privind stabilirea răspunderii disciplinare a membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România
Având în vedere prevederile art. 5 alin. (3) lit. i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999, republicată, cu modificările ulterioare, potrivit cărora Camera Auditorilor Financiari din România are competenţa legală de a emite reguli şi proceduri, în limitele şi competenţele stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare, în vederea asigurării respectării dispoziţiilor acestei ordonanţe de urgenţă,ţinând cont de dispoziţiile cap. XII din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 983/2004, cu modificările şi completările ulterioare, care reglementează exercitarea de către aceasta a prerogativei disciplinare asupra membrilor săi,urmărind implementarea Declaraţiei Consiliului IFAC nr. 6 din 31 decembrie 2004 privind obligaţiile membrilor referitoare la investigaţie şi disciplină, în forma amendată a acesteia, adoptată în 10 noiembrie 2006,luând în considerare faptul că stabilirea răspunderii disciplinare a membrilor Camerei Auditorilor Financiari din România trebuie să se desfăşoare cu respectarea principiului legalităţii şi a asigurării dreptului la apărare,în temeiul art. 7 coroborat cu art. 8 alin. (3) şi art. 25 din regulamentul de organizare şi funcţionare sus-menţionat, Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România adoptă prezentul regulament. +
Capitolul IDispoziţii generale +
Articolul 1Camera Auditorilor Financiari din România, denumită în continuare CAFR, are competenţa de a stabili răspunderea disciplinară şi de a sancţiona abaterile disciplinare săvârşite de membrii săi, auditori financiari, în condiţiile legii, ale regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, precum şi ale dispoziţiilor prezentului regulament. +
Articolul 2Dispoziţiile prezentului regulament se aplică tuturor auditorilor financiari membri ai CAFR. +
Articolul 3Activitatea disciplinară este o activitate internă aplicabilă exclusiv membrilor CAFR şi nu poate fi invocată în cauzele aflate pe rol la instanţele de drept comun ale statului. +
Articolul 4Încetarea provizorie a exercitării profesiei de auditor financiar nu exonerează de răspundere disciplinară pe auditorul financiar în cauză, pentru abaterile săvârşite anterior. +
Articolul 5(1) CAFR judecă abaterile disciplinare constând în faptele sau omisiunile săvârşite de membrii CAFR, prin nerespectarea normelor de conduită profesională, a Regulamentului de organizare şi funcţionare, a Codului etic şi a hotărârilor organelor de conducere ale CAFR; prin încălcarea prevederilor din alte acte normative, în măsura în care abaterile respective aduc atingere conduitei etice şi profesionale, prestigiului şi credibilităţii profesiei de auditor financiar. … (2) CAFR sancţionează membrii, auditori financiari, pentru infracţiuni care atrag interzicerea dreptului de exercitare a profesiei de auditor financiar. … +
Articolul 6(1) Acţiunea disciplinară poate fi exercitată în termen de cel mult un an de la data săvârşirii faptei şi în termen de 3 luni de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti prin care un membru al CAFR a fost condamnat pentru infracţiuni care atrag interzicerea dreptului de exercitare a profesiei de auditor financiar. … (2) Atunci când nu se cunoaşte cu exactitate data săvârşirii abaterii disciplinare de către auditorul financiar, termenul în cadrul căruia poate fi exercitată acţiunea disciplinară începe să curgă de la predarea oricărui document în legătură cu abaterea. … +
Articolul 7(1) În conformitate cu dispoziţiile art. 94 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a CAFR auditorii financiari, persoane fizice sau juridice, membri ai CAFR, pot fi sancţionaţi pentru abateri disciplinare cu: … a) avertisment; … b) mustrare; … c) suspendarea calităţii de membru al CAFR pe o perioadă de la 6 luni până la un an; … d) excluderea din CAFR. … (2) Deosebit de sancţiunile disciplinare menţionate mai sus, potrivit art. 29 din Normele privind controlul calităţii activităţii de audit financiar şi a serviciilor conexe, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 70/2006, CAFR monitorizează activitatea membrilor săi care au obţinut la inspecţia calităţii activităţii de audit calificativele D, C şi B, prin stabilirea şi a altor măsuri sancţionatorii pentru remedierea neconformităţilor, cum ar fi: … – repetarea inspecţiei într-un interval de maximum un an de la inspecţia precedentă;– obligarea auditorului evaluat cu calificativele D, C şi B de a participa, cu suportarea pe contul său a costurilor prilejuite, la cursuri suplimentare de pregătire profesională. +
Articolul 8(1) Sancţiunile disciplinare se aplică potrivit competenţelor de către următoarele organe ale CAFR: … a) Consiliul; … b) Comisia de apel. … (2) Sancţiunile disciplinare se dispun de Consiliul CAFR prin hotărâre adoptată cu majoritatea simplă a voturilor membrilor prezenţi. … (3) Hotărârea de sancţionare dispusă de Consiliul CAFR poate fi atacată cu apel la Comisia de apel în termen de 30 de zile de la comunicare. … +
Capitolul IIDeclanşarea procedurii +
Articolul 9(1) Iniţierea procedurii disciplinare are loc: … a) în urma sesizărilor formulate de persoanele interesate referitoare la abateri de la conduita etică şi profesională ale membrilor CAFR; … b) cu privire la fapte de natură să atragă răspunderea disciplinară a unui membru, în situaţia în care CAFR obţine informaţii de această natură ca urmare a exercitării atribuţiilor sale legale – principala sursă a acestor informaţii o constituie rapoartele de control întocmite de Departamentul monitorizare şi competenţă profesională; … c) prin autosesizare, la cererea Departamentului servicii pentru membri şi a Departamentului admitere, pregătire continuă şi stagiari, dar şi în urma unor articole de presă, media etc. … (2) Sesizările se depun la secretariatul CAFR unde se înregistrează în Registrul general de intrare-ieşire a documentelor. … +
Articolul 10(1) Sesizarea va cuprinde cel puţin următoarele: … a) numele, prenumele şi domiciliul autorului sesizării; … b) numele şi prenumele auditorului financiar reclamat, precum şi, dacă este cunoscut, sediul profesional al acestuia; … c) obiectul sesizării; … d) indicarea dovezilor pe care se sprijină fiecare dintre faptele sesizate; … e) semnătura autorului sesizării şi data întocmirii. … (2) La sesizare se vor anexa copii ale înscrisurilor nominalizate pe care se întemeiază aceasta. Dacă autorul sesizării nu deţine documentele indicate, acestea aflându-se la auditorul financiar împotriva căruia s-a formulat sesizarea, acesta va preciza acest aspect, urmând ca departamentul de specialitate să le solicite celui care le deţine. Aceste copii vor fi certificate de autorul sesizării pentru conformitate cu originalul şi se vor numerota de la "1" la "n". … (3) Sesizarea îndreptată împotriva mai multor membri ai CAFR va forma obiectul unui singur dosar, dacă obiectul sesizării îl constituie o obligaţie comună ori dacă obligaţiile au aceeaşi cauză, urmând ca în funcţie de gradul culpei fiecărui auditor financiar să i se aplice sancţiunea corespunzătoare. … (4) Sesizările nesemnate sau anonime nu se vor lua în considerare şi se vor clasa. … +
Articolul 11Documentele de control cuprinzând informaţii obţinute de CAFR ca urmare a exercitării atribuţiilor sale legale, prin Departamentul monitorizare şi competenţă profesională, de natură să atragă răspunderea disciplinară a unui membru al CAFR, denumite în continuare rapoarte, vor indica în mod expres dispoziţia legală sau cea din reglementările CAFR care a fost încălcată şi dovada acestei încălcări. +
Articolul 12Rapoartele şi sesizările se transmit Departamentului de etică, conduită profesională şi investigaţii (DECPI). +
Capitolul IIICercetarea disciplinară +
Articolul 13Cercetarea şi investigarea faptelor de natură să atragă răspunderea disciplinară a membrilor CAFR se efectuează de către DECPI. +
Articolul 14După primirea sesizării DECPI verifică dacă documentul îndeplineşte condiţiile de formă prevăzute la art. 10 şi, în cazul în care constată neconformităţi, solicită în scris remedierea acestora, stabilind un termen pentru îndeplinirea măsurilor dispuse. Cercetarea este suspendată până la remedierea acestor neconformităţi. +
Articolul 15DECPI va întocmi dosarul disciplinar care va purta un număr dat din registrul special existent la acest departament. Registrul va fi numerotat cu numere începând de la 1, ultimul număr fiind dat la încheierea anului calendaristic. Anul calendaristic următor va începe tot cu nr. 1 şi va continua cu numere crescătoare până la încheierea anului calendaristic. +
Articolul 16(1) Dacă sesizarea priveşte fapte care nu sunt de competenţa atribuită prin lege CAFR, DECPI comunică această constatare autorului sesizării, îndrumându-l să se adreseze autorităţii în materie. … (2) Dacă sesizarea priveşte fapte care sunt atât de competenţa CAFR, dar şi de competenţa altor autorităţi, la dispunerea sancţiunii se va ţine cont numai de acele fapte care privesc activităţile din sfera CAFR. … +
Articolul 17(1) În cazul în care sesizarea sau raportul satisface cerinţele de formă prevăzute de prezentul regulament, DECPI trece la cercetarea pe fond a faptei. … (2) Aspectele imputate sunt comunicate în scris celui reclamat, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, solicitându-i-se să-şi prezinte punctul de vedere şi dovezile în apărarea sa, fiind convocat la sediul CAFR. Reclamatul va aduce dovezi scrise numerotate, conforme cu originalul, predându-le prin secretariatul CAFR, pe bază de proces-verbal. … (3) DECPI este abilitat să solicite informaţii, să analizeze înscrisuri, să convoace şi să audieze pe autorul sesizării şi pe cel reclamat, procedând în aşa fel încât să fie clarificate toate aspectele referitoare la faptele imputate. Convocarea trebuie transmisă, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în aşa fel încât să fie primită de către persoana în cauză cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data fixată. … (4) Dacă informaţiile solicitate nu sunt comunicate în termenul stabilit, DECPI trece la soluţionarea cauzei pe baza datelor cuprinse în sesizare sau raport. Dacă titularul sesizării nu depune probe în sprijinul celor afirmate la termenele stabilite, cauza se va clasa din lipsă de probe. Dacă titularul sesizării indică unele documente pe care nu le deţine, acestea fiind la auditorul financiar reclamat, DECPI le va solicita acestuia din urmă. … (5) Documentele depuse de părţi, conforme cu originalul, nu se restituie de la dosar, acestea devenind proprietatea CAFR, ca documente justificative ale cercetării disciplinare. Dosarul va putea fi consultat în condiţiile stabilite de prezentul regulament. … +
Articolul 18Dacă cel cu privire la care s-a formulat sesizarea recunoaşte faptele care i se impută, DECPI ia act de acest acord, în scris, şi nu mai procedează la cercetare. În cazul în care cel investigat admite în parte acuzaţiile care i se aduc, cercetarea continuă numai asupra aspectelor rămase în divergenţă. +
Articolul 19Cel împotriva căruia a fost formulată sesizarea are dreptul să fie asistat pe tot parcursul procedurii disciplinare de către un avocat sau o persoană împuternicită şi are acces la dosarul de cercetare, personal sau prin reprezentantul ales. Persoana reclamată poate să dispună să fie reprezentată, depunând la dosar o împuternicire expresă în acest sens, arătând toate datele de identificare ale împuternicitului. +
Articolul 20(1) Asupra celor constatate DECPI întocmeşte un referat cuprinzând: faptele sesizate, susţinerile părţilor implicate, probele administrate, concluziile referitoare la existenţa sau inexistenţa abaterii şi, după caz, propunerea de sancţionare. … (2) Referatul va fi comunicat membrilor Consiliului CAFR şi va fi prezentat în şedinţă. … (3) Consiliul convocă pe cel împotriva căruia a fost formulată sesizarea şi pe autorul sesizării în vederea audierii, cu respectarea termenului de convocare prevăzut de prezentul regulament. … (4) Părţile implicate în acţiunea disciplinară (atât reclamantul, cât şi cel reclamat) vor fi citate pentru a participa în nume propriu la şedinţa Consiliului CAFR. Citaţia este trimisă celor în cauză cu cel puţin 10 zile înainte de şedinţa Consiliului CAFR, iar dosarul cauzei, cuprinzând în special concluziile DECPI, va fi pus la dispoziţia părţilor cu 7 zile înainte de acelaşi termen, prin secretariatul CAFR. Citarea trebuie făcută prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. … +
Capitolul IVHotărârea de sancţionare +
Articolul 21Persoanele care pronunţă hotărârea de sancţionare trebuie să fie independente de subiectul investigaţiei şi de orice altă persoană care are legătură cu acesta sau are vreun interes în problema cercetată. Oricare membru al Consiliului care se află într-o situaţie ce îi poate afecta independenţa este obligat să se abţină de la vot. +
Articolul 22(1) Respectarea cerinţei de independenţă se declară pe propria răspundere (conform anexei la prezentul regulament) de către toate persoanele care pronunţă hotărârea de sancţionare. … (2) Situaţia în care una dintre părţi poate dovedi că un membru al Consiliului CAFR a încălcat cerinţa de independenţă şi a votat în vederea adoptării hotărârii de sancţionare reprezintă motiv de apel, partea interesată va putea formula apel în termenul stabilit de prezentul regulament. … +
Articolul 23(1) În şedinţă Consiliul CAFR procedează la analizarea cauzei pe baza referatului şi a lucrărilor care au stat la baza întocmirii acestuia. … (2) Şedinţele Consiliului CAFR, în cazul în care acesta acţionează ca instanţă disciplinară, sunt publice, cu excepţia cazurilor în care publicitatea ar vătăma pe oricare dintre părţi sau ar pune în pericol respectarea obligaţiei de confidenţialitate de care sunt ţinute acestea. Caracterul secret al şedinţelor se stabileşte de către Consiliul CAFR, din oficiu sau la solicitarea părţii. Lipsa celui convocat nu împiedică adoptarea hotărârii. … (3) Consiliul CAFR se pronunţă pe baza actelor şi a dovezilor administrate în cauză. … +
Articolul 24(1) Consiliul CAFR poate hotărî, după caz, completarea sau refacerea cercetării, sancţionarea disciplinară sau clasarea dosarului. … (2) În cazul în care hotărăşte completarea sau refacerea cercetării, Consiliul CAFR va indica în hotărâre aspectele care trebuie lămurite sau elementele cu care trebuie completată cercetarea, precum şi termenul în care vor fi executate aceste măsuri. … +
Articolul 25(1) Hotărârea Consiliului CAFR privind sancţionarea se comunică celui reclamat şi autorului sesizării ori semnatarilor raportului prevăzut la art. 12 în termen de cel mult 30 de zile de la adoptare. Comunicarea se face prin poştă, recomandat şi cu confirmare de primire. … (2) Hotărârile de sancţionare emise de Consiliul CAFR pot fi atacate, în termen de 30 de zile de la primirea comunicării scrise, atât de persoana împotriva căreia s-a formulat sesizarea, cât şi de autorul sesizării. Contestaţia se depune la secretariatul CAFR care va comunică, în termen de maximum 10 zile, tot dosarul cauzei Comisiei de apel. … (3) Hotărârile de sancţionare emise de Consiliul CAFR se numerotează cronologic, anual, începând cu nr. 1/DIS (de la disciplină) până la numărul ultimei hotărâri adoptate în anul respectiv, evidenţiate într-un caiet-opis, indicându-se în dreptul fiecăreia cauza la care se referă. … +
Capitolul VDispoziţii speciale +
Articolul 26Pe durata urmăririi penale sau a judecării faptelor ce constituie abatere disciplinară, procedura disciplinară se suspendă, urmând a fi reluată după soluţionarea cauzei. +
Articolul 27În caz de abatere gravă, în urma căreia s-a declanşat urmărirea penală, dacă cercetarea disciplinară este într-un stadiu din care se pot trage concluzii relevante, Consiliul CAFR, din oficiu sau la cererea părţii interesate, poate lua măsura suspendării celui în cauză din exerciţiul profesiei până la judecarea definitivă a cauzei penale. Măsura se comunică celui reclamat în termen de 5 zile de la adoptare. +
Articolul 28Împotriva hotărârii de suspendare, ca urmare a plângerii penale, se poate face contestaţie la Comisia de apel în termen de 15 zile de la comunicare. Contestaţia se depune la secretariatul CAFR care va comunică, în termen de maximum 10 zile, tot dosarul cauzei Comisiei de apel. Contestaţia suspendă executarea măsurii de suspendare. +
Articolul 29Pe parcursul judecării măsurii suspendării, dar şi a contestaţiei împotriva hotărârii de suspendare auditorul financiar nu mai are voie să contracteze alte misiuni de audit. +
Articolul 30CAFR nu îşi asumă răspunderea pentru eventualele daune solicitate de către oricare dintre părţi celeilalte ca urmare a acţiunii disciplinare sau a plângerii penale. +
Capitolul VIApelul +
Articolul 31Hotărârea de sancţionare emisă de Consiliul CAFR poate fi atacată cu apel la Comisia de apel în termen de 30 de zile de la comunicare. +
Articolul 32Cererea de apel va conţine elementele obligatorii prevăzute la art. 10 alin. (1). +
Articolul 33Apelul suspendă aplicarea hotărârii de sancţionare până la pronunţarea Comisiei de apel. +
Articolul 34Prevederile din prezentul regulament privitoare la derularea judecării de către Consiliul CAFR se aplică şi soluţionării apelului. +
Articolul 35(1) Comisia de apel notifică ambelor părţi data şi locul judecării apelului. La judecare, apelantul are dreptul să fie reprezentat sau asistat. Citarea se face în aceleaşi condiţii stabilite de art. 20 alin. (3). … (2) Apelul poate fi judecat în absenţa apelantului, cu respectarea cerinţelor privind trimiterea comunicării scrise. Prezenţa celeilalte părţi este obligatorie. … (3) Comisia de apel poate amâna judecarea apelului pentru o dată ulterioară, în vederea formulării apărării, în caz de boală sau în alte împrejurări temeinic motivate. … (4) Procedura de judecare a apelului este similară cu cea din faza audierii în faţa Consiliului CAFR. … +
Articolul 36(1) Comisia de apel cercetează cauza pe baza actelor, dovezilor de la dosar, precum şi pe baza audierilor părţilor. Hotărârea Consiliului CAFR poate fi menţinută sau modificată integral/parţial de către Comisia de apel. … (2) Comisia de apel anunţă hotărârea sa în şedinţă publică. Hotărârea Comisiei de apel se va comunică în scris părţilor în termen de 15 zile de la pronunţarea apelului. … (3) Şedinţele Comisiei de apel sunt publice. Nu sunt publice şedinţele în care ar fi adusă atingere imaginii publice a persoanelor implicate, CAFR şi terţilor, precum şi în cazurile în care s-ar afecta principiul confidenţialităţii, aceasta urmând a fi hotărâtă de Consiliul CAFR, precum şi la solicitarea părţilor. … +
Articolul 37(1) Hotărârea pronunţată asupra apelului este definitivă. Aceasta se comunică părţilor conform art. 25 de către DECPI în termen de cel mult 30 de zile de la adoptare. … (2) Hotărârile Comisiei de apel privind suspendarea sau excluderea unui membru sunt publicate prin grija Consiliului CAFR în Monitorul Oficial al României, Partea I. … (3) Hotărârile Comisiei de apel sunt de natură disciplinară şi pot fi atacate, în condiţiile legii, la instanţa competentă. … (4) Hotărârile Comisiei de apel se numerotează cronologic, anual, începând cu nr. 1 până la numărul ultimei hotărâri adoptate în anul respectiv, evidenţiate într-un caiet-opis, indicându-se în dreptul fiecăreia cauza la care se referă. … +
Articolul 38Toate prevederile din prezentul regulament privitoare la derularea judecării de către Consiliul CAFR se aplică şi soluţionării apelului. +
Capitolul VIIExecutarea sancţiunilor disciplinare +
Articolul 39După rămânerea definitivă a hotărârii de sancţionare prin neatacarea ei la Comisia de apel sau prin respingerea apelului de către această comisie, DECPI o va publică prin afişare pe site-ul CAFR ori în alt mod hotărât de Consiliul CAFR şi o comunică Departamentului servicii pentru membri, în vederea menţionării ei în evidenţele CAFR. +
Articolul 40(1) Sancţiunile disciplinare se execută prin comunicarea acestora celor în cauză şi efectuarea publicării prin toate mass-media stabilite de Consiliul CAFR. … (2) În perioada suspendării persoana sancţionată nu poate presta sub nicio formă activitate de audit financiar şi nu poate face uz de această calitate, în caz contrar urmând a fi sancţionată cu excluderea din CAFR. Auditorul financiar care a fost sancţionat cu excluderea are obligaţia ca în termen de cel mult 30 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de sancţionare să predea Departamentului servicii pentru membri din cadrul CAFR carnetul, certificatul, parafa şi autorizaţia de funcţionare. … +
Articolul 41Excluderea din CAFR determină pierderea dreptului de exercitare a activităţii de audit financiar şi anularea carnetului, certificatului şi a parafei, respectiv a autorizaţiei de funcţionare eliberate de CAFR. Anularea documentelor menţionate şi a parafei se dă publicităţii. Cotizaţiile achitate de către auditorul financiar exclus nu se restituie. +
Articolul 42(1) Repetarea abaterii constituie o circumstanţă agravantă care va fi luată în considerare la stabilirea unei noi sancţiuni. … (2) Sancţiunile aplicate pentru desfăşurarea activităţii în condiţii nesatisfăcătoare, ineficiente sau cu incompetenţă, care au avut ca efect prejudicierea gravă a reputaţiei profesionale, îşi încetează efectul numai după constatarea modului de remediere a neconformităţii reţinute cu ocazia primei inspecţii, prin repetarea inspecţiei efectuate de către inspectorii Departamentului monitorizare şi competenţă profesională, potrivit Procedurilor pentru aplicarea art. 29 din Normele privind controlul calităţii activităţii de audit financiar şi a serviciilor conexe, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 82/2007, cu modificările ulterioare. … (3) În cazul mustrării şi avertismentului sancţiunea se consideră a nu fi fost aplicată dacă timp de un an de la aplicarea ei persoana în cauză nu a mai săvârşit o abatere disciplinară. Acest termen este de 2 ani în cazul aplicării sancţiunii cu suspendarea. … (4) Interdicţia exercitării profesiei de audit financiar este dată pe o perioadă nedeterminată. … +
Capitolul VIIIDispoziţii finale +
Articolul 43Orice persoană implicată în cercetarea unei fapte de natură a atrage răspunderea disciplinară a unui membru al CAFR este obligată să respecte confidenţialitatea informaţiilor referitoare la cauza respectivă şi să nu divulge astfel de date unor terţi. Aceeaşi obligaţie îi revine şi oricărei persoane care ia cunoştinţă despre asemenea informaţii prin natura atribuţiilor care îi revin în cadrul CAFR. +
Articolul 44Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii va adopta măsuri de asigurare a confidenţialităţii informaţiilor referitoare la cauzele disciplinare cu care este sesizat şi păstrării dosarelor disciplinare în condiţii de deplină siguranţă. Termenul de păstrare a acestor dosare este de 10 ani de la adoptarea unei hotărâri definitive asupra faptelor prevăzute în sesizare sau raport. +
Articolul 45Până la data de 31 ianuarie a fiecărui an, DECPI întocmeşte şi prezintă Consiliului CAFR un raport, cuprinzând sinteza activităţii desfăşurate în anul anterior, precum şi propuneri de măsuri de îmbunătăţire a activităţii şi remediere a unor eventuale deficienţe. +
Articolul 46CAFR va asigura spaţiul şi dotările necesare desfăşurării activităţii disciplinare şi dezbaterilor în şedinţe. +
Articolul 47În cadrul activităţii disciplinare Consiliul CAFR şi Comisia de apel nu sunt abilitate să efectueze lucrări tehnice de audit financiar care să constituie probe în soluţionarea plângerilor ori sesizărilor primite. +
Articolul 48Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. +
Anexăla regulamentDECLARAŢIESubsemnatul, …………………………………………………….., având calitatea de ………………, în legătură cu cauza care face obiectul Dosarului nr. ……………………../………………………., declar următoarele:a) nu mă aflu în nicio situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese; … b) faţă de prevederile reglementărilor sus-menţionate mă aflu în următoarele situaţii: … * …………………………………………………………….. ………………………………………………………Prezenta declaraţie este dată pe propria răspundere, fiind conformă cu realitatea, având în vedere prevederile legii privind falsul în înscrisuri şi declaraţii.Data Semnătura……………. ………………………–––––