REGULAMENT din 18 noiembrie 2009

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 26/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 865 din 11 decembrie 2009
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUHOTARARE 730 28/06/2024
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 18/11/2009
 Nu exista acte care fac referire la acest act





 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Agenția Nucleară și pentru Deșeuri Radioactive, denumită în continuare Agenția, este autoritatea națională competentă în domeniul promovării, dezvoltării și monitorizării activităților nucleare în scopuri exclusiv pașnice și al gospodăririi în siguranță a deșeurilor radioactive, inclusiv depozitarea definitivă a acestora.(2)Agenția se organizează și funcționează ca organ de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Ministerului Economiei.(3)Pentru realizarea activităților de gospodărire în siguranță a deșeurilor radioactive și de administrare a resurselor financiare destinate depozitării definitive a deșeurilor radioactive și dezafectării instalațiilor nucleare se înființează Direcția gestionarea deșeurilor radioactive, strategii și proiecte nucleare.(la 01-07-2024,
Alineatul (3) , Articolul 1 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 1. , ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 730 din 28 iunie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 621 din 1 iulie 2024
)
(4)Agenția are sediul principal în municipiul București, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, și un sediu secundar în orașul Mioveni, Str. Câmpului nr. 1, județul Argeș.
 + 
Capitolul IIObiect de activitate, funcții și atribuții + 
Articolul 2(1)Agenția are ca obiect de activitate acordarea de asistență tehnică de specialitate Guvernului în procesul de elaborare și adoptare a politicilor de promovare, dezvoltare și monitorizare a aplicațiilor exclusiv pașnice ale energiei nucleare, energetice și neenergetice, depozitarea definitivă în siguranță a deșeurilor radioactive și coordonarea la nivel național a procesului de gospodărire a deșeurilor radioactive și a procesului de dezafectare a instalațiilor nucleare.(2)Agenția elaborează Strategia națională de dezvoltare a domeniului nuclear și Programul nuclear național, denumite în continuare SNDDN și, respectiv, PNN, cu consultarea ministerelor, a altor organe ale administrației publice centrale și locale, a operatorilor economici și a asociațiilor profesionale care activează în domeniul nuclear, precum și cu reprezentanți ai societății civile.(3)Agenția monitorizează la nivel național desfășurarea în scopuri exclusiv pașnice a activităților nucleare în concordanță cu SNDDN și, respectiv, PNN.(4)În domeniul său de competență, Agenția constituie punct național de contact pentru Programul de cooperare tehnică a României cu Agenția Internațională pentru Energie Atomică, denumită în continuare AIEA.(5)În domeniul său de competență, Agenția este punct național de contact pentru instituțiile românești care desfășoară activități în domeniul nuclear cu Uniunea Europeană, denumită în continuare UE, și alte organizații internaționale de profil. + 
Articolul 3(1)În realizarea obiectului său de activitate, Agenția îndeplinește următoarele funcții:a)de strategie, prin care se asigură elaborarea și actualizarea SNDDN și PNN;b)de monitorizare, prin care se asigură monitorizarea gradului de realizare a activităților nucleare din PNN, în concordanță cu obiectivele SNDDN;c)de promovare, prin care se asigură promovarea și susținerea pe plan național și internațional a intereselor domeniului nuclear românesc;d)de coordonare, prin care se asigură coordonarea la nivel național a acțiunilor privind promovarea, dezvoltarea și monitorizarea activităților nucleare în România, precum și a activităților de gospodărire în siguranță a combustibilului nuclear uzat și a deșeurilor radioactive;e)de depozitare, prin care se asigură depozitarea definitivă, în condiții de siguranță, a deșeurilor radioactive rezultate din ciclul combustibilului nuclear și a deșeurilor radioactive rezultate din aplicațiile tehnicilor și tehnologiilor nucleare în industrie, medicină, agricultură și în alte domenii de interes socioeconomic, inclusiv a celor rezultate din dezafectarea instalațiilor nucleare și radiologice;f)de administrare, prin care se asigură gestionarea resurselor financiare destinate gospodăririi în siguranță a deșeurilor radioactive și a resurselor financiare destinate dezafectării instalațiilor nucleare și radiologice;g)de reprezentare, prin care asigură, în domeniul său de activitate, reprezentarea pe plan intern și extern a statului român.(2)În exercitarea funcțiilor sale, Agenția colaborează cu ministerele, cu organele de specialitate ale administrației publice centrale și locale, cu celelalte instituții publice și cu operatorii economici care au responsabilități și activează în domeniul nuclear, cu organizațiile neguvernamentale, cu asociațiile profesionale din domeniu, precum și cu reprezentanți ai societății civile.(3)Agenția prezintă periodic sau la solicitarea expresă a primului-ministru și a ministrului economiei rapoarte privind evoluțiile naționale și internaționale în domeniul nuclear, gradul de realizare a PNN, inclusiv a Planului nuclear anual, denumit în continuare PNA, și gradul de implementare a proiectelor naționale, regionale și interregionale de asistență tehnică ce se desfășoară sub egida AIEA, a UE sau a altor organisme și organizații internaționale de profil.
 + 
Articolul 4(1)Atribuțiile principale ale Agenției sunt prevăzute la art. 17 din Ordonanța Guvernului nr. 7/2003 privind promovarea, dezvoltarea și monitorizarea activităților nucleare, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și la art. 14 din Ordonanța Guvernului nr. 11/2003 privind gospodărirea în siguranță a deșeurilor radioactive, republicată, cu modificările ulterioare.(2)În exercitarea funcțiilor prevăzute la art. 3 alin. (1), Agenția îndeplinește și următoarele atribuții:a)elaborarea, actualizarea periodică și monitorizarea implementării SNDDN și, respectiv, a PNN, prin PNA;b)propunerea către Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică de direcții prioritare și obiective pentru Planul național de cercetare, dezvoltare și inovare, în concordanță cu PNN și PNA;c)promovarea și susținerea proiectelor de interes din domeniul nuclear, prin comisiile naționale și internaționale/ comitetele interministeriale constituite prin acte normative;d)promovarea și susținerea participării unităților de cercetare, dezvoltare și inovare, a centrelor de excelență și a operatorilor economici la activitățile desfășurate în cadrul PNN, precum și la activitățile desfășurate în cadrul parteneriatelor internaționale din domeniul nuclear;e)elaborarea strategiei naționale de resurse umane în domeniul nuclear;f)coordonarea procesului de gestionare a cunoștințelor nucleare;g)asigurarea consultanței de specialitate, în domeniul său de activitate, structurilor administrative permanente și/sau temporare ale statului;h)elaborarea și semnarea Programului-cadru de țară privind asistența tehnică furnizată României de către AIEA și urmărirea implementării acestuia, precum și avizarea și monitorizarea derulării programelor de asistență tehnică desfășurate în concordanță cu acest document;i)consolidarea și extinderea cooperării în domeniul promovării și dezvoltării aplicațiilor exclusiv pașnice ale energiei nucleare, energetice și neenergetice, prin inițierea și încheierea unor tratate, convenții și acorduri în domeniul său de activitate;j)cooperarea cu instituții similare internaționale;k)asigurarea fondurilor necesare, prin prevederi bugetare anuale, și plata obligațiilor financiare ale României către AIEA, în conformitate cu prevederile Legii nr. 360/2005 privind plata obligațiilor financiare pe care România le are față de Agenția Internațională pentru Energie Atomică (AIEA);l)plata, în numele Guvernului României, a costurilor naționale de participare la proiectele din cadrul Programului de cooperare tehnică cu AIEA, în conformitate cu prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 205/2008 privind plata costurilor naționale de participare la proiectele din cadrul Programului de cooperare tehnică cu Agenția Internațională pentru Energie Atomică (AIEA), aprobată prin Legea nr. 142/2009;m)constituirea și actualizarea anuală a unei baze naționale de date privind cantitățile, tipurile de deșeuri radioactive generate, inclusiv combustibilul nuclear uzat, și cele rezultate din dezafectarea instalațiilor nucleare;n)elaborarea de proceduri și norme tehnice specifice pentru toate etapele gospodăririi în siguranță a combustibilului nuclear uzat și a deșeurilor radioactive, inclusiv depozitarea lor definitivă și dezafectarea instalațiilor nucleare și radiologice;o)coordonarea elaborării studiilor de fezabilitate și de amplasament, proiectarea, construcția, punerea în funcțiune și exploatarea obiectivelor nucleare, inclusiv a depozitelor definitive de combustibil nuclear uzat și deșeuri radioactive;p)colaborarea cu titularii de autorizații pentru activități nucleare, emise conform Legii nr. 111/1996 privind desfășurarea în siguranță, reglementarea, autorizarea și controlul activităților nucleare, republicată, și verificarea, în colaborare cu Comisia Națională pentru Controlul Activităților Nucleare, a modului de aplicare de către aceștia a prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 11/2003, republicată, cu modificările ulterioare, și ale Legii nr. 105/1999 pentru ratificarea Convenției comune asupra gospodăririi în siguranță a combustibilului uzat și asupra gospodăririi în siguranță a deșeurilor radioactive, adoptată la Viena la 5 septembrie 1997;q)exercitarea atribuțiilor de gestionare a combustibilului nuclear uzat și a deșeurilor radioactive, în cazul declanșării procedurii de lichidare judiciară sau al imposibilității continuării activității de către titularul de autorizație, până la stabilirea noului titular de autorizație nucleară;r)emiterea de norme care cuprind cerințe și specificații tehnice privind gospodărirea în siguranță a combustibilului nuclear uzat și a deșeurilor radioactive, inclusiv cele rezultate din dezafectarea obiectivelor și instalațiilor nucleare și radiologice, precum și depozitarea definitivă;s)organizarea și finanțarea, în colaborare cu instituții care desfășoară activități în domeniul nuclear, de manifestări științifice naționale și internaționale privind utilizarea energiei nucleare în scopuri pașnice;t)inițierea și finanțarea de sondaje privind gradul de percepție a publicului față de evoluția din domeniul nuclear;u)editarea buletinelor informative și a altor publicații de specialitate din domeniul său de activitate, în vederea informării, educării publicului și formării culturii nucleare;v)fundamentarea tehnică a integrării cerințelor de mediu în domeniul nuclear, inclusiv în activitățile de gospodărire în siguranță a deșeurilor radioactive.(3)Agenția îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin acte normative pentru domeniul său de competență. + 
Articolul 5(1)Pentru îndeplinirea funcțiilor Agenției prevăzute la art. 3 alin. (1), lit. a)-c) și g) se constituie Colegiul tehnic consultativ, organism consultativ, în subordinea președintelui Agenției.(2)Colegiul tehnic consultativ este alcătuit din experți ai ministerelor, organelor de specialitate ale administrației publice centrale și locale, instituțiilor publice și operatorilor economici care au responsabilități sau activează în domeniul nuclear, organizațiilor neguvernamentale, precum și ai asociațiilor profesionale din domeniu.(3)Colegiul tehnic consultativ este condus de președintele Agenției.(4)Componența, atribuțiile și regulamentul de organizare și funcționare ale Colegiului tehnic consultativ se aprobă prin ordin al președintelui Agenției.
 + 
Articolul 6(1)În vederea îndeplinirii atribuțiilor sale, Agenția poate să solicite informații de la ministerele, organele de specialitate ale administrației publice centrale și locale, instituțiile publice și operatorii economici care activează în domeniul nuclear, precum și de la asociațiile profesionale din domeniul nuclear.(2)Informațiile solicitate de Agenție se pun la dispoziția acesteia în mod gratuit de către entitățile prevăzute la alin. (1), în conformitate cu prevederile legale.(3)Personalul Agenției este obligat să păstreze confidențialitatea, potrivit prevederilor legale, asupra informațiilor obținute în temeiul prezentei hotărâri.
 + 
Capitolul IIIConducerea Agenției + 
Articolul 7Conducerea Agenției este asigurată de un președinte cu rang de secretar de stat și un vicepreședinte cu rang de subsecretar de stat, numiți și revocați din funcție prin ordin al ministrului economiei. + 
Articolul 8(1)Președintele Agenției este asimilat din punct de vedere al salarizării și al celorlalte drepturi cu funcția de secretar de stat.(2)Președintele Agenției conduce și reprezintă instituția în raporturile cu primul-ministru, cu Guvernul, cu organele de specialitate ale administrației publice centrale și locale, cu alte autorități publice, instituții și organizații, cu persoane juridice și fizice, române și străine, cu AIEA și Comisia Europeană, cu alte organizații internaționale, regionale sau naționale de profil.(3)Președintele Agenției avizează componența delegației României la Conferința generală anuală a AIEA – Viena.(4)Președintele Agenției este ordonator terțiar de credite.(5)Președintele Agenției fundamentează și propune necesarul de cheltuieli curente și de capital pentru susținerea activităților Agenției.(6)Președintele Agenției participă, în calitate de invitat, la ședințele Guvernului în care se dezbat probleme din domeniul nuclear.(7)Președintele Agenției îndeplinește orice alte atribuții care îi sunt delegate de Consiliul de administrație sau îi revin potrivit prevederilor legale în vigoare.(8)În cazul în care președintele Agenției, din diferite motive, nu își poate exercita atribuțiile, vicepreședintele Agenției exercită atribuțiile acestuia. Președintele poate delega dreptul de semnătură, în condițiile legii, vicepreședintelui Agenției.(9)În exercitarea atribuțiilor sale, președintele Agenției emite ordine și instrucțiuni. Ordinele și instrucțiunile cu caracter normativ emise de președintele Agenției se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, în condițiile legii. + 
Articolul 9(1)Vicepreședintele Agenției este asimilat din punct de vedere al salarizării și al celorlalte drepturi cu funcția de subsecretar de stat.(2)Abrogat.(la 12-08-2013,
Alin. (2) al art. 9 a fost abrogat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 579 din 30 iulie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 506 din 12 august 2013.
)
(3)Abrogat.(la 12-08-2013,
Alin. (3) al art. 9 a fost abrogat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 579 din 30 iulie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 506 din 12 august 2013.
)
(4)Vicepreședintele Agenției îndeplinește și alte atribuții specifice, stabilite de președintele Agenției.
 + 
Articolul 10(1)Secretarul general al Agenției este înalt funcționar public, numit conform prevederilor Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și exercită atribuțiile prevăzute de Legea nr. 90/2001 privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor, cu modificările și completările ulterioare.(la 12-08-2013,
Alin. (1) al art. 10 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 579 din 30 iulie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 506 din 12 august 2013.
)
(2)Secretarul general al Agenției asigură stabilitatea funcționării Agenției și continuitatea conducerii, precum și realizarea legăturilor funcționale între departamentele Agenției.(3)Secretarul general al Agenției poate îndeplini și alte însărcinări prevăzute de regulamentul intern al acesteia sau încredințate de președintele și vicepreședintele Agenției.
 + 
Articolul 11(1)Pentru gestionarea resurselor financiare, constituite în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.080/2007 privind modul de constituire și gestionare a resurselor financiare necesare gospodăririi în siguranță a deșeurilor radioactive și dezafectării instalațiilor nucleare și radiologice, se înființează Comitetul de administrare a resurselor financiare, alcătuit din 9 membri, din care fac parte președintele, vicepreședintele Agenției și reprezentanți ai următoarelor instituții:a)Ministerul Finanțelor Publice – un membru;b)Ministerul Economiei – 2 membri;c)Ministerul Educației, Cercetării și Inovării – Autoritatea Națională pentru Cercetare Științifică – un membru;d)Ministerul Mediului – un membru;e)reprezentanți ai principalilor generatori de deșeuri radioactive – 2 membri.(2)Membrii Comitetului de administrare a resurselor financiare sunt numiți și revocați prin ordin al ministrului economiei, la propunerea președintelui Agenției, pentru un mandat de 4 ani. Numirile membrilor se fac ca urmare a propunerilor conducerii instituțiilor de la care aceștia provin.(3)Președintele Comitetului de administrare a resurselor financiare este președintele Agenției.(4)În situația în care un loc în Comitetul de administrare a resurselor financiare devine vacant ca urmare a demisiei, revocării din cauze prevăzute de lege sau a decesului se numește un nou membru, numit în aceleași condiții, până la expirarea mandatului în curs.(5)Comitetul de administrare a resurselor financiare funcționează potrivit regulamentului propriu de organizare și funcționare, aprobat în cadrul primei ședințe a acestuia.
 + 
Articolul 12Comitetul de administrare a resurselor financiare are, în principal, următoarele responsabilități, atribuții și competențe:a)aprobă propriul regulament de organizare și funcționare;b)avizează SNDDN;c)avizează PNN și PNA;d)avizează proiectele naționale de cooperare tehnică cu AIEA;e)avizează criteriile de eligibilitate și metodologiile de selectare, aprobare și promovare a proiectelor finanțate din bugetul Agenției aferent activităților de gospodărire în siguranță a combustibilului nuclear uzat și a deșeurilor radioactive;f)analizează, aprobă sau, după caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, cheltuielile pentru cercetare, proiectare, investiții, activități aferente gospodăririi în siguranță a combustibilului nuclear uzat și a deșeurilor radioactive, care urmează a fi realizate în conformitate cu PNA;g)analizează semestrial stadiul derulării contractelor comerciale și împrumuturilor.
 + 
Capitolul IVStructura organizatorică și personalul Agenției + 
Articolul 13(1)Structura organizatorică a Agenției este prevăzută în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.(la 12-08-2013,
Alin. (1) al art. 13 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 579 din 30 iulie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 506 din 12 august 2013.
)
(2)În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al președintelui, se pot organiza servicii, colective de lucru și direcția din subordinea direcției generale.(la 01-07-2024,
Alineatul (2) , Articolul 13 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 2. , ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 730 din 28 iunie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 621 din 1 iulie 2024
)
(3)În vederea realizării atribuțiilor ce îi revin, Agenția poate organiza puncte de lucru fără personalitate juridică, în condițiile legii.(la 01-07-2024,
Alineatul (3) , Articolul 13 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 2. , ARTICOLUL UNIC din HOTĂRÂREA nr. 730 din 28 iunie 2024, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 621 din 1 iulie 2024
)
(4)Regulamentul intern al Agenției este aprobat prin ordin al președintelui Agenției.(5)Agenția are un număr de 52 de posturi, exclusiv președintele și vicepreședintele, cu încadrarea în prevederile bugetare.(la 12-08-2013,
Alin. (5) al art. 13 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 579 din 30 iulie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 506 din 12 august 2013.
)
 + 
Articolul 14(1)Personalul Agenției este format din funcționari publici și personal contractual.(2)Agenția preia personalul Agenției Nucleare și al Agenției Naționale pentru Deșeuri Radioactive și se subrogă în drepturile și obligațiile acestora, ce decurg din raporturile de serviciu și de muncă existente la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.(3)Încadrarea personalului preluat potrivit alin. (2) în noua structură organizatorică se face în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, în condițiile legii.(4)Salarizarea personalului Agenției se va face potrivit prevederilor legale în vigoare privind salarizarea personalului bugetar.(5)Pe lângă personalul propriu încadrat pe perioadă nedeterminată, Agenția poate utiliza și personal detașat pe perioadă limitată, precum și personal angajat pe o perioadă determinată, potrivit legii, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobate.(la 12-08-2013,
Alin. (5) al art. 14 a fost modificat de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 579 din 30 iulie 2013 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 506 din 12 august 2013.
)
(6)Angajarea personalului se face pe posturile vacante, prin concurs sau examen, în condițiile legii.
 + 
Capitolul VBugetul de venituri și cheltuieli + 
Articolul 15(1)Finanțarea cheltuielilor curente și de capital ale Agenției se asigură din venituri proprii și din subvenții de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei.(2)Veniturile proprii ale Agenției se asigură din:a)contribuții directe anuale ale titularilor de autorizații nucleare, stabilite prin hotărâre a Guvernului pentru activitățile de gospodărire și depozitare definitivă a deșeurilor radioactive, conform Ordonanței Guvernului nr. 11/2003, republicată, cu modificările ulterioare, și Hotărârii Guvernului nr. 1.080/2007;b)donații, sponsorizări, asistență financiară acordată de persoane fizice și juridice, publice sau private, organizații internaționale;c)alte surse de finanțare aprobate de Guvern.(3)Bugetul anual de venituri și cheltuieli al Agenției se aprobă ca anexă la bugetul Ministerului Economiei.
 + 
Articolul 16(1)În scopul realizării atribuțiilor ce îi revin, Agenția poate beneficia de consultanță și asistență din țară sau din străinătate, precum și de programe de formare și perfecționare a personalului său, finanțate în limita fondurilor bugetare aprobate sau prin alte surse atrase din țară sau din străinătate, potrivit legii.(2)Resursele financiare constituite în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.080/2007 se vor utiliza în mod transparent, exclusiv în scopul pentru care au fost constituite și numai pentru desfășurarea activităților de gospodărire în siguranță a deșeurilor radioactive prevăzute în PNA, conform art. 17 lit. A din Ordonanța Guvernului nr. 11/2003, republicată, cu modificările ulterioare.(3)Agenția propune anual sumele necesare pentru finanțarea activităților cuprinse în PNA.
 + 
Capitolul VIPatrimoniu + 
Articolul 17(1)Patrimoniul Agenției se constituie prin preluarea patrimoniului Agenției Nucleare și Agenției Naționale pentru Deșeuri Radioactive existente la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pe baza protocolului de predare-primire dintre Agenție și Agenția Nucleară și, respectiv, Agenția Națională pentru Deșeuri Radioactive.(2)Agenția are în dotare 5 autoturisme și un laborator mobil de supraveghere-transport, cu un consum normat lunar de 400 litri/autoturism.(3)Agenția va utiliza spațiile aflate la adresa str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, București, precum și cele existente la adresa Str. Câmpului, nr. 1, Mioveni, județul Argeș, deținute de Agenția Nucleară și, respectiv, de Agenția Națională pentru Deșeuri Radioactive la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
 + 
Capitolul VIIDispoziții finale + 
Articolul 18Prevederile prezentului regulament se completează cu orice alte dispoziții legale care privesc organizarea, funcționarea și atribuțiile Agenției.

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x