REGULAMENT din 18 februarie 2015 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 03/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulARE LEGATURA CUORDIN 15 18/02/2015
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 18/02/2015
ART. 1REFERIRE LAHG 416 09/05/2007
ART. 2ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ART. 8ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ART. 9ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ART. 9REFERIRE LAHG 544 07/06/2001
ART. 9REFERIRE LALEGE 544 12/10/2001
ART. 11ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ART. 14ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ART. 15ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ART. 16ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ART. 17ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ART. 20REFERIRE LALEGE 195 06/11/2000
ART. 21ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ART. 23ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ART. 26ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
CAP. 3ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
CAP. 5ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ANEXA 1ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ANEXA 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ANEXA 2
ANEXA 3ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ANEXA 3REFERIRE LAHG 585 13/06/2002
ANEXA 4ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
ANEXA 5ARE LEGATURA CUORDIN 208 23/12/2016 ART. 1
 Nu exista acte care fac referire la acest act

de organizare şi funcţionare a Direcţiei informare şi relaţii publice(actualizat până la data de 29 decembrie 2016*)



–––-Notă

──────────

*) Aprobat de Ordinul nr. 15/2015, publicat în Monitorul Oficial nr. 127 din 19 februarie 2015.

──────────
 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Direcţia informare şi relaţii publice este organizată şi funcţionează în baza Hotărârii Guvernului nr. 416/2007 privind structura organizatorică şi efectivele Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a prezentului regulament.
 + 
Articolul 2(1) Direcţia informare şi relaţii publice, denumită în continuare Direcţia, este unitate a aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare M.A.I., fiind specializată în conceperea, organizarea, conducerea, coordonarea şi controlul activităţilor de informare şi relaţii publice, transparenţă decizională, realizare a publicaţiilor, filmelor şi materialelor audiovizuale cu privire la domeniul specific, precum şi în monitorizarea şi analizarea permanentă a efectelor mediatice produse de misiunile şi acţiunile întreprinse de personalul M.A.I., cu scopul de a asigura o reflectare obiectivă în spaţiul public a activităţii M.A.I.(2) Direcţia este în coordonarea ministrului afacerilor interne şi are ca structuri subordonate Centrul multimedia şi Centrul cultural al Ministerului Afacerilor Interne, denumit în continuare Centrul cultural al M.A.I.–––-Alin. (2) al art. 2 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Articolul 3(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Direcţia cooperează cu celelalte structuri din aparatul central şi cu cele aflate în subordinea/coordonarea M.A.I.(2) Diagrama relaţiilor Direcţiei este prezentată în anexa nr. 1.
 + 
Capitolul IIOrganizarea Direcţiei + 
Articolul 4(1) Direcţia are următoarea structură organizatorică:1. Conducerea;2. Serviciul comunicare strategică, având în compunere:a) Compartimentul politici de comunicare;b) Compartimentul pregătire comunicatori;c) Compartimentul transparenţă instituţională;3. Serviciul de presă, având în compunere:a) Compartimentul comunicare mass-media;b) Compartimentul informare publică;c) Compartimentul campanii şi evenimente.4. Centrul de monitorizare şi analiză mass-media (la nivel de serviciu), având în compunere:a) Compartimentul monitorizare mass-media;b) Compartimentul analiză mass-media.5. Secţia de asistenţă religioasă (la nivel de serviciu);6. Compartimentul documente clasificate şi secretariat.(2) Organigrama Direcţiei este prevăzută în anexa nr. 2.–––-Art. 4 a fost modificat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Articolul 5Relaţiile din cadrul serviciilor Direcţiei sunt ierarhice, iar, între servicii, au caracter funcţional. Cu celelalte unităţi ale M.A.I., Direcţia desfăşoară relaţii de cooperare şi colaborare.
 + 
Articolul 6Pentru realizarea obiectivelor şi atribuţiilor sale, Direcţia angrenează, în mod eşalonat şi diferenţiat, din punctul de vedere al responsabilităţilor, elementele structurii proprii, ale Centrului cultural al M.A.I. şi ale Centrului multimedia, precum şi ale altor unităţi ale aparatului central sau subordonate M.A.I.
 + 
Articolul 7Direcţia coordonează, pe linie de specialitate, compartimentele şi personalul din instituţiile şi structurile aflate în subordinea M.A.I. cu atribuţii în domeniile aflate în competenţă.
 + 
Capitolul IIIAtribuţiile Direcţiei–––-Titlul Cap. III a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016. + 
Articolul 8Abrogat.–––-Art. 8 a fost abrogat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Articolul 9Atribuţiile generale ale Direcţiei sunt:a) contribuie la creşterea gradului de informare a societăţii civile, a personalului M.A.I. şi a tuturor celor interesaţi asupra stadiului şi evoluţiei acţiunilor M.A.I. pe linia exercitării atribuţiilor specifice;b) întreprinde demersuri de ordin comunicaţional pentru a obţine suportul public necesar susţinerii efortului instituţional îndreptat spre îndeplinirea sarcinilor stabilite prin programul de guvernare;c) contribuie, prin acţiuni şi proiecte de relaţii publice, la consolidarea unui climat civic favorabil întăririi legalităţii, combaterii corupţiei şi a infracţionalităţii;d) întreprinde demersuri pentru asigurarea unei reflectări obiective în spaţiul public intern şi internaţional a acţiunilor derulate de structurile M.A.I. şi ale personalului propriu, în raport cu importanţa şi contribuţia acestora în plan social;e) actualizează periodic, în funcţie de schimbările survenite în sistemul M.A.I., precum şi în sfera socială procedurile de comunicare, în scopul creşterii eficienţei activităţii de informare şi relaţii publice;f) contribuie la perfecţionarea metodelor de lucru necesare gestionării situaţiilor de criză mediatică;g) întreprinde demersuri pentru a asigura optimizarea activităţilor de informare şi relaţii publice din M.A.I., în sensul atingerii standardelor în domeniu, în ceea ce priveşte acţiunile şi activităţile desfăşurate de structuri similare din Uniunea Europeană;h) elaborează strategia M.A.I. în domeniul informării şi relaţiilor publice şi planurile anuale de măsuri pentru aplicarea strategiei, în funcţie de particularităţile şi evoluţiile sarcinilor şi misiunilor instituţiei;i) promovează activităţile, misiunile, valorile şi principiile în baza cărora M.A.I. îşi desfăşoară activitatea şi asigură modul de relaţionare cu societatea civilă şi cu structurile guvernamentale, în domeniile de competenţă;j) asigură politica de transparenţă decizională a M.A.I.;k) pune la dispoziţia celor interesaţi informaţiile solicitate în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, şi comunică din oficiu informaţiile de interes public ale instituţiei, cu respectarea prevederilor legale în materia informaţiilor nedestinate publicităţii;l) urmăreşte dezvoltarea mediatică a subiectelor şi a temelor de interes pentru domeniile de activitate ale structurilor M.A.I., asigurând în timp real suportul informaţional de specialitate necesar echipei manageriale a M.A.I., decidenţilor şi specialiştilor în comunicare publică din cadrul instituţiei;m) asigură suportul de specialitate necesar gestionării situaţiilor speciale, de criză şi a celor cu risc reputaţional la adresa structurilor M.A.I.;n) asigură suportul analitic necesar decidenţilor cu privire la modul în care mass-media reflectă acţiunile M.A.I., ale structurilor sale subordonate şi ale personalului propriu;o) sprijină, prin mijloacele de informare în masă proprii, activitatea de educare juridică şi antiinfracţională a cetăţenilor;p) coordonează şi controlează activitatea departamentelor de comunicare din structurile centrale şi teritoriale ale instituţiei, a mijloacelor de informare în masă centrale şi locale ale M.A.I.;q) organizează evenimente cu impact mediatic şi participă la astfel de acţiuni alături de reprezentanţi ai societăţii civile, organizaţii neguvernamentale, autorităţi publice centrale şi locale ş.a.;r) asigură consultanţă calificată pentru structurile de informare şi relaţii publice din inspectoratele generale, direcţii generale, structuri din subordinea M.A.I. şi alte unităţi din aparatul central al M.A.I.;s) asigură cooperarea interministerială în domeniul informării şi relaţiilor publice;ş) participă la desfăşurarea activităţilor de dezvoltare şi schimb de experienţă din domeniul de competenţă al Direcţiei;t) participă cu specialişti la inspecţiile şi controalele prevăzute în programele anuale aprobate de conducerea instituţiei şi execută, la ordin, alte asemenea sarcini şi misiuni;ţ) propune conducerii M.A.I. încheierea de convenţii, protocoale şi alte asemenea documente privind domeniul propriu de activitate cu organismele precizate în diagrama de relaţii şi avizează documentele similare propuse spre încheiere de unităţile centrale ale M.A.I. cu diferite organisme;u) contribuie la pregătirea de specialitate a personalului din MAI care îndeplineşte atribuţii pe linia comunicării publice, denumit în continuare comunicator MAI, şi participă la organizarea, planificarea şi desfăşurarea cursurilor de iniţiere în carieră, precum şi a cursurilor de capacitate/specializare pentru întreg personalul din domeniul informării şi relaţiilor publice din unităţile M.A.I.;–––-Lit. u) a art. 9 a fost modificată de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.v) asigură măsurile ce se impun la sediul propriu privind prevenirea şi stingerea incendiilor, realizează activităţile aferente asigurării protecţiei, securităţii şi sănătăţii în muncă, precum şi prevenirii riscurilor profesionale;w) asigură măsurile ce se impun privind managementul operaţional şi serviciul de zi pe unitate;x) asigură asistenţa şi educaţia religioasă a personalului din structurile M.A.I.;y) exercită atributele de coordonare, control şi evaluare a Centrului cultural al M.A.I. şi a Centrului multimedia.
 + 
Capitolul IVConducerea Direcţiei + 
Articolul 10Conducerea Direcţiei este asigurată de director, ajutat de doi directori adjuncţi.
 + 
Articolul 11(1) Directorul răspunde în faţa conducerii M.A.I. de întreaga activitate pe care o desfăşoară Direcţia.(2) Directorii adjuncţi, aflaţi în subordinea nemijlocită a directorului, răspund de planificarea, organizarea, desfăşurarea şi controlul activităţii profesionale a serviciilor/birourilor/ compartimentelor coordonate.(3) Abrogat.–––-Alin. (3) al art. 11 a fost abrogat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Articolul 12(1) Directorul conduce întreaga activitate a Direcţiei, pe care o reprezintă în relaţiile cu conducerile celorlalte structuri ale M.A.I., potrivit competenţelor legale şi a mandatului încredinţat de conducerea M.A.I.(2) Pentru aplicarea prevederilor actelor normative, directorul emite dispoziţii obligatorii pentru personalul din subordine.(3) În condiţiile legii, directorul poate delega atribuţii din competenţa sa sau poate încredinţa mandatul de reprezentare directorilor adjuncţi ori altor persoane din subordine, după caz.
 + 
Articolul 13Directorul şi directorii adjuncţi coordonează şi controlează activitatea profesională a personalului din serviciile/compartimentele Direcţiei, din Centrul cultural al M.A.I. şi din Centrul multimedia şi analizează modul în care sunt îndeplinite atribuţiile, obiectivele şi acţiunile prevăzute în Strategia de informare şi relaţii publice a M.A.I., în programele şi planurile de activităţi şi acţiuni proprii.
 + 
Capitolul VAtribuţiile serviciilor şi compartimentelor din structura organizatorică a Direcţiei–––-Titlul Cap. V a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016. + 
Secţiunea 1Obiectivele şi atribuţiile Centrului de presă şi politici de comunicareAtribuţiile Serviciului comunicare strategică–––-Titlul Secţiunii 1 din Cap. V a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016. + 
Articolul 14Serviciul comunicare strategică are următoarele atribuţii specifice:a) proiectează documentele strategice ale M.A.I. în domeniul informării şi relaţiilor publice;b) iniţiază şi actualizează proceduri şi protocoale de comunicare la nivelul M.A.I.;c) elaborează puncte de vedere la proiectele de acte normative transmise spre consultare de celelalte structuri ale M.A.I., în domeniile din competenţa Direcţiei;d) realizează proiectele de dispoziţii interne privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor în domeniul informării şi relaţiilor publice;e) realizează Calendarul de activităţi de relaţii publice desfăşurate de structurile M.A.I.;f) participă la desfăşurarea activităţilor de dezvoltare şi schimb de experienţă din domeniul de competenţă al Direcţiei;g) valorifică experienţa internaţională în domeniile din competenţă, dobândită prin relaţionarea cu structuri similare/corespondente din străinătate;h) participă la organizarea, planificarea şi desfăşurarea cursurilor de pregătire pentru personalul din domeniul informării şi relaţiilor publice;i) participă, alături de specialiştii instituţiilor de pregătire/învăţământ, la elaborarea documentaţiei utilizate pentru pregătirea profesională;j) sprijină şi organizează convocările de instruire a personalului cu atribuţii de informare şi relaţii publice/a comunicatorilor din structurile M.A.I.;k) propune conducerii M.A.I. încheierea de convenţii, protocoale şi alte asemenea documente privind domeniul propriu de activitate cu organismele precizate în diagrama de relaţii şi avizează documentele similare încheiate de unităţile centrale ale M.A.I. cu diferite organisme;l) desfăşoară, la ordin, sau participă la activităţi de îndrumare, control şi de evaluare a activităţii de informare şi relaţii publice la instituţiile şi structurile aflate în subordinea M.A.I.;m) participă la activităţi cu caracter public, organizate la nivelul structurilor centrale/teritoriale, precum şi la cele ale unor instituţii guvernamentale sau organisme neguvernamentale;n) pune în aplicare politica de transparenţă la nivelul M.A.I–––-Art. 14 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Articolul 15(1) Serviciul comunicare strategică are următoarea componenţă:a) Compartimentul politici de comunicare;b) Compartimentul pregătire comunicatori;c) Compartimentul transparenţă instituţională.(2) Compartimentul politici de comunicare are următoarele atribuţii:a) proiectează strategia şi conceptele strategice ale M.A.I. în domeniul informării şi relaţiilor publice, precum şi planurile de implementare a acestor activităţi;b) elaborează, anual, proiectul Planului de informare şi relaţii publice al M.A.I.;c) realizează proiectele de dispoziţii interne privind organizarea şi desfăşurarea activităţilor în domeniul informării şi relaţiilor publice;d) iniţiază proiecte de proceduri şi protocoale în domeniul informării şi relaţiilor publice;e) elaborează puncte de vedere la proiectele de acte normative ale M.A.I., în domeniile din competenţa Direcţiei;f) desfăşoară sau participă, la ordin, la controale de fond şi controale tematice, în domeniile din competenţa Direcţiei, la structurile M.A.I.;g) asigură participarea şi reprezentarea Direcţiei sau a M.A.I., în baza mandatului acordat, la activităţile interdepartamentale, interministeriale şi/sau internaţionale aferente domeniului de competenţă;h) participă la activităţile de schimb de experienţă din domeniul de competenţă al Direcţiei;i) realizează proiecte de convenţii, protocoale şi alte asemenea documente de cooperare cu organismele precizate în diagrama de relaţii şi avizează documentele similare încheiate de unităţile centrale ale M.A.I. cu diferite organisme;(3) Compartimentul pregătire comunicatori are următoarele atribuţii:a) participă la organizarea, planificarea şi desfăşurarea cursurilor de iniţiere în carieră, precum şi a cursurilor de capacitate/specializare pentru întreg personalul din domeniul informării şi relaţiilor publice din unităţile M.A.I.;b) contribuie la pregătirea comunicatorilor M.A.I.;c) sprijină organizarea convocărilor de instruire a personalului cu atribuţii de informare şi relaţii publice/a comunicatorilor din structurile M.A.I.;d) participă la elaborarea documentaţiei utilizate pentru pregătirea profesională, precum şi la organizarea, planificarea şi desfăşurarea cursurilor de pregătire pentru personalul din domeniul informării şi relaţiilor publice;e) participă la activităţile de control, consultanţă şi îndrumare în unităţile centrale şi teritoriale ale M.A.I.;f) organizează simpozioane, mese rotunde, convocări, pe probleme din domeniul informării şi relaţiilor publice, în cadrul programelor de pregătire a personalului M.A.I. cu atribuţii în aceste domenii;g) asigură participarea şi reprezentarea Direcţiei sau a M.A.I., în baza mandatului acordat, la activităţile interdepartamentale, interministeriale şi/sau internaţionale aferente domeniului de competenţă;h) asigură monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a implementării şi/sau dezvoltării sistemului de control intern/managerial, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.(4) Compartimentul transparenţă instituţională are următoarele atribuţii:a) asigură implementarea mecanismelor de transparenţă instituţională adoptate de către conducerea M.A.I.;b) asigură postarea pe pagina web a M.A.I. şi pe celelalte medii on-line autorizate a informaţiilor relevante despre activitatea instituţiei;c) propune parteneriate cu organizaţii şi asociaţii pentru promovarea transparenţei instituţionale;d) asigură implementarea regulilor de identitate vizuală în domeniul de competenţă;e) dezvoltă parteneriate pentru realizarea unor producţii TV sau cinematografice de promovare a imaginii M.A.I.;f) participă la activităţile de îndrumare, control şi de evaluare în unităţile centrale şi teritoriale ale M.A.I.–––-Art. 15 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Articolul 16Abrogat.–––-Art. 16 a fost abrogat de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Secţiunea 1^1Atribuţiile Serviciului de presă–––-Secţiunea 1^1 din Cap. V a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016. + 
Articolul 16^1Serviciul de presă are următoarele atribuţii specifice:a) realizează şi transmite mass-mediei materialele de informare publică privind activitatea desfăşurată de către instituţiile M.A.I., precum şi răspunsurile la solicitările în format electronic soluţionate la nivelul Direcţiei;b) propune puncte de vedere şi întocmeşte proiecte de reacţie ale instituţiei pe teme apărute în spaţiul public;c) moderează, prin intermediul ofiţerilor de presă/comunicatorilor M.A.I., conferinţele de presă ale reprezentanţilor conducerii M.A.I.;d) întreprinde demersuri pentru participarea la emisiuni radio-TV a personalului M.A.I.;e) îndrumă, sprijină şi coordonează activitatea comunicatorilor din instituţiile şi structurile aflate în subordinea M.A.I.;f) întreprinde demersuri de ordin comunicaţional pentru gestionarea situaţiilor de risc sau de criză mediatică, sprijinind activitatea similară a structurilor aflate în subordinea M.A.I.;g) sprijină activitatea de documentare a reprezentanţilor mass-mediei preluând cererile acestora şi furnizând cu celeritate informaţiile de interes public solicitate, cu respectarea principiilor echidistanţei şi tratamentului nediscriminatoriu;h) asigură preluarea rapidă a oricăror solicitări în format electronic şi transmiterea acestora structurilor competente din cadrul Direcţiei sau altor structuri competente ale M.A.I., în vederea soluţionării;i) asigură aplicarea prevederilor privind liberul acces la informaţiile de interes public şi transparenţa decizională;j) asigură acreditarea jurnaliştilor la nivelul aparatului central al M.A.I.;k) asigură postarea pe site-ul instituţional şi pe celelalte medii on-line autorizate a materialelor de informare publică privind activitatea desfăşurată de către instituţiile M.A.I.;l) iniţiază, organizează, desfăşoară sau participă la campanii de comunicare şi evenimente de relaţii publice la nivelul Direcţiei ori cu implicarea altor structuri ale M.A.I.;m) participă la desfăşurarea activităţilor de dezvoltare şi schimb de experienţă din domeniul de competenţă al Direcţiei;n) valorifică experienţa internaţională în domeniile din competenţă, dobândită prin relaţionarea cu structuri similare/corespondente din străinătate;o) desfăşoară, la ordin, sau participă la activităţi de îndrumare, control şi de evaluare a activităţii de informare şi relaţii publice la instituţiile şi structurile aflate în subordinea M.A.I.;p) participă la activităţi cu caracter public, organizate la nivelul structurilor centrale/teritoriale, precum şi la cele ale unor instituţii guvernamentale sau organisme neguvernamentale.–––-Art. 16^1 a fost introdus de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Articolul 16^2(1) Serviciul de presă are următoarea componenţă:a) Compartimentul comunicare mass-media;b) Compartimentul informare publică;c) Compartimentul campanii şi evenimente.(2) Compartimentul comunicare mass-media are următoarele atribuţii:a) realizează şi transmite mass-mediei materialele de informare publică privind activitatea desfăşurată de către instituţiile M.A.I., precum şi răspunsurile la solicitările în format electronic soluţionate la nivelul Direcţiei;b) asigură preluarea rapidă a oricăror solicitări în format electronic şi transmiterea acestora către structurile competente din cadrul Direcţiei, în vederea soluţionării;c) propune puncte de vedere şi întocmeşte proiecte de reacţie ale instituţiei pe teme apărute în spaţiul public, sens în care asigură şi suportul documentar consultând structurile de specialitate atunci când situaţia o impune;d) asigură suportul decizional conducerii M.A.I., prin realizarea de analize şi documentare în domeniul informării şi relaţiilor publice;e) moderează, prin intermediul ofiţerilor de presă/comunicatorilor M.A.I., conferinţele de presă ale reprezentanţilor conducerii M.A.I.;f) întreprinde demersuri pentru participarea la emisiuni radio-TV a personalului M.A.I.;g) îndrumă, sprijină şi coordonează activitatea comunicatorilor M.A.I. din instituţiile şi structurile aflate în subordinea M.A.I.;h) prezintă conducerii Direcţiei puncte de vedere în domeniul de specialitate, viabile pentru soluţionarea unor probleme ce ar putea afecta percepţia publică a instituţiei şi a personalului acesteia ori pentru asigurarea unei percepţii obiective în raport cu realităţile organizaţionale;i) întreprinde demersuri de ordin comunicaţional pentru gestionarea situaţiilor de risc sau de criză mediatică, sprijinind activitatea similară a structurilor aflate în subordinea M.A.I.;j) sprijină activitatea de documentare a reprezentanţilor mass-mediei, preluând cererile acestora şi furnizând cu celeritate informaţiile de interes public solicitate, cu respectarea principiilor echidistanţei şi tratamentului nediscriminatoriu;k) desfăşoară, la ordin, activităţi de îndrumare, control şi de evaluare a activităţii de informare şi relaţii publice la instituţiile şi structurile aflate în subordinea M.A.I.;l) participă la activităţi cu caracter public, organizate la nivelul structurilor M.A.I., precum şi la cele ale unor instituţii guvernamentale sau organisme neguvernamentale;m) asigură acreditarea jurnaliştilor la nivelul aparatului central al M.A.I.(3) Compartimentul informare publică are următoarele atribuţii:a) asigură aplicarea prevederilor privind accesul liber la informaţiile de interes public şi transparenţă decizională;b) desfăşoară, la ordin, activităţi de îndrumare, control şi de evaluare a activităţii de informare şi relaţii publice la instituţiile şi structurile aflate în subordinea M.A.I.;c) participă la activităţi cu caracter public, în baza mandatului acordat, organizate la nivelul structurilor centrale/teritoriale, precum şi la cel al unor instituţii guvernamentale sau organisme neguvernamentale.(4) Compartimentul campanii şi evenimente are următoarele atribuţii:a) organizează evenimente de relaţii publice la nivelul Direcţiei sau cu implicarea altor structuri ale M.A.I.;b) iniţiază, organizează, desfăşoară sau participă la campanii de comunicare;c) asigură concepţia de vizibilitate a M.A.I., prin proiectarea unor materiale de promovare, ca suport al campaniilor de comunicare desfăşurate la nivelul M.A.I.;d) asigură postarea materialelor de informare publică privind activitatea desfăşurată de către instituţiile M.A.I. pe site-ul instituţional şi pe celelalte medii on-line autorizate;e) gestionează şi administrează conturile pe reţelele sociale, realizate la nivel de aparat central al M.A.I., în scopul promovării imaginii instituţionale;f) preia materiale din paginile web gestionate de celelalte structuri ale M.A.I. şi le valorifică pe pagina web a M.A.I.;g) participă la activităţile de control şi îndrumare în unităţile centrale şi teritoriale ale M.A.I.;h) asigură participarea şi reprezentarea Direcţiei sau a M.A.I., în baza mandatului acordat, la activităţile interdepartamentale, interministeriale şi/ori internaţionale aferente domeniului de competenţă;i) gestionează pagina web a M.A.I. din punctul de vedere al elementelor vizuale şi al informaţiilor publice conţinute, cu sprijinul structurii de specialitate din aparatul central al M.A.I.–––-Art. 16^2 a fost introdus de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Secţiunea a 2-aObiectivele şi atribuţiile Centrului de monitorizare şi analiză mass-mediaAtribuţiile Centrului de monitorizare şi analiză mass-media–––-Titlul Secţiunii a 2-a din Cap. V a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016. + 
Articolul 17Abrogat.–––-Art. 17 a fost abrogat de pct. 12 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Articolul 18Centrul de monitorizare şi analiză mass-media are următoarele atribuţii specifice:a) identifică referirile mediatice ce vizează activitatea M.A.I., a structurilor subordonate acestuia şi a personalului propriu;b) informează cu operativitate conducerea M.A.I. cu privire la apariţia în spaţiul public a referirilor la adresa instituţiei;c) urmăreşte dezvoltarea mediatică a subiectelor şi a temelor de interes pentru domeniile de activitate ale M.A.I., asigurând suportul informaţional de specialitate necesar echipei manageriale a M.A.I., decidenţilor şi specialiştilor în comunicare publică din cadrul instituţiei;d) întocmeşte materiale de sinteză cu privire la reflectarea mediatică a misiunilor structurilor M.A.I., a unităţilor subordonate şi a acţiunilor personalului propriu, destinate informării continue şi complete a decidenţilor şi specialiştilor în comunicare publică din cadrul instituţiei;e) asigură suportul de specialitate necesar gestionării situaţiilor speciale, de criză şi a celor cu risc reputaţional la adresa structurilor M.A.I.;f) realizează analize periodice asupra modului în care acţiunile M.A.I. sunt reflectate în spaţiul public, asigurând astfel suportul decizional de specialitate necesar configurării demersurilor de comunicare instituţională;g) realizează evaluări cantitative şi calitative ale campaniilor de comunicare, respectiv ale diferitelor activităţi publice desfăşurate de către structurile M.A.I.;h) constituie, gestionează şi utilizează baze de date imagologice, instrumente de lucru ce administrează informaţii despre modul în care acţiunile M.A.I. sunt reflectate în spaţiul public;i) utilizează bazele de date imagologice existente la nivelul instituţiei pentru evaluarea reflectării mediatice a misiunilor şi acţiunilor M.A.I.;j) participă la activităţi pe linia monitorizării şi analizei media, organizate la nivelul structurilor centrale/teritoriale, precum şi la cel al unor instituţii guvernamentale sau organisme neguvernamentale;k) participă, la ordin, la activităţi de control pe probleme de comunicare şi relaţii publice la instituţiile şi structurile aflate în subordinea M.A.I.
 + 
Articolul 19(1) Centrul de monitorizare şi analiză mass-media are următoarea componenţă:a) Compartimentul monitorizare mass-media;b) Compartimentul analiză mass-media.(2) Compartimentul monitorizare mass-media are următoarele atribuţii:a) identifică referirile mediatice ce vizează activitatea M.A.I., a structurilor subordonate acestuia şi a personalului propriu;b) informează cu operativitate conducerea M.A.I. cu privire la apariţia în spaţiul public a referirilor la adresa instituţiei;c) urmăreşte dezvoltarea mediatică a subiectelor şi a temelor de interes pentru domeniile de activitate ale structurilor M.A.I., asigurând suportul informaţional de specialitate necesar echipei manageriale a M.A.I., decidenţilor şi specialiştilor în comunicare publică din cadrul instituţiei;d) asigură monitorizarea fluxurilor informaţionale ale principalelor agenţii de presă, televiziuni de ştiri sau alte mijloace media specializate în informarea în timp real, în vederea îndeplinirii obiectivelor instituţionale;e) întocmeşte materiale de sinteză cu privire la reflectarea mediatică a misiunilor structurilor MAI, a unităţilor subordonate şi a acţiunilor personalului propriu, destinate informării continue şi complete a decidenţilor şi specialiştilor în comunicare publică din cadrul M.A.I.(3) Compartimentul analiză mass-media are următoarele atribuţii:a) realizează analize periodice asupra modului în care acţiunile M.A.I. sunt reflectate în spaţiul public, asigurând astfel suportul decizional de specialitate necesar configurării demersurilor de comunicare instituţională;b) realizează evaluări cantitative şi calitative ale campaniilor de comunicare, respectiv ale diferitelor activităţi publice desfăşurate de către structurile M.A.I.;c) constituie, gestionează şi utilizează baze de date imagologice, instrumente de lucru ce administrează informaţii despre modul în care acţiunile M.A.I. sunt reflectate în spaţiul public;d) utilizează bazele de date imagologice existente la nivelul instituţiei pentru evaluarea reflectării mediatice a misiunilor şi acţiunilor M.A.I.;e) asigură suportul de specialitate necesar gestionării situaţiilor de criză şi a celor cu risc reputaţional la adresa structurilor M.A.I.
 + 
Secţiunea a 3-aObiectivele şi atribuţiile Secţiei de asistenţă religioasăAtribuţiile Secţiei de asistenţă religioasă–––-Titlul Secţiunii a 3-a din Cap. V a fost modificat de pct. 13 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016. + 
Articolul 20Secţia de Asistenţă Religioasă, denumită în continuare Secţia, îşi desfăşoară activitatea în baza Legii nr. 195/2000 privind constituirea şi organizarea clerului militar, precum şi a regulamentelor şi instrucţiunilor în vigoare, şi reprezintă M.A.I. în relaţiile cu Biserica Ortodoxă Română, cultele şi asociaţiile religioase din stat, cu organismele similare care au atribuţii în domeniul asistenţei religioase atât din ţară, cât şi în plan internaţional.
 + 
Articolul 21Abrogat.–––-Art. 21 a fost abrogat de pct. 14 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Articolul 22Secţia are următoarele atribuţii specifice:a) cooperează cu Patriarhia şi eparhiile locale, cu celelalte biserici, culte sau asociaţii religioase recunoscute potrivit legii, în vederea asigurării asistenţei religioase pentru toate categoriile de personal, indiferent de confesiune, asigurând dreptul constituţional al persoanei la împărtăşirea liberă şi neîngrădită a unei credinţe;b) iniţiază şi organizează simpozioane, convocări pe probleme de asistenţă/educaţie moral-religioasă în cadrul programelor de pregătire continuă a personalului la nivelul M.A.I.;c) elaborează studii şi articole cu conţinut spiritual şi moral-religios pentru uzul personalului M.A.I.;d) formulează propuneri de specialitate la Planul de informare şi relaţii publice al Direcţiei şi participă la activităţile planificate în domeniul de competenţă;e) cooperează cu structuri similare din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională pe linia asistenţei/educaţiei moral-religioase;f) iniţiază proiecte de regulamente, ordine şi instrucţiuni în domeniul asistenţei religioase din M.A.I.;g) colaborează cu reprezentanţii mijloacelor de informare în masă, scrise şi audiovizuale, în scopul informării societăţii civile asupra modului de desfăşurare a activităţilor de asistenţă/educaţie moral-religioasă în cadrul M.A.I.;h) efectuează controale tematice privind modul de aplicare a prevederilor instrucţiunilor specifice, pe linia asistenţei/educaţiei moral-religioase, în structurile M.A.I., urmărind organizarea şi desfăşurarea acestor activităţi, asigurarea protecţiei spirituale a personalului, respectarea drepturilor şi libertăţilor de conştiinţă ale persoanei, acordând îndrumare şi sprijin de specialitate;i) întocmeşte informări anuale privind activitatea desfăşurată în domeniul asistenţei/educaţiei moral-religioase creştin-ortodoxe, care sunt aduse la cunoştinţa Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române;j) organizează anual întâlniri metodologice de specialitate cu preoţii (pastorii/deservenţii de cult) din sistemul de asistenţă religioasă al M.A.I.;k) acordă consultanţă canonică şi de specialitate pentru amenajarea unor lăcaşuri de cult în spaţiile puse la dispoziţie de structurile instituţiei;l) elaborează materiale documentare, predici, cateheze şi proiecte de programe dedicate Zilei Eroilor, sărbătorilor creştine şi celorlalte sărbători religioase;m) desfăşoară, împreună cu celelalte servicii din cadrul Direcţiei, unele activităţi de documentare, îndrumare, sprijin şi control în planul muncii educative;n) efectuează periodic vizite pastorale la persoanele reţinute în aresturile poliţiei, acordând asistenţă religioasă reţinuţilor de confesiune creştină ortodoxă şi mediind pentru asigurarea asistenţei religioase celor de alte religii sau confesiuni, în cazul în care sunt asemenea solicitări;o) realizează în unităţile M.A.I. cicluri de conferinţe, întruniri, simpozioane, expoziţii cu tematică religioasă, în vederea întăririi moralităţii şi păstrării tradiţiilor specifice;p) asigură suportul de specialitate necesar bunei desfăşurări a acţiunilor umanitare iniţiate de conducerea M.A.I.
 + 
Secţiunea a 4-aObiectivele şi atribuţiile Compartimentului documente clasificate şi secretariatAtribuţiile Compartimentului documente clasificate şi secretariat–––-Titlul Secţiunii a 4-a din Cap. V a fost modificat de pct. 15 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016. + 
Articolul 23Abrogat.–––-Art. 23 a fost abrogat de pct. 16 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Articolul 24Compartimentul documente clasificate şi secretariat are următoarele atribuţii specifice:a) primeşte, înregistrează, distribuie, ţine evidenţa şi expediază corespondenţa la nivelul Direcţiei;b) organizează evidenţa audienţelor acordate de către conducerea Direcţiei;c) asigură evidenţa, manipularea şi păstrarea ordinelor, instrucţiunilor şi a altor acte normative cu caracter intern, gestionate la nivelul Direcţiei, şi verifică periodic existenţa acestora;d) centralizează şi întocmeşte informări periodice privind activităţile planificate şi desfăşurate la nivelul Direcţiei;e) organizează, la nivelul Direcţiei, evidenţa şi manipularea ştampilelor şi sigiliilor;f) coordonează activitatea de îndosariere şi arhivare a documentelor din evidenţa unităţii;g) întocmeşte, potrivit reglementărilor interne, dispoziţia zilnică a directorului Direcţiei;h) gestionează, potrivit actelor normative în vigoare, declaraţiile de avere şi de interese pentru personalul Direcţiei;i) întocmeşte lunar situaţia răspândirilor personalului Direcţiei;j) gestionează evidenţa sesizărilor, reclamaţiilor, cererilor şi petiţiilor adresate conducerii Direcţiei, urmăreşte soluţionarea în termen a acestora şi întocmeşte informări periodice, potrivit reglementărilor interne în vigoare;k) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor de lucru ale conducerii Direcţiei şi monitorizarea executării sarcinilor stabilite;l) aprovizionează personalul Direcţiei cu rechizite şi materiale consumabile, necesare desfăşurării activităţii curente;m) multiplică documentele şi materialele necesare unităţii, în conformitate cu dispoziţiile conducerii Direcţiei;n) gestionează evidenţa bunurilor materiale aflate în folosinţa personalului unităţii;o) controlează periodic, la nivelul serviciilor, modul în care se realizează evidenţa, întocmirea, păstrarea şi circuitul documentelor neclasificate, precum şi modul de lucru pe linia fondului arhivistic;p) evidenţiază, întocmeşte, păstrează, procesează, multiplică, manipulează, transportă şi transmite informaţiile clasificate;q) gestionează problematica privind resursele umane, precum şi pregătirea personalului Direcţiei.
 + 
Capitolul VIDispoziţii finale + 
Articolul 25Centrul cultural al M.A.I. şi Centrul multimedia, structuri subordonate Direcţiei, elaborează propriile regulamente de organizare şi funcţionare, care se aprobă conform normelor legale în vigoare.
 + 
Articolul 26Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament.–––-Art. 26 a fost modificat de pct. 17 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Anexa 1la regulamentDIAGRAMA DE RELAŢII PUBLICEale Direcţiei informare şi relaţii publice*Font 8*                                                                    ┌─────────────────────────┐                                                                    │ Ministere, organizaţii │                                                                ┌──>│ guvernamentale şi │                                                                │ │ neguvernamentale │                                                                │ └─────────────────────────┘                                                                │ ┌─────────────────────────┐                                     ╔═════════════════════╗ │ │ Agenţii de presă române │                                     ║ ║ │ │ şi străine, societăţi │                                     ║ MINISTRUL ║ ├──>│ publice şi private de │┌───────────────────────────┐ ║ AFACERILOR INTERNE ║ │ │ radio şi televiziune, ││ Unităţi din Aparatul │ ║ ║ │ │ instituţii de presă ││ Central (propriu) al │<–┐ ╚═════════════════════╝ │ └─────────────────────────┘│ Ministerului Afacerilor │ | * │ ┌─────────────────────────┐│ Interne │ | * │ │ Uniuni şi asociaţii ale │└───────────────────────────┘ | ************************ ├──>│ ziariştilor şi │                                ├–-* Direcţia informare *──>│ │ cineaştilor, studiouri │                                | **** şi relaţii publice * │ │cinematografice la nivel │┌───────────────────────────┐ | * ************************ │ │naţional şi internaţional││Compartimente de profil din│ | * │ └─────────────────────────┘│ instituţii şi structuri │<–┘ * │ ┌─────────────────────────┐│ aflate în subordinea/ │ * ├──>│Institute de cercetare şi││ coordonarea Ministerului │<***** │ │sondare a opiniei publice││ Afacerilor Interne │ │ └─────────────────────────┘└───────────────────────────┘ │ ┌─────────────────────────┐                                                                │ │Alte instituţii de profil│                                                                └──>│ militare sau civile │                                                                    └─────────────────────────┘    Legendă:    – ***** relaţii de subordonare    – ────> relaţii de colaborare    – –-> relaţii de cooperare    – ════> relaţii de control–––-Anexa 1 la regulament a fost înlocuită cu anexa 1 din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016, conform pct. 18 al art. I din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 2la regulamentORGANIGRAMADirecţiei informare şi relaţii publice                               ┌──────────┐                               │ DIRECTOR │                               └────┬─────┘                                    │              ┌────────────────┐ │ ┌────────────────┐              │DIRECTOR ADJUNCT││DIRECTOR ADJUNCT│              └────────────────┘ │ └────────────────┘       ┌──────────────┬─────────────┴───┬───────────────┬──────────────┐       v v v v v┌───────────┐ ┌───────────┐ ┌────────────┐ ┌───────────┐ ┌──────────────┐│ Serviciul │ │ Serviciul │ │ Centrul de │ │ Secţia de │ │Compartimentul││comunicare │ │ de │ │monitorizare│ │ asistenţă │ │ documente ││strategică │ │ presă │ │ şi analiză │ │ religioasă│ │clasificate şi││ │ │ │ │ mass-media │ │ │ │ secretariat ││ │ │ │ │(la nivel de│ │ │ │ ││ │ │ │ │ serviciu) │ │ │ │ │└──┬────────┘ └─────┬─────┘ └─────────┬──┘ └───────────┘ └──────────────┘   │ │ │   │ │ │   │ │ │   │ ┌──────────────┐ │ ┌──────────────┐ │ ┌────────────────┐   ├>│Compartimentul│ ├>│Compartimentul│ ├>│ Compartimentul │   │ │ politici de │ │ │ comunicare │ │ │ monitorizare │   │ │ comunicare │ │ │ mass-media │ │ │ mass-media │   │ └──────────────┘ │ └──────────────┘ │ └────────────────┘   │ ┌──────────────┐ │ ┌──────────────┐ │ ┌────────────────┐   ├>│Compartimentul│ ├>│Compartimentul│ │ │ Compartimentul │   │ │ pregătire │ │ │ informare │ └>│ analiză │   │ │ comunicatori │ │ │ publică │ │ mass-media │   │ └──────────────┘ │ └──────────────┘ └────────────────┘   │ ┌──────────────┐ │ ┌──────────────┐   └>│Compartimentul│ └>│Compartimentul│     │ transparenţă │ │ campanii şi │     │instituţională│ │ evenimente │     └──────────────┘ └──────────────┘–––-Anexa 2 la regulament a fost înlocuită cu anexa 2 din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016, conform pct. 18 al art. I din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 3la regulamentAbrogată.–––-Anexa 3 la regulament a fost abrogată de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Anexa 4la regulamentAbrogată.–––-Anexa 4 la regulament a fost abrogată de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
 + 
Anexa 5la regulamentAbrogată.–––-Anexa 5 la regulament a fost abrogată de pct. 19 al art. I din ORDINUL nr. 208 din 23 decembrie 2016, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1.064 din 29 decembrie 2016.
––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x