REGULAMENT din 17 decembrie 2021

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 15/12/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: COLEGIUL MEDICILOR DIN ROMÂNIA
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 123 din 7 februarie 2022
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulREFERIRE LADECIZIE 12 17/12/2021
ART. 66REFERIRE LAREGULAMENT 679 27/04/2016
ART. 67REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006
ART. 67REFERIRE LALEGE (R) 95 14/04/2006 ART. 438
ART. 67REFERIRE LACODUL MUNCII (R) 24/01/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEDECIZIE 12 17/12/2021
ActulCONTINUT DEDECIZIE 12 17/12/2021
ActulREFERIT DEDECIZIE 12 17/12/2021





Notă
Aprobat prin DECIZIA nr. 12 din 17 decembrie 2021, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 123 din 7 februarie 2022.
 + 
Capitolul IDispoziții generale + 
Articolul 1(1)Ancheta disciplinară se realizează cu celeritate de către:a)Comisia de jurisdicție profesională a consiliului colegiului teritorial, denumită în continuare Comisia de jurisdicție profesională teritorială;b)Comisia de disciplină a colegiului teritorial, denumită în continuare Comisia de disciplină;c)Comisia de jurisdicție profesională a Consiliului național al Colegiului Medicilor din România, denumită în continuare Comisia de jurisdicție profesională națională;d)Comisia superioară de disciplină a Colegiului Medicilor din România, denumită în continuare Comisia superioară de disciplină sau CSD.(2)Ancheta disciplinară se realizează cu respectarea prezumției de nevinovăție.(3)Persoanele implicate în ancheta disciplinară vor acționa în conformitate cu prevederile legale, fără a se antepronunța sau a emite opinii personale în timpul desfășurării anchetei disciplinare sau în afara ședințelor comisiilor de jurisdicție și de disciplină. + 
Articolul 2(1)Persoana implicată în desfășurarea anchetei disciplinare, inclusiv expertul, este incompatibilă de a se pronunța într-un dosar dacă se află în una dintre următoarele situații:a)când și-a exprimat anterior părerea cu privire la cauza pe care a fost desemnată să o soluționeze, inclusiv în afara ședinței comisiei;b)când există împrejurări care justifică temerea că ea, soțul său, ascendenții ori descendenții lor au un interes în legătură cu pricina care se soluționează;c)când este soț, rudă până la gradul al doilea inclusiv cu avocatul ori reprezentantul unei părți sau dacă este căsătorită cu fratele ori cu sora soțului uneia dintre aceste persoane;d)când soțul sau fostul său soț este rudă până la gradul al doilea inclusiv cu vreuna dintre părți;e)dacă soțul sau rudele lor până la gradul al doilea, după caz, ocupă funcția de președinte în colegiile teritoriale, respectiv în Colegiul Medicilor din România;f)dacă între ea, soțul său ori rudele lor până la gradul al doilea, după caz, și una dintre părți a existat un litigiu civil sau un dosar penal cu cel mult 5 ani înainte de a fi desemnată să soluționeze pricina. În cazul plângerilor penale formulate de părți în cursul anchetei disciplinare persoana devine incompatibilă numai în situația punerii în mișcare a acțiunii penale împotriva sa;g)dacă este tutore sau curator al uneia dintre părți;h)dacă ea, soțul său, ascendenții ori descendenții lor au primit cadouri, sponsorizări sau promisiuni de daruri ori alte avantaje de la una dintre părți sau sunt în relații comerciale, asociați în firme comerciale;i)dacă ea, soțul său ori una dintre rudele lor până la gradul al doilea inclusiv sau, după caz, se află în relații/situații conflictuale documentate, înainte de a fi desemnată să participe în soluționarea anchetei disciplinare, cu una dintre părți, soțul ori rudele acesteia până la gradul al doilea inclusiv;j)dacă expertul ocupă o funcție în organele de conducere ale colegiilor teritoriale, ale Colegiului Medicilor din România, este membru într-o comisie de disciplină teritorială, respectiv CSD sau ocupă o funcție administrativă ierarhic superioară față de funcția ocupată de una dintre părțile dosarului.(2)Dispozițiile alin. (1) privitoare la soț se aplică și în cazul concubinilor.
 + 
Articolul 3(1)Persoanele aflate în una dintre situațiile de la art. 2 au obligația de a-l informa în scris, după caz, pe președintele Comisiei de jurisdicție profesională teritorială sau națională, al Comisiei de disciplină sau al Comisiei superioare de disciplină, care va decide înlocuirea. În cazul în care președintele comisiei se află în una dintre situațiile de la art. 2, acesta va informa președintele colegiului teritorial.(2)În cazul în care se constată starea de incompatibilitate a unui membru al unei comisii și acesta nu a informat conform prevederilor alin. (1), președintele comisiei din care face parte va dispune înlocuirea acestuia din completul ce urmează a soluționa cauza.(3)Nicio persoană implicată în cercetarea sau soluționarea unei cauze disciplinare nu va putea face declarații publice cu privire la cauza respectivă până la soluționarea ei definitivă.(4)Procedura disciplinară este o procedură nepublică, toate persoanele implicate în soluționarea unei cauze disciplinare sunt obligate să păstreze confidențialitatea tuturor informațiilor și datelor despre care au luat cunoștință până la soluționarea definitivă a cauzei, inclusiv față de organele de conducere ale colegiului teritorial sau național.
 + 
Articolul 4(1)Comisiile vor depune diligențe pentru obținerea în scris a poziției fiecărei părți implicate în cauza disciplinară.(2)Contradictorialitatea orală directă se va desfășura doar în condițiile în care pentru soluționarea cauzei este strict necesară, neputându-se altfel soluționa cauza.
 + 
Articolul 5La individualizarea sancțiunii se va ține seama de următoarele elemente:a)împrejurările în care a fost săvârșită abaterea;b)condițiile concrete de lucru;c)urmările abaterii disciplinare;d)atitudinea medicului pe parcursul desfășurării anchetei;e)existența unei sancțiuni disciplinare pentru care nu a intervenit radierea.
 + 
Articolul 6(1)Ancheta disciplinară desfășurată de Comisia de jurisdicție profesională teritorială/națională se realizează în baza Statutului Colegiului Medicilor din România, a Codului deontologic și a prezentului regulament.(2)Ancheta disciplinară desfășurată de Comisia de jurisdicție profesională teritorială/națională se va soluționa cu celeritate într-un termen rezonabil.(3)Dacă în dosar cercetarea nu se finalizează în termen de 6 luni de la înregistrarea plângerii/contestației, președintele Comisiei de jurisdicție profesională teritorială/națională va prezenta un raport președintelui colegiului teritorial sau Colegiului Medicilor din România în care va justifica cauzele întârzierii în soluționarea plângerii și va prezenta un calendar de măsuri pentru remedierea întârzierilor.(4)Președintele va analiza și va decide măsurile administrative de accelerare în soluționarea cauzei și va stabili un termen rezonabil de îndeplinire a fiecărei măsuri și un termen rezonabil de finalizare a cercetării.
 + 
Articolul 7(1)Comisia de jurisdicție profesională teritorială este formată din membri ai consiliului colegiului teritorial.(2)Atât Comisia de jurisdicție profesională teritorială, cât și Comisia de jurisdicție profesională națională sunt alcătuite dintr-un număr impar de membri.(3)Membrii Comisiei de jurisdicție profesională teritorială și, respectiv, ai Comisiei de jurisdicție profesională națională nu pot cumula conform legii această calitate cu cea de membru în comisiile de disciplină de la nivel teritorial, respectiv național.(4)În situația în care un membru al Comisiei de jurisdicție profesională teritorială și, respectiv, al Comisiei de jurisdicție profesională națională care a participat la ancheta disciplinară efectuată într-un dosar a fost ales ulterior în Comisia de disciplină, acesta nu mai poate participa la soluționarea acelei cauze.
 + 
Articolul 8Președintele Comisiei de jurisdicție profesională teritorială/Președintele Comisiei de jurisdicție profesională națională are următoarele atribuții:a)organizează și conduce activitatea comisiei;b)răspunde de buna funcționare a comisiei;c)informează organele de conducere ale colegiului despre activitatea comisiei și despre problemele apărute în cursul desfășurării cercetărilor disciplinare ale cauzelor;d)organizează și conduce activitatea Departamentului de jurisdicție profesională și a comisiei de jurisdicție profesională;e)dispune repartizarea dosarelor disciplinare către angajații Departamentului/comisiei de jurisdicție profesională și urmărește îndeplinirea obligațiilor de serviciu de către angajații Departamentului de jurisdicție profesională;f)ia măsuri pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse de comisie, respectiv respectarea termenelor stabilite pentru efectuarea expertizelor, pentru comunicarea documentelor și informațiilor solicitate etc.;g)prezintă raportul de activitate privind stadiul dosarelor, anual sau ori de câte ori este cazul, în fața organelor de conducere teritoriale/naționale.
 + 
Articolul 9(1)Președintele Comisiei de disciplină/Președintele Comisiei superioare de disciplină are următoarele atribuții:a)organizează și conduce activitatea comisiei;b)răspunde de buna funcționare a comisiei;c)informează organele de conducere ale colegiului teritorial/național despre activitatea comisiei și despre problemele apărute în cursul desfășurării cercetărilor disciplinare cu privire la aspectele tehnice și organizatorice ale activității interne;d)prezintă adunării generale raportul anual al activității comisiei;e)prezintă raportul de activitate privind stadiul dosarelor, anual sau ori de câte ori este cazul, în fața organelor de conducere teritoriale/naționale.(2)Repartizarea dosarelor pe completuri de judecată se realizează de către președintele Comisiei de disciplină și, respectiv, președintele Comisiei superioare de disciplină în funcție de specialitatea medicală și competențele deținute de membrii comisiei.(3)Președintele poate desemna, în cazuri întemeiate, un membru al comisiei care să îl substituie într-o activitate determinată. Mandatul dat de președintele comisiei trebuie să fie scris și depus la dosarul cauzei.
 + 
Articolul 10Cauzele disciplinare se vor judeca, potrivit legii, de către completuri de judecată formate dintr-un număr de membri după cum urmează:a)3 membri pentru comisiile de disciplină de la nivelul colegiilor teritoriale;b)5 membri pentru Comisia superioară de disciplină. + 
Articolul 11(1)Pe parcursul judecării cauzei disciplinare se va păstra componența completului de judecată.(2)Dacă din motive obiective se impune înlocuirea unui membru al completului de judecată, noul membru va fi desemnat prin decizie a președintelui comisiei de disciplină, în baza cererii motivate a membrului aflat în imposibilitate de a mai participa la judecarea cauzei.(3)Atât cererea membrului aflat în imposibilitate de a mai participa la judecarea cauzei, cât și decizia președintelui comisiei de disciplină vor fi depuse în dosarul disciplinar.(4)Un membru al completului de judecată înlocuit potrivit alin. (2) nu mai poate participa la judecarea cauzei respective.
 + 
Articolul 12(1)Ședințele de judecată a cauzelor disciplinare nu sunt publice.(2)Pe parcursul audierii, medicul, precum și petentul pot fi asistați de avocat.
 + 
Articolul 13(1)Dezbaterile ședințelor de judecată și măsurile dispuse vor fi consemnate în procesul-verbal de ședință.(2)Fiecare proces-verbal va fi semnat de membrii completului și va fi anexat la dosarul cauzei disciplinare.(3)Procesul-verbal va fi întocmit de persoana care asigură secretariatul completului de judecată, în colaborare cu consilierul/referentul de specialitate.(4)Audierea părților în situații excepționale, la solicitarea părții ce urmează a fi audiată și numai cu acordul comisiei, poate avea loc prin intermediul mijloacelor electronice (online). În acest caz se va întocmi la nivelul comisiei un proces-verbal de audiere, care va fi transmis părții audiate pentru a confirma corectitudinea celor consemnate, după care se va depune la dosarul disciplinar.
 + 
Articolul 14(1)Procesul-verbal de ședință, întocmit pentru fiecare dosar, va conține cel puțin următoarele elemente:a)data la care a avut loc ședința;b)membrii completului;c)susținerile membrilor comisiei și ale persoanelor audiate, expuse în timpul ședinței;d)actele, înscrisurile depuse la dosarul cauzei disciplinare în timpul ședinței;e)măsurile dispuse în soluționarea cauzei de către complet;f)semnăturile membrilor completului și persoanei care a redactat procesul-verbal.(2)Procesul-verbal se va depune, împreună cu celelalte documente, la dosarul cauzei disciplinare.
 + 
Articolul 15(1)Comunicările se realizează prin scrisoare trimisă la domiciliu părții sau la domiciliul/sediul procedural ales și indicat în mod expres de parte. În situația în care, din motive obiective, comunicarea nu poate fi realizată la domiciliu, corespondența poate fi transmisă la locul de muncă sau cu poșta electronică dacă partea și-a dat acordul pentru această modalitate de comunicare.(2)Toate adresele sau comunicările se vor expedia prin servicii poștale/curierat cu confirmare de primire sau se vor înmâna, sub semnătură de primire, persoanei căreia îi sunt destinate.(3)Copiile adreselor și comunicărilor se vor păstra la dosarul cauzei disciplinare împreună cu dovada de comunicare. + 
Articolul 16Toate paginile dosarului disciplinar vor fi numerotate în ordinea în care au fost primite (se vor numerota toate documentele care se depun la dosar: plângerea, decizia biroului, adresa de convocare a medicului sau a altor persoane, dovezile de comunicare, actele medicale sau alte documente, declarațiile martorilor, cereri, plicurile cu datele poștale/alte documente care atestă corespondența, AWB-urile etc). + 
Articolul 17Dosarul constituit va fi numerotat astfel încât plângerea și documentele anexate acesteia vor fi primele numerotate, iar actele depuse ulterior vor fi îndosariate și numerotate în continuare. + 
Articolul 18(1)Consultarea dosarelor disciplinare și, respectiv, obținerea de fotocopii pe suport hârtie/sau suport electronic după documentele aflate în dosar se va realiza în baza unei cereri formulate de persoana în drept, cerere ce va fi îndosariată în dosarul disciplinar.(2)Procedura de consultare și obținere a copiilor după documentele aflate în dosarul disciplinar se stabilește prin decizia consiliului colegiului teritorial/național.
 + 
Capitolul IIProcedura de soluționare a plângerilor la nivelul colegiului teritorial + 
Secţiunea 1Înregistrarea plângerii și declanșarea acțiunii disciplinare + 
Articolul 19(1)Plângerea împotriva unui medic se adresează colegiului teritorial al cărui membru este acesta.(2)Plângerea împotriva unui membru al organelor de conducere ale colegiului teritorial, cu excepția membrilor în adunarea generală, se depune la colegiul teritorial în care este înscris, care o înaintează Biroului executiv al Consiliului național al Colegiului Medicilor din România în vederea declanșării sau nedeclanșării anchetei disciplinare.(3)În cazul în care plângerea este îndreptată împotriva mai multor medici, dintre care unul sau mai mulți sunt în organele de conducere ale colegiului, biroul consiliului colegiului teritorial va decide cu privire la declanșarea sau nedeclanșarea anchetei disciplinare împotriva medicilor care nu dețin funcții de conducere, urmând ca pentru ceilalți să înainteze plângerea Biroului executiv al Consiliului național al Colegiului Medicilor din România. + 
Articolul 20(1)Toate plângerile se vor înregistra în registratura organizată la nivelul colegiului teritorial.(2)Plângerea purtând numărul de intrare și data la care a fost primită și înregistrată se va înainta Biroului executiv în prima ședință.
 + 
Articolul 21(1)Plângerii i se va da curs numai în cazul în care conține următoarele elemente de identificare:a)numele, prenumele, domiciliul și calitatea petentului;b)numele, prenumele și locul de muncă ale medicului împotriva căruia se face plângerea;c)descrierea faptei și indicarea datei când aceasta a avut loc;d)prejudiciul fizic și moral creat pacientului, precum și solicitările petentului pe care dorește să le supună analizei și judecății;e)semnătura petentului (olografă/electronică).(2)În cazul în care petentul nu poate indica numele și prenumele medicului împotriva căruia își îndreaptă plângerea, dar face dovada demersurilor în acest sens, colegiul teritorial va solicita unităților sanitare în care medicul își desfășoară activitatea informațiile necesare identificării acestuia.(3)Plângerea poate fi însoțită de documentele pe care petentul le consideră necesare în dovedirea susținerilor sale.(4)Plângerea se va depune personal, prin reprezentant cu împuternicire specială sau poate fi trimisă prin servicii poștale sau de curierat, în original.(5)Nu se va da curs plângerilor trimise prin e-mail nesemnate electronic, fax ori depuse sau trimise în fotocopii; acestea vor fi considerate ca neîndeplinind criteriile de eligibilitate și în acest caz se va formula un răspuns în care se vor invoca prevederile prevăzute în Statutul Colegiului Medicilor din România.(6)În cazul în care plângerea nu conține elementele necesare soluționării acesteia, Biroul executiv va solicita, în termen de 15 zile de la înregistrare, completarea plângerii cu elementele necesare soluționării.(7)Petentului i se va acorda un termen de 15 zile pentru completarea plângerii.
 + 
Articolul 22(1)Biroul consiliului teritorial analizează plângerea în cel mai scurt termen de la înregistrare și decide declanșarea sau nedeclanșarea anchetei disciplinare.(2)Biroul consiliului poate decide nedeclanșarea anchetei disciplinare în următoarele situații:a)în cazul în care plângerea nu este de competența organelor colegiale;b)atunci când plângerea nu conține elementele necesare soluționării, dar numai după ce i se va pune în vedere petentului completarea plângerii cu elementele concrete care lipsesc.(3)Decizia de declanșare a anchetei disciplinare va conține în mod obligatoriu cel puțin următoarele elemente:a)numele petentului;b)numărul și data înregistrării plângerii în registratura organizată de colegiul teritorial;c)numele medicului/medicilor împotriva căruia/cărora se dispune declanșarea anchetei disciplinare;d)dispoziții cu privire la declanșarea sau nedeclanșarea anchetei disciplinare și motivarea în fapt și în drept. + 
Articolul 23(1)Biroul consiliului teritorial se poate sesiza și poate dispune începerea unei anchete disciplinare și din oficiu.(2)În cazul în care în materialul ce stă la baza sesizării din oficiu nu este identificat medicul sau medicii față de care urmează să se dispună declanșarea anchetei disciplinare, biroul consiliului va face toate demersurile necesare în vederea identificării acestuia/acestora.(3)În decizia de sesizare din oficiu se vor menționa elementele care au stat la baza luării acestei decizii, atașându-se și dovezile corespunzătoare. Decizia va conține cel puțin elementele prevăzute la art. 22 alin. (3) lit. c) și d) din prezentul regulament. + 
Articolul 24(1)Decizia biroului consiliului de declanșare sau nedeclanșare a anchetei disciplinare se comunică persoanei care a formulat plângerea și medicului/medicilor intimat/intimați.(2)Împotriva deciziei de nedeclanșare a anchetei disciplinare persoana care a făcut plângerea poate depune contestație la colegiul teritorial a cărui decizie se contestă, în termen de 30 de zile de la comunicare.(3)Contestația se soluționează de către Biroul executiv al Consiliului național.
 + 
Secţiunea a 2-aAncheta disciplinară efectuată la nivelul Comisiei de jurisdicție profesională teritorială + 
Articolul 25(1)Dacă s-a dispus declanșarea anchetei disciplinare, plângerea, împreună cu decizia biroului consiliului, se înaintează către Comisia de jurisdicție profesională teritorială unde se va înregistra într-un registru denumit Registrul general de dosare disciplinare, întocmit după modelul prevăzut la anexa nr. 1.(2)Numărul de înregistrare a plângerii în Registrul general de dosare disciplinare va constitui numărul dosarului disciplinar.(3)După înregistrarea plângerii, secretariatul Comisiei de jurisdicție profesională teritorială o va atașa deciziei biroului consiliului și, în baza numărului de înregistrare, potrivit alin. (2), va constitui dosarul cauzei.(4)Comisia de jurisdicție profesională teritorială va comunica medicului o copie a deciziei de declanșare a anchetei disciplinare, precum și o copie a plângerii, chiar și în format electronic.
 + 
Articolul 26(1)În ședință, Comisia de jurisdicție profesională teritorială va decide și va consemna în procesul-verbal de ședință următoarele aspecte:a)dacă va fi audiată persoana care a făcut plângerea;b)data la care va fi audiată persoana care a făcut plângerea;c)dacă este necesar să fie audiate și alte persoane;d)dacă este necesar să fie solicitate documente medicale ori alte înscrisuri;e)dacă este necesară efectuarea unei expertize sau consultarea unei comisii de specialitate;f)efectuarea unei documentări suplimentare în cauză prin consultarea literaturii medicale de specialitate;g)orice alte măsuri necesare unei juste și corecte soluționări a cauzei.(2)Prin grija președintelui Comisiei de jurisdicție profesională teritorială se vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a dispozițiilor comisiei, respectiv se vor stabili termene pentru efectuarea expertizelor, termene pentru comunicarea documentelor și informațiilor solicitate etc.(3)În situația în care se constată că dispozițiile și termenele nu au fost respectate, președintele Comisiei de jurisdicție profesională teritorială va dispune toate măsurile ce se impun, inclusiv înlocuirea expertului care efectuează expertiza sau a comisiei de specialitate.
 + 
Articolul 27(1)După administrarea probatoriului stabilit în prima ședință, în funcție de complexitatea cauzei și numai în măsura în care apreciază ca fiind necesar în vederea soluționării plângerii, Comisia de jurisdicție profesională teritorială poate dispune și efectuarea altor expertize de specialitate, precum și administrarea altor probe utile și pertinente cauzei.(2)Suplimentarea probatoriului și extinderea măsurilor de cercetare disciplinară se consemnează în procesul-verbal de ședință.
 + 
Articolul 28După cercetarea faptei și administrarea tuturor probelor necesare, Comisia de jurisdicție profesională teritorială va finaliza ancheta disciplinară printr-un referat ce va cuprinde cel puțin următoarele elemente:a)numele și prenumele membrilor comisiei care au participat la ședință;b)prezentarea datelor de identificare a persoanei care a formulat plângerea și, respectiv, a medicului intimat;c)prezentarea sesizării și a faptei;d)individualizarea normei încălcate, dacă este cazul;e)probele administrate;f)analiza medicală, după caz;g)atitudinea medicului pe parcursul desfășurării anchetei;h)motivarea în fapt și în drept a propunerii de sancționare a medicului sau de stingere a acțiunii disciplinare;i)semnătura președintelui comisiei.
 + 
Articolul 29(1)După întocmirea referatului, ancheta disciplinară la nivelul Comisiei de jurisdicție profesională teritorială se consideră terminată, iar dosarul se trimite către Comisia de disciplină.(2)Acțiunea disciplinară va fi susținută în fața Comisiei de disciplină de către președinte sau un membru al Comisiei de jurisdicție profesională teritorială desemnat de președinte.
 + 
Articolul 30(1)Dosarul disciplinar se înaintează Comisiei de disciplină a colegiului teritorial.(2)Predarea-primirea dosarului disciplinar către/de către Comisia de disciplină se va realiza în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data ședinței Comisiei de jurisdicție profesională teritorială, pe baza semnăturilor persoanelor care asigură secretariatul Comisiei de jurisdicție profesională teritorială și, respectiv, al Comisiei de disciplină în Registrul general de dosare disciplinare și în baza unui proces-verbal.(3)În procesul-verbal vor fi consemnate numărul de pagini din dosar, data predării, numele și prenumele în clar, precum și calitatea persoanei care predă, respectiv primește dosarul disciplinar. Un exemplar al procesului-verbal se depune în dosar.
 + 
Secţiunea a 3-aAncheta disciplinară efectuată la nivelul Comisiei de disciplină + 
Articolul 31(1)Președintele Comisiei de disciplină va repartiza prin rezoluție dosarul unui complet de judecată format din 3 membri.(2)În ședință, completul de judecată va decide cu privire la următoarele aspecte:a)data audierii medicului sau a medicilor intimați;b)dacă mai sunt necesar a fi administrate și alte probe în vederea justei și corectei soluționări a plângerii.(3)Despre toate aceste aspecte se va face mențiune în procesul-verbal de ședință, care se va depune la dosarul cauzei. + 
Articolul 32(1)Convocarea se realizează cu cel puțin 7 zile înaintea datei la care urmează să aibă loc audierea.(2)Comisia de disciplină, la solicitarea persoanei convocate, poate stabili un alt termen pentru audiere pentru motive temeinic justificate.
 + 
Articolul 33(1)Medicul chemat pentru audiere la comisie poate depune și apărări în scris.(2)Neprezentarea medicului nu împiedică desfășurarea procedurilor disciplinare ori judecarea cauzei.
 + 
Articolul 34Pe tot parcursul anchetei disciplinare părțile au dreptul să consulte dosarul disciplinar, precum și posibilitatea de a depune înscrisurile pe care le consideră utile pentru soluționarea cauzei. + 
Articolul 35(1)Completul de judecată nu este obligat să țină cont în soluția pe care o va pronunța de propunerea făcută de Comisia de jurisdicție profesională teritorială.(2)După finalizarea măsurilor de cercetare, completul de judecată stabilește, prin decizie, una dintre următoarele soluții:a)respingerea plângerii și stingerea acțiunii disciplinare, dacă fapta nu constituie abatere disciplinară;b)admiterea plângerii și aplicarea uneia dintre sancțiunile prevăzute de lege.
 + 
Articolul 36(1)Decizia adoptată în soluționarea plângerii va fi redactată conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 și va cuprinde cel puțin următoarele elemente:a)numărul deciziei și data pronunțării;b)componența completului de judecată;c)descrierea faptei ce a constituit obiectul anchetei disciplinare;d)prezentarea succintă a cercetării (declarațiile părților, martorii care au fost audiați, înscrisurile, documentele cercetate și reținute în soluționarea cauzei etc.);e)motivarea soluției adoptate, fundamentată din punct de vedere științific, cu indicarea bibliografiei, a normei profesionale și legale încălcate, dacă este cazul. Motivarea trebuie să conțină în mod obligatoriu răspuns la toate motivele invocate în plângere, precum și motivele pentru care probele solicitate sau susținerile invocate au fost respinse de comisie;f)una dintre soluțiile prevăzute de statut;g)dacă este cazul, sancțiunea aplicată și temeiul legal al adoptării ei;h)termenul de contestare și locul de depunere a contestației;i)semnătura președintelui completului de judecată și antetul colegiului teritorial.(2)Decizia va fi înregistrată într-un registru denumit Registrul de decizii, va fi redactată într-un limbaj accesibil petenților și nu va conține prescurtări tehnice care nu sunt explicitate.(3)Termenul de redactare și comunicare a deciziei nu poate fi mai mare de 30 de zile calendaristice de la data adoptării.(4)Decizia pronunțată se comunică medicului, persoanei care a făcut plângerea, președintelui colegiului teritorial și președintelui Colegiului Medicilor din România. + 
Articolul 37(1)În termen de 15 zile de la comunicare, medicul sancționat, persoana care a făcut plângerea, Ministerul Sănătății, președintele colegiului teritorial sau președintele Colegiului Medicilor din România poate contesta decizia pronunțată de Comisia de disciplină a colegiului teritorial.(2)Dacă nu se formulează contestație, decizia de sancționare cu interdicția de a exercita profesia ori anumite activități medicale, respectiv retragerea calității de membru se comunică biroului consiliului colegiului teritorial, entității juridice cu care medicul sancționat se află în raporturi de muncă/raporturi contractuale, precum și Ministerului Sănătății, iar dosarul va fi arhivat.
 + 
Articolul 38Procedura de soluționare a plângerilor prevăzută de prezentul regulament se aplică în mod corespunzător și la nivelul Biroului executiv, Comisiei de jurisdicție profesională națională și Comisiei superioare de disciplină, în cazul soluționării în primă instanță a plângerilor formulate împotriva medicilor care ocupă funcții în cadrul organelor de conducere ale colegiilor teritoriale.
 + 
Capitolul IIICăi de atac + 
Secţiunea 1Comisia de jurisdicție profesională națională + 
Articolul 39(1)Contestația se formulează în scris și va conține următoarele elemente:a)numele și prenumele contestatorului;b)domiciliul, respectiv sediul contestatorului;c)obiectul contestației;d)motivarea contestației;e)mijloacele de probă pe care se sprijină contestația;f)semnătura contestatorului (care poate fi și electronică).(2)Contestația se depune personal, prin reprezentant cu împuternicire specială, poate fi transmisă cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire la Comisia de disciplină de la nivel teritorial.
 + 
Articolul 40(1)Contestația va fi înregistrată la colegiul teritorial, îndosariată și transmisă în termen de 5 zile lucrătoare împreună cu fotocopia dosarului cauzei Colegiului Medicilor din România.(2)Originalul dosarului va fi arhivat la colegiul teritorial.(3)Dosarul transmis Colegiului Medicilor din România va fi numerotat și opisat, cu precizarea tipului/denumirii documentului aflat în dosarul disciplinar și cu identificarea numărului paginii la care acesta se află.(4)Dosarul înaintat Colegiului Medicilor din România va conține un referat ce va indica obligatoriu numărul total de pagini, data, numele și prenumele în clar ale persoanei care l-a întocmit, precum și semnătura acesteia. + 
Articolul 41(1)Contestațiile se înregistrează în registratura organizată la nivelul Colegiului Medicilor din România.(2)Contestația împreună cu dosarul disciplinar se înaintează Departamentului de jurisdicție profesională națională unde se va înregistra în Registrul general de dosare disciplinare întocmit la nivelul Colegiului Medicilor din România, prevăzut în anexa nr. 2.
 + 
Articolul 42(1)În prima ședință, Comisia de jurisdicție profesională națională verifică îndeplinirea condițiilor legale de formă și fond ale contestației.(2)În situația în care Comisia de jurisdicție profesională națională apreciază că în contestație nu sunt cuprinse toate elementele prevăzute de art. 39 din prezentul regulament, va cere contestatorului ca, în termen de 5 zile de la primirea comunicării prin care i se aduce la cunoștință această situație, să completeze contestația. În cazul în care contestatorul nu se conformează solicitării Comisiei de jurisdicție profesională națională și contestația nu conține elementele prevăzute de art. 39, aceasta va fi înaintată cu celeritate Comisiei superioare de disciplină, cu propunerea de respingere.(3)În cazul în care contestația a fost depusă după împlinirea termenului legal, aceasta va fi înaintată cu celeritate Comisiei superioare de disciplină, cu propunerea de respingere ca tardiv formulată. + 
Articolul 43(1)Comisia de jurisdicție profesională națională va decide în ședință cu privire la probele ce urmează a fi administrate în vederea soluționării contestației. Măsurile dispuse se vor consemna în procesul-verbal de ședință care va fi îndosariat la dosarul disciplinar.(2)Prin grija președintelui Comisiei de jurisdicție profesională națională se vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a măsurilor dispuse de comisie, respectiv se vor stabili termene pentru efectuarea expertizelor, pentru comunicarea documentelor și informațiilor solicitate etc.(3)Președintele Comisiei de jurisdicție profesională națională va înlocui expertul desemnat în cauză și va lua toate măsurile ce se impun în vederea remedierii acestei situații dacă constată că dispozițiile și termenele nu au fost respectate.(4)Suplimentarea probatoriului și extinderea măsurilor de cercetare disciplinară se consemnează în procesul-verbal de ședință.
 + 
Articolul 44După cercetarea faptei și administrarea tuturor probelor necesare, Comisia de jurisdicție profesională națională va finaliza cercetarea disciplinară printr-un referat ce va cuprinde cel puțin următoarele elemente:a)numele și prenumele membrilor comisiei care au participat la ședință;b)prezentarea datelor de identificare a persoanei care a formulat plângerea și, respectiv, a medicului intimat;c)prezentarea plângerii și a faptei;d)individualizarea normei încălcate;e)probele administrate;f)analiza medicală, după caz;g)atitudinea/poziția medicului pe parcursul desfășurării anchetei;h)motivarea în fapt și în drept a propunerii de sancționare a medicului sau de stingere a acțiunii disciplinare;i)semnătura președintelui comisiei.
 + 
Articolul 45(1)După întocmirea referatului, ancheta disciplinară de la nivelul Comisiei de jurisdicție națională se consideră terminată, iar dosarul se trimite către Comisia superioară de disciplină.(2)Acțiunea disciplinară va fi susținută în fața Comisiei superioare de disciplină de către președinte sau un membru al Comisiei de jurisdicție profesională națională desemnat de președintele acesteia.
 + 
Articolul 46(1)Predarea-primirea dosarului disciplinar către/de către Comisia superioară de disciplină se va realiza în termen de 15 zile calendaristice de la data ședinței, pe baza semnăturilor persoanelor care asigură secretariatul Comisiei de jurisdicție profesională națională și, respectiv, al Comisiei superioare de disciplină, în Registrul general de dosare disciplinare, precum și într-un proces-verbal.(2)În procesul-verbal vor fi consemnate numărul de pagini din dosar, data predării, numele și prenumele în clar, precum și calitatea persoanei care predă, respectiv primește dosarul disciplinar. Un exemplar al procesului-verbal se depune la dosar.
 + 
Secţiunea a 2-aComisia superioară de disciplină + 
Articolul 47(1)Președintele Comisiei superioare de disciplină va repartiza prin decizie dosarul disciplinar unui complet de judecată format din 5 membri.(2)La soluționarea contestației și redactarea deciziei Comisiei superioare de disciplină președintele completului/completul de judecată va colabora cu consilierii angajați la Departamentul de jurisdicție profesională al Colegiului Medicilor din România.(3)În prima ședință de analiză a dosarului, completul de judecată va decide cu privire la următoarele aspecte:a)data audierii contestatorului;b)dacă mai este necesară administrarea unui probatoriu suplimentar în vederea justei și corectei soluționări a contestației.(4)Se va încheia un proces-verbal la fiecare ședință pentru fiecare dosar, care se îndosariază la dosarul cauzei.
 + 
Articolul 48(1)Convocarea în vederea audierii se realizează cu cel puțin 7 zile înaintea datei la care urmează să aibă loc audierea.(2)Comisia superioară de disciplină, la solicitarea persoanei convocate, poate stabili un alt termen pentru audiere, pentru motive temeinice și dovedite.
 + 
Articolul 49Părțile chemate pentru audiere la comisie pot depune explicații și note scrise. + 
Articolul 50Pe tot parcursul soluționării contestației, părțile au dreptul să consulte și să obțină fotocopii din dosarul disciplinar, precum și posibilitatea de a depune la dosar înscrisurile pe care le consideră utile pentru soluționare. + 
Articolul 51(1)Completul de judecată ce va judeca o cauză nu este obligat să țină cont în soluția pe care o va pronunța de propunerea făcută de Comisia de jurisdicție profesională națională.(2)După finalizarea măsurilor de cercetare, Comisia superioară de disciplină stabilește prin decizie una dintre următoarele soluții:a)respinge contestația și menține dispozițiile deciziei pronunțate la nivel teritorial;b)admite, în tot sau în parte, contestația și dispune anularea, în tot sau în parte, a deciziei pronunțate la nivel teritorial.(3)În cazul admiterii contestației, Comisia superioară de disciplină poate dispune trimiterea dosarului disciplinar în vederea refacerii procedurii disciplinare la nivel teritorial, cu respectarea prevederilor legale, sau poate reține cauza în vederea judecării fondului. Trimiterea spre rejudecare poate fi dispusă o singură dată în soluționarea cauzei.(4)Refacerea procedurii disciplinare la nivel teritorial poate fi dispusă atât pentru motive ce țin de fondul cauzei, cât și pentru încălcarea aspectelor procedurale, chiar dacă acestea au fost constatate din oficiu de Comisia superioară de disciplină și nu au fost invocate expres prin contestație.
 + 
Articolul 52(1)Decizia adoptată în soluționarea contestației va fi redactată conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 și va cuprinde cel puțin următoarele elemente:a)numărul deciziei și data pronunțării;b)componența completului de judecată;c)descrierea faptei ce a constituit obiectul cercetării disciplinare;d)prezentarea măsurilor de cercetare și a deciziei adoptate de Comisia de disciplină a colegiului teritorial;e)prezentarea motivelor de contestație;f)prezentarea cercetării disciplinare (declarațiile părților, martorii care au fost audiați, înscrisurile, documentele reținute în soluționarea cauzei etc.) dispuse în soluționarea contestației;g)motivarea soluției adoptate, fundamentată din punct de vedere științific, cu indicarea bibliografiei, a normei profesionale și legale încălcate, dacă este cazul. Motivarea redactată de președintele de complet trebuie să conțină în mod obligatoriu răspuns la toate motivele invocate în contestație, precum și motivul pentru care probele solicitate sau susținerile invocate au fost respinse de comisie;h)soluția privind respingerea contestației și menținerea dispozițiilor deciziei pronunțate la nivel teritorial sau admiterea, în tot sau în parte, a contestației și anularea, în tot sau în parte, a deciziei pronunțate la nivel teritorial;i)dacă este cazul, sancțiunea aplicată și temeiul legal al adoptării ei;j)termenul de contestare;k)semnătura președintelui completului de judecată.(2)Decizia va fi înregistrată într-un registru, denumit Registrul de decizii, va fi redactată într-un limbaj accesibil petenților și nu va conține prescurtări tehnice care nu sunt explicitate.(3)Termenul de redactare și comunicare a deciziei este de maximum 30 de zile calendaristice de la data adoptării deciziei.
 + 
Capitolul IVIncidente procedurale + 
Secţiunea 1Rejudecarea cauzelor + 
Articolul 53(1)În situația în care prin decizia Comisiei superioare de disciplină s-a dispus refacerea procedurii disciplinare la nivel teritorial, decizia va conține explicit motivele care au dus la anularea deciziei Comisiei de disciplină a colegiului teritorial și activitățile obligatorii pentru comisia teritorială.(2)Prin grija secretariatului Comisiei superioare de disciplină, dosarul în fotocopie în integralitatea lui va fi restituit colegiului teritorial, iar în arhiva Comisiei superioare de disciplină va fi păstrat originalul împreună cu decizia pronunțată.
 + 
Articolul 54(1)Comisia de disciplină a colegiului teritorial are obligația de a pune în executare dispozițiile deciziei Comisiei superioare de disciplină privind rejudecarea cauzei, îndeplinind întocmai și în totalitate aspectele procedurale care au fost viciate indicate în decizie.(2)În cazul rejudecării în baza deciziei Comisiei superioare de disciplină se va constitui un dosar disciplinar care va primi un nou număr de înregistrare în Registrul general de dosare disciplinare. La dosarul nou-constituit se va atașa dosarul disciplinar transmis de Comisia superioară de disciplină împreună cu decizia.
 + 
Articolul 55(1)Dosarul disciplinar va fi repartizat de președintele Comisiei de disciplină a colegiului teritorial unui complet de judecată format din membri care nu au participat la judecarea în primă instanță.(2)În cazul în care toți membrii Comisiei de disciplină au participat la soluționarea cauzei în primă instanță, vor fi desemnați membrii supleanți, în ordinea voturilor obținute la alegeri. Desemnarea va fi făcută punctual pentru un dosar.
 + 
Articolul 56(1)După rejudecare, decizia va cuprinde inclusiv numărul inițial și mențiuni cu privire la dosarul anterior și va fi comunicată conform prezentului regulament.(2)În cazul în care decizia este contestată, colegiul teritorial va înainta Colegiului Medicilor din România dosarul constituit conform art. 54 alin. (2), în fotocopie.
 + 
Secţiunea a 2-aExtinderea acțiunii disciplinare + 
Articolul 57(1)Ancheta disciplinară se realizează în limitele descrise în plângere și numai cu privire la medicii față de care s-a dispus declanșarea anchetei disciplinare.(2)În cazul în care pe parcursul anchetei disciplinare s-au constatat aspecte sau indicii cu privire la săvârșirea altor abateri disciplinare decât cele indicate prin plângere sau săvârșite de alți medici decât cei intimați, comisia de jurisdicție profesională/disciplină are obligația de a aduce la cunoștință aceste aspecte biroului consiliului, care va dispune declanșarea anchetei disciplinare din oficiu.
 + 
Capitolul VEvidența, gestionarea și arhivarea dosarelor disciplinare + 
Articolul 58(1)La nivelul colegiilor teritoriale, după ce sunt înregistrate plângerile în registratura organizată la nivelul colegiului, acestea vor fi predate sub semnătură persoanei care asigură secretariatul Comisiei de jurisdicție profesională teritorială. Aceasta va întocmi, înregistra, opisa și numerota dosarul disciplinar conform prevederilor prezentului Regulament, iar persoana desemnată pentru desfășurarea anchetei va avea în grijă și păstrare dosarul până la terminarea cercetării disciplinare la nivelul Comisiei de jurisdicție profesională teritorială.(2)Persoana care asigură secretariatul Comisiei de jurisdicție profesională teritorială va întocmi, păstra și actualiza Registrul general de dosare disciplinare.(3)Dosarele vor fi numerotate în Registrul general de dosare disciplinare în ordinea înregistrării plângerilor, numerotarea începând de la 1 pentru fiecare an calendaristic.(4)Predarea dosarelor disciplinare persoanei care asigură secretariatul Comisiei de disciplină se va realiza pe bază de semnătură.(5)Termenul de exercitare a anchetei disciplinare în acest caz se calculează de la data la care comisia de jurisdicție profesională/disciplină a luat cunoștință despre posibila abatere disciplinară.(6)După finalizarea anchetei, persoana care asigură secretariatul Comisiei de disciplină va face toate mențiunile referitoare la decizia adoptată și soluția dispusă în Registrul general de dosare disciplinare.
 + 
Articolul 59(1)La nivelul Colegiului Medicilor din România, după înregistrarea contestațiilor și a dosarelor disciplinare transmise de colegiile teritoriale în registratura organizată la nivelul Colegiului Medicilor din România, acestea vor fi predate sub semnătură persoanei care asigură secretariatul Departamentului de jurisdicție profesională, care va înregistra contestația în Registrul general de dosare disciplinare.(2)Secretariatul Departamentului de jurisdicție profesională va păstra și actualiza Registrul general de dosare disciplinare, care va avea cel puțin rubricile prevăzute în anexa nr. 2 la prezentul regulament.(3)Dosarele vor fi numerotate în Registrul general de dosare disciplinare în ordinea înregistrării contestațiilor și sesizărilor împotriva membrilor în organele de conducere, numerotarea începând de la 1 pentru fiecare an calendaristic.(4)Secretariatul Departamentului de jurisdicție profesională va preda pe semnătură dosarele, după repartizarea acestora de către președintele comisiei, consilierului/persoanei responsabile care va administra probele dispuse de comisie. Consilierul/Persoana responsabilă va păstra în grija sa dosarul disciplinar până la terminarea cercetării disciplinare la nivelul Comisiei de jurisdicție profesională națională, având întreaga răspundere cu privire la modul de întocmire a dosarului, de îndosariere și la numerotarea documentelor.(5)La finalizarea anchetei disciplinare la nivelul Comisiei de jurisdicție profesională națională, consilierii/persoana responsabilă vor/va preda dosarele pe bază de semnătură persoanei care asigură secretariatul Departamentului de jurisdicție profesională, care le va înainta persoanei care asigură secretariatul Comisiei superioare de disciplină, pe baza procesului-verbal de predare-primire.(6)După finalizarea anchetei, persoana care asigură secretariatul Comisiei superioare de disciplină va face toate mențiunile referitoare la decizia adoptată și soluția dispusă în Registrul general de dosare disciplinare.
 + 
Articolul 60Secretariatul Comisiei de disciplină, respectiv al Comisiei superioare de disciplină va păstra evidența deciziilor în Registrul de decizii. Deciziile vor fi numerotate în ordinea adoptării lor, numerotarea începând de la 1 pentru fiecare an calendaristic. + 
Articolul 61(1)Dosarele disciplinare vor fi păstrate în dulapuri/fișete metalice cu cheie. Fiecare persoană implicată în gestionarea și păstrarea dosarelor va fi pe deplin responsabilă pentru dosarele pe care le are în gestiune.(2)Punerea la dispoziția altor persoane decât cele îndreptățite, păstrarea în locuri accesibile altor persoane, pierderea cheilor fișetelor în care sunt depozitate dosarele pe care le are în gestiune atrage răspunderea disciplinară a persoanei în cauză.(3)Pe perioada concediului, precum și pe perioada suspendării contractului individual de muncă al persoanei responsabile va fi desemnată, prin grija conducerii instituției, persoana care preia gestiunea dosarelor și implicit a fișetelor. Predarea-primirea cheii/cheilor se va face prin întocmirea unui proces-verbal care va consemna obligatoriu data, numele în clar și semnătura persoanelor responsabile. + 
Articolul 62Dosarele soluționate de Comisia superioară de disciplină se vor numerota și opisa. La nivelul Colegiului Medicilor din România se vor păstra originalele dosarelor disciplinare soluționate de Comisia superioară de disciplină, ce vor fi arhivate și păstrate în conformitate cu prevederile nomenclatorului arhivistic. + 
Articolul 63În cazul formulării unei acțiuni în anulare împotriva deciziei Comisiei superioare de disciplină, dosarul disciplinar în original, însoțit de o notă cu numărul de pagini din dosar, notă ce va fi întocmită și semnată de persoana care asigură secretariatul Comisiei superioare de disciplină, va fi predat Serviciului juridic sub semnătură. După soluționarea definitivă a cauzei de către instanța de judecată, dosarul disciplinar va fi transmis Comisiei superioare de disciplină pentru arhivare. + 
Articolul 64Măsurile dispuse de către instanța de judecată cu privire la decizia atacată vor fi menționate în Registrul general de dosare disciplinare de către Serviciul juridic.
 + 
Capitolul VIConfidențialitate și măsuri privind protecția datelor cu caracter personal + 
Articolul 65(1)Este strict interzisă scoaterea/transmiterea în orice formă și pe orice suport a dosarelor disciplinare sau actelor din dosar, inclusiv a celor întocmite de persoanele implicate în ancheta disciplinară, cu excepția situațiilor prevăzute de lege.(2)Această interdicție subzistă și în cazul membrilor comisiilor de jurisdicție profesională, comisiilor de disciplină și Comisiei superioare de disciplină, excepție făcând situațiile în care scoaterea/transmiterea în orice formă și pe orice suport a dosarelor disciplinare sau actelor din dosar de către membrii comisiilor implicate în soluționare se realizează în baza unei decizii sau a unui regulament, cu respectarea prevederilor legale privind protecția datelor.(3)Fac excepție situațiile în care s-a dispus efectuarea unei expertize de specialitate. În această situație dosarul va fi transmis în fotocopie (inclusiv în format electronic) și se va pune în vedere expertului îndeplinirea obligațiilor privind confidențialitatea datelor primite, precum și de restituire a tuturor documentelor transmise.(4)Fotocopiile documentelor, indiferent de suportul pe care au fost stocate, vor fi distruse, încheindu-se un proces-verbal în acest sens care va fi atașat la dosar.
 + 
Articolul 66Toate activitățile prevăzute de prezentul regulament se vor desfășura cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului.
 + 
Capitolul VIISancțiuni + 
Articolul 67(1)Potrivit art. 438 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, deciziile Consiliului național al Colegiului Medicilor din România sunt obligatorii pentru toate colegiile teritoriale.(2)Încălcarea dispozițiilor prezentului regulament atrage răspunderea disciplinară în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și/sau ale Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare, Statutului Colegiului Medicilor din România și Codului de deontologie medicală, după caz.
 + 
Capitolul VIIIDispoziții finale + 
Articolul 68Prin grija conducerii Colegiului Medicilor din România și a colegiilor teritoriale, prevederile prezentului regulament vor fi comunicate sub semnătură propriilor angajați, precum și tuturor persoanelor implicate în ancheta disciplinară în termen de 10 zile de la data publicării.
 + 
Anexa nr. 1la regulament
Model de Registru general de dosare disciplinare întocmit la nivelul colegiilor teritoriale

Numărul dosarului disciplinar Numărul și data înregistrării plângerii Numele și prenumele petentului Numele și prenumele medicului/medicilor intimat/intimați Numărul și data deciziei de declanșare a anchetei disciplinare adoptate de biroul consiliului Referatul Comisiei de jurisdicție profesională (data ședinței și soluția propusă) Data predării-primirii dosarului disciplinar la Comisia de disciplină Numărul deciziei și data ședinței în care a fost adoptată decizia Comisiei de disciplină Soluția adoptată prin decizia Comisiei de disciplină Numărul și data înregistrării contestației Numărul și data înregistrării adresei de înaintare a contestației și a dosarului către Colegiul Medicilor din România

 + 
Anexa nr. 2la regulament
Model de Registru general de dosare disciplinare întocmit la nivelul Colegiului Medicilor din România

Numărul dosarului disciplinar Numărul și data înregistrării plângerii/contestației la Colegiul Medicilor din România Numele și prenumele contestatorului Numele și prenumele petentului/petenților și ale medicului/medicilor intimat/intimați Numărul și data deciziei de declanșare a anchetei disciplinare adoptate de Biroul executiv/Numărul și data deciziei Comisiei de disciplină contestate Referatul Comisiei de jurisdicție profesională (data ședinței și soluția propusă) Data predării-primirii dosarului disciplinar la Comisia superioară de disciplină (CSD) Numărul deciziei și data ședinței în care a fost adoptată decizia CSD Soluția adoptată prin decizia CSD Alte observații (instanța unde a fost contestată decizia CSD, măsuri cu privire la suspendarea executării deciziei, soluția definitivă a instanței)

 + 
Anexa nr. 3la regulament2025
DECIZIE
2025Completul de judecată:Președinte 2025Membru 2025Membru 2025Membru 2025Membru 2025^1Preambul 2025• Plângerea prezentată în rezumat 2025• Decizia biroului consiliului colegiului teritorial prin care a fost declanșată ancheta disciplinară, descrisă de asemenea rezumativ 2025• Comisia de jurisdicție profesională a colegiului teritorial – prezentarea măsurilor de cercetare:– prezentarea reclamației și a faptei așa cum a fost reținută de această comisie, cu precizarea expresă a datelor de identificare a dosarului disciplinar înregistrat la colegiul teritorial [nr./an];– probele administrate în cauză;– analiza medicală a cazului;– atitudinea medicului/medicilor manifestată pe parcursul desfășurării anchetei.• Referatul Comisiei de jurisdicție profesională a colegiului teritorial prin care a fost finalizată cercetarea disciplinară 2025• Comisia de disciplină a colegiului teritorial – prezentarea măsurilor de cercetare:– declarațiile părților;– martorii care au fost audiați;– înscrisurile, documentele cercetate și reținute în soluționarea cauzei etc.• Decizia Comisiei de disciplină a colegiului teritorial prin care a fost soluționată cauza 2025• Contestația 2025• Comisia de jurisdicție profesională a Colegiului Medicilor din România – prezentarea măsurilor de cercetare:– probele administrate;– analiza medicală a cazului;– atitudinea medicului pe parcursul desfășurării anchetei.• Referatul Comisiei de jurisdicție profesională a Colegiului Medicilor din România prin care a fost finalizată cercetarea disciplinară 2025• Comisia superioară de disciplină a Colegiului Medicilor din România – analiza situației de fapt și de drept:– descrierea pe larg a obiectului contestației;– prezentarea măsurilor de cercetare [data audierii și declarațiile contestatorului, dacă este cazul, declarațiile celeilalte părți/martorilor, înscrisurile, documentele analizate și reținute în soluționarea cauzei, dacă este cazul, expertizele efectuate și opinia experților etc.].^2• Motivarea deciziei – în strânsă și strictă legătură cu obiectul contestației, prezentarea faptelor așa cum au fost reținute de completul de judecată al Comisiei superioare de disciplină și motivarea medicală a deciziei, cu trimiteri inclusiv, dar fără a se limita la literatura de specialitate, ghiduri și protocoale medicale etc., motivele admiterii/respingerii fiecărui capăt de cerere din contestație.^3
DISPOZITIV DECIZIE
Soluția adoptată de Comisia superioară de disciplină a Colegiului Medicilor din România în cauză, temeiul legal, termenul de contestare, instanța de judecată competentă unde decizia poate fi contestată, persoana care poate face contestație.^4
Semnătura președintelui completului de judecată
și ștampila Colegiului Medicilor din România
…………………………………………………….
^1 Decizia va fi completată până la indice de secretara Comisiei superioare de disciplină.^2 Decizia va fi completată de la ultimul indice și până la acest indice de consilierul medic desemnat în scopul instrumentării dosarului la nivelul Comisiei superioare de disciplină.^3 Decizia va fi completată de la ultimul indice și până la acest indice de președintele completului de judecată desemnat prin decizia președintelui Comisiei superioare de disciplină/președintele Comisiei superioare de disciplină.^4 Decizia va fi completată de la ultimul indice și până la acest indice de consilierul medic la indicația președintelui completului de judecată desemnat prin decizia președintelui Comisiei superioare de disciplină/președintele Comisiei superioare de disciplină și va purta viza juridică a juristului desemnat pentru această activitate.
 + 
Anexa nr. 4la regulament2025
DECIZIE
2025Completul de judecată:Președinte 2025Membru 2025Membru 2025• Plângerea prezentată în rezumat 2025• Decizia biroului consiliului colegiului teritorial prin care a fost declanșată ancheta disciplinară, prezentarea rezumatului deciziei 2025• Comisia de jurisdicție profesională a colegiului teritorial – prezentarea măsurilor de cercetare:– prezentarea reclamației, cu menționarea expresă a datelor de identificare;– probele administrate în cauză;– analiza medicală a cazului;– atitudinea medicului/medicilor manifestată pe parcursul desfășurării anchetei.• Referatul Comisiei de jurisdicție profesională a colegiului teritorial prin care a fost finalizată cercetarea disciplinară 2025• Comisia de disciplină a colegiului teritorial – prezentarea cercetării disciplinare:– declarațiile părților;– martorii care au fost audiați;– înscrisurile, documentele analizate și reținute în soluționarea cauzei etc.• Decizia Comisiei de disciplină – analiza situației de fapt și de drept:– descrierea pe larg a obiectului plângerii;– prezentarea cercetării disciplinare [data audierii și declarațiile părților, martorilor (dacă este cazul), înscrisurile, documentele analizate și reținute în soluționarea cauzei, dacă este cazul, expertizele efectuate și opinia experților etc.].• Motivarea deciziei – în strânsă și strictă legătură cu obiectul plângerii, prezentarea faptelor așa cum au fost reținute de completul de judecată al Comisiei de disciplină și motivarea medicală a deciziei, cu trimiteri inclusiv, dar fără a se limita la literatura de specialitate, ghiduri și protocoale medicale etc., motivele admiterii/respingerii fiecărui capăt de cerere din plângere.
DISPOZITIV DECIZIE
Soluția adoptată de Comisia de disciplină, temeiul legal, termenul de contestare și locul de depunere a contestației
Semnătura președintelui completului de judecată
și ștampila colegiului teritorial
………………………………………….
–-

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x