REGULAMENT din 18 septembrie 2012

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 30/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 682 din 2 octombrie 2012
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 18/09/2012
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulREFERIT DEDECIZIE 681 31/10/2019
ART. 1REFERIT DEDECIZIE 681 31/10/2019
ART. 2REFERIT DEDECIZIE 681 31/10/2019





Notă


*) Aprobat prin
HOTĂRÂREA nr. 801 din 18 septembrie 2012, publicată în Monitorul Oficial nr. 682 din 2 octombrie 2012.
 + 

Capitolul IDispoziții generale
 + 

Articolul 1(1)
Inspecția Judiciară este o structură cu personalitate juridică în cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, cu sediul în municipiul București.
(2)
Inspectorii din cadrul Inspecției Judiciare sunt numiți în funcție de către inspectorul-șef, în urma unui concurs organizat în conformitate cu dispozițiile
Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale prezentului regulament.
 + 

Articolul 2(1)
Concursul pentru numirea în funcția de inspector judiciar se organizează, ori de câte ori este necesar, de către Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Național al Magistraturii.
(la 09-06-2017,
Alineatul (1) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificat de
Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(2)
Organizarea concursului pentru ocuparea posturilor de inspector judiciar se anunță cu cel puțin 3 luni înaintea primei probe de concurs.
(3)
Concursul se organizează cu cel puțin 3 luni înainte de data expirării mandatului de inspector judiciar.
(4)
Data și locul concursului se aprobă prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea inspectorului-șef. Tematica și bibliografia de concurs se aprobă prin aceeași hotărâre a Plenului, la propunerea Institutului Național al Magistraturii. Hotărârea se afișează pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Inspecției Judiciare și Institutului Național al Magistraturii.
(la 09-06-2017,
Alineatul (4) din Articolul 2 , Capitolul I a fost modificat de
Punctul 1, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(5)
Concursul constă în susținerea următoarelor probe: a) probă scrisă; b) interviu.
 + 

Capitolul IIÎnscrierea la concurs
 + 

Articolul 3Pot participa la concurs judecătorii și procurorii care au o vechime de cel puțin 8 ani în magistratură, care au cel puțin grad de tribunal sau de parchet de pe lângă tribunal și care au avut calificativul "foarte bine" la ultima evaluare.
 + 

Articolul 4Judecătorii și procurorii își depun candidaturile în termen de 15 zile de la publicarea datei concursului, la Consiliul Superior al Magistraturii.
(la 09-06-2017,
Articolul 4 din Capitolul II a fost modificat de
Punctul 2, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Articolul 5(1)
Candidaturile vor fi însoțite de următoarele documente:
a)
curriculum vitae;
b)
10 lucrări întocmite de către candidat, hotărâri judecătorești cu obiect diferit sau, după caz, acte întocmite de procurori, inclusiv hotărâri judecătorești desființate sau casate ori acte ale procurorului infirmate. Lucrările depuse vor fi reprezentative pentru activitatea profesională desfășurată în ultimii 3 ani.
(2)
De asemenea, pot fi depuse lucrări de specialitate întocmite sau articole publicate, precum și orice alte înscrisuri pe care candidatul le consideră relevante.
 + 

Capitolul IIIOrganizarea și desfășurarea concursului
 + 

Secțiunea 1Comisiile de concurs
 + 

Articolul 6(1)
Comisia de organizare a concursului este numită prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcției resurse umane și organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii și a Institutului Național al Magistraturii.
(la 09-06-2017,
Alineatul (1) din Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 3, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(1^1)
Comisia de elaborare a subiectelor pentru testarea scrisă și de analiză a lucrărilor întocmite de candidați în activitatea profesională, denumită în continuare comisia de elaborare a subiectelor, și comisia de soluționare a contestațiilor la barem și a contestațiilor împotriva rezultatelor obținute la testarea scrisă, denumită în continuare comisia de soluționare a contestațiilor, sunt numite de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Național al Magistraturii.
(la 09-06-2017,
Articolul 6 din Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de
Punctul 4, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(2)
În comisiile prevăzute la alin. (1^1) sunt desemnați și membri supleanți, care, în baza hotărârii președintelui comisiei, înlocuiesc de drept membrii comisiei care nu își pot exercita atribuțiile din motive obiective.
(la 09-06-2017,
Alineatul (2) din Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(3)
Desemnarea membrilor comisiilor prevăzute la alin. (1^1) se realizează pe baza consimțământului scris exprimat anterior.
(la 09-06-2017,
Alineatul (3) din Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(4)
Nu pot fi numite în comisia de organizare a concursului sau în comisiile de concurs prevăzute la alin. (1^1) persoanele care au soțul sau soția, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaților. Toți membrii comisiilor completează declarații în acest sens. Dacă incompatibilitatea se ivește ulterior desemnării membrilor comisiilor, persoana în cauză are obligația să se retragă și să comunice de îndată această situație președintelui comisiei, în vederea înlocuirii sale.
(la 09-06-2017,
Alineatul (4) din Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(5)
O persoană nu poate face parte decât dintr-o singură comisie dintre cele prevăzute la alin. (1) și (1^1).
(la 09-06-2017,
Alineatul (5) din Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(6)
Modalitățile de plată și atribuțiile ce le revin membrilor comisiilor de concurs prevăzute la alin. (1^1) se stabilesc prin contracte de participare încheiate în 3 exemplare între aceștia și Consiliul Superior al Magistraturii.
(la 09-06-2017,
Alineatul (6) din Articolul 6 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 5, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(7)
Declarațiile și contractele de participare în comisii se centralizează de comisia de organizare a concursului și se păstrează alături de celelalte documente de concurs.
 + 

Articolul 7Comisia de organizare a concursului se compune dintr-un număr impar de membri și este formată din:
a)
președinte: secretarul general ori secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii sau directorul Direcției resurse umane și organizare;
b)
vicepreședinte: secretarul general adjunct, directorii Institutului Național al Magistraturii sau directorii Direcției resurse umane și organizare, după caz;
c)
membri: directori, șefi de servicii și birouri, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor și procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, experți ai Institutului Național al Magistraturii, funcționari publici și personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii și al Institutului Național al Magistraturii;
d)
responsabili de sală și supraveghetori, precum și alte persoane care desfășoară activitate pentru buna organizare a concursului. Prin excepție, aceste persoane sunt numite prin hotărâre a președintelui comisiei de organizare, de regulă, din aceleași categorii de personal ca și membrii comisiei.
(la 09-06-2017,
Articolul 7 din Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 6, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Articolul 8(1)
Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuții:
1.
centralizează cererile de înscriere la concurs, întocmește listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidați a condițiilor legale de participare la concurs, întocmește și afișează lista candidaților care îndeplinesc condițiile legale de participare la concurs și afișează lista finală a candidaților;
2.
controlează și îndrumă acțiunile privind organizarea și desfășurarea concursului, constând, în principal, în: identificarea spațiilor adecvate pentru susținerea probelor de concurs, asigurarea pazei necesare pentru păstrarea ordinii publice la centrele de concurs și a asistenței medicale pe parcursul desfășurării concursului, dacă este cazul, în funcție de numărul candidaților, procurarea necesarului de rechizite;
3.
asigură securizarea subiectelor și a lucrărilor scrise la sediul Institutului Național al Magistraturii și în timpul transportului acestora, precum și păstrarea ordinii publice la centrul de concurs;
(la 09-06-2017,
Punctul 3. din Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

4.
asigură confecționarea ștampilelor-tip pentru concurs, numerotate;
5.
instruiește, înaintea susținerii concursului, responsabilii de sală și supraveghetorii;
(la 09-06-2017,
Punctul 5. din Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

6.
repartizează candidații în ordine alfabetică, pentru testarea scrisă și pentru susținerea interviului, dispune afișarea listelor pe ușile sălilor în care se desfășoară probele, precum și publicarea acestora pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, ale Institutului Național al Magistraturii și Inspecției Judiciare, cu cel puțin 24 de ore înainte de susținerea probelor;
(la 09-06-2017,
Punctul 6. din Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

7.
preia de la comisia de elaborare a subiectelor subiectele pentru proba scrisă și baremele de notare, în plicuri distincte, închise și sigilate;
8.
păstrează, în condiții de siguranță deplină, subiectele și baremele de notare la sediul Institutului Național al Magistraturii;
(la 09-06-2017,
Punctul 8. din Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

9.
coordonează multiplicarea subiectelor pentru proba scrisă, imediat după extragerea variantei de concurs, în funcție de numărul candidaților, sigilând apoi plicurile care conțin necesarul de subiecte pentru fiecare sală;
10.
le distribuie candidaților subiectele multiplicate pentru proba scrisă;
11.
afișează baremul de notare la centrul de concurs, după încheierea probei scrise, și asigură publicarea acestuia, precum și a subiectelor de concurs, pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii și a Inspecției Judiciare;
(la 09-06-2017,
Punctul 11. din Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

12.
organizează transportul lucrărilor scrise de la centrul de concurs la centrul de corectare și răspunde de securitatea acestora;
13.
predă comisiei de elaborare a subiectelor, în ziua desfășurării concursului, lucrările scrise, subiectele și baremele de notare;
(la 09-06-2017,
Punctul 13. din Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

14.
ia măsuri pentru ca în spațiile în care își desfășoară activitatea comisiile de concurs și în care se desfășoară probele de concurs să nu pătrundă persoane străine, neautorizate de comisie sau neprevăzute de prezentul regulament;
15.
primește de la comisia de elaborare a subiectelor lucrările scrise, borderourile individuale de notare și borderoul centralizator;
(la 09-06-2017,
Punctul 15. din Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

16.
calculează mediile finale și întocmește listele finale cu rezultatele concursului;
17.
asigură publicarea listelor cu rezultatele concursului pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii și a Inspecției Judiciare;
(la 09-06-2017,
Punctul 17. din Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

18.
analizează desfășurarea și rezultatele concursului, prezentând concluziile Consiliului Superior al Magistraturii și inspectorului-șef;
(la 09-06-2017,
Punctul 18. din Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

19.
informează de îndată Consiliul Superior al Magistraturii cu privire la orice situație deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum și cu privire la orice situație care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;
(la 09-06-2017,
Punctul 19. din Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

20.
propune inspectorului-șef și Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificări cu privire la modul de organizare ori de desfășurare a concursului;
(la 09-06-2017,
Punctul 20. din Alineatul (1) , Articolul 8 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 7, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

21.
îndeplinește orice alte atribuții necesare bunei desfășurări a concursului.
(2)
Președintele comisiei de organizare a concursului ia toate măsurile necesare în vederea îndeplinirii atribuțiilor prevăzute la alin. (1). În acest scop, președintele comisiei de organizare a concursului stabilește fișa de atribuții pentru vicepreședintele și membrii comisiei.
 + 

Articolul 9(1)
Comisia de elaborare a subiectelor este formată din judecători de la Înalta Curte de Casație și Justiție ori de la curțile de apel, procurori de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție sau de la parchetele de pe lângă curțile de apel și este condusă de un președinte, numit dintre membrii comisiei. În această comisie pot fi numiți și formatori ai Institutului Național al Magistraturii. Numărul membrilor și componența comisiilor se stabilesc de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii în funcție de specificul posturilor scoase la concurs, de numărul candidaților și de materiile de concurs pentru care au optat candidații.
(2)
Comisia de soluționare a contestațiilor se constituie potrivit prevederilor alin. (1).
(la 09-06-2017,
Articolul 9 din Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 8, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Articolul 10(1)
Comisia de elaborare a subiectelor are, în principal, următoarele atribuții:
1.
elaborarea subiectelor de concurs și a baremelor, cu respectarea următoarelor reguli:
a)
asigurarea concordanței cu tematica și bibliografia aprobate și publicate în condițiile art. 2 alin. (4);
(la 09-06-2017,
Litera a) din Punctul 1. , Alineatul (1) , Articolul 10 , Sectiunea 1 , Capitolul
III a fost modificată de
Punctul 9, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

b)
asigurarea cuprinderii echilibrate a materiei studiate și a gradului de complexitate corespunzător conținutului tematicii și a bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit;
c)
evitarea repetării subiectelor de la concursurile anterioare;
d)
asigurarea condiției ca timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depășească timpul alocat desfășurării probei de concurs;
e)
indicarea, pentru fiecare subiect, atât a punctajului prevăzut în barem, cât și a timpului recomandat pentru rezolvare;
f)
evitarea, pe cât posibil, a subiectelor ce conțin probleme controversate în doctrină și în practică sau, în cazul unor astfel de situații, punctarea tuturor soluțiilor a căror corectitudine din punct de vedere legal poate fi argumentată logic și coerent;
g)
punerea accentului în notarea lucrărilor pe motivarea soluției alese de candidat; în barem pot să fie punctate modalități alternative de motivare a soluției alese de candidat;
2.
predarea subiectelor și baremelor de notare în plicuri distincte, închise și sigilate către comisia de organizare a concursului, cu cel puțin 12 ore înaintea desfășurării probei scrise;
3.
elaborarea pentru testarea scrisă a 2 variante de subiecte;
(la 09-06-2017,
Punctul 3. din Alineatul (1) , Articolul 10 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 10, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

4.
corectarea lucrărilor scrise;
(la 09-06-2017,
Alineatul (1) din Articolul 10 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de
Punctul 11, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

5.
analiza calității lucrărilor întocmite de candidați în activitatea profesională, în condițiile art. 11 alin. (3) și (4).
(la 09-06-2017,
Alineatul (1) din Articolul 10 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de
Punctul 11, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(la 09-06-2017,
Alineatul (2) din Articolul 10 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost abrogat de
Punctul 12, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(3)
Comisia de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții:
– examinarea, sub coordonarea președintelui comisiei, a contestațiilor la barem și adoptarea baremului definitiv;– recorectarea lucrărilor și stabilirea rezultatului definitiv la testarea scrisă.(la 09-06-2017,
Alineatul (3) din Articolul 10 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 13, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(4)
Baremul definitiv se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii și Inspecției Judiciare.
(la 09-06-2017,
Articolul 10 din Sectiunea 1 , Capitolul III a fost completat de
Punctul 14, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Articolul 11(1)
Proba interviului se susține în fața Plenului Consiliului Superior al Magistraturii.
(2)
Cu cel puțin 48 de ore înainte de începerea interviului, inspectorii judiciari desemnați de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii întocmesc și transmit Plenului, pentru fiecare candidat, un raport care va cuprinde în mod obligatoriu traseul profesional al judecătorului sau al procurorului și rezultatul verificărilor efectuate de către inspectorii judiciari cu privire la reputația profesională și alte aspecte relevante din activitatea și conduita candidaților. Structura raportului este cuprinsă în anexa nr. 1.
(3)
În intervalul prevăzut la alin. (2), comisia de elaborare a subiectelor va întocmi un raport în care se va consemna rezultatul analizei calității lucrărilor întocmite de candidați în activitatea profesională, efectuată pe baza a 10 lucrări prezentate de candidați, precum și pe baza a 10 lucrări selectate în mod aleatoriu, de către comisia de elaborare a subiectelor, prin intermediul comisiei de organizare a concursului, inclusiv hotărâri judecătorești desființate sau casate ori acte ale procurorului infirmate.
(4)
Analiza calității lucrărilor întocmite de candidat va ține seama de următoarele aspecte:
a)
cunoștințe profesionale:
– cunoștințe teoretice;– aptitudinea de a pune în practică cunoștințele dobândite;– cunoașterea jurisprudenței Înaltei Curți de Casație și Justiție;– cunoașterea jurisprudenței Curții Europene a Drepturilor Omului;
b)
capacitatea de analiză și sinteză:
– capacitatea de a verifica și de a interpreta un volum mare de informații;– capacitatea de a rezuma situații de fapt complexe;– capacitatea de a identifica și valorifica elementele esențiale ale cauzei;
c)
capacitatea de a raționa, de a face conexiuni, logica juridică a magistratului:
– capacitatea de a interpreta situația de fapt și de a trage concluzii logice;– capacitatea de a face conexiuni;– argumentația clară și logică;
d)
modalitatea de exprimare în scris:
– claritatea, acuratețea, coerența, accesibilitatea și concizia exprimării;– capacitatea de convingere.
(5)
Rapoartele prevăzute la alin. (2) și (3) vor fi avute în vedere de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii în cadrul probei interviului.
(la 09-06-2017,
Articolul 11 din Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 15, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Secțiunea a 2-aDesfășurarea concursului
 + 

Articolul 12Procedura de selecție a candidaților la funcția de inspector judiciar are loc pe baza unui concurs constând într-o probă scrisă și un interviu.
 + 

Articolul 13(1)
În termen de 10 zile de la data expirării termenului de depunere a candidaturilor, listele cu candidații care îndeplinesc condițiile legale de participare la concurs se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii și Inspecției Judiciare.
(la 09-06-2017,
Alineatul (1) din Articolul 13 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 16, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(2)
Candidații respinși în urma verificării pot formula contestații, în termen de 24 de ore de la publicare. Contestațiile se depun la Consiliul Superior al Magistraturii și se soluționează de către secția corespunzătoare a Consiliului Superior al Magistraturii.
(la 09-06-2017,
Alineatul (2) din Articolul 13 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 16, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(3)
După pronunțarea hotărârii secției Consiliului Superior al Magistraturii, se întocmește lista finală a candidaților care îndeplinesc condițiile de participare la concurs, listă care se aduce la cunoștința publică prin modalitatea prevăzută la alin. (1).
 + 

Articolul 14În termen de două zile de la afișarea listei finale a candidaților care îndeplinesc condițiile de participare la concurs, inspectorii judiciari desemnați de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii vor solicita Direcției resurse umane și organizare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii date privind traseul profesional al candidatului, în vederea întocmirii raportului prevăzut la art. 11 alin. (2). La întocmirea documentației corespunzătoare vor fi avute în vedere aspectele personale și de carieră profesională ale magistratului, prevăzute la pct. I din anexa nr. 1.
(la 09-06-2017,
Articolul 14 din Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 17, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Articolul 15Testarea scrisă are loc pe baza unor subiecte de tip grilă și a unor subiecte constând în rezolvarea unor spețe practice, care vor urmări verificarea cunoștințelor privind legile, regulamentele și orice alte reglementări în materia organizării și funcționării instanțelor, a parchetelor și a Inspecției Judiciare, precum și a celor privind dispozițiile
Codului de procedură penală sau ale
Codului de procedură civilă, în funcție de specializarea judecătorului sau a procurorului candidat.
(la 09-06-2017,
Articolul 15 din Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 18, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Articolul 16(1)
Cu 48 de ore înainte de desfășurarea testării scrise, comisia de elaborare a subiectelor stabilește un set de 2 variante de subiecte.
(la 09-06-2017,
Alineatul (1) din Articolul 16 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 19, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(2)
Subiectele și baremele de notare se predau în plicuri distincte, închise și sigilate de către comisia prevăzută la alin. (1) comisiei de organizare a concursului, cu cel puțin 12 ore înainte de data și ora susținerii testării scrise. Plicurile se deschid în ziua concursului, în prezența unor reprezentanți ai candidaților, după expirarea termenului de acces în sălile de concurs.
 + 

Articolul 17(1)
Accesul candidaților în sala de concurs este permis pe baza actului de identitate, în ordinea afișată, la ora stabilită, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probelor. În mod excepțional, pot fi admiși candidați în sală și cu mai puțin de 30 de minute înainte de începerea probelor, dar nu și după deschiderea plicului cu subiecte.
(2)
Înainte de aducerea subiectelor în săli, responsabilii de sală aduc la cunoștința candidaților modul de desfășurare a probelor și modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizată.
 + 

Articolul 18(1)
Li se interzice candidaților să dețină asupra lor pe timpul desfășurării testării scrise orice fel de lucrări care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum și orice mijloc electronic de comunicare. Candidații pot folosi în timpul concursului acele materiale a căror posibilitate de utilizare este menționată explicit în bibliografia de concurs. Supraveghetorii verifică respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor în săli. Nerespectarea acestor dispoziții duce la eliminarea din sală a candidatului, indiferent dacă materialele interzise au fost sau nu au fost folosite.
(2)
Candidații ocupă locurile în sala de concurs în ordine alfabetică, conform listelor afișate. Candidații primesc teze de concurs tipizate, pe care își scriu cu majuscule numele și prenumele și completează citeț celelalte date de pe colțul paginii ce urmează a fi lipit, precum și coli obișnuite pentru ciorne, marcate cu ștampila de concurs.
(3)
Colțul tezei de concurs tipizate se lipește și se ștampilează la momentul predării lucrării, numai după ce persoanele care supraveghează în sală au verificat identitatea candidaților și completarea corectă a tuturor datelor prevăzute și după ce responsabilii de sală semnează în interiorul porțiunii din pagina care urmează să fie sigilată.
(4)
Înscrierea numelui candidatului pe foile tipizate în afara rubricii care se sigilează și orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrării atrag anularea lucrării scrise respective.
(5)
Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din concurs. Se consideră fraudă și încălcarea dispozițiilor alin. (1) și (4). În aceste cazuri, responsabilul de sală consemnează într-un proces-verbal faptele constatate și măsurile luate, iar lucrarea scrisă se anulează cu mențiunea "fraudă". Procesul-verbal se comunică atât comisiei de organizare a concursului, cât și candidatului respectiv.
 + 

Articolul 19(1)
Prin tragere la sorți, un reprezentant al candidaților alege varianta de subiecte dintre cele 2 variante stabilite de comisia de elaborare a subiectelor.
(la 09-06-2017,
Alineatul (1) din Articolul 19 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 20, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(2)
După extragerea variantei de subiecte, președintele comisiei de organizare a concursului și persoana care a efectuat extragerea semnează pe subiectul extras.
(3)
Niciun membru al comisiei de elaborare a subiectelor nu poate părăsi centrul de concurs și nu poate comunica conținutul subiectelor de concurs până la încheierea testării scrise.
(4)
Responsabilii de săli primesc plicurile cu subiecte de la președinte, vicepreședinte sau un membru al comisiei de organizare a concursului, după care verifică integritatea plicurilor, le deschid și distribuie subiectele multiplicate fiecărui candidat.
(5)
Pe parcursul desfășurării testării scrise, membrii comisiei de organizare a concursului și supraveghetorii de săli nu pot da candidaților indicații referitoare la rezolvarea subiectelor și nu pot aduce modificări subiectelor sau baremelor. Orice nelămurire legată de subiecte se discută direct cu comisia de elaborare a subiectelor. Pe toată durata desfășurării testării scrise, în sălile de concurs au acces numai membrii comisiilor de elaborare a subiectelor și de organizare a concursului, care supraveghează desfășurarea concursului.
(6)
Punctajul acordat și timpul recomandat pentru rezolvare, pentru fiecare subiect, stabilite de comisia de elaborare a subiectelor, se transmit candidaților odată cu subiectele, iar baremul de notare se afișează la centrul de concurs, la încheierea testării scrise.
(7)
În termen de 24 de ore de la afișare, candidații pot formula contestații la barem, care se soluționează în 48 de ore. Soluția se motivează în termen de cel mult 3 zile de la expirarea termenului de 48 de ore prevăzut pentru soluționarea contestațiilor. Baremul de notare definitiv, stabilit în urma soluționării contestațiilor, se publică de îndată pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii și Inspecției Judiciare.
(la 09-06-2017,
Alineatul (7) din Articolul 19 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 20, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Articolul 20(1)
Din momentul deschiderii plicului cu subiecte niciun candidat nu mai poate intra în sală și niciun candidat nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă și semnează de predarea acesteia. Candidații care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susține testarea scrisă.
(2)
În cazuri excepționale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoțit de una dintre persoanele care supraveghează, până la înapoierea în sala de concurs.
(3)
Timpul destinat elaborării lucrării scrise, stabilit de comisia de elaborare a subiectelor, nu poate depăși 4 ore și se socotește din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fotocopiate pentru fiecare candidat.
(4)
Pentru elaborarea lucrării scrise, candidații folosesc numai cerneală sau pastă de culoare neagră. Nu se folosește altă hârtie decât cea distribuită candidaților de către supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se efectuează exclusiv pe teza de concurs tipizată, iar soluțiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare.
(5)
Fiecare candidat primește atâtea teze de concurs tipizate și atâtea coli de ciornă câte îi sunt necesare.
(6)
Candidații care doresc să corecteze o greșeală taie fiecare rând din pasajul apreciat ca fiind greșit cu o linie orizontală.
(7)
În cazul în care, din diferite motive, cum ar fi corectări numeroase sau greșeli care ar putea fi interpretate drept semne de recunoaștere, unii candidați doresc să își transcrie lucrarea fără să depășească timpul stabilit, aceștia primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de responsabilul de sală în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor scrise. Colile folosite inițial se anulează pe loc de responsabilul de sală, menționându-se pe ele "anulat", se semnează și se păstrează în condițiile stabilite pentru documentele de concurs.
 + 

Articolul 21(1)
Pe măsură ce își încheie lucrările, candidații le predau supraveghetorilor.
(2)
La expirarea timpului acordat, candidații predau lucrările în faza în care se află, sub semnătură, fiind interzisă depășirea timpului stabilit. Dacă sunt mai mulți candidați, ultimii 2 rămân în sală până la predarea ultimei lucrări.
(3)
La predarea lucrărilor, supraveghetorii barează spațiile nescrise, verifică numărul de pagini și îl trec în procesele-verbale de predare-primire de sală, pe care le semnează candidații, precum și în rubrica special prevăzută pe prima pagină a lucrării.
(4)
Pentru fiecare sală se întocmește un proces-verbal.
(5)
Lucrările anulate se strâng separat și se păstrează de comisia de organizare a concursului alături de celelalte documente de concurs.
(6)
Supraveghetorii predau lucrările scrise, sub semnătură, președintelui sau vicepreședintelui comisiei de organizare a concursului, care le amestecă și le numerotează, după care le predau președintelui comisiei de organizare a concursului, pe bază de proces-verbal de predare-primire.
 + 

Articolul 22(1)
Fiecare lucrare va fi corectată de toți membrii comisiei de elaborare a subiectelor și va fi apreciată de către fiecare dintre aceștia, separat, cu note de la 0 la 10, cu două zecimale, pe o scală de notare de la 0 la 10, respectându-se baremul de notare. Corectarea și notarea pe baza baremului se înregistrează în borderouri de notare separate de către corectori, semnate de aceștia pe fiecare pagină.
(la 09-06-2017,
Alineatul (1) din Articolul 22 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 21, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(2)
Nota la testarea scrisă reprezintă media aritmetică a notelor acordate de către fiecare dintre membrii comisiei. Nota 1 se acordă atunci când nota obținută de candidat este mai mică sau egală cu această notă.
(la 09-06-2017,
Alineatul (2) din Articolul 22 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 21, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(3)
Pe timpul corectării, colțul lucrării nu se desigilează. Notele acordate se înscriu în borderou sub semnătura celor care le-au acordat și apoi pe lucrare, în rubrica specială a foii de concurs, cu cerneală neagră, sub semnătură, de către un membru al comisiei de organizare a concursului. După efectuarea acestor operațiuni, colțul sigilat al lucrării se desface în prezența președintelui sau a vicepreședintelui comisiei de organizare a concursului și se corelează numărul lucrării cu numele candidatului. Notele finale se înregistrează imediat în borderourile de concurs.
(4)
Sunt declarați admiși la această probă candidații care au obținut cel puțin nota 7.
(la 09-06-2017,
Alineatul (4) din Articolul 22 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 21, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(5)
Rezultatele obținute la testarea scrisă se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii și Inspecției Judiciare și se afișează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii. Ora publicării pe site, menționată pe borderoul de concurs, reprezintă momentul de la care curge termenul de contestații.
(la 09-06-2017,
Alineatul (5) din Articolul 22 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 21, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Articolul 23(1)
Candidatul nemulțumit de nota obținută la testarea scrisă poate formula contestație în termen de 48 de ore de la afișarea rezultatelor pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii și Inspecției Judiciare.
(la 09-06-2017,
Alineatul (1) din Articolul 23 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 22, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(2)
Contestațiile se depun personal ori se transmit prin fax Consiliului Superior al Magistraturii și pot viza doar notarea propriei lucrări.
(la 09-06-2017,
Alineatul (2) din Articolul 23 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 22, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(3)
Lucrările scrise se recorectează de către comisia de soluționare a contestațiilor.
(la 09-06-2017,
Alineatul (3) din Articolul 23 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 22, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(4)
În vederea soluționării contestațiilor, lucrările scrise vor fi renumerotate și resigilate, fiind înscrise într-un borderou separat. Fiecare lucrare va fi corectată de toți membrii comisiei de soluționare a contestațiilor. Nota finală la această probă este reprezentată de media aritmetică a notelor acordate de către fiecare dintre membrii comisiei.
(la 09-06-2017,
Alineatul (4) din Articolul 23 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 22, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(5)
Nota obținută în urma contestației este definitivă și nu poate fi mai mică decât nota contestată.
(6)
Rezultatele în urma contestațiilor se afișează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii și se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii și Inspecției Judiciare.
(la 09-06-2017,
Alineatul (6) din Articolul 23 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 22, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Articolul 24(1)
Candidații declarați admiși la proba scrisă susțin un interviu în fața Plenului Consiliului Superior al Magistraturii. La ședința Plenului Consiliului Superior al Magistraturii în care se susține interviul vor participa, cu vot consultativ, inspectorul-șef și un psiholog desemnat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
(2)
În cadrul probei interviului sunt evaluate aspecte referitoare la conduita, deontologia și integritatea candidaților, precum și abilitățile ori aptitudinile necesare pentru funcția de inspector judiciar, în funcție de criteriile stabilite în anexa nr. 2.
(3)
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii va avea în vedere și rapoartele prevăzute la art. 11 alin. (2) și (3).
(4)
Aprecierea și notarea interviului se fac, pe baza grilei de evaluare, cu note de la 0 la 10, cu două zecimale, pe o scală de notare de la 0 la 10. În acest scop, membrii Plenului primesc pentru fiecare candidat câte o fișă de evaluare nominală, care cuprinde și numele și prenumele membrului Consiliului Superior al Magistraturii care a efectuat notarea și semnătura acestuia. Modelul fișei de evaluare este prevăzut în anexa nr. 2.
(5)
Este nulă fișa de evaluare pe care nu s-au notat unul sau mai multe dintre criteriile stabilite în anexa nr. 2. Fișa de evaluare nulă nu va fi luată în considerare la calcularea notei obținute de candidat. În cazul în care în fișa de evaluare s-a alocat un punctaj mai mare decât cel maxim pentru fiecare criteriu prevăzut de prezentul articol se ia în calcul punctajul maxim pentru acel criteriu.
(6)
Nota obținută la această probă reprezintă media aritmetică a punctajelor acordate de membrii Plenului Consiliului Superior al Magistraturii. Nota 1 se acordă atunci când nota obținută de candidat este mai mică sau egală cu această notă. Nota astfel obținută este definitivă.
(7)
Sunt declarați admiși la această probă candidații care au obținut cel puțin nota 7.
(8)
Rezultatele de la proba constând în interviul candidaților se afișează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii și se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii și Inspecției Judiciare.
(la 09-06-2017,
Articolul 24 din Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 23, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Articolul 25(1)
Cu cel puțin 24 de ore înainte de desfășurarea interviului, comisia de organizare a concursului întocmește lista alfabetică a candidaților, cu precizarea orei la care trebuie să se prezinte grupele de candidați, și dispune publicarea listelor candidaților pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii și Inspecției Judiciare.
(la 09-06-2017,
Alineatul (1) din Articolul 25 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 24, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(2)
Accesul candidaților în sala de concurs este permis pe baza unui act de identitate, în ordinea afișată, respectându-se ora prevăzută pentru fiecare grupă.
(3)
Înregistrarea probelor orale este obligatorie, cel puțin prin mijloace tehnice audio.
(4)
Înregistrările se păstrează timp de un an, după care se distrug.
 + 

Articolul 26(1)
Nota finală obținută la concurs este suma notelor obținute în cele două etape, calculată în raport cu următoarea pondere: nota de la proba scrisă – 70% și nota de la interviu – 30%.
(2)
Pe baza notelor finale se întocmește tabelul de clasificare a candidaților, care se afișează la sediul Consiliului Superior al Magistraturii și se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii, Institutului Național al Magistraturii și Inspecției Judiciare.
(la 09-06-2017,
Alineatul (2) din Articolul 26 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 25, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

(3)
Posturile de inspector judiciar scoase la concurs vor fi ocupate în ordinea descrescătoare a notelor finale obținute de candidați.
(4)
În cazul în care mai mulți candidați obțin note finale egale, departajarea acestora se face în funcție de nota obținută la testarea scrisă, iar, dacă și acestea sunt egale, vor fi avute în vedere, în ordine, următoarele criterii: gradul profesional cel mai mare, vechimea cea mai mare în funcția de judecător sau de procuror, titlul de doctor în drept și calitatea de doctorand.
 + 

Articolul 27(1)
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii validează rezultatul concursului pentru numirea în funcția de inspector judiciar.
(2)
Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate invalida, în tot sau în parte, concursul în cazurile în care constată că nu au fost respectate condițiile prevăzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea ori la desfășurarea concursului sau că există dovada săvârșirii unei fraude.
 + 

Articolul 28În termen de cel mult 15 zile de la data validării concursului, candidații declarați admiși sunt numiți în funcție de către inspectorul-șef, prin ordin, pentru un mandat de 6 ani, potrivit dispozițiilor
art. 70 alin. (1) din Legea nr. 317/2004, republicată, cu modificările ulterioare.
(la 09-06-2017,
Articolul 28 din Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de
Punctul 26, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Capitolul IVDispoziții tranzitorii și finale
 + 

Articolul 29(1)
Toate documentele întocmite pentru concurs se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcției resurse umane și organizare.
(2)
Originalele documentelor care au fost transmise prin fax se comunică în maximum 5 zile Consiliului Superior al Magistraturii și se arhivează la mapele de concurs.
(3)
Datele și informațiile referitoare la desfășurarea concursului se păstrează pe pagina de internet a Inspecției Judiciare, Consiliului Superior al Magistraturii și Institutului Național al Magistraturii timp de 30 de zile de la data validării rezultatului concursului pentru numirea în funcția de inspector judiciar de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.
(la 09-06-2017,
Articolul 29 din Capitolul IV a fost modificat de
Punctul 27, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Articolul 30Toate termenele stabilite în regulament se calculează potrivit normelor de procedură
civilă.
 + 

Articolul 31Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.
 + 

Anexa 1
la regulament

Conținutul raportului prevăzut la
art. 11 alin. (2) din regulament
Numele și prenumele candidatului:
┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────┐
│I.  │Aspecte privind persoana și cariera magistratului                  │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│1.  │Funcția, gradul                                                    │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│2.  │Locul exercitării funcției                                         │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│3.  │Data și locul nașterii                                             │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│4.  │Domiciliul                                                         │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│5.  │Starea civilă                                                      │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│6.  │Studiile                                                           │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│7.  │Data și rezultatul:                                                │     │
│    │a) examenului de admitere în magistratură;                         │     │
│    │b) examenelor de promovare;                                        │     │
│    │c) altor examene                                                   │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│8.  │Calificativul obținut la ultima evaluare profesională              │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│9.  │Aspecte relevante în ultimul raport de evaluare a activității      │     │
│    │profesionale                                                       │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│10. │Sancțiuni disciplinare                                             │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│11. │Cariera în magistratură:                                           │     │
│    │a) domeniul de activitate: (felul și durata activității ca         │     │
│    │judecător/procuror de la momentul numirii);                        │     │
│    │b) funcții de conducere: (președinte sau vicepreședinte de         │     │
│    │instanță, respectiv conducător sau conducător adjunct de parchet,  │     │
│    │președinte de secție la instanță sau șef secție la parchet)        │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│12. │Activitate profesională în alte profesii juridice (felul, durata,  │     │
│    │angajator)                                                         │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│13. │Participarea la cursuri de formare continuă (conferințe,           │     │
│    │simpozioane, mese rotunde, masterat, cursuri postuniversitare,     │     │
│    │doctorat etc.)                                                     │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│14. │Alte aspecte (cunoașterea unei limbi străine, cunoștințe de operare│     │
│    │PC etc.)                                                           │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│II. │Analiza datelor despre activitatea candidatului în ultimul an, cum │     │
│    │ar fi: număr de lucrări soluționate, prin raportare la media       │     │
│    │încărcăturii pentru aceeași secție/instanță/parchet; operativitatea│     │
│    │în soluționarea cauzelor; respectarea termenului legal de redactare│     │
│    │a lucrărilor; rezolvarea în termen legal a altor atribuții         │     │
│    │stabilite prin ordinul de serviciu etc.                            │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│III.│Evaluarea altor activități desfășurate pe baza unor dispoziții din │     │
│    │legi și regulamente, cum ar fi: frecvența verificărilor efectuate  │     │
│    │la compartimentul sau, după caz, instituția respectivă;            │     │
│    │soluționarea corespunzătoare a deficiențelor constatate; întocmirea│     │
│    │în termen și verificarea corespunzătoare a lucrărilor etc.         │     │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│IV. │Rezultatul verificărilor cu privire la aspectele privind reputația │     │
│    │profesională și a altor aspecte relevante din activitatea și       │     │
│    │conduita acestuia                                                  │     │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┘
(la 09-06-2017,
Anexa 1 a fost modificată de
Punctul 28, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

 + 

Anexa 2
la regulament

Conținutul fișei de evaluare nominală prevăzute la
art. 24 alin. (4) din regulament
Numele și prenumele candidatului:
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬───────┐
│Nr. │                                                         │Punctaj│Punctaj│
│crt.│              I. Aptitudini                              │alocat │acordat│
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│ 1. │Gândire independentă/critică                             │       │       │
│    │(capacitatea de a găsi soluții la problemele cu care se  │       │       │
│    │confruntă în mod independent, fără a simți nevoia de     │       │       │
│    │suport/sprijin; capacitatea de a asimila rapid informații│       │       │
│    │noi, de a le organiza în mod logic, precum și de a le    │       │       │
│    │valorifica în rezolvarea sarcinilor specifice;           │       │       │
│    │capacitatea de a interpreta în mod independent o stare de│       │       │
│    │fapt, precum și de a ajunge la concluzii pertinente      │       │       │
│    │pornind de la aceasta)                                   │1 punct│       │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│ 2. │Capacitatea de a lua decizii                             │       │       │
│    │(capacitatea de analiză rațională a soluțiilor posibile, │       │       │
│    │precum și de identificare în mod independent a celei     │       │       │
│    │optime pentru rezolvarea unei stări de fapt; capacitatea │       │       │
│    │de a manifesta hotărâre în procesul decizional, respectiv│       │       │
│    │de a opta pentru o soluție atunci când variantele        │       │       │
│    │posibile sunt clar specificate; capacitatea de a da      │       │       │
│    │dovadă de empatie – înțelegerea situației de fapt – în   │       │       │
│    │luarea deciziilor, precum și de gestionare eficientă a   │       │       │
│    │autorității în îndeplinirea sarcinilor specifice;        │       │       │
│    │capacitatea rapidă de decizie, de organizare și          │       │       │
│    │autoperfecționare)                                       │1 punct│       │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│    │                II. Abilități                            │       │       │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│ 3. │Capacitatea de comunicare                                │       │       │
│    │(capacitatea de a argumenta logic opiniile, precum și de │       │       │
│    │a le susține cu diplomație într-un cadru colocvial, fără │       │       │
│    │a se lăsa influențat cu ușurință; capacitatea de a       │       │       │
│    │înțelege informații de specialitate, precum și de a opera│       │       │
│    │corect cu acestea, atât în limbaj scris, cât și oral, în │       │       │
│    │susținerea punctelor de vedere; capacitatea de a asculta │       │       │
│    │activ, precum și de a formula întrebări pertinente la    │       │       │
│    │situația de fapt expusă)                                 │1 punct│       │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│ 4. │Capacitatea de lucru în echipă                           │       │       │
│    │(capacitatea de a se adapta ușor la colective noi, precum│       │       │
│    │și de a coopera cu ceilalți în procesul de organizare a  │       │       │
│    │muncii; capacitatea de a gestiona relații interpersonale │       │       │
│    │în cadrul colectivelor de lucru, precum și de a manifesta│       │       │
│    │interes pentru părerile și drepturile celorlalți;        │       │       │
│    │capacitatea de a se implica cu idei și soluții în        │       │       │
│    │atingerea obiectivelor comune, precum și de a colabora cu│       │       │
│    │ceilalți pe baza unor relații de încredere reciprocă)    │1 punct│       │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│ 5. │Capacitatea de susținere a efortului voluntar            │       │       │
│    │(capacitatea de a planifica și organiza propria          │       │       │
│    │activitate, astfel încât lucrările să fie realizate în   │       │       │
│    │termenele fixate; capacitatea de a da dovadă de          │       │       │
│    │perseverență în atingerea obiectivelor stabilite, precum │       │       │
│    │și de a se mobiliza activ pentru a face față volumului de│       │       │
│    │activitate; capacitatea de a pătrunde problemele de fapt │       │       │
│    │cu simțul răspunderii, temeinic, precum și de a da dovadă│       │       │
│    │de încredere profesională în soluționarea sarcinilor     │       │       │
│    │repartizate; capacitatea de identificare cu valorile     │       │       │
│    │specifice profesiei, precum și de susținere intrinsecă a │       │       │
│    │actului profesional, fără a fi influențat de obținerea   │       │       │
│    │unor recunoașteri/merite)                                │1 punct│       │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│ 6. │Rezistența la stres                                      │       │       │
│    │(capacitatea de a manifesta autocontrol, în plan         │       │       │
│    │comportamental și emoțional, în situații tensionate, fără│       │       │
│    │a prezenta manifestări neconforme cu situația;           │       │       │
│    │capacitatea de a manifesta încredere în forțele proprii, │       │       │
│    │fără a prezenta emoții negative asociate actului         │       │       │
│    │profesional – pesimism, neliniște, preocupare exagerată, │       │       │
│    │teamă de eșec, sensibilitate etc.; capacitatea de a      │       │       │
│    │accepta deschis criticile celorlalți, precum și de a     │       │       │
│    │manifesta o bună abilitate de a gestiona situațiile      │       │       │
│    │tensionate într-o manieră constructivă; capacitatea de a │       │       │
│    │face față unui program de muncă prelungit și schimbător  │       │       │
│    │care presupune deplasări frecvente în teritoriu)         │1 punct│       │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│ 7. │Sensibilitate și probitate profesională                  │       │       │
│    │(capacitatea de a recunoaște limitele de exercitare a    │       │       │
│    │funcției în activitatea de control, astfel încât să nu   │       │       │
│    │fie încălcat principiul independenței profesionale;      │       │       │
│    │capacitatea de a sesiza eventuale neconformități în      │       │       │
│    │exercitarea funcției, precum și de a depune diligențele  │       │       │
│    │necesare în vederea soluționării lor; capacitatea de a   │       │       │
│    │manifesta un comportament demn, marcat de onestitate și  │       │       │
│    │adeziune față de respectarea standardelor etice și morale│       │       │
│    │ale profesiei; capacitatea de a gestiona situațiile în   │       │       │
│    │care normele deontologice ale profesiei au fost          │       │       │
│    │încălcate)                                               │1 punct│       │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│    │ III. Conduita, deontologia și integritatea profesională │       │       │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│ 8. │Conduita                                                 │       │       │
│    │(conduita profesională în timpul exercitării activității │       │       │
│    │profesionale și relația cu justițiabilii, avocații,      │       │       │
│    │experții, interpreții ori cu alte persoane cu care intră │       │       │
│    │în contact în calitate oficială; relațiile cu colegii,   │       │       │
│    │cu grefierii, cu celălalt personal al organului judiciar │       │       │
│    │la care au funcționat sau al celor superioare ori        │       │       │
│    │inferioare ierarhic; respect și bună-credință în         │       │       │
│    │relațiile de serviciu în cadrul colectivelor din care fac│       │       │
│    │parte; aspecte privind conduita și comportamentul în     │       │       │
│    │societate)                                               │1 punct│       │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│ 9. │Deontologia profesională                                 │       │       │
│    │(respectarea standardelor de conduită conforme cu onoarea│       │       │
│    │și demnitatea profesiei, stabilite de Codul deontologic  │       │       │
│    │al judecătorilor și procurorilor; lipsa unor hotărâri de │       │       │
│    │stabilire a încălcării Codului deontologic al            │       │       │
│    │judecătorilor și procurorilor)                           │1 punct│       │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│10. │Integritatea                                             │       │       │
│    │(imparțialitatea, lipsa sancțiunilor disciplinare rămase │       │       │
│    │irevocabile; respectarea dispozițiilor legale privind    │       │       │
│    │depunerea declarațiilor prevăzute de lege, regimul       │       │       │
│    │juridic al incompatibilităților, primirea cadourilor în  │       │       │
│    │virtutea funcției, evitarea conflictelor de interese de  │       │       │
│    │orice natură, repartizarea lucrărilor, semnalarea        │       │       │
│    │neregularităților în materie de integritate; modul în    │       │       │
│    │care se raportează la valori precum independența și      │       │       │
│    │imparțialitatea justiției)                               │1 punct│       │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼───────┤
│    │Punctaj total:                                           │10     │       │
│    │                                                         │puncte │       │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴───────┘
Numele și prenumele membrului Consiliului Superior al Magistraturii care a realizat notarea și semnătura acestuia:
(la 09-06-2017,
Anexa 2 a fost modificată de
Punctul 28, Articolul I din HOTĂRÂREA nr. 633 din 25 mai 2017, publicată în MONITORUL
OFICIAL nr. 428 din 09 iunie 2017

)

––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x