Notă …
Aprobat prin ORDINUL nr. 147 din 18 septembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 857 din 22 septembrie 2023. +
Articolul 1(1)Comisia ministerială pentru romi, denumită în continuare Comisie, este alcătuită din:a)președinte: secretarul de stat pentru relația cu instituțiile prefectului; … b)vicepreședinte: subsecretarul de stat cu atribuții în domeniul dialogului social; … c)membri: directorul general al Direcției generale management resurse umane, directorul general al Direcției generale pentru relațiile cu instituțiile prefectului, directorul general al Direcției generale management operațional, inspectorul general al Inspectoratului General al Poliției Române, inspectorul general al Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, comandantul (rectorul) Academiei de Poliție «Alexandru Ioan Cuza». … (2)Vicepreședintele Comisiei este înlocuitorul de drept al președintelui.(3)Secretariatul Comisiei se asigură de către Direcția generală management operațional, denumită în continuare D.G.M.O.(la 09-09-2024,
Articolul 1 a fost modificat de Punctul 1. , Articolul I din ORDINUL nr. 146 din 5 septembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 908 din 9 septembrie 2024
)
+
Articolul 2Comisia are ca obiectiv monitorizarea modului de implementare a Strategiei Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome pentru perioada 2022-2027, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 560/2022 (Strategia) în domeniul de activitate al Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I. +
Articolul 3În vederea realizării obiectivului, Comisia îndeplinește următoarele atribuții:a)analizează și propune măsuri și acțiuni necesare pentru implementarea Strategiei, în domeniul de responsabilitate al M.A.I.; … b)analizează și își exprimă acordul cu privire la conținutul raportului de monitorizare privind modul de implementare a Strategiei pe domeniul de activitate, întocmit de către D.G.M.O.; … c)stabilește măsuri în vederea implementării deciziilor adoptate de Comitetul interministerial pentru implementarea, monitorizarea și evaluarea Strategiei, denumit în continuare CIIMES, prevăzut la pct. 9.2.1 din Strategie și constituit prin Decizia prim-ministrului nr. 336/2022 privind constituirea Comitetului interministerial pentru implementarea, monitorizarea și evaluarea Strategiei de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome pentru perioada 2022-2027; … d)elaborează propuneri pentru modificarea Strategiei, pe domeniul de competență al M.A.I. … +
Articolul 4(1)Comisia se întrunește trimestrial sau ori de câte ori este nevoie ca urmare a apariției unei situații care impune acest fapt, la solicitarea ori cu acordul președintelui.(2)În cazul în care unul dintre membri consideră că este necesară întrunirea Comisiei potrivit alin. (1) teza a doua, informează, în scris, D.G.M.O., comunicând motivul întrunirii, data propusă pentru desfășurarea ședinței și, după caz, informații referitoare la documentele ce urmează a fi distribuite în cadrul acesteia.(3)D.G.M.O. informează, în scris, președintele cu privire la necesitatea întrunirii Comisiei, solicitând acordul în vederea convocării membrilor Comisiei.(4)Convocarea membrilor Comisiei și a invitaților se face în scris, cu cel puțin 3 zile înainte de data programată pentru desfășurarea ședinței.(5)Odată cu invitația de participare se transmite și ordinea de zi. +
Articolul 5(1)În cazul în care un membru nu poate participa la ședința Comisiei din motive întemeiate, acesta va fi înlocuit de un supleant.(2)În termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament, conducătorii structurilor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. b) comunică D.G.M.O. datele de identificare ale supleantului. +
Articolul 6(1)Lucrările ședinței sunt conduse de către președintele Comisiei, iar, în lipsa acestuia, de către înlocuitorul de drept și se desfășoară în prezența a cel puțin jumătate din numărul membrilor cu drept de vot.(la 09-09-2024,
Alineatul (1) , Articolul 6 a fost modificat de Punctul 2. , Articolul I din ORDINUL nr. 146 din 5 septembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 908 din 9 septembrie 2024
)
(2)Au drept de vot persoanele prevăzute la art. 1 alin. (1).(3)Comisia aprobă rapoartele de progres semestriale cu majoritatea voturilor membrilor cu drept de vot prezenți la ședință. În caz de paritate, votul președintelui sau al înlocuitorului de drept este decisiv.(la 09-09-2024,
Alineatul (3) , Articolul 6 a fost modificat de Punctul 3. , Articolul I din ORDINUL nr. 146 din 5 septembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 908 din 9 septembrie 2024
)
(4)Rapoartele de progres semestriale se transmit CIIMES, sub semnătura președintelui Comisiei. +
Articolul 7(1)În funcție de ordinea de zi și de tematica discuțiilor, la ședințele Comisiei pot participa, în calitate de invitați, și reprezentanți ai altor structuri ale M.A.I., precum și reprezentanți ai altor instituții ale administrației publice centrale și, după caz, reprezentanți ai organizațiilor neguvernamentale care reprezintă interesele romilor, din aria specifică de activitate a M.A.I.(2)Comisia poate organiza reuniuni și cu participarea reprezentanților societății civile. +
Articolul 8(1)Comisia poate constitui grupuri de lucru pentru analizarea stadiului îndeplinirii activităților/măsurilor prevăzute în Strategie și în planurile de măsuri sectoriale ale Strategiei care revin structurilor M.A.I.(2)La solicitarea Comisiei, în grupurile de lucru pot participa și reprezentanți, la nivel de experți, ai altor structuri ale M.A.I.(3)Solicitările Comisiei adresate conducătorilor structurilor M.A.I., potrivit alin. (1) și (2), reprezintă sarcini de serviciu. +
Articolul 9(1)În calitate de structură responsabilă cu monitorizarea și evaluarea Strategiei la nivelul M.A.I., D.G.M.O. are următoarele atribuții:a)evaluează modul de implementare a Strategiei la nivelul M.A.I. și asigură relația cu Secretariatul tehnic al CIIMES; … b)întocmește semestrial raportul de monitorizare privind modul de implementare a Strategiei pe domeniul de activitate, în baza datelor și informațiilor transmise de structurile M.A.I. care au atribuții în implementarea prevederilor Strategiei ori a măsurilor cuprinse în planurile de măsuri sectoriale ale Strategiei;(la 09-09-2024,
Litera b) , Alineatul (1) , Articolul 9 a fost modificată de Punctul 4. , Articolul I din ORDINUL nr. 146 din 5 septembrie 2024, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 908 din 9 septembrie 2024
)
… c)asigură participarea la reuniunile periodice de lucru ale Secretariatului tehnic al CIIMES, în vederea elaborării raportului integrat de monitorizare; … d)participă la întâlnirile punctelor de contact naționale, la ateliere de lucru și la schimburi de experiență; … e)asigură activitatea de secretariat a Comisiei. … (2)Activitatea de secretariat a Comisiei constă, în principal, în:a)asigurarea condițiilor pentru buna desfășurare a ședințelor Comisiei; … b)informarea președintelui cu privire la necesitatea întrunirii Comisiei și formularea de propuneri privind data, locul de desfășurare a ședinței și ordinea de zi, cu cel puțin 5 zile calendaristice înainte de desfășurarea acesteia; … c)convocarea, în scris, a membrilor Comisiei și a invitaților, la solicitarea președintelui, cu menționarea datei, a locului de desfășurare a ședinței, precum și a ordinii de zi; … d)elaborarea documentelor necesare desfășurării activității Comisiei și asigurarea arhivării acestora; … e)întocmirea proceselor-verbale ale ședințelor Comisiei, care se semnează, după caz, de președinte sau de membrul Comisiei care prezidează ședința, precum și de toți membrii prezenți. … ––