REGULAMENT din 18 decembrie 1993

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 29 din 31 ianuarie 1994
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ART. 1MODIFICAT DEHG 706 07/11/1997
ART. 7MODIFICAT DEHG 706 07/11/1997
ART. 8MODIFICAT DEHG 706 07/11/1997
ART. 12MODIFICAT DEHG 706 07/11/1997
ART. 14MODIFICAT DEHG 706 07/11/1997
ART. 15MODIFICAT DEHG 706 07/11/1997
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 10 29/01/1991
ART. 2REFERIRE LAOG 12 04/08/1993
ART. 11REFERIRE LALEGE 11 29/01/1991
ART. 13REFERIRE LAOG 12 04/08/1993
ART. 13REFERIRE LAOG 12 04/08/1993 ART. 21
ART. 13REFERIRE LAOG 12 04/08/1993 ART. 23
ANEXA 3REFERIRE LALEGE 26 05/11/1990
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEHG 727 18/12/1993
ActulCONTINUT DEHG 727 18/12/1993
ART. 1MODIFICAT DEHG 706 07/11/1997
ART. 7MODIFICAT DEHG 706 07/11/1997
ART. 8MODIFICAT DEHG 706 07/11/1997
ART. 12MODIFICAT DEHG 706 07/11/1997
ART. 14MODIFICAT DEHG 706 07/11/1997
ART. 15MODIFICAT DEHG 706 07/11/1997

privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea proiectarii investitiilor publice



 + 
Capitolul 1Dispozitii generale + 
Articolul 1.1.Investiţiile publice se proiecteaza de către persoane juridice române sau straine, cu respectarea prevederilor legale şi a prescriptiilor tehnice române, în vederea realizării, după caz, a urmatoarelor:– constructii de toate categoriile, inclusiv instalatiile aferente acestora;– instalaţii şi echipamente edilitare;– constructii şi amenajari pentru mai buna folosire a terenului;– modernizari, transformari şi extinderi de constructii de toate categoriile, inclusiv instalatiile aferente acestora.
 + 
Articolul 1.2.Proiectarea investitiilor publice se elaboreaza în urmatoarele faze:– studiu de prefezabilitate;– studiu de fezabilitate;– proiect tehnic şi caiet de sarcini;– detalii de execuţie.Pentru reparatiile capitale, consolidarile şi demolarile la constructiile şi instalatiile aferente se elaboreaza numai urmatoarele faze:– studiu de fezabilitate;– proiect tehnic şi caiet de sarcini;– detalii de execuţie (după caz).
 + 
Articolul 1.3.Regulamentul creeaza cadrul organizatoric şi pune la dispoziţia entitatilor achizitoare o metodologie unitara privind procedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecarea proiectarii investitiilor publice finantate integral sau parţial din bugetul de stat, din bugetele locale, din fondurile special constituite prin lege în afara acestor bugete, din credite externe garantate sau contractate direct de stat, precum şi din surse proprii şi credite bancare acordate regiilor autonome.
 + 
Articolul 1.4.Prin organizarea licitaţiilor pentru adjudecarea proiectarii investitiilor publice se asigura alegerea unor solutii optime din punct de vedere arhitectural, urbanistic, constructiv, tehnologic, al protectiei mediului, al exigentelor esentiale de calitate, al costurilor de investitii şi exploatare, precum şi de adjudecare a proiectarii în favoarea celui mai competitiv proiectant, în condiţiile incurajarii creatiei originale şi asigurarii unei concurente loiale.
 + 
Articolul 1.5.Proiectarea pe faze a investitiilor publice se face în baza unui contract de proiectare incheiat de entitatea achizitoare cu contractantul desemnat astfel:a) prin licitaţie publică pentru adjudecarea proiectarii, pentru valori de investitii peste cuantumul stabilit şi actualizat prin hotărâri ale Guvernului, de la care este necesară organizarea unei proceduri de licitaţie;b) prin achizitie dintr-o singura sursa (încredinţarea proiectarii) pentru circumstantele prevăzute la art. 15.1.
 + 
Articolul 1.6.Este interzisa impartirea contractului de proiectare în mai multe contracte de valoare mai mica în scopul de a evita organizarea unei proceduri de licitaţie.În cazul în care unele obiecte din componenta obiectivului de investiţie publică pot functiona independent, entitatea achizitoare poate proceda la organizarea licitaţiei pentru adjudecarea proiectarii obiectelor respective, cu avizul prealabil al Ministerului Finanţelor, Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului şi Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei.
 + 
Articolul 1.7.Lansarea fiecarei faze de proiectare este condiţionată de asigurarea, în prealabil, de către entitatea achizitoare, a fondurilor necesare pentru proiectarea fazei respective.Trecerea de la o faza de proiectare la alta se face numai după elaborarea şi aprobarea fazei anterioare.Se interzic angajarea şi utilizarea fondurilor alocate pentru elaborarea simultana a mai multor faze de proiectare.
 + 
Articolul 1.8.Studiul de prefezabilitate reprezinta documentaţia care cuprinde datele tehnice şi economice prin care entitatea achizitoare fundamentează necesitatea şi oportunitatea realizării obiectivului de investiţie publică.Studiul de prefezabilitate se întocmeşte de către entitatea achizitoare şi se aproba de către conducerea acesteia. Pentru obiectivele de investitii publice de complexitate tehnica deosebită, entitatea achizitoare poate organiza un concurs de idei în conformitate cu prevederile prezentului regulament, pentru fundamentarea elaborarii studiului de prefezabilitate.În cazul în care investitia publică se realizează integral sau parţial din credite externe garantate sau contractate direct de stat, studiul de prefezabilitate se aproba de conducerea entitatii achizitoare cu avizul prealabil al Ministerului Finanţelor pentru condiţiile financiare privind oferta de credit extern.
 + 
Articolul 1.9.Studiul de fezabilitate reprezinta documentaţia cuprinzind caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici ai investitiei publice, prin care trebuie să se asigure utilizarea rationala şi eficienta a cheltuielilor de capital şi a cheltuielilor materiale, pentru satisfacerea cerințelor economice şi sociale din domeniul respectiv.Studiul de fezabilitate pentru investiţiile publice se elaboreaza de către contractantul desemnat în condiţiile prevăzute la art. 1.5 şi se aproba potrivit competentelor valorice, stabilite prin Legea nr. 10/1991 privind finanţele publice.Pentru reparatiile capitale, consolidarile şi demolarile la constructiile şi instalatiile aferente, studiul de fezabilitate se elaboreaza şi se aproba de către entitatea achizitoare.
 + 
Articolul 1.10.Contractantul desemnat în condiţiile prevăzute la art. 1.5 pentru proiectarea studiului de fezabilitate va elabora şi proiectul tehnic, caietul de sarcini şi detaliile de execuţie ale investitiei publice respective.
 + 
Articolul 1.11.La elaborarea proiectului tehnic, a caietului de sarcini şi a detaliilor de execuţie, contractantul desemnat în condiţiile prevăzute la art. 1.5 are obligaţia respectarii caracteristicilor principale şi a indicatorilor tehnico-economici ai studiului de fezabilitate, aprobat potrivit prevederilor art. 1.9.După elaborare, proiectul tehnic, caietul de sarcini şi detaliile de execuţie se insusesc de către conducerea entitatii achizitoare.
 + 
Articolul 1.12.Entitatea achizitoare va pregati un dosar al procedurii de licitaţie care va contine toata corespondenta şi documentele legate de pregătirea şi desfăşurarea licitaţiei, precum şi de contractarea proiectarii.
 + 
Articolul 1.13.Ofertanţii pot pretinde despăgubiri pentru cheltuielile pe care le-au suportat pentru participarea la procedura de licitaţie, în cazul în care entitatea achizitoare nu a reusit sa pregateasca documentele licitaţiei în concordanta cu cele prevăzute în prezentul regulament.
 + 
Articolul 1.14.Entitatea achizitoare va respinge oferta în cazul în care un prepus al contractantului (ofertantului) a comis infractiunea de dare de mita, trafic de influenţa şi primire de foloase necuvenite faţă de oricare prepus al entitatii achizitoare.
 + 
Articolul 1.15.Organizatorul licitaţiei poate fi insasi entitatea achizitoare sau un agent economic de specialitate angajat de entitatea achizitoare.Organizatorul licitaţiei raspunde de pregătirea şi desfăşurarea acesteia, în limitele clauzelor stabilite prin contractul incheiat cu entitatea achizitoare.
 + 
Articolul 1.16.Onorariile membrilor comisiei de licitaţie, care nu sunt angajaţi permanent ai entitatii achizitoare, se suporta de către entitatea achizitoare şi cuantumul acestora se va stabili de către Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului, Ministerul Cercetarii şi Tehnologiei, Ministerul Finanţelor şi Ministerul Muncii şi Protectiei Sociale.
 + 
Articolul 1.17.Anterior lansarii documentelor licitaţiei, entitatea achizitoare are obligaţia sa transmita cite un exemplar din acestea, gratuit, reprezentantilor Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului şi Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei, pentru a fi studiate.
 + 
Articolul 1.18.În măsura în care prezentul regulament intră în contradictie cu oblibaţiile României rezultind din:a) un tratat sau orice alta forma de înţelegere la care este parte alaturi de unul sau mai multe state;b) o înţelegere cu o institutie financiară interguvernamentala internationala la care România este parte, vor prevala prevederile tratatului sau înţelegerii.
 + 
Articolul 1.19.Prezentul regulament privind adjudecarea proiectarii prin licitaţie publică nu se aplică în cazul:a) proiectarii investitiilor publice din domeniul apararii tarii, ordinii publice şi sigurantei naţionale;b) proiectarii investitiilor publice care fac obiectul unor excluderi ulterioare, în baza unor reglementari legale;c) proiectarii reparatiilor capitale, consolidarilor şi demolarilor construcţiilor, inclusiv a instalaţiilor aferente.
 + 
Capitolul 2Calificarea contractantilor (ofertanţilor) + 
Articolul 2.1.Entitatea achizitoare va cere potentialilor contractanti (ofertanti) prevăzuţi la art. 1.5, fără a aduce atingere dreptului contractantilor de a-şi proteja proprietatea intelectuala sau secretele comerciale, furnizarea documentelor doveditoare sau a oricăror informaţii considerate utile şi care îi permite acesteia să constate dacă respectivii contractanti (ofertanti):a) au competenţa tehnica, resursele financiare, echipamentul şi alte dotari necesare, capacitatea manageriala, siguranţa în desfăşurarea operaţiunilor proprii, experienta, reputatia, personalul de specialitate şi de conducere care le permit să-şi indeplineasca oblibaţiile rezultate din proiectul contractului de proiectare;b) au capacitatea legala de a fi parte în contractul de proiectare;c) nu sunt insolvabili, blocati financiar, în stare de faliment sau afacerile lor nu sunt administrate de către un judecator sindic, activităţile lor nu au fost suspendate, iar ei nu fac obiectul unei anchete legale pentru una dintre faptele menţionate mai sus;d) şi-au indeplinit oblibaţiile de plată a impozitelor şi a taxelor legale;e) managerii şi prepusii lor implicati în mod direct în licitaţie nu au fost condamnati în ultimii 5 ani pe teritoriul României pentru infractiuni sau contraventii prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 12/1993, precum şi pentru infractiuni de dare ori luare de mita, primire de foloase necuvenite, trafic de influenţa, inselaciune în dauna avutului particular sau public.
 + 
Articolul 2.2.Orice condiţie stabilita conform art. 2.1 va fi înscrisă în documentele de preselectie sau în documentele licitaţiei şi se va aplica în mod egal tuturor ofertanţilor.Entitatea achizitoare nu va impune nici un criteriu, condiţie sau procedura referitoare la calificarea ofertanţilor, altele decit cele prevăzute în art. 2.1.
 + 
Articolul 2.3.Entitatea achizitoare va evalua calificarea ofertanţilor în conformitate cu criteriile şi procedurile menţionate în documentele de preselectie sau în documentele licitaţiei.
 + 
Articolul 2.4.În conformitate cu art. 4.1. alin. 1 şi 3, entitatea achizitoare nu va stabili nici un criteriu, condiţie sau procedura cu privire la calificarea ofertanţilor, care ar produce o discriminare între ofertanţii români şi cei straini sau între ofertanţii reprezentind societăţi comerciale private şi ofertanţii reprezentind societăţi comerciale cu capital de stat.
 + 
Articolul 2.5.Entitatea achizitoare poate descalifica un ofertant pe parcursul desfăşurării licitaţiei în cazul în care descopera ca informatia privind calificarea acestuia a fost falsa sau inexacta.
 + 
Articolul 2.6.Cu excepţia cazului în care procedura de preselectie a avut loc, nici un ofertant nu va fi exclus de la participarea la licitaţie pe motiv că nu a furnizat dovada ca este calificat conform art. 2.1., în condiţiile în care ofertantul se angajează sa furnizeze o asemenea dovada inaintea începerii licitaţiei şi dacă exista motive de a crede ca respectivul ofertant va fi în stare să-şi respecte angajamentul.
 + 
Articolul 2.7.Atunci când cere legalizarea documentelor prezentate de ofertanti pentru a-şi demonstra capacitatea de participare la licitaţie, entitatea achizitoare nu poate cere alte documente decit cele cerute de legislatia în vigoare la momentul respectiv.
 + 
Articolul 2.8.În vederea participării la licitaţie este de datoria ofertanţilor să se informeze dacă sunt calificabili sau nu.Entitatea achizitoare, la solicitarea oricărui ofertant, este obligata sa răspundă asupra aprecierii dacă acesta este calificabil sau nu.Ofertant calificabil nu înseamnă şi ofertant selectionat.
 + 
Capitolul 3Procedura de preselectie + 
Articolul 3.1.Entitatea achizitoare se poate angaja intr-o procedură de preselectie cu scopul de a identifica, anterior trimiterii documentelor licitaţiei, ofertanţii care sunt capabili sa participe la licitaţie, cu respectarea prevederilor de la art. 4.1.Prevederile art. 2.1.-2.6. se vor aplica şi procedurii de preselectie.
 + 
Articolul 3.2.Dacă entitatea achizitoare se angajează în procedura de preselectie va furniza un set de documente de preselectie, fiecarui ofertant care le solicita şi, dacă este cazul, contra unei taxe pentru trimiterea respectivelor documente.Documentele de preselectie vor include cel puţin informaţiile stabilite la art. 2.1.
 + 
Articolul 3.3.Entitatea achizitoare va face cunoscut fiecarui ofertant care a inaintat o cerere de preselectie, indiferent dacă respectivul ofertant a fost selectionat sau nu, numele ofertanţilor care au fost selectionati; numele acestora vor fi facute cunoscute, la cerere, şi opiniei publice.
 + 
Articolul 3.4.Entitatea achizitoare va comunică, la cerere, ofertanţilor care nu au fost selectionati motivele respingerii, dar nu este obligata să ofere dovezile sau justificarile care au fundamentat respingerea.
 + 
Articolul 3.5.Entitatea achizitoare poate cere unui ofertant să-şi reconfirme calificarea în concordanta cu aceleasi criterii utilizate pentru preselectia respectivului ofertant.Entitatea achizitoare va descalifica orice ofertant care nu reuseste să-şi reconfirme calificarea şi poate descalifica în orice moment al licitaţiei un ofertant dacă descopera ca informatia furnizata pentru preselectie sau reconfirmare a fost falsa sau inexacta.Entitatea achizitoare va face cunoscut în mod prompt fiecarui ofertant, caruia i s-a cerut să-şi reconfirme calificarea, dacă respectivul ofertant a reusit sau nu să-şi reconfirme calificarea.
 + 
Capitolul 4Participarea ofertanţilor + 
Articolul 4.1.În cazul investitiilor publice ale caror valori depasesc un cuantum stabilit prin hotărâre a Guvernului, ofertanţii pot participa la licitaţie, indiferent de naţionalitate, în condiţiile în care ofertanţii români se bucura de un tratament similar în cadrul licitaţiilor organizate de entitatile achizitoare din tarile a caror naţionalitate o are ofertantul strain.Atunci când valoarea investitiei publice este mai mica decit cuantumul mentionat la alin. 1, participarea la licitaţie este permisa doar ofertanţilor români cu excepţia cazurilor menţionate la alin. 3.În cazul în care ofertanţii români nu pot satisface cerinţele inscrise în documentele licitaţiei, entitatea achizitoare este abilitata sa invite la licitaţie şi ofertanti straini, indiferent de naţionalitate.Entitatea achizitoare va include în dosarul licitaţiei o justificare a motivelor şi a circumstantelor pe baza cărora a fost luata decizia de admitere a participării ofertanţilor straini.Entitatea achizitoare va preciza, chiar din momentul în care solicită participarea ofertanţilor la licitaţie, ca acestia pot participa, indiferent de naţionalitate, în conformitate cu alin. 1 sau alin. 3, sau ca participarea este permisa doar ofertanţilor români, conform alin. 2, după caz. Aceasta precizare nu poate fi modificata ulterior.
 + 
Capitolul 5Formele de comunicare + 
Articolul 5.1.Documentele, notificarile, hotărârile, deciziile şi alte comunicari, la care se face referire în prezentul regulament şi care trebuie trimise de către entitatea achizitoare contractantului (ofertantului) sau de către contractant (ofertant) entitatii achizitoare, vor fi efectuate în forma scrisa sau în orice alta forma care asigura inregistrarea actului, cu excepţia ofertei a carei forma va fi cea prevăzută prin documentele licitaţiei.Ca o excepţie de la alin. 1, comunicarile între ofertanti şi entitatea achizitoare pot fi facute prin telefon sau prin orice alt mijloc de comunicatie care nu asigura inregistrarea continutului comunicarii, cu condiţia ca imediat după aceea expeditorul comunicarii sa trimita o confirmare a acestei comunicari intr-o formă care asigura inregistrarea acesteia.Entitatea achizitoare nu va face nici o discriminare între contractanti (ofertanti) din punct de vedere al formei în care acestia transmit sau primesc documente, notificari, decizii sau alte comunicari.
 + 
Capitolul 6Garantiile + 
Articolul 6.1.Pentru participarea la licitatiile publice şi, respectiv, pentru semnarea contractului de proiectare între entitatea achizitoare şi contractantul (ofertantul) desemnat conform prevederilor din art. 1.5, trebuie să se constituie urmatoarele garantii:a) garantia pentru participarea la licitaţie (anexa nr. 12);b) garantia pentru aplicabilitatea proiectului (anexa nr. 13).
 + 
Articolul 6.2.Garantia pentru participarea la licitaţie reprezinta garantia furnizata entitatii achizitoare de către ofertant o dată cu transmiterea ofertei, prin care acesta din urma se angajează să semneze contractul de proiectare în cazul în care oferta sa este câştigătoare.Garantia poate consta în scrisori de garantie bancara şi alte acte asimilate acestora, la valoarea şi în moneda cerute şi cu perioada de valabilitate minim egala cu durata de valabilitate a ofertei, în conformitate cu cele inscrise în documentele licitaţiei. Valoarea garantiei nu poate depăşi cheltuielile efective facute de entitatea achizitoare cu ocazia organizarii licitaţiei.Garantia se restituie de entitatea achizitoare ofertanţilor necistigatori în 3 zile de la solutionarea contestatiilor sau după trecerea perioadei legale de 7 zile pentru prezentarea contestatiilor, în cazul în care nu se înregistrează contestatii.În cazul ofertantului cistigator al licitaţiei, aceasta garantie nu se restituie şi se constituie în avans pentru formarea garantiei privind aplicabilitatea proiectului.Garantia se pierde în cazul în care ofertantul îşi retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia sau în cazul în care, fiind declarat cistigator al licitaţiei, contractantul (ofertantul), din culpa sa, nu semneaza contractul de proiectare sau nu constituie garantia pentru aplicabilitatea proiectului.
 + 
Articolul 6.3.Garantia pentru aplicabilitatea proiectului reprezinta garantia furnizata de către contractant (ofertant) înainte de semnarea contractului de proiectare prin care acesta se angajează sa acopere eventualele prejudicii care s-ar putea produce în execuţia investitiei publice din vina exclusiva a proiectantului.Garantia se stabileste de entitatea achizitoare, procentual, între 5 şi 10% din valoarea proiectarii.Garantia se constituie de către entitatea achizitoare prin retineri procentuale din facturile de plată, până la concurenta sumei stabilite.Garantia se restituie în procent de 50% din suma stabilita, esalonat după aprobarea fiecarei faze de proiectare, iar diferenţa de 50%, la receptia preliminara a investitiei publice în condiţiile inexistentei vreunui prejudiciu din culpa exclusiva a proiectantului.În cazul în care studiul de fezabilitate nu se aproba din cauze independente de proiectant, garantia se restituie integral în maximum 15 zile de la data comunicarii.
 + 
Capitolul 7Formele licitaţiei + 
Articolul 7.1.Formele licitaţiei pentru adjudecarea proiectarii investitiilor publice sunt:a) licitaţie publică deschisa fără preselectieSe organizeaza intr-o singura etapa, pentru proiectarea investitiilor publice, la care pot participa, în numar nelimitat, ofertanţii interesati care indeplinesc condiţiile din documentele licitaţiei, impuse de entitatea achizitoare în concordanta cu prezentul regulament.Lansarea licitaţiei se face prin anunt publicitar.b) licitaţie publică deschisa cu preselectieSe organizeaza în doua etape pentru proiectarea unor investitii publice complexe şi de importanţa economica şi sociala deosebită:– etapa I – licitaţie publică deschisa lansata prin anunt publicitar, la care pot participa toţi ofertanţii interesati, selecţia facindu-se în baza unor criterii de capabilitate şi a punctajului aferent, stabilite de entitatea achizitoare prin documentele licitaţiei;– etapa a II-a – licitaţie publică restrinsa lansata prin invitarea în scris a ofertanţilor selectionati în etapa I. Numărul minim de ofertanti selectionati trebuie să fie 3 (trei).c) licitaţie publică restrinsaSe organizeaza în cazuri de excepţie cu avizul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului şi Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei, atunci când:– a existat o licitaţie publică deschisa anterioara şi nefinalizata prin incheierea contractului de proiectare;– proiectarea investitiei publice, datorita specificului ei, poate fi elaborata numai de un numar restrins de ofertanti specializati.Numărul minim de ofertanti participanti la licitaţia publică restrinsa trebuie să fie 3 (trei).
 + 
Articolul 7.2.În functie de complexitatea şi importanţa investitiei publice, entitatea achizitoare poate organiza, în prealabil, un concurs de idei.Concursul de idei este realizat sub forma licitaţiei publice deschise fără preselectie şi se organizeaza de entitatea achizitoare pentru:– stabilirea unor principii orientative sau idei în domeniile legate de arhitectura, urbanism, amenajarea teritoriului şi a siturilor istorice, arta monumentala, design etc.;– stabilirea unor solutii de principiu, a unor solutii alternative sau a unor acţiuni de perspectiva, cu evaluarea implicatiilor şi a costurilor acestora.Organismele concursului sunt identice cu cele definite la capitolul 8, cu precizarea ca atribuţiile comisiilor de licitaţie referitoare la concursurile de idei sunt preluate de juriul concursului.La concurs pot participa persoane fizice sau juridice, române sau straine, lansarea concursului facindu-se prin anunt publicitar, cu respectarea prevederilor art. 4.1.Concursul de idei se finalizează cu premierea concurentilor plasati pe primele trei locuri şi cu expunerea lucrărilor premiate.Lucrarile premiate pot folosi la intocmirea de către entitatea achizitoare a studiului de prefezabilitate şi vor contribui la fundamentarea temei pentru organizarea licitaţiei privind adjudecarea proiectarii investitiilor publice.
 + 
Capitolul 8Organismele licitaţiei + 
Articolul 8.1.Entitatea achizitoare numeste prin ordin sau decizie, pentru fiecare licitaţie:a) secretariatul organizatoric;b) consiliul ştiinţific;c) comisia de licitaţie.
 + 
Articolul 8.2.Secretariatul organizatoric se numeste de entitatea achizitoare dintre salariaţii acesteia şi are, în principal, urmatoarele atribuţii:– asigura publicitatea;– stabileste şi urmareste asigurarea fondurilor necesare pentru toate cheltuielile legate de licitaţie;– tine legătură cu asociaţiile profesionale şi institutele de invatamint superior pentru alcatuirea consiliului ştiinţific;– asigura inscrierile la licitaţie, multiplicarea şi distribuirea documentelor licitaţiei;– preia, tine evidenta şi păstrează, în condiţii de securitate, toata documentaţia inaintata de ofertanti;– solutioneaza toate problemele legate de corespondenta licitaţiei;– asigura secretariatul activităţii comisiei de licitaţie şi a consiliului ştiinţific;– comunică în scris ofertanţilor rezultatele licitaţiei;– organizeaza premierea concurentilor şi expunerea lucrărilor premiate din concursurile de idei.
 + 
Articolul 8.3.Consiliul ştiinţific este compus din 3-5 membri şi este format din specialisti salariati ai entitatii achizitoare şi specialisti atrasi, la recomandarea asociaţiilor profesionale de specialitate, cu care se pot incheia contracte de colaborare, şi are urmatoarele atribuţii:– stabileste forma de licitaţie;– elaboreaza documentele licitaţiei;– raspunde la intrebarile scrise ale ofertanţilor şi ale membrilor comisiei de licitaţie, în perioada premergatoare deschiderii licitaţiei.Consiliul ştiinţific îşi inceteaza activitatea în momentul deschiderii licitaţiei.
 + 
Articolul 8.4.Comisia de licitaţie se numeste de entitatea achizitoare înainte de lansarea licitaţiei, componenta acesteia figurind în documentele licitaţiei.Membri comisiei de licitaţie se angajează faţă de entitatea achizitoare sa participe la lucrarile de analiza în cadrul calendarului licitaţiei şi la locul dinainte stabilit.Comisia este formata dintr-un numar impar de specialisti în probleme care fac obiectul licitaţiei; numărul lor se stabileste în raport cu specificul licitaţiei şi volumul de activitate necesar a fi desfăşurat pentru analiza ofertelor în bune condiţii şi la termenele stabilite. Comisia de licitaţie este compusa din minimum 5 (cinci) membri, şi anume:– preşedintele comisiei, care este, de regula, un specialist, reprezentant al entitatii achizitoare;– reprezentantul Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului;– reprezentantul Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei;– alti specialisti cu experienta profesionala şi cu probitate morala, recomandati de asociaţiile profesionale şi institutele de invatamint superior din domeniu, cu respectarea prevederilor legale privind combaterea concurentei neloiale.Membrii comisiei de licitaţie nu pot fi numiti dintre membrii consiliului ştiinţific.
 + 
Articolul 8.5.Comisia de licitaţie raspunde de activitatea de deschidere, examinare, evaluare, comparare şi adjudecare a ofertelor şi are urmatoarele atribuţii:– examineaza ofertele prezentate;– stabileste, motivat, ofertele care se resping pentru nerespectarea prevederilor din documentele licitaţiei;– evalueaza şi compara ofertele admise din punct de vedere tehnic, al capabilitatii ofertanţilor şi din punct de vedere financiar, pe baza criteriilor şi a punctajelor aferente stabilite prin documentele licitaţiei;– stabileste clasificarea preliminara şi finala a ofertelor, în ordinea descrescatoare a punctajului obţinut;– adjudeca, prin vot deschis, cu majoritate de 2/3 din membrii acesteia, oferta câştigătoare în cazul licitaţiei privind adjudecarea proiectarii, respectiv ofertele care se premiaza în cazul concursului de idei;– identifica autorii ofertelor după semnarea procesului-verbal de adjudecare (în cazul concursului de idei), desfăcând plicurile cu siglele de identificare;– întocmeşte şi semneaza procesele-verbale pe etape şi hotărârea de adjudecare, în cazul licitaţiilor privind adjudecarea proiectarii, pe care le preda secretariatului organizatoric.
 + 
Capitolul 9Documentele licitaţiei pentru adjudecarea proiectarii investitiei publice + 
Articolul 9.1.În vederea organizarii licitaţiilor publice pentru adjudecarea proiectarii investitiilor publice, entitatea achizitoare are obligaţia sa elaboreze documentele licitaţiei care se pun la dispoziţia ofertanţilor prin grija secretariatului organizatoric.Toate formalitatile pregatitoare licitaţiei trebuie să fie definitivate în timp util, astfel incit, în functie de complexitatea temei, termenul de predare a ofertelor sa nu fie mai mic de 30 de zile şi mai mare de 60 de zile de la data comunicata de entitatea achizitoare pentru ridicarea documentelor licitaţiei.Documentele licitaţiei trebuie să cuprindă, intr-o redactare clara, neinterpretabila, datele, informaţiile şi precizarile necesare ofertanţilor în vederea rezolvarii problemelor care fac obiectul licitaţiei pentru adjudecarea proiectarii, precum şi a prezentarii ofertelor în condiţii comparabile.Documentele licitaţiei se elibereaza oficial pe bază de cerere, contra cost, în conformitate cu anunţul publicitar sau invitaţia scrisa de participare la licitaţie, preţul acestora neputind depăşi costul multiplicarii lor.Documentele licitaţiei sunt:a) tema;b) instrucţiunile pentru ofertanti;c) fisa de identificare a ofertantului, simbolurile de identificare şi etichetele cu menţiunea continutului plicurilor.
 + 
Articolul 9.2.Tema cuprinde elementele caracteristice şi performante ale investitiei care urmeaza să fie proiectata.Tema va fi sustinuta şi de urmatoarele elemente:– tipul şi scopul licitaţiei;– informaţii privind posibilitatile de asigurare a utilitatilor;– date privind incadrarea în planul urbanistic sau de amenajare a teritoriului, în baza certificatului de urbanism;– date privitoare la amplasament, zona seismica, zona climatica, servituti, elemente geotehnice şi de nivelment;– durata de realizare a investitiei;– alte elemente definitorii.
 + 
Articolul 9.3.Instrucţiunile pentru ofertanti fac parte din documentele licitaţiei şi cuprind date şi informaţii asupra organizarii şi desfăşurării licitaţiei, precum şi precizări asupra modului de intocmire şi prezentare a ofertelor.În instrucţiunile pentru ofertanti se vor specifică urmatoarele:– entitatea achizitoare – sediu, telefon, telefax, telex;– sursele de finanţare;– condiţiile de participare (calificarea ofertanţilor);– garantia pentru participarea la licitaţie (cuantum, forma, moneda, termen de valabilitate de la data limita a predarii ofertelor etc.);– calendarul licitaţiei;– criteriile de selecţie şi punctajul aferent acestora (anexa nr. 1 a şi 1 b);– componenta şi competenţa comisiei de licitaţie;– procedura de evaluare, comparare şi adjudecare de către comisia de licitaţie a ofertelor prezentate;– numărul şi cuantumul premiilor care se vor acorda, precum şi natura acestora, stabilite de comun acord cu entitatea achizitoare (pentru concursurile de idei);– limba în care se vor redacta lucrarile – limba română şi o limbă de circulatie internationala în cazul licitaţiilor cu participare internationala;– modul de valorificare a ofertelor premiate (în cazul concursurilor de idei);– stabilirea formei grafice, a continutului şi a pozitiei simbolului de identificare pe plicuri;– contractul-cadru de proiectare, cu condiţiile generale şi speciale;– garantia de aplicabilitate a proiectului (modul şi cuantumul de constituire, precum şi condiţiile de rambursare a acesteia).
 + 
Articolul 9.4.Fisa de identificare a ofertantului, simbolurile de identificare şi etichetele care se vor lipi atit pe plicurile ce conţin fisa de identificare cit şi pe plicurile ce conţin secţiunile distincte ale ofertelor prezentate la licitaţie vor avea o formă grafica unificata.Ele vor fi primite de ofertanti o dată cu celelalte documente ale licitaţiei.
 + 
Capitolul 10Publicitatea + 
Articolul 10.1.Pentru licitatiile publice deschise cu şi fără preselectie, pentru adjudecarea proiectarii investitiilor publice, entitatea achizitoare face anunturi publicitare.Anunturile se vor publică în trei cotidiene de larga circulatie, precum şi, după caz, în publicatiile de specialitate ale asociaţiilor profesionale.
 + 
Articolul 10.2.În situaţia în care se justifica atragerea ofertanţilor straini (licitaţie cu participare internationala), cu respectarea prevederilor art. 4.1., publicarea anuntului pentru licitaţie se face şi în cel puţin un cotidian de circulatie internationala şi, după caz, intr-o publicatie internationala de specialitate, recomandata de o asociaţie profesionala internationala de profil.
 + 
Articolul 10.3.În cazul cofinantarii investitiei publice de către organisme financiare internationale sau alti finantatori externi, publicarea anuntului de licitaţie se va face şi în conformitate cu instrucţiunile acestora.
 + 
Articolul 10.4.Conţinutul minim al anuntului publicitar (anexa nr. 11 a) este:– forma, scopul şi obiectul licitaţiei pentru adjudecarea investitiei publice;– denumirea şi sediul entitatii achizitoare;– denumirea şi sediul organizatorului (dacă este cazul);– sursa de finanţare;– condiţiile de participare;– adresa şi data de procurare a documentelor de preselectie, respectiv de predare a acestora, completate (în cazul formei de licitaţie publică deschisa cu preselectie);– adresa şi data de procurare a documentelor de licitaţie, respectiv de predare a ofertelor (în cazul formei de licitaţie publică deschisa fără preselectie;– localizarea amplasamentului şi modul în care acesta poate fi vizitat (dacă este cazul);– premiile care se vor acorda şi cuantumul acestora (pentru concursurile de idei).
 + 
Articolul 10.5.Anunturile publicitare pentru licitatiile publice deschise fără preselectie şi, respectiv, pentru concursurile de idei trebuie să apară în presa scrisa cu minimum 30 de zile înainte de data limita a predarii ofertelor.
 + 
Articolul 10.6.Publicarea anuntului pentru forma de licitaţie publică deschisa cu preselectie pentru adjudecarea proiectarii investitiei publice se face în mod similar anuntului descris la art. 10.4, cu precizarea suplimentara ca în prima etapa se organizeaza preselectia ofertanţilor pe baza documentelor de preselectie, în condiţiile prevăzute la art. 3.1.
 + 
Articolul 10.7.Anunturile publicitare pentru preselectia ofertanţilor în vederea participării la licitaţie trebuie să apară în presa cu minimum 15 zile înainte de termenul limita de predare a documentelor de preselectie şi cu respectarea prevederilor din art. 10.1 alin. 2.În cazul licitaţiilor cu participare internationala, anunturile publicitare trebuie să apară în presa cu minimum 30 de zile înainte de termenul limita de predare a documentelor de preselectie şi cu respectarea prevederilor din art. 10.2 şi art. 10.3.
 + 
Articolul 10.8.Invitaţia de participare la licitaţia publică restrinsa pentru adjudecarea proiectarii investitiei publice (anexa nr. 11 b) are conţinutul minim al anuntului publicitar din art. 10.4. şi trebuie să respecte intervalul minim de 30 de zile de la data transmiterii invitatiei până la data limita de predare a ofertelor la sediul entitatii achizitoare.
 + 
Capitolul 11Prezentarea ofertelor + 
Articolul 11.1.Ofertele sunt secrete, entitatea achizitoare şi organismele licitaţiei numite de aceasta având obligaţia şi raspunderea respectarii confidentialitatii şi a drepturilor de autor ale elaboratorilor acestora.Ofertanţii câştigători ai concursurilor de idei, respectiv ai licitaţiilor pentru adjudecarea proiectarii investitiilor publice, se identifica după deliberarea juriului concursului şi semnarea procesului-verbal în cazul concursurilor de idei şi, respectiv, după acordarea punctajelor pe baza criteriilor tehnice, de capabilitate şi financiare şi după semnarea proceselor-verbale respective de către comisia de licitaţie, în cazul licitaţiilor privind adjudecarea proiectarii investitiilor publice.
 + 
Articolul 11.2.Ofertanţii pot prezenta una sau mai multe oferte ori variante de rezolvare, în conformitate cu prevederile din documentele licitaţiei.Ofertanţii care doresc să ofere alternative tehnico-economice şi financiare nesolicitate – faţă de cerinţele din documentele licitaţiei – trebuie mai intii sa intocmeasca oferta de baza pentru cerinţele incluse în documentele licitaţiei, după care să furnizeze suplimentar toate elementele necesare pentru o evaluare completa şi comparabila a ofertelor alternative.Comisia de licitaţie (juriul) va lua în considerare ofertele alternative dacă acestea sunt acceptate din punct de vedere al solutiilor şi exigentelor de calitate şi eficienta.
 + 
Articolul 11.3.Ofertele cerute prin documentele licitaţiei se pot preda direct entitatii achizitoare sau se pot transmite prin servicii de coletarie, sub forma de colet sigilat, avindu-se în vedere prevederile din art. 11.4.
 + 
Articolul 11.4.Prin documentele licitaţiei se fixeaza data şi ora limita de predare la sediul entitatii achizitoare a ofertelor.În cazul în care ofertele se primesc cu întârziere faţă de termenul limita stabilit, acestea nu mai participa la licitaţie, fapt care se consemneaza în scris prin procesul-verbal întocmit de secretariatul organizatoric al licitaţiei, pe bază de documente.
 + 
Articolul 11.5.Durata de valabilitate a ofertei se stabileste de către entitatea achizitoare, tinind seama ca aceasta se considera de la data deschiderii ofertelor şi până la data semnarii de către ambele părţi a contractului de proiectare.În situaţii excepţionale, înainte de expirarea duratei initiale de valabilitate a ofertelor, entitatea achizitoare poate să ceara ofertanţilor, o singură dată, prelungirea acestei durate cu maximum 30 de zile.Solicitarea şi răspunsul se vor face în scris sau telegrafic.Ofertantului care a acceptat şi comunicat în scris prelungirea termenului de valabilitate a ofertei nu i se va cere şi nici nu i se va permite să-şi modifice oferta; acesta va extinde în mod corespunzător valabilitatea garantiei sale de participare la licitaţie.Ofertantul poate să nu accepte prelungirea duratei de valabilitate a ofertei, caz în care pierde dreptul de a mai participa la licitaţie, restituindu-se integral garantia de participare la licitaţie.
 + 
Articolul 11.6.Pentru licitatiile privind adjudecarea proiectarii investitiilor publice, ofertele cuprind trei secţiuni distincte, şi anume:a) oferta tehnica;b) capabilitatea ofertantului;c) oferta financiară.Pentru concursurile de idei ofertele conţin numai oferta tehnica.
 + 
Articolul 11.7.Oferta tehnica contine solutiile propuse, în conformitate cu tema comunicata participantilor.Oferta tehnica nu trebuie să conţină nici o informatie sau un semn grafic care poate să conduca la deconspirarea ofertantului.
 + 
Articolul 11.8.Capabilitatea ofertantului cuprinde, în principal, urmatoarele elemente:– calitatea de agent economic autorizat şi înregistrat în domeniul proiectarii investitiei publice supuse licitaţiei, precum şi lipsa sanctionarilor penale sau a contraventiilor pentru savirsirea urmatoarelor fapte: gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita sau alte abateri prevăzute de Legea nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale (anexa nr. 3);– bonitatea ofertantului (anexa nr. 4);– informaţiile generale despre ofertant, cu privire la asociere, precum şi lista societatilor de specialitate care au acceptat în scris subcontractarea la elaborarea proiectului investitiei publice supuse licitaţiei (anexele nr. 5a, 5b şi 5c);– informaţiile privind experienta firmei ofertante (anexa nr. 6);– informaţiile privind asigurarea cu personal de specialitate ce poate fi disponibilizat pentru proiectarea investitiei publice supuse licitaţiei, precum şi curriculum vitae al personalului de conducere şi al proiectantilor pe specialitati (anexele nr. 7a şi 7b);– informaţiile privind dotarea cu echipamentele care pot fi disponibilizate pentru proiectarea investitiei publice şi care sunt în stare de functionare (anexa nr. 8);– informaţiile privind capacitatea financiară a ofertantului, cu maximum 30 de zile anterior datei de predare a ofertelor (anexa nr. 9);– scrisorile de bonitate şi de recomandare în sprijinul eligibilitatii ofertantului pentru proiectarea investitiei publice supuse licitaţiei (anexa nr. 10).
 + 
Articolul 11.9.Oferta financiară cuprinde:– valoarea propusa pentru contractul de proiectare, defalcata pe fazele de proiectare;– durata proiectarii considerata de la data semnarii contractului de proiectare;– analiza de pret a tarifului pe ora de proiectare;– condiţiile de modificare a tarifului pe ora de proiectare, pe parcursul elaborarii proiectarii;– facilitatile financiare oferite de ofertanti – reduceri procentuale din valoarea ofertei, pe seama reducerii cheltuielilor indirecte şi a profitului, creditari şi esalonari de plati în favoarea entitatii achizitoare etc.
 + 
Articolul 11.10.În vederea expedierii ofertelor se procedeaza astfel:– se introduc secţiunile ofertelor, asa cum au fost definite la art. 11.6, în trei plicuri distincte, pentru licitaţia privind adjudecarea proiectarii investitiilor publice şi, respectiv, într-un plic pentru concursul de idei, şi se lipesc plicurile;– se introduce fisa de identificare în plic distinct şi se lipeste;– se lipeste pe fiecare plic, conform instructiunilor pentru ofertanti, simbolul de identificare a ofertantului şi eticheta cu menţiunea continutului plicului respectiv, primite de ofertanti o dată cu ridicarea documentelor licitaţiei.Fisele de identificare, etichetele şi simbolurile de identificare sunt specifice fiecarei licitatii şi sunt descrise amanuntit ca forma, dimensiuni, continut şi pozitie de aplicare pe plicuri în instrucţiunile pentru ofertanti.Plicurile astfel pregatite se impacheteaza într-un colet care se leagă şi se sigileaza. Pe colet se scrie sediul indicat de entitatea achizitoare în instrucţiunile pentru ofertanti cu menţiunea "PENTRU LICITATIA PUBLICA (PENTRU CONCURSUL DE IDEI)" – forma de licitaţie şi denumirea investitiei publice – "A NU SE DESCHIDE INAINTE DE: data şi ora deschiderii licitaţiei (concursului)……".
 + 
Articolul 11.11.Orice menţiune grafica sau semn distinctiv pe plicurile din colet în afara celor menţionate la art. 11.10 atrage eliminarea din licitaţie (concurs) a ofertei respective.
 + 
Articolul 11.12.Secretariatul organizatoric, în calitate de primitor al ofertelor, procedeaza după cum urmeaza:– constata starea de integritate a coletelor;– desface coletele şi constata existenta plicurilor în conformitate cu tipul de licitaţie (patru plicuri pentru licitaţia privind adjudecarea proiectarii investitiilor publice şi, respectiv, doua plicuri pentru concursul de idei), tinind cont şi de prevederile art. 11.11;– consemneaza într-un registru unic de corespondenta al licitaţiei urmatoarele date:– data, ora şi modul de prezentare a coletului la sediul entitatii achizitoare;– starea de integritate constatata a coletului;– numărul plicurilor existente în colet;– conţinutul fiecarui plic şi simbolul acestuia, conform celor inscrise pe etichetele tip de concurs, fără desfacerea plicurilor;– alte menţiuni, dacă se considera necesar.
 + 
Articolul 11.13.Secretariatul organizatoric păstrează, în condiţii de securitate, plicurile continind ofertele tehnice şi plicurile continind fisele de identificare a ofertanţilor.Punerea la dispoziţia presedintelui comisiei de licitaţie (juriului) a plicurilor se face pe etape, incepind cu data şi ora deschiderii licitaţiei (concursului), în ordinea stabilita la art. 12.3.
 + 
Capitolul 12Evaluarea, compararea şi adjudecarea ofertelor + 
Articolul 12.1.Comisia de licitaţie (juriul) îşi desfăşoară activitatea la locul şi în perioada stabilite de entitatea achizitoare prin documentele licitaţiei.Comisia de licitaţie (juriul) se intruneste în şedinţe de lucru şi în sedinta de deliberare numai în prezenta tuturor membrilor acesteia.La intrunirile comisiei de licitaţie (juriului) participa numai membrii acesteia.
 + 
Articolul 12.2.Membrii comisiei de licitaţie (juriului) examineaza, evalueaza, compara şi adjudeca individual ofertele pe baza criteriilor de selecţie tehnice, de capabilitate şi financiare şi a punctajelor aferente stabilite în documentele licitaţiei privind adjudecarea proiectarii investitiilor publice, respectiv numai pe baza criteriilor tehnice şi a punctajului aferent stabilite pentru concursul de idei.
 + 
Articolul 12.3.Evaluarea, compararea şi adjudecarea, de către membrii comisiei de licitaţie, a ofertelor se face pe etape, fiecare etapa parcurgându-se în urmatoarea ordine (pentru exemplificare, anexa nr. 2):Etapa IPreşedintele comisiei de licitaţie (juriului) primeste de la secretariatul organizatoric plicurile sigilate continind ofertele tehnice, semnând pentru acestea în registrul unic de corespondenta al licitaţiei;– se desfac plicurile, se examineaza ofertele tehnice şi se stabilesc motivat eventualele oferte care se resping pentru nerespectarea prevederilor din documentele licitaţiei;– se examineaza, se evalueaza şi se compara ofertele tehnice admise la licitaţie, pe baza criteriilor tehnice şi a punctajului aferent stabilite prin documentele licitaţiei, fără deconspirarea ofertanţilor;– se întocmeşte clasificarea ofertanţilor, utilizindu-se în acest scop simbolurile de identificare fără cunoasterea denumirii acestora;– se incheie un proces-verbal cu clasificarea ofertanţilor, precizindu-se în scris, dacă este cazul, şi ofertele tehnice respinse, cu motivatiile respective;– procesul-verbal se semneaza de toţi membrii comisiei de licitaţie (juriului), se dateaza (data şi ora) şi se preda secretariatului organizatoric al licitaţiei (concursului).Etapa a II-aSe procedeaza în mod identic ca la etapa I, cu precizarea ca în aceasta etapa membrilor comisiei de licitaţie li se pune la dispoziţie de către secretariatul organizatoric plicurile continind capabilitatea ofertanţilor.Etapa a III-aPreşedintele comisiei de licitaţie primeste de la secretariatul organizatoric plicurile sigilate continind fisele de identificare a ofertanţilor;– se deschid plicurile şi se stabileste corespondenta între simbolurile şi fisele de identificare a ofertanţilor;– se întocmeşte clasificarea preliminara a ofertanţilor pe baza criteriilor tehnice şi de capabilitate ale acestora, prin ponderea celor două grupe de criterii cu coeficienti stabiliti pentru aceasta etapa prin documentele licitaţiei;– se incheie un proces-verbal cu clasificarea preliminara a ofertanţilor;– procesul-verbal se semneaza de toţi membrii comisiei de licitaţie, se dateaza (data şi ora) şi se preda secretariatului organizatoric.Etapa a IV-aSe procedeaza în mod identic ca la etapele I şi a II-a, cu precizarea ca în aceasta etapa nu exista criterii de respingere a ofertelor, iar ofertanţii se cunosc nominal.În aceasta etapa membrilor comisiei de licitaţie li se pun la dispoziţie, de către secretariatul organizatoric, ofertele financiare.Etapa a V-aSe întocmeşte clasificarea finala a ofertanţilor în baza clasificarii preliminare şi a ofertei financiare prin ponderea acestora cu coeficienti stabiliti pentru aceasta etapa prin documentele licitaţiei.Se redacteaza hotărârea de adjudecare.
 + 
Articolul 12.4.Hotărârea de adjudecare în favoarea ofertantului situat pe primul loc se supune la vot de către preşedintele comisiei de licitaţie (respectiv al juriului concursului) şi se adjudeca cu minimum 2/3 din numărul voturilor membrilor, în care se vor include în mod obligatoriu şi voturile reprezentantilor Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului, Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei şi al presedintelui comisiei de licitaţie.
 + 
Articolul 12.5.Hotărârea de adjudecare, inclusiv semnarea contractului de proiectare cu contractantul (ofertantul) cistigator, se va face în termenul de valabilitate a ofertei.
 + 
Articolul 12.6.Hotărârea comisiei de licitaţie pentru adjudecarea prin licitaţie a proiectarii investitiei publice se redacteaza în 4 (patru) exemplare şi va cuprinde:– decizia de numire şi componenta comisiei de licitaţie;– prezentarea temei şi a modului de organizare a licitaţiei;– caracterizarea sintetica a fiecarei oferte;– clasificarile pe etape de adjudecare şi clasificarea finala a ofertanţilor;– hotărârea comisiei, luata prin vot deschis, cu respectarea prevederilor din art. 12.4., cu precizarea în scris a opiniilor separate ale unor membri ai comisiei de licitaţie, în cazul în care acestea exista;– semnaturile în clar ale membrilor comisiei de licitaţie;– data semnarii hotărârii de adjudecare a proiectarii investitiei publice.
 + 
Articolul 12.7.Hotărârea de adjudecare a investitiei publice, semnata de toţi membrii comisiei, se inainteaza imediat de preşedintele comisiei de licitaţie:– entitatii achizitoare, prin intermediul secretariatului organizatoric – 2 (doua) exemplare;– reprezentantului Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului – 1 (un) exemplar;– reprezentantului Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei – 1 (un) exemplar.
 + 
Capitolul 13Valorificarea ofertelor + 
Articolul 13.1.Secretariatul organizatoric al licitaţiei, în maximum 5 (cinci) zile de la primirea hotărârii de adjudecare a proiectarii investitiei publice, informeaza în scris fiecare ofertant dacă oferta acestuia este câştigătoare sau necistigatoare, despre caracterizarea sintetica a ofertei prezentate, asa cum a fost consemnata în hotărârea de adjudecare, ofertele care au fost premiate şi numele şi adresa concurentilor premiati în cazul concursurilor de idei şi, respectiv, oferta care a iesit câştigătoare şi denumirea şi sediul ofertantului cistigator în cazul licitaţiei privind adjudecarea proiectarii.
 + 
Articolul 13.2.Ofertele premiate pentru care s-au platit premii devin proprietatea entitatii achizitoare, cu respectarea legii.Ofertele nepremiate se restituie concurentilor la cerere şi pe cheltuiala acestora.
 + 
Articolul 13.3.Ofertele premiate la concursurile de idei se expun în maximum 30 de zile intr-o expozitie publică, la sediul entitatii achizitoare sau în alt loc public; secretariatul organizatoric asigura organizarea expozitiei, publicitatea şi invitarea în scris a concurentilor.
 + 
Articolul 13.4.După expirarea termenelor pentru inaintarea şi solutionarea contestatiilor conform art. 21 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 12/1993, entitatea achizitoare, prin intermediul secretariatului organizatoric, invita în scris contractantul cistigator al licitaţiei privind adjudecarea proiectarii investitiei publice pentru constituirea garantiei privind aplicabilitatea proiectului şi semnarea contractului de proiectare.La semnarea contractului, entitatea achizitoare va avea în vedere şi posibilitatea includerii clauzei suspensive în contractul de proiectare, în conformitate cu art. 23 din Ordonanţa Guvernului nr. 12/1993, în cazul în care se inainteaza contestatii.
 + 
Articolul 13.5.Dacă contractantul (ofertantul) cistigator, după ce a primit invitaţia în scris, conform art. 13.4, nu semneaza contractul de proiectare şi nu constituie în prealabil garantia de aplicabilitate a proiectului conform art. 13.4, unul dintre aceste doua refuzuri constituie un motiv de anulare a incredintarii contractului de proiectare şi de pierdere a garantiei de participare la licitaţie, precum şi de plată a daunelor determinate şi dovedite. În acest caz comisia de licitaţie poate adjudeca proiectarea investitiei publice contractantului (ofertantului) clasat pe locul al 2-lea.
 + 
Capitolul 14Anularea licitaţiei pentru adjudecarea proiectarii investitiei publice + 
Articolul 14.1.De regula nu se permite anularea licitaţiei. În mod excepţional anularea intervine atunci când:– numărul ofertanţilor este mai mic de 3 (trei);– nici una dintre ofertele prezentate nu corespunde prevederilor din documentele licitaţiei;– se constata nereguli importante în derularea licitaţiei care afectează principiul concurentei loiale;– în cazul unor contestatii intemeiate, admise;– alte situaţii specificate în mod expres în documentele licitaţiei.
 + 
Articolul 14.2.Anularea licitaţiei se face prin hotărârea comuna a reprezentantilor entitatii achizitoare, Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului şi Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei, care sunt membri ai comisiei de licitaţie, cu respectarea prevederilor art. 14.1.
 + 
Articolul 14.3.În cazul anularii licitaţiei, entitatea achizitoare comunică hotărârea, în scris, cu avizul reprezentantilor Ministerului Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului şi Ministerului Cercetarii şi Tehnologiei tuturor ofertanţilor aratind motivele obiective şi intemeiate care au stat la baza hotărârii luate.
 + 
Capitolul 15Achizitia dintr-o singura sursa (încredinţarea proiectarii) + 
Articolul 15.1.Achizitia dintr-o singura sursa (încredinţarea proiectarii investitiei publice) se realizează pe baza unei singure cereri de oferta adresata de entitatea achizitoare unui singur contractant (ofertant), în urmatoarele circumstanţe:a) pentru proiecte care nu pot fi elaborate decit de un singur proiectant specializat, confirmat de asociaţia profesionala din domeniul respectiv, cum ar fi lucrarile artistice speciale şi lucrarile sub protectia dreptului de autor;b) în caz de forta majoră (calamitati naturale, conflagratii etc.);c) pentru proiecte care nu pot fi elaborate din considerente tehnice şi de asigurare a calităţii construcţiilor, inclusiv instalatiile aferente, decit de proiectantul initial al investitiei publice;d) în cazul în care entitatea achizitoare poate realiza proiectarea investitiei publice cu forte proprii.
 + 
Articolul 15.2.Entitatea achizitoare care incheie contractul de proiectare a investitiei publice pe baza unei singure cereri de oferta va constitui un dosar continind:– nota justificativa, aprobata de conducatorul entitatii achizitoare, privind motivele şi circumstantele care au stat la baza alegerii acestei proceduri;– capabilitatea contractantului (ofertantului) selectionat pe baza criteriilor stabilite de entitatea achizitoare, cu respectarea prevederilor art. 2.1. din regulament;– oferta tehnica şi financiară insusite de entitatea achizitoare în urma negocierii cu contractantul (ofertantul).Semnarea contractului de proiectare este condiţionată de avizarea dosarului cu documentele sus-menţionate de către Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajarii Teritoriului şi Ministerul Cercetarii şi Tehnologiei şi de constituirea de către contractant a garantiei de aplicabilitate a proiectului.
 + 
Capitolul 16Dispozitii finale + 
Articolul 16.1.Prevederile prezentului regulament nu limiteaza posibilitatea ca autorităţile administraţiei publice centrale şi locale sa supuna licitaţiei publice adjudecarea proiectarii investitiilor publice ale caror valori totale sunt mai mici decit cuantumul stabilit prin hotărâre a Guvernului şi care prin natura lor sunt de importanţa deosebită artistica, arhitecturala, urbanistica sau istorica, după caz.
 + 
Articolul 16.2.Dispozitiile prezentului regulament se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile de bunuri şi investitii publice.ANEXE LA REGULAMENT
 + 
Anexa 1 aCRITERIILE ORIENTATIVEprivind evaluarea şi compararea ofertelor prezentate la licitatiile pentru adjudecarea proiectarii investitiilor publiceA.I. Criterii tehnice– solutiile privind asigurarea exigentelor minime de calitate:– rezistenta şi stabilitatea la sarcini statice, dinamice şi seismice;– siguranţa la foc;– siguranţa în exploatare;– izolatii termice, hidrofuge şi pentru economia de energie;– protectia împotriva zgomotului;– sănătatea oamenilor şi protectia mediului;– gradul de acoperire a terenurilor;– costul estimativ al investitiei publice;– principalele resurse necesare realizării investitiei publice;– asigurarea utilitatilor;– durata de serviciu (exploatare) estimată;– solutiile de recuperare după expirarea perioadei de exploatare;– solutiile de rezolvare din punct de vedere functional şi arhitectural al partiurilor;– solutiile de rezolvare arhitecturala a fatadelor;– posibilitatile (facilităţi) de transformari ulterioare;– veridicitatea planului de lucru propus.II. Criteriile de capabilitate– dotarea cu personal de specialitate;– dotarea cu echipamente;– situaţia financiară;– performantele anterioare în domeniu;– capacitatea şi resursele de a executa lucrarea;– recomandarile şi certificatele de buna execuţie.B. Criteriile financiare– valoarea lucrării, defalcata pe fazele de proiectare;– durata pe faze a proiectarii;– facilitatile financiare oferite de ofertanti.
 + 
Anexa 1 bPONDEREA ORIENTATIVA A GRUPELOR DE CRITERII

         
    Grupa de criterii Ponderea orientativă %
  pentru clasamentul preliminar pentru clasamentul final
  A. TOTAL (I+II) 100 85
    din care:    
    I. Criterii tehnice 60 *
    II. Criterii de capabilitate 40 *
  B. Criterii financiare * max. 15
    TOTAL (A+B) * 100

NOTĂ:Prezenta anexa constituie un exemplu.Consiliul ştiinţific, pentru fiecare licitaţie privind adjudecarea proiectarii investitiilor publice, va stabili, prin documentele licitaţiei, ponderile orientative, în functie de specificul investitiei publice, complexitatea şi importanţa acesteia. + 
Anexa 2EVALUAREA ŞI CLASIFICAREA PE ETAPEa ofertelor prezentate la licitaţie– exemplu –Pentru exemplificarea tehnicii de calcul se considera organizata o licitaţie privind adjudecarea proiectarii investitiei publice, proiectare la care s-au prezentat ofertele a 7 ofertanti, codificati cu simbolurile de identificare – pentru simplificarea exemplului – cu A, B, C, D, E, F şi G.Fiecare ofertant a prezentat cite 4 plicuri sigilate continind distinct oferta tehnica, capabilitatea, oferta financiară şi fisa de identificare.Etapa IÎn prezenta membrilor comisiei de licitaţie se deschid plicurile cu ofertele tehnice.După examinarea ofertelor tehnice, membrii comisiei de licitaţie resping motivat, pentru nerespectarea unor prevederi importante din documentele licitaţiei, ofertele ofertanţilor B şi F şi admit pe ceilalti 5 ofertanti.Pentru ofertanţii admisi, membrii comisiei de licitaţie procedeaza individual la analizarea, evaluarea şi compararea ofertelor tehnice pe baza criteriilor tehnice şi a punctajului aferent, stabilite prin documentele licitaţiei.Fără a se deconspira ofertanţii, pe baza simbolurilor de identificare, se întocmeşte clasamentul pentru ofertele tehnice:

       
  Ofertantul Punctajul acordat Poziţia în clasament
  A 75 IV
  C 100 I
  D 60 V
  E 85 III
  G 90 II

Se întocmeşte procesul-verbal cuprinzind rezultatele primei etape, semnat şi datat de membrii comisiei de licitaţie.Etapa a II-aSe deschid plicurile continind capabilitatea ofertanţilor.După examinarea capabilitatii ofertanţilor, membrii comisiei de licitaţie resping motivat, în conformitate cu documentele licitaţiei, oferta ofertantului G.Pentru ofertanţii admisi în aceasta etapa, membrii comisiei de licitaţie procedeaza individual la analiza, evaluarea şi compararea capabilitatii ofertanţilor, pe baza criteriilor de capabilitate şi a punctajului aferent, stabilite prin documentele licitaţiei.Pe baza simbolurilor de identificare se întocmeşte clasamentul pentru capabilitatea ofertanţilor:

       
  Ofertantul Punctajul acordat Poziţia în clasament
  A 70 IV
  C 90 I
  D 80 II
  E 75 III

Se întocmeşte procesul-verbal semnat şi datat de membrii comisiei de licitaţie.Etapa a III-aPe baza coeficientilor stabiliti, pentru etapa preliminara, prin documentele licitaţiei, se pondereaza punctajele acordate pentru ofertele tehnice şi, respectiv, pentru capabilitatea ofertanţilor şi prin adunare se obtine clasamentul preliminar.

           
  Ofertantul Oferta tehnică Pondere specifică 60% (coeficient 0,6) Capabilitatea Pondere specifică 40% (coeficient 0,4) Punctajul preliminar (etapele I + a II-a) Clasamentul preliminar
  A 75 x 0,6 = 45 70 x 0,4 = 28 73 III
  C 100 x 0,6 = 60 90 x 0,4 = 36 93 I
  D 60 x 0,6 = 36 80 x 0,4 = 32 68 IV
  E 85 x 0,6 = 51 75 x 0,4 = 30 81 II

Se întocmeşte procesul-verbal semnat şi datat de membrii comisiei de licitaţie.Etapa a IV-aSe deschid plicurile continind ofertele financiare.Membrii comisiei de licitaţie procedeaza individual la analiza, evaluarea şi compararea ofertelor financiare, pe baza criteriilor financiare şi a punctajului aferent, stabilite prin documentele licitaţiei.Se întocmeşte clasamentul pentru ofertele financiare.

       
  Ofertantul Punctajul acordat Poziţia în clasament
  A 80 III
  C 85 II
  D 75 IV
  E 90 I

Etapa a V-aPe baza coeficientilor stabiliti pentru etapa finala prin documentele licitaţiei se pondereaza punctajele acordate pentru etapa preliminara şi, respectiv, pentru ofertele financiare, şi prin adunare se obtine clasamentul final.

  Ofertantul Etapa preliminară Pondere specifică 90% (coeficient 0,90) Oferta financiară Pondere specifică 10% (coeficient 0,10) Punctajul final Clasamentul final
  A 73 x 0,90 = 66 80 x 0,10 = 8 74 III
  C 93 x 0,90 = 84 85 x 0,10 = 8,5 92,5 I
  D 68 x 0,90 = 61 75 x 0,10 = 7,5 68,5 IV
  E 81 x 0,90 = 73 90 x 0,10 = 9 83 II

.Se întocmeşte hotărârea de adjudecare semnata şi datata de membrii comisiei de licitaţie.. Se întocmeşte hotărârea de adjudecare semnata şi datata de membrii comisiei de licitaţie.  + 
Anexa 3CERTIFICATÎn conformitate cu prevederile Legii nr. 26/1990 privind Registrul comerţului,Noi (Oficiul Registrului comerţului de pe linga Camera de Comert, teritoriala sau naţionala), certificam prin prezenta ca ofertantul (denumirea şi sediul ofertantului) şi filialele sale din ………………. este înmatriculat în Registrul comerţului sub nr. ……………. având urmatoarele obiecte de activitate ……………………………. .De asemenea, confirmam ca în Registrul comerţului sunt inscrise urmatoarele:– falimente;– condamnari;– amenzi;– abuz de incredere;– fals;– concurenta neloiala;– alte abateri.

     
    CAMERA DE COMERŢ
  Oficiul Registrului comerţului
  Data ……………….. (semnătura) (ştampila)

 + 
Anexa 4INFORMATIIprivind bonitatea ofertantului în perioada …………………Noi, (denumirea şi sediul ofertantului) furnizam urmatoarele informaţii despre bonitatea noastra:1. Obligaţii contractuale neonorate: motivul ………………………….2. Dacă am fost declarati în stare de faliment: data, motivul …………..3. Dacă am cedat contractul în beneficiul creditorilor ………………….4. Dacă am avut litigii referitoare la neefectuarea plăţilor sau litigii de calitate: ………………………………………….5. Suntem specializati în urmatoarele categorii de lucrari: …………….

     
  Înscris de autentificare din partea Registrului comerţului Data completării ………………
  (semnătura autorizată)  (ştampila) (semnătura autorizată) (ştampila)

 + 
Anexa 5 aINFORMATII GENERALEdespre ofertant1. Denumirea şi sediul2. Numărul şi data înregistrării la Registrul comerţului3. Capital social4. Obiectul de activitate

     
  Data completării ……………… OFERTANT  (semnătura autorizată)  (ştampila)

 + 
Anexa 5 bINFORMATIIprivind asocierea (joint-venture)1. Denumirea şi sediul asociaţiei2. Denumirea şi sediul partenerilor3. Informaţii despre acordul de asociere4. Repartizarea responsabilitatilor generale şi particulare (exprimate fizic şi procentual din valoarea ofertei cu nominalizarea asociatului care preia rolul de coordonator general; de asemenea, se va anexa şi contractul de asociere).

     
  Data completării  …………… OFERTANT  (semnătura autorizată)  (ştampila)

 + 
Anexa 5 cLISTAproiectantilor de specialitate care au acceptat în scris subcontractarea la elaborarea proiectului investitiei publice

         
  Categoria de lucrări de proiectare care se încredinţează Valoarea aproximativă a lucrărilor de proiectare – milioane lei – Denumirea şi sediul proiectanţilor de specialitate care au acceptat în scris subcontractarea Prezentarea capabilităţii proiectanţilor de specialitate care au acceptat în scris subcontractarea
  1. …………….. …………………. …………………… …………………….
  2. …………….. …………………. …………………… …………………….
  3. …………….. …………………. …………………… …………………….
  4. …………….. …………………. …………………… …………………….
     
  Data completării ………………….. OFERTANT  (semnătura autorizată) (ştampila)

 + 
Anexa 6INFORMATIIprivind experienta ofertantului1. Numărul total de ani de experienta în proiectare ………………….2. Numărul total de ani de experienta în proiectarea de lucrari similare…..

  Denumirea lucrărilor de proiectare Numărul de ani de experienţă
   
   
   
  etc.  

3. Lista contractelor de proiectare cu o valoare de peste ………………,executate în ultimii 3 ani

  Denumirea contractului de proiectare Durata contractului Denumirea entităţii achizitoare Calitatea (Proiectant general, proiectant de specialitate)
  Începere Terminare
         
         
         
  etc.        

4. Lista contractelor de proiectare executate în ultimii 3 ani, similare cucontractul de proiectare pentru care se prezinta aceasta oferta

           
  Denumirea contractului de proiectare Durata contractului Denumirea entităţii achizitoare Calitatea (Proiectant general, proiectant de specialitate)
  Începere Terminare
         
         
         
  etc.        
     
  Data completării …………………… OFERTANT (semnătura autorizată) (ştampila)

 + 
Anexa 7 aINFORMATIIprivind asigurarea cu personal de specialitate ce poate fi disponibilizat pentru proiectarea investitiei publice

                 
  Domeniul Numele şi prenumele Vârsta Ani de experienţă Studii Proiecte elaborate Urmează să elaboreze în cadrul proiectului
  A. La sediul central al firmei ofertante
  1. Conducerea generală
  a)  
  b)  
  c)  
  d)  
  2. Personal cu studii tehnice
  a)  
  b)  
  c)  
  d)  
  3. Personal cu studii economice
  a)  
  b)  
  c)  
  B. Personal de proiectare pentru lucrarea de proiectare supusă licitaţiei
  a) Şef de proiect
  b) Proiectanţi de specialitate
  Data completării ……………. OFERTANT (semnătura autorizată) (ştampila)

 + 
Anexa 7 bCURRICULUM VITAE1. Numele şi prenumele ………………………………………………2. Locul de muncă şi funcţia actuală ………………………………….3. Pregătirea profesională (diplome de studii şi titluri ştiinţificeobţinute) …………………………………………………………….……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..4. Experienţa în muncă (funcţii ocupate, responsabilităţi şi rezultateleavute) ……………………………………………………………….……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..5. Lucrări proiectate similare ca natură şi volum cu cea care face obiectullicitaţiei …………………………………………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………..6. Lucrări publicate (lucrări publicate, editura, anul publicării, patentesau brevete proprii) …………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..7. Membru al unor asociaţii profesionale ……………………………………………………………………………………………………..……………………………………………………………………..8. Sarcini propuse în elaborarea lucrării, prezentate la concurs ………………………………………………………………………………..9. Recomandări (numele, prenumele şi adresa persoanelor care pot darecomandări la cerere. Recomandarea se anexează în original la curriculum vitae)……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..10. Alte informaţii (considerate a fi necesare) ………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..……………………………………………………………………..Data …………….. Semnătura …………………….
 + 
Anexa 8INFORMATIIprivind dotarea cu echipamentele care pot fi disponibilizate pentru proiectarea investitiei publice şi care sunt în stare de functionare

               
  Denumirea echipamentului, tipul, modelul, marca Buc. Anul fabricaţiei Proprietate Închiriat Urmează să fie cumpărat Performanţe
               
     
  Data completării  ……………….. OFERTANT (semnătura autorizată)  (ştampila)

 + 
Anexa 9

     
    Denumirea băncii ………………..  Vizat,
  CAPACITATEA FINANCIARĂ
  A.1. Date financiare privind activul şi pasivul ofertantului conform ultimului bilanţ contabil încheiat la data de …………………………………. (mil. lei)
  – Activ total
  – active circulante
  – Pasiv total
  obligaţii exigibile în termen scurt
  – credite pe termen scurt şi mediu
  – Venituri totale
  – fond de rulment (active circulante – obligaţii exigibile)
  A.2. Suma totală a liniei de credite ……………………………… (mil. lei)
  A.3. Numele şi adresa băncii care asigură linia de credite …………………….
  B. Lista contractelor de proiectare în curs de derulare:
             
  Denumirea contractului Valoare – milioane lei – Denumirea entităţii achizitoare Valoarea lucrărilor de proiectare rămase de elaborat – milioane lei – Data finalizării proiectării Observaţii
             
  TOTAL:   *   * *
  NOTĂ:
  Capacitatea financiară de a oferta se va calcula astfel: 10 x (active circulante – obligaţii exigibile în termen scurt) – valoarea totală a lucrărilor rămase de elaborat la contracte în derulare + suma totală a liniei de credite. Pentru calificare, capacitatea financiară a ofertantului trebuie să fie pozitivă.
  OFERTANT (semnătura autorizată) (ştampila)

 + 
Anexa 10ATESTAREA INFORMATIILORSubsemnatul (denumirea şi sediul ofertantului) autorizez prin prezenta orice societate comerciala, banca, societate de consultanţă şi entitatea achizitoare sa furnizeze informaţii reprezentantilor autorizati ai entitatii achizitoare (denumirea şi sediul entitatii achizitoare) cu privire la bonitatea noastra.1. (scrisori de bonitate sau de recomandare în sprijinul eligibilitatii noastre)1.1. (scrisori de bonitate bancara anexate)1.2. ………………………………………………………………1.3. ………………………………………………………………1.4. (scrisori de recomandare din partea unor entităţi achizitoare asociate, firme de consultanţă etc. anexate)1.5. ………………………………………………………………1.6. ………………………………………………………………2. Subsemnatul înţeleg ca se pot cere informaţii suplimentare privind capabilitatea noastra în numele …………………………..

     
  (denumirea şi sediul entităţii achizitoare) OFERTANT  (semnătura autorizată) (ştampila)
  Data completării……………………..

 + 
Anexa 11 aANUNT DE LICITATIE PUBLICA

   
  Forma, scopul şi obiectul licitaţiei ………………………………….
  Denumirea şi sediul entităţii achizitoare ……………………………..
  Denumirea şi sediul organizatorului (dacă este cazul) …………………..
  Sursa de finanţare ………………………………………………….
  Condiţiile de participare ……………………………………………
  Adresa şi data de procurare a documentelor de preselecţie, respectiv de predare a acestora, completate (în cazul licitaţiei publice deschise cu preselecţie) ………………………………………………………….
  Adresa şi data de procurare a documentelor de licitaţie, respectiv de predare a ofertelor (în cazul formei de licitaţie publică deschisă fără preselecţie) …
  Localizarea amplasamentului şi modul în care acesta poate fi vizitat …….. ……………………………………………………………………..
  Premiile care se vor acorda şi cuantumul acestora (pentru concursurile de idei) ……………………………………………………………….. ……………………………………………………………………..

 + 
Anexa 11 bINVITATIEde participare la licitaţia publică restrinsaCătre(denumirea şi adresa ofertantului selectionat)Domnilor,Avem placerea sa va informam ca ati fost selectionati de noi pentru a participa la licitaţia pe care intentionam s-o organizam în perioada …………… pentru atribuirea lucrării de proiectare (denumirea investitiei).În scopul informării dumneavoastra cu privire la lucrarea de proiectare şi la condiţiile de elaborare a ofertei, precum şi la condiţiile contractuale, va invitam sa cumparati de la sediul entitatii achizitoare (denumirea şi sediul entitatii achizitoare) documentele licitaţiei, a caror valoare de cumparare este de ……………………………………………………………..După studierea de către dumneavoastra a documentelor licitaţiei, va rugam sa ne comunicati în scris cererea dumneavoastra de includere pe lista ofertanţilor potentiali.ENTITATEA ACHIZITOARE(semnatura şi stampila)
 + 
Anexa 12SCRISOARE DE GARANTIE BANCARApentru participarea la licitaţia privind adjudecarea proiectarii investitiei publiceCu privire la licitaţia pentru adjudecarea proiectării investiţiei publice …….., care vaavea loc la data de ….., garantăm în favoarea ………… pentru suma de …………., sumă(ofertantul)pe care ne angajăm ca, în caz de insolvabilitate a ………………….. să o plătim la prima(ofertantul)dumneavoastră cerere scrisă şi fără altă procedură în cazul când …………. se află într-una(ofertantul)dintre situaţiile următoare:– revocă oferta după deschiderea acesteia şi înainte de adjudecare;– revocă oferta după adjudecare;– fiind câştigătorul licitaţiei, nu semnează contractul de proiectare în termenul devalabilitate a ofertei;– fiind câştigătorul licitaţiei, nu constituie garanţia pentru aplicabilitatea proiectului.Prezenta garanţie este valabilă până la data de*) ……………… şi devine nulă în cazulneacceptării ofertei depuse sau dacă licitaţia a fost adjudecată unui alt ofertant.Valabilitatea garanţiei poate fi extinsă în cazul în care este necesar, la cererea entităţiiachizitoare, cu acordul prealabil al ……………………………………………….. .(ofertantul)Denumirea băncii…………………..Director,Notă *) Perioada de valabilitate a garantiei este cel puţin egala cu perioada de valabilitate a ofertei.
 + 
Anexa 13SCRISOARE DE GARANTIE BANCARApentru aplicabilitatea proiectuluiCu privire la contractul de proiectare nr. ………. incheiat între 1)…………….. în calitate de 2) …………. şi 3) ……………. în calitate de entitate achizitoare.Conform condiţiilor contractuale 1) …………….. este obligat sa acorde entitatii achizitoare o garantie bancara în valoare de ……. % din valoarea totala a contractului de proiectare, adica pentru oblibaţiile 1) ………….. prevăzute la art. ……… al contractului de proiectare.Pentru aceasta, în conformitate cu cele convenite mai sus, ne angajam prin prezenta sa platim în favoarea 3) ……………… până la concurenta sumei de ……….. orice suma ceruta de dumneavoastra în baza art. ……. din contractul de proiectare, la prima dumneavoastra cerere, în decurs de ……… zile de la primirea acestei cereri insotite de declaratia dumneavoastra ca 1) …………. nu şi-a indeplinit oblibaţiile prevăzute în art. ……… al contractului de proiectare nr. ………. incheiat cu 3). În perioada de execuţie nu se pot emite pretentii asupra prezentei scrisori de garantie, părţile urmind a proceda astfel:– pretentiile privind calitatea se vor solutiona de către 1)……………. şi 3) potrivit prevederilor din "Condiţiile generale de contractare".– pretentiile privind întârzierile faţă de termenele contractuale se vor solutiona potrivit prevederilor din "Condiţii suplimentare şi speciale de contractare" cuprinse în contractul de proiectare.În caz de insolvabilitate a 1) …………, noi vom plati conform acestei declaratii, la prima dumneavoastra cerere, în termenul mentionat, fără nici o alta formalitate din partea dumneavoastra sau a oricarei părţi contractante.Obligaţia asumata de noi în cadrul acestei scrisori de garantie va inceta în …….. zile de la expirarea perioadei de garantie prevăzută la art. …… din contractul de proiectare.În situaţiile în care părţile contractante sunt de acord sa prelungească termenul de garantie sau sa modifice unele prevederi contractuale care au efecte asupra angajamentului băncii, se va obtine acordul prealabil al băncii ………. . În caz contrar, prezenta scrisoare de garantie îşi pierde valabilitatea.Prezenta scrisoare de garantie ne va fi returnata de îndată ce va deveni fără obiect.Denumirea băncii………………Director,………………………………1) Clientul executant al contractului de proiectare.2) Calitatea clientului.3) Denumirea entitatii achizitoare.
 + 
Anexa 14Denumirea entitatii achizitoare………………………SCRISOARE DE ADJUDECARECătre(denumirea şi sediul ofertantului în favoarea căruia a fost adjudecatăproiectarea investiţiei publice).Avem plăcerea să vă comunicăm prin prezenta că a fost adjudecată prinlicitaţie oferta dumneavoastră de proiectare pentru investiţia publică ……………………………………………………………………………..Ca urmare, vă informăm că în calitatea dumneavoastră de (proiectant general,proiectant) vi s-a încredinţat contractul de proiectare a investiţiei publice……………………….. în valoare, de …………………………… .(denumirea investiţiei publice) (valoarea finală a ofertei câştigătoare)Deci vă transmitem anexat în ……….. exemplare "Formularul de contract deproiectare" însoţit de anexele sale:– Condiţii generale de contractare.– Condiţii speciale de contractare (dacă este cazul).– Graficul de eşalonare a elaborării proiectului.– Alte documente (dacă este cazul).Vă rugăm ca, în conformitate cu prevederile Regulamentului privindprocedurile de organizare a licitaţiilor, prezentarea ofertelor şi adjudecareaproiectării investiţiilor publice, să semnaţi, să parafaţi şi să ne transmiteţicei târziu până la data de ………………………………… formularul de(termenul de valabilitate a ofertei)contract de proiectare anexat.Precizăm că la formularul de contract de proiectare semnat şi parafat dedumneavoastră este necesar să anexaţi şi scrisoarea de garanţie bancară pentruaplicabilitatea proiectului.Entitatea-achizitoare(denumirea şi sediul)……………………..(semnătura şi parafa)……………………..ANEXE:(se inscriu anexele şi numărul de exemplare)1. …………………………………..2. …………………………………..3. …………………………………..–––––––

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x