REGULAMENT din 18 noiembrie 2010

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 27/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 798 din 29 noiembrie 2010
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 173 28/01/2011
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 18/11/2010
 Nu exista acte care fac referire la acest act





Notă
*) Aprobat prin ORDINUL nr. 2.128 din 18 noiembrie 2010, publicat în Monitorul Oficial nr. 798 din 29 noiembrie 2010.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Prezentul regulament stabilește modalitatea de organizare și desfășurare a concursurilor sau examenelor pentru ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale din cadrul aparatului propriu al Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, precum și din cadrul unităților care funcționează în subordinea ministerului. + 
Articolul 2(1)Angajarea personalului contractual în cadrul aparatului propriu al Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, precum și din cadrul unităților care funcționează în subordinea ministerului pe funcții vacante sau temporar vacante, se face prin concurs ori examen, în urma căruia candidații declarați admiși încheie, în condițiile legii, contracte individuale de muncă pe durată nedeterminată sau determinată.(2)Sunt exceptate de la prevederile prezentului regulament persoanele care ocupă funcții de demnitate publică și persoanele care urmează să fie încadrate la cabinetele demnitarilor.(3)Prevederile prezentului regulament se pot aplica, după caz, și la nivelul instituțiilor aflate sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri/ministrului economiei, comerțului și mediului de afaceri.(la 07-02-2011,
Articolul 2 din Capitolul I a fost completat de Articolul I din ORDINUL nr. 173 din 28 ianuarie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 07 februarie 2011
)
 + 
Articolul 3Ocuparea unei funcții contractuale vacante sau temporar vacante se face prin examen în una dintre următoarele situații:a)s-a înscris un singur candidat;b)numai un singur candidat se prezintă la susținerea probelor. + 
Articolul 4Posturile vacante/temporar vacante prevăzute în statul de funcții al ministerului vor fi scoase la concurs, luându-se în considerare următoarele criterii:a)necesarul de personal identificat în mod obiectiv în urma analizei gradului încărcării cu sarcini a personalului;b)alocațiile bugetare aprobate pentru cheltuielile de personal pentru anul în curs. + 
Articolul 5Concursul de ocupare a funcțiilor contractuale vacante sau temporar vacante este organizat, în condițiile legii, după cum urmează:a)de către minister – pentru personalul din aparatul propriu și pentru funcțiile de conducere de director general/director al unităților aflate în subordinea Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri. Excepție fac conducătorii instituțiilor publice care sunt numiți prin decizie a primului-ministru;b)de către autoritățile în al căror stat de funcții se află posturile – pentru posturile vacante sau temporar vacante, altele decât cele prevăzute la lit. a). + 
Articolul 6(1)Exercitarea cu caracter temporar a unei funcții contractuale de conducere temporar vacante se realizează prin promovarea unui salariat din cadrul autorității sau instituției care îndeplinește condițiile specifice pentru ocuparea funcției respective, prin act administrativ al conducătorului unității.(2)În condițiile în care nu există posibilitatea ocupării unei funcții contractuale temporar vacante de conducere de către un salariat din cadrul instituției, ocuparea acesteia se face prin concurs sau examen.
 + 
Capitolul IIPublicitatea concursului + 
Articolul 7(1)Anunțul privind posturile vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale, data, locul susținerii concursului, probele stabilite, tematica și bibliografia se vor afișa cu cel puțin 20 de zile la sediul instituției.(2)În același termen, concursul va fi anunțat într-un cotidian de largă circulație central sau local și, după caz, pe pagina de internet a instituției.
 + 
Articolul 8(1)Anunțul prevăzut la art. 7 conține următoarele elemente:a)denumirea funcției contractuale vacante sau temporar vacante pentru care se organizează concursul, cu specificarea gradului sau a treptei profesionale, precum și cu încadrarea acesteia în structura organizatorică a instituției;b)condițiile de participare la concurs, respectiv condițiile prevăzute de lege pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale și alte condiții specifice prevăzute în fișa postului;c)documentele solicitate candidaților pentru constituirea dosarului propriu de înscriere la concurs;d)locul și data până la care se pot depune dosarele de înscriere, cu precizarea datelor de contact;e)bibliografia și tematica concursului;f)locul, data și ora desfășurării concursului<g)tipul probelor de concurs.(2)Anunțul publicat în presa scrisă va conține numai elementele prevăzute la alin. (1) lit. a), d) și f).
 + 
Capitolul IIISuspendarea și amânarea concursului sau examenului + 
Articolul 9(1)În cazul în care, de la data anunțării concursului și până la afișarea rezultatelor finale ale acestuia, conducătorul instituției în a cărei structură organizatorică se găsește funcția pentru care se organizează concursul este sesizat cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea și desfășurarea concursului, se va proceda la verificarea celor sesizate, de către conducerea instituției sau de către persoane nominalizate de către aceasta. În situația în care se constată că nu au fost respectate prevederile legale sau când aspectele sesizate nu pot fi cercetate cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute în prezentul ordin, desfășurarea concursului va fi suspendată.(2)Sesizarea poate fi făcută de către membrii comisiei de concurs ori ai comisiei de soluționare a contestațiilor, de către candidați sau de orice persoană interesată.
 + 
Articolul 10(1)În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data și ora desfășurării concursului:a)concursul se amână pentru o perioadă de maximum 15 zile calendaristice;b)se reia procedura de organizare și desfășurare a acestuia, dacă amânarea nu poate fi dispusă conform lit. a).(2)În situația constatării necesității amânării concursului, instituția organizatoare are obligația:a)publicării modificării respective prin mijloacele prevăzute la art. 7;b)informării candidaților ale căror dosare au fost înregistrate.
 + 
Capitolul IVCriterii generale și specifice pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante + 
Articolul 11(1)În vederea participării la concursul sau examenul pentru ocuparea unei funcții contractuale vacante ori temporar vacante, candidații trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele criterii generale:a)să aibă cetățenia română și domiciliul stabil în România;b)să nu aibă antecedente penale, cu excepția cazului în care a intervenit reabilitarea;c)să aibă o stare de sănătate corespunzătoare exercitării funcției, certificată conform legii;d)să aibă capacitate deplină de exercițiu;e)să cunoască limba română, scris și vorbit;f)să nu fie incompatibili cu ocuparea postului respectiv, potrivit legii;g)să îndeplinească condițiile de studii prevăzute de lege pentru funcția contractuală vacantă sau temporar vacantă;h)să îndeplinească condițiile specifice pentru ocuparea funcției contractuale vacante sau temporar vacante, prevăzute în fișa postului.(2)Prin excepție de la prevederile alin. (1) lit. a), în anumite domenii de activitate, conducerea unității organizatoare poate decide, de la caz la caz, angajarea unor specialiști, cetățeni ai altor state decât cele membre ale Uniunii Europene, cu respectarea prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 102/2005 privind libera circulație pe teritoriul României a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene și Spațiului Economic European, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 260/2005, cu modificările și completările ulterioare, și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 56/2007 privind încadrarea în muncă și detașarea străinilor pe teritoriul României, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 134/2008.
 + 
Articolul 12Criteriile specifice, elaborate de șeful ierarhic sau de coordonatorul compartimentului în care există funcția contractuală vacantă ori temporar vacantă, pe baza cerințelor cuprinse în fișa postului și aprobate de conducătorul autorității sau instituției, vizează următoarele:a)studii de specialitate;b)perfecționări/specializări;c)vechimea în muncă/vechimea în specialitatea studiilor;d)cunoștințe de limbi străine;e)cunoștințe de operare pe calculator;f)abilități și aptitudini corespunzătoare specificului postului. + 
Articolul 13(1)Nivelul studiilor pentru funcțiile vacante sau temporar vacante se stabilește de către angajator, în concordanță cu prevederile legii, dintre cele prezentate mai jos:a)studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență ori echivalentă;b)studii superioare de scurtă durată, absolvite cu diplomă;c)studii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat;d)studii gimnaziale.(2)În cazul în care candidații au absolvit instituții de învățământ din străinătate, aceștia vor face dovada recunoașterii diplomelor respective de către statul român.
 + 
Articolul 14(1)Condițiile minime de vechime pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcțiilor contractuale vacante ori temporar vacante pentru care sunt necesare studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență se stabilesc după cum urmează:a)minimum 6 luni, în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea funcțiilor contractuale de grad imediat superior celui de debutant;b)minimum 3 ani, în specialitatea studiilor necesare, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevăzut la lit. a).(2)Condițiile minime de vechime în muncă pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcțiilor contractuale vacante sau temporar vacante pentru care sunt necesare studii superioare de scurtă durată se stabilesc după cum urmează:a)minimum 6 luni, în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea funcțiilor contractuale de grad imediat superior celui de debutant;b)minimum 3 ani, în specialitatea studiilor necesare, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevăzut la lit. a).(3)Condițiile minime de vechime în muncă pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupării funcțiilor contractuale vacante sau temporar vacante pentru care sunt necesare studii liceale/gimnaziale se stabilesc după cum urmează:a)minimum 6 luni, în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea funcțiilor contractuale de grad imediat superior celui de debutant;b)minimum 3 ani, în specialitatea studiilor necesare, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevăzut la lit. a).(4)Condițiile minime de vechime în muncă, respectiv în specialitatea studiilor, necesare pentru ocuparea funcțiilor contractuale de conducere vacante sau temporar vacante, sunt următoarele:a)director general, director general adjunct, director, director adjunct, contabil-șef, inginer-șef – minimum 3 ani vechime în specialitate;b)șef serviciu, șef serviciu contencios, șef secție – minimum 2 ani vechime în specialitate;c)șef birou, șef laborator, șef oficiu – minimum 2 ani vechime în specialitate;d)șef formație muncitori, șef atelier – minimum 2 ani vechime în muncă.
 + 
Capitolul VOrganizarea și desfășurarea concursului sau examenului + 
Secţiunea 1Comisiile de concurs sau examen + 
Articolul 15(1)În vederea organizării și desfășurării concursurilor pentru ocuparea funcțiilor contractuale vacante sau temporar vacante, cu minimum 10 zile înainte de prima probă a concursului, prin act administrativ al conducătorului instituției organizatoare a concursului, se constituie comisia de concurs, respectiv comisia de soluționare a contestațiilor.(2)Pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcțiilor contractuale de conducere, comisiile de concurs sunt alcătuite din 5 membri.(3)Pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcțiilor contractuale de execuție, comisiile de concurs sunt alcătuite din 3 membri.(4)Membrii comisiilor de concurs prevăzute la alin. (2) și (3), precum și secretarii acestora trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:a)au probitate morală și profesională;b)nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare, conform legii;c)nu au calitatea de soț, soție, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu oricare dintre candidați;d)membrul în comisie/secretarul comisiei, soțul sau soția, după caz, nu are relații ori interese cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidați.(5)Cel puțin unul dintre membrii fiecărei comisii trebuie să aibă pregătire sau experiență în domeniul funcției contractuale pentru care se organizează concurs ori examen.(6)În cazul în care în unitatea organizatoare nu există specialiști în domeniul de activitate al funcției contractuale, din comisii pot face parte persoane încadrate în unități similare.(7)Din comisia de concurs face parte în mod obligatoriu șeful compartimentului în care se află funcția contractuală vacantă sau temporar vacantă pentru care se organizează concurs ori o persoană desemnată de acesta.(8)Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilă cu aceea de membru în comisia de soluționare a contestațiilor.(9)Comisia de concurs, respectiv comisia de soluționare a contestațiilor are un secretar, numit prin actul administrativ de numire a comisiei.(10)Secretariatul comisiei de concurs și secretariatul comisiei de soluționare a contestațiilor se asigură, de regulă, de către persoane din cadrul compartimentelor de resurse umane sau de către persoane cu atribuții în acest domeniu, prevăzute în fișa postului, din cadrul instituției organizatoare a concursului.
 + 
Articolul 16(1)Comisia de concurs are următoarele atribuții:a)întocmește bibliografia și, după caz, tematica de concurs;b)verifică dosarele candidaților înscriși;c)stabilește tipul probelor și durata acestora;d)stabilește criteriile profesionale individuale, în raport cu cerințele postului, având în vedere principalele criterii prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament;e)având în vedere cerințele înscrise în fișa postului scos la concurs, cu cel mult 24 de ore înainte de susținerea fiecărei probe elaborează subiectele/temele și baremele de notare pentru fiecare probă de concurs sau examen;f)acordă note pentru fiecare probă;g)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei, după fiecare etapă de concurs, precum și procesulverbal final al concursului.(2)În funcție de gradul de dificultate și de complexitate al subiectelor, comisia de concurs stabilește durata fiecărei probe, fără a depăși limita maximă de 3 ore. + 
Articolul 17(1)Comisiile de soluționare a contestațiilor sunt formate dintr-un număr de 5 membri, pentru funcțiile contractuale de conducere, respectiv dintr-un număr de 3 membri, pentru funcțiile contractuale de execuție, dintre care cel puțin un specialist în domeniul de activitate aferent postului scos la concurs.(2)Comisia de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții:a)soluționează contestațiile cu privire la rezultatul selecției dosarelor de înscriere formulate de candidați;b)soluționează contestațiile cu privire la rezultatele probelor concursului/examenului, pe baza baremelor stabilite de către comisia de concurs.
 + 
Articolul 18Secretarul comisiei de concurs are următoarele atribuții:a)constituie și gestionează dosarul de concurs;b)asigură publicitatea concursului, în conformitate cu art. 7 și 10;c)primește dosarele de înscriere la concurs sau examen ale candidaților, pe care le pune la dispoziția comisiei de concurs;d)verifică conformitatea fotocopiilor prezentate cu documentele originale, menționând pe acestea, sub semnătură, expresia "conform cu originalul";e)redactează și semnează, alături de comisia de concurs, întreaga documentație privind activitatea specifică a acesteia;f)asigură îndeplinirea condițiilor pentru desfășurarea optimă a concursului/examenului – spații corespunzătoare, papetărie, birotică și alte elemente de logistică necesare, multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaților;g)informează candidații în legătură cu desfășurarea concursului/examenului;h)redactează și semnează, alături de comisia de concurs, întreaga documentație privind activitatea specifică a acesteia;i)transmite documentația pentru a fi întocmite actele necesare încadrării candidatului admis.
 + 
Articolul 19Secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții:a)primește contestațiile depuse în termenul legal, pe care le prezintă comisiei de soluționare a contestațiilor;b)întocmește procesul-verbal care conține hotărârea comisiei de soluționare a contestațiilor, pe care o transmite comisiei de concurs;c)afișează rezultatul contestației depuse.
 + 
Articolul 20(1)Membrii comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor și secretarii acestor comisii, înainte de exercitarea acestei calități, vor da o declarație despre luarea la cunoștință a situațiilor de incompatibilitate sau de conflict de interese prevăzute la art. 15 alin. (4).(2)În cazul în care se constată că unul dintre membri/secretari nu îndeplinește/nu respectă condițiile prevăzute la art. 15 alin. (4), conducătorul instituției va dispune măsuri de înlocuire a acestuia.
 + 
Articolul 21Membrii comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor, precum și secretarii acestora au obligația de a păstra în deplină securitate documentele și de a asigura confidențialitatea subiectelor stabilite pentru probele de concurs sau examen. + 
Articolul 22Divulgarea subiectelor, a grilelor de corectare, a planului de interviu, în întregime sau în părți componente ale acestora, atrage pentru cei vinovați măsuri disciplinare ori penale, după caz, stabilite conform prevederilor legale în vigoare, precum și anularea concursului.
 + 
Secţiunea a 2-aDocumentația pentru concurs sau examen + 
Articolul 23Pentru fiecare concurs de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale se întocmește un dosar de concurs, compus din următoarele documente:a)documentele prin care au fost constituite comisia de concurs și comisia de soluționare a contestațiilor;b)copia anunțului publicat într-un cotidian de largă circulație și a celui afișat la sediul instituției, precum și, eventual, a celui postat pe pagina de internet a instituției;c)lucrările scrise ale candidaților;d)procesele-verbale ale comisiei de concurs și, după caz, ale comisiei de soluționare a contestațiilor și anexele aferente;e)fișele de notare ale comisiei de concurs și, după caz, ale comisiei de soluționare a contestațiilor;f)contestațiile, acolo unde este cazul. + 
Articolul 24(1)În vederea participării la concurs, fiecare candidat are obligația de a depune, în termenul comunicat prin anunțul de concurs, actele necesare pentru constituirea dosarului de înscriere la concurs, după cum urmează:a)formularul de înscriere;b)actul de identitate, în copie;c)documentele care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului, în copie;d)copia carnetului de muncă sau, după caz, adeverința care să ateste activitatea desfășurată, vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitate;e)certificatul de cazier judiciar;f)adeverință care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată în condițiile legii.(2)Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, sau în copii legalizate.(3)Candidații care au altă cetățenie decât cea română fac dovada îndeplinirii condițiilor de participare la concurs/examen prin documente originale însoțite de traducerile autorizate în limba română; în cazul documentelor de studii obținute în alte state, se va prezenta documentul care atestă echivalarea studiilor eliberat de autoritățile abilitate.
 + 
Secţiunea a 3-aDispoziții generale privind desfășurarea concursului sau examenului + 
Articolul 25(1)Concursurile pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale constau în 3 etape succesive, după cum urmează:a)etapa I – selecția dosarelor de înscriere;b)etapa a II-a – proba scrisă;c)etapa a III-a – proba interviului.(2)În cadrul etapei a II-a se verifică cunoștințele teoretice ale candidaților, în funcție de cerințele generale ale postului pentru care se candidează.(3)Se pot prezenta la etapa următoare numai candidații declarați admiși la etapa anterioară acesteia.(4)Desfășurarea etapelor de concurs se planifică în zilele lucrătoare, la un interval de minimum 48 de ore între ele, dar nu mai mult de 72 de ore.(5)Fiecare etapă a concursului/examenului pentru ocuparea unei funcții contractuale vacante sau temporar vacante se finalizează cu un proces-verbal, contrasemnat de către toți membrii comisiei de concurs și de secretarul acesteia.
 + 
Secţiunea a 4-aSelecția dosarelor de înscriere la concurs sau examen + 
Articolul 26(1)În vederea participării la concurs, în termen de 10 zile de la data publicării anunțului, candidații depun la secretariatul comisiei de concurs dosarul de concurs.(2)În termen de maximum 24 de ore de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs are obligația de a selecta dosarele, pe baza îndeplinirii condițiilor de participare la concurs.(3)Rezultatul selectării dosarelor de înscriere se afișează de către secretarul comisiei de concurs, cu mențiunea "admis" sau "respins", însoțită de motivul respingerii dosarului, la sediul instituției organizatoare a concursului, în termenul menționat la alin. (2).(4)Contestațiile cu privire la rezultatul selecției dosarelor de înscriere se depun la secretarul comisiei de soluționare a contestațiilor, în maximum 24 de ore de la afișarea rezultatelor selecției dosarelor de către comisia de concurs.(5)Contestațiile cu privire la rezultatele selecției dosarelor se soluționează și se afișează la sediul instituției organizatoare a concursului, în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere.(6)Dacă termenele prevăzute la alin. (1)-(5) expiră într-o zi nelucrătoare, acestea sunt prelungite până în prima zi lucrătoare următoare.
 + 
Secţiunea a 5-aProba scrisă din cadrul concursului/examenului + 
Articolul 27(1)În cadrul probei scrise, comisia de concurs elaborează subiectele și baremele de notare, ținând cont de următoarele cerințe:a)să fie formulate clar, precis și în strictă concordanță cu bibliografia și, eventual, cu tematica afișate;b)să poată fi rezolvate în timpul alocat probei respective;c)să aibă un grad de dificultate care să permită abordarea și soluționarea acestora.(2)Proba scrisă poate consta în redactarea unei lucrări și/sau în rezolvarea unor teste tip grilă. + 
Articolul 28(1)Comisia de concurs stabilește subiectele și alcătuiește seturile de subiecte pentru proba scrisă în ziua în care aceasta se desfășoară.(2)În cazul în care proba scrisă constă în rezolvarea unor teste tip grilă, întrebările pot fi formulate cu cel mult două zile înainte de desfășurarea acesteia.(3)În cadrul probei scrise, seturile de subiecte se semnează de către toți membrii comisiei de concurs și se închid în plicuri sigilate purtând ștampila Direcției resurse umane, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcțiilor contractuale vacante sau temporar vacante din cadrul aparatului propriu al Ministerului Economiei, Comerțului și Mediului de Afaceri, ori a instituției aflate în subordinea ministerului, în cazul concursurilor organizate de către aceasta.(4)Comisia de concurs stabilește punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică candidaților odată cu subiectele.(5)Până la ora stabilită pentru terminarea probei scrise a concursului, membrii comisiei de concurs au obligația de a stabili baremul detaliat de corectare a subiectelor. + 
Articolul 29(1)Durata probei scrise se stabilește de către comisia de concurs, în funcție de gradul de dificultate și complexitate al subiectelor, dar nu poate depăși 3 ore.(2)La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de concurs prezintă candidaților seturile de subiecte și invită un candidat să extragă un plic cu subiectele de concurs.(3)Din momentul comunicării subiectelor este interzis accesul în sala de concurs al candidaților care întârzie sau al oricărei persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum și a persoanelor care asigură secretariatul comisiei de concurs și supravegherea desfășurării probei.(4)Pe toată perioada derulării probei scrise, candidaților le este interzisă deținerea sau folosirea vreunei surse de consultare. Nerespectarea acestei dispoziții atrage eliminarea candidatului respectiv din concurs, iar comisia de concurs înscrie mențiunea "anulat" pe lucrare și consemnează cele întâmplate într-un proces-verbal.
 + 
Secţiunea a 6-aProba interviului din cadrul concursului/examenului + 
Articolul 30(1)În cadrul probei interviului, comisia va stabili planul de interviu și criteriile de evaluare.(2)În situația în care în cadrul probei interviului se prevede și o probă practică, aceasta se proiectează astfel încât să se aprecieze cât mai corect potențialul de utilizare în context profesional a acelor abilități personale care sunt indispensabile realizării postului.(3)În funcție de atribuțiile funcției contractuale scoase la concurs, proba practică poate consta în demonstrarea abilităților de lucru la calculator sau de utilizare a unor programe informatice ori a cunoașterii unei limbi străine de circulație internațională.(4)În afara subiectelor pe teme profesionale, interviul poate aborda și alte elemente relevante privitoare la activitatea, rezultatele obținute în muncă, comportamentul în situații-limită ale candidatului și proiecte profesionale de viitor, în situația în care va ocupa funcția contractuală pentru care candidează.(5)Data și ora susținerii interviului se afișează odată cu rezultatele de la proba scrisă.(6)Prin excepție de la prevederile art. 25 alin. (4), președintele comisiei de concurs poate aproba reducerea termenului prevăzut pentru susținerea interviului, la solicitarea candidaților și cu acordul membrilor comisiei de concurs, cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții:a)toți candidații au luat cunoștință de rezultatul probei scrise;b)niciunul dintre candidați nu intenționează să conteste rezultatul obținut la proba scrisă.(7)Fiecare membru al comisiei de concurs va adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la apartenența la o anumită rasă, naționalitate, etnie, religie, categorie socială ori categorie defavorizată, referitoare la vârstă, sex sau orientare sexuală, respectiv la convingerile candidatului.(8)Întrebările și răspunsurile la interviu se consemnează de către secretarul comisiei de concurs în anexa la procesul-verbal al probei și se semnează de către membrii comisiei de concurs și de candidat.
 + 
Secţiunea a 7-aNotarea probelor și comunicarea rezultatelor + 
Articolul 31(1)Membrii comisiei de concurs/de examen notează fiecare probă a concursului/examenului cu note de la 1 la 10.(2)Notarea probelor concursului/examenului se face în termen de minimum 24 de ore între ele, dar nu mai mult de 48 de ore.(3)Nota finală reprezintă media aritmetică a notelor obținute la probele concursului/examenului.(4)În cadrul probei scrise, anterior începerii corectării, fiecare lucrare va fi sigilată și numerotată, cu excepția cazului în care există un singur candidat pentru ocuparea funcției contractuale vacante sau temporar vacante.(5)Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs/de examen și se notează în borderoul de notare.(6)În situația în care în urma corectării unei lucrări se constată diferențe mai mari de un punct între notele acordate de membrii comisiei de concurs, lucrarea respectivă se recorectează de către toți membrii acesteia.
 + 
Articolul 32Sunt declarați admiși în urma participării la fiecare probă a concursului/examenului candidații care au obținut:a)minimum nota 5, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale de execuție;b)minimum nota 7, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor vacante corespunzătoare funcțiilor contractuale de conducere. + 
Articolul 33(1)Notele finale se afișează la sediul instituției organizatoare, în termen de cel mult 3 zile calendaristice de la finalizarea ultimei probe sau a contestațiilor, după caz. Acestea vor fi înscrise în ordine descrescătoare.(2)Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului, inclusiv a rezultatelor finale ale concursului, se face prin menționarea notei finale a fiecărui candidat și a sintagmei "admis"/"respins", prin afișare la locul de desfășurare a concursului.(3)Este declarat admis la concursul pentru ocuparea unei funcții contractuale vacante sau temporar vacante candidatul care a obținut nota cea mai mare dintre candidații care au concurat pentru același post, cu condiția ca toți să fi obținut nota minimă necesară, potrivit art. 31.(4)În cazul în care există candidați care au obținut aceeași notă finală, va fi declarat admis candidatul care a obținut nota cea mai mare la proba scrisă. Dacă și în această situație egalitatea se menține, candidații în cauză vor fi invitați la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câștigător.
 + 
Secţiunea a 8-aSoluționarea contestațiilor + 
Articolul 34(1)Candidații nemulțumiți de rezultatele obținute la probele concursului pot depune contestație la secretariatul comisiei de soluționare a contestațiilor, în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor.(2)Candidații pot contesta numai notele obținute la propriile lucrări.(3)Contestațiile se soluționează în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a acestora. + 
Articolul 35Comisia de soluționare a contestațiilor admite contestația și va modifica nota finală în situația în care:a)candidatul îndeplinește condițiile pentru a participa la concurs, în situația contestațiilor formulate față de rezultatul selecției dosarelor;b)constată că notele nu au fost acordate cu respectarea baremului și răspunsurilor din lucrarea scrisă, a planului de interviu sau se constată neconcordanțe între întrebările formulate de către membrii comisiei de concurs și răspunsurile consemnate ale candidaților, în cazul probei de interviu;c)constată că există o diferență mai mare de un punct la proba scrisă între punctajele acordate de comisia de concurs și comisia de soluționare a contestațiilor;d)constată că, în urma recorectării probei scrise sau reanalizării probei interviului, candidatul declarat inițial respins obține cel puțin nota minimă pentru promovarea probei contestate. + 
Articolul 36Comisia de soluționare a contestațiilor respinge contestația în situația în care:a)candidatul nu îndeplinește condițiile pentru a participa la concurs;b)constată că notele au fost acordate cu respectarea baremului și răspunsurilor din lucrarea scrisă, a planului de interviu și nu se constată neconcordanțe între întrebările formulate de către membrii comisiei de concurs și răspunsurile consemnate ale candidaților, în cazul probei de interviu;c)constată că există o diferență mai mare de un punct la proba scrisă între punctajele acordate de comisia de concurs și comisia de soluționare a contestațiilor.
 + 
Articolul 37(1)Hotărârile comisiei de soluționare a contestațiilor se consemnează într-un proces-verbal întocmit de secretarul comisiei și semnat de membrii acesteia.(2)Rezultatele la contestații se comunică candidaților, prin afișare la sediul unității organizatoare.
 + 
Articolul 38În cazul respingerii contestației, candidatul se poate adresa instanței de contencios administrativ, în condițiile legii.
 + 
Secţiunea a 9-aNumirea personalului contractual + 
Articolul 39După expirarea termenului de depunere a contestațiilor sau, după caz, după rezolvarea contestațiilor se întocmește tabelul care va cuprinde clasificarea finală a candidaților în ordinea descrescătoare a notelor finale. În dreptul fiecărui candidat se înscriu nota finală obținută și mențiunea: "admis", "respins", "neprezentat", "eliminat din concurs/examen", după caz. + 
Articolul 40(1)Candidații declarați admiși sunt numiți, în condițiile legii, în funcțiile contractuale vacante sau temporar vacante de conducere ori de execuție, prin act administrativ al conducătorului instituției, urmând să fie încheiat contract individual de muncă pe durată nedeterminată sau determinată.(2)Candidatul declarat "admis" la concurs se prezintă la post în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data afișării rezultatului final al concursului.(3)Prin excepție de la prevederile alin. (2), în cazul în care candidatul nu poate respecta termenul menționat, acesta înaintează în scris, în termen de 3 zile lucrătoare de la afișarea rezultatului concursului, o cerere motivată, în care prezintă motivele întârzierii, dar nu mai mult de 30 de zile calendaristice de la data afișării rezultatului final al concursului.(4)În cazul neprezentării la post în termenul stabilit a candidatului declarat admis, conducătorul instituției organizatoare va comunică în scris candidatului care a obținut nota finală imediat inferioară și care îndeplinește condițiile pentru a fi declarat admis posibilitatea de a ocupa postul respectiv; în această situație termenul de prezentare la post este de maximum 15 zile lucrătoare de la data comunicării.(5)Candidații declarați respinși la concurs nu pot ocupa, în baza notei finale obținute la respectivul concurs, alte posturi vacante în cadrul instituției organizatoare.
 + 
Anexăla regulamentPRINCIPALELE CRITERII DE EVALUAREa performanțelor individuale în cazul ocupării prin concurs sauexamen a posturilor vacante ori temporar vacante corespunzătoarefuncțiilor contractualeI.Pentru funcțiile contractuale de conducere:1.cunoștințe teoretice necesare;2.capacitatea de organizare, planificare, coordonare;3.responsabilitate în luarea deciziilor;4.capacitate de analiză și sinteză.II.Pentru funcțiile contractuale de execuție:1.cunoștințe teoretice necesare și/sau abilități practice necesare;2.aptitudini și calități necesare exercitării funcției, care vor fi stabilite de către comisia de concurs în funcție de specificul postului;3.experiența profesională necesară exercitării funcției.NOTĂ:În funcție de specificul postului, comisia de concurs poate stabili și alte criterii.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x