REGULAMENT din 16 noiembrie 2004 (*actualizat*)

Redacția Lex24
Publicat in Repertoriu legislativ, 18/11/2024


Vă rugăm să vă conectați la marcaj Închide

Informatii Document

Emitent: GUVERNUL
Publicat în:
Actiuni Suferite
Actiuni Induse
Refera pe
Referit de
Actiuni suferite de acest act:

SECTIUNE ACTTIP OPERATIUNEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1 05/01/2006
Nu exista actiuni induse de acest act
Acte referite de acest act:

Alegeti sectiunea:
SECTIUNE ACTREFERA PEACT NORMATIV
ActulACTUALIZEAZA PEREGULAMENT 16/11/2004
ART. 1REFERIRE LALEGE (R) 73 04/05/2000
ART. 2ARE LEGATURA CUHG 571 15/06/2005
ART. 4ARE LEGATURA CUHG 571 15/06/2005
ART. 5REFERIRE LALEGE (R) 73 04/05/2000 ART. 3
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 73 04/05/2000
ART. 6REFERIRE LALEGE (R) 73 04/05/2000 ART. 8
ART. 13REFERIRE LALEGE (R) 73 04/05/2000 ART. 4
ART. 16REFERIRE LALEGE (R) 73 04/05/2000 ART. 5
ART. 21REFERIRE LALEGE (R) 73 04/05/2000
ART. 21REFERIRE LALEGE (R) 73 04/05/2000 ART. 6
ART. 22REFERIRE LALEGE 53 24/01/2003
ART. 22REFERIRE LACODUL MUNCII 24/01/2003
Acte care fac referire la acest act:

SECTIUNE ACTREFERIT DEACT NORMATIV
ActulABROGAT DEHG 1 05/01/2006

de organizare şi functionare a Administraţiei Fondului pentru Mediu(actualizat până la data de 6 iulie 2005*)



––––-*) Textul initial a fost publicat în Monitorul Oficial al României, nr. 1.155 din 7 decembrie 2004. Aceasta este forma actualizata de S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. până la data de 6 iulie 2005, cu modificările aduse de HOTĂRÂREA nr. 571 din 15 iunie 2005. + 
Capitolul IDispozitii generale + 
Articolul 1Administratia Fondului pentru Mediu, denumita în continuare Administratia Fondului, este persoana juridica română, institutie publică finanţată integral din venituri proprii, infiintata conform Legii nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în coordonarea Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor.
 + 
Articolul 2Fondul pentru mediu, denumit în continuare Fond, este un instrument economico-financiar destinat sustinerii şi realizării proiectelor prioritare pentru protectia mediului, în conformitate cu normele de mediu în vigoare.––––Art. 2 a fost modificat de pct. 1 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 571 din 15 iunie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 585 din 6 iulie 2005.
 + 
Articolul 3Administratia Fondului are sediul în municipiul Bucureşti, Splaiul Independentei nr. 294, Corp A, sectorul 6.
 + 
Capitolul IIScopul şi atribuţiile + 
Articolul 4Scopul infiintarii Administraţiei Fondului este gestionarea Fondului în vederea sustinerii realizării proiectelor prioritare pentru protectia mediului, în conformitate cu normele de mediu în vigoare.––––Art. 4 a fost modificat de pct. 2 al articolului unic din HOTĂRÂREA nr. 571 din 15 iunie 2005, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 585 din 6 iulie 2005.
 + 
Articolul 5(1) Principalele atribuţii ale Administraţiei Fondului sunt prevăzute la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 73/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(2) În exercitarea atribuţiilor sale Administratia Fondului colaboreaza cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, cu alte institutii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice, române sau straine.(3) În vederea indeplinirii atribuţiilor de evaluare, implementare şi verificare a proiectelor, precum şi în vederea organizarii controlului privind plata contribuţiilor la Fond, Administratia Fondului are dreptul să solicite şi sa primeasca informaţii de la autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, de la alte institutii publice, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 6În exercitarea atribuţiilor sale Administratia Fondului indeplineste urmatoarele activităţi:a) organizeaza primirea cererilor de finanţare formulate de potentialii beneficiari şi a proiectelor propuse;b) organizeaza selecţia proiectelor depuse de către solicitanţi;c) notifica Consiliului Concurentei proiectele care urmeaza a fi finantate din Fond;d) efectueaza verificări în teritoriu ale proiectelor care vor fi finantate din Fond, atât înainte, cat şi după aprobarea acestora, în perioada de implementare şi ori de cate ori se considera necesar;e) stabileste oblibaţiile contractuale dintre Administratia Fondului şi potentialii beneficiari;f) verifica, atunci când este cazul, modul de aplicare a prevederilor legislaţiei privind achiziţiile publice;g) urmareste şi controlează implementarea proiectelor aprobate şi finantate;h) verifica, autorizeaza şi efectueaza plăţile către beneficiarii de finanţare din Fond;i) efectueaza controale la beneficiarii proiectelor finantate, înainte şi după efectuarea platii, pentru a stabili eligibilitatea platii;j) efectueaza controale la beneficiarii proiectelor finantate, pentru a stabili dacă eligibilitatea plăţilor şi condiţiile acordarii finantarii continua să fie respectate, ori de cate ori se considera necesar;k) exercita controlul privind indeplinirea obligaţiilor ce revin agentilor economici beneficiari ai finantarilor către Fond privind implementarea proiectelor finantate;l) urmareste colectarea veniturilor Fondului, reprezentand taxe şi contribuţii datorate de către platitori, persoane juridice şi persoane fizice, conform prevederilor art. 8 alin. (1) din Legea nr. 73/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;m) asigura evidenta contribuabililor;n) efectueaza monitorizarea depunerii de către agentii economici a declaratiilor privind contribuţiile la Fond;o) initiaza şi desfăşoară acţiuni legale în cazul neconformarii contribuabililor, în indeplinirea obligaţiilor declarative şi de plată;p) ia măsuri privind executarea silita a datornicilor la Fond;q) exercita supravegherea şi urmarirea în legătură cu aplicarea şi respectarea Legii nr. 73/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;r) solutioneaza contestaţiile care au ca obiect oblibaţiile de plată ale persoanelor juridice şi fizice la Fond, conform prevederile legale;s) analizeaza periodic modul de realizare a veniturilor Fondului, stabilind masurile necesare pentru incadrarea acestora în nivelurile stabilite prin bugetul de venituri şi cheltuieli;t) exercita controlul financiar preventiv propriu;u) aplica legislatia în domeniul resurselor umane – recrutare, angajare, avansare, promovare, perfectionare, mobilitate, sanctionare şi incetare a raporturilor de muncă, respectiv salarizare a personalului;v) elaboreaza şi deruleaza programe de perfectionare profesionala a personalului propriu;w) asigura, potrivit legii, tipărirea formularelor şi imprimatelor tipizate utilizate în domeniul sau de activitate;x) exercita functia de audit public intern, în condiţiile legii.
 + 
Capitolul IIIPatrimoniul + 
Articolul 7(1) Administratia Fondului administreaza bunuri din proprietatea publică a statului.(2) În exercitarea drepturilor sale Administratia Fondului poseda şi foloseşte bunuri aflate în patrimoniul sau şi, după caz, dispune de acestea, în condiţiile legii, în vederea realizării scopului şi atribuţiilor sale.
 + 
Capitolul IVStructura organizatorica şi functionala + 
Articolul 8(1) Administratia Fondului are în structura sa organizatorica compartimente de lucru, birouri, servicii, direcţii, precum şi alte structuri organizatorice necesare realizării scopului şi atribuţiilor sale.(2) Atribuţiile specifice functiilor din compartimentele de lucru ale Administraţiei Fondului – birouri, servicii, direcţii de specialitate – se stabilesc prin fisa posturilor respective.(3) Atribuţiile, competentele şi sarcinile direcţiilor se stabilesc de către directorul general, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
 + 
Articolul 9(1) Directorul general stabileste relatiile dintre directiile de specialitate din structura organizatorica.(2) Pe perioada absentei motivate din cadrul institutiei, directorul general acorda unuia dintre directori imputernicire de reprezentare a Administraţiei Fondului.
 + 
Articolul 10Conducătorii de direcţii şi servicii raspund în faţa directorului general de indeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitatilor şi competentelor încredinţate.
 + 
Capitolul VOrganele de conducere + 
Articolul 11Pentru indeplinirea scopului şi atribuţiilor sale, Administratia Fondului are urmatoarele structuri de decizie:a) Comitetul de avizare;b) Comitetul director.
 + 
Articolul 12Comitetul de avizare şi Comitetul director îşi desfăşoară activitatea pe baza regulamentelor proprii de organizare şi functionare, aprobate prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor şi cu respectarea legislaţiei în vigoare.
 + 
Articolul 13(1) Componenta Comitetului de avizare este stabilita conform art. 4 alin. (1) din Legea nr. 73/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi se aproba prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor.(2) Atribuţiile Comitetului de avizare sunt prevăzute în art. 4 alin. (3) din Legea nr. 73/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 14Membrii Comitetului de avizare sunt raspunzatori, în baza prevederilor propriului regulament de organizare şi functionare şi în condiţiile legii, pentru indeplinirea atribuţiilor care le revin.
 + 
Articolul 15(1) Membrii Comitetului de avizare îşi păstrează calitatea de angajat la institutia sau la unitatea de la care provin şi toate drepturile şi oblibaţiile derivand din aceasta calitate.(2) Membrii Comitetului de avizare nu primesc indemnizatii pentru activitatea desfăşurată.(3) Secretariatul Comitetului de avizare este asigurat de către Administratia Fondului; atribuţiile secretariatului sunt prevăzute în Regulamentul de organizare şi functionare a Comitetului de avizare.
 + 
Articolul 16Comitetul director este constituit conform art. 5 alin. (1) din Legea nr. 73/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi are atribuţiile prevăzute la art. 5 alin. (3) din acelasi act normativ şi în regulamentul propriu de organizare şi functionare.
 + 
Articolul 17(1) Conducerea curenta a Administraţiei Fondului este asigurata de directorul general.(2) Directorul general este numit şi revocat prin ordin al ministrului mediului şi gospodăririi apelor, în condiţiile legii.
 + 
Articolul 18Directorul general are urmatoarele atribuţii şi responsabilităţii:a) angajează şi elibereaza din functii, în condiţiile legii, personalul de conducere şi de execuţie al Administraţiei Fondului;b) numeste şi revoca conducătorii compartimentelor de lucru la toate nivelurile organizatorice;c) reprezinta, personal sau prin delegat, interesele Administraţiei Fondului în relatiile cu tertii;d) stabileste atribuţiile, competentele şi relatiile compartimentelor de lucru la toate nivelurile organizatorice, precum şi relatiile acestora cu tertii;e) asigura negocierea contractului colectiv de muncă la nivelul Administraţiei Fondului şi aplicarea prevederilor acestuia;f) exercita atribuţiile şi are raspunderile care îi revin potrivit legii, aproba şi ia măsuri privind activitatea Administraţiei Fondului;g) deleaga, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea Administraţiei Fondului;h) emite decizii pentru indeplinirea atribuţiilor sale.
 + 
Articolul 19Directorul general indeplineste atribuţiile ordonatorului de credite pentru fondurile publice pe care le gestioneaza.
 + 
Capitolul VIBugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Personalul + 
Articolul 20Administratia Fondului stabileste şi elaboreaza anual proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, bilantul contabil şi întocmeşte situaţii financiare trimestriale şi anuale, potrivit normelor legale în vigoare, pe care le inainteaza autorităţii centrale pentru protectia mediului.
 + 
Articolul 21(1) Operaţiunile financiare ale Fondului, care privesc constituirea, gestionarea şi utilizarea resurselor financiare, se deruleaza prin unitatile de trezorerie a statului.(2) Fondurile provenite din surse externe se gestioneaza pe baza contractelor incheiate şi în conformitate cu prevederile Legii nr. 73/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.(3) Cheltuielile curente şi de capital pentru dotarea şi functionarea Administraţiei Fondului se asigura din veniturile Fondului, în limita prevăzută în art. 6 din Legea nr. 73/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
 + 
Articolul 22(1) Numărul maxim de posturi pentru Administratia Fondului, prevăzut a fi atins în anul 2005, este de 98; numărul de posturi se poate modifica anual, proportional cu activitatea desfăşurată, cu respectarea încadrării în sumele prevăzute în buget cu aceasta destinatie.(2) Personalul necesar desfăşurării activităţilor Administraţiei Fondului este angajat pe bază de contract individual de muncă, incheiat în baza Codului muncii şi a celorlalte prevederi legale în vigoare.(3) Drepturile şi oblibaţiile personalului Administraţiei Fondului sunt cele reglementate prin contractul colectiv de muncă la nivel de unitate, regulamentul de ordine interioara, contractul individual de muncă, prezentul regulament, precum şi de prevederile legale în vigoare.(4) Atribuţiile şi raspunderile individuale ale personalului se stabilesc prin fisa postului.(5) Personalul Administraţiei Fondului este obligat să respecte legea, să aibă o conduita corecta, să fie integru şi incoruptibil, sa actioneze cu hotărâre pentru prevenirea şi combaterea oricăror acte de natura sa stirbeasca autoritatea şi prestigiul institutiei.(6) Personalul Administraţiei Fondului are obligaţia de a nu folosi în scop personal şi de a nu divulga informaţiile dobandite ca urmare a exercitarii functiei. De asemenea, nu poate divulga aceste informaţii, inclusiv după încetarea raporturilor de muncă, pe o durată de 3 ani, cu excepţia cazurilor impuse de procedurile judiciare ori în cazul schimbului de informaţii între instituţiile abilitate ale statului, precum şi în cazul comunicarilor facute, în condiţiile legii, organismelor straine cu atribuţii similare.(7) Salarizarea personalului din cadrul Administraţiei Fondului se face potrivit reglementarilor legale în vigoare aplicabile instituţiilor publice finantate integral din venituri proprii, în limita fondului destinat platii salariilor şi a altor drepturi de natura salariala, prevăzut în bugetul de venituri şi cheltuieli.
 + 
Articolul 23(1) Pentru deplasarile curente în interes de serviciu, Administratia Fondului dispune de doua autoturisme, cu un consum maxim lunar de carburanti de 300 litri/autovehicul.(2) Pentru activităţile specifice de urmărire şi control al implementarii proiectelor finantate din Fond, precum şi pentru incasarea creanţelor Fondului care implica deplasari în teritoriu, Administratia Fondului dispune de un numar de 3 autoturisme, cu un consum maxim lunar de carburanti de 300 litri/autovehicul.________________

Abonati-va
Anunțați despre
0 Discuții
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Feedback-uri inline
Vezi toate comentariile
0
Opinia dvs. este importantă, adăugați un comentariu.x