REGULAMENT din 17 iulie 2020

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 12/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 702 din 5 august 2020
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LAORDIN 2960 17/07/2020
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 2960 17/07/2020
ActulCONTINUT DEORDIN 2960 17/07/2020
ActulREFERIT DEORDIN 2960 17/07/2020





Notă
Aprobat prin ORDINUL nr. 2.960/C din 17 iulie 2020, publicat în Monitorul oficial, Partea I, nr. 702 din 5 august 2020.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1Funcția de director – medic șef al Centrului Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu, unitate aflată în subordinea Ministerului Justiției, se ocupă prin concurs, în condițiile stabilite prin prezentul regulament. + 
Articolul 2Concursul pentru ocuparea funcției de director – medic șef se organizează de către Ministerul Justiției și cuprinde următoarele etape:a)selecția dosarelor de înscriere;b)proba scrisă, constând în rezolvarea unui test-grilă de verificare a cunoștințelor din legislația specifică;c)interviu și susținerea proiectului de management.
 + 
Articolul 3(1)În vederea organizării și desfășurării concursului, Ministerul Justiției publică anunțul de concurs în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, în publicația săptămânală „Viața medicală“, pe paginile de internet ale acestor instituții și pe portalul posturi.gov.ro și îl afișează la sediile Ministerului Justiției și al Centrului Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu, cu cel puțin 30 de zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru susținerea probei scrise.(2)Anunțul de concurs va cuprinde: a)denumirea funcției pentru care se organizează concurs; b)locul și perioada de desfășurare a concursului;c)condițiile care trebuie îndeplinite de candidați pentru a se putea înscrie la concurs;d)actele necesare pentru dosarul de înscriere, locul și termenul-limită pentru depunerea actelor de înscriere la concurs;e)probele de concurs;f)bibliografia și tematica de concurs;g)cuantumul taxei de participare la concurs;h)datele de contact de unde pot fi obținute informații suplimentare.(3)În situația în care se modifică data și locul desfășurării concursului, se va publica un nou anunț, prin mijloacele prevăzute la alin. (1), cu minimum 3 zile înainte de data fixată pentru susținerea concursului.(4)Tematica și bibliografia conținând legislația specifică sistemului sanitar, dar și cea privind înființarea, organizarea și funcționarea Centrului Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu se elaborează de către comisia de concurs și se aprobă de ministrul justiției.(5)Cuantumul taxei de participare la concurs se stabilește prin ordin al ministrului justiției, astfel încât să acopere costurile necesare organizării și desfășurării concursului.(6)Taxa de înscriere la concurs se restituie candidaților care au fost respinși în urma verificării dosarelor de înscriere, precum și candidaților retrași anterior afișării rezultatelor finale ale etapei de selecție a dosarelor.(7)Cererea de restituire a taxei se depune la direcția de resurse umane din cadrul Ministerului Justiției, cel târziu până la afișarea rezultatelor finale ale concursului, și se soluționează în termen de 30 de zile de la înregistrare.
 + 
Capitolul IIConstituirea comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor + 
Articolul 4(1)Pentru organizarea și desfășurarea concursului, ministrul justiției stabilește prin ordin comisia de concurs și comisia de soluționare a contestațiilor. (2)Fiecare comisie are în componența sa un președinte, 2 membri și un secretar.(3)Președintele este reprezentant al Ministerului Justiției. Membrii comisiilor sunt persoane cu experiență profesională în domeniul medical, care au îndeplinit funcții de manager de spital/spital penitenciar/unitate sanitară.(4)Secretariatul celor două comisii este asigurat de o persoană de la Direcția de resurse umane din cadrul Ministerului Justiției. Secretarul comisiei de concurs este și secretar al comisiei de soluționare a contestațiilor.(5)Din comisia de concurs va face parte și un reprezentant al unei organizații profesionale, cu rol de observator, nominalizat de către organizația sindicală reprezentativă la nivel de unitate sau de către sindicatele semnatare ale contractului colectiv de muncă.  + 
Articolul 5(1)Nu pot face parte din comisia de concurs și din comisia de soluționare a contestațiilor persoanele care au soț/soție, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv în rândul candidaților sau care se află în raporturi cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidați.(2)Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluționare a contestațiilor.(3)În termen de 3 zile de la finalizarea perioadei de înscriere la concurs, fiecare dintre membrii comisiei de concurs și ai comisiei de soluționare a contestațiilor va da o declarație pe propria răspundere de imparțialitate din care să rezulte că nu se află în niciuna dintre situațiile prevăzute la alin. (1), precum și o declarație pe propria răspundere de confidențialitate. + 
Articolul 6(1)Președintele comisiei de concurs poartă întreaga răspundere pentru asigurarea legalității și corectitudinii în ceea ce privește evaluarea candidaților, asigurarea șanselor egale pentru aceștia, securitatea conținutului probelor de evaluare și a documentelor elaborate de comisie.(2)Președintele comisiei de concurs stabilește atribuții suplimentare pentru membrii comisiei de concurs, dacă apreciază ca fiind necesar pentru o mai bună desfășurare a concursului.
 + 
Articolul 7Comisia de concurs are următoarele atribuții principale: a)stabilirea tematicii și a bibliografiei pentru concurs;b)analiza și verificarea dosarelor de înscriere la concurs ale candidaților;c)elaborarea întrebărilor pentru testul grilă de verificare a cunoștințelor și a baremului de notare;d)evaluarea și notarea candidaților;e)stabilirea tabelului final al rezultatelor candidaților;f)punerea la dispoziția comisiei de soluționare a contestațiilor a tuturor documentelor necesare analizării și soluționării acestora. + 
Articolul 8(1)Comisia de soluționare a contestațiilor soluționează contestațiile cu privire la rezultatul selecției dosarelor de înscriere, la baremul de notare a testului-grilă, la rezultatele testului-grilă și ale interviului, la rezultatele finale ale concursului și transmite secretarului comisiei rezultatele contestațiilor pentru a fi aduse la cunoștința candidaților.(2)Deciziile comisiei de soluționare a contestațiilor sunt definitive și sunt aduse la cunoștința candidaților prin afișare la sediul Ministerului Justiției și prin publicarea pe pagina de internet a acestei instituții, în termen de maximum 24 de ore de la soluționarea contestațiilor.(3)Candidatul nemulțumit de modul de soluționare a contestației se poate adresa instanței de contencios administrativ, în condițiile legii. + 
Articolul 9Secretarul comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor are următoarele atribuții principale:a)primește dosarele de concurs ale candidaților, respectiv contestațiile;b)convoacă membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de soluționare a contestațiilor, la solicitarea președintelui comisiei;c)întocmește, redactează și semnează alături de comisia de concurs, respectiv comisia de soluționare a contestațiilor întreaga documentație privind activitatea specifică a acesteia;d)asigură afișarea rezultatelor obținute de candidați la probele concursului, respectiv rezultatele eventualelor contestații;e)îndeplinește orice sarcini specifice necesare pentru buna desfășurare a concursului.
 + 
Capitolul IIIÎnscrierea candidaților + 
Articolul 10La concurs se pot înscrie candidații care îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiții:a)au cetățenia română, cetățenia altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;b)cunosc limba română;c)sunt absolvenți ai unei instituții de învățământ superior medical acreditate și au calitatea de medic specialist/primar;d)sunt absolvenți ai unor cursuri de perfecționare în management sanitar, agreate de Ministerul Sănătății și stabilite prin ordin al ministrului sănătății, ori sunt absolvenți ai unui masterat sau doctorat în management sanitar, organizat într-o instituție de învățământ superior acreditată, potrivit legii;e)au cel puțin 2 ani vechime în posturi prevăzute cu studii universitare de lungă durată, conform legii;f)sunt apți din punct de vedere medical pentru exercitarea funcției, împrejurare atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;g)nu au fost condamnați definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
 + 
Articolul 11(1)Dosarul de înscriere trebuie să conțină următoarele documente:a)cererea de înscriere la concurs, în care candidatul menționează funcția pentru care dorește să candideze;b)copia certificată pentru conformitate cu originalul a actului de identitate, aflat în termenul de valabilitate;c)copia certificată pentru conformitate cu originalul a diplomei de licență sau echivalente;d)copia certificată pentru conformitate cu originalul a documentelor care atestă absolvirea cursurilor de perfecționare în management sanitar ori a diplomei de masterat sau doctorat în management sanitar, organizat într-o instituție de învățământ superior acreditată, potrivit legii;e)curriculum vitae;f)adeverința care atestă vechimea în posturi cu studii universitare de lungă durată sau copie certificată pentru conformitate a carnetului de muncă;g)cazierul judiciar, aflat în termenul de valabilitate;h)adeverința din care rezultă că este apt medical;i)copie certificată pentru conformitate cu originalul a actelor (act administrativ, certificat de căsătorie etc.) prin care candidatul și-a schimbat numele, după caz;j)proiectul de management realizat de candidat;k)chitanța de plată a taxei de participare la concurs.(2)O dată cu depunerea cererii de înscriere și a actelor aferente, candidații prezintă originalul documentelor care se depun în copie la dosarul de înscriere, pentru verificarea conformității acestor copii cu originalul. + 
Articolul 12(1)Dosarele de înscriere se depun la secretariatul comisiei de concurs, în termen de 20 de zile lucrătoare de la data anunțării concursului.(2)În termen de o zi lucrătoare de la data finalizării înscrierilor, comisia de concurs verifică dosarele depuse și stabilește pentru fiecare candidat rezultatul, prin înscrierea mențiunii „Admis“ sau „Respins“.(3)Rezultatul selecției dosarelor de înscriere se afișează de către secretarul comisiei de concurs la sediul Ministerului Justiției și se publică pe pagina de internet a acestei instituții.(4)Candidații au dreptul să conteste rezultatul selecției dosarelor, în termen de o zi lucrătoare de la data afișării, respectiv de la data publicării. Contestația se depune la secretariatul comisiei și se soluționează, în termen de o zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere, de către comisia de soluționare a contestațiilor.(5)Comunicarea rezultatelor contestațiilor depuse se face prin afișare, de către secretariatul comisiei de concurs, la sediul Ministerului Justiției și prin publicare pe pagina de internet a acestuia, de îndată după soluționare.
 + 
Capitolul IVDesfășurarea concursului + 
Articolul 13(1)Testul-grilă de verificare a cunoștințelor are caracter eliminatoriu și se desfășoară pe durata a două ore.(2)Testul-grilă conține 50 de întrebări din domeniul legislației specifice, fiecare având 3 variante de răspuns, dintre care una sau două variante de răspuns sunt corecte.(3)Se declară admis la proba scrisă candidatul care a obținut un punctaj de minimum 70 de puncte. + 
Articolul 14(1)Membrii comisiei de concurs se întrunesc cu cel mult 5 ore înaintea susținerii probei, în spații special destinate care să asigure secretizarea activității și condiții optime de lucru, pentru elaborarea a două variante de subiecte sub formă de teste-grilă.(2)Cele două variante de subiecte se multiplică, în prezența președintelui comisiei de concurs, într-un număr de exemplare mai mare cu 10% față de numărul candidaților înscriși în concurs. După multiplicare, testele-grilă se introduc în plicuri, câte unul pentru fiecare sală de concurs, și se sigilează. Fiecare plic va conține o rezervă de 10% față de numărul candidaților din sala respectivă. Cele două variante de subiecte se semnează de toți membrii comisiei de concurs și se introduc în plicuri, care se sigilează, se ștampilează și se semnează, luându-se măsurile de siguranță ce se impun, prin sigilarea locului de depozitare.(3)Persoanele care au participat la multiplicarea și sigilarea plicurilor cu testele-grilă pot să părăsească spațiile în care s-au desfășurat aceste activități după 30 de minute de la ora fixată pentru deschiderea plicurilor cu teste și difuzarea lor candidaților. + 
Articolul 15(1)Candidații au acces în sala de susținere a testului-grilă înainte cu 30 de minute de deschiderea plicurilor cu teste, pe baza tabelelor afișate la intrare și a actului de identitate.(2)Candidații care nu se află în sala de susținere a probei scrise în momentul deschiderii plicului cu testele-grilă pierd dreptul de participare la concurs.(3)În sălile de concurs este interzis accesul cu mijloace de comunicare la distanță, computere personale.(4)După intrarea în sală, candidaților le este interzisă purtarea de dialoguri cu ceilalți candidați sau orice alte activități care duc la perturbarea desfășurării concursului, deținerea sau folosirea vreunei surse de informare, a telefoanelor mobile sau a altor mijloace de comunicare la distanță.(5)Nerespectarea dispozițiilor alin. (4) atrage eliminarea candidatului din concurs de către comisia de concurs, care înscrie pe lucrare mențiunea „Anulat“ și consemnează faptele și măsurile luate în procesul-verbal prevăzut la art. 16 alin. (2). + 
Articolul 16(1)Înainte de primirea subiectelor, candidații își scriu numele și prenumele pe colțul foii ce urmează a fi lipit, după care se aplică ștampila Ministerului Justiției, respectiv cea a direcției de resurse umane. Ștampila pe lucrările scrise și semnătura pe ștampilă se aplică de președintele comisiei de concurs.(2)Plicul cu subiectele de concurs este ales și desigilat de către un candidat dintre cele 2 plicuri cu variante de subiecte, în fața tuturor candidaților. Acesta semnează procesul-verbal încheiat în ziua susținerii probei scrise. În cazul în care din cauza numărului candidaților concursul se susține în mai multe săli, extragerea plicului cu subiecte se face într-o singură sală, în prezența a cel puțin 2 candidați din celelalte săli.(3)Câte o copie a variantei de subiecte extrase se distribuie fiecărui candidat, după care se comunică ora de finalizare a probei.(4)Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate intra în sală și niciun candidat nu poate părăsi sala, decât dacă predă lucrarea și semnează pentru predarea acesteia. Candidații care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului pierd dreptul de a mai susține concursul, cu excepția celor menționați la alin. (2).(5)În cazuri excepționale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, trebuie să fie însoțit până la întoarcerea în sală de către un membru al comisiei de concurs.(6)Pentru rezolvarea testului-grilă candidații folosesc numai cerneală sau pix cu pastă de culoare albastră.(7)Pe prima filă a lucrării, după înscrierea în colțul din dreapta a numelui și prenumelui candidatului, colțul se lipește în fața candidatului de către unul dintre membrii comisiei de concurs, astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate, și se aplică semnătura unuia dintre membrii comisiei, precum și ștampila Ministerului Justiției. Seturile de hârtie cuprind instrucțiunile de completare a grilei.(8)În cazul în care datele de identificare ale candidatului sunt vizibile, iar timpul alocat concursului nu a expirat, se încredințează, la cererea candidatului, un nou formular, pentru ca acesta să își poată rescrie lucrarea până la expirarea timpului alocat concursului. Despre aceasta se face mențiune în cuprinsul procesului-verbal prevăzut la alin. (2), iar lucrarea inițială se anulează cu mențiunea „Anulat“, fiind păstrată în condițiile stabilite pentru lucrările scrise. Dacă timpul alocat probei a expirat, nu se mai permite candidatului rescrierea lucrării, situație în care comisia procedează la anularea acesteia, făcând mențiunile corespunzătoare în procesul-verbal.(9)Lucrările se anulează prin înscrierea pe prima filă a mențiunii „Anulat“ și prin aplicarea semnăturii unuia dintre membrii comisiei de concurs.(10)Orice fraudă sau tentativă de fraudă dovedită se sancționează cu eliminarea din concurs. În aceste cazuri este sesizat, de îndată, președintele comisiei de concurs, care menționează în procesul-verbal prevăzut la alin. (2) constatările făcute și măsurile luate, iar lucrarea se anulează cu mențiunea „Fraudă“.(11)Candidații pot solicita rescrierea lucrării, fără a depăși timpul alocat probei, urmând ca formularul inițial să fie anulat de către comisia de concurs. Aceste aspecte se aduc la cunoștința candidatului și se menționează de către comisia de concurs în procesul-verbal prevăzut la alin. (2). + 
Articolul 17(1)Candidatul părăsește sala de concurs după predarea lucrării, revenirea acestuia în sală fiind interzisă până la încheierea tuturor formalităților de concurs.(2)La expirarea timpului alocat concursului candidații predau secretarului comisiei de concurs lucrările, sub semnătură, în faza în care se află, împreună cu ciorna purtând ștampila Ministerului Justiției, fiind necesar ca ultimii 3 candidați să rămână în sala de concurs până la predarea lucrării de către ultimul dintre aceștia.(3)După predarea lucrărilor de către toți candidații, acestea sunt amestecate, cu excepția celor anulate, după care se numerotează în spațiul special delimitat pe prima filă a lucrării, fără a fi desfăcute colțurile, și se predau comisiei de concurs, pe bază de proces-verbal semnat de toți membrii comisiei. + 
Articolul 18(1)După extragerea și comunicarea subiectelor, comisia de concurs se întrunește și stabilește răspunsurile corecte la întrebări, întocmind baremul de notare: pentru fiecare răspuns corect la cele 50 de întrebări se vor acorda 2 puncte, astfel încât suma punctelor acordate prin barem să fie 100.(2)La expirarea timpului alocat concursului, baremul de notare, împreună cu setul de subiecte extras, se afișează la sala de concurs și se publică pe pagina de internet a Ministerului Justiției, pentru a fi consultate de către candidați.(3)În termen de o zi lucrătoare de la afișarea baremului, candidații pot formula și depune, personal, prin fax sau prin email, la Ministerul Justiției contestație împotriva baremului de notare. În același termen, în situația în care comisia de concurs sesizează că există o eroare cu privire la modalitatea de întocmire a baremului de notare, cu acordul majorității membrilor săi, procedează la îndreptarea acesteia, adoptând o hotărâre în acest sens, acordând punctajul corespunzător tuturor candidaților. Dacă în același termen nu se formulează nicio contestație sau, după caz, nu se face nicio îndreptare de eroare de către comisia de concurs, baremul de notare rămâne definitiv.(4)Contestațiile la barem se soluționează de comisia de soluționare a contestațiilor, în cel mult două zile lucrătoare de la expirarea termenului de contestare. Soluția se motivează. Baremul definitiv stabilit în urma soluționării contestațiilor se publică pe pagina de internet a Ministerului Justiției.(5)În situația în care, în urma soluționării contestațiilor împotriva baremului de notare, comisia de soluționare a contestațiilor apreciază că una sau mai multe întrebări din testul-grilă are trei variante de răspuns corecte sau niciuna ori răspunsul excedează tematicii, anulează întrebările, acordând punctajul corespunzător întrebărilor anulate tuturor candidaților.(6)În situația în care, în urma soluționării contestațiilor împotriva baremului de notare, comisia de soluționare a contestațiilor apreciază că răspunsul corect la una dintre întrebări este altul decât cel indicat în baremul de notare, corectează baremul, iar punctajul corespunzător întrebării respective se acordă numai candidaților care au răspuns corect, conform baremului de notare rămas definitiv.(7)În situația în care, în urma soluționării contestațiilor la baremul de notare, comisia de soluționare a contestațiilor apreciază că răspunsul indicat ca fiind corect în baremul inițial nu este singurul răspuns corect, punctajul corespunzător întrebării respective se acordă pentru oricare dintre variantele de răspuns stabilite ca fiind corecte prin baremul de notare rămas definitiv.(8)Baremul de notare rămas definitiv se publică de îndată pe pagina de internet a Ministerului Justiției.(9)Comisia de soluționare a contestațiilor nu poate modifica enunțul subiectelor extrase. + 
Articolul 19(1)Pe baza punctajului obținut la testul-grilă se întocmește tabelul cu candidații declarați admiși la proba scrisă, care se afișează la sediul Ministerului Justiției și se publică pe site-ul instituției în termen de o zi lucrătoare de la publicarea baremului definitiv.(2)Rezultatele probei scrise pot fi contestate în termen de o zi lucrătoare de la afișarea tabelului cu candidații declarați admiși la proba scrisă. Contestația se depune personal, prin fax sau e-mail, la Ministerul Justiției și se soluționează de către comisia de soluționare a contestațiilor, în termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestației.(3)Rezultatele contestațiilor se comunică imediat după soluționare, prin afișare la sediul Ministerului Justiției, de către secretarul comisiei de concurs, și prin publicare pe pagina de internet a ministerului. + 
Articolul 20(1)Tema aleasă de candidat pentru proiectul de management face referire la unitatea sanitară pentru care candidează și problemele concrete ale acesteia. La data și ora stabilite de către comisia de concurs, candidații interesați vor putea efectua o vizită în cadrul Centrului Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu sub îndrumarea directorului acestuia, pentru a se informa cu privire la problemele de la fața locului. Cu ocazia vizitei se va asigura tratamentul egal și nediscriminatoriu al tuturor candidaților.(2)Pentru realizarea proiectului de management, Ministerul Justiției pune la dispoziția candidaților, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale bugetului de venituri și cheltuieli aprobat, structura organizatorică, statul de funcții și structura de personal ale Centrului Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu, aflate în vigoare la data solicitării. (3)Tema proiectului de management este la alegerea candidatului din următoarea listă de teme:a)planificarea și organizarea serviciilor de sănătate la nivelul unității sanitare;b)managementul calității serviciilor medicale;c)managementul resurselor umane;d)siguranța și satisfacția pacientului;e)performanța clinică și financiară a activităților unității sanitare.(4)Proiectul de management trebuie să fie realizat individual de către candidat, într-un număr de maximum 8-10 pagini, tehnoredactat pe calculator, cu font Times New Roman, 14. + 
Articolul 21(1)Proiectul de management se depune la dosar odată cu înscrierea la concurs, în 3 exemplare.(2)Susținerea proiectului se face în cadrul interviului. Membrii comisiei de concurs vor adresa întrebări ce urmăresc evaluarea capacității manageriale.
 + 
Articolul 22(1)Interviul se susține într-un termen de maximum 4 zile lucrătoare de la afișarea rezultatelor finale ale probei scrise. Interviul este susținut doar de candidații declarați admiși la testul-grilă.(2)În cadrul interviului se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.(3)Întrebările și răspunsurile se consemnează în scris, prin grija secretarului comisiei de concurs, și se semnează de către membrii comisiei și de către candidat. Interviul se înregistrează audiovideo, iar fișierele rezultate se înregistrează pe suport DVD, care se arhivează împreună cu documentele concursului. + 
Articolul 23(1)În cadrul interviului se pot adresa candidatului următoarele categorii de întrebări:a)întrebări deschise: cu scopul de a atrage mai multe informații de la candidat, dezvoltând datele furnizate prin curriculum vitae (de exemplu: Ce puteți să spuneți despre ………………);b)întrebări închise: cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situații (de exemplu: Ați condus un colectiv de muncă/echipă vreodată …);c)întrebări ipotetice: cu scopul de a evalua răspunsurile candidatului asupra unor anumite situații sau evenimente ipotetice (de exemplu: În cazul în care sunteți angajat, cum ați proceda în administrarea cheltuielilor legate de personal ….);d)întrebări de probă: cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneați că ……).(2)Comisia de concurs va putea adresa întrebări din bibliografia publicată împreună cu anunțul de concurs, conținând legislație specifică activității unității sanitare. Candidații au dreptul să dețină asupra lor sursele bibliografice și să le consulte în vederea fundamentării răspunsurilor la întrebări.(3)Nu se adresează candidatului întrebări referitoare la opiniile sale politice, la activitatea sindicală, religie, etnie, sex, starea materială și originea socială. + 
Articolul 24(1)După finalizarea interviului, fiecare membru al comisiei de concurs predă președintelui comisiei de concurs fișa interviului, completată conform modelului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.(2)Nota probei de interviu este media notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs în fișă. Pentru a fi considerat admis, candidatul trebuie să obțină minimum 70 de puncte.
 + 
Articolul 25(1)Rezultatele interviului se afișează la sediul Ministerului Justiției și pe site-ul instituției în termen de o zi lucrătoare de la finalizarea probei.(2)Candidații au dreptul să conteste rezultatul interviului în termen de o zi lucrătoare de la data afișării. Contestația se soluționează de comisia de soluționare a contestațiilor în termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere.(3)Rezultatele contestațiilor se comunică imediat după soluționare, prin afișare la sediul Ministerului Justiției, de către secretarul comisiei de concurs, și prin publicare pe pagina de internet a ministerului.
 + 
Capitolul VDispoziții finale + 
Articolul 26(1)Punctajul final al fiecărui candidat se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obținute la testul-grilă și interviu.(2)La medii egale, departajarea candidaților se face după nota acordată la interviu, iar la menținerea egalității, după experiența managerială, așa cum rezultă din curriculum vitae.
 + 
Articolul 27(1)Comunicarea tabelului cu rezultatele finale ale concursului se face de secretarul comisiei de concurs, prin afișare la sediul Ministerului Justiției și prin publicare pe site-ul instituției, în termen de maximum două zile lucrătoare de la data expirării termenului prevăzut la art. 25 alin. (2) teza întâi sau art. 25 alin. (2) teza a doua, după caz, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat și a mențiunii „Admis“ sau „Respins“.(2)Candidații au dreptul să conteste rezultatele finale ale concursului în termen de o zi lucrătoare de la data afișării. Contestația se soluționează de comisia de soluționare a contestațiilor în termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere.(3)Rezultatele contestațiilor se comunică imediat după soluționare, prin afișare la sediul Ministerului Justiției, de către secretarul comisiei de concurs, și prin publicare pe pagina de internet a ministerului. + 
Articolul 28Numirea în funcția de director – medic șef al Centrului Medical de Diagnostic și Tratament Ambulatoriu se face prin ordin al ministrului justiției, pentru un mandat de 3 ani. + 
Articolul 29(1)Candidatul admis își va prelua funcția în maximum 15 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor finale. În cazul în care candidatului admis este împiedicat de motive obiective să respecte termenul, acesta înaintează o cerere motivată în scris ministrului justiției în care prezintă motivele întârzierii și termenul în care își poate prelua funcția, dar nu mai târziu de 30 de zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor finale.(2)În cazul neprezentării la termenul stabilit, funcția este declarată vacantă. În această situație se va comunica următoarei persoane din clasament care a întrunit un punctaj minim de 70 de puncte că are posibilitatea de a ocupa funcția respectivă. În situația în care funcția nu se ocupă nici prin această modalitate, se va relua procedura de ocupare prevăzută de regulament.
 + 
Articolul 30Lucrările scrise ale candidaților, precum și toate documentele întocmite pentru organizarea și desfășurarea concursului se păstrează în arhiva Ministerului Justiției, potrivit nomenclatoarelor arhivistice.
 + 
ANEXĂla regulament
FIȘA DE INTERVIU
Candidat: nume, prenume ……………………….1.Aptitudini de comunicare– Excelente (20 p)– Foarte bune (15 p)– Acceptabile (10 p)– Minime (5 p)– Insuficiente (1 p)2.Capacitatea de analiză, sinteză, strategie și planificare– Excelente (20 p)– Foarte bune (15 p)– Acceptabile (10 p)– Minime (5 p)– Insuficiente (1 p)3.Abilități/Experiență în gestionarea resurselor umane– Excelente (20 p)– Foarte bune (15 p)– Acceptabile (10 p)– Minime (5 p)– Insuficiente (1 p)4.Aptitudini de gestionare a conflictelor și a situațiilor de criză– Excelente (10 p)– Foarte bune (9 p)– Acceptabile (7 p)– Minime (5 p)– Insuficiente (1 p)5.Cunoașterea și capacitatea de a pune în practică legislația relevantă în domeniul sanitar– Excelentă (10 p)– Foarte bună (9 p)– Acceptabilă (7 p)– Minimă (5 p)– Insuficientă (1 p)6.Alte aptitudini și abilități manageriale– Excelente (20 p)– Foarte bune (15 p)– Acceptabile (10 p)– Minime (5 p)– Insuficiente (1 p)Nota obținută: …………………….Evaluator (membrul comisiei de concurs),…………………………Semnătura ……………………….Data ………………………..
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x