îndeplineşte orice alte atribuţii date în sarcina sa de adunarea reprezentanţilor beneficiarilor şi autorităţilor locale.
 + 
Articolul 32(1) Conducerea unităţilor de administrare este asigurată de un inspector şef de unitate propus de directorul regional de sucursală şi numit de directorul general.(2) Atribuţiile inspectorului şef de unitate se stabilesc de sucursala căreia unitatea de administrare îi este subordonată, prin fişa postului, care se aprobă de directorul regional de sucursală ca anexă la contractul individual de muncă.
 + 
Articolul 33(1) Activitatea unităţilor de administrare este supravegheată de câte un consiliu de unitate de administrare.(2) În funcţie de complexitatea şi ponderea activităţilor şi de mărimea ariei de competenţă, consiliul de unitate de administrare este format din 3 până la 5 membri, care sunt desemnaţi de organizaţiile, federaţiile sau beneficiarii de servicii de îmbunătăţiri funciare care au teritoriile ori terenurile situate în cadrul uneia sau mai multor amenajări de îmbunătăţiri funciare în aria de competenţă a unităţii de administrare. Membrii consiliului de unitate de administrare se numesc de către DADR.(3) Preşedintele consiliului de unitate de administrare este ales de membrii acestui consiliu.(4) Reconfirmarea structurii şi competenţei consiliului de unitate de administrare se face o dată la 2 ani.(5) Principalele atribuţii ale consiliilor de unitate de administrare sunt:a) supraveghează aplicarea prevederilor Legii nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale normelor metodologice de aplicare a acesteia, inclusiv concordanţa nivelurilor tarifelor propuse pentru serviciile de îmbunătăţiri funciare cu parametrii specifici fiecărei amenajări administrate de unitate şi înaintarea de propuneri către consiliul de sucursală;b) formulează recomandări către inspectorul şef al unităţii cu privire la activitatea acesteia;c) întocmeşte rapoarte independente asupra activităţii unităţii de administrare, pe care, în cazul ignorării propunerilor şi recomandărilor înaintate conducerii unităţii, le înaintează directorului regional de sucursală;d) formulează recomandări privind îmbunătăţirea executării şi calităţii lucrărilor de întreţinere şi reparaţii a infrastructurii din amenajarea sau amenajările de îmbunătăţiri funciare administrate de unitate;e) asigură relaţia şi schimbul de informaţii dintre deţinătorii de teren beneficiari ai serviciilor de îmbunătăţiri funciare prestate de unitatea de administrare, pe de o parte, şi consiliul de sucursală şi conducerea executivă a sucursalei, pe de altă parte.
 + 
Capitolul VIFinanţarea şi bugetul de venituri şi cheltuieli + 
Articolul 34Finanţarea activităţii Administraţiei se asigură din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat, pentru acoperirea categoriilor de cheltuieli prevăzute la art. 41 şi, în cazuri excepţionale, conform prevederilor art. 42 din Legea nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 35Bugetul de venituri şi cheltuieli al Administraţiei se întocmeşte astfel:a) unităţile de administrare, pe baza contractelor multianuale încheiate de Administraţie cu organizaţiile, federaţiile şi alţi beneficiari, pentru activitatea de irigaţii şi pe baza fundamentării necesarului de lucrări şi resurse, pentru fiecare dintre celelalte activităţi de îmbunătăţiri funciare, întocmeşte planul tehnic propriu şi formulează propuneri privind bugetul unităţii de administrare, pe care le înaintează sucursalei căreia îi este subordonată;b) sucursalele teritoriale centralizează propunerile unităţilor de administrare privind finanţarea activităţii de întreţinere, reparaţii şi exploatare, a cheltuielilor cu funcţionarea sediului sucursalei şi a cheltuielilor cu personalul, precum şi finanţarea investiţiilor la nivelul sucursalei şi întocmesc bugetul la nivelul sucursalei, pe care îl înaintează unităţii centrale a Administraţiei;c) sucursalele teritoriale realizează venituri din tarife pentru prestaţii de îmbunătăţiri funciare şi din tarife pentru alte activităţi prevăzute de Legea nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare;d) unitatea centrală centralizează bugetele sucursalelor şi întocmeşte bugetul Administraţiei, care cuprinde şi veniturile şi cheltuielile unităţii centrale, necesarul de finanţare pentru activităţile de cercetare şi dezvoltare şi celelalte cheltuieli generale ale Administraţiei, şi îl supune avizului consiliului de administraţie al Administraţiei;e) în funcţie de cuantumul alocaţiilor bugetare pentru activităţile de îmbunătăţiri funciare, aprobat de Ministerul Finanţelor Publice, consiliul de administraţie reanalizează proiectul de buget şi face ajustările corespunzătoare;f) consiliul de administraţie elaborează proiectul hotărârii Guvernului pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Administraţiei, pe care îl înaintează ministerului pentru promovare la ministerele avizatoare şi la Guvernul României.
 + 
Capitolul VIIPersonalul + 
Articolul 36(1) Personalul Administraţiei va fi angajat, promovat şi eliberat din funcţie, cu respectarea prevederilor legislaţiei muncii, ale Legii nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale contractului colectiv de muncă.(2) Salariaţii Administraţiei nu au statut de funcţionar public.(3) Salarizarea personalului Administraţiei se stabileşte prin negociere între directorul general al Administraţiei şi reprezentanţii salariaţilor, conform prevederilor contractului colectiv de muncă.
 + 
Articolul 37(1) Numărul maxim de posturi necesar Administraţiei, la data aprobării prezentului regulament, care deserveşte totalitatea suprafeţelor de teren amenajate la nivel naţional cu lucrări de îmbunătăţiri funciare, este de 5.920. Personalul din unităţile de administrare cu pregătire specifică, care exploatează, întreţine şi repară infrastructura de îmbunătăţiri funciare, este dotat cu mijloace de transport şi echipament de protecţie personalizat.(2) Numărul de personal se stabileşte anual în raport cu menţinerea sau retragerea recunoaşterii de utilitate publică a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare administrate şi în funcţie de transmiterea infrastructurii de îmbunătăţiri funciare în proprietatea organizaţiilor şi în folosinţa gratuită a federaţiilor şi se aprobă prin hotărâre a consiliului de administraţie al Administraţiei.
 + 
Capitolul VIIIDispoziţii tranzitorii şi finale + 
Articolul 38Mărirea numărului de personal faţă de cel de la data aprobării prezentului regulament se poate face ca urmare a creşterii volumului de activitate, în următoarele cazuri:a) declararea de utilitate publică a unor amenajări de îmbunătăţiri funciare aflate în conservare;b) creşterea cu cel puţin 10% a suprafeţelor contractate pentru serviciile de irigaţii faţă de suprafaţa totală contractată în anul înfiinţării Administraţiei;c) preluarea în administrare şi exploatare de noi amenajări de îmbunătăţiri funciare.
 + 
Articolul 39(1) Relaţiile cu proprietarii de teren, organizaţiile, federaţiile şi ceilalţi beneficiari ai serviciilor de îmbunătăţiri funciare prestate de Administraţie se stabilesc pe bază contractuală, potrivit legii, iar cu celelalte persoane fizice şi cu persoanele juridice de drept public şi de drept privat, altele decât organizaţiile şi federaţiile, se stabilesc în conformitate cu reglementările legale în vigoare.(2) Pentru realizarea obiectului său de activitate, Administraţia poate avea relaţii de cooperare cu organisme similare la nivel internaţional.
 + 
Articolul 40Lista cuprinzând datele de identificare, precum şi numărul de identificare atribuit de Ministerul Finanţelor Publice bunurilor din domeniul public al statului care sunt administrate de Administraţie se aprobă prin hotărâre a Guvernului, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament.
 + 
Articolul 41Prezentul regulament se completează cu prevederile Legii nr. 138/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale normelor metodologice de aplicare a acesteia, precum şi cu reglementările legale în vigoare.
–––––Regulamentul din anexa 1 a fost înlocuit cu Regulamentul din anexa 1 la HOTĂRÂREA nr. 1.874 din 22 decembrie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 2 februarie 2006, conform pct. 3 al articolului unic din acelaşi act normativ._____________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x