REGULAMENT din 18 aprilie 2005

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: CONSILIUL PENTRU DEZVOLTARE REGIONALA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 325 din 18 aprilie 2005
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 315 28/06/2004
ART. 5REFERIRE LALEGE 315 28/06/2004 ART. 7
ART. 10REFERIRE LAHG 1256 05/08/2004
ART. 10REFERIRE LALEGE 315 28/06/2004 ART. 8
ART. 10REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003
ART. 10REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003
ART. 11REFERIRE LALEGE 315 28/06/2004
ART. 16REFERIRE LALEGE 315 28/06/2004 ART. 18
 Nu exista acte care fac referire la acest act

de organizare şi funcţionare a Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia



 + 
Capitolul IOrganizarea Consiliului pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia + 
Articolul 1(1) Consiliul pentru Dezvoltare Regională al Regiunii de Dezvoltare Sud-Muntenia, denumit în continuare Consiliul, este organismul regional deliberativ, fără personalitate juridică, care este constituit şi funcţionează pe principii parteneriale la nivelul regiunii de dezvoltare Sud-Muntenia, în scopul coordonării activităţilor de elaborare şi monitorizare ce decurg din politicile de dezvoltare regională.(2) Consiliul îşi desfăşoară activităţile în concordanţă cu obiectivele politicii regionale stabilite prin Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 29 iunie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 315/2004.(3) Regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia, denumită în continuare regiunea, are în componenţa sa judeţele: Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman.(4) La nivelul regiunii se organizează Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia, denumită în continuare Agenţia, organism neguvernamental, nonprofit, de utilitate publică, cu personalitate juridică şi care funcţionează în condiţiile Legii şi ale statutului aprobat de Consiliu.
 + 
Articolul 2(1) Consiliul este alcătuit din 28 de membri, câte 4 de la nivelul fiecărui judeţ care compune regiunea, după cum urmează:a) preşedintele consiliului judeţean;b) reprezentantul consiliilor locale municipale;c) reprezentantul consiliilor locale orăşeneşti;d) reprezentantul consiliilor locale comunale.(2) De regulă, reprezentantul consiliilor locale municipale este primarul municipiului reşedinţă de judeţ, după cum reprezentanţii celorlalte categorii de consilii locale sunt primari.
 + 
Articolul 3(1) Consiliul alege un preşedinte şi un vicepreşedinte, care nu pot fi reprezentanţi ai aceluiaşi judeţ; aceste funcţii sunt îndeplinite, prin rotaţie, pentru câte un mandat de un an, de către preşedinţii consiliilor judeţene.(2) La numirea preşedintelui Consiliului, funcţia de vicepreşedinte va fi deţinută de preşedintele consiliului judeţean al cărui judeţ urmează să preia mandatul de preşedinte.(3) În cazul în care preşedintele nu îşi poate îndeplini atribuţiile, acestea vor fi preluate, de drept şi integral, de către vicepreşedinte.(4) În absenţa preşedintelui şi a vicepreşedintelui, lucrările şedinţelor Consiliului vor fi conduse de către un preşedinte de consiliu judeţean, ales prin votul deschis al majorităţii membrilor prezenţi la şedinţă.
 + 
Articolul 4Secretariatul Consiliului, denumit în continuare secretariat, este constituit din personal specializat din cadrul Agenţiei, desemnat de directorul acesteia.
 + 
Articolul 5(1) La fiecare şedinţă a Consiliului participă de drept, fără a putea vota, directorul Agenţiei.(2) Prefecţii judeţelor prevăzute la art. 1 alin. (3) pot participa, fără drept de vot, la lucrările Consiliului.(3) În funcţie de problematica supusă dezbaterii, la lucrările şedinţelor Consiliului pot asista şi lua cuvântul, în calitate de invitat al membrilor Consiliului sau al directorului Agenţiei, fără drept de vot, şi alte persoane, cum ar fi: reprezentanţi ai unor organisme internaţionale, reprezentanţi ai administraţiei publice centrale şi locale, ai instituţiilor şi organizaţiilor cu atribuţii în domeniul dezvoltării regionale, reprezentanţi ai societăţii civile şi parteneri socioeconomici relevanţi; aceştia pot face propuneri pe care Consiliul le poate dezbate şi supune la vot, dacă este cazul.(4) În cazul reuniunilor Consiliului în cadrul cărora se supun spre avizare sau aprobare proiecte de dezvoltare regională conform prevederilor art. 7 alin. (2) lit. c) şi d) din Legea nr. 315/2004, membrii acestuia şi invitaţii semnează o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate.(5) Nerespectarea prevederilor legale privind conflictul de interese, precum şi a declaraţiilor de confidenţialitate atrage răspunderea membrilor Consiliului şi se pedepseşte potrivit legii; în cazul în care se constată vinovăţia unui membru al Consiliului, oricare ar fi funcţia sa, acesta nu mai poate deţine calitatea de membru şi nici nu poate fi reales pe o perioadă de cel puţin 5 ani de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti.
 + 
Capitolul IIFuncţionarea Consiliului + 
Articolul 6(1) Reuniunile Consiliului se pot desfăşura numai în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor care îl constituie şi cu condiţia reprezentării tuturor judeţelor din cadrul regiunii.(2) Dacă la o şedinţă a Consiliului nu sunt întrunite condiţiile de participare prevăzute la alin. (1), atunci ea se amână, urmând să fie convocată o nouă şedinţă în termen de cel mult 15 zile lucrătoare. Şedinţa convocată în urma unei amânări se desfăşoară chiar dacă nu întruneşte condiţiile prevăzute la alin. (1), iar hotărârile adoptate de Consiliu în cadrul acestei şedinţe sunt obligatorii.(3) Membrii Consiliului care nu pot participa la reuniunile acestuia desemnează, prin mandat scris, un înlocuitor; acesta trebuie să fie reprezentantul aceleiaşi categorii de autorităţi din care face parte membrul care nu poate participa şi are toate prerogativele acestuia pe durata şedinţei respective.(4) Mandatul prevăzut la alin. (3), prin care sunt prezentate şi motivele neparticipării la şedinţa respectivă, se depune şi se înregistrează înainte de începerea lucrărilor acesteia, la secretariat. Un membru al secretariatului îi aduce la cunoştinţă preşedintelui Consiliului care sunt membrii absenţi, precum şi persoanele care participă pe bază de mandat.(5) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin Consiliul adoptă hotărâri, preşedintele Consiliului depunând toate eforturile ca acestea să fie însuşite prin consens. Dacă nu este posibil să se realizeze consensul, hotărârea respectivă este supusă la vot şi se adoptă cu votul deschis al majorităţii membrilor prezenţi la şedinţă. În caz de paritate, votul preşedintelui este decisiv.(6) Hotărârile adoptate se comunică Consiliului naţional pentru dezvoltare regională, membrilor Consiliului, precum şi celor interesaţi, prin grija secretariatului, în termen de 15 zile lucrătoare de la data adoptării.
 + 
Articolul 7(1) Şedinţele ordinare ale Consiliului se desfăşoară trimestrial, la convocarea preşedintelui sau, în absenţa acestuia, a vicepreşedintelui. La refuzul nejustificat al preşedintelui de a convoca în termen şedinţele ordinare ale Consiliului, sarcina convocării îi revine vicepreşedintelui sau unei treimi din numărul membrilor Consiliului.(2) În cazuri deosebite, şedinţele extraordinare ale Consiliului se pot organiza la convocarea persoanelor prevăzute la alin. (1), precum şi la solicitarea unei treimi din numărul total al membrilor Consiliului, a directorului Agenţiei, precum şi la cererea Consiliului naţional pentru dezvoltare regională. Solicitarea şi/sau cererea trebuie transmise, în scris, tuturor membrilor Consiliului.(3) Ca excepţie de la prevederile art. 6 alin. (5) teza a doua, Consiliul poate adopta hotărâri prin procedură scrisă.(4) Acordul membrilor Consiliului privind adoptarea hotărârilor prin procedură scrisă se transmite de către aceştia, în format electronic sau prin fax, pe adresa preşedintelui şi a vicepreşedintelui Consiliului, precum şi pe adresa secretariatului.(5) Hotărârile se consideră aprobate în procedură scrisă, dacă acordul este dat de majoritatea membrilor Consiliului, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii propunerii de hotărâre. În caz de paritate, acordul preşedintelui este decisiv.(6) În textul fiecărei hotărâri adoptate prin procedură scrisă, conform alin. (3)-(5), se specifică modalitatea de adoptare a acesteia.(7) Hotărârile adoptate în procedură scrisă se comunică de către secretariat, în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării acestora, instituţiilor şi persoanelor prevăzute la art. 6 alin. (6).
 + 
Articolul 8(1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele Consiliului se fac în scris de către secretariat, cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării reuniunii. În mod obligatoriu acestea conţin data, ora, locul desfăşurării şi ordinea de zi, precum şi adresa de Internet de la care pot fi obţinute informaţii privind şedinţa respectivă.(2) În cazul membrilor Consiliului care optează pentru efectuarea corespondenţei prin intermediul poştei electronice, convocarea, precum şi orice alt material se transmit, prin grija secretariatului, la adresa comunicată de membrul respectiv.(3) Ordinea de zi a şedinţei Consiliului şi, după caz, materialele care urmează a fi supuse dezbaterii se publică pe pagina de Internet a Agenţiei, cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data şedinţei.
 + 
Articolul 9(1) La începutul fiecărei şedinţe preşedintele Consiliului supune la vot ordinea de zi a acesteia, care se aprobă cu votul majorităţii membrilor prezenţi.(2) Ordinea de zi poate fi completată şi cu alte probleme decât cele comunicate iniţial, cu aprobarea a două treimi din numărul membrilor prezenţi.(3) La sfârşitul fiecărei şedinţe se propune, în principiu, data următoarei şedinţe ordinare.
 + 
Capitolul IIIAtribuţiile Consiliului + 
Articolul 10(1) Consiliul are, potrivit prevederilor art. 7 alin. (2) şi ale art. 9 lit. j) şi n) din Legea nr. 315/2004, următoarele atribuţii principale:a) analizează şi aprobă strategia şi programele de dezvoltare regională;b) sprijină elaborarea în parteneriat a Planului naţional de dezvoltare;c) aprobă proiectele de dezvoltare regională, selecţionate la nivel regional în concordanţă cu priorităţile şi metodologia elaborate de Consiliul naţional pentru dezvoltare regională, împreună cu organismele regionale specializate;d) transmite Consiliului naţional pentru dezvoltare regională, în vederea aprobării finanţării, portofoliul propus de proiecte pentru care se aplică o procedură de selecţie la nivel naţional;e) aprobă criteriile, priorităţile, alocarea şi destinaţiile resurselor Fondului naţional pentru dezvoltare regională;f) prezintă Consiliului naţional pentru dezvoltare regională propuneri privind alocarea de resurse la Fondul naţional pentru dezvoltare regională;g) urmăreşte utilizarea fondurilor alocate din Fondul naţional pentru dezvoltare regională;h) propune Consiliului naţional pentru dezvoltare regională cuantumul contribuţiilor anuale, în limita sumelor aprobate prin bugetele celor 7 judeţe membre, alocate Fondului naţional pentru dezvoltare regională, în vederea finanţării politicilor regionale, precum şi destinaţia şi eşalonările de plată ale acestora;i) atrage alte contribuţii financiare, locale şi regionale, în vederea realizării obiectivelor regionale, sursele atrase constituindu-se ca venituri la Fondul naţional pentru dezvoltare regională;j) aprobă rapoartele de activitate semestriale întocmite de Agenţie;k) coordonează şi sprijină dezvoltarea parteneriatelor regionale;l) elaborează şi aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, în conformitate cu Regulamentul cadru de organizare şi funcţionare a consiliilor pentru dezvoltare regională, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.256/2004;m) avizează contractele, convenţiile, acordurile, protocoalele, precum şi alte documente similare încheiate de către Agenţie cu terţii în domeniul specific de activitate, inclusiv cu instituţiile similare din cadrul Uniunii Europene, şi informează corespunzător Consiliul naţional pentru dezvoltare regională;n) aprobă Statutul de organizare şi funcţionare a Agenţiei, organigrama acesteia, precum şi statul de funcţii;o) coordonează activităţile de mediatizare la nivel regional a politicilor şi obiectivelor de dezvoltare regională, a programelor regionale finanţate de Uniunea Europeană, precum şi pe cele privind utilizarea, la nivelul regiunii, a fondurilor, asigurând transparenţa şi informarea corectă, rapidă şi în timp util a cetăţenilor, în special a întreprinzătorilor;p) aprobă rapoartele Agenţiei în care sunt evidenţiate stadiul, dificultăţile de implementare, precum şi impactul programelor şi proiectelor de dezvoltare regională, rapoarte care vor fi înaintate Consiliului naţional pentru dezvoltare regională;q) aprobă propunerile anuale ale bugetelor de venituri şi cheltuieli elaborate de Agenţie;r) îndeplineşte şi atribuţiile ce îi revin în conformitate cu legislaţia privind zonele defavorizate;s) aprobă sigiliul, însemnele, sigla, misiunea, viziunea şi valorile Agenţiei.(2) Consiliul elaborează rapoarte semestriale, precum şi un raport anual de activitate. Aceste rapoarte se transmit spre informare Consiliului naţional pentru dezvoltare regională, în maximum 30 de zile calendaristice de la sfârşitul perioadei pentru care a fost întocmit raportul.(3) Consiliul îl numeşte şi îl eliberează din funcţie pe directorul Agenţiei.(4) Numirea directorului Agenţiei se face prin concurs, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (6) din Legea nr. 315/2004, precum şi cu alte reglementări în materie.(5) Eliberarea din funcţie a directorului Agenţiei se face de către Consiliu, cu votul majorităţii membrilor acestuia, în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii şi ale oricăror alte acte normative care reglementează domeniul relaţiilor de muncă.(6) Hotărârea privind eliberarea din funcţie a directorului Agenţiei se transmite în scris, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data adoptării acesteia, spre informare Consiliului naţional pentru dezvoltare regională. În şedinţa imediat următoare secretariatul Consiliului naţional pentru dezvoltare regională informează membrii acestui consiliu.(7) Hotărârea Consiliului privind eliberarea din funcţie a directorului Agenţiei este însoţită de procesul-verbal detaliat al şedinţei, precum şi de documentaţia care să ateste cauzele care au determinat eliberarea din funcţie a acestuia.(8) În cazul încetării raporturilor de serviciu ale directorului Agenţiei, perioada de interimat va fi asigurată de către o persoană din cadrul Agenţiei, desemnată de Consiliu şi care are o experienţă continuă de cel puţin 3 ani în domeniul implementării proiectelor de dezvoltare regională. Până la întrunirea Consiliului, interimatul se asigură de către persoana din cadrul Agenţiei desemnată de preşedintele Consiliului.
 + 
Articolul 11Preşedintele Consiliului are următoarele atribuţii principale:a) convoacă, coordonează pregătirea şi conduce şedinţele Consiliului;b) aprobă proiectul ordinii de zi, precum şi materialele ce urmează să fie transmise cu ocazia convocării şedinţelor Consiliului;c) semnează hotărârile şi procesele-verbale ale şedinţelor Consiliului, rapoartele semestriale, precum şi raportul anual de activitate ale acestuia;d) aprobă modificările la procesele-verbale ale şedinţelor, ţinând seama de propunerile şi de observaţiile membrilor Consiliului, precum şi de cele ale secretariatului acestuia;e) împreună cu vicepreşedintele reprezintă Consiliul în cadrul Consiliului naţional pentru dezvoltare regională;f) este preşedintele comisiei de examinare pentru postul de director al Agenţiei;g) reprezintă regiunea şi Consiliul în relaţiile cu alte regiuni din ţară şi din străinătate, precum şi cu orice alte entităţi;h) îndeplineşte şi alte atribuţii care rezultă din organizarea executării şi din executarea în concret a prevederilor Legii nr. 315/2004 sau ale altor acte normative, precum şi însărcinările date de Consiliu.
 + 
Articolul 12Vicepreşedintele Consiliului are următoarele atribuţii:a) preia atribuţiile preşedintelui Consiliului, pe bază de mandat scris şi semnat de acesta, în cazul în care, din motive justificate, preşedintele nu le poate îndeplini;b) participă la organizarea şedinţelor Consiliului;c) face observaţii şi propuneri cu privire la conţinutul şi modul de întocmire a procesului-verbal al şedinţei Consiliului;d) împreună cu preşedintele reprezintă Consiliul în cadrul Consiliului naţional pentru dezvoltare regională;e) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de Consiliu sau de preşedintele acestuia.
 + 
Articolul 13Secretariatul asigură realizarea următoarelor activităţi principale:a) pregătirea documentelor necesare convocării reuniunilor Consiliului;b) publicarea pe pagina de Internet a Agenţiei a ordinii de zi a şedinţelor, a proceselor-verbale ale acestora, precum şi a materialelor pentru care Consiliul hotărăşte publicarea;c) convocarea şi transmiterea invitaţiilor la şedinţele Consiliului, conform prevederilor art. 7 alin. (1) şi (2) şi ale art. 8;d) întocmirea proceselor-verbale ale şedinţelor Consiliului şi transmiterea formei finale semnate de către preşedintele acestuia, precum şi a hotărârilor Consiliului la Consiliul naţional pentru dezvoltare regională, membrilor Consiliului, precum şi celor interesaţi, în termen de cel mult 15 zile calendaristice de la data la care a avut loc şedinţa;e) înregistrarea acordului transmis prin procedură scrisă, conform art. 7 alin. (3)-(5), şi transmiterea hotărârilor adoptate, în termen de 5 zile lucrătoare de la data aprobării acestora, instituţiilor şi persoanelor prevăzute la art. 6 alin. (6);f) redactarea rapoartelor semestriale, precum şi a raportului anual de activitate ale Consiliului şi transmiterea acestora, după aprobarea lor de către Consiliu, în maximum 30 de zile calendaristice de la sfârşitul perioadei menţionate, spre informare Consiliului naţional pentru dezvoltare regională;g) primirea şi înregistrarea mandatelor scrise privind numirea unor înlocuitori la şedinţele Consiliului;h) asigurarea între şedinţe a asistenţei de specialitate preşedintelui şi vicepreşedintelui Consiliului;i) înregistrarea şi păstrarea, în condiţii adecvate, a declaraţiilor de confidenţialitate şi imparţialitate date de membrii Consiliului şi de invitaţi, conform art. 5 alin. (5);j) primirea şi distribuirea corespondenţei destinate Consiliului;k) constituirea şi păstrarea unui registru de evidenţă privind activităţile Consiliului;l) asigurarea activităţilor de registratură şi arhivare a documentelor privind activităţile Consiliului;m) ducerea la îndeplinire şi a altor activităţi care sunt stabilite de Consiliu sau de preşedintele acestuia.
 + 
Capitolul IVDispoziţii finale + 
Articolul 14Membrii Consiliului îşi exercită atribuţiile cu titlu gratuit.
 + 
Articolul 15Adoptarea, modificarea şi completarea prezentului regulament se fac cu votul a cel puţin două treimi din numărul membrilor Consiliului şi numai în prezenţa a cel puţin unui reprezentant din fiecare judeţ.
 + 
Articolul 16Prezentul regulament, potrivit prevederilor art. 18 din Legea nr. 315/2004, se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.________________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x