REGULAMENT din 17 februarie 2005 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 19/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR SI DEZVOLTARII RURALEMINISTERUL SANATATIIMINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 60 07/03/2013
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 17/02/2005
ART. 1ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 1REFERIRE LAHG 1559 23/09/2004 ART. 5
ART. 3ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 4ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 5ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 5ARE LEGATURA CUORDIN 683 05/11/2009 ART. 1
ART. 5REFERIRE LAHG 1559 23/09/2004 ART. 10
ART. 5REFERIRE LAHG 1559 23/09/2004 ART. 11
ART. 5REFERIRE LAHG 1559 23/09/2004 ART. 12
ART. 5REFERIRE LAHG 1559 23/09/2004 ART. 13
ART. 5REFERIRE LAHG 1559 23/09/2004 ART. 14
ART. 5REFERIRE LAHG 1559 23/09/2004 ART. 15
ART. 5REFERIRE LAHG 1559 23/09/2004 ART. 26
ART. 8ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 10ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 11ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 11REFERIRE LALEGE 28 05/03/2009
ART. 11REFERIRE LAOG 41 22/08/2007
ART. 11REFERIRE LALEGE 85 13/09/1995
ART. 11REFERIRE LAOG 4 20/01/1995
ART. 12ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 13ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 13REFERIRE LALEGE 28 05/03/2009
ART. 13REFERIRE LAOG 41 22/08/2007
ART. 14ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 14REFERIRE LALEGE 28 05/03/2009
ART. 14REFERIRE LAOG 41 22/08/2007
ART. 15ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 16ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 17ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 18ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 19ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 20ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 21ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 22ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 23ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 24ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ART. 25ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
CAP. 3ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ANEXA 2ARE LEGATURA CUORDIN 683 05/11/2009 ART. 1
ANEXA 3ARE LEGATURA CUORDIN 683 05/11/2009 ART. 1
ANEXA 4ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
ANEXA 5ARE LEGATURA CUORDIN 138 02/07/2012 ART. 1
Acte care fac referire la acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEORDIN 60 07/03/2013
ActulREFERIT DEORDIN 512 15/04/2013
ActulREFERIT DEORDIN 1258 15/05/2013
ActulREFERIT DEORDIN 3309 29/08/2012
ART. 10REFERIT DEORDIN 3309 29/08/2012

de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale de Omologare a Produselor de Protecţie a Plantelor(aplicabil începând cu data de 13 octombrie 2012*)



––––-*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 13 octombrie 2012 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către ORDINUL nr. 683 din 5 noiembrie 2009; ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1(1) În conformitate cu prevederile art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 1.559/2004 privind procedura de omologare a produselor de protecţie a plantelor în vederea plasării pe piaţă şi a utilizării lor pe teritoriul României, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 52 alin. (2) şi art. 75 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.107/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind introducerea pe piaţă a produselor fitosanitare şi de abrogare a Directivelor 79/117/CEE şi 91/414/CEE ale Consiliului, Comisia Naţională de Omologare a Produselor de Protecţie a Plantelor, denumită în continuare Comisie, reprezintă autoritatea desemnată pentru omologarea şi pentru aprobarea comerţului paralel al produselor de protecţie a plantelor pe teritoriul României.–––-Alin. (1) al art. 1 a fost modificat de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.(2) Abrogat.–––-Alin. (2) al art. 1 a fost abrogat de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 2(1) Comisia are ca organism executiv un secretariat tehnic care funcţionează în cadrul Serviciului de omologare a produselor de protecţie a plantelor din cadrul Direcţiei fitosanitare din Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.(2) Şeful Serviciului de omologare a produselor de protecţie a plantelor este şi secretarul Comisiei.
 + 
Articolul 3(1) Comisia se compune din reprezentanţi ai autorităţilor publice centrale cu atribuţii în domeniul protecţiei plantelor, reprezentanţi ai institutelor de cercetare şi universităţilor, persoane cu pregătire în domeniul produselor de protecţie a plantelor pentru specialităţile proprietăţi fizico-chimice şi metode analitice, toxicologie, reziduuri, ecotoxicologie, comportarea în mediu şi eficacitate.(2) Pentru fiecare specialitate vor fi nominalizaţi, de către ministerele şi instituţiile implicate, după caz, câte 2 reprezentanţi pentru a face parte din Comisie, respectiv un membru titular şi un membru supleant.(3) Comisia este condusă de către un preşedinte şi 3 vicepreşedinţi. Preşedintele Comisiei este directorul Direcţiei fitosanitare din Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, iar vicepreşedinţii sunt desemnaţi de Ministerul Sănătăţii, Ministerul Mediului şi Gospodăririi Apelor şi de Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti".(4) Vicepreşedinţii şi membrii Comisiei sunt desemnaţi pentru o perioadă de 4 ani, după care pot fi redesemnaţi.(5) La începutul fiecărui mandat, membrii Comisiei şi experţii sunt obligaţi să completeze o declaraţie de confidenţialitate şi obiectivitate, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul regulament.–––-Alin. (5) al art. 3 a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 4(1) Comisia se întâlneşte cel puţin trimestrial sau ori de câte ori este necesar.–––-Alin. (1) al art. 4 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.(2) Şedinţele sunt convocate de către Secretariatul Comisiei, care va transmite tuturor membrilor ordinea de zi şi propunerea pentru documentul de decizie, cu 10 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea acestora.(3) În cazuri excepţionale preşedintele poate convoca o şedinţă extraordinară.(4) Şedinţele Comisiei sunt conduse de către preşedinte sau vicepreşedintele împuternicit de către acesta.(5) Comisia se consideră legal întrunită dacă preşedintele sau unul dintre vicepreşedinţi este prezent şi specialităţile menţionate la art. 3 alin. (1) sunt acoperite, prin participarea membrilor titulari sau a membrilor supleanţi desemnaţi.–––-Alin. (5) al art. 4 a fost modificat de pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.(6) Dacă unul dintre membrii titulari nu poate lua parte la o şedinţă, atunci el este obligat să îl anunţe din timp pe secretar.(7) În acest caz, persoana care înlocuieşte membrul titular primeşte ordinea de zi şi are toate drepturile membrului titular pe care îl înlocuieşte.(8) În cazul în care secretarul nu poate participa la şedinţă, va desemna persoana din secretariatul tehnic care să participe în locul său. Participarea persoanei desemnate de către secretar trebuie să fie aprobată de către preşedinte.(9) Pentru a lua parte la şedinţă şi la luarea deciziilor este obligatoriu ca participanţii să semneze lista de prezenţă.(10) Deciziile Comisiei sunt valabile dacă se iau cu majoritate de voturi. În cazuri de egalitate de voturi decizia va fi luată de către preşedinte.(11) Toţi membrii supleanţi au dreptul să participe la şedinţele Comisiei. Ei primesc agenda de lucru, dar nu au drept de vot.(12) La invitaţia preşedintelui, la şedinţele Comisiei pot participa specialişti din compartimentele de specialitate ale ministerelor implicate în procesul de omologare, din unităţile de cercetare, învăţământ şi producţie agricolă.(13) Întâlnirile de lucru ale Comisiei se desfăşoară la sediul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3, Bucureşti. La solicitarea preşedintelui, întâlnirile Comisiei pot avea loc şi la sediul altor instituţii.
 + 
Articolul 5(1) Atribuţiile Comisiei sunt următoarele:1. omologarea produselor de protecţie a plantelor, reevaluarea omologării, retragerea, modificarea, suspendarea sau anularea acesteia, conform prevederilor art. 10-15 din Hotărârea Guvernului nr. 1.559/2004;2. eliberarea certificatelor de omologare pentru produsele care au fost omologate, acestea constituind documentul oficial care atestă că produsul a fost omologat pentru utilizare în România. Certificatele de omologare se semnează de către preşedintele Comisiei;2^1. eliberarea certificatelor de recunoaştere oficială a testelor de eficacitate biologică. Modelul de certificat este prezentat în anexa nr. 2 la prezentul regulament;––-Pct. 2^1 al art. 5 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 683 din 5 noiembrie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 910 din 24 decembrie 2009.2^2. recunoaşterea oficială a testelor de eficacitate biologică se face conform procedurii prezentate în anexa nr. 3 la prezentul regulament.––-Pct. 2^2 al art. 5 a fost introdus de pct. 1 al art. I din ORDINUL nr. 683 din 5 noiembrie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 910 din 24 decembrie 2009.3. aprobarea experimentelor şi/sau testelor cu produse de protecţie a plantelor efectuate în scopuri de cercetare-dezvoltare, conform prevederilor art. 26 din Hotărârea Guvernului nr. 1.559/2004;4. aprobarea, pe baza unei cereri şi a unor documente, a modificării compoziţiei unui produs de protecţie a plantelor deja omologat;5. actualizarea şi publicarea la fiecare 2 ani, pe măsură ce noi produse sunt omologate, a Codexului produselor de protecţie a plantelor omologate pentru utilizare în România;6. publicarea, după fiecare şedinţă de omologare, a listei cu deciziile de omologare sau retragere a produselor de protecţie a plantelor, pe site-ul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.7. aprobarea comerţului paralel al produselor de protecţie a plantelor;–––-Pct. 7 al alin. (1) al art. 5 a fost introdus de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.8. analizarea concluziilor care rezultă din evaluarea efectuată de experţii cu specialităţile menţionate la art. 3 alin. (1), pentru a ajunge la o concluzie generală cu privire la omologarea produsului.–––-Pct. 8 al alin. (1) al art. 5 a fost introdus de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.(2) Experţii răspund în conformitate cu prevederile legale incidente asupra exactităţii datelor înscrise în rapoartele de evaluare, care stau la baza deciziei de omologare.–––-Alin. (2) al art. 5 a fost introdus de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 6Dezbaterile şi hotărârile luate în cadrul şedinţelor de omologare se consemnează într-un registru de procese-verbale al Comisiei, fiecare proces-verbal fiind contrasemnat de preşedinte şi secretar.
 + 
Articolul 7Comisia poate delega sarcini administrative secretariatului tehnic.
 + 
Articolul 8Atribuţiile secretariatului tehnic sunt următoarele:1. primirea, înregistrarea şi verificarea cererilor de omologare, a dosarelor şi actelor însoţitoare depuse de către solicitanţi;2. coordonarea activităţilor privind evaluarea dosarelor necesare pentru omologarea produselor de protecţie a plantelor, pe baza unui protocol elaborat de către secretariat şi aprobat de către Comisie;3. verificarea rapoartelor de evaluare a produselor de protecţie a plantelor, elaborarea şi înaintarea spre aprobare Comisiei a propunerilor pentru documentele de decizie;4. convocarea membrilor Comisiei la şedinţele acesteia;5. întocmirea şi difuzarea materialelor de lucru pentru fiecare şedinţă;6. redactarea procesului-verbal al fiecărei şedinţe;7. asigurarea legăturii dintre membrii Comisiei, schimbului de informaţii şi documente necesare pentru îndeplinirea obiectivelor propuse, în perioada dintre două reuniuni ale Comisiei;8. participarea la şedinţele Comisiei;9. comunicarea, în scris, către solicitanţii şi deţinătorii omologării a informaţiilor cu privire la omologarea produselor de protecţie a plantelor;10. primirea dovezilor de achitare a taxelor şi tarifelor necesare pentru procedura de omologare a produselor de protecţie a plantelor;11. gestionarea şi arhivarea datelor cu privire la activitatea de omologare a produselor de protecţie a plantelor;12. comunicarea şi realizarea schimbului de informaţii cu Comisia Europeană;13. participarea la şedinţele şi activităţile Comisiei Europene referitoare la evaluarea, reevaluarea substanţelor active şi omologarea produselor de protecţie a plantelor;14. îndeplinirea altor activităţi stabilite de către preşedinte sau de plenul Comisiei, legate de omologarea produselor de protecţie a plantelor.15. primirea, înregistrarea şi verificarea cererilor pentru aprobarea comerţului paralel al produselor de protecţie a plantelor şi a documentelor aferente;–––-Pct. (15) al art. 8 a fost introdus de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.16. coordonarea activităţilor privind aprobarea comerţului paralel al produselor de protecţie a plantelor, inclusiv redactarea, gestionarea şi punerea la dispoziţia publicului a informaţiilor privind permisele de comerţ paralel.–––-Pct. (16) al art. 8 a fost introdus de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Capitolul IIProcedura de omologare + 
Articolul 9(1) Cererile de omologare a produselor de protecţie a plantelor, cererile pentru reînnoirea omologărilor, pentru schimbarea compoziţiei produselor de protecţie a plantelor sau pentru extinderea utilizării acestora sunt depuse la Secretariatul Comisiei, utilizându-se modelele de cerere aprobate şi eliberate de Comisie.(2) Toate modelele de cereri sunt aprobate de către Comisie şi sunt gestionate de Secretariatul Comisiei.(3) Solicitantul omologării unui produs de protecţie a plantelor va depune la Secretariatul Comisiei următoarele documente:– formular-tip de cerere de omologare;– un dosar pentru produsul de protecţie a plantelor, care să cuprindă rezultatele tuturor testelor necesare pentru evaluarea în vederea omologării;– un dosar pentru substanţa activă conţinută în produsul de protecţie a plantelor, care să cuprindă rezultatele tuturor testelor necesare pentru evaluarea în vederea omologării;– o propunere de etichetă privind instrucţiunile de utilizare a produsului de protecţie a plantelor;– o propunere pentru clasificarea şi etichetarea produsului de protecţie a plantelor;– dovada achitării tarifelor pentru depunerea cererilor de omologare.(4) O cerere de omologare a unui produs de protecţie a plantelor care conţine o substanţă activă nouă trebuie să fie însoţită de o cerere pentru includerea substanţei active respective în Lista cu substanţe active autorizate pentru utilizare în Uniunea Europeană. Cererea trebuie depusă la Secretariatul Comisiei, utilizându-se modelul de cerere aprobat de Comisie.(5) O cerere de reînnoire a omologării trebuie adresată Comisiei cu 12 luni înainte de expirarea termenului de valabilitate a omologării. Cererea de reînnoire a omologării poate fi luată în considerare numai în cazul în care compoziţia produsului respectiv de protecţie a plantelor nu a suferit modificări, iar domeniul de utilizare este acelaşi cu omologarea existentă. În cazul în care cererea de reînnoire a omologării nu este adresată Comisiei cu 12 luni înainte de expirarea termenului de valabilitate a omologării, cererea nu va fi luată în considerare ca o cerere pentru reînnoire.(6) Dacă decizia privind reînnoirea omologării unui produs de protecţie a plantelor nu poate fi luată în termenul prevăzut la alin. (5), Comisia poate prelungi perioada necesară pentru finalizarea deciziei.(7) Autorităţile sau institutele ştiinţifice de cercetare care acţionează în domeniul agricol, organizaţiile agricole şi utilizatorii profesionali pot cere o extindere a domeniului de aplicare a unui produs de protecţie a plantelor deja omologat în România, în cazul în care utilizarea vizată are un caracter minor în natură.(8) Solicitantul unei omologări poate modifica cererea de omologare în timpul evaluării acesteia de către Comisie. Dacă este vorba de o schimbare semnificativă în compoziţia produsului, în domeniul de utilizare sau în modul de aplicare a acestuia, modificarea respectivă poate fi considerată o nouă omologare.(9) Comisia poate opri procedura de omologare a unui produs de protecţie a plantelor atunci când se aşteaptă o decizie a Comisiei Europene referitoare la produsul respectiv. Comisia informează solicitantul omologării despre aceasta, reluând procedura de omologare după ce Comisia Europeană a luat o decizie.
 + 
Articolul 10(1) În termen de două săptămâni de la primirea documentelor şi a dovezii de achitare a tarifelor pentru începerea controlului administrativ şi ştiinţific, Secretariatul Comisiei va confirma în scris solicitantului primirea documentelor, precum şi numărul cererii de omologare a produsului respectiv.(2) În termen de 12 săptămâni de la confirmarea primirii documentelor se efectuează controlul administrativ al acestora.(3) În termenul prevăzut la alin. (2) Secretariatul Comisiei informează în scris solicitanţii despre integralitatea dosarelor din punct de vedere administrativ şi ştiinţific.(4) În cazul în care dosarele nu sunt complete, sunt solicitate în scris toate informaţiile care lipsesc. Dacă acestea nu sunt furnizate în termen de 8 săptămâni de la încheierea controlului administrativ şi ştiinţific, cererea de omologare nu va mai fi luată în considerare, iar dosarele vor fi returnate către solicitanţi.(5) În cazul în care dosarele respective sunt complete şi se face dovada achitării tarifelor necesare pentru începerea procesului de evaluare, Secretariatul Comisiei va trimite dosarele experţilor, pentru evaluare, pe fiecare domeniu de expertiză: eficacitate, proprietăţi fizico-chimice şi metode analitice, toxicologie, ecotoxicologie, comportarea în mediu şi reziduuri.(6) În urma evaluărilor efectuate de către experţi pe fiecare domeniu de expertiză, rapoartele de evaluare sunt trimise Secretariatului Comisiei.(7) Secretarul Comisiei are obligaţia ca, pe baza acestor rapoarte, să pregătească propunerea pentru documentul de decizie stabilit în urma concluziilor elaborate de experţi, pe baza căruia Comisia va decide, în maximum 40 de săptămâni de la confirmarea integralităţii administrative şi ştiinţifice a dosarelor, omologarea sau neomologarea produsului respectiv de protecţie a plantelor.–––-Alin. (7) al art. 10 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.(8) Dacă pe parcursul evaluării rezultă necesitatea transmiterii de informaţii suplimentare, solicitantul omologării va fi informat în scris de către Secretariatul Comisiei. În acest caz se percep tarife suplimentare pentru evaluare.(9) Comisia va decide asupra perioadei necesare pentru depunerea informaţiilor sau studiilor suplimentare prevăzute la alin. (8), perioadă în care procedura de evaluare va fi suspendată.(10) În termen de două săptămâni de la primirea informaţiilor solicitate şi a dovezii de achitare a tarifelor necesare continuării procesului de evaluare, Secretariatul Comisiei confirmă reluarea procedurii de evaluare, decizia privind omologarea sau neomologarea produsului respectiv fiind luată în termen de maximum 20 de săptămâni.(11) Dacă datele solicitate conform alin. (8) nu sunt depuse sau sunt incomplete, Secretariatul Comisiei va informa solicitantul, iar Comisia va lua o decizie, continuând procesul de evaluare pe baza informaţiilor disponibile.(12) Pentru fiecare produs omologat Comisia eliberează certificatul de omologare în două exemplare, unul pentru deţinătorul omologării şi unul pentru Comisie, care este păstrat în arhiva secretariatului tehnic.(13) În cazul în care produsul nu este omologat, solicitantul omologării primeşte răspunsul motivat, în scris, în termen de maximum o lună de la decizia Comisiei.
 + 
Capitolul IIIProcedura de comerţ paralel–––Cap. III a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012. + 
Articolul 11(1) Comerţul paralel al produselor de protecţie a plantelor se efectuează în baza unui permis de comerţ paralel emis de Comisie, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentul regulament.(2) Comercializarea şi utilizarea pe teritoriul României a produselor de protecţie a plantelor supuse procedurii de comerţ paralel se realizează pe baza permisului de comerţ paralel emis de Comisie, cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 41/2007 pentru comercializarea produselor de protecţie a plantelor, precum şi pentru modificarea şi abrogarea unor acte normative din domeniul fitosanitar, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 28/2009, cu modificările ulterioare, ale Ordonanţei Guvernului nr. 4/1995 privind fabricarea, comercializarea şi utilizarea produselor de uz fitosanitar pentru combaterea bolilor, dăunătorilor şi buruienilor în agricultură şi silvicultură, aprobată cu modificări prin Legea nr. 85/1995, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Regulamentului (CE) nr. 1.107/2009 .–––-Art. 11 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 12(1) Prezentul regulament se aplică produselor de protecţie a plantelor care au fost evaluate complet atât în statul membru de origine, cât şi în România, conform Regulamentului (CE) nr. 1.107/2009 .(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), prezentul regulament se aplică şi produselor de protecţie a plantelor omologate conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.559/2004 , cu modificările şi completările ulterioare, care au fost evaluate în baza Principiilor uniforme de evaluare şi omologare a produselor de protecţie a plantelor, aprobate prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, al ministrului sănătăţii şi al ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 1.017/lt;LLNK 12005 1144 501201 0 6> 1.144/1.171/2005, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Prevederile prezentului capitol nu se aplică:a) produselor de protecţie a plantelor omologate în statul membru de origine în conformitate cu art. 53 sau 54 din Regulamentul (CE) nr. 1.107/2009 ;b) produselor de protecţie a plantelor ale căror certificate de omologare au fost retrase în cadrul procesului de reomologare sau ca urmare a publicării deciziilor de retragere ale Comisiei Europene.–––-Art. 12 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 13În sensul prezentului regulament, următorii termeni se definesc astfel:a) comerţ paralel – procedura de introducere pe teritoriul României a unui produs de protecţie a plantelor omologat într-un stat membru, denumit în continuare statul membru de origine, care are o compoziţie identică, în sensul prezentului regulament, cu cea a unui produs de protecţie a plantelor deja omologat în România, în vederea plasării pe piaţă şi a utilizării pe teritoriul României, denumit în continuare produs de referinţă;b) statul membru de origine – statul membru al Uniunii Europene din care provine produsul de protecţie a plantelor supus procedurii de comerţ paralel;c) solicitant – operatorul economic autorizat pentru comercializarea produselor de protecţie a plantelor conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 41/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 28/2009, cu modificările ulterioare;d) permis de comerţ paralel – act administrativ ce permite facilitarea comerţului cu produse de protecţie a plantelor între statele membre şi, implicit, creşterea liberei circulaţii a acestor tipuri de produse, asigurând astfel disponibilitatea lor pe teritoriul statelor membre. Acest act administrativ reprezintă autorizaţia necesară pentru importul produselor de protecţie a plantelor care sunt identice cu produsele deja omologate în România;e) produs de referinţă – un produs de protecţie a plantelor care are compoziţia identică cu a produsului de protecţie a plantelor omologat în statul membru de origine;f) comercializare – ansamblul de activităţi autorizate pentru promovarea comercială a produselor, inclusiv publicitatea, relaţiile publice şi serviciile de informare, distribuire şi vânzare pe piaţă internă sau externă.–––-Art. 13 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 14(1) În vederea obţinerii permisului de comerţ paralel, solicitantul depune la Secretariatul Comisiei o cerere, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezentul regulament, însoţită de următoarele documente:a) propunerea de etichetă în limba română pentru produsul de protecţie a plantelor supus procedurii de comerţ paralel, împreună cu eticheta originală a produsului, însoţită de traducerea acesteia;b) o copie a autorizaţiei acordate de statul membru de origine, însoţită de traducerea legalizată în limba română;c) dovada comunicării în scris către deţinătorul autorizaţiei sau reprezentantul său legal în România cu privire la intenţia solicitării permisului de comerţ paralel;d) o copie a certificatului de înregistrare pentru comercializarea produsului de protecţie a plantelor pe teritoriul României, eliberat de către unitatea fitosanitară în a cărei rază teritorială îşi desfăşoară activitatea, conform prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 41/2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 28/2009, cu modificările ulterioare;e) un eşantion din produsul de protecţie a plantelor pentru care se doreşte introducerea pe piaţă, dacă Comisia consideră necesar acest lucru.(2) Secretariatul Comisiei verifică din punct de vedere administrativ documentele depuse şi, dacă sunt incomplete, notifică în scris solicitantului în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii acestora.(3) Informaţiile lipsă se depun în termen de 10 zile lucrătoare de la data primirii notificării prevăzute la alin. (2). Nerespectarea acestui termen conduce la anularea cererii pentru obţinerea permisului de comerţ paralel şi la returnarea documentelor depuse. Solicitantul va fi informat în scris cu privire la decizia de anulare a cererii pentru obţinerea permisului de comerţ paralel.–––-Art. 14 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 15(1) Comisia aprobă eliberarea permisului de comerţ paralel pentru un produs de protecţie a plantelor numai dacă:a) produsul este autorizat în vederea plasării pe piaţă şi utilizării în statul membru de origine;b)produsul deţine o autorizaţie valabilă la momentul solicitării permisului de comerţ paralel;c) compoziţia produsului este identică, în sensul prezentului regulament, cu cea a produsului de protecţie a plantelor deja omologat în România, în vederea plasării pe piaţă şi a utilizării pe teritoriul României, adică a produsului de referinţă.(2) Produsul de protecţie a plantelor aprobat conform procedurii de comerţ paralel este plasat pe piaţă şi utilizat în conformitate cu dispoziţiile autorizaţiei produsului de referinţă.–––-Art. 15 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 16Produsul de protecţie a plantelor supus procedurii de comerţ paralel este considerat identic cu produsul de referinţă numai dacă sunt îndeplinite cumulativ criteriile prevăzute la art. 52 alin. (3) lit. a), b) şi c) din Regulamentul (CE) nr. 1.107/2009 . În cazul în care unul din criteriile menţionate anterior nu este îndeplinit, Comisia nu va elibera permisul de comerţ paralel.–––-Art. 16 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 17(1) Pentru evaluarea caracterului identic al produselor de protecţie a plantelor, Comisia solicită informaţiile necesare de la autorităţile competente din statul membru de origine. Pentru simplificarea procedurii, Laboratorul Central Fitosanitar poate solicita, în numele Comisiei, informaţiile necesare pentru evaluarea caracterului identic al produselor de protecţie a plantelor de la autorităţile competente din statul membru de origine.(2) Comisia furnizează informaţii referitoare la produsele de protecţie a plantelor omologate în vederea plasării pe piaţă şi a utilizării lor pe teritoriul României, care fac obiectul procedurii de comerţ paralel în alte state membre, la solicitarea autorităţilor competente din aceste state membre, în baza informaţiilor furnizate de Laboratorul Central Fitosanitar.(3) Secretariatul Comisiei şi Laboratorul Central Fitosanitar consultă dosarul produsului de referinţă depus în vederea omologării pentru plasarea pe piaţă şi utilizarea pe teritoriul României.–––-Art. 17 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 18(1) Secretariatul Comisiei transmite Laboratorului Central Fitosanitar documentele depuse de solicitant, precum şi pe cele obţinute de la autorităţile competente din statul membru de origine, în vederea evaluării caracterului identic al produsului de protecţie a plantelor supus procedurii de comerţ paralel, comparativ cu produsul de referinţă, conform prevederilor art. 16. Mostrele de produs formulat, după caz, 500 mililitri, respectiv 200 grame, se vor depune de solicitant la Laboratorul Central Fitosanitar.(2) În termen de 35 de zile lucrătoare de la primirea documentelor şi a mostrei de produs formulat, respectiv după evaluarea şi analiza acestora, Laboratorul Central Fitosanitar transmite Secretariatului Camerei raportul de evaluare privind caracterul identic al produselor de protecţie a plantelor şi buletinul de analiză, împreună cu o propunere privind obţinerea permisului de comerţ paralel.–––-Art. 18 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 19(1) Eticheta produsului de protecţie a plantelor supus procedurii de comerţ paralel trebuie să conţină instrucţiuni de utilizare, clasificare şi etichetare, identice cu cele incluse pe eticheta produsului de referinţă, numele şi adresa deţinătorului permisului de comerţ paralel, precum şi numărul şi data eliberării permisului de comerţ paralel.(2) Etichetarea produselor de protecţie a plantelor supuse procedurii de comerţ paralel trebuie să respecte dispoziţiile Regulamentului (UE) nr. 547/2011 al Comisiei din 8 iunie 2011 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.107/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele de etichetare pentru produsele de protecţie a plantelor, precum şi aleHotărârii Guvernului nr. 1.559/2004, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Produsul de protecţie a plantelor supus procedurii de comerţ paralel se comercializează numai ambalat în forma în care este furnizat utilizatorilor finali în statul membru de origine.–––-Art. 19 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 20(1) În termen de 45 de zile lucrătoare de la data depunerii unei cereri complete, în baza raportului de evaluare a caracterului identic al produselor de protecţie a plantelor şi a propunerii privind obţinerea permisului de comerţ paralel, primite de la Laboratorul Central Fitosanitar, Comisia aprobă sau nu aprobă eliberarea permisului de comerţ paralel. Termenul-limită de 45 de zile lucrătoare exclude perioada de timp în care sunt consultate autorităţile competente din statul membru de origine, care este de 10 zile lucrătoare de la data primirii solicitării şi poate fi prelungită în funcţie de periodicitatea şedinţelor Comisiei.(2) Comisia eliberează permisul de comerţ paralel în două exemplare, un exemplar pentru solicitant şi un exemplar pentru Comisie, păstrat în arhiva Secretariatului.(3) În cazul în care Comisia nu aprobă eliberarea permisului de comerţ paralel pentru produsul de protecţie a plantelor supus procedurii, informează în scris solicitantul, acesta putând solicita autorizarea produsului în vederea plasării pe piaţă şi a utilizării, conform prevederilor art. 29 din Regulamentul (CE) nr. 1.107/2009 .(4) Comisia publică pe pagina de internet a Agenţiei Naţionale Fitosanitare, cu respectarea prevederilor art. 52 alin. (11) din Regulamentul (CE) nr. 1.107/2009 , următoarele informaţii privind permisele de comerţ paralel:– numărul, data eliberării şi perioada de valabilitate a permisului de comerţ paralel;– numele persoanei juridice deţinătoare a permisului de comerţ paralel;– denumirea comercială şi numărul autorizaţiei produsului de protecţie a plantelor de referinţă;– ţara de origine a produsului pentru care s-a obţinut permisul de comerţ paralel;– denumirea comercială a produsului supus procedurii de comerţ paralel distribuit în România.–––-Art. 20 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 21Permisul de comerţ paralel este valabil pe durata autorizaţiei produsului de referinţă. În cazul în care titularul autorizaţiei produsului de referinţă solicită anularea acesteia, în conformitate cu prevederile art. 29 şi art. 45 alin. (1) din Regulamentul (CE) nr. 1.107/2009 , valabilitatea permisului de comerţparalel expiră la data la care autorizaţia produsului de referinţă ar fi expirat în mod normal.–––-Art. 21 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 22(1) Valabilitatea permisului de comerţ paralel se poate modifica în funcţie de deciziile care se iau la nivelul Uniunii Europene privind substanţele active din compoziţia produsului de protecţie a plantelor autorizat conform procedurii de comerţ paralel.(2) Permisul de comerţ paralel se retrage în cazul în care autorizarea produsului de referinţă este retrasă din motive de siguranţă privind sănătatea umană, animală sau protecţia mediului ori privind eficacitatea biologică, altele decât cele comerciale sau administrative, iar produsul supus procedurii de comerţ paralel introdus pe teritoriul României se returnează de către solicitant pe cheltuiala acestuia în statul membru de origine.(3) Dacă pentru produsul de referinţă se acordă o perioadă de graţie pentru eliminarea, depozitarea, comercializarea şi utilizarea stocurilor existente pe teritoriul României, aceeaşi perioadă de graţie se acordă şi pentru produsul de protecţie a plantelor autorizat în statul membru de origine supus procedurii de comerţ paralel.–––-Art. 22 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 23(1) În termen de 10 zile lucrătoare de la data introducerii produsului de protecţie a plantelor pe teritoriul României, deţinătorul permisului de comerţ paralel informează în scris Comisia privind cantităţile de produse de protecţie a plantelor introduse în ţară.(2) Nerespectarea prevederilor alin. (1) atrage retragerea permisului de comerţ paralel şi aplicarea prevederilor art. 22 alin. (2).–––-Art. 23 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 24(1) Tarifele care se percep de către Comisie pentru procedura de comerţ paralel cu produse de protecţie a plantelor sunt următoarele:a) emiterea permisului de comerţ paralel – 2.500 lei/produs;b) prelungirea valabilităţii permisului de comerţ paralel – 1.500 lei/produs.(2) Tariful care se percepe de către Laboratorul Central Fitosanitar pentru eliberarea buletinului de analiză fizico-chimică este de 2.500 lei/produs.(3) Tarifele care se achită de către solicitanţi către Comisie se depun într-un cont special deschis de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, iar cele care se achită către Laboratorul Central Fitosanitar se depun într-un cont special deschis de Laboratorul Central Fitosanitar. Aceste tarife se achită în lei la cursul oficial al Băncii Naţionale a României, iar sumele încasate se fac venituri la bugetul de stat.–––-Art. 24 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Articolul 25Deţinătorii permisului de comerţ paralel au următoarele obligaţii:1. să informeze Comisia cu privire la potenţialele efecte dăunătoare exercitate asupra sănătăţii umane, animale sau protecţiei mediului;2. să comunice imediat, în scris, Comisiei orice modificare a condiţiilor care au stat la baza eliberării permisului de comerţ paralel.–––-Art. 25 a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012.
 + 
Anexa 1la regulamentDECLARAŢIE DE CONFIDENŢIALITATE ŞI OBIECTIVITATENumele:Adresa:● Declar pe propria răspundere că nu am nici o legătură (personală sau de afaceri) cu industria pesticidelor, calitatea de preşedinte, vicepreşedinte, secretar şi, respectiv, membru al Comisiei Naţionale de Omologare a Produselor de Protecţie a Plantelor fiind incompatibilă cu calitatea de membru în organele de administraţie şi de conducere sau de acţionar la societăţi cu capital de stat, privat ori mixt, care au ca obiect de activitate fabricarea, importul şi comercializarea produselor de protecţie a plantelor.● Mă angajez:– să raportez imediat oricare circumstanţe care ar putea modifica situaţia de mai sus;– să nu comunic terţilor*) nici un fel de informaţii despre conţinutul dosarelor sau orice fel de relaţii în legătură cu activitatea pe care o desfăşor în cadrul Comisiei;–––*) Prin terţi se înţelege orice persoană care nu este membru al Comisiei sau al Secretariatului Comisiei şi care nu a semnat o declaraţie de confidenţialitate.– să păstrez confidenţialitatea rapoartelor nepublicate sau a altor informaţii necesare evaluării.● Sunt de acord cu toate cele stipulate şi cu tot ceea ce decurge din această declaraţie.Localitatea:Data:Semnătura: Preşedintele Comisiei,…………………..(semnătura)
 + 
Anexa 2la regulamentMINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALEAGENŢIA NAŢIONALĂ FITOSANITARĂCOMISIA NAŢIONALĂ DE OMOLOGARE A PRODUSELOR DE PROTECŢIE A PLANTELORCERTIFICATde recunoaştere oficială a testelor de eficacitate biologicăSe acordă Institutului/Staţiunii/Unităţii de Ştiinţe Agronomice ………………………..,cu sediul ……………………………………………..,pentru domeniul/domeniile de activitate: …………………………………..Prezentul certificat se eliberează în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale de Omologare a Produselor de Protecţie a Plantelor, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, al ministrului sănătăţii şi al ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 116/153/358/2005, cu completările ulterioare.Data emiterii certificatului …………………………Data expirării certificatului ………………………..Preşedinte,…………..–––-Anexa 2 la regulament a fost introdusă de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 683 din 5 noiembrie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 910 din 24 decembrie 2009, având conţinutul prevăzut în anexa 1 din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 3la regulamentPROCEDURA DE RECUNOAŞTERE OFICIALĂA TESTELOR DE EFICACITATE BIOLOGICĂÎn cadrul procedurii de omologare a produselor de protecţie a plantelor în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale armonizate cu legislaţia comunitară în domeniu, o cerinţă esenţială o reprezintă realizarea studiilor de eficacitate biologică conform principiilor Bunei practici experimentale (BPE) şi a liniilor directoare 152 şi 181 ale Organizaţiei Europene şi Mediteraneene pentru Protecţia Plantelor (OEPP).BPE definesc modul de organizare a unităţilor care efectuează teste de eficacitate biologică, precum şi condiţiile de planificare, realizare, control, înregistrare şi valorificare a acestora, în vederea obţinerii de date fiabile şi comparabile în condiţii agricole, fitosanitare şi de mediu, adecvate folosirii produsului respectiv de protecţie a plantelor şi reprezentative pentru condiţiile preponderente din locurile în care urmează să fie utilizat pe teritoriul României. BPE impun, de asemenea, anumite condiţii referitoare la calificarea personalului din unităţile respective, la folosirea adecvată a materialelor şi instalaţiilor, a protocoalelor şi a modalităţilor de operare, ca şi la înregistrarea rezultatelor.Recunoaşterea oficială reprezintă decizia prin care Comisia Naţională de Omologare a Produselor de Protecţie a Plantelor (CNOPPP) recunoaşte testele care au ca scop generarea de date referitoare la eficacitatea biologică a produselor de protecţie a plantelor, în cadrul procesului de omologare a acestora.Evaluarea conformităţii cu BPE şi liniile directoare OEPP va fi realizată de către o comisie de audit, numită de Comisia Naţională de Omologare a Produselor de Protecţie a Plantelor, constituită din 3 reprezentanţi ai Institutului de CercetareDezvoltare pentru Protecţia Plantelor (ICDPP), care au fost instruiţi în acest sens în cadrul proiectului de înfrăţire PHARE RO2004-IB-AG-15: "Continuarea întăririi instituţionale a serviciilor fitosanitare din România".În urma auditului efectuat, Comisia de audit va întocmi un raport care va fi prezentat spre analiză Comisiei de coordonare a cercetării şi promovării produselor de protecţie a plantelor din cadrul Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" (ASAS), care va analiza raportul şi va întocmi o propunere de decizie privind recunoaşterea oficială a testelor de eficacitate biologică, pe care o va înainta CNOPPP. După analizarea propunerii de decizie, CNOPPP va elibera certificatul de recunoaştere oficială, care va fi semnat de preşedintele CNOPPP.Certificatul de recunoaştere oficială a testelor de eficacitate biologică are valabilitate de 5 ani, cu posibilitatea prelungirii lui pentru încă 5 ani.Retragerea certificatului de recunoaştere oficială sau suspendarea acestuia se face de către CNOPPP, la solicitarea Comisiei de coordonare a cercetării şi promovării produselor de protecţie a plantelor din cadrul ASAS, în baza unui raport efectuat de comisia de audit.În vederea derulării activităţii de audit, Comisia de audit va pune la dispoziţia tuturor celor interesaţi următoarele documente:– cerere de evaluare a conformităţii cu principiile BPE şi cu liniile directoare OEPP 152 şi 181, respectiv chestionarul de informare;– scrisoarea de intenţie;– dosarul de candidatură;– procedura de evaluare a conformităţii cu principiile BPE şi cu liniile directoare OEPP 152 şi 181 pentru recunoaşterea oficială a testelor de eficacitate biologică realizate în vederea omologării produselor de protecţie a plantelor în cadrul institutelor şi staţiunilor de cercetare agricolă din reţeaua ASAS şi unităţile de ştiinţe agronomice din subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării;– referenţial privind exigenţele bunelor practici experimentale pentru recunoaşterea oficială a testelor de eficacitate biologică realizate în vederea omologării produselor de protecţia plantelor în cadrul institutelor şi staţiunilor din reţeaua ASAS şi unităţile de ştiinţe agronomice din subordinea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării;– convenţie între instituţia auditată şi Comisia de audit privind evaluarea reţelei de experimentare pentru recunoaşterea oficială a testelor de eficacitate biologică.Documentele vor fi publicate pe pagina web a Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale şi ASAS.–––-Anexa 3 la regulament a fost introdusă de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 683 din 5 noiembrie 2009, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 910 din 24 decembrie 2009, având conţinutul prevăzut în anexa 2 din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 4la regulament– Model –MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALECOMISIA NAŢIONALĂ DE OMOLOGARE A PRODUSELOR DE PROTECŢIE A PLANTELORBd. Carol I nr. 2-4, sectorul 3, BucureştiTel.: 021.30.72.386; fax: 021.30.72.485E-mail: fitosanitar@madr.roWebsite: www.madr.roPERMIS DE COMERŢ PARALELNr. ……./…………….Având în vedere cererea pentru obţinerea permisului de comerţ paralel pentru produsul de protecţie a plantelor depusă de ………………………., înregistrată cu nr. …….. din ………………, însoţită de documentele prevăzute la art. 14 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei Naţionale de Omologare a Produselor de Protecţie a Plantelor, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale, al ministrului sănătăţii şi al ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 116/153/358/2005, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia Naţională de Omologare a Produselor de Protecţie a Plantelor, în şedinţa din data de ………….., a aprobat comerţul paralel pentru produsul de protecţie a plantelor descris mai jos, pentru utilizarea în agricultură şi silvicultură:1. Denumirea comercială: ………………………………….2. Producător: …………………………………………..3. Substanţă activă/Substanţe active: ………………………3.a. Denumirea comună: ……………………………………3.b. Conţinut: …………………………………………..4. Clasificare: ………………………………………….5. Etichetare: …………………………………………..6. Cantitatea/Capacitatea de ambalare: ……………………..7. Domeniu de utilizare: …………………………………. ┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐ │ Cultura │ Organismul dăunător │ Doza de utilizare │ │ │ │ (l/ha sau kg/ha) │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ └─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘Conform documentelor depuse, produsul ………………………….. (denumirea comercială) din ……………….. (statul membru de origine), omologat cu nr. …… din …………., produs de către ……………………. (denumirea producătorului), este identic cu produsul ………………… (denumirea produsului de referinţă), având Certificatul de omologare nr. …….. din ……………… .Prezentul permis de comerţ paralel este valabil până la data de ……………….. .Preşedinte,………………….Eliberat la Bucureşti: ………………În data de: …………….–––-Anexa 4 la regulament a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012, având conţinutul prevăzut în anexa 1 din acelaşi act normativ.
 + 
Anexa 5la regulament– Model –MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALECOMISIA NAŢIONALĂ DE OMOLOGARE A PRODUSELOR DE PROTECŢIE A PLANTELORBd. Carol I nr. 2-4, sectorul 3, BucureştiTel.: 021.30.72.386; fax: 021.30.72.485E-mail: fitosanitar@madr.roWebsite: www.madr.roNr. ……… (a nu se completa de către solicitant)CEREREpentru obţinerea permisului de comerţ paralel ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 1. Informaţii privind solicitantul │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘  1.1. Denumirea: ……………………………………………………  Adresa: …………………………………………………………..  Numărul de telefon: ………………………………………………..  Numărul de fax: ……………………………………………………  Adresa de e-mail: ………………………………………………….  1.2. Numele şi prenumele persoanei de contact: ……………………….. ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 2. Identitatea produsului supus procedurii de comerţ paralel │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘  2.1. Denumirea comercială şi numărul autorizaţiei produsului de protecţie a  plantelor autorizat în statul membru de origine:  ………………………………………………………………….  2.2. Numele producătorului:  ………………………………………………………………….  2.3. Adresa producătorului:  ………………………………………………………………….  ………………………………………………………………….  2.4. Statul membru de origine: ………………………………………  2.5. Numele şi adresa titularului autorizaţiei din statul membru de origine:  ………………………………………………………………….  ………………………………………………………………….  2.6. Denumirea comercială dată produsului de protecţie a plantelor care  urmează să fie distribuit în România  ………………………………………………………………….  2.7. Compoziţia: ┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐ │ Compoziţia*) │ Concentraţia │ Funcţia │ │ │ (g/l sau g/kg sau %) │(insecticid, fungicid, │ │ │ │ erbicid, ……) │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ └─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘________    *) Se va completa cu denumirea chimică, denumirea comercială, nr. CAS,  pentru fiecare substanţă activă, agent sinergic şi agent fitoprotector din  compoziţia produsului formulat. ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │2.8. Tipul de formulare (codul GIFAP/GCPF/CropLife International): │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 3. Identitatea produsului de referinţă │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘  3.1. Denumirea comercială şi numărul autorizaţiei produsului de referinţă:  ………………………………………………………………….  3.2. Numele producătorului:  ………………………………………………………………….  3.3. Adresa producătorului:  …………………………………………………………………. ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │4. Domeniul de utilizare al produsului supus procedurii de comerţ paralel │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌─────────────────────────┬─────────────────────────┬────────────────────────┐ │ Cultura │ Organismul dăunător │ Doza de utilizare │ │ │ │ (l/ha sau kg/ha) │ ├─────────────────────────┼─────────────────────────┼────────────────────────┤ │ │ │ │ └─────────────────────────┴─────────────────────────┴────────────────────────┘ ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ 5. Caracteristicile ambalajului produsului supus procedurii de comerţ │ │paralel │ └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘  5.1. Tipul de ambalaj (se bifează tipul de ambalaj):  a) bidon []  b) carton []  c) pungă []  d) alt tip [] a se specifică tipul: …………………………………  5.2. Cantitatea/Capacitatea de ambalare: ……………………………..          Data Semnătura solicitantului     ……………. ……………………….–––-Anexa 5 la regulament a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 138 din 2 iulie 2012, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 13 septembrie 2012, având conţinutul prevăzut în anexa 2 din acelaşi act normativ.––-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x