REGULAMENT din 16 octombrie 2003

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 17/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEIMINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Publicat în: MONITORUL OFICIAL nr. 769 din 3 noiembrie 2003
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Nu exista actiuni suferite de acest act
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ART. 1REFERIRE LALEGE 253 10/06/2003
ART. 1REFERIRE LALEGE 132 20/07/1999
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulAPROBAT DEORDIN 5254 16/10/2003
ActulCONTINUT DEORDIN 5254 16/10/2003

de organizare şi funcţionare a Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor



 + 
Capitolul IDispoziţii generale + 
Articolul 1Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor, denumit în continuare CNFPA, înfiinţat în temeiul prevederilor Legii nr. 132/1999 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Formare Profesională a Adulţilor, modificată şi completată prin Legea nr. 253/2003, este o autoritate administrativă autonomă, cu personalitate juridică, cu sediul în municipiul Bucureşti, piaţa Valter Maracineanu nr. 1-3, sectorul 1.
 + 
Articolul 2CNFPA se constituie şi funcţionează în sistem tripartit şi are în componenta reprezentanţi ai administraţiei publice centrale, ai organizaţiilor sindicale şi ai organizaţiilor patronale reprezentative la nivel naţional.
 + 
Articolul 3(1) CNFPA are rol consultativ în fundamentarea şi promovarea politicilor şi strategiilor de formare profesională a adulţilor.(2) CNFPA coordonează şi controlează la nivel naţional următoarele activităţi:a) autorizarea furnizorilor de formare profesională, prin comisiile de autorizare judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti;b) elaborarea standardelor ocupationale;c) evaluarea şi certificarea competentelor profesionale dobândite de adulti prin formare profesională continua.
 + 
Capitolul IIStructura CNFPA + 
Articolul 4(1) CNFPA este constituit din 15 membri, după cum urmează:a) 5 membri, reprezentanţi ai administraţiei publice centrale, numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi a ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului;b) 5 membri desemnaţi prin consens de organizaţiile patronale reprezentative la nivel naţional;c) 5 membri desemnaţi prin consens de organizaţiile sindicale reprezentative la nivel naţional.(2) Sunt reprezentative la nivel naţional organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege.
 + 
Articolul 5În CNFPA poate fi desemnată persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:a) are cetăţenie română şi domiciliul în România;b) are capacitate de exerciţiu;c) nu a suferit condamnări pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie.
 + 
Articolul 6(1) CNFPA este condus de un preşedinte, numit din rândul membrilor CNFPA prin decizie a primului-ministru, la propunerea comuna a ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi a ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.(2) Numirea preşedintelui se face pentru un mandat de 4 ani.(3) Mandatul preşedintelui încetează prin demisie, prin deces sau prin decizie de revocare emisă de primul-ministru, la propunerea comuna a ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi a ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului.
 + 
Articolul 7(1) Mandatul membrilor CNFPA este de 4 ani, mandat ce poate fi reînnoit.(2) La încheierea mandatului, procedura de numire, respectiv desemnare, se reia pentru toţi membrii CNFPA, inclusiv pentru membrii înlocuiţi pe parcurs.(3) În timpul mandatului lor, membrii CNFPA pot fi revocaţi de cei care i-au numit sau i-au desemnat, după caz.
 + 
Articolul 8(1) Administraţia publică centrala, organizaţiile patronale şi sindicale reprezentate în CNFPA au obligaţia sa numească sau să-şi desemneze noii reprezentanţi cu cel puţin 30 de zile înainte de expirarea mandatului membrilor în activitate.(2) În cazul vacantarii locurilor în CNFPA, ca urmare a demisiei, revocării sau decesului, în termen de o luna vor fi numite sau desemnate alte persoane pentru durata restanta a mandatului.
 + 
Articolul 9Membrii CNFPA îşi păstrează calitatea de angajaţi ai instituţiilor sau unităţilor de la care provin, pastrandu-şi drepturile şi obligaţiile care decurg din aceasta calitate.
 + 
Articolul 10Pentru exercitarea atribuţiilor ce îi revin, CNFPA este ajutat de un secretariat tehnic a cărui structura organizatorică, cuprinzând 25 de posturi, este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament.
 + 
Articolul 11(1) Secretariatul tehnic este condus de un director general, numit de preşedintele CNFPA, pe bază de concurs organizat în condiţiile legii.(2) Condiţiile şi criteriile de ocupare a postului de director general sunt stabilite de plenul CNFPA.
 + 
Articolul 12Personalul Secretariatului tehnic este angajat, în funcţie de nevoile instituţiei, prin concurs organizat în condiţiile legii, pe baza unor criterii stabilite de directorul general.
 + 
Capitolul IIIFuncţionarea CNFPA + 
Articolul 13Plenul CNFPA se întruneşte în şedinţe ordinare, de regula lunar, sau în şedinţe extraordinare, ori de câte ori este necesar, la cererea preşedintelui sau a două treimi din numărul membrilor săi.
 + 
Articolul 14(1) Şedinţele CNFPA se desfăşoară numai în prezenta a cel puţin două treimi din numărul membrilor săi, cu condiţia ca fiecare parte să fie reprezentată.(2) Şedinţele CNFPA nu sunt publice.(3) La şedinţele CNFPA participa directorul general al Secretariatului tehnic.(4) La şedinţele CNFPA pot fi invitaţi, de către membrii CNFPA, angajaţi ai Secretariatului tehnic, reprezentanţi ai altor instituţii, organizaţii guvernamentale sau neguvernamentale, fără ca aceştia să aibă drept de vot.(5) Procesul-verbal al şedinţei este întocmit de un angajat al Secretariatului tehnic.
 + 
Articolul 15(1) Hotărârile CNFPA se adoptă cu votul a cel puţin două treimi din numărul membrilor prezenţi, cu condiţia ca fiecare parte să fie reprezentată.(2) Votul se exprima în mod deschis.
 + 
Articolul 16(1) În vederea unor situaţii de indisponibilitate a preşedintelui pe perioade de cel mult 60 de zile, plenul CNFPA desemnează un înlocuitor care îndeplineşte atribuţiile preşedintelui.(2) Inlocuitorul va fi desemnat dintre reprezentanţii părţilor din care nu face parte preşedintele.(3) Inlocuitorul are dreptul numai la indemnizaţia de membru.
 + 
Articolul 17În caz de indisponibilitate a preşedintelui pe o perioadă ce depăşeşte 60 de zile consecutive, CNFPA iniţiază procedura de înlocuire a preşedintelui.
 + 
Articolul 18Preşedintele conduce şedinţele plenului CNFPA.
 + 
Articolul 19(1) Ordinea de zi stabilită de preşedinte şi materialele aferente şedinţei se transmit de Secretariatul tehnic membrilor CNFPA cu cel puţin 5 zile înainte de data şedinţei.(2) În situaţii deosebite convocarea şedinţei CNFPA şi transmiterea materialelor aferente se pot face cu 48 de ore înainte de data şedinţei.
 + 
Articolul 20(1) Procesul-verbal întocmit cu ocazia şedinţei CNFPA cuprinde: data şedinţei, numele participanţilor, stabilirea legalităţii şedinţei, ordinea de zi aprobată de CNFPA, înscrierile la cuvânt, principalele probleme dezbătute, hotărârile adoptate şi rezultatul voturilor. La cererea membrilor, se vor consemna în procesul-verbal diverse observaţii.(2) Procesul-verbal se distribuie membrilor la şedinţa următoare, iar aceştia pot prezenta obiecţiuni până la viitoarea şedinţa.(3) Procesul-verbal în forma finala, semnat de persoana care l-a întocmit şi de preşedinte, se indosariaza împreună cu toate documentele aferente şedinţei.(4) Hotărârile adoptate se redactează şi se numeroteaza pe parcursul fiecărui an calendaristic.
 + 
Capitolul IVAtribuţiile plenului CNFPA + 
Articolul 21Plenul asigura conducerea generală a CNFPA, având următoarele atribuţii:1. propune Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei şi Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului elemente de politici şi strategii naţionale privind dezvoltarea resurselor umane, inclusiv formarea profesională a adulţilor;2. poate participa la elaborarea unor planuri sau programe de interes naţional în domeniul formării profesionale a adulţilor;3. promovează dialogul social şi dezvoltarea unor comitete sectoriale, care să asigure un parteneriat activ în domeniul formării profesionale a adulţilor, la nivelul sectoarelor de activitate, al domeniilor ocupationale sau pe problematici specifice formării profesionale;4. avizează proiectele de acte normative care au ca obiect formarea profesională a adulţilor;5. colaborează, în scopul realizării obiectului sau de activitate, cu ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţi administrative autonome, cu organizaţii neguvernamentale naţionale şi internaţionale, cu furnizorii de formare profesională şi cu alte instituţii publice; solicita autorităţilor şi instituţiilor publice informaţii, date statistice şi studii referitoare la formarea profesională a adulţilor;6. promovează şi aproba acorduri de colaborare cu instituţii similare din ţara şi din străinătate în vederea implementarii directivelor şi recomandărilor Uniunii Europene în domeniul formării profesionale a adulţilor;7. aproba participarea şi contribuie la realizarea unor programe şi proiecte naţionale şi internaţionale în domeniul formării profesionale a adulţilor;8. aproba metodologii, regulamente şi instrucţiuni, în scopul realizării obiectului sau de activitate, în limitele prevederilor legale;9. aproba programele-cadru de formare profesională în baza cărora furnizorii de formare profesională elaborează programele de formare profesională;10. aproba propunerea de autorizare unica a programelor de formare profesională prezentate de un furnizor de formare, care permit pregătirea în comun, în proporţie de minimum 70%, pentru un grup de ocupaţii;11. înfiinţează comisii de autorizare a furnizorilor de formare profesională la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti;12. soluţionează problemele care apar în activitatea comisiilor de autorizare; semnaleaza Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei, Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, organizaţiilor patronale şi organizaţiilor sindicale care au desemnat membri în comisiile de autorizare deficientele constatate în activitatea acestora;13. aproba modelul de ştampila pentru comisiile de autorizare şi modelele de timbru sec care se aplică pe certificatele de calificare şi pe certificatele de competente profesionale;14. desemnează specialişti şi/sau membri ai CNFPA şi/sau ai Secretariatului tehnic al CNFPA pentru analizarea aspectelor invocate în contestaţii;15. hotărăşte admiterea sau respingerea contestaţiilor depuse de furnizorii de formare profesională în procesul de autorizare;16. aproba tarifele pentru serviciile de asistenţa tehnica privind elaborarea, verificarea şi aprobarea standardelor ocupationale şi a serviciilor de formare, evaluare, asistenţa tehnica şi autorizare a centrelor de evaluare a competentelor profesionale, precum şi pentru indemnizaţiile membrilor comisiilor de autorizare şi ale experţilor/specialiştilor pe domenii ocupationale;17. aproba elaborarea de criterii specifice şi proceduri unitare privind realizarea şi utilizarea standardelor ocupationale;18. aproba noi standarde ocupationale şi actualizarea celor existente, conform evolutiilor pe piaţa muncii;19. autorizeaza centrele de evaluare a competentelor profesionale şi certifica evaluatorii de competente profesionale;20. aproba planul de lucru anual al CNFPA şi al Secretariatului tehnic şi actualizarea planului de lucru pentru semestrul II;21. analizează semestrial activitatea Secretariatului tehnic şi aproba raportul de activitate semestrial şi anual prezentat de directorul general;22. avizează şi propune spre aprobare Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli; aproba defalcarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe articole bugetare;23. avizează şi propune spre aprobare Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei investiţiile ce urmează a fi realizate;24. avizează propunerea de scoatere din funcţiune a mijloacelor fixe şi obiectelor de inventar, pe care o înaintează spre aprobare Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;25. aproba planul de audit public intern, precum şi raportul anual;26. aproba anual statul de funcţii al Secretariatului tehnic şi modificările necesare pe parcursul anului, ce sunt înaintate Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei pentru a fi avizate;27. aproba condiţiile de ocupare a postului de director general al Secretariatului tehnic;28. aproba scoaterea la concurs a posturilor vacante din statul de funcţii al Secretariatului tehnic şi stabileşte comisiile de concurs;29. aproba deplasarile în străinătate ale membrilor CNFPA şi ale personalului Secretariatului tehnic, cu ocazia reprezentării CNFPA la manifestări internaţionale din domeniul formării profesionale;30. soluţionează contestaţiile personalului referitoare la hotărârile preşedintelui;31. în situaţii excepţionale, poate mandata preşedintele sau directorul general sa preia, pe o perioadă limitată, o parte din atribuţiile plenului CNFPA;32. alte atribuţii ce rezultă din îndeplinirea obiectului de activitate al CNFPA.
 + 
Capitolul VAtribuţiile preşedintelui, directorului general şi directorilor + 
Articolul 22Preşedintele are următoarele atribuţii:a) asigura conducerea CNFPA în intervalul dintre şedinţe;b) reprezintă CNFPA în relaţiile cu Guvernul, Parlamentul, cu alte persoane juridice sau fizice, precum şi în justiţie;c) asigura promovarea imaginii CNFPA;d) convoacă şedinţele CNFPA şi propune ordinea de zi;e) conduce şedinţele CNFPA, modereaza discutiile, dând cuvântul participanţilor în ordinea inscrierilor, sintetizeaza şi supune la vot hotărârile, comunică rezultatele votului;f) răspunde de îndeplinirea hotărârilor luate de plenul CNFPA şi dispune luarea măsurilor necesare în acest sens de către Secretariatul tehnic;g) poate dispune controlul activităţii Secretariatului tehnic;h) aproba fişa postului pentru directorul general al Secretariatului tehnic;i) numeşte directorul general al Secretariatului tehnic;j) aproba evaluarea anuală a performantelor profesionale ale directorului general al Secretariatului tehnic;k) soluţionează contestaţiile personalului referitoare la deciziile directorului general;l) aproba deplasarile în ţara ale directorului general;m) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite în sarcina sa de plenul CNFPA.
 + 
Articolul 23Preşedintele semnează hotărârile adoptate de CNFPA, hotărârile pentru reglementarea unor măsuri cu caracter administrativ, precum şi alte documente rezultate din exercitarea atribuţiilor sale.
 + 
Articolul 24Directorul general al Secretariatului tehnic are următoarele atribuţii:a) aplica hotărârile plenului CNFPA şi ale preşedintelui şi răspunde de îndeplinirea lor întocmai şi la timp, raportand în acest sens plenului;b) participa la şedinţele CNFPA;c) propune proiectul planului de lucru anual al CNFPA şi al Secretariatului tehnic şi actualizarea semestriala a acestuia;d) întocmeşte raportul de activitate al CNFPA şi al Secretariatului tehnic pe semestrul I şi raportul de activitate anual;e) răspunde în faţa plenului CNFPA şi a preşedintelui de întreaga activitate desfăşurată de Secretariatul tehnic;f) organizează şi coordonează activitatea Secretariatului tehnic, în conformitate cu planul de lucru anual aprobat de CNFPA;g) poate fi mandatat de preşedinte sa reprezinte CNFPA în diverse structuri, comitete şi consilii din ţara şi străinătate;h) înregistrează şi prezintă propuneri de colaborare cu organizaţii interne sau internaţionale; propune încheierea de acorduri, convenţii, protocoale şi alte înţelegeri de cooperare interna şi externa în domeniul formării profesionale a adulţilor;i) propune participarea CNFPA la proiecte interne şi internaţionale în domeniul formării profesionale;j) face propuneri şi susţine initiativele partenerilor sociali privind promovarea dialogului social şi dezvoltarea parteneriatului în domeniul formării profesionale a adulţilor, precum şi colaborarea interna şi internationala în domeniul formării profesionale;k) coordonează şi participa la realizarea lucrărilor de complexitate sau importanţa deosebită;l) elaborează materiale de sinteza privind activitatea CNFPA şi a Secretariatului tehnic;m) prezintă plenului CNFPA spre avizare proiectul bugetului CNFPA;n) are calitatea de ordonator tertiar de credite;o) propune anual plenului CNFPA statul de funcţii al Secretariatului tehnic;p) aproba fişele posturilor pentru personalul Secretariatului tehnic;q) aproba evaluarile anuale ale performantelor profesionale ale personalului Secretariatului tehnic;r) aproba tematicile şi programul de pregătire şi perfecţionare profesională pentru personalul Secretariatului tehnic;s) aproba încadrarea, promovarea şi eliberarea din funcţie a personalului Secretariatului tehnic;t) aproba deplasarile în ţara, în interes de serviciu, pentru personalul Secretariatului tehnic;u) propune deplasarile în străinătate, în interes de serviciu, în vederea reprezentării CNFPA la lucrările unor organisme internaţionale, participării la schimburi de experienta, vizite de studii, cursuri de perfecţionare, seminarii, conferinţe sau alte manifestări din domeniul formării profesionale, pe care le supune spre aprobare CNFPA;v) aproba regulamentul de ordine interioară, asigura respectarea acestuia de către personalul Secretariatului tehnic şi ia măsuri de sancţionare a abaterilor;w) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite de plenul CNFPA sau de preşedinte.
 + 
Articolul 25În exercitarea conducerii operative a Secretariatului tehnic, directorul general emite decizii.
 + 
Articolul 26Directorii asigura organizarea şi coordonarea activităţilor desfăşurate de direcţiile de specialitate şi aplicarea deciziilor directorului general.
 + 
Articolul 27Directorii au următoarele atribuţii:a) fac propuneri privind planul de activitate, organizează activitatea direcţiilor în baza planului anual aprobat, controlează şi răspund de realizarea întocmai şi la timp a obiectivelor şi sarcinilor ce revin direcţiei;b) răspund de încărcarea echilibrata a salariaţilor;c) participa la şedinţele CNFPA, atunci când li se solicita acest lucru;d) participa la realizarea lucrărilor de complexitate sau importanţa deosebită;e) îndrumă personalul din subordine în vederea rezolvarii sarcinilor curente;f) asigura elaborarea în termen a studiilor, sintezelor, analizelor, rapoartelor cerute de directorul general;g) propun deplasarile în interes de serviciu în ţara şi în străinătate ale personalului din subordine;h) întocmesc fişele posturilor pentru personalul din cadrul direcţiei;i) fac propuneri privind necesarul de personal şi condiţiile de angajare, evaluarea anuală a performantelor profesionale, promovarea şi alte forme de motivare a personalului direcţiei;j) propun tematicile şi programul de pregătire şi perfecţionare a personalului din subordine;k) asigura respectarea normelor de ordine şi disciplina de către personalul direcţiei şi propun măsuri de sancţionare a abaterilor;l) propun şi ordonanţează, în calitate de initiatori, cheltuielile pentru bunurile necesare desfăşurării activităţii direcţiei;m) pot fi mandataţi de preşedinte sau de directorul general sa reprezinte CNFPA în relaţia cu alte instituţii;n) răspund în faţa preşedintelui şi a directorului general pentru activitatea proprie şi pentru activitatea personalului direcţiei.
 + 
Capitolul VIAtribuţiile direcţiilor şi compartimentelor din cadrul Secretariatului tehnic + 
Articolul 28Direcţia metodologie din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are următoarele atribuţii:a) elaborează studii şi analize, în vederea fundamentarii elementelor de politici şi strategii în domeniul dezvoltării resurselor umane, inclusiv al formării profesionale a adulţilor;b) analizează şi formulează observaţii la proiectele de acte normative primite de CNFPA spre avizare;c) elaborează şi actualizează metodologii, regulamente şi instrucţiuni, necesare pentru coordonarea, la nivel naţional, a activităţii de autorizare a furnizorilor de formare profesională sau pentru alte activităţi privind formarea profesională a adulţilor, în limitele prevederilor legale;d) realizează activităţi de instruire, în vederea aplicării unitare a metodologiilor, regulamentelor şi instrucţiunilor elaborate;e) participa la elaborarea Registrului naţional al calificarilor profesionale din România;f) propune aprobarea programelor-cadru de formare profesională; propune aprobarea autorizării unice a programelor de formare profesională prezentate de un furnizor de formare, care permit pregătirea în comun, în proporţie de minimum 70%, pentru un grup de ocupaţii;g) propune tarifele pentru stabilirea indemnizaţiilor membrilor comisiilor de autorizare şi ale specialiştilor pe domenii ocupationale;h) îndrumă metodologic, coordonează şi controlează activitatea comisiilor de autorizare şi a secretariatelor tehnice ale acestora, centralizează datele privind activitatea de autorizare;i) colaborează cu organizaţiile care au reprezentanţi în comisiile de autorizare, în scopul asigurării unei bune desfăşurări a procesului de autorizare;j) participa la rezolvarea contestaţiilor depuse de furnizorii de formare profesională în legătură cu activitatea comisiilor de autorizare;k) coordonează şi participa la monitorizarea furnizorilor de formare profesională, propunand soluţii pentru rezolvarea problemelor apărute în activitatea comisiilor de autorizare;l) colaborează la elaborarea metodologiei de realizare a cercetării statistice aferente formării profesionale a adulţilor;m) întocmeşte şi actualizează lista profesiilor sau ocupatiilor pentru care exista cerinţe speciale la organizarea pregătirii profesionale, colaborand în acest scop cu autorităţile de reglementare, în condiţiile legii;n) întocmeşte, actualizează şi asigura accesul publicului interesat la datele cuprinse în Registrul naţional al furnizorilor de formare profesională autorizaţi;o) dezvolta şi gestionează alte baze de date care au legătură cu atribuţiile direcţiei;p) colaborează cu Direcţia de standarde ocupationale şi atestare la elaborarea procedurii de evaluare şi certificare a competentelor obţinute pe alte cai decât cele formale;q) acorda instituţiilor şi persoanelor interesate consultanţa de specialitate privind formarea profesională a adulţilor;r) promovează calitatea şi inovatia în domeniul formării profesionale a adulţilor;s) propune modalităţi de implicare a partenerilor sociali şi de dezvoltare a parteneriatului în domeniul formării profesionale a adulţilor şi colaborează cu structurile create de partenerii sociali la nivelul sectoarelor de activitate, al domeniilor ocupationale sau pentru rezolvarea unor probleme specifice formării profesionale a adulţilor, corespunzător atribuţiilor direcţiei;t) propune modalităţi de cooperare şi colaborează cu organizaţii din ţara şi din străinătate, corespunzător atribuţiilor direcţiei;u) organizează conferinţe, seminarii, consultări de specialitate, naţionale şi internaţionale, în scopul realizării atribuţiilor direcţiei;v) propune şi participa la realizarea unor programe şi proiecte interne şi internaţionale, corespunzător atribuţiilor direcţiei;w) asigura consilierea juridică pentru activitatea CNFPA;x) asigura activitatea de resurse umane a CNFPA;y) propune, în calitate de initiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfăşurării propriei activităţi;z) îndeplineşte alte atribuţii şi obligaţii stabilite de preşedinte sau de directorul general.
 + 
Articolul 29Direcţia pentru standarde ocupationale şi atestare din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are următoarele atribuţii:a) elaborează studii şi analize, în vederea fundamentarii elementelor de politici şi strategii în domeniul dezvoltării resurselor umane, inclusiv al formării profesionale a adulţilor;b) analizează şi formulează observaţii la proiectele de acte normative primite de CNFPA spre avizare;c) elaborează criterii specifice şi proceduri unitare privind elaborarea standardelor ocupationale;d) analizează şi avizează noi standarde ocupationale, modificarea şi anularea, după caz, a celor existente;e) elaborează şi actualizează metodologia de evaluare şi certificare a competentelor profesionale pe baza standardelor ocupationale;f) certifica evaluatorii de competente profesionale pe baza standardelor ocupationale;g) verifica, în vederea autorizării, instituţiile care pot să efectueze evaluarea şi certificarea competentelor profesionale pe baza standardelor ocupationale;h) verifica, în vederea aprobării, proiectele de standarde ocupationale;i) propune plenului CNFPA autorizarea centrelor de evaluare şi certificare a competentelor profesionale şi aprobarea standardelor ocupationale;j) monitorizează activitatea centrelor de evaluare şi certificare a competentelor profesionale;k) propune tarifele pentru serviciile de asistenţa tehnica privind elaborarea, verificarea şi aprobarea standardelor ocupationale şi a serviciilor de formare a evaluatorilor, de evaluare, asistenţa tehnica şi autorizare a centrelor de evaluare şi certificare a competentelor profesionale;l) dezvolta şi gestionează bănci de date privind: standardele ocupationale, centrele de evaluare acreditate, instituţiile acreditate sa elaboreze standarde ocupationale, evaluatorii certificati, certificatele personale de competente profesionale, alte entităţi care au legătură cu atribuţiile direcţiei;m) efectuează activităţi de pregătire, transfer de cunoştinţe şi asistenţa tehnica în domeniul sau de activitate;n) promovează calitatea procesului de evaluare şi certificare a competentelor profesionale;o) colaborează cu Direcţia metodologii la elaborarea şi actualizarea metodologiilor, regulamentelor şi instrucţiunilor privind formarea profesională a adulţilor;p) participa la rezolvarea contestaţiilor în cadrul procesului de autorizare şi la monitorizarea furnizorilor de formare, pentru aspecte referitoare la standardele ocupationale;q) propune modalităţi de implicare a partenerilor sociali şi de dezvoltare a parteneriatului în domeniul formării profesionale a adulţilor şi colaborează cu structurile create de partenerii sociali la nivelul sectoarelor de activitate, al domeniilor ocupationale sau pentru rezolvarea unor probleme specifice formării profesionale a adulţilor, corespunzător atribuţiilor direcţiei;r) propune modalităţi de cooperare şi colaborează cu organizaţii din ţara şi din străinătate, corespunzător atribuţiilor direcţiei;s) organizează conferinţe, seminarii, consultări de specialitate, naţionale şi internaţionale, în scopul realizării atribuţiilor direcţiei;t) propune şi participa la realizarea unor programe şi proiecte interne şi internaţionale, corespunzător atribuţiilor direcţiei;u) propune, în calitate de initiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfăşurării propriei activităţi;v) îndeplineşte alte atribuţii şi obligaţii stabilite de preşedinte sau de directorul general.
 + 
Articolul 30Direcţia economico-financiară din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are următoarele atribuţii:a) organizează şi asigura evidenţa contabilă şi financiară a CNFPA, în conformitate cu reglementările în vigoare;b) întocmeşte proiectul de buget de venituri şi cheltuieli, conform legii, pe care îl supune aprobării plenului CNFPA, după care îl înaintează Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;c) asigura execuţia bugetului propriu al CNFPA;d) elaborează lunar cererea de credite pentru nevoile proprii ale CNFPA;e) efectuează plăţile şi încasările, în conformitate cu reglementările în vigoare;f) întocmeşte documentaţia necesară în vederea achiziţionării valutei pentru deplasarile externe;g) întocmeşte trimestrial şi anual darea de seama contabila a CNFPA şi o depune la Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei;h) asigura şi tine evidenţa contabilă a valorilor materiale şi băneşti a mijloacelor fixe, obiectelor de inventar, precum şi a operaţiunilor financiare ale CNFPA;i) organizează inventarierea patrimoniului CNFPA la perioadele prevăzute de legislaţia în vigoare;j) întocmeşte documentaţia necesară şi efectuează achiziţiile de bunuri materiale necesare desfăşurării activităţii instituţiei;k) exercita controlul financiar preventiv propriu, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;l) organizează şi păstrează arhiva în cadrul CNFPA;m) propune scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;n) urmăreşte recuperarea creanţelor şi lichidarea arieratelor, în condiţiile şi termenele prevăzute de reglementările în vigoare;o) propune, în calitate de initiator, cheltuielile pentru bunurile necesare desfăşurării propriei activităţi;p) colaborează cu celelalte compartimente ale instituţiei, pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice;q) îndeplineşte alte atribuţii şi obligaţii stabilite de preşedinte sau de directorul general.
 + 
Articolul 31Compartimentul audit public intern din cadrul Secretariatului tehnic al CNFPA are următoarele atribuţii:a) elaborează proiectul planului de audit public intern pe care îl supune spre aprobare directorului general şi plenului CNFPA;b) efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale instituţiei sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate, eficienta şi eficacitate;c) informează Compartimentul de audit public intern din cadrul Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei despre recomandările neinsusite de către directorul general, precum şi despre consecinţele acestora;d) prezintă directorului general rapoarte periodice privind constatările, concluziile şi recomandările rezultate din activităţile sale de audit;e) elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern, care va fi avizat de către directorul general şi de plenul CNFPA;f) în cazul identificarii unor neregularităţi sau posibile prejudicii, raportează imediat directorului general;g) îndeplineşte alte atribuţii prevăzute de legislaţia în vigoare, precum şi sarcini stabilite de preşedinte sau de directorul general.
 + 
Capitolul VIIDispoziţii tranzitorii şi finale + 
Articolul 32Toate compartimentele şi personalul Secretariatului tehnic al CNFPA au obligaţia:a) să asigure realizarea la timp şi de calitate a tuturor sarcinilor stabilite de conducerea instituţiei;b) sa manifeste fermitate în aplicarea legilor şi solicitudine faţă de autorităţile publice centrale sau judeţene/locale cu care colaborează sau care cer sprijin pentru rezolvarea unor probleme din domeniul de activitate al CNFPA;c) sa manifeste solicitudine faţă de toţi cetăţenii care se adresează CNFPA prin audiente, cereri, sesizări sau reclamaţii, în vederea tratarii problemelor ridicate de către aceştia, în cadrul dispoziţiilor legale în vigoare.
 + 
Articolul 33Atribuţiile stabilite prin prezentul regulament se detaliază pentru fiecare post din structura organizatorică, prin fişa postului.
 + 
Articolul 34Încadrarea pe posturi, conform noii structuri organizatorice, se face în termen de maximum 30 de zile de la aprobarea prezentului regulament şi de la avizarea statului de funcţii de către Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei.
 + 
Articolul 35Membrii CNFPA care se deplaseaza, în numele CNFPA, la evenimente interne sau internaţionale au obligaţia ca la următoarea şedinţa a CNFPA să prezinte, în scris, o informare care se înregistrează şi se indosariaza pentru consultare.
 + 
Articolul 36Prevederile prezentului regulament se completează cu orice alte dispoziţii legale care privesc organizarea, funcţionarea şi atribuţiile CNFPA.
 + 
Articolul 37Conducătorii tuturor compartimentelor sunt obligaţi să asigure cunoaşterea şi respectarea de către întregul personal din subordine a prezentului regulament.
 + 
Anexă    ──────la regulament──────────────    Numărul de posturi = 25    CONSILIUL NAŢIONAL DE FORMARE PROFESIONALĂ A ADULŢILOR                    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ                     a Secretariatului tehnic                   ┌──────────────────┐                   │ Director general │                   └─────────┬────────┘                             │ ┌─────────────────────┐                             │ │ Compartimentul audit│                             ├──────────┤ public intern*) │                             │ └─────────────────────┘                             │         ┌───────────────────┴────────┬──────────────────────────┐┌────────┴─────────────┐ ┌───────────┴─────────────┐ ┌─────────┴──────────┐│ Direcţia metodologie │ │Direcţia pentru standarde│ │ Direcţia economico-││ │ │ocupationale şi atestare │ │ financiară │└──────────────────────┘ └─────────────────────────┘ └────────────────────┘________________Notă *) Pentru activitatea de audit public intern se va utiliza 1/2 post._______________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x